Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne nadarmo výrobce razil všeříkající slogan: „Praga - vůz na statisíce kilometrů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34n97d85r61e59j 12M78a75s90a28r80y66k 9870453676270

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
28.3.2017 12:25

P76e41t17r 84M83u20d14r86y57c91h 7724952247663

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:31

J94i88ř17í 40E56r40b36e53n 1433934166717

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:56

P14e91t45r 85M70i55c39h69a15l 2610344321102

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
28.3.2017 21:33

P23e93t98r 13M66i38c81h60a34l 2320914581562

Ta sedla. ;-D

0/0
28.3.2017 21:32

J87a36n 90V33e96s22e78l21ý 5164213502711

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
27.3.2017 20:47

P31e26t65r 54M60i42c63h84a40l 2420454361492

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
27.3.2017 17:58

P76e64t33r 20M79u68d53r36y23c67h 7124772817643

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
27.3.2017 18:49

M21i53l87a17n 81V58i40k 1457225263163

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
27.3.2017 18:52

P72e88t37r 73M26i55c90h63a82l 2300564551102

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
27.3.2017 21:50

P35e52t95r 44M17u58d63r75y78c77h 7524412527343

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
28.3.2017 0:24

P62e76t19r 40M52i17c14h16a78l 2250624951212

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
28.3.2017 11:27

L21u24m97í43r 63V97i86t81h39a 2627947376622

R^

0/0
28.3.2017 12:52

J39i93ř20í 84E42r73b30e37n 1853734886147

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
28.3.2017 14:05

P47e95t28r 72M79i81c20h46a51l 2610794431872

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
28.3.2017 21:37
Foto

J42a64n 52Č33e24r23m13á88k 4549748225677

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
27.3.2017 22:35

J40i29ř32í 90E83r37b34e54n 1593594906627

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
27.3.2017 23:13

V66l81a23d26i26m20í76r 24H76r96u98b18ý 1764141717602

A co muzeum Praga pana Příhody, jak to s ním vypadá?

0/0
27.3.2017 15:03

P85e24t92r 30M16u14d49r62y87c54h 7674342557883

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
27.3.2017 18:44

R37a82d73e89k 65F42o10l85p71r43e96c97h90t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
27.3.2017 23:08

J42a30n 23R24i78c65h73t68e44r 5652692563615

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
27.3.2017 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.