Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není dostatečná. Tuningové firmy mezitím nabízejí její odstranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e85t12r 52H87á78l70a 6554286385356

Zruste absurdni spotrebni dane na pohonne latky, zruste absurdni limity na CO2, reste jen to co skutecne vadi, tj. NOX, prach a pod. Vysledkem bude navrat k atmosferickym motorum, ktere sice budou mit o neco vyssi spotrebu, ale pri cene 15 Kc za litr to vadit nebude. Vsechno bide ekologicky cistsi a nikdo nebude mit potrebu podvadet.

0/0
12.4.2017 0:48

O55t48o 42P78a31l71d50u67s 1343498250424

Nedávno jsem četl, že patnáct námořních lodí vyprodukuje tolik zplodin co všechna osobní auta.

0/0
21.3.2017 23:54

J53a28n 72P71o70k28o64r26n12ý 1553529110823

No, jo, jenže na moři nejsou pomahači, co by našli vykuchaný DPF a sebrali techničák. Tak se to raději neřeší. Strejda jedoucí na Dušičky je snadněji polapitelný a skásnutelný. :-/

+3/0
22.3.2017 3:05

K53a60r38e84l 77M78a62z97a56č 3887393316399

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
21.3.2017 9:34

J87i35n66d65ř64i12c53h 57Š34k24o17p10e36k 4625211330985

a benzin do zapalovače.

Takže hurá na koně nebo do aut na dřevoplyn

0/0
23.3.2017 18:08

A95n40t95o69n28í88n 39S48e70b45e78r55a 7713838410499

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
20.3.2017 22:45

M87a75r89t45i89n 86K97a39r12á28s46e30k 9848503268508

Jo jo, takove stado krav to uvrhne mesto do smogu jedna basen...

0/0
21.3.2017 9:34

P74e56t92r 97Č35e68r69m45á37k 9278935669730

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+8/−1
20.3.2017 19:12

Š12t62e39f74a60n 48F85r31i86č19a 7182428653666

Prostě z paliv je po spálení popel. Lhostejno zda velké saze, nebo rozdrobené na mikro nebo nano částečky. Přinejmenším dálkové komunikace by se měly městům vyhýbat, aby to lidé nedýchali.

0/0
20.3.2017 19:09

M98i52r18e63k 29G29a38j80e25r 5901426239290

A co kdyz palivem je zemni plyn nebo vodik? Evidentne nemate pravdu.

To, ze kamiony projizdeji skrz mesta je samozrejme spatne a je to typicke pro ty zeme Evropy, ktere nepochopily smysl dalnic a vybudovaly je jen nedostatecne a vetsinou bez dalnicnich okruhu kolem mest.

+1/0
20.3.2017 20:02

J16a53r17o71m92í41r 65K10r65á16l 4550349124399

U zemního plynu je to podobné, jako u všech uhlovodíků.

+2/0
21.3.2017 6:03

P29e86t46r 84B65á68č11a 8695926295635

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
20.3.2017 17:05

M47a47r41t46i28n 79K76a79r47á24s10e10k 9668433458618

Co je na snizovani emisi (tj omezovani traveni lidi) nesmyslneho?

+6/0
20.3.2017 17:07

J23a87r83o59m51í17r 98K69r64á68l 4440369574669

Třeba to, že pokud je v litru paliva určité množství energie, žádné nařízení úředníka ho zvýšit nedokáže.

+2/0
20.3.2017 18:15

M57i57r34e36k 68G41a64j91e11r 5431266909380

To se snizovanim emisi oxidu dusiku nesouvisi. Zamenovani CO2 za NOx je na diskusich velmi caste a vede k naprosto nesmyslnym zaverum.

+1/−1
20.3.2017 18:35

J93a16r78o87m25í76r 47K50r42á39l 4660869784459

Ale souvisí. A to tak, že můžeme snížit spotřebu paliva jen vyšší účinností motorů. No a pak zas vznikají ty oxidy dusíku. Anebo dokážete zvýšit účinnost jinak, než vyšší teplotou a tlakem ? To by bylo na nobelovku. :-)

+4/0
21.3.2017 6:12

M21a84r81t18i13n 30K83a70r46á95s51e58k 9368583958818

Ehm a jak to souvisibs tim omezovanim emisi? Tedy tim na ktere jsou vsude tvrde normy? Emise maji jen velmi volnou souvislost se spotrebou...

0/−1
20.3.2017 20:24

J25a35r25o69m74í58r 88K56r21á79l 4280829254279

;-D Tak to jo !

+3/−1
21.3.2017 6:14

M67a49r88t94i53n 16K28a35r22á69s54e33k 9688823458658

Tak si mozna zkus zjistit co ty emisni normy reguluji a jak ty emie vznikaji. Dva podobne motory s podobnym vykonem a spotrebou se muzou v emisich klidne lisit stonasobne...

+1/0
21.3.2017 8:31

J50i88n54d59ř24i41c70h 19Š69k61o94p35e96k 4325111100555

že nezohledňuje fyziku

+4/−2
20.3.2017 19:11

M29a37r11t68i40n 14K88a63r89á22s54e25k 9518883168208

No jasne, tak na povezte vy pane fyziku jak emisni normy odporuji fyzice? A USA a japonske normu (mimochodem prisnejsi nez v EU) fyzice neodporujou?

+1/−1
20.3.2017 21:39

J54i38n39d38ř64i12c36h 78Š79k35o90p20e91k 4375891680535

jednoduše. Jedna říká snižovat CO2, druhá NOx. Každý ví, že buď můžu snížit CO2 (ale pak poletí NOX, neboť snížení dokážu zvýšením pracovního tlaku a teploty v motoru) nebo můžu snížit NOx, což způsobí vyšší spotřebu (emise CO2)

+5/−1
21.3.2017 7:19

M76a49r54t44i95n 19K83a64r95á34s28e26k 9928273728888

No na CO2 zadna norma neni, jen pripadna dodatecna dan na "zrave automobilky". Jinak to danen CO2 tak trochu pocita prave s tim, ze automobilky budou delat auta na alternativni pohon (CNG, elektro), nebo hybridy apod. Nikdo nerika ze mate delat dvoutunove SUV se spotrebou 4 litry.... vyhodou EU je, ze do toho automobilka nekeca - je stanovena hranice spotreby na flotilu, a ja se s tim automobilka vyporada je ciste v jeji rezii (muze delat vice mensich uspornejsich aut, nebo prave altenrativni aliva apod), oproti tomu treba v USA nebo Japonsku jsou automobilky mnohem vice svazane tim co musi prodat...

0/0
21.3.2017 8:41

P25e51t92r 71Č71e90r26m11á32k 9888155239780

Takto obecně řečeno samozřejmě skoro nic, ale pokud se budeme bavit o praxi tak samozřejmě hodně. Současné zpřísňování norem nemá s ekologií nic společného, je to jen ekonomický nástroj na obnovování vozového parku, žádné měřitelné zlepšení na životní prostředí ve městech to nemá

+5/0
20.3.2017 19:15

M70a61r32t85i71n 74K49a60r74á57s29e54k 9728683768178

Muzete tu myslenku nejak rozvest? Myslite ze emisni normy nekdo vymyslel az ted kdyz par evropskych mest zakazalo vjezd autum splnujicicm jen stare normy nebo co?8-o

0/0
20.3.2017 22:01

P61e86t17r 27Č30e76r85m95á95k 9808845329520

To není jen o vjezdu do měst, s tím se začíná strašit skutečně až teď a je to to poslední co někoho trápí, od emisních norem a limitů co2 se odvíjí spousta dalších věcí v provozování aut, podle států různé poplatky, ekodaně, silniční daně atd. Ekologickou rovinu to přestalo mít někdy před cca 10ti lety a euro 4, od té doby už to má primárně ten ekonomický podtext.

0/0
20.3.2017 22:11

V22l17a14d70i85s34l72a94v 39B31u52r33y37š49e92k 1739272977314

tlak na snižování emisí nových automobilů smysl má a pochopitelně ne každému se líbí, někteří lidé mají pocit, že je to připravuje o peníze a že ivestice do čistšího ve vzduchu ve městech jim snižuje kvalitu ne příliš vydařeného života na vesnici, dohoda v tomto směru je asi nemožná,

+2/−3
20.3.2017 17:43

J48a92n 69P11o97k94o57r93n74ý 1363899890883

Podíl aut na znečištění jsou plné 2 procenta. Opravdu záslužný čin, ta buzerace ;-D,ovšem ovšem nesmyslně drahý. Rv Ale motorista je snadná lovná zvěř. Takový boj se sopkami, to je jiné kafe, předem prohrané. Sopky nám žádné penízky nedají, motoristé ano. A v tom je jádro pudla.

+4/−2
20.3.2017 18:06

M26i18r62e50k 24G83a86j43e14r 5221326659630

Podíl aut na znečištění nelze vyjadrit jednim cislem a uz vubec nejde o 2%. Podil na vyskytu rakoviny plic ma urcite v desitkach procent.

+1/−4
20.3.2017 18:37

J93a92n 36P91o31k78o81r62n82ý 1583519150163

Máte relevantní důkaz o příčinách výskytu rakoviny automobilovým provozem? Nebo jen předpoklady, domněnky, hypotézy?

+5/0
20.3.2017 19:04

M74i37r39e96k 68G49a40j62e16r 5291866529590

Mel jsem na mysli predevsim exhalace z dieslovych motoru a bez vlastnich dukazu. Jestli jste delal studie, ktere to vyvraci, tak me s nimi seznamte.

0/0
20.3.2017 20:15

M42i21r87e44k 80G47a45j43e11r 5641676829140

Tady mate shrnuti, vlastni dukazy jsou ve zminovanych studiich (cesky toho asi moc nebude):

https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html

Tam najdete toto:

"Lung cancer is the major cancer thought to be linked to diesel exhaust. Several studies of workers exposed to diesel exhaust have shown small but significant increases in risk of lung cancer."

0/−1
20.3.2017 20:20

J20a17n 35P42o58k21o44r18n19ý 1593139170523

Jo,jo. Tak organizace, která použije 95 procent prostředků na své platy a benefity je určitě věrohodná. ;-D

0/−1
20.3.2017 20:31

M81a34r11t86i72n 48K49a71r45á70s74e48k 9778143698718

No nabizi se otazka za co by mela vyzkumna organizace utracet? Takova organizace ma zpravidla hlavni naklad na platy lidi, kteri ten vyzkum delaji, nebo by si meli misto toho radsi nakupovat auta nebo co?

+1/0
20.3.2017 21:42

P72e71t71r 24Č63e38r33m36á73k 9708755179510

No důkazy to zrovna moc nejsou, jen studie, každopádně se tam mluví především o dieslech, nikoliv o automobilové dopravě jako takové. Jako nikdo asi nepochybuje o tom že diesel nijak zdraví nepřispívá, spíš bylo do očí to tvrzení že může za desítky procent rakoviny plic. To by pak taková kuřácká osvěta byla vlastně zbytečná ;-)

+1/0
20.3.2017 20:50

M33i60r83e36k 37G64a21j41e23r 5911286429420

Clanek je o dieselech, tak jsem mel za to, ze diskuse take.

0/0
20.3.2017 21:13

P74e45t59r 92Č79e17r74m45á45k 9878415929880

Právě že to tak moc neznělo.

0/0
20.3.2017 21:16

J52a11n 73M23a12l72ý 3412302212195

Ježíšku. No a přímovstřikové benzíny EURO 6 jsou na úrovni rail dieselu EURO3...o tom se tady nepíše že ?

0/0
20.3.2017 21:18

P90e22t49r 48Č57e40r59m79á53k 9808305639860

Tak určitě, a nejvíc může za nádory na mozku že ;-)

0/0
20.3.2017 19:18

M75i80r89e68k 42G15a87j72e51r 5431486219200

To ne. Jestli vam to tvrdil lekar, tak se myli.

0/0
20.3.2017 20:22

P67e10t88r 54Č10e22r62m36á68k 9798395679260

Lékaři jsou zatím evidentně mimo tuto diskuzi :-)

0/0
20.3.2017 20:47

P15e84t18r 87H21a67r88i23p96r41a21s14a97d 24H33a45j48i78č 8113360474717

Ve městech, tj. lokálně je podíl znečštění ovzduší automobilovou dopravou 60-70% (včetně nákladních vozidel..), a ani ta 2% globálně nesedí. Pokud to chcete převést na celkový podíl, tj. včetně toho, co produkuje příroda (tlení, žížaly, zvířata...), tak byste musel připočíst znečištění emisemi pří výrobě a dopravě paliva. Rafinérie jsou velkými spotřebiteli elektrické enrgie.

0/0
20.3.2017 19:48

J58a89n 97P79o18k10o60r17n10ý 1593109260103

Máte zřejmě lepší informace. Sem s nimi. ;-D

0/0
20.3.2017 19:52

M12a64r63t31i79n 32K95a69r67á77s49e11k 9978393898298

A na tos prisel kde? Ve meste je zpravidla doprava hlavnim zdrojem znecisteni, nejake 2% je totalne nesmysl (jestlis to nezamenil s CO2? to je ale nereaktivni plyn ktery opravdu nic neznecistuje)...

+1/0
20.3.2017 21:40

V11l38a41d77i42s35l27a88v 41B59u87r62y89š41e61k 1149812247304

v některých částech měst je podíl aut na znečistění i 100%, ta 2% mohou být někde na vesnici, kde se topí nekvalitním palivem, tam samozřejmě nemá snižování emisí nových aut na životní prostředí žádný vliv

0/0
21.3.2017 7:37

P79e84t57r 31Č13e51r12m90á22k 9588775199700

Tohle platilo kdysi dávno. Ano lidé kdysi remcali že katalyzátory jim snižují výkon, ale přínos to mělo. To samé se dá říct o prvních euronormách a co2 limitech, které skokově tu úroveň změnili a vytvořili jakýsi tlak na výrobce. To co se děje posledních cca 10let už ale na reálný dopad na životní prostředí zcela minimální, je to jen ekonomický nástroj.

0/0
20.3.2017 19:23

P69e87t97r 31S68t48e66j76s47k73a88l 3299448434796

Furt se najde nekdo, kto to bude obchazet. Jedine reseni je radikalni reseni, naftu v osobnich vozech zakazat. To ale neni svobodne reseni, takze lepsi bude naftu vic zdanit, ze se vyplati spalovat benzin, jako v US. To ale zase neprojde pres limity CO2 a zdrazi nakladni dopravu. Navrhuji proto kompezovat nakladakum silnicni dan a platbu za dalnice. CO2 limity muzou zustat, zatim to vyresi downsizing, pozdeji hybridizace a potom elektro.

0/−7
20.3.2017 16:52

I35v25o 45Ž29i82ž19k19a 8433537171371

To je nesmyslů v tam málo větách...

+1/0
20.3.2017 17:07

J35a39n 44P15o40k62o49r27n91ý 1113429390453

To byste musel zakázat i krávy a sopky. Máte na to koule?;-D

0/−1
20.3.2017 17:13

J43a56n 53M42a20l67ý 3112682182325

Problémem benzínů je že produkují i HC, což diesely ne. A přímovstřikové benzíny i pevné částice. Vlastně přímovstřikový benzín plnící normu EURO6, je na úrovni dieselu EURO 3 - to dávaly rail diesely pouze s katíkem a EGR okruhem. Z pohledu ohrožení zdraví ve městech to nejhorší co může být...

0/−3
20.3.2017 20:20







Najdete na iDNES.cz