Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti Peugeotu 308, Volkswagenu Golf či Kie ceed, v druhém se hodnotilo obutí pro stále oblíbenější vozy typu SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44n16t41o31n34í76n 96S66e61b87e53r57a 7343118190199

A ja najedu max 8 tisic za rok. Mne se nevyplati kupovat pneu vubec :-D

0/0
26.3.2017 9:48

M83a64r73t91i44n 54V38o85j28á29č65e93k 9983567211666

přesně to odjezdíte jen po ráfkách;-)

0/0
29.3.2017 18:48

A21n87t80o62n62í21n 38S37e90b52e94r75a 7603378640469

Pokud mate auto s vahou do 1,5 tuny. Tak letni gumy jsou zbytecny luxus. Leto je max dva mesice v roce. Jinak prsi a je zima. Ja si pred 5 roky koupil auto a na nej koupil zimni gumy Fulda kristal motreo se sipovym vzorem. Jezdim na nich 4 roky v kuse a v lete ani na mokru nemam problem. A to jezdim brzda, plyn. Nemam rad sneky dost casto i predjizdim. Za ty 4 roky jsem neprejel jedineho chodce. Gumy maji nyni 3mm. Takze je lete dojedu a na zimu si koupim nove zimni. Za ty 4 roky jsem usetril tisice za prezouvani a vyvazovani. Cela ta mazas letni vs zimni je blbost. Prumernemu ridici s beznym autem staci zimni a menit co 4 roky...

0/−1
26.3.2017 9:28

J19a37n 85U98l86m 7750199896772

Setkal jste se někdo s touto věcí?

Známý se připletl v létě do ťukance několika aut, když se zjistilo, že dojíždí zimní pneu, pojišťovna odmítla plnit, protože tvrdí, že pokud jsou na autu obuté zimáky, musí mít i v létě min. 4 mm ( i když na letních stačí jen 1,6!) Vysvětlují to tím, že zimní pneu = minimálně 4 mm

0/−2
23.3.2017 11:13

K54a13r15e21l 13N67o14v75á85k 7451454308550

Vysvětlovat můžou co chtějí.

§41a zákona č. 361/2000 Sb. definuje období, dále co musí na komunikaci ležet resp. lze předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že může ležet, aby byla povinnost použít zimní pneu se stanovenou minimální výškou vzorku. Cokoliv mimo to není definováno, tedy platí obecné ustanovení, že minimální výška výška vzorku bez ohledu na typ pneu je 1,6 mm.

S pojišťovnou se budu klidně soudit. Eventuální tvrzení, že za letních podmínek(zejména teplota vzduchu a vozovky) bych třeba nehodě na "vhodnějších" pneu zabránil nebo by škody nebyly tak veliké, je irelevantní(zákon nezakazuje použití "zimních" pneu v letním období, mojí povinností, pokud se dostanu do krizové situace, je bránit škodám s prostředky, které mám okamžitě k dispozici.

To by totiž pojišťovna mohla třeba tvrdit, že jsem měl místo jízdy sedět na zadku doma a tedy by se nic nestalo. Ovšem mohla by pode mnou třeba p. dnout židle a já bych při své nadváze volným pádem prorazil strop a spadl sousedovi do čerstvé p. delačky, což by on považoval za újmu hodnou minimálně hrdelního trestu.;-)

+5/0
23.3.2017 15:01

J56i71n35d46ř11i90c58h 62Š34k89o63p29e83k 4705701210785

to je nesmysl, aby byla pneu brána za zimní, musí mít nápis M+S nebo sněhovou vločku a dezén min. 4 mm, v opačném případě to není zimní pneu

Pojišťovna to zkusila

0/0
23.3.2017 16:52

J45a77n 90U84l17m 7180339256862

Ty testy je třeba brát s rezervou.

Nechal jsem se nalákat na "vítěze" Pirelli Cinturato a když jsem je po 22 tis. km musel vyhodit, vrátil jsem se k osvědčeným Michelin Energy Saver +, na kterých se najede 60 i víc

0/−1
23.3.2017 11:05

T84o89m98á74š 90F28l26a63i 6804231735501

Ty Michelin 3x a dost jedny letní mi vydržely ani ne 30 tisíc kilometrů,ostatní max 40 tis.km,poslední dobou je ta kvalita asi špatná nebo záleží na rozměru byly to 14 185/60 ted jsem zkusil naposledy Michelin Cros climate tj univerzál a zatím spokojenost

0/−1
24.3.2017 16:08
Foto

J74o28s41e25f 30K22u51b90e29š 3958433639163

Je to sice video přímo od výrobce, nemusí být úplně přesné, ale nějak takhle to asi bude vypadat, pokud budete mít v létě zimní a v zimě letní...

https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c

0/0
22.3.2017 23:10

P10e67t38r 70M49i63c12h30a23l 2150674621582

Problém je, že tyhle testy se dělají na nových gumách. Když dojíždím zimní gumy v létě, mají 4 roky a vzorek pod 4 mm. To znamená, že materiál je o trochu tvrdší a nemá tendenci tak podklouzávat a tím pádem prolužovat brzdnou dráhu.

Už před pár lety jsem si to zkoušel - brzdná dráha z 50 km/h na zimních a letních gumách za prakticky stejných podmínek (před a po přezutí). Světe, div se, rozdíl byl zanedbatelný. Ale pravda, já nejsem výrobce ani prodejce pneumatik, tak nepotřebuju propagovat vyhazování použitelných gum. :-)

+9/0
23.3.2017 3:16

A97n44t13o30n88í56n 47S38e69b59e59r68a 7853948810349

Presne tak letnj guny v zime je blbost. Ale jezdit stale na zimnich je on. Oni kdyz mate celotocne zimni tak vice zalezi na stavu brzd ne na stari a vzorku zimnich. Vsak stare steje zimni = letni ztrvdke slicky. To da rozum :-D

0/0
26.3.2017 9:36

J66i87ř56í 44V67o89l60k86á91n 3400596711

Jezdím zimní celý rok, jen na jaře prohodím přední za zadní a po 50 tis. km koncem října nahodím nové zimní, v té době mají asi 3mm.

Ovšem pro toho, kdo lítá nízko nad zemí hrozí problémy.

Je to pochopitelně každého volba

0/0
22.3.2017 22:29
Foto

J30o60s22e72f 62K70u24b16e87š 3988173859263

Jo, až při krizovce v létě nedobrzdíte a srazíte nějakého chodce apod... Tak si taky asi řeknete "no holt byla to moje volba".... Nechci přivolávat, ale já si tohle nelajsnu. Brzdy a pneu jsou na mém autě vždy 100% v pořádku, jsou to nejdůležitější věci.

0/−2
22.3.2017 23:02

K77r40y17š78t11o62f 67L29a94n55í27k 1219270905175

bych to nedramatizoval, v nizkych rychlostech je rozdil minimalni.

+3/0
22.3.2017 23:29
Foto

I83v25a37n 57K95o74p17t18a 5477852161247

No i pul metr může být otázkou života či smrti.

+1/−1
23.3.2017 9:53

K80a74r45e67l 80N69o28v89á59k 7521174898770

Ve 100 km rychlosti ano, ale při dobržďování sotva.

+1/0
23.3.2017 14:30
Foto

I90v51a34n 14K94o60p44t79a 5167312711707

Co třeba chodec či cyklista? Pro ně může být i náraz automobilu v rychlosti 5kmh smrtelný a to je +/- ten půlmetr.

+1/−1
23.3.2017 16:46

P58e89t51r 69M31i69c91h94a47l 2860544581872

Taky může chodec zakopnout a spadnout hlavou na obrubník. To taky může umřít.

+2/−1
24.3.2017 9:09
Foto

I45v51a98n 10K57o40p18t47a 5797142321827

To muze, za to si ale muze sam. Ale proc by ho mel přejet nejakej pitomec kterej vlastně nemusel? Navíc zabiti z nedbalosti by bylo na Vaši straně.

0/0
25.3.2017 7:53

P13e51t35r 70M44i74c53h73a95l 2320794761292

Na mojí straně by nic nebylo. Před přechodem jezdím tak, abych mohl reagovat. A když mi někdo skočí před auto na poslední chvíli, je to jeho vina. A žádný soud by mě nikdy neodsoudil za zabití za kontakt v rychlosti 5 km/h.

+1/0
25.3.2017 19:41
Foto

I38v82a24n 94K39o14p96t74a 5267582181457

Pokud by ten člověk zemřel a znalec prokázal ze na letních by ke kontaktu nedošlo. Nevidím důvod proc by vas mne kohokoliv nemohli odsoudit.

0/−1
26.3.2017 1:36

P79e57t89r 63M33i77c84h28a86l 2270274661342

To už je v rovině co by kdyby.

+1/0
27.3.2017 15:57

P13a21v11e84l 90Z22a71j31í79č28e57k 8924520506100

tak zimni jsou v lete na pikacu protože hlavne na dalnici a rychlejších zatáčkách se neudrzi v pracovnim okne a zacnou degradovat. co se tyce testu letnich tak od tech dob kdy zacali sledovat zivotnost a valivy odpor tak sla kavlita hlavne za sucha velmi dolu. je to skoda. navíc prestaly téměř existovat kategorie mokra a sucha...

0/−1
22.3.2017 17:35
Foto

J35a17k86u92b 26S34o64b26o62t19k72a 6544938577426

Také je mám. Letos pořádná zima, plnohodnotně vyzkoušeny u nás na Vysočině. Za mě plná spokojenost, klidně je doporučím dál.

0/0
22.3.2017 16:40
Foto

J21a64k57u69b 35S91o95b88o35t45k46a 6234988397416

Kuš, to byl komentář k pánovi, který chválil celoroční gumy Michelin Crossclimate.

0/−1
22.3.2017 16:41

I70v80a37n 83M91a78r40e34k 6494988482

No, zdejší hodnocení pneumatik na traktory je sice pěkné, ale uvítal bych zde rád i hodnocení pneu na běžné automobily . . . . . třeba R14-ky R^

+1/−1
22.3.2017 16:16

J94a47r75o28s67l76a73v 47D16u92n44d81a 1243172386270

R15 a R16 je traktor? Zajímavé.

+2/−1
22.3.2017 16:37

P60a56v78e21l 64J85e30ř48á90b26e20k 7641622804407

Franta od rybníka je na traktoru R 16 má. Ale nemá klasický vzorek

Nedávno mu totiž proběhla ojnice blokem motoru od Spartaka, tak tam dával motor s turbem z nějakého Fiata. A když s tím jeho traktorem jel do lesa na dřevo, tak musel na pneumatiky našroubovat gumové špalíčky, protože jinak motor byl moc silný.:-P

0/0
22.3.2017 20:20

M17a70r86t96i57n 23K17a76r69á49s60e32k 9488353988228

Tak nemuzou testovat vsechno ze, zrovna 195/65 je hodne rozsireny rozmer (zakladni vybava v nizsi stredni, pripadne druha nejlevnejsi bezne i u malych aut), prodavaji se za super cenu apod..

0/0
22.3.2017 16:37

J76a63k61u78b 76S69t86a82š18e27k 4377369513664

Přezouvám na parkovišti. S vyvážením ještě nikdy problém nebyl, spíš s nedohuštěností. 600,– Kč ze mě autoservis za 10 min práce nevyrazí, ani kdyby čert na bruslích jezdil.

+7/0
22.3.2017 16:06

Z18d84e35n62e36k 20B37á19l80k14a 7536784198709

Já platím 250,- s vyvážením. 600,- bych jim taky nedal.

0/0
23.3.2017 9:14

K14a63r80e22l 90N13o43v11á11k 7111624478820

A proč platíte sám sobě? Já si to udělám zadarmo.:-P

0/0
23.3.2017 14:33

J88a39n 85H79r35u13z41a 8744968859977

Zimáky, které mají pod 4 mm vzorku už na suchu tak nepochodují a dají se normálně dojet. Jsou trochu hlučnější a neposednější, ale rozdíl ve spotřebě jsem měřitelně nezjistil i když tankuji do plné a spotřebu sleduji. Stále jezdím zhruba stejně na deci. Na brzdy jsou možná horší, ale v praxi jsem zvládl každou nouzovku stejně jako s letními.

+5/0
22.3.2017 15:46

J84a66n 81V56a35l97o60u26c78h 6542467248440

A není povinná výška vzorku spíš závislá na druhu pneu než na počasí? Tedy pneumatika zimní je pod 4mm "podměrečná", i když se s ní jezdí v létě?

0/0
22.3.2017 16:00

J47a33r16o83s33l98a88v 36D33u30n50d28a 1723522166390

Není. Je to kvůli dostatečné adhezi na sněhu a sněhem pokrytém ledu.

+1/0
22.3.2017 16:33

Z38d65e93n24ě12k 28M75o29r53á75v63e85k 5667348448923

V létě není definovaná povinná letní pneumatika, jen vzorek 1.6 mm.

+6/0
22.3.2017 16:34

J70i45n87d79ř34i90c73h 85Š18k62o61p46e40k 4385611540545

není

v zimě platí 1,6 mm ať je to letní, m+s nebo zimní pneu

+1/0
22.3.2017 18:30
Foto

I86v49a87n 51K10o41p29t56a 5867392561457

V zime plati 4mm.

0/0
22.3.2017 21:41

R13o68b98e84r57t 56M37a64t35u14l47a 8917179156495

v zimě platí 1,6mm, v zimě na sněhu/ledu ty vaše 4mm

0/0
22.3.2017 22:07
Foto

I66v39a87n 25K24o19p41t79a 5837552501697

Platí pro zimní pneumatiky. Jste povinen mít nasazené zimní pneu (dálší podmínky) znáte které mají vzorek o hloubce minimálně 4 mm. O tom že když není sníh či led by mohli mít 1,5mm se tam nic nepíše.

A nic ve zlým nasadit si v zimě zimní s nižším vzorkem když víte že byť za určitých podmínek musíte mít min. 4mm je prostě přinejmenším nelogické.

+1/0
23.3.2017 9:29

J13i68n32d47ř60i26c50h 15Š92k61o60p82e80k 4345891280815

původní dotaz směřoval k dojíždění zimních pneu.

4 mm musí mít pouze zimní pneumatika na použití v podmínkách, kdy zimní pneu je vyžadováno zákonem.

Všechny ostatní případy mají limit 1,6 mm, bez ohledu na to, zda je to zimní či letní pneu a zde je to v zimě či v létě

0/0
23.3.2017 7:00

J11a94n 43U94l91m 7610269976232

Jan Valouch: obávám se, že máte pravdu

0/0
23.3.2017 11:22

J42a35n 70U88l24m 7390169866332

Hlavně si myslím, že je to spíš lobby výrobců. Vyhazovat zimáky bez letního dojetí je vlastně vyhazování pneumatik těsně pod 50% hranicí dezénu

+2/0
23.3.2017 11:20

L94u12d65v85í74k 66G98a56j14d78o15š44í88k 2285233964822

Jako každého půl roku se pneuservisy musí připomenout.

Tak pokaždé znova a znova vzníká tohle PR donekonečna omílající banální problém.

Za ty roky se změnilo jen to, že zimní gumy už nejsou „nutnost“ od 5 °C níže, ale už od 7 °C (zřejmě vliv globálního oteplování, protože fyzika se, pokud vím, nezměnila).

+9/0
22.3.2017 14:34

J59a17n 74U21l16m 7160489466832

Teď ještě bude článek, že si to nemá člověk přehazovat sám doma, i když má 2 sady, ale z různých důvodů ;-D;-D je nutné navštívit pneuservis.

Logicky, protože takový lidé navštíví servis jen 1x za 4-5 let a to oni nepotřebují!

Takže je nutná trocha mediální masáže ;-)

+2/0
23.3.2017 11:27

M24a44r13t47i30n 75D92u10f93e25k 3262247308764

Nemáte trauma z karlovarské losovačky?

0/0
22.3.2017 11:51

M94i44c57h47a92l 78K52o17l56á91ř 9410781980

ZImáky dojíždím v zimě. Když na podzim nasazuju zimáky, co mají těsně nad 4 mm, tak prostě na nich měsíc jezdím a potom koupím nové. Ale je fakt, že mám dvě sady disků a přehazuju sám. Kdo toto nemá, znamenalo by to pro něj dvě návštěvy pneuservisu (a dvoje peníze) během relativně krátké doby.

+5/0
22.3.2017 11:23

A21n22t88o95n26í49n 90S51e64b52e66r57a 7393508880339

Já jsem jezdil zímaky ze 4 mm na 3 mm letošní zimu, v létě to dojedu na 2 a pok si an zimu koupím nové gumy.

+1/0
22.3.2017 14:17

P96e80t67r 39M39i78c75h58a67l 2550674411172

"Nedojíždějte zimáky přes léto"

.................

A to mám jako gumy se vzorkem těsně pod 4 mm vyhodit?

+10/0
22.3.2017 11:14

M86a21r15t51i75n 81K86ř15í28ž 9983742380357

Já to tak dělám.

+2/−2
22.3.2017 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.