Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let. Líbivý moderní vzhled a nízké stáří ojetin je dostatečným lákadlem pro české motoristy, mezi kterými se Škoda Rapid těší značné oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i94n81d11ř29i65c25h 31Š82k65o25p83e68k 4595721110965

"Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých let."

Co by spousta lidí dalo za to, kdyby i v motorovém prostoru byly určité části (např. motory) z devadesátých let. Žádné předplňované piditurbomotory pracující na hranici svých možností,ale pohodové atmosféry....

+1/0
3.7.2017 20:14

J52i20ř35í 26S47c18h79w45a23c88h 8788544578166

hmm nějaká 1.4-1.6/55kW se dostane na hranici svých možností mnohem dřív než 1.2/66-77 kW, která v takové chvíli točí o třetinu otáček méně....

0/0
3.7.2017 22:54

J31i68ř58í 89V69o87r56l37í29č66e69k 9747754143706

Říká ten, co už z ní spadl, na hlavu

0/0
30.6.2017 10:05

M69a56r98e29k 30J85a32n50e72č31k57a 1727306823511

A to jsem si naivně myslel, že se Škoda už aspoň se zatékáním do auta poučila už z dob Octavie I, ale je to očividně marný. Škodovka holt je stále věrná své tradici a měla by podle toho mít i svůj slogan ve stylu "s naším vozem se nenudíte" ;-D

+2/0
28.6.2017 20:41

J35a51n 38D18l18o62u98h11ý 7814409190959

Zatejkalo uz ve favoritech: skrz dvere pokud popraskal vnitrni igelit za "tapecirunkem". Obcas zatekalo okolo sloupku rizeni.

+1/0
29.6.2017 6:54

P81e16t59r 76B43á13č41a 8525286325545

Snem mnoha českých rodinje octavia. Ta se ale dostává jako služební auto. Když dojde na nákup vozu do rodiny, nakonec se ukáže, že tak honosné auto jako aktuální octavia není potřeba. Jednodušší a skromnější rapid odvede rodinné povinnosti s přehledem.

;-D honosne auto octavia ;-D;-D;-D

ja snad spadnu ze zidle

+14/−5
28.6.2017 19:42

B38o85h44u46m17í27r 48E39l82i16á45š 1251448324472

říká majitel renaultu thalia..

0/0
29.6.2017 13:46

P61e17t56r 97B46á88č76a 8365676655715

To jste si me asi s nekym spletl, ja bych do neceho takovyho v zivote nesedl.

0/0
29.6.2017 19:25

J79i39ř27í 51V98o16r29l82í79č32e28k 9627924633916

Říká ten, co už z ní spadl, na hlavu.

0/0
30.6.2017 10:05

J78i22ř75í 69S43m41e21t65a44n89a 7215749552908

Ochtávka honosné auto!!Já padám;-D;-D;-D;-D

+9/−1
28.6.2017 17:47

P96e67t20r 49M61i75c58h53a88l 2930254371122

Ve srovnání s Rapidem určitě. Musíš to číst celé.

+2/0
28.6.2017 17:56

P63e25t39r 88P93e15t82r 8951968238912

Tak s takovou i Rapid může být honosné auto oproti Trabantu ;-D

+2/0
28.6.2017 19:54

J94i37ř48í 27S60c16h18w93a54c36h 8888344598526

ano a taky že je.

Honosnost je pojem relativní. Nebo ty zcela jasně jsi schopen naprosto přesně stanovit absolutní hranici co je honosné a co už honosné není? A myslíš, že tvůj názor bude sdílet třeba anglická královna?

+3/−1
28.6.2017 22:42

P52e12t25r 29P68e85t75r 8271148188112

Pro mě je honosné auto, ve kterém vizuálně převažují prvky luxusního charakteru, u škodovek jsem zatím nic co by alespoň vzdáleně připomínalo luxus ještě neviděl.

+1/0
29.6.2017 10:07

J28i59ř32í 79S50c18h10w70a95c56h 8658484208356

a není Rapid oproti Trabantu luxusní auto?

Není Octávia za 700 oproti Rapidu za 300 luxusní auto?

Mimochodem to co pro tebe znamená nějaký "začínající luxus" nebude to pro anglickou královnu stále znamenat jen nějaký "póvl" za 1-2 milony? A to už vůbec nemluvím o tom, když to bude "luxusní" ojetina za 500 ;-D

+2/0
29.6.2017 10:19

P37e86t17r 42B57á37č36a 8145386515615

Nikde nevidim komercni sdeleni?

A uplne nejlepsi je ceske rodine doporucovat zase tu nejtuctovejsi nemeckou krabici nasich silnic, rada k nezaplaceni ;-D

+1/0
28.6.2017 17:40

P79e80t76r 54P16e29t19r 8431188598862

Tak v rapidu při dálkových přesunech má rodič jistotu že mu děcka ani manželka neusnou, při tom poskakování,vibracích, drncání a aerodynamickém hluku nad 100 km/h to totiž není možné. ;-D

+5/−1
28.6.2017 18:22

P57e71t73r 85M80i34c88h55a95l 2460764181422

Kdepak. My jsme měli na vojně exota, který chrápal i na Ventře na korbě na polní cestě. :-)

+3/0
28.6.2017 18:54

P57e87t20r 70M60i73c91h54a93l 2380874371292

Už tady byl Báča? :-D

+5/0
28.6.2017 16:07

P92e51t50r 45B38á76č27a 8775106585705

Omlouvam se za zpozdeni, byl jsem v bazenu.

+6/0
28.6.2017 17:40

P82e50t55r 79M48i94c65h43a13l 2670224571412

Neomluvitelné. Trolling tu nesmí chybět. :-D

+5/0
28.6.2017 17:54

T97o72m56á84š 94H13o76c44h96m52u15t95h 4144552100475

TSIčka, kromě problémových rozvodů, které byly u 1,2 zčásti vyřešené (U 1,4 nikoliv), jsou problémová asi tak shodně, jako každý další přímovstřik. IDE - dnes TCe od Renaultu, EcoBoost od Fordu, THP od Peugeotu, GDi od Korejců, atp. Všechny trápí karbon. Většina jezdí na prodloužené intervaly výměn oleje, protože proč? Protože marketing a operáky. Takže kvůli nízkým emisím se spaliny vrací zpět do sání. Přímovstřik produkuje poměrně hodně sazí. Tyto saze putují sáním, přes sací ventil až do spalovací komory. Teprve zde je vstříknut benzín. U běžných nepřímovstřiků je celé sání omýváno aerosolem, tedy směsí benzín+vzduch. Zde to chybí. Ventil se obaluje sazemi, jednoho dne se přidře ve vodítku a nestihne se zpětně uzavřit. Tehdy začíná píst narážet do ventilu. Trvá to déle a postupně, ale časem ventil vykvete. Druhá věc je turbo. Perfektní záležitost dnešní doby. Při přidání plynu je rychlý proud spalin tlačen do komory, která se postupně zúžuje, na jejím konci jsou lopatky turba, které spaliny roztočí. Na druhé straně rotoru jsou lopatky nasávající čerstvý vzduch. Motor je tak dopován vzduchem, který rychle odchází ven. Jakoby vám někdo tlačil po tlakem vzduch do plic a ven. Motor to dá, ale aby jej nepostihlo detonační spalování, je poměrně zásadně škrcen řídící jednotkou. Pořád pracuje ve fázi, když je to ještě na hraně. Ve chvíli, kdy je taková 1,2TSI někde ve firmě a lidi s ní jezdí na plný plyn často někde po městě, bývá motor i ve 100tkm v opravdu špatném stavu. Zvýšená spotřeba oleje, změny na kluzných ložiscích turba, atp. U ojetého TSI platí vždy co nejhlubší předkupní analýza v servisu. Sám jsem viděl mrtvých TSI už kolik, že bych si jej osobně nikdy nekoupil. Zůstávám věrný jednoduché atmosférické 1,6, která narozdíl od TSI přirozeně "dýchá" a tím se defacto "šetří"... ;-D

+1/0
28.6.2017 14:51

M41a24r78t87i61n 10K77a32r45á74s54e42k 9328933258348

Upresnim konec vaseho prispevku - kdyz se motoru hodne casto dava "plny knedlik" tak kipne po relativne male porci kilometru at je to litrove turbo, nebo trilitrova atmosfera.

0/0
28.6.2017 15:13

T38o91m14á39š 14H69o91c14h55m92u47t53h 4124732520905

Toto nemusí být vždy pravda. Pokud je motor udržován v kondici, pravidelně měněný olej á 10-15tkm, prohřeje se, vysoké otáčky nemusí u atmosfér dělat žádné problémy. Dokonce jej některé motory i vyžadují - zejména ty mazďácké. Ty mají vysoký kompresní poměr a do 3,5tis otáček prakticky nic nedělají. Také wankely mají rády vysoké otáčky. Sám mám točivou 16V atmosféru s pouhopouhými 110 koňmi, ale vybavenou přesuvníkem, který nadvakrát přečasuje ventily a jemu je nejlépe někde u 4tis. otáček, ale pravidelně jej vytahuji až do 5,5tis. (v 6 mám omezovač). Paradoxně, TSI, které bude pravidelně jezdit po dálnici předpisovou rychlostí na šestku a bude měněn olej každých max. 15tkm. Může mít i 130tkm na tachometru a bude ve skvělé formě. Přímovstřikům nejvíce vadí situace, kdy motor podtáčíte a najednou dupnete na plyn a říkáte si, však mám turbo, ono si to nějak přebere. V tu chvíli působíte motoru pomalou smrt v malých dávkách. Celkově je podtáčení obrovský problém. U TSI ještě pro rozvodový řetěz, ale to by bylo na delší vyprávění... ;-D

0/0
28.6.2017 15:33

J19i43ř65í 35S96c77h53w46a71c78h 8628584378326

nj podtáčení je nešvar, ale přesto to konstruktérům Civicu (9G) s atmo 1.8 nezabránilo v tom, aby nastavili našeptávač řazení tak, aby když jede na 5st. cca 60 a točí nějakých 1600 ot "poradil" přeřadit na 6st. ;-)

+1/0
28.6.2017 16:56

J12a73k58u89b 70S74e62k94e18r37a 6546860826165

Jj, ty naseptavace jsou vtipne. Napr. na R. Masteru 2,3 dyzlu me to nuti kopat nahoru pri 1800ot. Pak servisni techni rekne, aby to bylo porad ve vyssich otackach, aby se nezlikvidovala dvouhmota a aby se mene ucpaval filtr pevnych castic.

0/0
28.6.2017 17:28

J16i39ř78í 42S10c12h51w22a60c58h 8978414238606

S první částí příspěvku ohledně karbonování bych souhlasil, ale ta druhá část ohledně turba a to přirovnání k lidským plícím je poněkud mimo (mimochodem třeba potápěč v 50 metrové hloubce třeba dýchá plyn stlačený na několikanásobný tlak oproti tomu co je na hladině, a jak jsou plíce horolezce v osmitisícové výšce "vděčné" za kyslíkovou bombu). ;-)

Atmosférický motor ve firmě používaný podobným způsobem jak popisuješ, samozřejmě taky trpí a odchází mnohem dřív do věčných lovišť.

Normálně používané 1.2 TSI třeba v Rapidu (Octavii) točí při 140 tacho na dálnici 2900-3000 otáček, atmosfériacká 1.8 v Civicu 3500 otáček, který motor se v takové chvíli "více šetří"?

A pravděpodobnost, že se setkáš s "mrtvým TSI" je samozřejmě řádově větší, protože těch motorů se u nás prodá řádově více než těch ostatních (benzínů).

+1/0
28.6.2017 15:30

T92o41m90á39š 55H27o70c45h78m53u83t81h 4254562470575

S těmi plícemi jsem to myslel spíše obrazně a spíše co do tlaku, nežli koncentrace kyslíku. Motor, který je dopován vysokými tlaky, je na to samozřejmě konstrukčně připravený, ale je nutné dodat, že tyto motory postihuje detonační spalování v co největší míře, než u atmosféry.

Šetří? Šetření motoru nemusí být ihned jen o otáčkách. Vtip je spíše v tom, že turbomotory sází na přímé vstřikování. Atmosféry na nepřímé. Z toho pak tkví všechny tyto různé problémy. A nemusí jít nutně o turbomotory. Vzpomeňme si na renaultí IDE. Obrovský průšvih, který ve 100tkm končil generálkou. V nynější situaci, kdy má auto EGR ventil a recirkuluje spaliny je to do jisté míry riziková záležitost. Nehledě na fakt, že dnes si zřejmě nikdo z výrobců nepřeje motory, které natočí půl milionu bez vážných závad. O tom se už vyjádřilo i několik zkušených českých tribotechniků.

0/0
28.6.2017 15:44

J97i52ř90í 69S40c65h49w82a25c37h 8308594618976

Nejsem tedy nějaký expert ale "detonační spalování" je snad cosi, čemu se říká "klepání motoru" a to by pak bylo dost slyšet? A nemyslím si, že se něco takového v turbomotoru až tak děje (ale možná ano....). A nepracuje atmosférický skyactiv od mazdy s kompresí 14 taky na té stejné hranici detonačního spalování jako turbomotory?

0/0
28.6.2017 16:23

J40i71ř43í 48S43c24h95w63a56c37h 8878444928106

... a atmo skyactiv má přímý vstřik taky, jinak by nejspíš s kompresí 14 vůbec nefungoval.

0/0
28.6.2017 16:37

M88a25r29t36i65n 22P11l10z88á32k 2897619748504

Hyundai má/měl i atmosféry s přímým vstřikem.

A 1.2 TSI pokud vím EGR nemá.

0/0
28.6.2017 16:25

J55a39k89u50b 85S27e54k53e20r81a 6176130426115

GDI jsou primovstriky

0/0
28.6.2017 17:07

A87l43o42i51s 30M55a82t36o21u10s33e94k 6851381709536

zapominate v tom srovnani Civicu se skodou o rozdilne kvalite motoru ?

0/0
28.6.2017 16:12

J26i52ř62í 30S22c11h97w97a93c17h 8828434718196

a o kolik je tak "kvalita" rozdílná? Já tato fakta neznám takže je nemohu nijak použít....

0/0
28.6.2017 16:27
Foto

R53o57b18e68r97t 10K87a57n19i53a 9940712124775

Riskovat generálku motoru už k jen tím, že koupím ojeté TSI, to by udělal jen blázen nebo totální neznalec. Asi jich mají v Áčkách přetlak, tak potřebovali udělat kampaň, aby se jich zbavili. Nejvíc mě pobavilo šplouchání v zadních dveřích. Ich glaube nicht "das problem".

+6/−2
28.6.2017 13:06

J49i62ř31í 68K24o48l37í90n59e78k 8800757423440

Celkem by mě to zajímalo, hodně lidí se tady tímto ohání. Existuje nějaká statistika, odbornější článek, který by říkal něco podobného? Nemyslím takové ty hospodské tlachy nebo "kamarád mého kamaráda, který tomu fakt rozumí, bo je machr, říkal", ale opravdu něco serióznějšího...

+1/0
28.6.2017 13:18

J53a36k48u10b 91S48e90k78e46r76a 6686710536375

Google

spolehlivost motoru tsi

neco najdete

0/0
28.6.2017 13:28

J94i53ř76í 26S38c94h30w53a54c60h 8738574698266

žádné relevantní údaje nenajde......

+4/0
28.6.2017 14:37

J66a57k89u27b 33S55e23k65e27r56a 6706190396585

Relevantni udaje ma jen a jen automobilka. A reklamu na tom nestavi, tak musime stejne zustat u tech zkusenosti z googlu ;-)

0/0
28.6.2017 17:12

J82a83k91u54b 75S83e62k64e35r13a 6586130486335

Omluva za minus, slunicko sviti :-)

0/0
28.6.2017 13:29

R81o92b49e28r90t 30K61o79c28i78á54n 5299817806877

Je zajímavé, že si Češi pořád stěžují na nízké platy a málo peněz a přitom si kupují neskutečně předraženou Škodovku, jak kdyby nic jiného neexistovalo... A ta věta o honosné octavii, ta se povedlaR^ To je tak extrémně honosné auto v porovnání s rapidem, že většina lidí rozdíl mezi octavií a rapidem vůbec nepozná...

+15/−5
28.6.2017 12:52

J58i69ř66í 84E89r93b70e76n 1813124936427

Nic si z toho nedělejte, většina lidí ani nepozná rozdíly mezi dvaceti modely BMW a budou si myslet, že jsou to tak nanejvýš čtyři různě modifikované modely...

+1/0
1.7.2017 22:34

T13o92m63á23š 73R51ů73ž41i44č62k31a 8905475384306

Škodu Rapid jako auto pro rodinu neberte, páč se tam nevejdete.

+2/−1
28.6.2017 12:50

M13a72r74t31i63n 80K82a47r54á88s45e62k 9428873328718

To je tezko no, nekdo se se vejde do kratke fabie, a pro nekoho je pro 3 lidi a psa nedostatecny Passat kombi....

+4/0
28.6.2017 15:30

T45o87m35á29š 76R35ů25ž40i54č40k16a 8555245164446

No právě, když manželka zabalí na dovolenou tak mám velký problém se vejít do o dost většího auta než Rapid (a to ještě něco musím vyřadit)...

0/0
28.6.2017 15:54

M92a52r64e49k 72K18l37u72f77a 3328194264686

Koupit ojeté maloobjemové TSI? To snad nemůže ani nikdo myslet vážně. Rv;-D

+8/−3
28.6.2017 11:17
Foto

M84i15c21h98a56l 40N59a54j59m13a11n 7369463596890

Další hospodský expert?

V čem je ojeté TSI liší od jiných motorů - třeba od legendárního "držáku" 1.6 MPI?

+5/−2
28.6.2017 11:31
Foto

R19o49b75e90r39t 82K10a68n89i32a 9810982374605

Stačí se podívat do statistiky poruchovosti motorů. TSI od koncernu vedou snad všechny dostupné žebříčky. Kdo chce, najde.

+1/−1
28.6.2017 13:09

J62i51ř54í 26K97o70l69í35n94e55k 8660757843480

Mohl byste, prosím, najít? fakt se v tom nevyznám a zajímá mě to.

0/0
28.6.2017 13:18
Foto

M91i61c48h46a70l 76N81a67j81m42a34n 7389113146510

Koukám, spolehlivost motorů dle značek automobilek se drží škoda někde kolem poloviny........

+2/0
28.6.2017 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.