Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne nadarmo výrobce razil všeříkající slogan: „Praga - vůz na statisíce kilometrů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20n44d83r75e34j 53M23a78s16a41r51y98k 9710183796800

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
28.3.2017 12:25

P53e15t56r 10M33u16d81r76y13c63h 7564352887803

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:31

J35i78ř55í 51E87r68b34e35n 1203854696637

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:56

P87e34t34r 15M20i87c71h84a92l 2140214241252

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
28.3.2017 21:33

P14e62t17r 72M69i95c86h89a34l 2160714521302

Ta sedla. ;-D

0/0
28.3.2017 21:32

J29a21n 56V27e94s70e39l69ý 5284573512971

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
27.3.2017 20:47

P53e68t62r 13M87i30c66h41a35l 2820164261622

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
27.3.2017 17:58

P88e81t73r 62M27u61d61r88y67c59h 7384742197503

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
27.3.2017 18:49

M83i55l85a14n 65V74i25k 1367335853453

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
27.3.2017 18:52

P84e15t20r 93M46i14c39h63a54l 2800564941642

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
27.3.2017 21:50

P40e88t45r 63M11u13d74r22y20c25h 7564792967123

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
28.3.2017 0:24

P60e87t34r 61M57i86c26h42a56l 2510944311552

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
28.3.2017 11:27

L97u20m64í68r 37V59i30t73h75a 2387617356302

R^

0/0
28.3.2017 12:52

J20i33ř73í 88E63r24b48e11n 1783754296287

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
28.3.2017 14:05

P97e17t47r 97M42i93c68h78a56l 2760124551552

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
28.3.2017 21:37
Foto

J29a29n 76Č38e83r58m72á36k 4369758925677

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
27.3.2017 22:35

J66i86ř79í 81E53r28b44e44n 1493384516817

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
27.3.2017 23:13

O74d43s44t91r55a73n43ě31n28ý 42U43ž94i71v72a93t26e56l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
27.3.2017 15:03

P91e71t41r 53M39u74d16r87y95c12h 7574662207153

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
27.3.2017 18:44

R90a76d93e62k 50F24o79l79p62r42e71c48h33t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
27.3.2017 23:08

J53a84n 20R80i34c27h86t57e66r 5202382453675

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
27.3.2017 14:38







Najdete na iDNES.cz