Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro všechna nově prodávaná auta. Škoda potvrdila, že své vozy s benzinovými motory TSI bude vybavovat filtry pevných částic od příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F89r15a62n85t82a 40Š31e52v40č29í71k 8352832305883

byrokratický odpad evropy v bruselu se úplně zbláznil8-oRv

0/0
3.4.2017 20:32

L46a53d92i52s63l62a44v 21K47a71l51o84u51s 7105226911430

Řešení je. Místo downsizeingu,upsizeing. Prostě jednoduchý atmo motor 2.5 s kompresí 1:15. Ostatně podobné se používají u hybridů,jako Lexus,Prius,... A nebo reznoucí Mazda se skyactivem.

0/−3
25.3.2017 20:40

M40a65r95t54i47n 33K24a15r85á63s26e63k 9848473478488

No bezinak s velkou kompresi je presne ten typ benzinaku, ktery bude mit s emisemi problem...

0/0
26.3.2017 22:45

J56i75ř41í 17S29c35h37w70a50c48h 8218884458116

takové řešení zatín není, nikdo sériově benzín s kompresí 1:15 nedělá. Donedávna se v literatuře psalo, že maximální použitelná komprese pro benzín je 13, skyactiv nyní umí 14. A rozhodně to není žádná jednoduchá atmosféra, ale aby fungovala, je nabitá čidly a elektronikou stejně jako turbomotory, jen nemá to turbo.

0/0
26.3.2017 23:03

J40i17ř78í 90S53c64h91w65a98c30h 8788474778976

a jelikož má taky přímé vstřikování, tak ohledně mikrosazí má nejspíš stejný problém jako turbomotory.

0/0
26.3.2017 23:06

L28a57d62i33s13l46a93v 33K80a84l24o14u38s 7355146971210

Jak tu čtu,tak Toyota má kompresi u jednoho modelu14,2,takže co píšete asi nebude pravda. Sice jste tu všichni nadělili mínusy,ale asi tomu moc nerozumíte. Vývoj bude naopak zvyšování komprese,protože jedině tak lze dosáhnout vysoké termomechanické účinnosti. Aby to v praxi bylo použitelné,tak se bude měnit kompresní poměr. Emise lze uřídit variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Aby se to dalo uřídit,bude třeba nahradit klasickou vačku servoventily.Bude se přepínat mezi Atkinsonovým a Millerovým cyklem.

0/0
27.3.2017 12:51

J34i68ř83í 32S18c83h92w92a82c55h 8898754218376

opravdu by mě zajímalo u kterého sériového modelu Toyoty je ta komprese 14,2.

0/0
27.3.2017 17:20

L81a57d38i52s92l85a87v 84K98a16l17o35u93s 7755496361660

Toyota C-HR,zbytek si najděte.

0/0
27.3.2017 19:48

J61i11ř18í 53S77c92h75w19a72c68h 8398304898146

nějak se mi tento parametr pro tu oturbenou 1.2 nedaří dohledat. Ale protože je to turbomotor, tak "klasický" poměr komprese (je to jen můj odhad) bude někde okolo 10-12. Těch 14,2 je možná hodnota poměru stlačení včetně vlivu stlačení tubodmychadlem. Což by v případě tvého navrhovaného řešení z úvodu vlákna "jednoduchý atmo-motor s kompresí 1:15" asi moc nefungovalo.

0/0
27.3.2017 20:13

L57a69d56i41s56l98a81v 20K22a33l49o68u76s 7255826891270

Auris Hybrid

0/0
27.3.2017 19:56

J53i56ř88í 38S74c13h83w13a63c61h 8438294278576

takže u Aurisu jsem našel kompresní poměr 1:10 vlastního motoru ;-)

0/0
27.3.2017 20:19

L63a18d12i58s65l46a43v 92K36a83l50o87u83s 7145186251600

Ach jo, hlavně že všichni rejou,ale líný jak veš. hybrid 1.8 komprese 14,2 , totéž Prius, Infinity variabilní komprese 8.0-14,1,už mě to unavuje,je to marný

0/0
27.3.2017 20:30

J35i82ř50í 85S73c11h74w81a66c72h 8388914468486

takže za těch tvých 15 do tebe "rejou" celkem právem.....

0/0
27.3.2017 21:41

L90a93d75i84s59l74a65v 26K52a82l60o29u14s 7875856281780

Ano je to marný. Protože tomu nehovíte. Teď je to 14,2. Vývoj jde kupředu. Bude to více. Protože ikdyž benzinový,bude fungovat jako naftový.Nebude potřdbovat svíčku, svíčka se zapojí pouze při akceleraci. Dnešní nafťáky mají kompresi 16,ale jsou neefektivní. Původní nafty bez turba měli 25. Končím,je to mfhání

0/0
27.3.2017 21:53

J93i47ř11í 17S45c75h71w89a17c37h 8758984738156

tak to dopadá, když chce někdo nahradit něco co dnes funguje něčím co ještě zdaleka nefunguje a nikdo neví, kdy to vlastně fungovat bude, aby se to tím vlastně nahradit dalo....

0/0
27.3.2017 22:01

J10i88ř45í 58S92c18h29w57a50c93h 8198404678346

ach jo, nebyla řeč o sériové výrobě? Což se například "experimentu" v Infinity zatím netýká?

A u Priusu jsem našel stupeň komprese 13:1

u oturbeného 1.2 co je v samostatně v Aurisu a v hybridu C-HR 10:1

už mě to taky unavuje :-P

0/0
27.3.2017 21:52

L53a95d86i95s47l92a43v 53K45a40l54o28u13s 7945526461880

http://www.auto.cz/mazda-chce-zvysit-kompresni-pomer-benzinovych-motoru-extremnich-18-1-78763 Motor skyactive 2 komprese 18:1, Speciaál Svět motorů 4/2016 strana 10,13 komprese prodávaných vozů 14,2:1 , Plánovaný motor Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008. Zaspal jsi dobu chlapče.

0/0
28.3.2017 17:21

J26i78ř76í 59S39c68h38w91a20c59h 8468964168976

a co jako?

Skyactiv 2 se ještě vůbec neprodává, komprese prodávaných vozu je 14 - to jsem u Mazdy napsal už před dvěma dny, Toyota nic takového nemá.

A že nějaká informace o plánovaném motoru Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008?

A co s tím? V kolika Mercedesech ten motor dnes funguje aby okamžitě nahradil dnes používané turbomotory?

0/0
28.3.2017 22:54

L15a17d46i45s21l49a79v 61K79a71l56o53u14s 7135746141330

A ještě abych poněkud eliminoval tvoji lenost, tak ten model s variabilní kompresí pochází od firmy Infinity, jenž se zabývá vývojem tohoto motoru 20 let, jej nyní prodává pod označením Infinity QX50 !

0/0
28.3.2017 17:44

J15i13ř15í 91S61c90h74w24a37c58h 8138374428956

teoretiku, žádnou mou lenost jsi neeliminoval. Vše co uvádíš vím.

Není podstatné jak dlouho se zabývá jeho vývojem, podstatné je to, že se má začít prodávat v roce 2017.... a to jestli se osvědčí nebo po roce skončí je ve hvězdách....

0/0
28.3.2017 22:44

L56a38d42i49s20l66a58v 41K96a18l64o97u14s 7135846631340

Nevím,o co ti jde.Poskytl jsem všechny relevantní údaje. To ,co tu předvádíš je demagogie.

0/0
29.3.2017 12:17

J27i15ř35í 40S92c11h15w53a26c71h 8318824908766

O co mně, té lenošné vši jde?

Mně, lenošné vši jde jen o to vysvětlit tobě, že nikdo dnes nedokáže nahradit dnešní motory "jednoduchou atmosférou s kompresí 1:15" jak sis to vymyslel v prvním příspěvku tohoto vlákna. Dnes nikdo nic takového zatím nevyrábí a kdy se něco takového bude sériově vyrábět je ještě ve hvězdách i když o tom psali ve Světě motorů už třeba před 10 lety....

A hlavně až se něco z toho, co jsi uvedl, bude jednou vyrábět, tak rozhodně nepůjde o žádnou "jednoduchou atmosféru", když se to vyvíjí desítky let, že.... ;-)

Hlavně z té variabilní komprese v Infinity vyvíjené 20 let jednoduchost přímo sálá....

a stejně těch 15 nedali....;-D

0/0
29.3.2017 21:05

O33n46d74ř98e25j 71L63o63š47o73t73h 1165955375621

To je najednou překvapení, naštěstí cena není nikterak závratná a pokud kvůli tomu automobilky dramaticky zdraží, tak to bude jen ojeb na zákazníky.

0/0
24.3.2017 22:38

S85t70a38n72i33s84l31a16v 65N63ý37v37l94t 2924935373

Představa, že budu restaurovat mojí octavii z roku 99 je pořád více reálná.

+5/0
24.3.2017 13:57

J57o15s41e40f 60Š39o14l69t91e69s 8624678610663

Stejně vás s tím pak nikam nepustí.

0/0
27.3.2017 21:44

S85t14a77n89i40s10l91a20v 66N90ý11v40l19t 2454875433

Auta na LPG maj malinko ekologičtější status, než chrochtáci.

0/0
27.3.2017 21:47

L67u70k52á45š 26K11m64e95n12t 5559667684800

Tak návrat k nepřímému vstřiku by vyřešil řadu problémů, ale normy Bruselu by se nedaly plnit ani v laborce.

Otázka ale je, co je vlastně lepší. Jestli motor, který v laborce normy plní, ale v reálném provozu je mnohonásobně překračuje a navíc chrlí saze a vysoké množství NOx, které následně ročně zabijí tisíce lidí v celé EU. Nebo zda je lepší motor, který by ty normy nesplnil v laborce, ale v reálu by produkoval minimum sazí a ani ne poloviční množství NOx oproti motoru, co v laborce uspěl?

Z tohoto pohledu bych měl raději motor, co v té laborce produkuje o něco víc CO2, který mi nepoškozuje zdraví. Přímý vstřik je v podstatě způsob, jak veškeré spalovací motory zlikvidovat a s nimi i naše zdraví. Ať žije rudozelená ekologie z Brusele.

+4/0
24.3.2017 8:33

K62a32r63e54l 98V76a33c59h15u61t 9923452479473

Ti jsou nezničitelní. Bohužel. ;-(

0/0
24.3.2017 17:17

M49a39r30t29i67n 81K57a12r91á24s25e49k 9848483818878

No mozna proto se ted zavadi novy merici cyklus, kdyz automobilky prisly na to, jak stavajici zpuzoby mereni odrbavat (a vyrabi motory ktere pri testesch jsou v pohode, ale jinak z nich lita sajrajt...

Jinak by me zajimalo jak jinach chcete cokoli zjistovat nez v laborce?8-o

+3/0
25.3.2017 14:09

J83a43n 33D38l13o68u46h84ý 7194689640839

Stacilo by se vratit k neprimemu vstriku. Ty motory primovstriky jsou dobry tak akorat pro statistiky do brusele... filtr pevnych castic nikdy nebude levna soucastka ( staci se podivat, jak se vyrabi) a vetsina lidi kupuje auto na deset let (fyzicka osoba) a 10 let to bezproblemove fungovat nebude. To nedaj ani dnesni DPF. Bohuzel pro automobilku je konecny zakaznik ve statistikach nevyznamny pocet oproti firmam, co toci auta kazde 2 az 4 roky.

+3/0
24.3.2017 8:16

M62a18r58t10i78n 62K24a66r81á35s97e86k 9328603408498

No ty dpf co mame ve firemnich autech problemyu prakticky nezpusobujou, v autech se obcas neco vysype (snazime se je drzet v chodu 10 let), ale dpf problemy prakticky nejsou...

0/0
26.3.2017 22:50

J39a58n 90M83a77l27ý 3762592212185

Součástí EURO norem je i stanovená min. Životnost filtrů a to 150 TKM. Realita je kus od kusu. Jde o celou škálu různých faktorů

0/0
24.3.2017 6:29

V43l80a91d44i20s98l27a72v 49B82u65r24y70š31e33k 1249152577454

životnost je jako u autobaterie, podle zacházeni uživatelam od 3 do 11 let, u DPF od 60 tisíc km do 300 tisíc

+1/0
24.3.2017 8:17

P46e15t52r 37M96i54c60h76a79l 2160444401982

A je to tady. Výhody benzínu se nám začínají tenšit. Ale vzhledem k tomu, že nafta do osobáků bude časem zakázaná, může nám to být celkem jedno. :-)

+1/0
24.3.2017 5:02

J43a73n 46M25a98l69ý 3592212562835

Zakázaná nebude. Diesely se SCR jsou emisne čistější než jakýkoliv současně jezdící benzín. Ten motor je však drahý, takže větší kubatury. Po honu na diesely přichází hon na benzíny. Co to udělá s jejich cenami se uvidí

0/0
24.3.2017 6:26

P25e86t68r 60M62i21c28h24a74l 2120904521932

Uvidíme, čas ukáže.

0/0
24.3.2017 9:07

J89a58n 31T46a66r14a51b65a 4356106129899

Tomu se říká šíření poplašné zprávy

0/0
23.3.2017 20:49

P50e68t42r 46M76i55c40h80a23l 2390724181292

Kdepak, poplašná zpráva by to byla, kdyby to nebyla pravda.

0/0
24.3.2017 5:03

O53n33d21ř84e23j 66L37o89š79o56t66h 1765325925171

DPF do benzínu je dávno vyvinuté a otestované a letos jde do sériové výroby.

0/0
24.3.2017 22:47

J14a27k88u86b 65S69e22k52e85r77a 6976560596715

Smutne na to je, ze 98% zakazniku se o tomhle dozvi az ze servisu a faktury... Vetsina lidi se po tom pidit nebude. Vetsinu zajima neco jineho, ne nasledny servis. A pochybuju, ze v autosalonu bude upozorneni, ze zakoupenim vozidla pocitejte s prekvapenim po ujeti xy km.

+3/0
23.3.2017 18:20

J80a59n 85T23a27r22a79b39a 4806226429749

JPP (jednapanipovidala). Máme ve fleetu hafo aut s DPF, řada z nich má 300 000km a více a filtr odešel u jednoho jediného při stavu tachometru 17000, výměna v záruce. U žádného jiného nebyl problém, co odchází naprosto pravidelně, obvykle při ME/STK, jsou čidla tlakové diference. Což je záležitost 1000kč. Když se dožije 100 000km, je to úspěch.

0/0
23.3.2017 20:53

J98a70k21u75b 68S53e62k32e75r94a 6496850516585

Ano, u sluzebnich aut to muze byt ok, pokud jezdi ve "vhodnem rezimu". U maloobemovych benzinovych motoru (pardon dnes temer u vsech benzinovych) je vysoka pravdepodobnost, ze budou pouzivany v "nevhodnem rezimu".

Zbytek znate

+2/0
24.3.2017 8:18

M41a80r35t17i25n 20K76a27r97á95s79e63k 9158793378748

Mozna byste to mel jit rict automoibilkam, v jakem jezdi rezimu auta na benzin, urcite to nevi.....

0/0
25.3.2017 14:10

J46a76k53u90b 70S51e40k20e18r53a 6936360956845

Tak nekterym automobilkam to je evidentne jedno, vidite sam...

+1/0
25.3.2017 20:22

V19l10a70d67i80s98l14a73v 96B32u96r80y71š25e94k 1149482817944

po ujetí xy km může dojít různým překvapení, průměrně inteligentní uživatel by s tím měl vždy počítat, nemyslím, že by se o tom měl dozvídat z nějaké faktury, motory se budou označovat jako u dieselů, tedy někde tam bude zkratka DPF, např. 1,4 TSI 110 kW DPF, mimochodem není vůbec jisté, že by mělo jít o nějakou problematickou součástku, pokud se k ní bude zákazník slušně chovat, tak i ona mu dá pokoj dlouhou dobu a jako bonus může mít dobrý pocit, že nevypouští za jízdy ostatním karciogenní látky

0/−1
23.3.2017 21:04

J10a58n 72M42a59l87ý 3892492242975

GPF je jen začátek. Podstatné je, že tyhle motory jsou na tom stejně jako diesely.

0/0
24.3.2017 5:25

J71a26k50u31b 23S85e79k91e47r98a 6376690716785

Viz ma reakce vyse. Z podstaty to takove bude... Nebo dodaji do manualu. Po doliti 1litru oleje kazdych 1000km provedte jizdu po dalnici po dobu min 40 km a musite jet rychleji nez 90km/h. Jinak zaserete na filtr a mate smulu

0/0
24.3.2017 8:22

M30a93r88t78i25n 25K13a14r21á40s94e35k 9468673208788

No s ohledem na to ze drtiva vetisna dieselu nema problem s mestkym provozem (tech co se jim povede sazema zacpat filtr je minumum), tak u bezinaku (ktery kouri radove mene) to bude mit neprosto zaenbatelny efekt

0/0
25.3.2017 14:12

J89a58k88u74b 35S16e56k59e58r38a 6256220116825

Zel, zrovna jednoho dyzla z jednoho resim, dodavku, kterou v benzinu nesezeneme 21T km, fitr temer ucpany. Umele vycisteni vyjde sice jen na 1000kc, ale musi se vymenit 8litru oleje v motoru, takze cena celkem 6000kc

0/0
25.3.2017 20:31

J67i40n86d92ř21i65c98h 20Š34k98o94p66e14k 4195351860495

tak poslední použitelné auto bude mít rok výroby 2016.....

+2/0
23.3.2017 17:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.