Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I77v78o 95Č66e23r56n35ý 9292625593661

no tak já mám Civic 6 generace a nemůžu si vynachválit, atmosféra 1,5 průměrná dlouhodobá spotřeba 6,4, ale kupovat nový s litrovým tříválcem za 1/2 mega ? To bych musel být padlý na hlavu. Podle mne absolutně neprodejné auto. Za mne momentálně jednoznačná jednička je Toyota Corolla. Mi totiž stačí sedan, já nepotřebuji převážet vzduch:-)

0/0
6.4.2017 12:54

J55i88ř80í 42S33c70h14w11a64c41h 8408914878846

jen z auta co "skvěle jezdí" protože má dobrý podvozek, dobré řízení a dobré brzdy a je více děláno s důrazem na řidiče, sestoupíš do tuctovky a průměru.

+1/0
7.4.2017 12:07

L73a87d13i11s89l49a66v 58K12a54l71o97u50s 7565526721720

Zvenku pěkné,vevnitř stísněné,kufr velký-skoro až moc.Designově i funkčně avantgardní. Základní motor ze sekačky na trávu. Odpovídající motorizace za šílené peníze.

+1/0
5.4.2017 18:02

J27i54ř64í 65S80c57h41w65a75c44h 8188964968466

pár informací proč to auto není laciné ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=yKlNEGJZSZs

0/0
4.4.2017 23:04

R85a17d80e49k 68Ž32i27ž71k20a 9106955854350

spise bych srovnaval vykony.93kW u toho 3valce je asi jako 1.6-1.8 atmo a tam je spotreba spise vetsi

0/0
4.4.2017 11:51

M70i35c30h57a58l 91H67o23r47a33k 2284925397702

Konecne Civic co pripomina auto a ne parodii na vesmirnou lod. Ten zadek sice porad vypada hodne poutove, ale za vsechno ostatni R^. Asi jeden z nejlepsich hatchbacku soucasnosti ve svy tride. A musim se smat blabolu o tom, ze Golf vyjde vyrazne levneji. V nejlepsi vybave se srovnatelnou priplatkovou vybavou vyjdou temer nastejno a nebo bude Golf jeste drazsi. (S ledkovymi svetly atd.);-)

0/0
3.4.2017 23:07

T44o24m14á57š 61V15a18l85d89e68r 7173830509

Taky jsem koukal, co Honda hodlá prodávat. Design se mi líbí. Hondě jsem vždy fandil jak v autech, tak i v letectví. Ale toto je prostě mimo na východoevropský trh. Osobně bych si nikdy nekoupil litrový třívalec, či něco podobného nad 200000Kč na tož za 500000 Kč. Stačí, že se vše na voze se optimalizuje. A vozy jsou jaké jsou. Výhodou pro kupce je, že kdo koupí Civic G10, bude rarita na silnicích. Nevím co koupím, až mi 1,8 doslouží. ;-(

+6/0
2.4.2017 19:42

R54a54d44i64m 69H93l32a70v40i54n86k59a 3157380324484

Deset let jezdím Civic. Pomalu se blíží čas výměny. Bohužel ne za tuto X. generaci. Proč? Protože 3válec nechci a za 4 válce v hatchbacku nedám 650.000.

+1/0
2.4.2017 18:50

J83i61ř55í 38S61c81h56w15a51c44h 8808274838456

kdo v Evropě za 650 tisíc nabízí (v čemkoliv) více jak 4 válce? Za 650 tisíc nabízí BMW dokonce jen 3 válce (v plné palbě mohou být i za milion) a to mají ještě o třetinu nižší výkon než ta Hondova 1.5....;-)

+5/−1
2.4.2017 20:01

L60a49d74i51s22l68a12v 67K58a97l16o98u14s 7695266971560

KIA, HYUNDAI,TOYOTA,MAZDA, a celá řada jiných. Bohužel Německé vozy jsou pro nás předražené. Vysvětluji si to tím, že německé vozy jsou osázeny německými komponentami, např. BOSCH. Němci mají dvojnásobnou produktivitu, protože např. lambda sonda na 1 časovou/km jednotku potřebuje 2 ks. Na jeden typ vozu lze namontovat lambda sondu vícerovýrobců, u Bosch jsem zahlédl životnost 150 tis. km, kdežto Denso 250 tis. km. Z toho mě vychází dvojnásobná produktivita Německého výrobce.:-)

0/−1
3.4.2017 16:30

J75a84k47u16b 16S60e54k87e72r96a 6386230346235

Jak je mozne, ze zde soudruzi z lupy povolili diskusi! 8-o

Honde asi nepochroumaji diskuteri ego, aha...

+4/0
1.4.2017 23:30

A15n86t93o93n46í83n 62S26e63b45e25r13a 7573328610769

Ta rolovaci plachta v kufru je debilni. V mem aute do toho tuknu a samo se to sroluje. Kdyz mam v ruce veci a potrebuju mit pristup tak je to idealni. To co vymysleli do teto hondy je silenost....

+1/−1
1.4.2017 19:46

J86a87n 52D87l14o41u46h38ý 7544889300629

Kluci japonsky civic byla vzdycky super kara, jezdival jsem starickym civicem z roku 2000 a jel pekne. To same pozdejsi civic ( o kterem Jeremy rekl, ze novy je horsi) pekne sezeni. Nicmene ja se ptam... je normalni chtit za litrove turbo temer pul mice? Za tu cenu koupim rok stary mercedes,bmw o tridu vyse s normalnim motorem.

+6/0
1.4.2017 19:24

J49i70ř73í 54S33c84h11w22a19c74h 8798244928596

tak rok starý Civic už taky nebude stát půl míče....;-)

+4/−1
1.4.2017 19:45

J31i12ř89í 13S12c31h36w94a19c49h 8698464198726

a hele, Antonín nesouhlasí s tím, že rok starý Civic nebude lacinější než nový....že by šlo už o sběratelské kusy omezené série jako u Ferrari? Aneb čí starší tím dražší? ;-)

+3/0
1.4.2017 19:59

P50e65t49r 57B63á10č76a 8915716705785

Japan power R^

Jit do Civicu tak jedine tohohle mazlika Type R

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/1030x580+130+133/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/d7b7b7f77f885667fe750575ca730f1/201860737/Civic+Type+R+Coupe.jpeg

R^

0/0
1.4.2017 17:25

D72e31j48a67n 21T18a38d93i53c 7202436487507

Honda je jako Skoda, kus plastu, spotrebni zbozi, znackou auta nadchnete jen kluky z vesnice. :-)

+3/−1
1.4.2017 17:58

P85e97t35r 54B60á33č84a 8865746375715

Neni, japonci nikdy neklesnou na takovou smesnou uroven jako je skodovka.

+1/−2
1.4.2017 18:42

D53e35j31a59n 92T81a38d39i28c 7342396107867

Toyota zacina davat misto motoru vysavace a jejich pristrojovky vypadaji jako z 90 let, Nissan je od spojeni s Renaultem neprilis duveriva znacka a Mazda chytne jinovatku driv, nez s ni clovek prijede domu. U Hondy je jen otazka casu, kdy podlehne modernimu trendu downsizingu, coz je nejvetsi zlo!

+1/−1
1.4.2017 18:59

J37i97ř41í 40S51c64h62w16a26c97h 8708644738326

ty jsi nečetl ten článek? Vždyť co je tříválec 1.0T a 1.5T v Civicu 10G , potažmo už 2.0T v type R 9G , když ne downsizing.

+5/0
1.4.2017 19:19

D40e47j85a90n 96T93a76d23i84c 7852786117707

Necetl.

0/−1
1.4.2017 19:22

J81i14ř29í 26S56c97h48w26a62c91h 8538454208736

tak samozřejmě díky tvé "haterské objektivitě" ani klesnout nemohou. Objeví se tu článek o tříválci 1.0TSI pro tebe je to "směšný hejtovací průser". Objeví se tříválec 1.0 v Hondě a pro tebe je to JAPAN POWER ;-D

0/0
1.4.2017 19:15

J64i37ř37í 60S93c28h59w96a90c42h 8428424168196

Ale typeR je super auto i díky "downsizing" oturbenému dvoulitru.

0/0
1.4.2017 20:02

P23e22t54r 61B49á92č80a 8125966805245

Dvoulitr je v dnensi dobe pomale vyhra uz.

+3/0
2.4.2017 10:34

V66i35t 15P77o55c41h54m86a29n 7213856575357

Skoncil accord, skonci i civic.

+2/−1
1.4.2017 17:04

J83a81r21o83s22l85a82v 24D90r38o13z50d 6463919950267

Accordu je skoda...

+6/0
1.4.2017 23:49

B92r62o40n55i46s37l92a54v 29H45a11k86e54n 2858965376636

tak veri si kluci japonsky... tusim to byl reditel Hondy, ktery prohlasil, ze nejake slevy ci akce nepripadaji v uvahu a cena odpovida kvalite... ;-)

0/0
1.4.2017 11:47

P28e77t66r 81H95o88r20á96k 1109743959124

Tady jsou motorově úplně mimo. Nemají žádný motor za rozumnou cenu. Kde je čtyřválec kolem 100 kW do 500 tisíc. S tímhle se můžou leda zahrabat

0/0
1.4.2017 13:28

M36a19r49t58i69n 35D58u54f11e88k 3562877668634

Čtyřválec, šestiválec, už bych to nechtěl. To je už za námi. Přichází elektrika!

0/−7
1.4.2017 13:38

J76i84ř95í 68K15o40c74u85r27e24k 6385444955728

Jo, až budem do lesa nosit na práci elektrickou pilu a budem chodit bez soumara i bez prodlužky... Jasně na dojíždění do práce <30 km má elektrika smysl, jen ta cena.

+4/0
1.4.2017 15:31

M29a57r46t61i96n 51D92u35f60e37k 3842597488814

No joo... :)

0/0
1.4.2017 18:11

J62i39ř30í 78S25c42h22w34a11c40h 8698654378496

to ještě nevíš, že ten 100kW motor není čtyřválec ;-)

0/0
1.4.2017 19:24

L90e35o30š 35N39a84v35r52á52t94i90l 9243700505335

o rok/dva zjisti, ze to nikdo nekupuje... at se bodnou.. jeste rychle koupim atmosféru s predchozi verzi...

0/0
1.4.2017 21:37

T67o83m54á90š 91K33u87c92h59a28ř 3637591948561

Centrální digitální rychloměr.. :-P Zrovna minulý týden jsem dokoukal díl seriálu "Letecké katastrofy", kde na dotaz, proč pilot ignoroval údaj radarového výškoměru zaněla celkem pochopitelná odpověď, že oproti analogové stupnici barometrického výškoměru je tato digitální, je velmi nepohodlné ji odečítat, takže ji piloti často ignorují.

Mimochodem spotřeba 9l spři svižné jízdě a 7l průměrná? To je dodávka pro deset Ukrajinců, nebo je tam motor ze škody 120? ;-)

+4/−5
1.4.2017 11:38

J15i90ř41í 24K52o44c35u17r58e30k 6635564195868

Škoda 120 v horách jezdí na dvojku. Na trojku je ten motor slabý. Takže když s tím pojedete 40-60 s cihlou na plynu, tak spotřeba kolem 15 litrů nebude nic překvapivého. Naopak cestou dolů to bude taky žrát, neboť brzdy jsou slabé a karbec nemá volnoběžku, narozdíl od žigula.

A jestli toho Civika tahali k omezovači, tak 8-9 litrů je překvapivě málo.

+2/0
1.4.2017 15:27

J35i86ř11í 70N71e10u43m56e25i73s44t26e12r 2412705173741

V životě jsem nedosáhnul nižší spotřeby s žádným jiným autem, než se stopětkou na svojí oblíbené trase Praha Šumava. Akorát u Volyně se za mnou táhla šňůra, no.

0/0
1.4.2017 18:44

R34o39m95a46n 13Č59e98s28l15á97r 6601344331370

Člověče, nereagujte, nečtěte, vemte si prášek nebo Vám praskne cévka.

Předpokládám, že jste vytrvalým zákazníkem okřídleného šípu vlastněného koncernem a odkojen na TDI v plné palbě jen bez kůže, vše v elektrice jen švihadla vzadu a na hlínách...

Kterékoli dnes vyráběné auto pokud mu budete šlapat tak bude žrát, díky CR vstřikování a zhůvěřilým EU předpisům i ty okřídlené šípy v "dýzlu".. pokud teda neřadíte jak napovídá palubní počítač - 5° při 55km*h^-1 ..

Tohle auto má sportovního ducha je to v článku napsáno několikrát a pokud jste někdy jel sportovně, baví vás to tak víte že to s ekonomickou jízdou nemá nic společného 8,7l je hodně slušná spotřeba a pokud opravdu jeli jak popisovali..

0/−1
1.4.2017 18:01

V44í23ť11a 66K71r27u92t87i94š 1230584745667

Jo, sportovního ducha mít může. A motor je jako u jiných značek vysmívaná litrová sekačka. Tady navíc o 25% dražší ...

+1/0
1.4.2017 19:18

J79a35n 41D92l45o51u54h38ý 7274239490319

911cka zere stejne a motor neni nejaka bruselska litrova zrudnost.

+1/0
1.4.2017 19:27

R37o12m51a66n 12Č81e31s90l45á98r 6121114741980

a vo tom to je... dowsizing neznamená nižší reálnou spotřebu, každý kdo ve fyzice aspoň chvilku dával pozor to ví.

Pořád platí fyzikální zákony, teda dokud EU soudruzi nenařídí jinak pak Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát.

Nemá smysl brečet nad spotřebou ani downsizingem, prostě to tak je a hotovo. Zajímavější jsou pro mne jízdní vlastnosti a spolehlivost, Z této rovnice mi jasně vychází ta patnáctistovka jako ta správná volba....

Co se týká cenové politiky Hondy, opět je to věc se kterou nemůžeme nic dělat buď na to mám a chci to - pak Hondu koupím nebo na ni nemám a prostě budu jezdit v Dacii... Opět není důvod být vzrušený.

+1/−2
1.4.2017 19:45

V89í81ť46a 44K81r87u38t91i28š 1910724145247

Ano, Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát. Jenže ve chvíli, kdy z výkonu motoru potřebuji pro plynulý dopředný pohyb 10-15% výkonu (což je drtivá většina času jízdy), je podstatný rozdíl živit palivem objem motoru jeden nebo dva litry a jejich ztráty.

+3/0
1.4.2017 19:59

L98a60d44i44s24l51a31v 91K40a36l82o31u79s 7335406281460

Ve stejném duchu jsem na jiném článku na téma downsizeing,upsizeing dostal rovněž samé mínusy. Ve formuli 1 se dělali motory 1.5 L s výkonem až 1000 koní. Je to dáno kompresí a přeplňováním. Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu. Na formuli 1 byl plnící tlak z turba až 5.5 barů(běžná turba jsou max. 2 bary). Jenže takový motor je defacto na 1 použití a spotřeba a emise enormní. Kvůli účinnosti, emisím, spotřebě je naopak potřeba co nejvyšší komprese. Aby to bylo použitelné, tak je třeba na rozměry a hmotnosti os. vozu vyšší objem(obsah). Doposud jako jediná se tohoto trendu drží MAZDA 2.0 L SKYACTIVE 1, s kompresí 14,0, plánuje však verzi SKYACTIVE 2 s kompresí až 18,0. Toyota u hybridních motorů má kompresi 14,2. Pouze jediná firma zvládla t.z.v. variabilní kompresi cca 8,0-14,0 a to je firma INFINITY, cpe to do modelu QX50. Kvůli efektivitě je třeba se přiblížit kompresi naftového motoru, ale kvůli max. výkonu/akceleraci je třeba komprese 8,0. Např. SUBARU STI WRX má kompresi 8.0, má výkon,dynamiku, ale žere i trávu u silnice.

0/−1
3.4.2017 17:02

L40a25d51i51s61l54a70v 48K68a42l84o77u30s 7155156441680

Pane Swachu, Vy termomechanice zjevně NEROZUMÍTE.

0/0
5.4.2017 9:03

J98i51ř10í 41S91c37h94w72a86c70h 8838964308886

Nepovažuji se za "termo-mechanicko-dynamického guru" jako vy, ale rozumím si s ní natolik, abych věděl, že v téměř každé druhé větě máte blud a navíc jako celek je váš příspěvek "akýsi zmetěný".....:-(

0/0
5.4.2017 21:08

L88a81d86i42s76l40a88v 98K48a73l43o88u60s 7225876281170

Tak je to ještě horší,než to vaše hodnocení zpočátku vypadalo. To, co vy nazýváte bludem, jsou FAKTA.

0/0
8.4.2017 9:04

J41i47ř43í 50S86c63h42w47a86c56h 8778744838866

aha takže fakta a bludy:

1. faktem je, že sériové vyráběné zážehové motory Toyoty v hybridech nemají kompresní poměr 14,2 (pokud ano, prosím relevantní odkaz) - jinak blud č.1

2. "Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu" .... a jakpak to, když se komprimuje při uzavřených ventilech? - blud čislo 2.

3. Myslím, že Infinity ten zázrak s proměnnou kompresí ještě ani oficiálně nenabízí (jen se o něm mluvilo v roce 2016, že se začne v roce 2017 prodávat) - relevantní odkaz na nabídku, jinak blud č.3

4. že kvůli vysokému výkonu je potřeba kompresní poměr 8? Superblud číslo 4! Jak by pak mohly existovat kvanta velmi výkonných motorů s kompresním poměrem někde mezi 12 až 14? Jako příklad:

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/ferrari-458-speciale-special_43139.html

A jestli máte pocit, že snad někdy někde popírám fakt, že vyšší komprese zvyšuje účinnost motoru, tak ten opravdu nepopírám, s tím naprosto souhlasím.

0/−1
8.4.2017 21:00

L51a48d52i95s94l43a72v 38K13a78l98o13u35s 7965126751810

Vše,co jste napsal vy jsou totální bludy. Nerozumíte ani motorům, ani termomechanice. Jenže to vy nikdy nepřipustíte ani kdyby jste to viděl černé na bílém !

0/0
9.4.2017 20:30

L83a68d63i51s59l85a47v 11K28a53l93o88u83s 7215346641860

Jednoduchý důkaz o tom, že tomu nerozumíte. Výkon motoru P=Mk x omega. Jinými slovy kroutící moment x otáčky. Ukažte mi motor s kompresí 14:1 , který lze vytočit do otáček 20 tis./min. Je jedno jestli atmosféra, nebo turbo. Jen malá poznámka. Závodní motor formule 1 má kompresi 7,5 :1 .

0/0
10.4.2017 9:36

J91i50ř17í 26S92c83h43w13a43c64h 8518834378446

ad 1? Nic

ad 2? Nic

ad 3? Nic

ad 4? Nic

Žádné odkazy? Prostě NIC.

Místo toho poučování "jak se spočítat výkon" a jakési irelevantní bláboly o motorech na jedno použití co točí 20 tisíc. A to vše v souvislosti s tématem "downsizing - upsizing - stupeň komprese"?

Ono to Infinity točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Subaru STI VRX točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Ale to "moje odkazované" Ferrari má na rozdíl od výše uvedených atmosférický motor pro silniční provoz točí sice jen cca 10.000, má jen 570 koní, tedy v obou parametrech to Infinity i Subaru ZNAČNĚ překonává a přesto má kompresi 14. :-P;-D

Ale jo, já tomu přece nerozumím, výkonný motor musí mít kompresi max 8..protože přeplňovaná F1 má jenom 7.5 ;-D

0/0
13.4.2017 13:59

J45a21r73o92s15l29a44v 90Š62t14r93e76i88t 4783484290663

Nechci rýpat, ale s okřídleným šípem, konkrétně OII FSI, 2.0, 4x4 bez turba a spotřeba je při sportovní jízdě stejná ;-) A to má to auto o "pár" kilo víc...

0/0
1.4.2017 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.