Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není dostatečná. Tuningové firmy mezitím nabízejí její odstranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e37t97r 39H22á98l45a 6474746315716

Zruste absurdni spotrebni dane na pohonne latky, zruste absurdni limity na CO2, reste jen to co skutecne vadi, tj. NOX, prach a pod. Vysledkem bude navrat k atmosferickym motorum, ktere sice budou mit o neco vyssi spotrebu, ale pri cene 15 Kc za litr to vadit nebude. Vsechno bide ekologicky cistsi a nikdo nebude mit potrebu podvadet.

0/0
12.4.2017 0:48

O80t13o 83P28a96l15d46u24s 1843428540474

Nedávno jsem četl, že patnáct námořních lodí vyprodukuje tolik zplodin co všechna osobní auta.

0/0
21.3.2017 23:54

J14a78n 50P24o57k56o13r62n78ý 1333959520713

No, jo, jenže na moři nejsou pomahači, co by našli vykuchaný DPF a sebrali techničák. Tak se to raději neřeší. Strejda jedoucí na Dušičky je snadněji polapitelný a skásnutelný. :-/

+3/0
22.3.2017 3:05

K61a26r33e91l 84M98a42z26a53č 3647423716679

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
21.3.2017 9:34

J95i82n27d77ř64i80c11h 32Š61k24o36p65e89k 4985691520305

a benzin do zapalovače.

Takže hurá na koně nebo do aut na dřevoplyn

0/0
23.3.2017 18:08

A65n55t36o24n43í35n 22S28e42b69e91r30a 7803858650259

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
20.3.2017 22:45

M24a40r59t97i46n 61K37a56r88á44s48e67k 9218833768808

Jo jo, takove stado krav to uvrhne mesto do smogu jedna basen...

0/0
21.3.2017 9:34

P11e26t97r 51Č71e96r52m61á61k 9318385669660

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+8/−1
20.3.2017 19:12

Š95t48e95f93a95n 97F77r88i66č64a 7492408943636

Prostě z paliv je po spálení popel. Lhostejno zda velké saze, nebo rozdrobené na mikro nebo nano částečky. Přinejmenším dálkové komunikace by se měly městům vyhýbat, aby to lidé nedýchali.

0/0
20.3.2017 19:09

M45i88r59e90k 84G80a57j81e22r 5741816489420

A co kdyz palivem je zemni plyn nebo vodik? Evidentne nemate pravdu.

To, ze kamiony projizdeji skrz mesta je samozrejme spatne a je to typicke pro ty zeme Evropy, ktere nepochopily smysl dalnic a vybudovaly je jen nedostatecne a vetsinou bez dalnicnich okruhu kolem mest.

+1/0
20.3.2017 20:02

J39a43r10o93m88í39r 13K36r82á26l 4390539264799

U zemního plynu je to podobné, jako u všech uhlovodíků.

+2/0
21.3.2017 6:03

P41e15t31r 12B53á92č18a 8855956215905

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
20.3.2017 17:05

M43a12r31t17i87n 14K18a24r49á95s76e90k 9828113968648

Co je na snizovani emisi (tj omezovani traveni lidi) nesmyslneho?

+6/0
20.3.2017 17:07

J30a45r93o70m60í81r 53K74r65á82l 4300649674119

Třeba to, že pokud je v litru paliva určité množství energie, žádné nařízení úředníka ho zvýšit nedokáže.

+2/0
20.3.2017 18:15

M34i22r96e50k 94G31a27j39e71r 5351946519940

To se snizovanim emisi oxidu dusiku nesouvisi. Zamenovani CO2 za NOx je na diskusich velmi caste a vede k naprosto nesmyslnym zaverum.

+1/−1
20.3.2017 18:35

J71a52r10o22m86í13r 96K41r93á23l 4190929784809

Ale souvisí. A to tak, že můžeme snížit spotřebu paliva jen vyšší účinností motorů. No a pak zas vznikají ty oxidy dusíku. Anebo dokážete zvýšit účinnost jinak, než vyšší teplotou a tlakem ? To by bylo na nobelovku. :-)

+4/0
21.3.2017 6:12

M85a23r27t53i36n 69K74a39r92á70s27e42k 9958393188478

Ehm a jak to souvisibs tim omezovanim emisi? Tedy tim na ktere jsou vsude tvrde normy? Emise maji jen velmi volnou souvislost se spotrebou...

0/−1
20.3.2017 20:24

J53a74r39o64m24í12r 40K86r77á69l 4950579344989

;-D Tak to jo !

+3/−1
21.3.2017 6:14

M20a46r97t89i32n 26K61a41r26á69s19e58k 9358553848278

Tak si mozna zkus zjistit co ty emisni normy reguluji a jak ty emie vznikaji. Dva podobne motory s podobnym vykonem a spotrebou se muzou v emisich klidne lisit stonasobne...

+1/0
21.3.2017 8:31

J37i67n47d32ř94i75c95h 48Š72k48o69p51e24k 4715551710985

že nezohledňuje fyziku

+4/−2
20.3.2017 19:11

M16a91r57t46i48n 15K18a36r16á76s49e41k 9978503978708

No jasne, tak na povezte vy pane fyziku jak emisni normy odporuji fyzice? A USA a japonske normu (mimochodem prisnejsi nez v EU) fyzice neodporujou?

+1/−1
20.3.2017 21:39

J17i59n46d31ř77i23c91h 18Š40k51o98p30e84k 4455771960705

jednoduše. Jedna říká snižovat CO2, druhá NOx. Každý ví, že buď můžu snížit CO2 (ale pak poletí NOX, neboť snížení dokážu zvýšením pracovního tlaku a teploty v motoru) nebo můžu snížit NOx, což způsobí vyšší spotřebu (emise CO2)

+5/−1
21.3.2017 7:19

M88a82r41t23i71n 64K67a41r39á46s38e57k 9428633218628

No na CO2 zadna norma neni, jen pripadna dodatecna dan na "zrave automobilky". Jinak to danen CO2 tak trochu pocita prave s tim, ze automobilky budou delat auta na alternativni pohon (CNG, elektro), nebo hybridy apod. Nikdo nerika ze mate delat dvoutunove SUV se spotrebou 4 litry.... vyhodou EU je, ze do toho automobilka nekeca - je stanovena hranice spotreby na flotilu, a ja se s tim automobilka vyporada je ciste v jeji rezii (muze delat vice mensich uspornejsich aut, nebo prave altenrativni aliva apod), oproti tomu treba v USA nebo Japonsku jsou automobilky mnohem vice svazane tim co musi prodat...

0/0
21.3.2017 8:41

P74e74t39r 56Č31e11r44m84á96k 9108265379930

Takto obecně řečeno samozřejmě skoro nic, ale pokud se budeme bavit o praxi tak samozřejmě hodně. Současné zpřísňování norem nemá s ekologií nic společného, je to jen ekonomický nástroj na obnovování vozového parku, žádné měřitelné zlepšení na životní prostředí ve městech to nemá

+5/0
20.3.2017 19:15

M44a97r46t96i42n 76K64a62r92á20s88e57k 9478453108308

Muzete tu myslenku nejak rozvest? Myslite ze emisni normy nekdo vymyslel az ted kdyz par evropskych mest zakazalo vjezd autum splnujicicm jen stare normy nebo co?8-o

0/0
20.3.2017 22:01

P52e71t20r 68Č82e56r87m44á42k 9598365189660

To není jen o vjezdu do měst, s tím se začíná strašit skutečně až teď a je to to poslední co někoho trápí, od emisních norem a limitů co2 se odvíjí spousta dalších věcí v provozování aut, podle států různé poplatky, ekodaně, silniční daně atd. Ekologickou rovinu to přestalo mít někdy před cca 10ti lety a euro 4, od té doby už to má primárně ten ekonomický podtext.

0/0
20.3.2017 22:11

V83l24a43d66i95s54l49a38v 40B15u68r75y63š37e76k 1969782667484

tlak na snižování emisí nových automobilů smysl má a pochopitelně ne každému se líbí, někteří lidé mají pocit, že je to připravuje o peníze a že ivestice do čistšího ve vzduchu ve městech jim snižuje kvalitu ne příliš vydařeného života na vesnici, dohoda v tomto směru je asi nemožná,

+2/−3
20.3.2017 17:43

J51a73n 18P51o77k90o93r24n54ý 1733869720933

Podíl aut na znečištění jsou plné 2 procenta. Opravdu záslužný čin, ta buzerace ;-D,ovšem ovšem nesmyslně drahý. Rv Ale motorista je snadná lovná zvěř. Takový boj se sopkami, to je jiné kafe, předem prohrané. Sopky nám žádné penízky nedají, motoristé ano. A v tom je jádro pudla.

+4/−2
20.3.2017 18:06

M18i73r57e76k 39G31a39j78e25r 5151196149230

Podíl aut na znečištění nelze vyjadrit jednim cislem a uz vubec nejde o 2%. Podil na vyskytu rakoviny plic ma urcite v desitkach procent.

+1/−4
20.3.2017 18:37

J23a43n 27P56o39k72o82r71n79ý 1883869440753

Máte relevantní důkaz o příčinách výskytu rakoviny automobilovým provozem? Nebo jen předpoklady, domněnky, hypotézy?

+5/0
20.3.2017 19:04

M28i54r80e40k 86G61a24j74e61r 5191626899330

Mel jsem na mysli predevsim exhalace z dieslovych motoru a bez vlastnich dukazu. Jestli jste delal studie, ktere to vyvraci, tak me s nimi seznamte.

0/0
20.3.2017 20:15

M84i57r73e92k 95G77a30j48e21r 5771186449690

Tady mate shrnuti, vlastni dukazy jsou ve zminovanych studiich (cesky toho asi moc nebude):

https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html

Tam najdete toto:

"Lung cancer is the major cancer thought to be linked to diesel exhaust. Several studies of workers exposed to diesel exhaust have shown small but significant increases in risk of lung cancer."

0/−1
20.3.2017 20:20

J72a58n 60P89o27k28o13r55n58ý 1593889380693

Jo,jo. Tak organizace, která použije 95 procent prostředků na své platy a benefity je určitě věrohodná. ;-D

0/−1
20.3.2017 20:31

M42a85r68t42i12n 40K94a24r97á30s62e26k 9978623598288

No nabizi se otazka za co by mela vyzkumna organizace utracet? Takova organizace ma zpravidla hlavni naklad na platy lidi, kteri ten vyzkum delaji, nebo by si meli misto toho radsi nakupovat auta nebo co?

+1/0
20.3.2017 21:42

P54e60t83r 62Č65e22r12m95á53k 9738925279730

No důkazy to zrovna moc nejsou, jen studie, každopádně se tam mluví především o dieslech, nikoliv o automobilové dopravě jako takové. Jako nikdo asi nepochybuje o tom že diesel nijak zdraví nepřispívá, spíš bylo do očí to tvrzení že může za desítky procent rakoviny plic. To by pak taková kuřácká osvěta byla vlastně zbytečná ;-)

+1/0
20.3.2017 20:50

M34i66r55e74k 91G32a71j88e31r 5481476129820

Clanek je o dieselech, tak jsem mel za to, ze diskuse take.

0/0
20.3.2017 21:13

P13e26t57r 59Č31e13r15m35á95k 9428905759200

Právě že to tak moc neznělo.

0/0
20.3.2017 21:16

J24a41n 18M57a49l73ý 3812212122765

Ježíšku. No a přímovstřikové benzíny EURO 6 jsou na úrovni rail dieselu EURO3...o tom se tady nepíše že ?

0/0
20.3.2017 21:18

P87e32t80r 87Č34e60r97m85á91k 9398935339800

Tak určitě, a nejvíc může za nádory na mozku že ;-)

0/0
20.3.2017 19:18

M56i15r71e20k 23G57a75j17e34r 5701866969740

To ne. Jestli vam to tvrdil lekar, tak se myli.

0/0
20.3.2017 20:22

P55e40t72r 37Č86e51r94m67á18k 9858495919130

Lékaři jsou zatím evidentně mimo tuto diskuzi :-)

0/0
20.3.2017 20:47

P57e17t20r 19H86a84r63i42p32r65a19s79a57d 40H54a70j26i22č 8663400584527

Ve městech, tj. lokálně je podíl znečštění ovzduší automobilovou dopravou 60-70% (včetně nákladních vozidel..), a ani ta 2% globálně nesedí. Pokud to chcete převést na celkový podíl, tj. včetně toho, co produkuje příroda (tlení, žížaly, zvířata...), tak byste musel připočíst znečištění emisemi pří výrobě a dopravě paliva. Rafinérie jsou velkými spotřebiteli elektrické enrgie.

0/0
20.3.2017 19:48

J72a24n 14P42o28k77o49r82n77ý 1843679280883

Máte zřejmě lepší informace. Sem s nimi. ;-D

0/0
20.3.2017 19:52

M66a30r84t78i83n 48K67a45r30á85s51e32k 9188713128988

A na tos prisel kde? Ve meste je zpravidla doprava hlavnim zdrojem znecisteni, nejake 2% je totalne nesmysl (jestlis to nezamenil s CO2? to je ale nereaktivni plyn ktery opravdu nic neznecistuje)...

+1/0
20.3.2017 21:40

V16l90a60d57i85s90l96a52v 56B35u20r68y17š60e75k 1609792897714

v některých částech měst je podíl aut na znečistění i 100%, ta 2% mohou být někde na vesnici, kde se topí nekvalitním palivem, tam samozřejmě nemá snižování emisí nových aut na životní prostředí žádný vliv

0/0
21.3.2017 7:37

P92e41t53r 47Č50e90r32m87á45k 9308935609410

Tohle platilo kdysi dávno. Ano lidé kdysi remcali že katalyzátory jim snižují výkon, ale přínos to mělo. To samé se dá říct o prvních euronormách a co2 limitech, které skokově tu úroveň změnili a vytvořili jakýsi tlak na výrobce. To co se děje posledních cca 10let už ale na reálný dopad na životní prostředí zcela minimální, je to jen ekonomický nástroj.

0/0
20.3.2017 19:23

P28e96t36r 61S58t56e86j67s24k93a27l 3369628764476

Furt se najde nekdo, kto to bude obchazet. Jedine reseni je radikalni reseni, naftu v osobnich vozech zakazat. To ale neni svobodne reseni, takze lepsi bude naftu vic zdanit, ze se vyplati spalovat benzin, jako v US. To ale zase neprojde pres limity CO2 a zdrazi nakladni dopravu. Navrhuji proto kompezovat nakladakum silnicni dan a platbu za dalnice. CO2 limity muzou zustat, zatim to vyresi downsizing, pozdeji hybridizace a potom elektro.

0/−7
20.3.2017 16:52

I77v38o 25Ž21i49ž64k50a 8333547201691

To je nesmyslů v tam málo větách...

+1/0
20.3.2017 17:07

J85a92n 58P52o14k15o44r87n80ý 1703409800103

To byste musel zakázat i krávy a sopky. Máte na to koule?;-D

0/−1
20.3.2017 17:13

J47a71n 73M66a78l94ý 3902632332175

Problémem benzínů je že produkují i HC, což diesely ne. A přímovstřikové benzíny i pevné částice. Vlastně přímovstřikový benzín plnící normu EURO6, je na úrovni dieselu EURO 3 - to dávaly rail diesely pouze s katíkem a EGR okruhem. Z pohledu ohrožení zdraví ve městech to nejhorší co může být...

0/−3
20.3.2017 20:20







Najdete na iDNES.cz