Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potvrzeno: Benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro všechna nově prodávaná auta. Škoda potvrdila, že své vozy s benzinovými motory TSI bude vybavovat filtry pevných částic od příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F41r14a47n94t79a 47Š31e33v65č39í29k 8722252685653

byrokratický odpad evropy v bruselu se úplně zbláznil8-oRv

0/0
3.4.2017 20:32

L27a89d90i60s43l37a69v 54K38a88l14o41u50s 7635406581810

Řešení je. Místo downsizeingu,upsizeing. Prostě jednoduchý atmo motor 2.5 s kompresí 1:15. Ostatně podobné se používají u hybridů,jako Lexus,Prius,... A nebo reznoucí Mazda se skyactivem.

0/−3
25.3.2017 20:40

M93a23r24t61i50n 98K43a55r12á41s80e42k 9988413588118

No bezinak s velkou kompresi je presne ten typ benzinaku, ktery bude mit s emisemi problem...

0/0
26.3.2017 22:45

J96i75ř74í 10S73c32h25w71a58c19h 8158754158806

takové řešení zatín není, nikdo sériově benzín s kompresí 1:15 nedělá. Donedávna se v literatuře psalo, že maximální použitelná komprese pro benzín je 13, skyactiv nyní umí 14. A rozhodně to není žádná jednoduchá atmosféra, ale aby fungovala, je nabitá čidly a elektronikou stejně jako turbomotory, jen nemá to turbo.

0/0
26.3.2017 23:03

J69i35ř80í 47S78c12h54w14a76c90h 8568144418946

a jelikož má taky přímé vstřikování, tak ohledně mikrosazí má nejspíš stejný problém jako turbomotory.

0/0
26.3.2017 23:06

L88a22d39i57s55l39a52v 86K64a57l18o70u97s 7515126411920

Jak tu čtu,tak Toyota má kompresi u jednoho modelu14,2,takže co píšete asi nebude pravda. Sice jste tu všichni nadělili mínusy,ale asi tomu moc nerozumíte. Vývoj bude naopak zvyšování komprese,protože jedině tak lze dosáhnout vysoké termomechanické účinnosti. Aby to v praxi bylo použitelné,tak se bude měnit kompresní poměr. Emise lze uřídit variabilním časováním sacích a výfukových ventilů. Aby se to dalo uřídit,bude třeba nahradit klasickou vačku servoventily.Bude se přepínat mezi Atkinsonovým a Millerovým cyklem.

0/0
27.3.2017 12:51

J67i49ř30í 71S54c61h60w61a55c56h 8928984838536

opravdu by mě zajímalo u kterého sériového modelu Toyoty je ta komprese 14,2.

0/0
27.3.2017 17:20

L68a89d29i82s46l78a57v 30K75a37l82o69u33s 7395176141120

Toyota C-HR,zbytek si najděte.

0/0
27.3.2017 19:48

J11i44ř96í 87S63c20h33w43a59c77h 8948984828596

nějak se mi tento parametr pro tu oturbenou 1.2 nedaří dohledat. Ale protože je to turbomotor, tak "klasický" poměr komprese (je to jen můj odhad) bude někde okolo 10-12. Těch 14,2 je možná hodnota poměru stlačení včetně vlivu stlačení tubodmychadlem. Což by v případě tvého navrhovaného řešení z úvodu vlákna "jednoduchý atmo-motor s kompresí 1:15" asi moc nefungovalo.

0/0
27.3.2017 20:13

L87a80d13i48s79l77a68v 64K61a44l47o73u91s 7875846381310

Auris Hybrid

0/0
27.3.2017 19:56

J54i51ř53í 90S63c86h65w15a79c94h 8488864108626

takže u Aurisu jsem našel kompresní poměr 1:10 vlastního motoru ;-)

0/0
27.3.2017 20:19

L30a92d76i93s88l29a90v 36K35a42l45o82u61s 7495896271440

Ach jo, hlavně že všichni rejou,ale líný jak veš. hybrid 1.8 komprese 14,2 , totéž Prius, Infinity variabilní komprese 8.0-14,1,už mě to unavuje,je to marný

0/0
27.3.2017 20:30

J31i56ř49í 56S38c68h33w93a47c43h 8108824298776

takže za těch tvých 15 do tebe "rejou" celkem právem.....

0/0
27.3.2017 21:41

L60a81d27i79s25l92a95v 18K40a28l26o20u54s 7805346251250

Ano je to marný. Protože tomu nehovíte. Teď je to 14,2. Vývoj jde kupředu. Bude to více. Protože ikdyž benzinový,bude fungovat jako naftový.Nebude potřdbovat svíčku, svíčka se zapojí pouze při akceleraci. Dnešní nafťáky mají kompresi 16,ale jsou neefektivní. Původní nafty bez turba měli 25. Končím,je to mfhání

0/0
27.3.2017 21:53

J61i59ř90í 65S53c23h72w64a18c70h 8938814578356

tak to dopadá, když chce někdo nahradit něco co dnes funguje něčím co ještě zdaleka nefunguje a nikdo neví, kdy to vlastně fungovat bude, aby se to tím vlastně nahradit dalo....

0/0
27.3.2017 22:01

J52i23ř67í 31S79c32h19w12a51c61h 8228264318406

ach jo, nebyla řeč o sériové výrobě? Což se například "experimentu" v Infinity zatím netýká?

A u Priusu jsem našel stupeň komprese 13:1

u oturbeného 1.2 co je v samostatně v Aurisu a v hybridu C-HR 10:1

už mě to taky unavuje :-P

0/0
27.3.2017 21:52

L27a23d52i69s31l27a48v 32K38a22l17o67u53s 7255166321110

http://www.auto.cz/mazda-chce-zvysit-kompresni-pomer-benzinovych-motoru-extremnich-18-1-78763 Motor skyactive 2 komprese 18:1, Speciaál Svět motorů 4/2016 strana 10,13 komprese prodávaných vozů 14,2:1 , Plánovaný motor Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008. Zaspal jsi dobu chlapče.

0/0
28.3.2017 17:21

J35i82ř91í 73S96c86h58w53a92c15h 8588184388526

a co jako?

Skyactiv 2 se ještě vůbec neprodává, komprese prodávaných vozu je 14 - to jsem u Mazdy napsal už před dvěma dny, Toyota nic takového nemá.

A že nějaká informace o plánovaném motoru Mercedes Dies/Otto informace pochází z roku 2008?

A co s tím? V kolika Mercedesech ten motor dnes funguje aby okamžitě nahradil dnes používané turbomotory?

0/0
28.3.2017 22:54

L36a90d42i46s94l28a34v 60K39a85l29o83u54s 7245216771920

A ještě abych poněkud eliminoval tvoji lenost, tak ten model s variabilní kompresí pochází od firmy Infinity, jenž se zabývá vývojem tohoto motoru 20 let, jej nyní prodává pod označením Infinity QX50 !

0/0
28.3.2017 17:44

J95i28ř59í 85S43c38h66w29a35c92h 8258374228896

teoretiku, žádnou mou lenost jsi neeliminoval. Vše co uvádíš vím.

Není podstatné jak dlouho se zabývá jeho vývojem, podstatné je to, že se má začít prodávat v roce 2017.... a to jestli se osvědčí nebo po roce skončí je ve hvězdách....

0/0
28.3.2017 22:44

L23a98d69i79s76l21a77v 20K14a75l74o52u15s 7535236421440

Nevím,o co ti jde.Poskytl jsem všechny relevantní údaje. To ,co tu předvádíš je demagogie.

0/0
29.3.2017 12:17

J41i24ř22í 61S89c78h65w91a62c74h 8278694348196

O co mně, té lenošné vši jde?

Mně, lenošné vši jde jen o to vysvětlit tobě, že nikdo dnes nedokáže nahradit dnešní motory "jednoduchou atmosférou s kompresí 1:15" jak sis to vymyslel v prvním příspěvku tohoto vlákna. Dnes nikdo nic takového zatím nevyrábí a kdy se něco takového bude sériově vyrábět je ještě ve hvězdách i když o tom psali ve Světě motorů už třeba před 10 lety....

A hlavně až se něco z toho, co jsi uvedl, bude jednou vyrábět, tak rozhodně nepůjde o žádnou "jednoduchou atmosféru", když se to vyvíjí desítky let, že.... ;-)

Hlavně z té variabilní komprese v Infinity vyvíjené 20 let jednoduchost přímo sálá....

a stejně těch 15 nedali....;-D

0/0
29.3.2017 21:05

O32n27d95ř15e83j 84L43o44š66o24t85h 1245835215891

To je najednou překvapení, naštěstí cena není nikterak závratná a pokud kvůli tomu automobilky dramaticky zdraží, tak to bude jen ojeb na zákazníky.

0/0
24.3.2017 22:38

S32t22a15n92i57s83l23a98v 37N33ý30v13l86t 2244455603

Představa, že budu restaurovat mojí octavii z roku 99 je pořád více reálná.

+5/0
24.3.2017 13:57

J50o78s66e52f 35Š19o48l38t56e11s 8954568960753

Stejně vás s tím pak nikam nepustí.

0/0
27.3.2017 21:44

S74t93a53n12i39s62l21a75v 76N35ý18v27l67t 2814635803

Auta na LPG maj malinko ekologičtější status, než chrochtáci.

0/0
27.3.2017 21:47

L55u30k31á63š 44K44m27e68n64t 5239737754450

Tak návrat k nepřímému vstřiku by vyřešil řadu problémů, ale normy Bruselu by se nedaly plnit ani v laborce.

Otázka ale je, co je vlastně lepší. Jestli motor, který v laborce normy plní, ale v reálném provozu je mnohonásobně překračuje a navíc chrlí saze a vysoké množství NOx, které následně ročně zabijí tisíce lidí v celé EU. Nebo zda je lepší motor, který by ty normy nesplnil v laborce, ale v reálu by produkoval minimum sazí a ani ne poloviční množství NOx oproti motoru, co v laborce uspěl?

Z tohoto pohledu bych měl raději motor, co v té laborce produkuje o něco víc CO2, který mi nepoškozuje zdraví. Přímý vstřik je v podstatě způsob, jak veškeré spalovací motory zlikvidovat a s nimi i naše zdraví. Ať žije rudozelená ekologie z Brusele.

+4/0
24.3.2017 8:33

K56a86r65e11l 61V57a35c58h84u83t 9823482739123

Ti jsou nezničitelní. Bohužel. ;-(

0/0
24.3.2017 17:17

M40a43r18t50i65n 74K75a55r75á35s43e40k 9398763848478

No mozna proto se ted zavadi novy merici cyklus, kdyz automobilky prisly na to, jak stavajici zpuzoby mereni odrbavat (a vyrabi motory ktere pri testesch jsou v pohode, ale jinak z nich lita sajrajt...

Jinak by me zajimalo jak jinach chcete cokoli zjistovat nez v laborce?8-o

+3/0
25.3.2017 14:09

J25a87n 45D40l30o47u51h25ý 7164339370319

Stacilo by se vratit k neprimemu vstriku. Ty motory primovstriky jsou dobry tak akorat pro statistiky do brusele... filtr pevnych castic nikdy nebude levna soucastka ( staci se podivat, jak se vyrabi) a vetsina lidi kupuje auto na deset let (fyzicka osoba) a 10 let to bezproblemove fungovat nebude. To nedaj ani dnesni DPF. Bohuzel pro automobilku je konecny zakaznik ve statistikach nevyznamny pocet oproti firmam, co toci auta kazde 2 az 4 roky.

+3/0
24.3.2017 8:16

M69a45r47t24i69n 42K85a34r55á72s17e11k 9698103208408

No ty dpf co mame ve firemnich autech problemyu prakticky nezpusobujou, v autech se obcas neco vysype (snazime se je drzet v chodu 10 let), ale dpf problemy prakticky nejsou...

0/0
26.3.2017 22:50

J67a30n 27M58a73l47ý 3682932132435

Součástí EURO norem je i stanovená min. Životnost filtrů a to 150 TKM. Realita je kus od kusu. Jde o celou škálu různých faktorů

0/0
24.3.2017 6:29

V81l92a90d91i44s42l47a54v 84B39u86r28y69š96e89k 1609902527794

životnost je jako u autobaterie, podle zacházeni uživatelam od 3 do 11 let, u DPF od 60 tisíc km do 300 tisíc

+1/0
24.3.2017 8:17

P37e21t56r 84M15i77c57h31a76l 2520214361602

A je to tady. Výhody benzínu se nám začínají tenšit. Ale vzhledem k tomu, že nafta do osobáků bude časem zakázaná, může nám to být celkem jedno. :-)

+1/0
24.3.2017 5:02

J92a42n 62M37a74l63ý 3252252802525

Zakázaná nebude. Diesely se SCR jsou emisne čistější než jakýkoliv současně jezdící benzín. Ten motor je však drahý, takže větší kubatury. Po honu na diesely přichází hon na benzíny. Co to udělá s jejich cenami se uvidí

0/0
24.3.2017 6:26

P48e59t30r 67M22i56c26h24a68l 2720614641782

Uvidíme, čas ukáže.

0/0
24.3.2017 9:07

J45a58n 37T68a95r63a62b43a 4166436459969

Tomu se říká šíření poplašné zprávy

0/0
23.3.2017 20:49

P27e37t24r 15M79i54c14h56a68l 2170354831202

Kdepak, poplašná zpráva by to byla, kdyby to nebyla pravda.

0/0
24.3.2017 5:03

O44n73d59ř38e51j 62L98o37š62o27t78h 1465945285601

DPF do benzínu je dávno vyvinuté a otestované a letos jde do sériové výroby.

0/0
24.3.2017 22:47

J27a18k42u25b 84S70e94k29e11r18a 6886280576185

Smutne na to je, ze 98% zakazniku se o tomhle dozvi az ze servisu a faktury... Vetsina lidi se po tom pidit nebude. Vetsinu zajima neco jineho, ne nasledny servis. A pochybuju, ze v autosalonu bude upozorneni, ze zakoupenim vozidla pocitejte s prekvapenim po ujeti xy km.

+3/0
23.3.2017 18:20

J20a37n 32T52a57r61a88b12a 4156646809469

JPP (jednapanipovidala). Máme ve fleetu hafo aut s DPF, řada z nich má 300 000km a více a filtr odešel u jednoho jediného při stavu tachometru 17000, výměna v záruce. U žádného jiného nebyl problém, co odchází naprosto pravidelně, obvykle při ME/STK, jsou čidla tlakové diference. Což je záležitost 1000kč. Když se dožije 100 000km, je to úspěch.

0/0
23.3.2017 20:53

J69a63k19u44b 67S83e36k52e38r59a 6746190976495

Ano, u sluzebnich aut to muze byt ok, pokud jezdi ve "vhodnem rezimu". U maloobemovych benzinovych motoru (pardon dnes temer u vsech benzinovych) je vysoka pravdepodobnost, ze budou pouzivany v "nevhodnem rezimu".

Zbytek znate

+2/0
24.3.2017 8:18

M49a54r57t30i62n 44K50a28r52á89s56e93k 9468663718248

Mozna byste to mel jit rict automoibilkam, v jakem jezdi rezimu auta na benzin, urcite to nevi.....

0/0
25.3.2017 14:10

J13a76k44u48b 11S40e19k66e49r14a 6906150796605

Tak nekterym automobilkam to je evidentne jedno, vidite sam...

+1/0
25.3.2017 20:22

V61l22a53d18i21s43l54a83v 11B45u94r50y21š28e87k 1739472697794

po ujetí xy km může dojít různým překvapení, průměrně inteligentní uživatel by s tím měl vždy počítat, nemyslím, že by se o tom měl dozvídat z nějaké faktury, motory se budou označovat jako u dieselů, tedy někde tam bude zkratka DPF, např. 1,4 TSI 110 kW DPF, mimochodem není vůbec jisté, že by mělo jít o nějakou problematickou součástku, pokud se k ní bude zákazník slušně chovat, tak i ona mu dá pokoj dlouhou dobu a jako bonus může mít dobrý pocit, že nevypouští za jízdy ostatním karciogenní látky

0/−1
23.3.2017 21:04

J24a55n 97M74a59l48ý 3182452902795

GPF je jen začátek. Podstatné je, že tyhle motory jsou na tom stejně jako diesely.

0/0
24.3.2017 5:25

J57a52k44u48b 90S38e43k49e37r54a 6376690286755

Viz ma reakce vyse. Z podstaty to takove bude... Nebo dodaji do manualu. Po doliti 1litru oleje kazdych 1000km provedte jizdu po dalnici po dobu min 40 km a musite jet rychleji nez 90km/h. Jinak zaserete na filtr a mate smulu

0/0
24.3.2017 8:22

M97a52r59t29i89n 77K75a66r31á34s64e14k 9638473938698

No s ohledem na to ze drtiva vetisna dieselu nema problem s mestkym provozem (tech co se jim povede sazema zacpat filtr je minumum), tak u bezinaku (ktery kouri radove mene) to bude mit neprosto zaenbatelny efekt

0/0
25.3.2017 14:12

J13a97k62u14b 53S92e59k12e29r89a 6546330196245

Zel, zrovna jednoho dyzla z jednoho resim, dodavku, kterou v benzinu nesezeneme 21T km, fitr temer ucpany. Umele vycisteni vyjde sice jen na 1000kc, ale musi se vymenit 8litru oleje v motoru, takze cena celkem 6000kc

0/0
25.3.2017 20:31

J51i54n36d31ř75i16c87h 88Š54k22o14p90e30k 4205821850745

tak poslední použitelné auto bude mít rok výroby 2016.....

+2/0
23.3.2017 17:05







Najdete na iDNES.cz