Diskuse k článku

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I52v21o 35Č48e22r17n33ý 9222545273311

no tak já mám Civic 6 generace a nemůžu si vynachválit, atmosféra 1,5 průměrná dlouhodobá spotřeba 6,4, ale kupovat nový s litrovým tříválcem za 1/2 mega ? To bych musel být padlý na hlavu. Podle mne absolutně neprodejné auto. Za mne momentálně jednoznačná jednička je Toyota Corolla. Mi totiž stačí sedan, já nepotřebuji převážet vzduch:-)

0/0
6.4.2017 12:54

J53i46ř14í 47S52c86h66w11a60c21h 8808264328176

jen z auta co "skvěle jezdí" protože má dobrý podvozek, dobré řízení a dobré brzdy a je více děláno s důrazem na řidiče, sestoupíš do tuctovky a průměru.

+1/0
7.4.2017 12:07

L11a28d53i22s35l64a14v 57K74a32l83o84u97s 7235216281160

Zvenku pěkné,vevnitř stísněné,kufr velký-skoro až moc.Designově i funkčně avantgardní. Základní motor ze sekačky na trávu. Odpovídající motorizace za šílené peníze.

+1/0
5.4.2017 18:02

J84i20ř26í 13S75c60h70w97a60c73h 8958214578296

pár informací proč to auto není laciné ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=yKlNEGJZSZs

0/0
4.4.2017 23:04

R13a34d29e68k 93Ž97i57ž49k68a 9556305614280

spise bych srovnaval vykony.93kW u toho 3valce je asi jako 1.6-1.8 atmo a tam je spotreba spise vetsi

0/0
4.4.2017 11:51

M48i39c74h48a94l 75H11o64r22a55k 2564395297922

Konecne Civic co pripomina auto a ne parodii na vesmirnou lod. Ten zadek sice porad vypada hodne poutove, ale za vsechno ostatni R^. Asi jeden z nejlepsich hatchbacku soucasnosti ve svy tride. A musim se smat blabolu o tom, ze Golf vyjde vyrazne levneji. V nejlepsi vybave se srovnatelnou priplatkovou vybavou vyjdou temer nastejno a nebo bude Golf jeste drazsi. (S ledkovymi svetly atd.);-)

0/0
3.4.2017 23:07

T48o38m52á56š 37V71a97l63d26e13r 7243630779

Taky jsem koukal, co Honda hodlá prodávat. Design se mi líbí. Hondě jsem vždy fandil jak v autech, tak i v letectví. Ale toto je prostě mimo na východoevropský trh. Osobně bych si nikdy nekoupil litrový třívalec, či něco podobného nad 200000Kč na tož za 500000 Kč. Stačí, že se vše na voze se optimalizuje. A vozy jsou jaké jsou. Výhodou pro kupce je, že kdo koupí Civic G10, bude rarita na silnicích. Nevím co koupím, až mi 1,8 doslouží. ;-(

+6/0
2.4.2017 19:42

R46a38d88i64m 84H37l31a95v59i65n96k94a 3567440734564

Deset let jezdím Civic. Pomalu se blíží čas výměny. Bohužel ne za tuto X. generaci. Proč? Protože 3válec nechci a za 4 válce v hatchbacku nedám 650.000.

+1/0
2.4.2017 18:50

J93i98ř75í 55S68c14h92w41a83c32h 8968114458246

kdo v Evropě za 650 tisíc nabízí (v čemkoliv) více jak 4 válce? Za 650 tisíc nabízí BMW dokonce jen 3 válce (v plné palbě mohou být i za milion) a to mají ještě o třetinu nižší výkon než ta Hondova 1.5....;-)

+5/−1
2.4.2017 20:01

L20a70d58i47s21l10a37v 28K34a43l69o36u51s 7435956221630

KIA, HYUNDAI,TOYOTA,MAZDA, a celá řada jiných. Bohužel Německé vozy jsou pro nás předražené. Vysvětluji si to tím, že německé vozy jsou osázeny německými komponentami, např. BOSCH. Němci mají dvojnásobnou produktivitu, protože např. lambda sonda na 1 časovou/km jednotku potřebuje 2 ks. Na jeden typ vozu lze namontovat lambda sondu vícerovýrobců, u Bosch jsem zahlédl životnost 150 tis. km, kdežto Denso 250 tis. km. Z toho mě vychází dvojnásobná produktivita Německého výrobce.:-)

0/−1
3.4.2017 16:30

J25a13k64u50b 57S55e59k83e15r54a 6656660836905

Jak je mozne, ze zde soudruzi z lupy povolili diskusi! 8-o

Honde asi nepochroumaji diskuteri ego, aha...

+4/0
1.4.2017 23:30

A16n85t88o17n59í82n 56S16e54b31e60r38a 7483138350179

Ta rolovaci plachta v kufru je debilni. V mem aute do toho tuknu a samo se to sroluje. Kdyz mam v ruce veci a potrebuju mit pristup tak je to idealni. To co vymysleli do teto hondy je silenost....

+1/−1
1.4.2017 19:46

J80a76n 68D29l42o59u86h68ý 7594859520919

Kluci japonsky civic byla vzdycky super kara, jezdival jsem starickym civicem z roku 2000 a jel pekne. To same pozdejsi civic ( o kterem Jeremy rekl, ze novy je horsi) pekne sezeni. Nicmene ja se ptam... je normalni chtit za litrove turbo temer pul mice? Za tu cenu koupim rok stary mercedes,bmw o tridu vyse s normalnim motorem.

+6/0
1.4.2017 19:24

J55i43ř53í 36S28c57h80w29a90c59h 8498154198926

tak rok starý Civic už taky nebude stát půl míče....;-)

+4/−1
1.4.2017 19:45

J52i35ř12í 53S29c51h13w38a85c46h 8348334138466

a hele, Antonín nesouhlasí s tím, že rok starý Civic nebude lacinější než nový....že by šlo už o sběratelské kusy omezené série jako u Ferrari? Aneb čí starší tím dražší? ;-)

+3/0
1.4.2017 19:59

P35e12t63r 66B37á23č62a 8275136125575

Japan power R^

Jit do Civicu tak jedine tohohle mazlika Type R

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/1030x580+130+133/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/d7b7b7f77f885667fe750575ca730f1/201860737/Civic+Type+R+Coupe.jpeg

R^

0/0
1.4.2017 17:25

D28e21j75a67n 74T67a74d75i16c 7562436497177

Honda je jako Skoda, kus plastu, spotrebni zbozi, znackou auta nadchnete jen kluky z vesnice. :-)

+3/−1
1.4.2017 17:58

P81e24t16r 18B18á29č32a 8805316775655

Neni, japonci nikdy neklesnou na takovou smesnou uroven jako je skodovka.

+1/−2
1.4.2017 18:42

D34e31j36a52n 90T89a49d77i83c 7412536837377

Toyota zacina davat misto motoru vysavace a jejich pristrojovky vypadaji jako z 90 let, Nissan je od spojeni s Renaultem neprilis duveriva znacka a Mazda chytne jinovatku driv, nez s ni clovek prijede domu. U Hondy je jen otazka casu, kdy podlehne modernimu trendu downsizingu, coz je nejvetsi zlo!

+1/−1
1.4.2017 18:59

J69i20ř69í 27S76c69h96w27a29c49h 8598284148426

ty jsi nečetl ten článek? Vždyť co je tříválec 1.0T a 1.5T v Civicu 10G , potažmo už 2.0T v type R 9G , když ne downsizing.

+5/0
1.4.2017 19:19

D93e31j79a78n 62T86a53d41i32c 7752846367377

Necetl.

0/−1
1.4.2017 19:22

J72i11ř94í 33S54c53h95w48a90c52h 8628824148576

tak samozřejmě díky tvé "haterské objektivitě" ani klesnout nemohou. Objeví se tu článek o tříválci 1.0TSI pro tebe je to "směšný hejtovací průser". Objeví se tříválec 1.0 v Hondě a pro tebe je to JAPAN POWER ;-D

0/0
1.4.2017 19:15

J26i74ř13í 31S19c95h67w69a97c31h 8548104518156

Ale typeR je super auto i díky "downsizing" oturbenému dvoulitru.

0/0
1.4.2017 20:02

P93e35t43r 88B13á67č11a 8925746945635

Dvoulitr je v dnensi dobe pomale vyhra uz.

+3/0
2.4.2017 10:34

V79i22t 89P41o47c75h31m45a22n 7503196235787

Skoncil accord, skonci i civic.

+2/−1
1.4.2017 17:04

J26a66r39o51s56l94a81v 48D59r69o14z11d 6483939810207

Accordu je skoda...

+6/0
1.4.2017 23:49

B81r30o20n32i18s28l64a29v 92H76a84k41e58n 2418915256196

tak veri si kluci japonsky... tusim to byl reditel Hondy, ktery prohlasil, ze nejake slevy ci akce nepripadaji v uvahu a cena odpovida kvalite... ;-)

0/0
1.4.2017 11:47

P76e59t61r 20H15o21r36á45k 1929753219504

Tady jsou motorově úplně mimo. Nemají žádný motor za rozumnou cenu. Kde je čtyřválec kolem 100 kW do 500 tisíc. S tímhle se můžou leda zahrabat

0/0
1.4.2017 13:28

M46a65r65t48i25n 11D27u11f93e23k 3952727618654

Čtyřválec, šestiválec, už bych to nechtěl. To je už za námi. Přichází elektrika!

0/−7
1.4.2017 13:38

J25i46ř49í 56K44o60c37u50r86e83k 6755974555848

Jo, až budem do lesa nosit na práci elektrickou pilu a budem chodit bez soumara i bez prodlužky... Jasně na dojíždění do práce <30 km má elektrika smysl, jen ta cena.

+4/0
1.4.2017 15:31

M27a56r96t77i28n 63D37u37f68e40k 3402407968114

No joo... :)

0/0
1.4.2017 18:11

J22i14ř96í 94S94c68h71w78a11c41h 8488694638626

to ještě nevíš, že ten 100kW motor není čtyřválec ;-)

0/0
1.4.2017 19:24

L89e66o92š 39N83a70v13r26á94t42i44l 9343950845155

o rok/dva zjisti, ze to nikdo nekupuje... at se bodnou.. jeste rychle koupim atmosféru s predchozi verzi...

0/0
1.4.2017 21:37

T19o59m42á47š 32K52u90c87h16a36ř 3767821848181

Centrální digitální rychloměr.. :-P Zrovna minulý týden jsem dokoukal díl seriálu "Letecké katastrofy", kde na dotaz, proč pilot ignoroval údaj radarového výškoměru zaněla celkem pochopitelná odpověď, že oproti analogové stupnici barometrického výškoměru je tato digitální, je velmi nepohodlné ji odečítat, takže ji piloti často ignorují.

Mimochodem spotřeba 9l spři svižné jízdě a 7l průměrná? To je dodávka pro deset Ukrajinců, nebo je tam motor ze škody 120? ;-)

+4/−5
1.4.2017 11:38

J36i23ř64í 72K69o44c39u56r69e36k 6805154795688

Škoda 120 v horách jezdí na dvojku. Na trojku je ten motor slabý. Takže když s tím pojedete 40-60 s cihlou na plynu, tak spotřeba kolem 15 litrů nebude nic překvapivého. Naopak cestou dolů to bude taky žrát, neboť brzdy jsou slabé a karbec nemá volnoběžku, narozdíl od žigula.

A jestli toho Civika tahali k omezovači, tak 8-9 litrů je překvapivě málo.

+2/0
1.4.2017 15:27

J72i97ř20í 63N62e29u67m92e25i27s72t73e82r 2402255563971

V životě jsem nedosáhnul nižší spotřeby s žádným jiným autem, než se stopětkou na svojí oblíbené trase Praha Šumava. Akorát u Volyně se za mnou táhla šňůra, no.

0/0
1.4.2017 18:44

R62o76m12a39n 68Č74e88s66l38á44r 6811774371670

Člověče, nereagujte, nečtěte, vemte si prášek nebo Vám praskne cévka.

Předpokládám, že jste vytrvalým zákazníkem okřídleného šípu vlastněného koncernem a odkojen na TDI v plné palbě jen bez kůže, vše v elektrice jen švihadla vzadu a na hlínách...

Kterékoli dnes vyráběné auto pokud mu budete šlapat tak bude žrát, díky CR vstřikování a zhůvěřilým EU předpisům i ty okřídlené šípy v "dýzlu".. pokud teda neřadíte jak napovídá palubní počítač - 5° při 55km*h^-1 ..

Tohle auto má sportovního ducha je to v článku napsáno několikrát a pokud jste někdy jel sportovně, baví vás to tak víte že to s ekonomickou jízdou nemá nic společného 8,7l je hodně slušná spotřeba a pokud opravdu jeli jak popisovali..

0/−1
1.4.2017 18:01

V63í78ť91a 77K52r73u57t25i90š 1910194495907

Jo, sportovního ducha mít může. A motor je jako u jiných značek vysmívaná litrová sekačka. Tady navíc o 25% dražší ...

+1/0
1.4.2017 19:18

J39a29n 82D57l16o59u77h74ý 7204939830419

911cka zere stejne a motor neni nejaka bruselska litrova zrudnost.

+1/0
1.4.2017 19:27

R81o28m79a50n 40Č34e60s47l80á95r 6401654671400

a vo tom to je... dowsizing neznamená nižší reálnou spotřebu, každý kdo ve fyzice aspoň chvilku dával pozor to ví.

Pořád platí fyzikální zákony, teda dokud EU soudruzi nenařídí jinak pak Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát.

Nemá smysl brečet nad spotřebou ani downsizingem, prostě to tak je a hotovo. Zajímavější jsou pro mne jízdní vlastnosti a spolehlivost, Z této rovnice mi jasně vychází ta patnáctistovka jako ta správná volba....

Co se týká cenové politiky Hondy, opět je to věc se kterou nemůžeme nic dělat buď na to mám a chci to - pak Hondu koupím nebo na ni nemám a prostě budu jezdit v Dacii... Opět není důvod být vzrušený.

+1/−2
1.4.2017 19:45

V16í69ť66a 61K48r78u44t69i83š 1790384315987

Ano, Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát. Jenže ve chvíli, kdy z výkonu motoru potřebuji pro plynulý dopředný pohyb 10-15% výkonu (což je drtivá většina času jízdy), je podstatný rozdíl živit palivem objem motoru jeden nebo dva litry a jejich ztráty.

+3/0
1.4.2017 19:59

L61a57d69i94s60l95a33v 92K16a83l65o41u71s 7685946581720

Ve stejném duchu jsem na jiném článku na téma downsizeing,upsizeing dostal rovněž samé mínusy. Ve formuli 1 se dělali motory 1.5 L s výkonem až 1000 koní. Je to dáno kompresí a přeplňováním. Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu. Na formuli 1 byl plnící tlak z turba až 5.5 barů(běžná turba jsou max. 2 bary). Jenže takový motor je defacto na 1 použití a spotřeba a emise enormní. Kvůli účinnosti, emisím, spotřebě je naopak potřeba co nejvyšší komprese. Aby to bylo použitelné, tak je třeba na rozměry a hmotnosti os. vozu vyšší objem(obsah). Doposud jako jediná se tohoto trendu drží MAZDA 2.0 L SKYACTIVE 1, s kompresí 14,0, plánuje však verzi SKYACTIVE 2 s kompresí až 18,0. Toyota u hybridních motorů má kompresi 14,2. Pouze jediná firma zvládla t.z.v. variabilní kompresi cca 8,0-14,0 a to je firma INFINITY, cpe to do modelu QX50. Kvůli efektivitě je třeba se přiblížit kompresi naftového motoru, ale kvůli max. výkonu/akceleraci je třeba komprese 8,0. Např. SUBARU STI WRX má kompresi 8.0, má výkon,dynamiku, ale žere i trávu u silnice.

0/−1
3.4.2017 17:02

L60a51d51i46s91l25a36v 40K58a24l56o11u89s 7585506781760

Pane Swachu, Vy termomechanice zjevně NEROZUMÍTE.

0/0
5.4.2017 9:03

J90i51ř29í 98S17c72h60w56a49c38h 8948924538296

Nepovažuji se za "termo-mechanicko-dynamického guru" jako vy, ale rozumím si s ní natolik, abych věděl, že v téměř každé druhé větě máte blud a navíc jako celek je váš příspěvek "akýsi zmetěný".....:-(

0/0
5.4.2017 21:08

L70a18d42i38s91l39a83v 34K26a20l80o14u93s 7425446651150

Tak je to ještě horší,než to vaše hodnocení zpočátku vypadalo. To, co vy nazýváte bludem, jsou FAKTA.

0/0
8.4.2017 9:04

J88i50ř29í 49S94c51h98w10a94c11h 8178954328826

aha takže fakta a bludy:

1. faktem je, že sériové vyráběné zážehové motory Toyoty v hybridech nemají kompresní poměr 14,2 (pokud ano, prosím relevantní odkaz) - jinak blud č.1

2. "Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu" .... a jakpak to, když se komprimuje při uzavřených ventilech? - blud čislo 2.

3. Myslím, že Infinity ten zázrak s proměnnou kompresí ještě ani oficiálně nenabízí (jen se o něm mluvilo v roce 2016, že se začne v roce 2017 prodávat) - relevantní odkaz na nabídku, jinak blud č.3

4. že kvůli vysokému výkonu je potřeba kompresní poměr 8? Superblud číslo 4! Jak by pak mohly existovat kvanta velmi výkonných motorů s kompresním poměrem někde mezi 12 až 14? Jako příklad:

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/ferrari-458-speciale-special_43139.html

A jestli máte pocit, že snad někdy někde popírám fakt, že vyšší komprese zvyšuje účinnost motoru, tak ten opravdu nepopírám, s tím naprosto souhlasím.

0/−1
8.4.2017 21:00

L20a87d15i23s72l97a28v 66K53a59l79o70u25s 7155736381940

Vše,co jste napsal vy jsou totální bludy. Nerozumíte ani motorům, ani termomechanice. Jenže to vy nikdy nepřipustíte ani kdyby jste to viděl černé na bílém !

0/0
9.4.2017 20:30

L50a59d86i74s52l58a77v 70K18a47l36o83u42s 7605516151320

Jednoduchý důkaz o tom, že tomu nerozumíte. Výkon motoru P=Mk x omega. Jinými slovy kroutící moment x otáčky. Ukažte mi motor s kompresí 14:1 , který lze vytočit do otáček 20 tis./min. Je jedno jestli atmosféra, nebo turbo. Jen malá poznámka. Závodní motor formule 1 má kompresi 7,5 :1 .

0/0
10.4.2017 9:36

J74i89ř30í 44S25c97h60w38a69c58h 8348884778706

ad 1? Nic

ad 2? Nic

ad 3? Nic

ad 4? Nic

Žádné odkazy? Prostě NIC.

Místo toho poučování "jak se spočítat výkon" a jakési irelevantní bláboly o motorech na jedno použití co točí 20 tisíc. A to vše v souvislosti s tématem "downsizing - upsizing - stupeň komprese"?

Ono to Infinity točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Subaru STI VRX točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Ale to "moje odkazované" Ferrari má na rozdíl od výše uvedených atmosférický motor pro silniční provoz točí sice jen cca 10.000, má jen 570 koní, tedy v obou parametrech to Infinity i Subaru ZNAČNĚ překonává a přesto má kompresi 14. :-P;-D

Ale jo, já tomu přece nerozumím, výkonný motor musí mít kompresi max 8..protože přeplňovaná F1 má jenom 7.5 ;-D

0/0
13.4.2017 13:59

J14a53r50o30s30l78a34v 42Š26t96r75e46i24t 4853154120533

Nechci rýpat, ale s okřídleným šípem, konkrétně OII FSI, 2.0, 4x4 bez turba a spotřeba je při sportovní jízdě stejná ;-) A to má to auto o "pár" kilo víc...

0/0
1.4.2017 19:42

Najdete na iDNES.cz