- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zruste absurdni spotrebni dane na pohonne latky, zruste absurdni limity na CO2, reste jen to co skutecne vadi, tj. NOX, prach a pod. Vysledkem bude navrat k atmosferickym motorum, ktere sice budou mit o neco vyssi spotrebu, ale pri cene 15 Kc za litr to vadit nebude. Vsechno bide ekologicky cistsi a nikdo nebude mit potrebu podvadet.
Nedávno jsem četl, že patnáct námořních lodí vyprodukuje tolik zplodin co všechna osobní auta.
No, jo, jenže na moři nejsou pomahači, co by našli vykuchaný DPF a sebrali techničák. Tak se to raději neřeší. Strejda jedoucí na Dušičky je snadněji polapitelný a skásnutelný.
Úchylní ekoteroristi a úchylní politici. Ale fakt je, že nafta patří do náklaďáku.
a benzin do zapalovače.
Takže hurá na koně nebo do aut na dřevoplyn
Dieselgate je uměle vyvolaný problém, který má zajistit, že už se neude řešit nadměrné prdění krav
Jo jo, takove stado krav to uvrhne mesto do smogu jedna basen...
Tak nějak nevím co měl článek sdělit. Že si zas jedna zelená organizace udělala své měření a zjistila jakési "překvapivé" výsledky? No a? Důležité z hlediska odvolávání se na platnou legislativu jsou právě pouze oficielní testy podle předepsané metodiky, tedy v tomto případě nedc.
Zelené mozky evidentě nepochopili že ten nový sw není nic jiného než bežná aktualizace, homologaci má auto s ní či bez ní. KBA naopak dokonce tu "úpravu" vracela na dopracování, protože po její implementaci vozidlo přestávalo plnit paramtery získané homologace.
To že servisy nabízejí zákazníkům i zpětný update na původní verzi není nic špatného, a ani snaha dehonestovat je označením "tuningové firmy" na tom nic nezmění. Mimochodem i samotný chiptuning není sám o sobě nelegální, obzvláště německé firmy jej mají velmi často homologovaný.
Takže ve výsledku článek o ničem
Prostě z paliv je po spálení popel. Lhostejno zda velké saze, nebo rozdrobené na mikro nebo nano částečky. Přinejmenším dálkové komunikace by se měly městům vyhýbat, aby to lidé nedýchali.
A co kdyz palivem je zemni plyn nebo vodik? Evidentne nemate pravdu.
To, ze kamiony projizdeji skrz mesta je samozrejme spatne a je to typicke pro ty zeme Evropy, ktere nepochopily smysl dalnic a vybudovaly je jen nedostatecne a vetsinou bez dalnicnich okruhu kolem mest.
Komedie na pokracovani a neustaly tlak a nesmyslne snizovani emisi, co neresi vubec nic. Jde jen o penize
Co je na snizovani emisi (tj omezovani traveni lidi) nesmyslneho?
Furt se najde nekdo, kto to bude obchazet. Jedine reseni je radikalni reseni, naftu v osobnich vozech zakazat. To ale neni svobodne reseni, takze lepsi bude naftu vic zdanit, ze se vyplati spalovat benzin, jako v US. To ale zase neprojde pres limity CO2 a zdrazi nakladni dopravu. Navrhuji proto kompezovat nakladakum silnicni dan a platbu za dalnice. CO2 limity muzou zustat, zatim to vyresi downsizing, pozdeji hybridizace a potom elektro.
Autoři článku dluží čtenářům tu zásadní informaci, že emise NOxů má na svědomí katalyzátor = protože jen díky němu dochází (a to až ZA motorem!) k oxidaci neškodného dusíku na ty dusíkové oxidy, které však už lidem i přírodě škodlivé JSOU.
Katalyzátor tedy plní dvě funkce: jednu žádoucí (spálení uhlíku a oxidu uhlenatého tj. sazí na CO2) a ta druhá jeho funkce je bohužel nežádoucí - ta právě vyrábí NOxy z původně neškodného dusíku, kterého je ve vzduchu přes 70%... ... a o to tu jde.
Tohle máte z těch svých slavných tédéí. Dá rozum, že diesel v autě nedává smysl.
Ale pane, si to teda pletete. Prilozte si k výfuku nastartovaneho dieselu s SCR kapesnik a poté k moderním přímovstrikovemu benzínu. Rozdíl poznáte po 60 sekundách....Pak napište áno?