Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji začínající 19. dubna chystá nový koncept. Jmenuje se Vision E a je pro značku poslem elektromobility.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e13t27r 90M18i31c45h62a76l 2300834301362

Auto na baterky je slepá ulička.

0/0
1.4.2017 9:22

M76a98r42t40i78n 21K26a50r63á85s94e58k 9728343808418

Dekujeme za vasi hlouboukou analyzu, plnou vecnych argumentu....

0/0
1.4.2017 9:56

V98l81a32d62i53m87í62r 19R26e67t57t36i87n49g34e38r 5845476445485

Technologie není ještě vyvinuta. Je to boj donutit automobilky a zákazníky kupovat toto nedochudce. Fabriky už předpisy donutili, zákazníky potažmo trh těžko. Začne se kseftovat s ojetými spalovacími autami a po zákazu to bude rozsáhlý černý trh, jak kdysi prohibice v Americe.

+2/−1
30.3.2017 8:28

J33i71ř68í 37S36c21h39w26a32c41h 8458954638316

jezdit veřejně po silnici něčím tak nepřehlédnutelným jako je auto a chlastat někde v suterénu není tak úplně totéž..... ;-)

0/0
30.3.2017 22:35

P77a47v60l66a 82K87v46a32p23i21l63o88v62á 7249618654737

Jsem zvědavá jak jim půjde vývoj bez Kabaně. Snad někoho podobnýcho brzy uloví.

+1/0
29.3.2017 21:28

G34e88o41r17g 36K22o94m35b41e57r45e86c 9834311606711

v budoucnosti bude energije ze s ni budete moc dlazdit. Vyvoj nestoji viz napr. ITER. Pokud se potvrdi predpoklady vedcu tak dalsi stavbou bude DEMO co uz bude do site dodavat proud. Jde to sice pomalu ale co noveho neprozkoumaneho slo rychle? Navic nemci uz maji nekde na severu u more postavenou fabriku kde z prebytecnyho proudu z vetraku elektrolyzou vyrabeji vodik. V tehle vecech vidim budoucnost. Do ty doby to bude auto na el.pohon stale kockopes.

zajimavy je test mercedesu se ctyrmi auty na spalovaci clanky z roku 2011 kdy s nima objeli celou zemekouli. Staci na YouTube zdat do vyhledavani "mercedes f-cell weltumrundung" uplne v pohode bez zadnych problemu. Samozrejme ze s nima jela cisterna ktera jim dotankovavala vodik protoze stanic na vodik je zatim jeste nula nula nic.

V Nemecku ale zacinaji pribyvat jak houby po desti a to o necem svedci viz mapa s fungujicima pumpama kde se da natankovat vodik a nove ve vystavbe. Napr. Berlin uz ma 4 fungujici.

https://cleanenergypartnership.de/h2Tankstellen/mobile.html

0/0
29.3.2017 17:32

O65n71d86ř77e27j 63K55r12y11š57t57o73f 6463571

NJ jadernou fůzi použili Amíci už v Nagasaki - ,ale udělat to tak ,aby se to dalo ,,řídit" je dodnes problém a průmyslové použití v nedohlednu - spíš to vypadá do budoucna na menší autonomní štěpné reaktory. Pokavad mohou být instalovány na vojenských plavidlech(letadlovky a ponorky)určitě by se to dalo přizpůsobit i na civilní použití--bohužel-možnost zneužití v dnešní době je velká.

0/0
30.3.2017 12:47

P25e64t66r 67M20i17c32h24a50l 2340644411502

V Nagasaki byla štěpná bomba, nikoli fůzní.

+1/0
1.4.2017 9:20

O39n10d45ř39e88j 12K26r95y51š73t86o56f 6693431

Omyl - štěpná byla v Hirošimně - v Nagasaki byla použita bomba Vodíková- následky v obou případech otřesné - a podobné- systém fungování - opačný. V Hirošimě se /velmi jednoduše řečeno )štěpil uran - v Nagasaki se slučovaly (fúzovaly) atomy vodíku.

0/0
1.4.2017 10:57

P38e15t78r 64N31e87c83h42a80n29i25c21k53ý 7493506318610

A co nouzový případ? Benzín si dovezu v kanystru, můžu mít záložní kanystr v kufru. Pro benzín dojedu na kole nebo dojdu pěšky nebo mě může někdo hodit. Co s vybitym elektromobilem na poli nebo i ve městě? To jde strčit do zásuvky?

+1/0
29.3.2017 17:07

P12e65t28r 67P70o30s60p72í89š78i21l 4508724926196

Asistenční služba - odtahovka.

+2/0
29.3.2017 17:11

P70e68t43r 52N66e96c28h25a24n77i57c76k55ý 7303226738700

To mi pořád přijde lepší ten kanystr

+1/0
29.3.2017 17:12

L56u27k36á49š 60Š95l60e67h32o68f90e50r 1143699795569

1) Ano, jde strčit do zásuvky, ale je to na dlouho

2) Pokud vám dojde palivo v moderním voze, stejně ve většině případů potřebujete servis, tj. i odtah, jen kanystr nestačí ;-)

0/−1
29.3.2017 17:21

K66a69r20e72l 81B83l44á37h37a 1745196171779

Kdy vám naposled došlo palivo?

0/0
29.3.2017 17:46

P23e70t29r 93N38e10c97h53a97n56i16c47k24ý 7263266228450

Cestovatele třeba po Africe nebo Jižní Americe kanystry běžně vozí. Navíc v elektromobilu s dojezdem 400km je šance na vybití větší

0/0
29.3.2017 17:55

J63i75ř34í 89E71r48b29e95n 1573214906547

A Vy často jezdíte do Afriky nebo Jižní Ameriky s nějakým běžným středoevropským přibližovadlem? ;-)

+2/0
29.3.2017 21:21

D74u93š82a44n 32P91e80š58e19k 3215929574230

U elektromobilu se to může stát snadno. Jakýkoliv puštěný elektrospotřebič (světla, rádio, topení, klima, ventilátor) může snížit dojezd. Při náhlém dešti pustíte stěrače a nedojedete.

0/0
30.3.2017 11:22

M70a63r65t44i69n 27K20a25r38á54s40e53k 9398503328988

No ze spotrebicu ma viditelny dopad na dojezd akorat to topeni a klima, stera, svetla apod zerou naprosto zaendbatelne mnozstvi energie (s ohledem na kapacitu akumulatoru)

0/0
1.4.2017 9:58

J97a79n 88D17l97o33u61h33ý 7134909340459

Pan designer exterieru asi nejak nerozumi. I elektro-auto potrebuje chladit, predevsim usmernovace, pres ktere tece klidne i 400A R^ Ve Wheeler Dealer chladic rozhodne potrebovali (sice mensi ale byl tam) na bezproblemovy chod prestaveneho Maserati BiTurbo (po prestavbe bez turbo :-D)R^

0/−1
29.3.2017 16:44

L63u35k52á82š 75Š76l11e83h62o61f87e92r 1803399455489

Jasně, koukněte na Teslu, chladič jako hrom ;-D;-D;-D

+1/−1
29.3.2017 16:57

L51a89d92i50s58l58a21v 41K14a50l24o47u11s 7425406771920

Elektroauto je určité řešení. Avšak když bude stát 14 dní v garáži,a pak vyjede někam 300 km, tak to s těmi bateriemi nebude úplně OK. Zatím ty baterie jsou dost na prd. NiHh mají paměťový efekt a limitovaný počet nabíjecích cyklů. Baterie Lion/Lipol-baterie v mobilu mě vydrží max. 2 roky. NiZn taky nic moc.Tak jedině ta baterie, kterou vyvíjejí naši výzkumníci by tomu mohla pomoci.

+1/−1
29.3.2017 16:41

M73a60r13t12i57n 76K62a49r47á45s45e91k 9948353688868

No zivotnost lithiovych baterek v mobilu neni asi uplne urcujici pro zivotnost baterky v aute ne? Mimochodem elektroauta uz jsou na trhu skoro 8 let (ty moderni) a baterky v nich svete div se porad funguji bez vetsich problemu (cas od casu problemy jsou, ale ty jsou predevsi v dusleku vyrobnich vad tech veci okolo (prece jen to neni uplne 100% vychytane), ne ze by starim odesly samotne clanky

+2/0
29.3.2017 21:27

O23n81d22ř97e82j 85K14r23y20š78t35o61f 6633811

uf --to je uplně něco jiného -- napětí i proudy--to bych nesrovnával

0/0
30.3.2017 12:52

P30e31t20r 10B16á77č42a 8455926235395

At si predstavuji co chteji, stejne to nikdo nechce.

+3/−3
29.3.2017 14:19

M11a21r23e75k 49M18a24l55ý 1592878601280

To mínus není úplně na místě... Ono je fakt, že ty EV nikdo moc nechce, stačí se podívat na prodejní čísla v zemích, kde jsou tato auta rovnocenna se spalovakem, bez výhod a dotací. Prodeje skoro nula.

+1/0
29.3.2017 17:37

P78a20v87l55a 89K90v78a50p10i84l64o25v24á 7809948294897

Jenže on chtěl básník Báča říct že nikdo nechce Škodovky ;-D Je to místní známý Škodahejtr.

+1/0
29.3.2017 21:27

P53e76t87r 97H68o81r74á90k 1469703699214

Je to škodalavr, ale bojí se to přiznat. ;-D

+1/0
29.3.2017 22:08

M16a13r92e68k 12M41a88l28ý 1312518531240

Jo, vím. Ale stejně jako Škodovky má "rád" i elektroauta, takže jsem to pochopil jako poznámku obecně k EV. A pak platí, co jsem napsal :-) A myslím, že má teď pravdu...

0/0
29.3.2017 22:41

V71o38j25t55ě96c61h 67U23h93ř64í16k 7219728295206

podívejte se na toto a bude vám to vše jasné .. :D

https://www.youtube.com/watch?v=xLwLYt_PD_0

0/0
29.3.2017 13:29

T38o22m63á52š 30K18u39c92h81a71ř 3567211498151

Představit se dá cokoli. Představit neznamená vyrábět a prodávat. ;-)

+3/0
29.3.2017 12:31

M11a68r12t32i73n 36D39u65f29e93k 3842137568264

Jeden pán měl týden novou A4. Poté si vyzkoušel jízdu v elektromobilu. Posléze si sedl do své A4 a chtěl ji vrátit. Měl pocit že je o století zpátky.

+1/−1
29.3.2017 12:25

E51m96i80l 95F82a30t60k15a 1660973330151

docela rád bych viděl ten svět za sto let.....jestli nějakej ještě vůbec bude

0/0
29.3.2017 12:07

O42n45d43ř83e50j 49K27r17y91š95t14o88f 6983921

stačí si představit - svět před 30 lety - bez mobilů ,internetu atd. Včera mne dostal mladší syn - tvl.tati jak jste si bez těch mobilů domlouvali rande??

Ten svět za 100 let bych rád poznal , ale nejsem si jist zdali bych něm dovedl a chtěl žít.

0/0
30.3.2017 12:57

F79r71a91n69t67i26š61e22k 51B83ě89l59o38v28s53k94ý 9110134972674

Škodovka si hlavně zadělává na velký průser, jelikož auta montuje vše co má ruce a nohy, převážně z Polska a Ukrajiny. Takže jsem koupil minulý týden Superba, dokonale navržené auto, ale postupně jsem si musel pozacvakávat skryté krytky osvětlení, madlo lanka tažného zařízení nebylo zajištěné, takže upadlo. Servis chtěl za opravu peníze... Takže tudy cesta ne...

0/−1
29.3.2017 11:38

L92u93k32á45š 52Š44l84e48h34o55f92e91r 1963899505889

A teď tu o Červené Karkulce ;-D

0/0
29.3.2017 16:58

E23m96i39l 17M52i30n92á58ř 7920899219977

"...a na zádi tradiční škodovácký světelný podpis v podobě stylizovaného písmene C, které vykreslují červené koncové lampy."

To tam nějak nevidím nebo píšu C jinak než škodováci. Jestli teda správně koukám na obrázky 3/5 a 4/5.

+1/0
29.3.2017 11:36

P96e94t10r 90P40o98s85p49í56š26i33l 4408224876946

Vybudovat opravdu velkou a funkční síť rychlodobíjecích stanic není žádná legrace. To by se muselo rozkopat půlka republiky, protože stávající rozvody nejsou stavěny na takovýto nárůst zátěže.

+3/−2
29.3.2017 11:33

M90a96r62t48i77n 64K81a13r72á90s25e72k 9108723518628

To je docela blbost, jeste dopiste ez bychom museli postavit 10 temelinu at to mame komplet :-D

+2/0
29.3.2017 11:49

J32a85r85o37s60l91a11v 66P89e63l48d65a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
29.3.2017 12:43

M80a15r75t40i41n 96K66a95r36á72s30e96k 9248903378108

No tak budem v zime holt mrznout no, kdyz tu zadne nove elektrarny nepostavime, co se da delat.... uhelky postupne dozivaji...

0/0
29.3.2017 13:06

P25e35t85r 75P14o63s11p53í35š60i44l 4978954956576

Jedna rychlodobíjecí stanice na 1 auto má přípojku 32A 400 V. Což je prakticky přípojka jednoho standardního RD s tepelným čerpadlem. Zeptejte se schválně, jestli Vám v ulici zřídí 5 dobíjecích stanic.

+2/0
29.3.2017 13:09

M24a26r25t32i66n 24K83a41r12á15s55e35k 9588653888228

No do stavajiciho nizkeho napeti to samozrejme zapojit nemuzete v masovem meritku, ale to nijak nesouvisi s tim co jsme tu psali predtim...

+1/0
29.3.2017 13:17

P69e64t11r 50P63o76s71p60í26š14i31l 4148804626676

Jenže, když budu chtít na sídliště dostat pár dobíjecích stanic, tak budou muset vybudovat trafačku a dovést do těch sloupků proud. Proto jsem psal o rozkopání půlky republiky.

+1/−1
29.3.2017 13:30

M98a40r25t15i80n 97K67a69r84á40s93e82k 9698583378528

No tak na sidlisti asi nebude nidko stavet rychlodobijecky ze. Jinak draty jako takove maji kapacitu dostatecnou, kdybyste tam chtel postavit nejake pomale nocni dobijeni, tak potrbeujete jen posilit trafo mezi VN a NN a nasledne to pripojit na stavajici draty (tohle se bezne deje porad, jak na nekterych mistech roste zatizeni site)...

Posileni trafostanic, "rozkopani pulky republiky" maji od sebe rekl bych dost daleko..

+2/0
29.3.2017 13:45

P87e46t47r 74P43o94s54p92í46š53i63l 4158624926796

Je to jen takové teoretizování. Ale chápu, že majitelé těchto aut nebudou používat klasické dobíjecí stanice, protože budou čekání chtít využít jinak. Třeba si dojít na jídlo, nakoupit atd. Takže tyhlety rychlodobíječky budou muset být masově zřizovány u hypermarketů, u restaurací a jedno nebo dvě místa nebudou zdaleka stačit při masovějším rozšíření.

Ono je zajímavé i to, že pokud budu dobíjet za normální tarif a ne speciální nízký tarif a srovnal bych to s cenou benzínu a nafty očesanou o spotřební daň, tak jsem prakticky na stejné ceně za "palivo".

+4/0
29.3.2017 14:34

V59í48t 46O56ž93a43n60a 1178248115944

22kW(32A/400V) to není rychlodobíječka. Pro ni potřebujete přece jen větší příkon (50kW).

0/0
29.3.2017 22:20

R26i20c69h92a12r12d 88P61ů43ž66a 9420879340138

světu pomalu dochází, že budoucnost by měla být vodíková na úkor elektra...tak na just se pustíme do elektra...ona si ta loby potom nějaké ty dotace pro milionáře vyjedná aby byl odbyt..

+3/−5
29.3.2017 11:05

J84i32ř67í 36E43r62b16e90n 1603434446327

Vodík má jednu malou nevýhodu, a tím je nemožná dlouhodobá bezpečná skladovatelnost. Ani do gelu ho moc neuložíte. A velkou nevýhodou je jeho třaskavost.

+1/0
29.3.2017 11:09

M12a42r19t36i39n 33K73a48r78á44s33e52k 9518613268118

No zajimalo by me jak byste chtel v te budoucnosti vyrabet ten vodik? Kde na to vemete dost energie? (na provozi vodikove dopravy spotrebuje cca trojnasobek energie nez na baterkovou)...

+3/0
29.3.2017 11:10

K59a22t26e60ř22i52n19a 21D91r80a79h47o87k34o59u35p58i78l10o55v51á 9166371192243

Vodík už jsme tu v dopravě jednou měli a docela "vybouchl". ;-)

+2/0
29.3.2017 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.