Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I66v76o 29Č57e23r44n89ý 9572925473431

no tak já mám Civic 6 generace a nemůžu si vynachválit, atmosféra 1,5 průměrná dlouhodobá spotřeba 6,4, ale kupovat nový s litrovým tříválcem za 1/2 mega ? To bych musel být padlý na hlavu. Podle mne absolutně neprodejné auto. Za mne momentálně jednoznačná jednička je Toyota Corolla. Mi totiž stačí sedan, já nepotřebuji převážet vzduch:-)

0/0
6.4.2017 12:54

J47i88ř46í 74S73c65h52w20a20c51h 8228324208806

jen z auta co "skvěle jezdí" protože má dobrý podvozek, dobré řízení a dobré brzdy a je více děláno s důrazem na řidiče, sestoupíš do tuctovky a průměru.

+1/0
7.4.2017 12:07

L38a87d17i65s51l32a96v 74K81a27l63o59u68s 7385776261870

Zvenku pěkné,vevnitř stísněné,kufr velký-skoro až moc.Designově i funkčně avantgardní. Základní motor ze sekačky na trávu. Odpovídající motorizace za šílené peníze.

+1/0
5.4.2017 18:02

J10i79ř87í 73S66c62h25w64a96c97h 8758724588716

pár informací proč to auto není laciné ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=yKlNEGJZSZs

0/0
4.4.2017 23:04

R70a90d30e73k 49Ž15i22ž73k80a 9326715164290

spise bych srovnaval vykony.93kW u toho 3valce je asi jako 1.6-1.8 atmo a tam je spotreba spise vetsi

0/0
4.4.2017 11:51

M21i23c95h23a42l 92H62o21r51a31k 2164705347912

Konecne Civic co pripomina auto a ne parodii na vesmirnou lod. Ten zadek sice porad vypada hodne poutove, ale za vsechno ostatni R^. Asi jeden z nejlepsich hatchbacku soucasnosti ve svy tride. A musim se smat blabolu o tom, ze Golf vyjde vyrazne levneji. V nejlepsi vybave se srovnatelnou priplatkovou vybavou vyjdou temer nastejno a nebo bude Golf jeste drazsi. (S ledkovymi svetly atd.);-)

0/0
3.4.2017 23:07

T10o53m34á30š 12V33a54l91d67e48r 7633370209

Taky jsem koukal, co Honda hodlá prodávat. Design se mi líbí. Hondě jsem vždy fandil jak v autech, tak i v letectví. Ale toto je prostě mimo na východoevropský trh. Osobně bych si nikdy nekoupil litrový třívalec, či něco podobného nad 200000Kč na tož za 500000 Kč. Stačí, že se vše na voze se optimalizuje. A vozy jsou jaké jsou. Výhodou pro kupce je, že kdo koupí Civic G10, bude rarita na silnicích. Nevím co koupím, až mi 1,8 doslouží. ;-(

+6/0
2.4.2017 19:42

R75a35d98i65m 12H59l43a14v51i10n83k42a 3787940594294

Deset let jezdím Civic. Pomalu se blíží čas výměny. Bohužel ne za tuto X. generaci. Proč? Protože 3válec nechci a za 4 válce v hatchbacku nedám 650.000.

+1/0
2.4.2017 18:50

J69i23ř13í 24S23c21h30w55a11c68h 8818734298556

kdo v Evropě za 650 tisíc nabízí (v čemkoliv) více jak 4 válce? Za 650 tisíc nabízí BMW dokonce jen 3 válce (v plné palbě mohou být i za milion) a to mají ještě o třetinu nižší výkon než ta Hondova 1.5....;-)

+5/−1
2.4.2017 20:01

L57a59d15i81s86l85a52v 65K14a21l90o87u58s 7525496871320

KIA, HYUNDAI,TOYOTA,MAZDA, a celá řada jiných. Bohužel Německé vozy jsou pro nás předražené. Vysvětluji si to tím, že německé vozy jsou osázeny německými komponentami, např. BOSCH. Němci mají dvojnásobnou produktivitu, protože např. lambda sonda na 1 časovou/km jednotku potřebuje 2 ks. Na jeden typ vozu lze namontovat lambda sondu vícerovýrobců, u Bosch jsem zahlédl životnost 150 tis. km, kdežto Denso 250 tis. km. Z toho mě vychází dvojnásobná produktivita Německého výrobce.:-)

0/−1
3.4.2017 16:30

J38a93k71u97b 34S60e23k96e63r15a 6526630436765

Jak je mozne, ze zde soudruzi z lupy povolili diskusi! 8-o

Honde asi nepochroumaji diskuteri ego, aha...

+4/0
1.4.2017 23:30

A68n83t95o52n34í37n 96S18e73b75e14r19a 7903338350629

Ta rolovaci plachta v kufru je debilni. V mem aute do toho tuknu a samo se to sroluje. Kdyz mam v ruce veci a potrebuju mit pristup tak je to idealni. To co vymysleli do teto hondy je silenost....

+1/−1
1.4.2017 19:46

J76a15n 23D46l53o79u56h56ý 7324989910849

Kluci japonsky civic byla vzdycky super kara, jezdival jsem starickym civicem z roku 2000 a jel pekne. To same pozdejsi civic ( o kterem Jeremy rekl, ze novy je horsi) pekne sezeni. Nicmene ja se ptam... je normalni chtit za litrove turbo temer pul mice? Za tu cenu koupim rok stary mercedes,bmw o tridu vyse s normalnim motorem.

+6/0
1.4.2017 19:24

J32i79ř98í 11S69c44h31w13a62c10h 8258594358306

tak rok starý Civic už taky nebude stát půl míče....;-)

+4/−1
1.4.2017 19:45

J29i95ř93í 25S68c88h71w11a38c47h 8508954338886

a hele, Antonín nesouhlasí s tím, že rok starý Civic nebude lacinější než nový....že by šlo už o sběratelské kusy omezené série jako u Ferrari? Aneb čí starší tím dražší? ;-)

+3/0
1.4.2017 19:59

P37e48t30r 35B45á21č84a 8935766125485

Japan power R^

Jit do Civicu tak jedine tohohle mazlika Type R

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/1030x580+130+133/resize/800x450!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/d7b7b7f77f885667fe750575ca730f1/201860737/Civic+Type+R+Coupe.jpeg

R^

0/0
1.4.2017 17:25

D56e12j32a98n 75T89a62d20i32c 7592606627167

Honda je jako Skoda, kus plastu, spotrebni zbozi, znackou auta nadchnete jen kluky z vesnice. :-)

+3/−1
1.4.2017 17:58

P39e12t23r 30B50á61č60a 8725216425745

Neni, japonci nikdy neklesnou na takovou smesnou uroven jako je skodovka.

+1/−2
1.4.2017 18:42

D24e79j88a24n 23T44a35d28i90c 7752226867487

Toyota zacina davat misto motoru vysavace a jejich pristrojovky vypadaji jako z 90 let, Nissan je od spojeni s Renaultem neprilis duveriva znacka a Mazda chytne jinovatku driv, nez s ni clovek prijede domu. U Hondy je jen otazka casu, kdy podlehne modernimu trendu downsizingu, coz je nejvetsi zlo!

+1/−1
1.4.2017 18:59

J11i61ř56í 86S84c10h38w76a85c23h 8948434978636

ty jsi nečetl ten článek? Vždyť co je tříválec 1.0T a 1.5T v Civicu 10G , potažmo už 2.0T v type R 9G , když ne downsizing.

+5/0
1.4.2017 19:19

D52e24j51a74n 45T68a56d84i95c 7102486967877

Necetl.

0/−1
1.4.2017 19:22

J34i41ř70í 40S27c24h73w29a88c14h 8728864208136

tak samozřejmě díky tvé "haterské objektivitě" ani klesnout nemohou. Objeví se tu článek o tříválci 1.0TSI pro tebe je to "směšný hejtovací průser". Objeví se tříválec 1.0 v Hondě a pro tebe je to JAPAN POWER ;-D

0/0
1.4.2017 19:15

J97i37ř65í 92S79c24h79w82a14c49h 8118754278916

Ale typeR je super auto i díky "downsizing" oturbenému dvoulitru.

0/0
1.4.2017 20:02

P26e65t55r 47B87á21č14a 8455246825775

Dvoulitr je v dnensi dobe pomale vyhra uz.

+3/0
2.4.2017 10:34

V28i34t 44P63o19c77h86m34a65n 7583566395167

Skoncil accord, skonci i civic.

+2/−1
1.4.2017 17:04

J67a82r17o50s37l31a38v 50D95r80o12z33d 6583349980987

Accordu je skoda...

+6/0
1.4.2017 23:49

B98r61o23n82i25s61l89a45v 29H93a70k23e51n 2618435696356

tak veri si kluci japonsky... tusim to byl reditel Hondy, ktery prohlasil, ze nejake slevy ci akce nepripadaji v uvahu a cena odpovida kvalite... ;-)

0/0
1.4.2017 11:47

P48e78t15r 14H62o18r92á53k 1379313529424

Tady jsou motorově úplně mimo. Nemají žádný motor za rozumnou cenu. Kde je čtyřválec kolem 100 kW do 500 tisíc. S tímhle se můžou leda zahrabat

0/0
1.4.2017 13:28

M40a60r53t87i35n 66D95u43f56e90k 3162917708314

Čtyřválec, šestiválec, už bych to nechtěl. To je už za námi. Přichází elektrika!

0/−7
1.4.2017 13:38

J43i59ř25í 97K44o47c42u96r19e54k 6935934455538

Jo, až budem do lesa nosit na práci elektrickou pilu a budem chodit bez soumara i bez prodlužky... Jasně na dojíždění do práce <30 km má elektrika smysl, jen ta cena.

+4/0
1.4.2017 15:31

M29a38r87t39i46n 13D88u42f27e35k 3262947468354

No joo... :)

0/0
1.4.2017 18:11

J77i57ř72í 22S42c41h74w42a38c38h 8868154988426

to ještě nevíš, že ten 100kW motor není čtyřválec ;-)

0/0
1.4.2017 19:24

L51e97o92š 40N30a52v23r28á13t75i55l 9673410105425

o rok/dva zjisti, ze to nikdo nekupuje... at se bodnou.. jeste rychle koupim atmosféru s predchozi verzi...

0/0
1.4.2017 21:37

T89o81m48á10š 16K29u61c81h81a60ř 3147781868101

Centrální digitální rychloměr.. :-P Zrovna minulý týden jsem dokoukal díl seriálu "Letecké katastrofy", kde na dotaz, proč pilot ignoroval údaj radarového výškoměru zaněla celkem pochopitelná odpověď, že oproti analogové stupnici barometrického výškoměru je tato digitální, je velmi nepohodlné ji odečítat, takže ji piloti často ignorují.

Mimochodem spotřeba 9l spři svižné jízdě a 7l průměrná? To je dodávka pro deset Ukrajinců, nebo je tam motor ze škody 120? ;-)

+4/−5
1.4.2017 11:38

J58i51ř41í 13K56o90c28u41r84e73k 6935224595538

Škoda 120 v horách jezdí na dvojku. Na trojku je ten motor slabý. Takže když s tím pojedete 40-60 s cihlou na plynu, tak spotřeba kolem 15 litrů nebude nic překvapivého. Naopak cestou dolů to bude taky žrát, neboť brzdy jsou slabé a karbec nemá volnoběžku, narozdíl od žigula.

A jestli toho Civika tahali k omezovači, tak 8-9 litrů je překvapivě málo.

+2/0
1.4.2017 15:27

J95i66ř73í 98N73e10u48m55e47i15s91t22e88r 2262215793261

V životě jsem nedosáhnul nižší spotřeby s žádným jiným autem, než se stopětkou na svojí oblíbené trase Praha Šumava. Akorát u Volyně se za mnou táhla šňůra, no.

0/0
1.4.2017 18:44

R73o36m27a53n 34Č23e64s84l19á23r 6571964731150

Člověče, nereagujte, nečtěte, vemte si prášek nebo Vám praskne cévka.

Předpokládám, že jste vytrvalým zákazníkem okřídleného šípu vlastněného koncernem a odkojen na TDI v plné palbě jen bez kůže, vše v elektrice jen švihadla vzadu a na hlínách...

Kterékoli dnes vyráběné auto pokud mu budete šlapat tak bude žrát, díky CR vstřikování a zhůvěřilým EU předpisům i ty okřídlené šípy v "dýzlu".. pokud teda neřadíte jak napovídá palubní počítač - 5° při 55km*h^-1 ..

Tohle auto má sportovního ducha je to v článku napsáno několikrát a pokud jste někdy jel sportovně, baví vás to tak víte že to s ekonomickou jízdou nemá nic společného 8,7l je hodně slušná spotřeba a pokud opravdu jeli jak popisovali..

0/−1
1.4.2017 18:01

V93í69ť17a 84K24r85u14t14i86š 1610134135367

Jo, sportovního ducha mít může. A motor je jako u jiných značek vysmívaná litrová sekačka. Tady navíc o 25% dražší ...

+1/0
1.4.2017 19:18

J20a43n 11D12l30o15u57h30ý 7854419980719

911cka zere stejne a motor neni nejaka bruselska litrova zrudnost.

+1/0
1.4.2017 19:27

R52o19m23a64n 85Č90e58s72l98á97r 6521804401950

a vo tom to je... dowsizing neznamená nižší reálnou spotřebu, každý kdo ve fyzice aspoň chvilku dával pozor to ví.

Pořád platí fyzikální zákony, teda dokud EU soudruzi nenařídí jinak pak Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát.

Nemá smysl brečet nad spotřebou ani downsizingem, prostě to tak je a hotovo. Zajímavější jsou pro mne jízdní vlastnosti a spolehlivost, Z této rovnice mi jasně vychází ta patnáctistovka jako ta správná volba....

Co se týká cenové politiky Hondy, opět je to věc se kterou nemůžeme nic dělat buď na to mám a chci to - pak Hondu koupím nebo na ni nemám a prostě budu jezdit v Dacii... Opět není důvod být vzrušený.

+1/−2
1.4.2017 19:45

V92í21ť68a 49K64r50u30t86i53š 1510174215367

Ano, Výkon je roven Příkonu po odečtení Ztrát. Jenže ve chvíli, kdy z výkonu motoru potřebuji pro plynulý dopředný pohyb 10-15% výkonu (což je drtivá většina času jízdy), je podstatný rozdíl živit palivem objem motoru jeden nebo dva litry a jejich ztráty.

+3/0
1.4.2017 19:59

L91a26d83i17s37l17a23v 71K76a89l48o10u70s 7545396361220

Ve stejném duchu jsem na jiném článku na téma downsizeing,upsizeing dostal rovněž samé mínusy. Ve formuli 1 se dělali motory 1.5 L s výkonem až 1000 koní. Je to dáno kompresí a přeplňováním. Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu. Na formuli 1 byl plnící tlak z turba až 5.5 barů(běžná turba jsou max. 2 bary). Jenže takový motor je defacto na 1 použití a spotřeba a emise enormní. Kvůli účinnosti, emisím, spotřebě je naopak potřeba co nejvyšší komprese. Aby to bylo použitelné, tak je třeba na rozměry a hmotnosti os. vozu vyšší objem(obsah). Doposud jako jediná se tohoto trendu drží MAZDA 2.0 L SKYACTIVE 1, s kompresí 14,0, plánuje však verzi SKYACTIVE 2 s kompresí až 18,0. Toyota u hybridních motorů má kompresi 14,2. Pouze jediná firma zvládla t.z.v. variabilní kompresi cca 8,0-14,0 a to je firma INFINITY, cpe to do modelu QX50. Kvůli efektivitě je třeba se přiblížit kompresi naftového motoru, ale kvůli max. výkonu/akceleraci je třeba komprese 8,0. Např. SUBARU STI WRX má kompresi 8.0, má výkon,dynamiku, ale žere i trávu u silnice.

0/−1
3.4.2017 17:02

L89a29d71i34s22l45a60v 45K75a58l51o64u65s 7715576741630

Pane Swachu, Vy termomechanice zjevně NEROZUMÍTE.

0/0
5.4.2017 9:03

J65i56ř24í 89S25c72h27w34a25c30h 8308484938956

Nepovažuji se za "termo-mechanicko-dynamického guru" jako vy, ale rozumím si s ní natolik, abych věděl, že v téměř každé druhé větě máte blud a navíc jako celek je váš příspěvek "akýsi zmetěný".....:-(

0/0
5.4.2017 21:08

L89a60d41i60s86l48a12v 78K80a32l70o60u58s 7705166211280

Tak je to ještě horší,než to vaše hodnocení zpočátku vypadalo. To, co vy nazýváte bludem, jsou FAKTA.

0/0
8.4.2017 9:04

J90i35ř16í 87S82c21h31w74a55c54h 8108954248406

aha takže fakta a bludy:

1. faktem je, že sériové vyráběné zážehové motory Toyoty v hybridech nemají kompresní poměr 14,2 (pokud ano, prosím relevantní odkaz) - jinak blud č.1

2. "Čím nižší komprese, tím ten motor klade menší odpor přiváděnému vzduchu" .... a jakpak to, když se komprimuje při uzavřených ventilech? - blud čislo 2.

3. Myslím, že Infinity ten zázrak s proměnnou kompresí ještě ani oficiálně nenabízí (jen se o něm mluvilo v roce 2016, že se začne v roce 2017 prodávat) - relevantní odkaz na nabídku, jinak blud č.3

4. že kvůli vysokému výkonu je potřeba kompresní poměr 8? Superblud číslo 4! Jak by pak mohly existovat kvanta velmi výkonných motorů s kompresním poměrem někde mezi 12 až 14? Jako příklad:

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/predstavujeme/ferrari-458-speciale-special_43139.html

A jestli máte pocit, že snad někdy někde popírám fakt, že vyšší komprese zvyšuje účinnost motoru, tak ten opravdu nepopírám, s tím naprosto souhlasím.

0/−1
8.4.2017 21:00

L96a81d61i61s14l33a21v 69K35a61l86o75u91s 7285636241550

Vše,co jste napsal vy jsou totální bludy. Nerozumíte ani motorům, ani termomechanice. Jenže to vy nikdy nepřipustíte ani kdyby jste to viděl černé na bílém !

0/0
9.4.2017 20:30

L27a14d12i38s22l86a18v 16K49a19l84o40u93s 7115826651910

Jednoduchý důkaz o tom, že tomu nerozumíte. Výkon motoru P=Mk x omega. Jinými slovy kroutící moment x otáčky. Ukažte mi motor s kompresí 14:1 , který lze vytočit do otáček 20 tis./min. Je jedno jestli atmosféra, nebo turbo. Jen malá poznámka. Závodní motor formule 1 má kompresi 7,5 :1 .

0/0
10.4.2017 9:36

J73i77ř95í 19S12c86h17w30a10c54h 8108174298126

ad 1? Nic

ad 2? Nic

ad 3? Nic

ad 4? Nic

Žádné odkazy? Prostě NIC.

Místo toho poučování "jak se spočítat výkon" a jakési irelevantní bláboly o motorech na jedno použití co točí 20 tisíc. A to vše v souvislosti s tématem "downsizing - upsizing - stupeň komprese"?

Ono to Infinity točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Subaru STI VRX točí 20 tisíc? A proto musí mít kompresi 8?

Ale to "moje odkazované" Ferrari má na rozdíl od výše uvedených atmosférický motor pro silniční provoz točí sice jen cca 10.000, má jen 570 koní, tedy v obou parametrech to Infinity i Subaru ZNAČNĚ překonává a přesto má kompresi 14. :-P;-D

Ale jo, já tomu přece nerozumím, výkonný motor musí mít kompresi max 8..protože přeplňovaná F1 má jenom 7.5 ;-D

0/0
13.4.2017 13:59

J21a41r97o81s90l22a12v 84Š93t53r54e63i24t 4353394400593

Nechci rýpat, ale s okřídleným šípem, konkrétně OII FSI, 2.0, 4x4 bez turba a spotřeba je při sportovní jízdě stejná ;-) A to má to auto o "pár" kilo víc...

0/0
1.4.2017 19:42







Najdete na iDNES.cz