Diskuze

První sériové SUV kypí zdravím. Otec automobilové fosilie zemřel

Ve věku 75 let zemřel Pjotr Prusov, konstruktér Lady Niva. Jeho dílo, které letos slaví 40 let od zahájení výroby, je ale stále ve formě. Automobilka si pochvaluje odbyt a zákazníci nedají na nivu dopustit. Frajerský malý teréňák byl navíc československou filmovou hvězdou, aspoň pro ty, kdo vyrůstali v osmdesátých letech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J57a43n 91K61ř53í94ž

7. 4. 2017 22:02

Moc pěkná

0 1
možnosti
OU
LK

Škoda že je tak drahá. Bral bych ji hned. S tím MB G, které v článku přežívá to tak není zcela pravda. G má pro soukromý trh v nejbližší době skončit a bude už jen pro armádu. A kdoví jak dlouho.

Za.... ekoteroristi. Ať skapou.

1 0
možnosti
PR

Ačkoliv má Niva v terénu své přednosti, řemeslně je to odbyté auto, které je za tři roky zralé do šrotu. Na firmě jsme jich měli asi deset a všechny stejně odbyté. Po roce urezl výfuk i s katalyzátorem, rozpadl se volant, utrhly sedačky, rádio nejelo už od výroby, navíc některým chyběl i antikorozní nátěr. A spotřeba? Jako žigulík...12-15 l/100km. A cena? cca 250 000- 300 000......za dva roky užívání v nákladech se srovná se suzuki Jimmy a to je něco úplně jiného

3 2
možnosti
LK

To je určitě pravda, ale Jimny, ačkoliv taky pracovní stroj, je přece jen o chlup hezčí. Pokud jeho majitel není jednoduše srovnaný s tím, že je to jen auto a navíc pracovní, a že se na škrábance nehledí, tak Niva je na dobouchání lepší.

Tím ale nevyvracím co jste napsal. Měl jsem zkušenost z firmy s Nivou, která se startovala přes dráty, protože zapalovací skříňka nefungovala, levé okýnko nešlo vytáhnout zcela nahoru a zamykat dveře šlo jen od spolujezdce (ale řidičovy dveře zůstaly odemčené), a zadní náprava měla vůli snad 20 čísel. I tak to bylo svezení.

0 0
možnosti
MS

Když z něčeho vznikne cosi podobného, nejedná se o dvojčata. Lada vznikla úpravami fiatu 124, ale nejsou to dvojčata...

0 0
možnosti
LM

Zatímco soukromí výrobci aut se neustále trumfovali s tím, kdo co lepšího vymyslí, tak ve východním bloku se vyráběl jeden model i několik desetiletí. Nedávno tady byl rozhovor s tvůrcem Trabantu, který říkal, že technici sice měli připravenou řadu vylepšení, ale politické vedení řeklo, že to není třeba a vyrábělo se to pořád stejně. Někde to zůstalo i dlooouho po revoluci...viz všechny ty Lady.

0 0
možnosti
MN

Do terénu dobré auto. Ale to je všechno. Na silnici poměrně špatné jízdní vlastnosti a katastrofální kvalita zpracování.

A pro použití v náročném prostředí (například doly) je příliš malá - tam je jasnou jedničkou Toyota LC J70.

2 0
možnosti
OU
LK

Jako auto pro jednoho myslivce dobrý ale musí si vzít kulovnici s upilovanou hlavni.

0 0
možnosti
IP

Nivu by som bral ale len v 5 dverovej verzi.Bohužiaľ je momentálne nad moje možnosti.Zle nevypadá ani Bronto a je dokonca homologované v ČR :https://www.youtube.com/watch?v=UOYG3Na6zfM

0 0
možnosti
JV

J27o54s23e65f 31V47a21l36a

5. 4. 2017 18:44

P.S. Pokud si pamatuji, tak i dalsi strojirenske vyrobky z byvaleho SSSR byly neumele kopie. Treba auto Pobeda a naslednik Volga GAZ 21 byly klon Opelu Kapitän, Motocykl Ural bylo jasne BMW a fotoaparat Zorkij je kopie Leicy. Vsechno prislo do Sovetskeho svazu jako valecna korist. A zacatek sovetskeho kosmickeho programu by se nikdy nebyl uskutecnil, nebyt valecnych zajatcu-spolupracovniku Wernhera von Brauna-kteri pred sovetskou armadou nestacili zdrhnout k Americanum. Takze k sovetske konstrukcni skole v autoprumyslu hledim s despektem. Pouze sovetska letadla se darila

3 6
možnosti
AZ

Americky kosmicky program cital pres 300 nemeckych vedcu :-)

3 0
možnosti