Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není dostatečná. Tuningové firmy mezitím nabízejí její odstranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e33t11r 73H56á22l73a 6534866255436

Zruste absurdni spotrebni dane na pohonne latky, zruste absurdni limity na CO2, reste jen to co skutecne vadi, tj. NOX, prach a pod. Vysledkem bude navrat k atmosferickym motorum, ktere sice budou mit o neco vyssi spotrebu, ale pri cene 15 Kc za litr to vadit nebude. Vsechno bide ekologicky cistsi a nikdo nebude mit potrebu podvadet.

0/0
12.4.2017 0:48

O52t70o 32P45a49l81d81u55s 1203108340644

Nedávno jsem četl, že patnáct námořních lodí vyprodukuje tolik zplodin co všechna osobní auta.

0/0
21.3.2017 23:54

J46a12n 45P40o94k69o96r15n88ý 1873669910773

No, jo, jenže na moři nejsou pomahači, co by našli vykuchaný DPF a sebrali techničák. Tak se to raději neřeší. Strejda jedoucí na Dušičky je snadněji polapitelný a skásnutelný. :-/

+3/0
22.3.2017 3:05

K15a37r81e54l 95M16a40z88a47č 3527873256889

Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.

+1/0
21.3.2017 9:34

J81i64n78d70ř82i57c17h 67Š64k70o20p81e77k 4835881200545

a benzin do zapalovače.

Takže hurá na koně nebo do aut na dřevoplyn

0/0
23.3.2017 18:08

A63n13t39o67n43í54n 10S10e24b92e92r75a 7983598570249

Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav :-P

+3/0
20.3.2017 22:45

M16a87r41t35i27n 15K19a84r19á50s66e70k 9728273328508

Jo jo, takove stado krav to uvrhne mesto do smogu jedna basen...

0/0
21.3.2017 9:34

P78e91t88r 83Č85e31r47m20á78k 9698685639230

Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.

Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.

To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.

Takže ve výsledku článek o ničemRv

+8/−1
20.3.2017 19:12

Š91t64e21f62a66n 71F95r56i83č36a 7582928533576

Prostě z paliv je po spálení popel. Lhostejno zda velké saze, nebo rozdrobené na mikro nebo nano částečky. Přinejmenším dálkové komunikace by se měly městům vyhýbat, aby to lidé nedýchali.

0/0
20.3.2017 19:09

M92i86r38e37k 95G70a51j96e16r 5691726389830

A co kdyz palivem je zemni plyn nebo vodik? Evidentne nemate pravdu.

To, ze kamiony projizdeji skrz mesta je samozrejme spatne a je to typicke pro ty zeme Evropy, ktere nepochopily smysl dalnic a vybudovaly je jen nedostatecne a vetsinou bez dalnicnich okruhu kolem mest.

+1/0
20.3.2017 20:02

J49a30r56o57m46í55r 71K26r84á55l 4170159544359

U zemního plynu je to podobné, jako u všech uhlovodíků.

+2/0
21.3.2017 6:03

P93e93t65r 39B89á41č72a 8545336495415

Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize Rv

+4/−2
20.3.2017 17:05

M71a91r70t94i58n 50K88a37r87á56s35e37k 9788223478818

Co je na snizovani emisi (tj omezovani traveni lidi) nesmyslneho?

+6/0
20.3.2017 17:07

J41a17r41o30m31í51r 45K57r12á50l 4390829954219

Třeba to, že pokud je v litru paliva určité množství energie, žádné nařízení úředníka ho zvýšit nedokáže.

+2/0
20.3.2017 18:15

M93i96r17e25k 74G62a11j31e36r 5141286769660

To se snizovanim emisi oxidu dusiku nesouvisi. Zamenovani CO2 za NOx je na diskusich velmi caste a vede k naprosto nesmyslnym zaverum.

+1/−1
20.3.2017 18:35

J78a68r66o86m27í52r 59K41r47á90l 4280199294569

Ale souvisí. A to tak, že můžeme snížit spotřebu paliva jen vyšší účinností motorů. No a pak zas vznikají ty oxidy dusíku. Anebo dokážete zvýšit účinnost jinak, než vyšší teplotou a tlakem ? To by bylo na nobelovku. :-)

+4/0
21.3.2017 6:12

M22a92r18t20i16n 41K76a61r37á30s63e47k 9848793208808

Ehm a jak to souvisibs tim omezovanim emisi? Tedy tim na ktere jsou vsude tvrde normy? Emise maji jen velmi volnou souvislost se spotrebou...

0/−1
20.3.2017 20:24

J36a12r54o84m66í88r 45K62r22á39l 4460789564159

;-D Tak to jo !

+3/−1
21.3.2017 6:14

M87a15r54t15i87n 37K27a93r22á45s89e26k 9408453338798

Tak si mozna zkus zjistit co ty emisni normy reguluji a jak ty emie vznikaji. Dva podobne motory s podobnym vykonem a spotrebou se muzou v emisich klidne lisit stonasobne...

+1/0
21.3.2017 8:31

J67i78n31d66ř64i26c64h 44Š89k33o56p54e97k 4755931960155

že nezohledňuje fyziku

+4/−2
20.3.2017 19:11

M31a41r57t91i78n 91K81a62r42á89s18e93k 9498583988398

No jasne, tak na povezte vy pane fyziku jak emisni normy odporuji fyzice? A USA a japonske normu (mimochodem prisnejsi nez v EU) fyzice neodporujou?

+1/−1
20.3.2017 21:39

J41i71n66d57ř89i50c71h 49Š19k24o64p80e72k 4955451500915

jednoduše. Jedna říká snižovat CO2, druhá NOx. Každý ví, že buď můžu snížit CO2 (ale pak poletí NOX, neboť snížení dokážu zvýšením pracovního tlaku a teploty v motoru) nebo můžu snížit NOx, což způsobí vyšší spotřebu (emise CO2)

+5/−1
21.3.2017 7:19

M21a18r13t74i86n 87K86a49r13á31s35e56k 9498503748568

No na CO2 zadna norma neni, jen pripadna dodatecna dan na "zrave automobilky". Jinak to danen CO2 tak trochu pocita prave s tim, ze automobilky budou delat auta na alternativni pohon (CNG, elektro), nebo hybridy apod. Nikdo nerika ze mate delat dvoutunove SUV se spotrebou 4 litry.... vyhodou EU je, ze do toho automobilka nekeca - je stanovena hranice spotreby na flotilu, a ja se s tim automobilka vyporada je ciste v jeji rezii (muze delat vice mensich uspornejsich aut, nebo prave altenrativni aliva apod), oproti tomu treba v USA nebo Japonsku jsou automobilky mnohem vice svazane tim co musi prodat...

0/0
21.3.2017 8:41

P25e65t14r 37Č49e24r80m69á18k 9828645369100

Takto obecně řečeno samozřejmě skoro nic, ale pokud se budeme bavit o praxi tak samozřejmě hodně. Současné zpřísňování norem nemá s ekologií nic společného, je to jen ekonomický nástroj na obnovování vozového parku, žádné měřitelné zlepšení na životní prostředí ve městech to nemá

+5/0
20.3.2017 19:15

M88a46r53t66i11n 38K49a95r64á53s83e78k 9188853288458

Muzete tu myslenku nejak rozvest? Myslite ze emisni normy nekdo vymyslel az ted kdyz par evropskych mest zakazalo vjezd autum splnujicicm jen stare normy nebo co?8-o

0/0
20.3.2017 22:01

P91e68t73r 89Č33e57r39m41á23k 9528955369430

To není jen o vjezdu do měst, s tím se začíná strašit skutečně až teď a je to to poslední co někoho trápí, od emisních norem a limitů co2 se odvíjí spousta dalších věcí v provozování aut, podle států různé poplatky, ekodaně, silniční daně atd. Ekologickou rovinu to přestalo mít někdy před cca 10ti lety a euro 4, od té doby už to má primárně ten ekonomický podtext.

0/0
20.3.2017 22:11

V65l14a33d60i48s23l84a81v 89B47u22r34y60š60e22k 1299582417384

tlak na snižování emisí nových automobilů smysl má a pochopitelně ne každému se líbí, někteří lidé mají pocit, že je to připravuje o peníze a že ivestice do čistšího ve vzduchu ve městech jim snižuje kvalitu ne příliš vydařeného života na vesnici, dohoda v tomto směru je asi nemožná,

+2/−3
20.3.2017 17:43

J61a34n 25P23o89k46o76r41n17ý 1223539580413

Podíl aut na znečištění jsou plné 2 procenta. Opravdu záslužný čin, ta buzerace ;-D,ovšem ovšem nesmyslně drahý. Rv Ale motorista je snadná lovná zvěř. Takový boj se sopkami, to je jiné kafe, předem prohrané. Sopky nám žádné penízky nedají, motoristé ano. A v tom je jádro pudla.

+4/−2
20.3.2017 18:06

M22i61r97e48k 60G28a68j71e43r 5631126319610

Podíl aut na znečištění nelze vyjadrit jednim cislem a uz vubec nejde o 2%. Podil na vyskytu rakoviny plic ma urcite v desitkach procent.

+1/−4
20.3.2017 18:37

J65a72n 96P26o21k63o21r67n74ý 1193509900423

Máte relevantní důkaz o příčinách výskytu rakoviny automobilovým provozem? Nebo jen předpoklady, domněnky, hypotézy?

+5/0
20.3.2017 19:04

M24i71r81e77k 68G46a88j79e21r 5971616729680

Mel jsem na mysli predevsim exhalace z dieslovych motoru a bez vlastnich dukazu. Jestli jste delal studie, ktere to vyvraci, tak me s nimi seznamte.

0/0
20.3.2017 20:15

M40i71r65e28k 69G23a91j37e80r 5141446899100

Tady mate shrnuti, vlastni dukazy jsou ve zminovanych studiich (cesky toho asi moc nebude):

https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html

Tam najdete toto:

"Lung cancer is the major cancer thought to be linked to diesel exhaust. Several studies of workers exposed to diesel exhaust have shown small but significant increases in risk of lung cancer."

0/−1
20.3.2017 20:20

J88a46n 73P47o52k57o56r27n13ý 1963899640933

Jo,jo. Tak organizace, která použije 95 procent prostředků na své platy a benefity je určitě věrohodná. ;-D

0/−1
20.3.2017 20:31

M65a41r81t53i73n 44K53a52r33á49s11e56k 9488363988148

No nabizi se otazka za co by mela vyzkumna organizace utracet? Takova organizace ma zpravidla hlavni naklad na platy lidi, kteri ten vyzkum delaji, nebo by si meli misto toho radsi nakupovat auta nebo co?

+1/0
20.3.2017 21:42

P42e67t46r 87Č68e56r52m15á73k 9558145259500

No důkazy to zrovna moc nejsou, jen studie, každopádně se tam mluví především o dieslech, nikoliv o automobilové dopravě jako takové. Jako nikdo asi nepochybuje o tom že diesel nijak zdraví nepřispívá, spíš bylo do očí to tvrzení že může za desítky procent rakoviny plic. To by pak taková kuřácká osvěta byla vlastně zbytečná ;-)

+1/0
20.3.2017 20:50

M36i73r75e62k 75G57a59j55e36r 5391106459560

Clanek je o dieselech, tak jsem mel za to, ze diskuse take.

0/0
20.3.2017 21:13

P65e96t71r 89Č14e30r57m22á70k 9398525769340

Právě že to tak moc neznělo.

0/0
20.3.2017 21:16

J18a87n 75M79a27l39ý 3372122952745

Ježíšku. No a přímovstřikové benzíny EURO 6 jsou na úrovni rail dieselu EURO3...o tom se tady nepíše že ?

0/0
20.3.2017 21:18

P35e93t71r 78Č48e58r16m37á46k 9518215909550

Tak určitě, a nejvíc může za nádory na mozku že ;-)

0/0
20.3.2017 19:18

M43i82r51e83k 67G37a65j44e32r 5841506489710

To ne. Jestli vam to tvrdil lekar, tak se myli.

0/0
20.3.2017 20:22

P79e55t21r 69Č18e54r68m31á46k 9958415519180

Lékaři jsou zatím evidentně mimo tuto diskuzi :-)

0/0
20.3.2017 20:47

P63e63t12r 15H35a23r26i42p42r96a75s55a68d 73H40a39j12i18č 8313390764777

Ve městech, tj. lokálně je podíl znečštění ovzduší automobilovou dopravou 60-70% (včetně nákladních vozidel..), a ani ta 2% globálně nesedí. Pokud to chcete převést na celkový podíl, tj. včetně toho, co produkuje příroda (tlení, žížaly, zvířata...), tak byste musel připočíst znečištění emisemi pří výrobě a dopravě paliva. Rafinérie jsou velkými spotřebiteli elektrické enrgie.

0/0
20.3.2017 19:48

J59a25n 76P43o66k32o33r95n85ý 1193419590723

Máte zřejmě lepší informace. Sem s nimi. ;-D

0/0
20.3.2017 19:52

M11a42r27t59i37n 31K39a47r58á45s23e48k 9798373908448

A na tos prisel kde? Ve meste je zpravidla doprava hlavnim zdrojem znecisteni, nejake 2% je totalne nesmysl (jestlis to nezamenil s CO2? to je ale nereaktivni plyn ktery opravdu nic neznecistuje)...

+1/0
20.3.2017 21:40

V87l20a21d40i85s13l86a38v 90B55u93r18y45š21e66k 1239192117384

v některých částech měst je podíl aut na znečistění i 100%, ta 2% mohou být někde na vesnici, kde se topí nekvalitním palivem, tam samozřejmě nemá snižování emisí nových aut na životní prostředí žádný vliv

0/0
21.3.2017 7:37

P96e83t58r 92Č17e47r39m11á79k 9638935859940

Tohle platilo kdysi dávno. Ano lidé kdysi remcali že katalyzátory jim snižují výkon, ale přínos to mělo. To samé se dá říct o prvních euronormách a co2 limitech, které skokově tu úroveň změnili a vytvořili jakýsi tlak na výrobce. To co se děje posledních cca 10let už ale na reálný dopad na životní prostředí zcela minimální, je to jen ekonomický nástroj.

0/0
20.3.2017 19:23

P41e60t97r 98S30t29e86j96s54k88a67l 3809378304116

Furt se najde nekdo, kto to bude obchazet. Jedine reseni je radikalni reseni, naftu v osobnich vozech zakazat. To ale neni svobodne reseni, takze lepsi bude naftu vic zdanit, ze se vyplati spalovat benzin, jako v US. To ale zase neprojde pres limity CO2 a zdrazi nakladni dopravu. Navrhuji proto kompezovat nakladakum silnicni dan a platbu za dalnice. CO2 limity muzou zustat, zatim to vyresi downsizing, pozdeji hybridizace a potom elektro.

0/−7
20.3.2017 16:52

I46v77o 98Ž38i78ž97k93a 8593387261131

To je nesmyslů v tam málo větách...

+1/0
20.3.2017 17:07

J91a55n 12P17o73k95o69r98n75ý 1843239660923

To byste musel zakázat i krávy a sopky. Máte na to koule?;-D

0/−1
20.3.2017 17:13

J89a24n 40M51a94l90ý 3222792262385

Problémem benzínů je že produkují i HC, což diesely ne. A přímovstřikové benzíny i pevné částice. Vlastně přímovstřikový benzín plnící normu EURO6, je na úrovni dieselu EURO 3 - to dávaly rail diesely pouze s katíkem a EGR okruhem. Z pohledu ohrožení zdraví ve městech to nejhorší co může být...

0/−3
20.3.2017 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.