- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A ja najedu max 8 tisic za rok. Mne se nevyplati kupovat pneu vubec :-D
přesně to odjezdíte jen po ráfkách
Pokud mate auto s vahou do 1,5 tuny. Tak letni gumy jsou zbytecny luxus. Leto je max dva mesice v roce. Jinak prsi a je zima. Ja si pred 5 roky koupil auto a na nej koupil zimni gumy Fulda kristal motreo se sipovym vzorem. Jezdim na nich 4 roky v kuse a v lete ani na mokru nemam problem. A to jezdim brzda, plyn. Nemam rad sneky dost casto i predjizdim. Za ty 4 roky jsem neprejel jedineho chodce. Gumy maji nyni 3mm. Takze je lete dojedu a na zimu si koupim nove zimni. Za ty 4 roky jsem usetril tisice za prezouvani a vyvazovani. Cela ta mazas letni vs zimni je blbost. Prumernemu ridici s beznym autem staci zimni a menit co 4 roky...
Setkal jste se někdo s touto věcí?
Známý se připletl v létě do ťukance několika aut, když se zjistilo, že dojíždí zimní pneu, pojišťovna odmítla plnit, protože tvrdí, že pokud jsou na autu obuté zimáky, musí mít i v létě min. 4 mm ( i když na letních stačí jen 1,6!) Vysvětlují to tím, že zimní pneu = minimálně 4 mm
Vysvětlovat můžou co chtějí.
§41a zákona č. 361/2000 Sb. definuje období, dále co musí na komunikaci ležet resp. lze předpokládat vzhledem k povětrnostním podmínkám, že může ležet, aby byla povinnost použít zimní pneu se stanovenou minimální výškou vzorku. Cokoliv mimo to není definováno, tedy platí obecné ustanovení, že minimální výška výška vzorku bez ohledu na typ pneu je 1,6 mm.
S pojišťovnou se budu klidně soudit. Eventuální tvrzení, že za letních podmínek(zejména teplota vzduchu a vozovky) bych třeba nehodě na "vhodnějších" pneu zabránil nebo by škody nebyly tak veliké, je irelevantní(zákon nezakazuje použití "zimních" pneu v letním období, mojí povinností, pokud se dostanu do krizové situace, je bránit škodám s prostředky, které mám okamžitě k dispozici.
To by totiž pojišťovna mohla třeba tvrdit, že jsem měl místo jízdy sedět na zadku doma a tedy by se nic nestalo. Ovšem mohla by pode mnou třeba p. dnout židle a já bych při své nadváze volným pádem prorazil strop a spadl sousedovi do čerstvé p. delačky, což by on považoval za újmu hodnou minimálně hrdelního trestu.
Ty testy je třeba brát s rezervou.
Nechal jsem se nalákat na "vítěze" Pirelli Cinturato a když jsem je po 22 tis. km musel vyhodit, vrátil jsem se k osvědčeným Michelin Energy Saver +, na kterých se najede 60 i víc
Ty Michelin 3x a dost jedny letní mi vydržely ani ne 30 tisíc kilometrů,ostatní max 40 tis.km,poslední dobou je ta kvalita asi špatná nebo záleží na rozměru byly to 14 185/60 ted jsem zkusil naposledy Michelin Cros climate tj univerzál a zatím spokojenost
Je to sice video přímo od výrobce, nemusí být úplně přesné, ale nějak takhle to asi bude vypadat, pokud budete mít v létě zimní a v zimě letní...
Problém je, že tyhle testy se dělají na nových gumách. Když dojíždím zimní gumy v létě, mají 4 roky a vzorek pod 4 mm. To znamená, že materiál je o trochu tvrdší a nemá tendenci tak podklouzávat a tím pádem prolužovat brzdnou dráhu.
Už před pár lety jsem si to zkoušel - brzdná dráha z 50 km/h na zimních a letních gumách za prakticky stejných podmínek (před a po přezutí). Světe, div se, rozdíl byl zanedbatelný. Ale pravda, já nejsem výrobce ani prodejce pneumatik, tak nepotřebuju propagovat vyhazování použitelných gum.
Jezdím zimní celý rok, jen na jaře prohodím přední za zadní a po 50 tis. km koncem října nahodím nové zimní, v té době mají asi 3mm.
Ovšem pro toho, kdo lítá nízko nad zemí hrozí problémy.
Je to pochopitelně každého volba
Jo, až při krizovce v létě nedobrzdíte a srazíte nějakého chodce apod... Tak si taky asi řeknete "no holt byla to moje volba".... Nechci přivolávat, ale já si tohle nelajsnu. Brzdy a pneu jsou na mém autě vždy 100% v pořádku, jsou to nejdůležitější věci.
tak zimni jsou v lete na pikacu protože hlavne na dalnici a rychlejších zatáčkách se neudrzi v pracovnim okne a zacnou degradovat. co se tyce testu letnich tak od tech dob kdy zacali sledovat zivotnost a valivy odpor tak sla kavlita hlavne za sucha velmi dolu. je to skoda. navíc prestaly téměř existovat kategorie mokra a sucha...
Také je mám. Letos pořádná zima, plnohodnotně vyzkoušeny u nás na Vysočině. Za mě plná spokojenost, klidně je doporučím dál.
Kuš, to byl komentář k pánovi, který chválil celoroční gumy Michelin Crossclimate.
No, zdejší hodnocení pneumatik na traktory je sice pěkné, ale uvítal bych zde rád i hodnocení pneu na běžné automobily . . . . . třeba R14-ky
R15 a R16 je traktor? Zajímavé.
Přezouvám na parkovišti. S vyvážením ještě nikdy problém nebyl, spíš s nedohuštěností. 600,– Kč ze mě autoservis za 10 min práce nevyrazí, ani kdyby čert na bruslích jezdil.
Já platím 250,- s vyvážením. 600,- bych jim taky nedal.