Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let. Líbivý moderní vzhled a nízké stáří ojetin je dostatečným lákadlem pro české motoristy, mezi kterými se Škoda Rapid těší značné oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i90n11d59ř78i39c94h 30Š28k78o23p12e29k 4695741800145

"Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let."

Co by spousta lidí dalo za to, kdyby i v motorovém prostoru byly určité části (např. motory) z devadesátých let. Žádné předplňované piditurbomotory pracující na hranici svých možností,ale pohodové atmosféry....

+1/0
3.7.2017 20:14

J40i30ř11í 78S33c21h15w71a20c17h 8898174688476

hmm nějaká 1.4-1.6/55kW se dostane na hranici svých možností mnohem dřív než 1.2/66-77 kW, která v takové chvíli točí o třetinu otáček méně....

0/0
3.7.2017 22:54

J78i17ř61í 16V42o34r82l64í15č58e42k 9797884693416

Říká ten, co už z ní spadl, na hlavu

0/0
30.6.2017 10:05

M90a14r79e81k 82J79a65n25e68č77k82a 1207526203901

A to jsem si naivně myslel, že se Škoda už aspoň se zatékáním do auta poučila už z dob Octavie I, ale je to očividně marný. Škodovka holt je stále věrná své tradici a měla by podle toho mít i svůj slogan ve stylu "s naším vozem se nenudíte" ;-D

+2/0
28.6.2017 20:41

J25a23n 65D72l80o76u46h14ý 7684329710599

Zatejkalo uz ve favoritech: skrz dvere pokud popraskal vnitrni igelit za "tapecirunkem". Obcas zatekalo okolo sloupku rizeni.

+1/0
29.6.2017 6:54

P41e41t46r 42B16á35č89a 8375366345905

Snem mnoha českých rodinje octavia. Ta se ale dostává jako služební auto. Když dojde na nákup vozu do rodiny, nakonec se ukáže, že tak honosné auto jako aktuální octavia není potřeba. Jednodušší a skromnější rapid odvede rodinné povinnosti s přehledem.

;-D honosne auto octavia ;-D;-D;-D

ja snad spadnu ze zidle

+14/−5
28.6.2017 19:42

B98o69h95u95m19í95r 51E19l69i98á42š 1761648434832

říká majitel renaultu thalia..

0/0
29.6.2017 13:46

P10e19t29r 54B48á50č45a 8475586895775

To jste si me asi s nekym spletl, ja bych do neceho takovyho v zivote nesedl.

0/0
29.6.2017 19:25

J50i55ř85í 60V20o30r29l26í56č76e39k 9677764153366

Říká ten, co už z ní spadl, na hlavu.

0/0
30.6.2017 10:05

J54i16ř25í 56S40m37e23t61a85n49a 7905889752118

Ochtávka honosné auto!!Já padám;-D;-D;-D;-D

+9/−1
28.6.2017 17:47

P31e29t50r 20M57i85c30h88a52l 2510654471962

Ve srovnání s Rapidem určitě. Musíš to číst celé.

+2/0
28.6.2017 17:56

P65e77t72r 63P22e38t90r 8191188348962

Tak s takovou i Rapid může být honosné auto oproti Trabantu ;-D

+2/0
28.6.2017 19:54

J13i38ř58í 65S19c58h87w11a78c16h 8978904188776

ano a taky že je.

Honosnost je pojem relativní. Nebo ty zcela jasně jsi schopen naprosto přesně stanovit absolutní hranici co je honosné a co už honosné není? A myslíš, že tvůj názor bude sdílet třeba anglická královna?

+3/−1
28.6.2017 22:42

P34e62t70r 16P19e59t77r 8671728108322

Pro mě je honosné auto, ve kterém vizuálně převažují prvky luxusního charakteru, u škodovek jsem zatím nic co by alespoň vzdáleně připomínalo luxus ještě neviděl.

+1/0
29.6.2017 10:07

J94i39ř81í 64S78c97h91w69a83c10h 8978964298206

a není Rapid oproti Trabantu luxusní auto?

Není Octávia za 700 oproti Rapidu za 300 luxusní auto?

Mimochodem to co pro tebe znamená nějaký "začínající luxus" nebude to pro anglickou královnu stále znamenat jen nějaký "póvl" za 1-2 milony? A to už vůbec nemluvím o tom, když to bude "luxusní" ojetina za 500 ;-D

+2/0
29.6.2017 10:19

P45e52t74r 39B28á41č25a 8125576135785

Nikde nevidim komercni sdeleni?

A uplne nejlepsi je ceske rodine doporucovat zase tu nejtuctovejsi nemeckou krabici nasich silnic, rada k nezaplaceni ;-D

+1/0
28.6.2017 17:40

P22e51t44r 33P74e17t97r 8751118408602

Tak v rapidu při dálkových přesunech má rodič jistotu že mu děcka ani manželka neusnou, při tom poskakování,vibracích, drncání a aerodynamickém hluku nad 100 km/h to totiž není možné. ;-D

+5/−1
28.6.2017 18:22

P95e40t93r 16M98i92c88h67a87l 2190954761892

Kdepak. My jsme měli na vojně exota, který chrápal i na Ventře na korbě na polní cestě. :-)

+3/0
28.6.2017 18:54

P28e62t64r 25M96i52c81h87a47l 2400144891932

Už tady byl Báča? :-D

+5/0
28.6.2017 16:07

P92e81t69r 47B11á87č25a 8395526805495

Omlouvam se za zpozdeni, byl jsem v bazenu.

+6/0
28.6.2017 17:40

P60e52t15r 15M79i22c60h59a85l 2280354311352

Neomluvitelné. Trolling tu nesmí chybět. :-D

+5/0
28.6.2017 17:54

T20o38m69á36š 69H11o46c22h46m61u91t10h 4514582660255

TSIčka, kromě problémových rozvodů, které byly u 1,2 zčásti vyřešené (U 1,4 nikoliv), jsou problémová asi tak shodně, jako každý další přímovstřik. IDE - dnes TCe od Renaultu, EcoBoost od Fordu, THP od Peugeotu, GDi od Korejců, atp. Všechny trápí karbon. Většina jezdí na prodloužené intervaly výměn oleje, protože proč? Protože marketing a operáky. Takže kvůli nízkým emisím se spaliny vrací zpět do sání. Přímovstřik produkuje poměrně hodně sazí. Tyto saze putují sáním, přes sací ventil až do spalovací komory. Teprve zde je vstříknut benzín. U běžných nepřímovstřiků je celé sání omýváno aerosolem, tedy směsí benzín+vzduch. Zde to chybí. Ventil se obaluje sazemi, jednoho dne se přidře ve vodítku a nestihne se zpětně uzavřit. Tehdy začíná píst narážet do ventilu. Trvá to déle a postupně, ale časem ventil vykvete. Druhá věc je turbo. Perfektní záležitost dnešní doby. Při přidání plynu je rychlý proud spalin tlačen do komory, která se postupně zúžuje, na jejím konci jsou lopatky turba, které spaliny roztočí. Na druhé straně rotoru jsou lopatky nasávající čerstvý vzduch. Motor je tak dopován vzduchem, který rychle odchází ven. Jakoby vám někdo tlačil po tlakem vzduch do plic a ven. Motor to dá, ale aby jej nepostihlo detonační spalování, je poměrně zásadně škrcen řídící jednotkou. Pořád pracuje ve fázi, když je to ještě na hraně. Ve chvíli, kdy je taková 1,2TSI někde ve firmě a lidi s ní jezdí na plný plyn často někde po městě, bývá motor i ve 100tkm v opravdu špatném stavu. Zvýšená spotřeba oleje, změny na kluzných ložiscích turba, atp. U ojetého TSI platí vždy co nejhlubší předkupní analýza v servisu. Sám jsem viděl mrtvých TSI už kolik, že bych si jej osobně nikdy nekoupil. Zůstávám věrný jednoduché atmosférické 1,6, která narozdíl od TSI přirozeně "dýchá" a tím se defacto "šetří"... ;-D

+1/0
28.6.2017 14:51

M36a39r75t57i59n 44K84a90r32á11s28e14k 9818643828648

Upresnim konec vaseho prispevku - kdyz se motoru hodne casto dava "plny knedlik" tak kipne po relativne male porci kilometru at je to litrove turbo, nebo trilitrova atmosfera.

0/0
28.6.2017 15:13

T21o43m76á98š 51H13o92c90h87m49u18t92h 4484892520815

Toto nemusí být vždy pravda. Pokud je motor udržován v kondici, pravidelně měněný olej á 10-15tkm, prohřeje se, vysoké otáčky nemusí u atmosfér dělat žádné problémy. Dokonce jej některé motory i vyžadují - zejména ty mazďácké. Ty mají vysoký kompresní poměr a do 3,5tis otáček prakticky nic nedělají. Také wankely mají rády vysoké otáčky. Sám mám točivou 16V atmosféru s pouhopouhými 110 koňmi, ale vybavenou přesuvníkem, který nadvakrát přečasuje ventily a jemu je nejlépe někde u 4tis. otáček, ale pravidelně jej vytahuji až do 5,5tis. (v 6 mám omezovač). Paradoxně, TSI, které bude pravidelně jezdit po dálnici předpisovou rychlostí na šestku a bude měněn olej každých max. 15tkm. Může mít i 130tkm na tachometru a bude ve skvělé formě. Přímovstřikům nejvíce vadí situace, kdy motor podtáčíte a najednou dupnete na plyn a říkáte si, však mám turbo, ono si to nějak přebere. V tu chvíli působíte motoru pomalou smrt v malých dávkách. Celkově je podtáčení obrovský problém. U TSI ještě pro rozvodový řetěz, ale to by bylo na delší vyprávění... ;-D

0/0
28.6.2017 15:33

J84i12ř36í 83S50c39h12w18a19c65h 8538154278806

nj podtáčení je nešvar, ale přesto to konstruktérům Civicu (9G) s atmo 1.8 nezabránilo v tom, aby nastavili našeptávač řazení tak, aby když jede na 5st. cca 60 a točí nějakých 1600 ot "poradil" přeřadit na 6st. ;-)

+1/0
28.6.2017 16:56

J10a12k83u92b 58S48e65k74e36r86a 6306810196695

Jj, ty naseptavace jsou vtipne. Napr. na R. Masteru 2,3 dyzlu me to nuti kopat nahoru pri 1800ot. Pak servisni techni rekne, aby to bylo porad ve vyssich otackach, aby se nezlikvidovala dvouhmota a aby se mene ucpaval filtr pevnych castic.

0/0
28.6.2017 17:28

J91i12ř16í 29S74c44h63w51a61c74h 8548554888716

S první částí příspěvku ohledně karbonování bych souhlasil, ale ta druhá část ohledně turba a to přirovnání k lidským plícím je poněkud mimo (mimochodem třeba potápěč v 50 metrové hloubce třeba dýchá plyn stlačený na několikanásobný tlak oproti tomu co je na hladině, a jak jsou plíce horolezce v osmitisícové výšce "vděčné" za kyslíkovou bombu). ;-)

Atmosférický motor ve firmě používaný podobným způsobem jak popisuješ, samozřejmě taky trpí a odchází mnohem dřív do věčných lovišť.

Normálně používané 1.2 TSI třeba v Rapidu (Octavii) točí při 140 tacho na dálnici 2900-3000 otáček, atmosfériacká 1.8 v Civicu 3500 otáček, který motor se v takové chvíli "více šetří"?

A pravděpodobnost, že se setkáš s "mrtvým TSI" je samozřejmě řádově větší, protože těch motorů se u nás prodá řádově více než těch ostatních (benzínů).

+1/0
28.6.2017 15:30

T80o69m12á89š 16H94o89c69h37m72u62t64h 4604122920655

S těmi plícemi jsem to myslel spíše obrazně a spíše co do tlaku, nežli koncentrace kyslíku. Motor, který je dopován vysokými tlaky, je na to samozřejmě konstrukčně připravený, ale je nutné dodat, že tyto motory postihuje detonační spalování v co největší míře, než u atmosféry.

Šetří? Šetření motoru nemusí být ihned jen o otáčkách. Vtip je spíše v tom, že turbomotory sází na přímé vstřikování. Atmosféry na nepřímé. Z toho pak tkví všechny tyto různé problémy. A nemusí jít nutně o turbomotory. Vzpomeňme si na renaultí IDE. Obrovský průšvih, který ve 100tkm končil generálkou. V nynější situaci, kdy má auto EGR ventil a recirkuluje spaliny je to do jisté míry riziková záležitost. Nehledě na fakt, že dnes si zřejmě nikdo z výrobců nepřeje motory, které natočí půl milionu bez vážných závad. O tom se už vyjádřilo i několik zkušených českých tribotechniků.

0/0
28.6.2017 15:44

J90i47ř33í 82S42c74h11w11a52c52h 8368544238216

Nejsem tedy nějaký expert ale "detonační spalování" je snad cosi, čemu se říká "klepání motoru" a to by pak bylo dost slyšet? A nemyslím si, že se něco takového v turbomotoru až tak děje (ale možná ano....). A nepracuje atmosférický skyactiv od mazdy s kompresí 14 taky na té stejné hranici detonačního spalování jako turbomotory?

0/0
28.6.2017 16:23

J21i87ř45í 74S67c40h96w60a53c45h 8168364508136

... a atmo skyactiv má přímý vstřik taky, jinak by nejspíš s kompresí 14 vůbec nefungoval.

0/0
28.6.2017 16:37

M36a18r52t25i28n 78P41l79z53á87k 2297389438574

Hyundai má/měl i atmosféry s přímým vstřikem.

A 1.2 TSI pokud vím EGR nemá.

0/0
28.6.2017 16:25

J76a94k83u11b 33S61e14k31e67r10a 6586560586645

GDI jsou primovstriky

0/0
28.6.2017 17:07

A95l29o55i34s 31M84a81t73o21u55s10e35k 6911821549876

zapominate v tom srovnani Civicu se skodou o rozdilne kvalite motoru ?

0/0
28.6.2017 16:12

J97i72ř56í 94S36c91h40w83a67c50h 8548794598876

a o kolik je tak "kvalita" rozdílná? Já tato fakta neznám takže je nemohu nijak použít....

0/0
28.6.2017 16:27
Foto

R28o98b33e17r57t 68K15a55n26i86a 9560512124115

Riskovat generálku motoru už k jen tím, že koupím ojeté TSI, to by udělal jen blázen nebo totální neznalec. Asi jich mají v Áčkách přetlak, tak potřebovali udělat kampaň, aby se jich zbavili. Nejvíc mě pobavilo šplouchání v zadních dveřích. Ich glaube nicht "das problem".

+6/−2
28.6.2017 13:06

J56i45ř62í 41K74o72l73í65n25e74k 8950557733750

Celkem by mě to zajímalo, hodně lidí se tady tímto ohání. Existuje nějaká statistika, odbornější článek, který by říkal něco podobného? Nemyslím takové ty hospodské tlachy nebo "kamarád mého kamaráda, který tomu fakt rozumí, bo je machr, říkal", ale opravdu něco serióznějšího...

+1/0
28.6.2017 13:18

J73a43k65u82b 49S13e97k41e29r46a 6656670406565

Google

spolehlivost motoru tsi

neco najdete

0/0
28.6.2017 13:28

J69i55ř47í 90S38c98h19w94a75c87h 8638834908726

žádné relevantní údaje nenajde......

+4/0
28.6.2017 14:37

J34a56k42u24b 12S32e15k22e88r25a 6316650446875

Relevantni udaje ma jen a jen automobilka. A reklamu na tom nestavi, tak musime stejne zustat u tech zkusenosti z googlu ;-)

0/0
28.6.2017 17:12

J14a16k70u29b 34S82e37k25e65r11a 6796840216895

Omluva za minus, slunicko sviti :-)

0/0
28.6.2017 13:29

R51o92b57e92r70t 82K38o96c40i52á78n 5249347146207

Je zajímavé, že si Češi pořád stěžují na nízké platy a málo peněz a přitom si kupují neskutečně předraženou Škodovku, jak kdyby nic jiného neexistovalo... A ta věta o honosné octavii, ta se povedlaR^ To je tak extrémně honosné auto v porovnání s rapidem, že většina lidí rozdíl mezi octavií a rapidem vůbec nepozná...

+15/−5
28.6.2017 12:52

J58i85ř32í 38E88r69b92e60n 1473284896927

Nic si z toho nedělejte, většina lidí ani nepozná rozdíly mezi dvaceti modely BMW a budou si myslet, že jsou to tak nanejvýš čtyři různě modifikované modely...

+1/0
1.7.2017 22:34

T48o44m52á71š 19R73ů22ž51i15č86k34a 8345905194886

Škodu Rapid jako auto pro rodinu neberte, páč se tam nevejdete.

+2/−1
28.6.2017 12:50

M80a66r18t74i95n 15K86a75r41á85s34e73k 9708613108198

To je tezko no, nekdo se se vejde do kratke fabie, a pro nekoho je pro 3 lidi a psa nedostatecny Passat kombi....

+4/0
28.6.2017 15:30

T57o28m21á29š 32R28ů11ž73i37č10k78a 8285495954506

No právě, když manželka zabalí na dovolenou tak mám velký problém se vejít do o dost většího auta než Rapid (a to ještě něco musím vyřadit)...

0/0
28.6.2017 15:54

M71a80r93e95k 55K60l51u58f16a 3248704804206

Koupit ojeté maloobjemové TSI? To snad nemůže ani nikdo myslet vážně. Rv;-D

+8/−3
28.6.2017 11:17
Foto

M18i63c63h32a93l 66N11a15j89m45a61n 7799863886350

Další hospodský expert?

V čem je ojeté TSI liší od jiných motorů - třeba od legendárního "držáku" 1.6 MPI?

+5/−2
28.6.2017 11:31
Foto

R10o63b24e94r46t 89K78a22n28i13a 9920942854465

Stačí se podívat do statistiky poruchovosti motorů. TSI od koncernu vedou snad všechny dostupné žebříčky. Kdo chce, najde.

+1/−1
28.6.2017 13:09

J10i20ř68í 63K77o78l69í97n72e37k 8130447693830

Mohl byste, prosím, najít? fakt se v tom nevyznám a zajímá mě to.

0/0
28.6.2017 13:18
Foto

M90i68c95h90a45l 56N21a25j44m57a61n 7179243686770

Koukám, spolehlivost motorů dle značek automobilek se drží škoda někde kolem poloviny........

+2/0
28.6.2017 13:42







Najdete na iDNES.cz