Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První létající auto, které může oficiálně jezdit po silnici, postavil Čech

Prototyp létajícího vozidla, které se ve vzduchu vznáší jako vírník a po přistání dokáže jet po silnici jako automobil, zkonstruovala v hangáru na bývalé vrtulníkové základně v Přerově společnost Nirvana Systems. Je to první létající auto na světě, které dostalo registrační značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a59r26t88i47n 20K81l85u52v79á47n54e43k 9582838133483

Hmm. Celkom by ma zaujímalo ako mohlo auto získať homologáciu na cesty v dobe keď sa rieši ochrana chodcov pred nárazom. ....u vozidla ktoré tlačí dopredu nekrytá vrtuľa.

:-D

0/0
20.4.2017 9:31

P13e54t74r 90L32a25n35d58a 1509160375954

Létající auto už před nějakými 4 lety představil Slovák. Bylo spíš letadlo se skládacími křídly. Tehdy tvrdil, že už se blíží finální verze, homologace a prodej. Pak bylo 2 roky ticho a tisková zpráva o zřícení. "Auto" poškozeno, pilot jen drobná zranění a od té doby opět ticho...

0/0
6.4.2017 16:16

P32e62t24r 31O55u93ř63e68d79n56í75č66e57k 1979154

Podle prispevku to vypada, ze jsou u nas genialni konstrukteri. Se vsim respektem jedna se o Autogyro, ktere se vyrabi v Nemecku. Virniky jsou zde registrovany, dale v Anglii.

Tety ne originalni konstrukce, ale specializovany prodej a servis, vcetne zastoupeni.

Redaktorum zrejme nestoji za to, se seznamit blize s celou situaci.

0/0
6.4.2017 14:09

R44u91d53o78l38f 36T78r85n53a90v48s48k33y 8677476415824

Jo pekne, drahe a prihlasitelne jen v CR. Az se to trosku rozsiri, tak to zahy stejne zakazou, protoze respektovani pravidel je neco co se zejmena v CR nenosi a ma ciste abstraktni rozmer. A az to par mistru svihne na pole nebo dalnici ci silnici, protoze se jim nechtelo az na letiste...

0/0
4.4.2017 20:11

L85e62o88p65o26l98d 48H93o24r33á90k 4372878269912

Já to pořád říkám, že než se u nás dobuduje dálniční síť, nebudou dálnice potřeba :)

+2/0
4.4.2017 15:41

A26n80d43r14e70j 76M10a26s46a18r32y82k 9160703956300

myslim ze prve letuschopne auto vyrobili slovaci :) mozno este neni prihlasene ale rozhodne to vypada viac ako auto a aj to viac jazdi ako auto a nielen 40km/h. Tady to auto z ciech skor vypada len ako vrtulnik

0/−2
4.4.2017 10:58

J47i73ř89í 14E68r42b88e44n 1523594646157

To byl TAZ 1500. Když jel přes 90 km/h, začaly z něj odletovat součástky, ale celé auto se vzneslo jen někdy...

+1/0
4.4.2017 15:03

T45o51m97á37š 97K31o66č89i63č75k64a 7816685268790

Prý první. A co PAL-V? Ten je tady už pár let a v silničním režimu jede 180.

0/0
4.4.2017 8:19

J91a30n 86L88u10k55á52š 7747603703292

Jde o to, jestli je v prototypu nebo uz ma homologaci.

Nicmene, necemu, co ma maximalku 40km/h bych auto fakt nerikal, leda tak pojizdedlo.

0/0
4.4.2017 17:37

A27n13t24o79n49i93n 30K10a19d69l92c27e92k 9762979191816

Jasne, dalsi Cech z Prerova.

0/0
3.4.2017 22:42
Foto

J52i96ř65í 48D12v35o26ř95á67k 5585809930258

Citace : "

Podle Březiny jsou vírníky velmi bezpečné. „Létají poměrně nízko a jsou odolné vůči rozmarům počasí. Nevadí jim vítr, termika, déšť ani sníh,“ řekl Březina.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv " .

Další komentování není potřeba. Zřejmě jedinný letoun, kterému nevadí počasí.

P.S. Vírníky, jako takové, jsou sice relativně bezpečné, ale " odolné vůči rozmarům počasí " ?

+1/0
3.4.2017 21:04

M92i45l50o46š 70K33o11l83m66a28n 6796333837882

Je to velmi zajímavý projekt. Pokud ba se rozjela sériová výroba, tak by se cena mohla dostat na úroveň běžných aut. Za cenu 5-600000 Kč a možná i méně, bych o tom uvažoval. Názory pochybovačů a rádoby odborníků kteří na to nemají, mě nezajímají, i když je jich v diskuzi dost.

0/0
3.4.2017 20:58

P74a37v20e89l 89J73e98ř76á94b31e27k 7911862284217

Tak zatím si můžete snít, cena je u fotografií uvedena.

Nicméně - je to pro mne nepraktické. Když bych jel ke kamarádovi pomoci, nemám kam dát vidle a holínky. navíc by mne praštil, kdyby se mu krávy na louce vylekaly.

Stopařku by si asi užila jen na ocasu.

A musel bych bourat futra u garáže.

Takže cena zajímavá a zbytek zatím nepraktické.

+3/0
3.4.2017 22:49

J89a23n 36S83v26a34g51r 5793313527967

Nadherne, ackoliv na Vaclavaku se s tim musi asi pekne blbe parkovat.

0/0
3.4.2017 20:18

P35e24t34r 26B41á64č22a 8605886845775

Kravina Rv

+1/−1
3.4.2017 19:52

M67a16r93t47i96n 23Š33i54m83e15k 4880924538905

S tou vrtulí by na Václaváku nezaparkoval :)

0/0
3.4.2017 19:47

I95v17a59n 46M93a15r66e91k 6644598732

Na silnici 40 km/hod ? Tak to je tedy "bomba" ! 8-o

+3/−1
3.4.2017 19:19

R59a62d66e14k 41H97o42d42a31ň 9166417461283

Desetkrát víc než ve špičce ve většině měst potřebujete ;)

+2/0
3.4.2017 19:39

O20n28d35ř47e47j 17Č41a69p42k30a 6341141743654

Taky s tím nikdo nepojede do Chorvatska, v takovém případě poletí. Je to hlavně na přejezdy z letiště do garáže, případně když majitel někam letí služebně, tak aby si na posledních pár kilometrů nemusel brát taxík.

+3/0
3.4.2017 20:55

Z83d28e84n13ě56k 29T87r43u56t28n22o84v72s56k71ý 7463583596870

Jako nápad je to hezký. Jenže zajet, zaletět si s tím do krámu pro rohlíky bych se bál. Musel bych na to vidět, a i tak nemám jistotu, že by mi s tím někdo něco neudělal.

0/0
3.4.2017 18:19

M49i28r68e66k 28G84a33j88e41r 5381386619380

Jsou lidi, kteri by chteli, aby cena rohliku byla polovicni, nez je a pak jsou lidi jako vy, kteri by za cestu pro rohliky klidne dali stovky korun. Pak by vas instalace dvou stale bezicich kamerek monitorujicich okoli nevytrhla.

+2/0
3.4.2017 18:24

Z75d24e23n56ě28k 59T21r57u84t62n10o22v61s73k60ý 7683333826700

To byla jenom úvaha... :D

0/0
3.4.2017 18:28

T46o64m56á95š 26Ž98i10t78n66ý 6871580151931

V boxu melo byt spravne ze listy vrtule mají velkou setrvacnou silu. (odstredivou asi taky, ale ta na bezpecne přistání v případě vypadku motoru vliv nemá)

0/0
3.4.2017 18:10

Z88d46e70n59ě98k 52T86r46u11t12n85o28v56s14k54ý 7333633656570

Vůbec žen box je zmatený....

0/0
3.4.2017 18:12

Z67d90e96n81ě78k 96T23r56u48t91n33o98v79s67k20ý 7743903246610

Virnik ve vzduchu nemůže zastavit... ve vzduchu může zastavit pouze vrtulník. Bavíme-li se o běžném letu... zastavit virnik ve vzduchu je hrubá chyba pilota

+3/0
3.4.2017 18:17

M26i45r45e69k 44G77a38j48e21r 5541766259110

Take si myslim, ze by to svisle pristani v zadnem pripade nebylo bezpecne, i kdyz s velkou sanci na preziti. Tenhle virnik totiz nema zadnou stabilizaci, ktera by predesla rotaci v opacnem smeru nez se toci vrtule. Proto virnik potrebuje dopredny pohyb.

0/0
3.4.2017 18:21

T39o90m23á96š 17Ž66i72t45n52ý 6141930231111

Tady bylo myšleno asi selhání motoru.

Pak ale zcel nezastaví. Poletí dopředu a bude plyvule ztrácet ryclodt vztlak a výšku

0/−1
3.4.2017 19:05

P31a27v17e80l 23J40e70ř47á29b22e96k 7561292524397

A je to taky poslední chyba?

0/0
3.4.2017 22:51

M84i68r78e33k 90G92a18j66e70r 5121176279770

Ani moment setrvacnosti by nestacil na bezpecne pristani. Je toho vic, co je potreba, zejmena to, ze proud vzduchu pri pohybu dolu dostatecne vrtuli roztaci tak, aby nedovolila prilis velkou vertikalni rychlost.

0/0
3.4.2017 18:18

M19i21r51e32k 68G22a59j30e66r 5971246159760

Po desetiletich pokusu se ukazalo, ze letajici auto se neujme, tak zacinaji pokusy s jezdicim virnikem a pojizdejicimi letadly. Sice to jezdi i leta, ale neudrzi se to na parkovisti, kdyz zacne foukat trochu vic vitr.

+2/0
3.4.2017 18:07

T80o27m92á65š 77Ž63i37t86n76ý 6721790121291

Tak to není určeno do role rodinného auta.

Výhoda je ze to nemusíš za drahy prach hangarovat na letišti, pokud mas u baráku stodolu nebo dost velkou garaz.

0/0
3.4.2017 18:12
Foto

P91e64t56r 15P73r94o62c61h35á77z88k38a 3442686322714

Vzhledem k tomu, že po silnici to po posunuje velmi malou rychlostí elektromotor, ve vzduchu se to drží jako vírník, tak to není rozhodně ani létající auto, ani jezdící letadlo. No a pokud se vezme v úvahu cena, tak si většina lidí o tom může nechat jen zdát.RvRv

+3/−1
3.4.2017 17:55

L86a54d72a 55N19o74v25a10k 4922483797

hm, no jestli se to na silnici pohybuje jen díky tlačné síle toho zadního rotoru.., tak to může být za ním za deště, bláta, na štěrku a tak.. docela masakr....:-P

To zatím nikdo nenapsal.., nepřijde mi, že by měly kola nějaký pohon.., zřejmě jen ta vrtule...

+1/−1
3.4.2017 17:49

M39i10r45e40k 48G12a75j56e13r 5251926129610

Myslim si, ze kdyz to smi na silnici, tak to musi mit pohanena kola.

0/0
3.4.2017 18:08

L52a51d13a 37N63o31v18a40k 4642103327

už jsem koukal na nějaké video..., zadní tlačná vrtule se za jízdy pos ilnici netočí.,.., takže nějaký elektromotor....

0/0
3.4.2017 18:09

O98n34d92ř54e76j 64Č62a65p92k64a 6611251933384

Li-ion baterka a motor v předním kole. V plánu někdy do budoucna je odpojitelná vrtule, takže by šlo jet i na benzín (jestli bude převod mechanický nebo elektrický se ještě neví).

+1/0
3.4.2017 18:49
Foto

P86a62v87e65l 17P78o83d91e30š14v15a 5469607789

Já chci auto, co měl Fantomas.

+11/0
3.4.2017 17:11

K84a17r25e39l 76H45a16u55p57t97v91o49g58e98l 3463982364564

Jo, to byla paráda...;-)

0/0
3.4.2017 18:55

P73a50v11e43l 52J33e85ř25á39b78e29k 7861172264847

Raději tu novinářku.

0/0
3.4.2017 22:53

Z77d58e77n35ě83k 78D87u82b39e64c94k25ý 3577784460928

Ta je v lepším případě důchodkyně ;-D

+1/0
4.4.2017 16:27

J92o57s41e95f 59P45e41t82r38á24s46e66k 4854675507813

Tyto články by měli psát autoři alespoň s minimálními technickými znalostni. Tohle je fakt perla- "Odstředivá síla listů rotoru je tak silná, že když se ve vzduchu vírník zastaví, sám slétne dolů svisle k zemi, aniž by se zřítil"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/letajici-auto-prerov-virnik-d1n-/automoto.aspx?c=A170403_120527_automoto_fdv

+19/−2
3.4.2017 17:11

M16i71r10e30k 21G24a57j67e90r 5211466479370

Takze kdyby se misto listu vrtule tocily dve tezke koule zavesene na lanku, tak by odstrediva sila byla jeste vetsi a letalo by to skvele.

+8/0
3.4.2017 18:11

M75a16r77t46i85n 71Š55i20m65e49k 4450744488205

Pardon, to mělo být +

0/0
3.4.2017 19:49

M47i22c11h24a88l 81J88a52r57o57š 7354770452885

Kdyby aspoň napsali "setrvačná síla", tak by to člověk odpustil, i když ani to není správně.

0/0
5.4.2017 8:05

O49n84d23ř96e14j 17P32u45t10n79a 9231224391255

Jaká jsou pro podobné stroje pravidla pro vzlety a přistání? Jde to jenom na letištích nebo kdekoliv pilot uzná za vhodné - třeba na nějaké louce nebo prázdné silnici?

+1/0
3.4.2017 16:11

O65n35d35ř81e10j 76Č44a66p75k31a 6631581833284

Neuzavřená silnice těžko (nouzové přistání by bylo OK, jinak asi ne), pole nebo louka se souhlasem majitele klidně. Podle značky to je ultralight, ty můžou přistát skoro všude, pokud je to dostatečně daleko od obytných budov, není to v ochranném pásmu vodního zdroje a pár dalších podmínek.

+6/0
3.4.2017 16:32

O58n51d67ř50e82j 15Č35a52p52k41a 6661261743464

Výraz policajtů v Praze prý byl k nezaplacení :-) Ale nic, na čem by uhnali pokutu, nenašli, i když se docela snažili...

Létající auto bych tomu neříkal, prostě je to vírník s možností kus přejet legálně po silnici. Jde jen o to, aby si majitel nemusel platit hangár a mohl to mít doma na zahradě, případně si na delším letu dotankoval u libovolné pumpy, která má poblíž rovný kus pole na přistání. Papírově je to na silnici speciální stroj, jako velká sekačka nebo zametací vozítko.

+21/0
3.4.2017 16:06

R41i87c12h58a65r32d 27T31r75e34f11i10l 4321735629580

Další z nekonečné řady "létajících" automobilů, nic víc.

0/−3
3.4.2017 13:29

J47a30n 88H72r92u42z39a 8394168139727

Další "první" je tento z roku 2014 http://www.autoforum.cz/predstaveni/aeromobil-letajici-auto-ze-slovenska-ma-produkcni-verzi-odhali-se-zanedlouho/

0/0
3.4.2017 13:35

K23a93r67e64l 35N39a12s77t72o72u96p35i65l 3950811270651

ten ale je pořád ve fázi prototypu, na silnici nemůže...

+3/0
3.4.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.