Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fabia rekordmanka: test škodovky s milionem a čtvrt kilometrů

Slyšeli jsme zkazky o taxikářských mercedesech a volvech s natočeným milionem na tachometru, měli jsme v rukou Škodu Octavia 1.9 TDI s půlmilionem. Ale malou fabii, která zvládla více než dvojnásobek, jsme ještě nikdy neviděli. Ale je skutečná. A jak jsme se přesvědčili, ještě hezkých pár kilometrů zvládne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R65a96d11o30m83í20r 25A40l13b11e57r78t 1336611462519

Kdo šlohnul ten znak Škoda na krytu motoru?;-€

0/0
13.8.2017 21:50

J12i56ř87í 96K98o59h26o23u13š84e13k 9265588476298

Kdybych toto pořídil manželce, tak za půl roku budu měnit spojku a když se poštěstí tak i turbo!

0/0
17.7.2017 16:30
Foto

M61a86r62e51k 23B21a75š25i58s83t15a 7303332433570

Korejský Žuk by se již rozpadl

0/0
16.7.2017 15:11

R78a85d31o48m22í49r 26A14l37b41e44r64t 1776801622369

Mám takové vozidlo. Letos oslavilo patnáct let. Je to můj miláček. Nejdynamičtější vozidlo, které jsem kdy vlastnil. V. Ale Trabant měl také dobrý odpich.

0/0
14.7.2017 16:22

J43a13n 51V41a64l30o75u42c34h 6532187688440

No rekordmanka - milion a čtvrt po všem možném vč. dlouhých štrek po dálnicích. A co takhle MĚSTSKÝ autobus (tedy samý rozjezd, brzdění, popojíždění v kolonách, automatická převodovka) s více než milionem km za necelých 14 let rovněž bez podstatných oprav (a dalších 11 vozů s více 900000km)?

0/0
13.7.2017 8:56

J22i95ř73í 10S90c18h87w66a73c42h 8988384528146

u autobusu za mnoho milionů leckdy ve dvousměnném provozu se nájezd v milionech km očekává zcela automaticky....

0/0
13.7.2017 9:16

M72a36r89e37k 12J19a67n10e91č91k97a 1927106153671

Co tak slýchám od kamarádů, co Fabii I měli a sám mám zkušenosti se dvěma kusy v rodině, tak musím napsat, že po motorové stránce to byla spolehlivá auta (motory TDI a MPi), ale zbytek vozu za moc nestál. Čím větší výbava ve voze byla, tím více se to sypalo a co se mohlo pokazit, to se taky pokazilo. Takže ideální je Fabie I ve výbavě holobyt, ale kdo by to zase chtěl.

0/0
12.7.2017 1:53

S21t78a45n74i71s72l21a68v 32N53ý37v53l67t 2974905553

Třeba my měli v taxislužbě jednu Škodu Octavia z roku 97 s tím neoblíbeným motorem 1.8 bez turba, na LPG a s dobrou údržbou udělala 380 tisíc km. Všecko město. Pak byl motor K.O. Po jeho výměně za jiný repasovaný se vyhoupla na krásných 520tisíc km. Kupující nám to nevěřil, ale koupil. A určitě měnil zase motor. Z bytek auta byl fit.

0/0
11.7.2017 21:02
Foto

J67i64ř38í 67D53v66o78ř74á69k 5165699900118

Výfuk 1 250 000 km ??

+1/0
11.7.2017 20:57

P72e11t79r 85B57á16č42a 8175456545215

A co s tim?

Do takove piksle bych nesedl ani kdyby to najelo 10 milionu.

+2/−2
11.7.2017 19:56

J71a31r31o25s33l73a92v 37D29o79š39e69k 7569768234534

Já měl Citroen ZX a najeli jsme s ním přes 600 tisíc. A měnila se jen po bouračce komplet karoserie, potom jenom celej motor a párkrát komplet zavěšení. A řízení. jinak fakt skoro nic, držák!

0/0
11.7.2017 19:50

M79i54r28e14k 17G81a11j77e85r 5571786969910

Takze zustal puvodni volant a sedadla? Nebo i prevodovka - to asi ne, ze?

0/0
11.7.2017 21:13

P30e63t65r 91T36. 86D67v19o71ř42á61k 4694258783

Nepochopil.

0/0
12.7.2017 0:07

J38i50ř79í 64S61c82h23w14a87c64h 8248514258536

až na malý rozdíl se oproti té tvé "ironii za 600" u té Fabie do milionu km neměnilo na motoru kromě rozvodů téměř nic....;-)

+2/0
12.7.2017 0:57

J17a70n 52B28a73r33t21á97č38e90k 6695295440559

Nám dosud ZX 1.9 D break slouží velmi dobře a těch 600000 má s původním motorem převodovkou i karoserií a to bez ironie. Nemá DPF, turbo, dvouhmotu, tak je provozování a údržba velmi levná.

+1/0
12.7.2017 9:27

J87a33n 64M48a24c54h23á20č 3757846453452

Jo downshizing je krásná věc.Jestlipak bude někdy test fabie 1,0 TSI alespon s půl milionem kilometrů...

+3/−1
11.7.2017 17:21

J31i15ř83í 36S51c56h32w15a35c58h 8388734148106

tak samozřejmě že bude,

ale "podmínkou" je, že tím tvým "downsizingem" 1.0TSI nahradil 1.9TDI ;-D

0/0
11.7.2017 19:36

M37a22r95e72k 92J19a64n49e80č75k66a 1857596543341

Určitě bude, otázkou zůstává, s kolikátým motorem, nebo generálkou :-P

+1/0
12.7.2017 2:06

L71u25d64v94í18k 84G96a52j24d80o93š43í98k 2205653274792

Takže zase PR autorizovaného servisu Škoda... :-/

0/0
11.7.2017 16:50

M21a72r97t90i14n 49J36u16r70e26č15k56a 2233544831391

"Program v telefonu teď tedy dopočítává kilometry podle GPS"

To nemobli udělat nějakou aplikaci, aby to stav km vyčítalo z řídicí jednotky a zobrazovalo... Dopočítávání přes GPS se mi moc tedy neazmlouvá. Těchto aplikací k obd kabelům je celá řada, dovedou zobrazovat i rychlost, teplotu chladící kapaliny a řadu dalších věcí přímo na displeji mobilu přes blutooth verzi obd.

+3/0
11.7.2017 15:58

J95a70n 19D57l97o47u23h77ý 7674719110779

To sice dokazou, ale je to k nicemu, kdyz ten obd kabel/vysilac mlati baterku i kdyz auto nema klicek v zapalovani ;-)

0/0
14.7.2017 8:05

M53a68r40t94i78n 23J71u78r60e90č71k14a 2973764381731

Jestli to auto vystavují, tak auto mohli udělat na kabel, stejně jako letadla, když "parkují" na přistávací dráze, aby jim nemusely běžet motory a fungovala elektronika, klima atd.

0/0
15.7.2017 21:38

Ř33e54h33o75ř 53K16r91á49l49í22č33e96k 5287241619188

Takových rekordmanů a rekordmanek napříč všemi značkami jezdí na našich silnicích určitě víc, je to jejich aktuální majitelé často ani nevědí ;-D

+16/0
11.7.2017 15:49

M78a27r58e71k 78H91r77u55b82y 6817612511128

Chudak, ktery musel takovou dobu sveho zivota stravit ve Fabii, by si zaslouzil metal. A nebo alespon prispevek na rehabilitaci zad ;-)

+9/−2
11.7.2017 15:26

J77a61n 29P33a51v97e16l79k38a 3727551904111

Zato naše nová Octavie najela 230 km a pak se rozsypala automatická převodovka.

+2/0
11.7.2017 11:44

P31e54t68r 48M12i16c83h78a63l 2580644151752

Výrobní vada.

0/0
11.7.2017 12:19

J15i40ř70í 66Z74ý88k43a 9769703291540

konstrukční vlastnost

+1/0
11.7.2017 19:41

P50e45t41r 10M66i76c48h96a52l 2540504791492

Kecy. To by musely kleknout všechny.

0/0
11.7.2017 20:10

J12a53n 87P95a20v76e39l74k64a 3137941984941

No, říkají, že jsou s nimi problémy.

0/0
12.7.2017 19:06

P58a18v96e36l 95J55e48ř37á76b45e41k 7941452864867

Vy jste s ní jezdil?

Máte jí mít před domem, aby sousedi viděli, a ne si ji ničit ježděním sem a tam. ;-(

+2/−1
11.7.2017 12:59

M44a59r35e69k 98J70a10n97e49č45k34a 1257786743111

Ona se sypala i ta manuální u motorizace 1.6 / 74kW. Holt někdo si ve Škodovce řekl, že nýty budou lepší než šrouby :-P

0/0
12.7.2017 2:10

T42o86m21á70š 65B71a66ř77t89i47p83á49n 6169938783970

To u Mercedesu Sprinter mají ten problém s tachometrem vyřešenej líp - na milionu se vynuluje, takže moje bývalá sanitka pro převozy pacientů ukazuje teď krásných 25k km. Jenom ten volant už asi za chvíli prohmatám skrz naskrz ;-D

+2/−1
11.7.2017 11:33

P82e79t83r 35M36i35c59h67a10l 2230314191902

Problémem většiny soukromých majitelů aut je, že jim auto sejde stářím, nikoli najetými kilometry.

+5/0
11.7.2017 10:59

P46e29t78r 38Č15e44r42m54á98k 9628715659840

To sice také, ale především zanedbaným servisem.

0/0
11.7.2017 14:00

P34e36t21r 58M39i41c77h78a55l 2340414891602

Ano, to jde jedno s druhým.

0/0
11.7.2017 20:11

P36e92t42r 71Č82e91r82m51á62k 9218335819160

To ano, ale pokud někdo dělá řádný servis tak je jedno jak staré to je, prostě se to vymění, opačně to ale nefunguje.

0/0
11.7.2017 21:04

M16i47c33h93a73l 98N28a25j67m58a85n 7959143706300

Ano, pokud auto jezdí delší cesty ,jezdí s ním jeden řidič, ten řidič jezdí rozumně, autu je dopřáván pravidelný servis, při vyšším nájezdu se nekouká na to, že opravy překračují cenu auta, tak se dá najezdit hdně přes půl milionů kilometrů.

Ale trávit v dnešní době každý den skoro 500 km v jedničkový fabii je troch masochismus. Jezdíval jsem také v jedničkové fabii (2.0 MPI) kolem 60 tis. za rok a nedal na ní dopustit, ale za těch 10 let šel vývoj trošku dál.

+3/0
11.7.2017 10:57

T66o77m29á21š 85K81u89c57h28a94ř 3647891198571

Podminkou je, aby motor odpovídal způsobu provozování. Určitě s motorem HTP nanajedete milion km při převážné jízdě 130 km/h či víc po dálnici. To ho ohoblujete po 150 000.

0/0
11.7.2017 11:25

J61i66ř87í 52S65c81h68w14a80c73h 8198324768926

na druhou stranu, když se HTP používá "správně" nemusí být pro něj 300kkm problém....

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17358706?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/16897002?goFrom=list

0/0
11.7.2017 13:10

L62u98d11v66í31k 52G96a39j47d51o89š33í12k 2755133374942

Všechna moderní auta jsou svojí konstrukcí navržena na nájezd někde kolem 150–200 000 km a pak se očekává, že půjdou do šrotu, protože servis začne být neekonomický.

Čest konstruktérům, kteří navrhnou za těchto podmínek díly tak, že vydrží funkční i násobky předpokládané zátěže.

0/−1
11.7.2017 17:00

P78e17t39r 84Č67e37r77m18á16k 9398565299670

Tak ono to je malinko jinak, meta cca těch 200 je dnes stanovena v tom smyslu aby se jí auto dožilo bez nutnosti zásadnějšího servisu, protože jak známo většinu zákazníků tvoří fleetoví klienti kteří ostře sledují náklady právě ma tento nájezd, který zhruba odpovídá době kdy auto provozují.

Jinými slovy - jen se servisní práce posunuly za tuto hranici, životnost dílů je tak stejná resp. právě kvůli výše zmíněnému delší.

0/0
11.7.2017 20:55

V53l97a39d33i75m58í90r 82Z26a98u34š83k73a 5341522647253

Nepřekvapivé. Navzdory různým legendám a zaručeným zprávám o limitované životnosti, vydrží dnes auta mnohem více, než si lidi představují. Proto je taky 2/3 aut v bazarech stočeno a úspěšně se prodávají jako mnohem zánovnější než jsou.

Švagr koupil OII před FL se "serviskou" na 360 tis. km po 5 letech, v zpětném zrcátku v paměti pak po najetí dalších 150 tis. km v servisu odečetli 960 tisíc... Interiér zachovalý, ani automechanik nic nepoznal- až když se pro problémy s padáním do nouzáku rozebral motor- tam bylo karbonu... Problémy se pak kupili a auto se stalo nerentabilní opravovat, muselo pryč. Nicméně najelo téměř milion. Je to jen o stylu použití a pečlivém servisu.

Firemní vozidla dle způsobu užití celkem běžně jezdí kolem 8 tis. km měsíčně. Za 5 let tak mají kolem půl milionu km, stočí se na 231 tisíc a se zachovalým interiérem prodají někomu, kdo pak nadává, že "ta moderní auta nic nevydrží"

+7/0
11.7.2017 10:19
Foto

R47o60m82a43n 70K80o85z68e60l 4337966383354

Kdyby nová auta tak rychle odcházela, tak by nebylo průměrné stáří vozidel 15 let. A k tomu stáčení - spousta lidí má ještě zažité z dob škodovek s motorem vzadu, že 100 tisíc km je už moc, tehdy to platilo no.

0/0
11.7.2017 11:02

B72o89h98u61m83i62l 55S92t69e73j79s75k21a62l 5413554431603

Průměr znamená, že nové vozy vyrovnávají prastarý vrány, ne že se nová vozidla jsou schopna dožít 15 let.

0/0
11.7.2017 12:51

J28i26ř32í 23K57o93c83u78r72e85k 6685604215398

Takže auta z roku 2002 na silniccích nenajdeme. A proto co chvíli čteme, že se někdo vysekal v jedničkové oktávce.

+1/0
12.7.2017 13:50

L10u81d37v53í96k 15G73a29j66d85o22š87í91k 2445193954332

100 000 je i u nových aut přes půlku plánované životnosti.

Zrovna nedávno jsem našel starou účtenku za generálku motoru u Škody 120L. Najeto měla 180 000 km. Generálka vyšla tehdy asi na 8 000 Kč.

0/0
11.7.2017 17:06

J22i66ř62í 33K58o58c60u37r67e16k 6495114375758

Najdete i výplatní pásku téhož data (plus minus pár měsíců)?

0/0
12.7.2017 13:51

L60u32d81v36í82k 68G69a74j10d17o86š32í40k 2295493864732

Nejde ani tak o to, že by nové vozy nedokázaly jezdit déle, ale po určité době se stává servis nerentabilní prostě proto, že součástky jsou podstatně složitější, a je nutné vyměňovat celé funkční celky.

Proto se dělají dnes auta tak, že řada dílů se prostě nevyměňuje, ale auto se jednoduše zahodí.

Když vám po 8 letech provozu odejde v autě automatická převodovka, tak se z auta stává vrak, protože oprava cenou převyšuje zůstatkovou hodnotu vozu.

0/0
11.7.2017 17:15

J97i65ř11í 74Z97ý50k17a 9479283561720

oprava automatky vychází někde kolem 60-70t Kč. Slušné 8 leté auto stojí minimálně dvojnásobek, ale spíše trojnásobek této částky. Takže i taková oprava se vyplatí. Opravy automatek se řeší i u 20 letých aut ...

+1/0
11.7.2017 19:44

M91a17r66e43k 37J62a36n64e76č12k56a 1327846893251

Není pravidlem, dá se i levněji. Kamarád ji nechal opravovat ve svém Ford Exploreru a stálo ho to kolem 45tkč.

0/0
12.7.2017 2:18







Najdete na iDNES.cz