Diskuse k článku

První sériové SUV kypí zdravím. Otec automobilové fosilie zemřel

Ve věku 75 let zemřel Pjotr Prusov, konstruktér Lady Niva. Jeho dílo, které letos slaví 40 let od zahájení výroby, je ale stále ve formě. Automobilka si pochvaluje odbyt a zákazníci nedají na nivu dopustit. Frajerský malý teréňák byl navíc československou filmovou hvězdou, aspoň pro ty, kdo vyrůstali v osmdesátých letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J19a24n 76K60ř51í35ž 3419441661331

Moc pěkná

0/−1
7.4.2017 22:02

L65u54d21v83i87k 15S23p90i50n39k40a 1962257780735

vůz byl vyroben v sovětském svazu a prusov byl bělorus s ukrajinskými kořeny.

0/0
6.4.2017 10:41

L80u32k61á63š 65K79e10l83l87e32r 6779643723175

Škoda že je tak drahá. Bral bych ji hned. S tím MB G, které v článku přežívá to tak není zcela pravda. G má pro soukromý trh v nejbližší době skončit a bude už jen pro armádu. A kdoví jak dlouho.

Za.... ekoteroristi. Ať skapou.

+1/0
6.4.2017 8:26

P61a12v18e37l 60R23y91b66e81c39k28y 8304223359980

Ačkoliv má Niva v terénu své přednosti, řemeslně je to odbyté auto, které je za tři roky zralé do šrotu. Na firmě jsme jich měli asi deset a všechny stejně odbyté. Po roce urezl výfuk i s katalyzátorem, rozpadl se volant, utrhly sedačky, rádio nejelo už od výroby, navíc některým chyběl i antikorozní nátěr. A spotřeba? Jako žigulík...12-15 l/100km. A cena? cca 250 000- 300 000......za dva roky užívání v nákladech se srovná se suzuki Jimmy a to je něco úplně jiného

+3/−2
6.4.2017 8:26

L37u22k98á96š 85K69e13l79l80e10r 6539643693335

To je určitě pravda, ale Jimny, ačkoliv taky pracovní stroj, je přece jen o chlup hezčí. Pokud jeho majitel není jednoduše srovnaný s tím, že je to jen auto a navíc pracovní, a že se na škrábance nehledí, tak Niva je na dobouchání lepší.

Tím ale nevyvracím co jste napsal. Měl jsem zkušenost z firmy s Nivou, která se startovala přes dráty, protože zapalovací skříňka nefungovala, levé okýnko nešlo vytáhnout zcela nahoru a zamykat dveře šlo jen od spolujezdce (ale řidičovy dveře zůstaly odemčené), a zadní náprava měla vůli snad 20 čísel. I tak to bylo svezení.

0/0
6.4.2017 8:31

P61a20v49e49l 83R87y37b31e68c63k64y 8814243499310

přesně tak. pokud potřebuji auto abych se dostal 2 km do lesa s pilou nebo v zimě na chatu a najedu 5000 ročně, tak asi proč ne. Pro mne jako geodeta při nájezdu 30-50 000 ročně je to ekonomická sebevražda. Navíc to řemeslné provedení opravdu odpovídá době 40 let zpět. ....a nezapomenu na to, když ručička otáčkoměru poskakovala v rytmu relátka blinkru když se zapnul.....

+1/0
6.4.2017 8:41

K44a44r66e74l 84B59a20r77t67á85k 3469573312376

Mohl byste nám vysvětlit jakou vůli měla zadní náprava 20 čísel. V čem, nebo jak vlastně.

+1/0
6.4.2017 8:47

L37u17k58á31š 43K30e29l78l79e38r 6469713153525

Nemůžu, nekontroloval jsem to. Měl jsem ten pocit jako pasažér. Při rozjezdu to ze zadní nápravy cuklo jako když se rozjíždí vlak, nebo když vás někdo táhne na laně a neodhadne míru akcelerace.

0/0
6.4.2017 12:02

M44i42c14h55a62l 58S45l64á85m88a 5845720501417

Když z něčeho vznikne cosi podobného, nejedná se o dvojčata. Lada vznikla úpravami fiatu 124, ale nejsou to dvojčata...

0/0
6.4.2017 8:20

L81u62k47á40š 15M93ü41l56l15e59r 5803296127644

Zatímco soukromí výrobci aut se neustále trumfovali s tím, kdo co lepšího vymyslí, tak ve východním bloku se vyráběl jeden model i několik desetiletí. Nedávno tady byl rozhovor s tvůrcem Trabantu, který říkal, že technici sice měli připravenou řadu vylepšení, ale politické vedení řeklo, že to není třeba a vyrábělo se to pořád stejně. Někde to zůstalo i dlooouho po revoluci...viz všechny ty Lady.

0/0
5.4.2017 22:28

M64i37c37h23a53l 66N43a34j81m89a93n 7729903716300

Do terénu dobré auto. Ale to je všechno. Na silnici poměrně špatné jízdní vlastnosti a katastrofální kvalita zpracování.

A pro použití v náročném prostředí (například doly) je příliš malá - tam je jasnou jedničkou Toyota LC J70.

+2/0
5.4.2017 21:49

K69a46r69e78l 86B96a26r90t16á65k 3219203872366

Vážně, a důvod?

0/−1
6.4.2017 7:07

M53i73c43h55a80l 10N57a60j71m28a83n 7979563806560

Jakej důvod?

Že je to mizerně zpracovaný výrobek nebo že niva na silnici není zrovna ideální auto?

Nebo že se v náročných pracovních podmínkách v dolech osvědčila Toyota LC J70? - uveze tunu nákladu nebo 9 lidí, má žebřinový rám, trvalý pohon a uzávěrky, a odolný naftový motor 4.2 litru bez turbodmychadla.

Na mostecku sv dolech e tyto vozy pokušeli nahradit něčím jiným a nepovedlo se (ford ranger, nissan navara, Uaz 2206.....).

0/0
6.4.2017 12:50

M45a41r12t69i35n 45K23o20v50á24ř 2671470469316

Nivy se na šachtě používaly hodně dlouho. Jízdní vlastnosti v terénu velmi dobré, na silnici se nepoužívaly - tam byla určena jiná auta. Velikost problémem nebyla, ale vyřadily se kvůli katastrofální spolehlivosti. Pokud jste potřebovali dvě terénní auta, bylo u Nivy nutné koupit tři, protože jedna z nich furt stála v servisu... Výsledné provozní náklady pak ospravednily nákup mnohem dražších terénních aut od konkurence. Po revoluci se začínalo např. s Pick-upem od Nissanu. Časem naštěstí došlo i na zmiňované Land Cruisery, které jsou opravdu nejlepší (ale nikdy nám nekoupili Defendera, tak nemůžu srovnávat).

Velikost byla problémem u Suzuki Jimny - testoval se a neuspěl, protože zůstával viset na břiše ve vyjetých kolejích od náklaďáků. Řidiči náklaďáků na šachtě jsou (kromě fedráků) zřejmě všichni bývalí zaměstnanci ČD, protože zásadně jezdí jen ve vyjetých kolejích.

0/0
9.4.2017 19:06

L56u41k55á54š 97K38r26o60l27l 2202705714181

Jako auto pro jednoho myslivce dobrý ale musí si vzít kulovnici s upilovanou hlavni.

0/0
5.4.2017 21:36

I74v51a94n 88P49e45t44r70í34k 4194503624

Nivu by som bral ale len v 5 dverovej verzi.Bohužiaľ je momentálne nad moje možnosti.Zle nevypadá ani Bronto a je dokonca homologované v ČR :https://www.youtube.com/watch?v=UOYG3Na6zfM

0/0
5.4.2017 19:10

J90o40s63e92f 41V23a62l21a 9390243853373

P.S. Pokud si pamatuji, tak i dalsi strojirenske vyrobky z byvaleho SSSR byly neumele kopie. Treba auto Pobeda a naslednik Volga GAZ 21 byly klon Opelu Kapitän, Motocykl Ural bylo jasne BMW a fotoaparat Zorkij je kopie Leicy. Vsechno prislo do Sovetskeho svazu jako valecna korist. A zacatek sovetskeho kosmickeho programu by se nikdy nebyl uskutecnil, nebyt valecnych zajatcu-spolupracovniku Wernhera von Brauna-kteri pred sovetskou armadou nestacili zdrhnout k Americanum. Takze k sovetske konstrukcni skole v autoprumyslu hledim s despektem. Pouze sovetska letadla se darila

+3/−6
5.4.2017 18:44

A52l57e51š 40Z84e24l91i97n62k37a 1474682546

Americky kosmicky program cital pres 300 nemeckych vedcu :-)

+3/0
5.4.2017 22:27

M35a27r11t11i60n 32K32o15v91á17ř 2971610669856

Nejen válečná kořist - Zaporožec byl kopie NSU Prinz...

Kopírování místo vlastního vývoje po nich přivedli k dokonalosti Číňani...

0/0
9.4.2017 19:12

J96o18s60e77f 59V64a66l45a 9910923143853

pan autor pouziva radu nepresnosti. SUV Mercedes dneska nazyvany "G-Klasse" se vyrabel ve Steieru AG od r. 1975, tedy mozna 9 let pred tim, nez se vubec nejaka Lada Niva objevila. Dokonce bych si tipnul, ze obrysova a smerova nad hlavnimi svetlomety jsou mozna okopirovana z "G-Klasse". Karoserie Nivy je jednoznacne inspirovana Fiatem 127, ktery ale nikdy seriove nemel 4x4. Ale existuji studie na bazi F 127 (1978 Fiat Campagnola 2000 Sporting 4x4) pripominajici spise Range Rover. a v roce 1980 uz existuje Fiat Panda 4x4. Pro nenarocne tereny a zakazniky se od r. 1968 vyrabel Citroen Mehari 4x4. A v CSSR slouzilo na horach celkem dobre rumunske ARO 4x4

Dost bych pochyboval, ze by konstrukcne ve Volzskem automobilovem zavode (VAZ) byli schopni neco samostatne zkonstruovat. Na to tam proste nikdy nikoho nemeli. Fabrika postavena na zelene louce bez odborniku-konstrukteru od zacatku chrlila jenom klony Fiatu 124, motory 1500 a 1600 ccm konstrucne vychazely stale z Italie a byly jenom vhodne "zmrseny" pro sovetsky provoz. Dost dobre si nedokazu predstavit, ze by najednou VAZ, ktery nikdy pred tim nezkonstruoval jedine auto s pohonem predni napravy najednou z niceno nic vysvihl predni nahon nebo dokonce ctyrkolku. Spis bych uveril, ze tam dozivotne prestali pit vodku. Ale pro poradenstvi a konstrukci Lady Samary najal VAZ firmu Porsche, kde lze predpokladat puvod podvozku i pro Lada Niva. Obe auta (Niva i Samara) byla uvedena na trh zhruba ve stejne dobe

P.S. V serialu Navstevnici byla 2 auta zcela netradicne dana filmarum "v plen" asi rok pred oficialnim predstavenim jenom proto, ze serial mel zapadonemeckeho investora a zarucenou vysokou sledovanost v tehdejsim zapadnim Nemecku

+2/−3
5.4.2017 18:26

J19o26s51e98f 62V91a93l47a 9150943603193

sorry vyrobce Steyr-Daimler-Puch a vyroba G-Klasse od 1979

0/0
5.4.2017 18:31

J78o91s62e31f 59V50a53l77a 9270383943893

to oficialni predstaveni a seriovou vyrobu VAZ 2121 (oficialni prameny VAZ) od r. 1976 mi taky hlava nebere. Serial Navstevnici meli prvni uvedeni v r. 1983. Tzn. natacelo se zhruba 1980 plus pozdeji. Do uvedeni serialu nikdo nikdy zadnou Ladu Nivu na silnici nevidel. Alespon v CR. Ale diky nemecke a rakouske televizi a obcasnym navstevam Nemcu v CSSR mel clovek urcity prehled o tom, co se kde vyrabi. A tohle by v r. 1976 byla opravdu bomba.

0/0
5.4.2017 19:31

L12u58m87í14r 86V88i35t18h96a 2747237166622

Byla už v Auto Katalogu Auto-Moto-und-Sport v roce 1978 nebo 79.

0/0
5.4.2017 19:50

J92i53ř16í 66E29r79b11e57n 1503984676117

Oficiální představení pro veřejnost bylo v roce 1977:

http://www.realclearworld.com/blog/2015/03/love_and_hatred_for_a_classic_soviet_car_111026.html

"Built as a four-wheel-drive vehicle to navigate harsh terrain, it made its debut in 1977."

0/0
7.4.2017 15:03

L44u85m50í49r 36V67i79t31h61a 2967147136892

Niva se začala vyrábět v roce 1978, tedy zhruba ve stejné době jako "géčko". Trpěla dokonce i stejnými neduhy - krátký rozvor v kombinaci s tuhou zadní nápravou způsoboval "předbíhání zadku" při brždění a jízdě z kopce.

Tvrzení, že se karoserie podobá Fiatu 127, je opravdu smělé až úsměvné.To bychom mohli říkat, že se třeba žigulík (VAZ 2101) podobal BMW 2002, protože měl taky vystrčený kufr.

Nejsem žádný rusohujer, ale co se týče dopravních prostředků pro pohyb v terénu a zemních a zemědělských strojů, v tom byli rusové překvapivě dobří. Kdo tam byl v osmdesátých letech (byl jsem tam v rámci výměnné praxe va vejšce v roce 1986), ví, jak to tam vypadalo. Silnice v takovém stavu, že se jezdilo po poli vedle nich. Bez legrace, bylo to pohodlnější. Vesnice utopené v tajze, kam ani silnice nevedly. Navíc tenkrát cokoli, co se vyrábělo, muselo mít užití v armádě. Takže přední pohon, resp. pohon 4x4 měli rusové zmáknutý z gazíků, uazů, lazů pazů, všech možných vojenských terénních mikrobusů a dodávek, takže pro ně nebyl problém ho adaptovat do Nivy. První ARO 4x4, tedy ARO 461, byl klon Gazu, který byl zase obšlehnutým Jeepem. Druhá generace ARO, tedy ARO 230, byla už atonomním produktem rumunů. S takovými vychtávkami, že přiřazovací spojky předního pohonu byly umístěny v nábojích kol a ovládány z venkovní strany kola. Takže šofér musel vyskočit z auta, přiřadit předek na levém kole, pak oběhnout auto, přiřadit pravé kolo. Když to nešlo, musel naskočit do káry, kousek popojet, nebo aspoň do auta strčit, aby zuby nestály proti sobě a zapadly. Pak mohl jet pouze rovně, protože to nemělo mezinápravový diferák. A když potřeboval odpojit předek, musel zase ven :-).

+6/0
5.4.2017 19:38

L59u26m69í52r 22V14i78t56h68a 2667967476202

Žigulík nebyl pouhý klon Fiatu 124. Byl hodně podobný, ale měl jinou podlahu, jinou zadní nápravu, jiné zavěšení. To vše právě kvůli (ne)kvalitě ruských cest. Všechny motory žigulíků kromě nafťáku v Nivě byly převzaty z řady Fiat 1100 - 2100, která předcházela modelovému spektru 124, 125, později 130, 131, 132 s klasickou koncepcí pohonu (motor vpředu, pohon zadních kol).

Jinak v tom roce 1986 už měli traktory se sekvenční převodovkou a motory s rotačnímu vstřikovacími čerpadly, rádiem řízené a agregovatelné do jakýchsi rojů ovládaných jediným člověkem. Docela jsme čuměli, když nám to ukazovali. Ale zase - všechno to vyplývalo z toho, že to muselo být využitelné i v armádě a muselo to být schopné pracovat na Sibiři v zimě. Proto třeba traktory neměly elektrické startéry. V -40 by prostě baterka nefungovala. Zatímco benzín do pomocného startovacího motorku pořád tekl.

+3/−1
5.4.2017 19:47

J97o58s92e41f 61V59a29l12a 9520133833673

Auto-Katalog bylo co za casopis ? Pokud to nebylo u nejakeho prodejce na krame, byla bezna "realizacni" doba od predstaveni vyrobku v katalogu po skutecny prodej i nekolik let. Bezne se predstavovaly vyrobky v predprodukci neboi vyrobky, ktere se potom treba vubec nevyrabely. Jinak ad vymenne pobyty : Ja jsem chtel na fakulte zorganizovat studijni pobyt na spratelenych fakultach v Leningrade. Bylo mi to zakazano, protoze cizincum byl do "necertifikovanych" tedy do normalnich pracovist byl vstup zakazan. neslo o zadne tajemstvi, protoze z lekarstvi nebylo co okoukat. pouze jsme nesmeli videt tu chudobu tam. Absolvoval jsem pouze v Brne predvadeni sovetskeho operacniho laseru. Do dneska ( 30 let) se nevyrabi. Technika, ktera se na pobytech predvadela a technika, ktera byla bezne k dispozici a dala se koupit se lisila jako Lamborghini od slapaciho auticka

0/−3
5.4.2017 20:13

L70u16m42í84r 11V94i48t12h76a 2687637416152

Auto-Katalog byla ročenka titulu AutoMoto und Sport, kde byl přehled všech modelů aut na západoněmeckéh trhu v příslušném roce. Včetně takových rarit jako Hindustan Ambassador, Iso Grifo a dalších lahůdek. Mělo to stovky stran, byly tam u každého modelu vypsané karosářské varianty, motorizace, technické parametry i stručná představení značek. Tam se člověk dočetl třeba to, že když si v Kanadě koupil zákazník Hyundai Pony, dostal k němu Fiat 126 zdarma. Zajímavé čtení. Dalo se to koupit v Pragoimpu na Václaváku a v některých velkých trafikách, kupodivu. Existovala i varianta - katalog motorek.

+3/0
5.4.2017 21:09

L37u93m88í54r 75V28i52t12h25a 2697317376292

My jsme byli zemědělci. Do kolchozu nás pustili, na zemědělský institut v Moskvě taky. V tom kolchoze jsme normálně 4 týdny makali společně s domorodci, asi tam nebylo co vyzradit. Vzali nás i do Leningradu, ale museli jsme jet spacím vlakem v noci, průvodčí důsledně dohlíželi, abychom měli stažené rolety a nekoukali ven. V Leningradě nás povodili po památkách, řekli nám kolik váží Izakievský chrám, že tam měli Foucaltovo kyvadlo dlouhé 67 metrů, ukázali nám kopii Versailleských zahrad v Lomonosovu, místo, kde měli za druhé světové potopenou Auroru, aby jí němci nenašli, sál, ze kterého zmizela Jantarová komnata, Ermitáž a tak. Docela rád bych se tam kouknul ještě jednou. Pustili nás do obchoďáku, který každý víkend brali útokem Finové připlouvajících sem na speciálních chlastacích trajektech, protože ve Finsku byla docela tuhá prohibice a v mezinárodních vodách ne. Koupil jsem si tam od "Bitlz" dvě desky: "Vkus mjóda" a "Vjéčer trůdněvo dňa". Tipněte si, jak se jmenují v originále :-)

+1/0
5.4.2017 21:19

T45o54m82á86š 17T23a84t83í51č97e46k 5710662700578

To druhý bylo snadný - A Hard Day's Night, ale o nějaké chuti medu - A Taste of Honey - jsem se musel nejdřív něco dozvědět z YT.

0/0
6.4.2017 0:31

L44u42m38í94r 61V36i33t64h40a 2577757836412

Sto bodov! :-)

0/0
6.4.2017 7:40

J65o54s46e20f 56V80a59l93a 9280883603493

v CSSR se takovy Potemkinuv podnik pro zahranicni navstevy jako byl Fidel Castro a Leonid Breznev nebo Walter Ulbricht jmenoval JZD Slusovice

0/−6
5.4.2017 20:18

L55u30m85í95r 52V81i18t57h94a 2667817406362

A to je další nesmysl. Slušovice byly sice jako z jinýho světa, Čuba kvůli tomu vlezl do hodně rekt, ale rozhodně to nebyla Potěmkinova vesnice. Docela dost o tom vím. jednak jsem v té době chodil s děvčetem s vazbami na Slušovice, ale hlavně jsme měli na teorii řízení a organizace Ing. Arnošta Traxlera, blízkého spolupracovníka Čuby a pozdějšího ředitele vnitropodnikové banky. Slušovice vůbec nefungovaly na principech socialistické ekonomiky. Byl to tvrdý kapitalismus. Lidi tam slušně vydělávali, ale na československé poměry fest makali a nikdo se s nima nepáral. Řidiči si kupovali naftu do ávií a traktorů za svý, odměny se odvíjeli od výkonů... Slušovice měly u nás prakticky monopol na pěstování kukuřice. Oni skupovali úrodu ještě před zasetím, dodali od osiva přes hnojiva až po služby, sklizeň a odvoz. Měli mašiny, které tu nikdo neměl. Šlechtili skot a genetický materiál vozili do světa - do Kanady, do Austrálie, západní Evropy. Bolševik dokonce Čubu postavil před soud. Paradoxně ho ale na základě aktivit pana Devátého odsoudil "revoluční tribunál" až po revoluci, a to za porušování zákonů tehdejší ČSSR... Arnošta Traxlera dokonce zavřeli po revoluci za to, co je dneska ve velkých firmách úplně běžné - právě za tu vnitropodnikovou banku...

Jo a v tom Rusku jsme byli právě v té stepní vesnici,kam silnice nevedla, kde elektrické dráty končili kilometr před vesnicí v zemi, kde byla čerpadla napájející závlahy pastvin. Kdo chtěl ve vsi elektřinu, musel si pořídt centrálu, takže večer tam u každý chalupy drnčel motor z Jawy 250 nebo 350, podle toho, jak silnou centrálu měli... A kde uprostřed nekonečných pastvin stál trolejbus s tykadly vzepjatými k nebi, jako by Bohu vyčítal: "Bože, proč?" Vždyť nejbižší trolejbusové vedení bylo v Kaluze vzdálené destítky kilometrů daleko...

+3/0
5.4.2017 21:02

J74o92s21e88f 52V39a41l38a 9530283953613

V dobach pevneho socializmu by stejna aktivita jinde nez ve Slusovicich byla ohodnocena paragrafem rozvraceni republiky. Z toho vyplyva, ze se vse delo pod kontrolou StB a mozna i KGB

+1/−2
5.4.2017 21:33

L35u24m85í20r 63V26i53t77h54a 2167157476682

To nepochybně. Ale nebylo to inspirováno stranou a vládou. Naopak, strana a vláda měly zpočátku tendence to zarazit. Jedině díky šikovnosti Čuby a dalších pár lidí se to překlopilo v toleranci. Ale státní návštěvy nejezdily do Slušovic. Ty jezdily do nepříliš vzdáleného JZD Mír Prace. To byl kolchoz z rozhodnutí strany na ukazování. Tam vládla soudružská spolupráce, socialistické soutěžení a socialistické formy odměňování.

+3/0
5.4.2017 22:53

T87o74m66á36š 46C97h72r15a82s80t87n48ý 2141754591293

Niva se ale v Uzbekistánu proháněla už v roce 1974 v rámci předsériového testování a ladění ;-)

Thompson, Andy. Cars of the Soviet Union (Haynes Publishing, Somerset, UK, 2008) strana 185+186

+1/0
5.4.2017 23:38

I20g12n12á88c 44M26r67k32v46i40č50k38a 2628812689865

Teoreticky by tyhle auta měli fasovat lesnící, těžaři atp... Luxus v práci moc nepotřebují. Ale doly a lesy čr holt kupují co? Hjóndaje za 2x tolik peněz?

+1/0
5.4.2017 17:33

R73o30b63i63n 74Ž12i17ž29k33a 2558524426976

Niva je neuvěřitelný auto. Ten pocit, že se to vyškrábe úplně všude, je v ní až neskutečnej. Na silnici je to hlasitý, rozvrzaný, uřvaný, šaltpáka je o čtvrt metru jinde, než by měla být (a rozhodně bych nepoužil slovo přesná), ale jakmile sjede první kolo mimo asfalt, člověk by neměnil:-)

Ale teda nejsem si jistej, jestli bych za ní dal přes třista kolíků... 8-o

+5/0
5.4.2017 17:24

I71g59n49á92c 57M43r13k13v57i34č71k17a 2438882159575

za to koupíš Dustera

+1/−1
5.4.2017 17:28

R43o51b10i22n 10Ž73i82ž22k95a 2548184936816

Právě. A bráno českou chalupářskou optikou, Duster drtivé většině na "takové to domácí offroadění" stačí a ve všem ostatním si s Ladou vytře:-)

+5/0
5.4.2017 17:36

T65o87m72á34š 34C74h80r10a44s14t48n64ý 2821264951903

Tak za to poděkujte EU.

V Rusku vyjde na 170 tisíc ta "EU 300tísícová"...

+1/0
5.4.2017 23:47

M55a40r23e11k 70S88a13j52d30a 2965960756378

Docela zajimave porovnani designu s tim Chevroletem Niva - puvodni Lada je, si troufnu rict, uz nadcasova klasika, po tom Chevroletu uz nestekne ani pes, jak je to "zoufale archaicky"...

+3/0
5.4.2017 14:45

R95o13b35i19n 31Ž90i45ž98k82a 2198234346576

přesně tak.. ten "Chevy" je ošklivej jak noc... Niva je pro mě jedno z nejhezčích aut vůbec.. skvělý proporce, sklony, všechno jak má bejt.

+7/0
5.4.2017 17:17

P98e47t61r 56N26ě57m86e30č50e24k 1932924202763

Není ani první, ani SUV!

+3/−1
5.4.2017 14:26

J83a30n 13H36u76r14k71a 7480106236557

jOjo Modrásek najel krásných 813000 km v terénu na rybách než do něj nacouval fosil TATRA v lomu nešly u ní brzdy...to Modrásek nerozchodil...

+1/0
5.4.2017 14:08

J61i35ř59í 91Š71v30a98g76r 3238890655896

Necestovali návštěvníci do minulosti? Než do budoucnosti?

Expedice Adam 84. Tedy rok 1984.

+11/0
5.4.2017 13:55

M73i79c49h88a17l 55K88o40z25d20e23r60k78a 4790825461

...a taky to nebyl Československý seriál, ale Československo-Německo-Francouzská koprodukce a obletěl půl Evropy, včetně imperialistů. ;-)

0/0
10.4.2017 12:00

N29o85v59á46k 47M10i64r32o36s37l77a92v 3941259960869

Češtin můj kobyl

.... ukončením výroby kupit Land Rover .....důstojně ve výrobě stejné desítky led jako ona sama -.....[>-]

+1/−1
5.4.2017 13:13

M28i39r38o56s37l25a64v 91M21o81c 7391513213970

Taky jsem na to upozornil, některé články na idnes se fakt nedají číst, jak tam mají chyby a překlepy, které bijí do očí i člověka, který zrovna zrovna taky není supr češtinář... :)

+1/0
5.4.2017 13:49

T23a91d47e62a56s 37P39i29s52t72a 6259262611787

Dost smutné. Rusáci udělali první SUV. Udělali ho dobře a udělali ho bytelně, udělali ho hezky. Zvláštní, že za čtyřicet let se pak už nikam neposunuli. Inu rusko.

+6/−4
5.4.2017 13:03

Najdete na iDNES.cz