Diskuse k článku
Fabia rekordmanka: test škodovky s milionem a čtvrt kilometrů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
R82a32d97o36m92í34r 32A78l54b19e76r77t 1166411572579Kdo šlohnul ten znak Škoda na krytu motoru? |
![]() |
J83i50ř52í 21K30o80h28o87u59š87e16k 9285958316468Kdybych toto pořídil manželce, tak za půl roku budu měnit spojku a když se poštěstí tak i turbo! |
![]() |
M27a19r71e68k 96B28a89š33i30s84t70a 7243282693920Korejský Žuk by se již rozpadl |
![]() |
R66a63d89o66m66í68r 75A34l48b11e13r20t 1756151272139Mám takové vozidlo. Letos oslavilo patnáct let. Je to můj miláček. Nejdynamičtější vozidlo, které jsem kdy vlastnil. |
![]() |
J82a33n 72V59a68l44o71u59c39h 6922277328350No rekordmanka - milion a čtvrt po všem možném vč. dlouhých štrek po dálnicích. A co takhle MĚSTSKÝ autobus (tedy samý rozjezd, brzdění, popojíždění v kolonách, automatická převodovka) s více než milionem km za necelých 14 let rovněž bez podstatných oprav (a dalších 11 vozů s více 900000km)? |
![]() |
J58i66ř98í 27S66c30h52w38a38c63h 8768504838326u autobusu za mnoho milionů leckdy ve dvousměnném provozu se nájezd v milionech km očekává zcela automaticky.... |
![]() |
M66a92r17e23k 28J12a80n87e90č55k20a 1337326913391Co tak slýchám od kamarádů, co Fabii I měli a sám mám zkušenosti se dvěma kusy v rodině, tak musím napsat, že po motorové stránce to byla spolehlivá auta (motory TDI a MPi), ale zbytek vozu za moc nestál. Čím větší výbava ve voze byla, tím více se to sypalo a co se mohlo pokazit, to se taky pokazilo. Takže ideální je Fabie I ve výbavě holobyt, ale kdo by to zase chtěl. |
![]() |
S37t72a51n53i98s89l44a14v 91N18ý83v74l74t 2544685943Třeba my měli v taxislužbě jednu Škodu Octavia z roku 97 s tím neoblíbeným motorem 1.8 bez turba, na LPG a s dobrou údržbou udělala 380 tisíc km. Všecko město. Pak byl motor K.O. Po jeho výměně za jiný repasovaný se vyhoupla na krásných 520tisíc km. Kupující nám to nevěřil, ale koupil. A určitě měnil zase motor. Z bytek auta byl fit. |
![]() |
J19i84ř21í 14D66v31o79ř97á29k 5535709750538Výfuk 1 250 000 km ?? |
![]() |
P17e42t97r 60B97á11č89a 8355956845425A co s tim? Do takove piksle bych nesedl ani kdyby to najelo 10 milionu. |
![]() |
J32a87r25o14s44l37a16v 43D31o59š10e48k 7209868724154Já měl Citroen ZX a najeli jsme s ním přes 600 tisíc. A měnila se jen po bouračce komplet karoserie, potom jenom celej motor a párkrát komplet zavěšení. A řízení. jinak fakt skoro nic, držák! |
![]() |
M92i52r34e54k 29G68a60j83e74r 5851236759530Takze zustal puvodni volant a sedadla? Nebo i prevodovka - to asi ne, ze? |
![]() |
P78e69t22r 98T77. 81D77v16o74ř63á91k 4474368533Nepochopil. |
![]() |
J92i16ř93í 86S72c35h94w95a81c71h 8398234628376až na malý rozdíl se oproti té tvé "ironii za 600" u té Fabie do milionu km neměnilo na motoru kromě rozvodů téměř nic.... |
![]() |
J40a38n 57B23a39r89t51á89č87e48k 6415155930979Nám dosud ZX 1.9 D break slouží velmi dobře a těch 600000 má s původním motorem převodovkou i karoserií a to bez ironie. Nemá DPF, turbo, dvouhmotu, tak je provozování a údržba velmi levná. |
![]() |
J28a88n 41M17a91c24h66á76č 3807976503502Jo downshizing je krásná věc.Jestlipak bude někdy test fabie 1,0 TSI alespon s půl milionem kilometrů... |
![]() |
J57i81ř86í 50S68c64h29w49a75c45h 8158774178466tak samozřejmě že bude, ale "podmínkou" je, že tím tvým "downsizingem" 1.0TSI nahradil 1.9TDI |
![]() |
M12a13r28e54k 54J67a41n96e76č92k39a 1327316473701Určitě bude, otázkou zůstává, s kolikátým motorem, nebo generálkou |
![]() |
L62u57d59v72í88k 41G69a12j46d78o76š85í53k 2325823834632Takže zase PR autorizovaného servisu Škoda... |
![]() |
M98a54r22t62i58n 35J53u81r19e60č14k93a 2213464431801"Program v telefonu teď tedy dopočítává kilometry podle GPS" To nemobli udělat nějakou aplikaci, aby to stav km vyčítalo z řídicí jednotky a zobrazovalo... Dopočítávání přes GPS se mi moc tedy neazmlouvá. Těchto aplikací k obd kabelům je celá řada, dovedou zobrazovat i rychlost, teplotu chladící kapaliny a řadu dalších věcí přímo na displeji mobilu přes blutooth verzi obd. |
![]() |
J78a22n 86D55l15o28u15h41ý 7104809740779To sice dokazou, ale je to k nicemu, kdyz ten obd kabel/vysilac mlati baterku i kdyz auto nema klicek v zapalovani ;-) |
![]() |
M80a86r73t93i19n 74J32u75r34e17č14k31a 2163894791801Jestli to auto vystavují, tak auto mohli udělat na kabel, stejně jako letadla, když "parkují" na přistávací dráze, aby jim nemusely běžet motory a fungovala elektronika, klima atd. |
![]() |
Ř64e18h35o42ř 42K14r74á19l94í37č58e80k 5497791629768Takových rekordmanů a rekordmanek napříč všemi značkami jezdí na našich silnicích určitě víc, je to jejich aktuální majitelé často ani nevědí |
![]() |
M60a74r11e31k 85H20r84u45b24y 6677562711178Chudak, ktery musel takovou dobu sveho zivota stravit ve Fabii, by si zaslouzil metal. A nebo alespon prispevek na rehabilitaci zad |
![]() |
J65a48n 24P47a33v76e91l54k42a 3447751214631Zato naše nová Octavie najela 230 km a pak se rozsypala automatická převodovka. |
![]() |
P80e26t50r 36M53i54c37h70a40l 2880574931532Výrobní vada. |
![]() |
J33i89ř28í 74Z57ý13k12a 9399883431420konstrukční vlastnost |
![]() |
P25e13t69r 31M27i39c34h20a31l 2220134281722Kecy. To by musely kleknout všechny. |
![]() |
J40a12n 26P79a93v18e35l89k38a 3337681644241No, říkají, že jsou s nimi problémy. |
![]() |
P69a28v18e61l 67J91e81ř17á20b50e83k 7161522104637Vy jste s ní jezdil? Máte jí mít před domem, aby sousedi viděli, a ne si ji ničit ježděním sem a tam. |
![]() |
M47a72r41e29k 70J54a43n55e85č31k45a 1797186523861Ona se sypala i ta manuální u motorizace 1.6 / 74kW. Holt někdo si ve Škodovce řekl, že nýty budou lepší než šrouby |
![]() |
T78o10m65á13š 69B16a11ř68t53i21p45á64n 6309608413730To u Mercedesu Sprinter mají ten problém s tachometrem vyřešenej líp - na milionu se vynuluje, takže moje bývalá sanitka pro převozy pacientů ukazuje teď krásných 25k km. Jenom ten volant už asi za chvíli prohmatám skrz naskrz |
![]() |
P50e17t70r 52M65i90c49h92a69l 2350714311402Problémem většiny soukromých majitelů aut je, že jim auto sejde stářím, nikoli najetými kilometry. |
![]() |
P32e21t73r 64Č32e70r82m49á49k 9408575459130To sice také, ale především zanedbaným servisem. |
![]() |
P86e17t34r 88M23i93c53h57a93l 2720464101312Ano, to jde jedno s druhým. |
![]() |
P87e60t71r 43Č43e43r79m38á31k 9108715109960To ano, ale pokud někdo dělá řádný servis tak je jedno jak staré to je, prostě se to vymění, opačně to ale nefunguje. |
![]() |
M89i57c34h10a76l 23N16a61j14m41a68n 7799223776760Ano, pokud auto jezdí delší cesty ,jezdí s ním jeden řidič, ten řidič jezdí rozumně, autu je dopřáván pravidelný servis, při vyšším nájezdu se nekouká na to, že opravy překračují cenu auta, tak se dá najezdit hdně přes půl milionů kilometrů. Ale trávit v dnešní době každý den skoro 500 km v jedničkový fabii je troch masochismus. Jezdíval jsem také v jedničkové fabii (2.0 MPI) kolem 60 tis. za rok a nedal na ní dopustit, ale za těch 10 let šel vývoj trošku dál. |
![]() |
T81o37m48á36š 63K11u82c32h76a16ř 3957231658741Podminkou je, aby motor odpovídal způsobu provozování. Určitě s motorem HTP nanajedete milion km při převážné jízdě 130 km/h či víc po dálnici. To ho ohoblujete po 150 000. |
![]() |
J65i16ř61í 87S25c14h95w33a92c95h 8338934688826na druhou stranu, když se HTP používá "správně" nemusí být pro něj 300kkm problém.... https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17358706?goFrom=list https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16897002?goFrom=list |
![]() |
L28u13d62v31í65k 12G55a92j61d45o46š94í16k 2355563934792Všechna moderní auta jsou svojí konstrukcí navržena na nájezd někde kolem 150–200 000 km a pak se očekává, že půjdou do šrotu, protože servis začne být neekonomický. Čest konstruktérům, kteří navrhnou za těchto podmínek díly tak, že vydrží funkční i násobky předpokládané zátěže. |
![]() |
P10e49t86r 47Č34e16r90m96á73k 9808585439510Tak ono to je malinko jinak, meta cca těch 200 je dnes stanovena v tom smyslu aby se jí auto dožilo bez nutnosti zásadnějšího servisu, protože jak známo většinu zákazníků tvoří fleetoví klienti kteří ostře sledují náklady právě ma tento nájezd, který zhruba odpovídá době kdy auto provozují. Jinými slovy - jen se servisní práce posunuly za tuto hranici, životnost dílů je tak stejná resp. právě kvůli výše zmíněnému delší. |
![]() |
V12l69a42d98i13m73í53r 74Z56a63u28š71k54a 5261512297963Nepřekvapivé. Navzdory různým legendám a zaručeným zprávám o limitované životnosti, vydrží dnes auta mnohem více, než si lidi představují. Proto je taky 2/3 aut v bazarech stočeno a úspěšně se prodávají jako mnohem zánovnější než jsou. Švagr koupil OII před FL se "serviskou" na 360 tis. km po 5 letech, v zpětném zrcátku v paměti pak po najetí dalších 150 tis. km v servisu odečetli 960 tisíc... Interiér zachovalý, ani automechanik nic nepoznal- až když se pro problémy s padáním do nouzáku rozebral motor- tam bylo karbonu... Problémy se pak kupili a auto se stalo nerentabilní opravovat, muselo pryč. Nicméně najelo téměř milion. Je to jen o stylu použití a pečlivém servisu. Firemní vozidla dle způsobu užití celkem běžně jezdí kolem 8 tis. km měsíčně. Za 5 let tak mají kolem půl milionu km, stočí se na 231 tisíc a se zachovalým interiérem prodají někomu, kdo pak nadává, že "ta moderní auta nic nevydrží" |
![]() |
R69o75m98a26n 33K53o80z44e93l 4957716343914Kdyby nová auta tak rychle odcházela, tak by nebylo průměrné stáří vozidel 15 let. A k tomu stáčení - spousta lidí má ještě zažité z dob škodovek s motorem vzadu, že 100 tisíc km je už moc, tehdy to platilo no. |
![]() |
B30o96h59u19m42i75l 62S16t32e82j50s14k52a85l 5683754791883Průměr znamená, že nové vozy vyrovnávají prastarý vrány, ne že se nová vozidla jsou schopna dožít 15 let. |
![]() |
J49i76ř75í 21K81o43c35u78r26e60k 6635194765808Takže auta z roku 2002 na silniccích nenajdeme. A proto co chvíli čteme, že se někdo vysekal v jedničkové oktávce. |
![]() |
L50u64d42v30í22k 44G83a74j65d90o46š91í58k 2215793664222100 000 je i u nových aut přes půlku plánované životnosti. Zrovna nedávno jsem našel starou účtenku za generálku motoru u Škody 120L. Najeto měla 180 000 km. Generálka vyšla tehdy asi na 8 000 Kč. |
![]() |
J68i23ř17í 32K56o25c19u24r25e83k 6625594125518Najdete i výplatní pásku téhož data (plus minus pár měsíců)? |
![]() |
L23u16d68v63í86k 53G47a63j44d15o73š20í84k 2735893844242Nejde ani tak o to, že by nové vozy nedokázaly jezdit déle, ale po určité době se stává servis nerentabilní prostě proto, že součástky jsou podstatně složitější, a je nutné vyměňovat celé funkční celky. Proto se dělají dnes auta tak, že řada dílů se prostě nevyměňuje, ale auto se jednoduše zahodí. Když vám po 8 letech provozu odejde v autě automatická převodovka, tak se z auta stává vrak, protože oprava cenou převyšuje zůstatkovou hodnotu vozu. |
![]() |
J97i58ř47í 94Z94ý68k58a 9929493331160oprava automatky vychází někde kolem 60-70t Kč. Slušné 8 leté auto stojí minimálně dvojnásobek, ale spíše trojnásobek této částky. Takže i taková oprava se vyplatí. Opravy automatek se řeší i u 20 letých aut ... |
![]() |
M95a60r30e24k 63J48a33n85e89č57k92a 1237736143781Není pravidlem, dá se i levněji. Kamarád ji nechal opravovat ve svém Ford Exploreru a stálo ho to kolem 45tkč. |
předchozí | 1 2 3 4 | další |