Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i25c15h11a48e25l 84K25a67d44e91r18a94v32e14k 8241754518324

Absolutní borec a manažer ze staré školy.Nesmlouvavý šéf který dík rozhodnutím udělal z VW nejlepší automobilku světa.Jeho špičkové manévrování kolem násilného převzetí PORSCHE jeho vlastním bratrancem bylo opravdu na metál. Smekám před ním R^R^R^R^R^R^

+1/0
29.3.2017 15:34

P88a92v13e88l 18J75a22n48o42u87t 6590972673693

Ten titulek je ale divnej... koho nutí vládce jít na odpočinek? ;-€

+1/0
29.3.2017 15:31

P86e83t24r 10S78e55d96i51v65y 6327688465907

A ted on predava automobilku v podobnem stavu, jako ji prebral. S kvalitativnimi problemy a dieselgate na krku... Mozna mel skoncit drive....

0/−2
29.3.2017 13:34

P14e72t68r 97Č26e32r87m92á79k 9578355969340

Ale kdeže, tenkrát to byla firma která hrála druhořadé housle, válcovala jí německá (opel) i evropská konkurence a měla obrovské finanční problémy. Dneska to je největší koncern na světě a zisk mu neustále roste. Navíc s dieselgate neměl Piech nic společného, právě naopak ;-)

+2/0
29.3.2017 14:19

M36i75c51h37a17e46l 34K48a18d47e89r24a95v95e35k 8461364798304

je vidět že o tomto tématu nic nevíte.Právě ze Piech odešel až po rozepři s vedením a směřováním jak dál.Zpětně je vidět že automobilka pod jeho vedením dokázala vytvořit dost velký polštář na to aby vše ustála.

+1/0
29.3.2017 15:31

L70u84b17o74m73í89r 42K75a78m75e16n36s88k12ý 3540288303986

přesně takoví lidé posunují lidstvo dopředu, despotičtí, nesnesitelní megalomani. Dnes je to třeba Musk, stejný byl předtím Jobs. Nové převratné věci se nikdy nezrodili lehce, pohodovou prací v rámci pravidelné pracovní doby pod vedením usměvavých a příjemných manažerů jako z reklamních videí. Takové věci se rodí pod tlakem a daleko za hranicí komfortní zóny všech zúčastněných. Teprve když ty nové věci začnou fungovat, převezmou pomocí intrik otěže standardní byznysmeni a manažeři v límečcích s diplomy z nejlepších škol. Všechny ty příběhy si jsou tak podobné.

+4/0
29.3.2017 12:48

V38á24c32l21a52v 95M35a77i83x30n35e62r 7555530765151

Otázkou je, zda je to převratné a posouvá lidstvo vpřed a nebo zda je to jen nejviditelnější ...

0/0
29.3.2017 12:51

P35e49t29r 11Č76e47r74m70á55k 9718115219110

Velmi slabý článek plný nepřesných nebo zcela mylných informací, který se snaží navodit atmosféru že jde o něco vynuceného a má to znamenat prohru, ale opak je pravdou. Nicméně popořadě:

1)Dohoda o přednostním prodeji akcí z 80.let se týká pouze akcií automobilky Porsche, s akciemi holdingu Porsche který vznikl před pár lety nemá nic společného ;-)

2)Piech neprohrál žádný mocenský souboj s Winterkornem, Winterkorn byl najatý manager a Piech majitel, Piech sám odstoupil v okamžiku kdy se dozvěděl o dieselgate a nechtěl s tím mít nic společného. Historie ukázala že udělal dobře - Winterkonr je dávno pryč a Piech odchází teprve v 80ti letech...

3)Předáním funkce předsedy představenstva Pischetsriederovi naopak jeho doba absolutistického monarchy začíná - posouvá se na nejvyšší pozici v koncernu.

4)U Buggati skutečně nikdo nečekal návratnost investic formou tržeb z prodeje, návratnost spočívala v něčem jiném - jednak obrovské reklamě a především pak vývoji mnoha technologiií které se časem uplatnili v rámci běžných modelů VW.

5)Phaeton úspěšný samozřejmě byl, proto se vyráběl 15 let a do poslední chvíle se prodával velmi slušně (v německu se ho třeba prodalo 1/3 toho co fungl nové třídy S která byla od 2 generace dál...), opět na to nelze nahlížet pouze optikou tržeb za prodej ;-)

6)Nikdo nechtěl dělat z VW superluxusní značku.

Zbyde tedy to, že odchází na zasloužený odpočinek jeden skvělý konstruktér a manager, co dokázal postavit skvělé věci u Porsche, Mercedesu, Audi a nakonec vytvořit největší koncern světa kde až do svých 80ti let držel značnou a reálnou moc. Kéž by takových bylo více. R^

+2/−6
29.3.2017 10:47

M21i51c76h14a47e97l 65K96a59d42e20r49a95v16e22k 8491254308624

Až na odstavec 5 s Vámi plně souhlasím.Z Hlediska ziskovosti byl ale Phaeton s výrobou ve skleněné fabrice v Dráždanech fiasko.

+1/0
29.3.2017 15:36

P58e82t76r 14Č98e29r32m90á49k 9618655809930

To ano a nikdo to ani nepopírá, ale kdyby VW Phaetona vyráběl čistě kvůli ziskovosti tak to ukončí dávno a nevyrábí to naopak 2x tak dlouho....

0/0
29.3.2017 15:39

M24i76c71h78a58e57l 18K54a21d17e75r17a18v61e80k 8411614308394

To bylo PR,sklenena fabrika v centru Drazdan,od 2018 se tam bude vyrabet GOLF -E.

0/0
29.3.2017 15:46

P50e48t61r 27Č44e46r76m84á25k 9178265459920

Tak nejenom PR, to by obstarala i reklama i na passat W8 (jaký to kontrast s dneškem kdy i A4 nabízí max V6...). Tohle bylo prostě o tom ukázat ostatním že to je možné a jen tak mimoděk ozkoušet mnoho věcí.

0/0
29.3.2017 23:30

Z61d25e34n28ě43k 43W89e66r21n17h46a75r11t 6967905672508

řada géniů jaksi nerozpozná okamžik, kdy už přestávají být přínosem a stávají se zátěží. A tohle je typický příklad.

0/−2
29.3.2017 9:10
Foto

R59i86c40h35a39r55d 61N58e37u41g80e72b92a47u94e70r 6818549926362

Už měl odejít dávno.

+3/−2
29.3.2017 7:22

M61i96r28e39k 72G38a41j25e51r 5421496859270

"Piëch tak definitivně ztratí vládu nad firmou, se kterou je spjatý většinu života." - To da rozum, kdyz v tom veku obvykle clovek ztrací vládu i nad sebou samym.

+10/−2
29.3.2017 3:23







Najdete na iDNES.cz