Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti Peugeotu 308, Volkswagenu Golf či Kie ceed, v druhém se hodnotilo obutí pro stále oblíbenější vozy typu SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91n50t63o58n76í29n 97S60e88b34e81r83a 7943938570789

A ja najedu max 8 tisic za rok. Mne se nevyplati kupovat pneu vubec :-D

0/0
26.3.2017 9:48

M42a90r22t59i18n 10V13o97j94á67č81e75k 9823787701376

přesně to odjezdíte jen po ráfkách;-)

0/0
29.3.2017 18:48

A38n32t98o93n20í60n 64S22e67b90e77r23a 7503828640289

Pokud mate auto s vahou do 1,5 tuny. Tak letni gumy jsou zbytecny luxus. Leto je max dva mesice v roce. Jinak prsi a je zima. Ja si pred 5 roky koupil auto a na nej koupil zimni gumy Fulda kristal motreo se sipovym vzorem. Jezdim na nich 4 roky v kuse a v lete ani na mokru nemam problem. A to jezdim brzda, plyn. Nemam rad sneky dost casto i predjizdim. Za ty 4 roky jsem neprejel jedineho chodce. Gumy maji nyni 3mm. Takze je lete dojedu a na zimu si koupim nove zimni. Za ty 4 roky jsem usetril tisice za prezouvani a vyvazovani. Cela ta mazas letni vs zimni je blbost. Prumernemu ridici s beznym autem staci zimni a menit co 4 roky...

0/−1
26.3.2017 9:28

J65a83n 31U63l55m 7860969906472

Setkal jste se někdo s touto věcí?

Známý se připletl v létě do ťukance několika aut, když se zjistilo, že dojíždí zimní pneu, pojišťovna odmítla plnit, protože tvrdí, že pokud jsou na autu obuté zimáky, musí mít i v létě min. 4 mm ( i když na letních stačí jen 1,6!) Vysvětlují to tím, že zimní pneu = minimálně 4 mm

0/−2
23.3.2017 11:13

K65a63r18e47l 31N76o20v62á53k 7541714938620

Vysvětlovat můžou co chtějí.

§41a zákona č. 361/2000 Sb. definuje období, dále co musí na komunikaci ležet resp. lze předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že může ležet, aby byla povinnost použít zimní pneu se stanovenou minimální výškou vzorku. Cokoliv mimo to není definováno, tedy platí obecné ustanovení, že minimální výška výška vzorku bez ohledu na typ pneu je 1,6 mm.

S pojišťovnou se budu klidně soudit. Eventuální tvrzení, že za letních podmínek(zejména teplota vzduchu a vozovky) bych třeba nehodě na "vhodnějších" pneu zabránil nebo by škody nebyly tak veliké, je irelevantní(zákon nezakazuje použití "zimních" pneu v letním období, mojí povinností, pokud se dostanu do krizové situace, je bránit škodám s prostředky, které mám okamžitě k dispozici.

To by totiž pojišťovna mohla třeba tvrdit, že jsem měl místo jízdy sedět na zadku doma a tedy by se nic nestalo. Ovšem mohla by pode mnou třeba p. dnout židle a já bych při své nadváze volným pádem prorazil strop a spadl sousedovi do čerstvé p. delačky, což by on považoval za újmu hodnou minimálně hrdelního trestu.;-)

+5/0
23.3.2017 15:01

J68i80n36d10ř91i26c32h 88Š56k21o12p63e20k 4985571170805

to je nesmysl, aby byla pneu brána za zimní, musí mít nápis M+S nebo sněhovou vločku a dezén min. 4 mm, v opačném případě to není zimní pneu

Pojišťovna to zkusila

0/0
23.3.2017 16:52

J51a35n 17U56l53m 7960559746452

Ty testy je třeba brát s rezervou.

Nechal jsem se nalákat na "vítěze" Pirelli Cinturato a když jsem je po 22 tis. km musel vyhodit, vrátil jsem se k osvědčeným Michelin Energy Saver +, na kterých se najede 60 i víc

0/−1
23.3.2017 11:05

T24o66m60á95š 37F92l33a12i 6254491365551

Ty Michelin 3x a dost jedny letní mi vydržely ani ne 30 tisíc kilometrů,ostatní max 40 tis.km,poslední dobou je ta kvalita asi špatná nebo záleží na rozměru byly to 14 185/60 ted jsem zkusil naposledy Michelin Cros climate tj univerzál a zatím spokojenost

0/−1
24.3.2017 16:08
Foto

J93o79s68e57f 18K52u15b83e20š 3778613559713

Je to sice video přímo od výrobce, nemusí být úplně přesné, ale nějak takhle to asi bude vypadat, pokud budete mít v létě zimní a v zimě letní...

https://www.youtube.com/watch?v=y8m3pzxnD8c

0/0
22.3.2017 23:10

P13e46t86r 16M24i83c80h34a55l 2120644381602

Problém je, že tyhle testy se dělají na nových gumách. Když dojíždím zimní gumy v létě, mají 4 roky a vzorek pod 4 mm. To znamená, že materiál je o trochu tvrdší a nemá tendenci tak podklouzávat a tím pádem prolužovat brzdnou dráhu.

Už před pár lety jsem si to zkoušel - brzdná dráha z 50 km/h na zimních a letních gumách za prakticky stejných podmínek (před a po přezutí). Světe, div se, rozdíl byl zanedbatelný. Ale pravda, já nejsem výrobce ani prodejce pneumatik, tak nepotřebuju propagovat vyhazování použitelných gum. :-)

+9/0
23.3.2017 3:16

A82n19t39o17n82í17n 79S35e56b55e47r97a 7443538490909

Presne tak letnj guny v zime je blbost. Ale jezdit stale na zimnich je on. Oni kdyz mate celotocne zimni tak vice zalezi na stavu brzd ne na stari a vzorku zimnich. Vsak stare steje zimni = letni ztrvdke slicky. To da rozum :-D

0/0
26.3.2017 9:36

J35i45ř15í 14V33o34l56k45á95n 3100656551

Jezdím zimní celý rok, jen na jaře prohodím přední za zadní a po 50 tis. km koncem října nahodím nové zimní, v té době mají asi 3mm.

Ovšem pro toho, kdo lítá nízko nad zemí hrozí problémy.

Je to pochopitelně každého volba

0/0
22.3.2017 22:29
Foto

J30o47s77e14f 28K57u68b95e53š 3138943549743

Jo, až při krizovce v létě nedobrzdíte a srazíte nějakého chodce apod... Tak si taky asi řeknete "no holt byla to moje volba".... Nechci přivolávat, ale já si tohle nelajsnu. Brzdy a pneu jsou na mém autě vždy 100% v pořádku, jsou to nejdůležitější věci.

0/−2
22.3.2017 23:02

K46r55y90š48t17o79f 39L40a43n30í65k 1599330365575

bych to nedramatizoval, v nizkych rychlostech je rozdil minimalni.

+3/0
22.3.2017 23:29
Foto

I62v93a20n 81K50o33p14t19a 5777432791867

No i pul metr může být otázkou života či smrti.

+1/−1
23.3.2017 9:53

K84a53r46e31l 50N59o39v86á78k 7641964878300

Ve 100 km rychlosti ano, ale při dobržďování sotva.

+1/0
23.3.2017 14:30
Foto

I36v25a86n 26K21o53p93t31a 5207422591917

Co třeba chodec či cyklista? Pro ně může být i náraz automobilu v rychlosti 5kmh smrtelný a to je +/- ten půlmetr.

+1/−1
23.3.2017 16:46

P22e13t51r 42M46i23c14h37a91l 2530854951982

Taky může chodec zakopnout a spadnout hlavou na obrubník. To taky může umřít.

+2/−1
24.3.2017 9:09
Foto

I25v98a93n 49K78o96p95t32a 5607242171277

To muze, za to si ale muze sam. Ale proc by ho mel přejet nejakej pitomec kterej vlastně nemusel? Navíc zabiti z nedbalosti by bylo na Vaši straně.

0/0
25.3.2017 7:53

P91e65t88r 84M64i73c20h86a39l 2370564861532

Na mojí straně by nic nebylo. Před přechodem jezdím tak, abych mohl reagovat. A když mi někdo skočí před auto na poslední chvíli, je to jeho vina. A žádný soud by mě nikdy neodsoudil za zabití za kontakt v rychlosti 5 km/h.

+1/0
25.3.2017 19:41
Foto

I42v51a91n 60K37o81p39t89a 5277942541107

Pokud by ten člověk zemřel a znalec prokázal ze na letních by ke kontaktu nedošlo. Nevidím důvod proc by vas mne kohokoliv nemohli odsoudit.

0/−1
26.3.2017 1:36

P81e41t44r 62M69i60c88h43a25l 2540564241512

To už je v rovině co by kdyby.

+1/0
27.3.2017 15:57

P37a79v74e18l 69Z86a52j16í94č46e55k 8144700326420

tak zimni jsou v lete na pikacu protože hlavne na dalnici a rychlejších zatáčkách se neudrzi v pracovnim okne a zacnou degradovat. co se tyce testu letnich tak od tech dob kdy zacali sledovat zivotnost a valivy odpor tak sla kavlita hlavne za sucha velmi dolu. je to skoda. navíc prestaly téměř existovat kategorie mokra a sucha...

0/−1
22.3.2017 17:35
Foto

J77a36k73u70b 44S84o82b42o75t34k68a 6754678537386

Také je mám. Letos pořádná zima, plnohodnotně vyzkoušeny u nás na Vysočině. Za mě plná spokojenost, klidně je doporučím dál.

0/0
22.3.2017 16:40
Foto

J87a94k76u18b 10S12o63b80o57t17k12a 6924858937886

Kuš, to byl komentář k pánovi, který chválil celoroční gumy Michelin Crossclimate.

0/−1
22.3.2017 16:41

I58v97a37n 55M64a87r79e84k 6794668532

No, zdejší hodnocení pneumatik na traktory je sice pěkné, ale uvítal bych zde rád i hodnocení pneu na běžné automobily . . . . . třeba R14-ky R^

+1/−1
22.3.2017 16:16

J46a98r83o10s20l84a62v 65D58u59n36d62a 1323392246550

R15 a R16 je traktor? Zajímavé.

+2/−1
22.3.2017 16:37

P25a62v41e91l 95J48e85ř75á70b47e21k 7871502174197

Franta od rybníka je na traktoru R 16 má. Ale nemá klasický vzorek

Nedávno mu totiž proběhla ojnice blokem motoru od Spartaka, tak tam dával motor s turbem z nějakého Fiata. A když s tím jeho traktorem jel do lesa na dřevo, tak musel na pneumatiky našroubovat gumové špalíčky, protože jinak motor byl moc silný.:-P

0/0
22.3.2017 20:20

M96a51r56t65i63n 96K57a95r27á39s30e45k 9398313458158

Tak nemuzou testovat vsechno ze, zrovna 195/65 je hodne rozsireny rozmer (zakladni vybava v nizsi stredni, pripadne druha nejlevnejsi bezne i u malych aut), prodavaji se za super cenu apod..

0/0
22.3.2017 16:37

J26a50k42u64b 32S47t74a56š97e23k 4177389713724

Přezouvám na parkovišti. S vyvážením ještě nikdy problém nebyl, spíš s nedohuštěností. 600,– Kč ze mě autoservis za 10 min práce nevyrazí, ani kdyby čert na bruslích jezdil.

+7/0
22.3.2017 16:06

Z73d25e50n50e39k 21B74á73l59k57a 7676654248619

Já platím 250,- s vyvážením. 600,- bych jim taky nedal.

0/0
23.3.2017 9:14

K75a12r56e53l 35N42o94v47á17k 7521864588750

A proč platíte sám sobě? Já si to udělám zadarmo.:-P

0/0
23.3.2017 14:33

J98a66n 50H88r28u33z53a 8654148949887

Zimáky, které mají pod 4 mm vzorku už na suchu tak nepochodují a dají se normálně dojet. Jsou trochu hlučnější a neposednější, ale rozdíl ve spotřebě jsem měřitelně nezjistil i když tankuji do plné a spotřebu sleduji. Stále jezdím zhruba stejně na deci. Na brzdy jsou možná horší, ale v praxi jsem zvládl každou nouzovku stejně jako s letními.

+5/0
22.3.2017 15:46

J91a33n 40V51a89l83o95u65c33h 6232797948660

A není povinná výška vzorku spíš závislá na druhu pneu než na počasí? Tedy pneumatika zimní je pod 4mm "podměrečná", i když se s ní jezdí v létě?

0/0
22.3.2017 16:00

J62a13r39o77s36l17a97v 62D79u44n74d16a 1193672486410

Není. Je to kvůli dostatečné adhezi na sněhu a sněhem pokrytém ledu.

+1/0
22.3.2017 16:33

Z70d94e71n17ě67k 61M11o11r52á56v33e55k 5317358628293

V létě není definovaná povinná letní pneumatika, jen vzorek 1.6 mm.

+6/0
22.3.2017 16:34

J71i82n36d25ř93i74c38h 95Š96k35o21p88e64k 4445791250575

není

v zimě platí 1,6 mm ať je to letní, m+s nebo zimní pneu

+1/0
22.3.2017 18:30
Foto

I33v61a27n 18K87o98p11t12a 5387342781837

V zime plati 4mm.

0/0
22.3.2017 21:41

R51o41b54e81r55t 44M35a41t33u47l94a 8667749206415

v zimě platí 1,6mm, v zimě na sněhu/ledu ty vaše 4mm

0/0
22.3.2017 22:07
Foto

I49v22a45n 18K75o18p97t96a 5727442201827

Platí pro zimní pneumatiky. Jste povinen mít nasazené zimní pneu (dálší podmínky) znáte které mají vzorek o hloubce minimálně 4 mm. O tom že když není sníh či led by mohli mít 1,5mm se tam nic nepíše.

A nic ve zlým nasadit si v zimě zimní s nižším vzorkem když víte že byť za určitých podmínek musíte mít min. 4mm je prostě přinejmenším nelogické.

+1/0
23.3.2017 9:29

J83i34n23d64ř50i59c22h 54Š92k66o17p19e98k 4545821330845

původní dotaz směřoval k dojíždění zimních pneu.

4 mm musí mít pouze zimní pneumatika na použití v podmínkách, kdy zimní pneu je vyžadováno zákonem.

Všechny ostatní případy mají limit 1,6 mm, bez ohledu na to, zda je to zimní či letní pneu a zde je to v zimě či v létě

0/0
23.3.2017 7:00

J66a60n 43U77l66m 7610889916262

Jan Valouch: obávám se, že máte pravdu

0/0
23.3.2017 11:22

J12a74n 52U43l81m 7460459616512

Hlavně si myslím, že je to spíš lobby výrobců. Vyhazovat zimáky bez letního dojetí je vlastně vyhazování pneumatik těsně pod 50% hranicí dezénu

+2/0
23.3.2017 11:20

L17u20d81v54í16k 61G64a47j81d15o36š18í31k 2345743224152

Jako každého půl roku se pneuservisy musí připomenout.

Tak pokaždé znova a znova vzníká tohle PR donekonečna omílající banální problém.

Za ty roky se změnilo jen to, že zimní gumy už nejsou „nutnost“ od 5 °C níže, ale už od 7 °C (zřejmě vliv globálního oteplování, protože fyzika se, pokud vím, nezměnila).

+9/0
22.3.2017 14:34

J83a75n 15U26l72m 7330729336562

Teď ještě bude článek, že si to nemá člověk přehazovat sám doma, i když má 2 sady, ale z různých důvodů ;-D;-D je nutné navštívit pneuservis.

Logicky, protože takový lidé navštíví servis jen 1x za 4-5 let a to oni nepotřebují!

Takže je nutná trocha mediální masáže ;-)

+2/0
23.3.2017 11:27

M59a84r69t72i47n 12D75u23f12e22k 3532817228284

Nemáte trauma z karlovarské losovačky?

0/0
22.3.2017 11:51

M83i65c17h79a50l 77K31o75l61á68ř 9550341440

ZImáky dojíždím v zimě. Když na podzim nasazuju zimáky, co mají těsně nad 4 mm, tak prostě na nich měsíc jezdím a potom koupím nové. Ale je fakt, že mám dvě sady disků a přehazuju sám. Kdo toto nemá, znamenalo by to pro něj dvě návštěvy pneuservisu (a dvoje peníze) během relativně krátké doby.

+5/0
22.3.2017 11:23

A86n19t30o58n24í62n 87S96e44b62e70r29a 7583618190929

Já jsem jezdil zímaky ze 4 mm na 3 mm letošní zimu, v létě to dojedu na 2 a pok si an zimu koupím nové gumy.

+1/0
22.3.2017 14:17

P39e92t91r 96M92i48c16h26a76l 2950334371192

"Nedojíždějte zimáky přes léto"

.................

A to mám jako gumy se vzorkem těsně pod 4 mm vyhodit?

+10/0
22.3.2017 11:14

M17a14r90t76i41n 35K91ř91í93ž 9673592400817

Já to tak dělám.

+2/−2
22.3.2017 11:46







Najdete na iDNES.cz