Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU chce odškodnění pro majitele aut z Dieselgate a přísnější testy

Evropský parlament se vyslovil pro přísnější pravidla kontroly automobilových emisí a pro odškodnění podvedených majitelů aut v aféře Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F88r81a87n36t29a 56Š17e83v28č60í15k 8152382705383

Tak šílená Jourová,šílená eu a komise v čele s všehoschopným junkerem a eurosockomunisty v akci;-€Pryč s nimi-ale ́jak,když je evropa komunistická:-/

+1/0
10.4.2017 9:43

F22r62a38n34t98a 19Š79e51v81č45í74k 8972282665343

Jourová úplně zešílela?tato všehoschopná úřednic a vykonavatelka by měla od babiše dostat stopku-ať si ji zase užijí socánci:-/Rv

+1/0
7.4.2017 9:35

J36i35ř46í 50H56l97i74s38n12i32k89o87v80s53k59ý 9443221422131

VW je pro mě nedůvěryhodný. Nyní lze na webech přečíst, jaké konstrukční nedostatky mají TSI motory. Je to až neuvěřitelné. A s diesely zase šulil. Až EPA tomu udělala konec.

Nechápu, jak po tom krajně neseriozním chování VW (stačí projít weby o konstrukčních nedostatcích, na které doplácejí zákazníci) tady VW stále někdo obhajuje.

Leda si nechtějí přiznat, že prostě platili firmě, která lže.

0/−5
6.4.2017 22:51

P98e27t50r 66Č17e41r79m11á46k 9538835819180

Motory TSI nemaji žádné výrazné konstrukční nedostatky nad rámec toho co s sebou downsizingový motor jako takový a s čím má tedy problém i konkurence. Nikdo netvrdí že je to nějaký vrchol nabídky trhu, ale nic "neuvěřitelného" na tom není.

EPA ničemu konec neudělala, posloužila jen rolí užitečnéno idiota v politicko-ekonomické kauze dieselgate.

+3/−1
7.4.2017 11:06

M64a60r35t78i79n 91K29a80r24á86s10e32k 9758283918708

Jako konstrukcni nedostatky maji TSI? Docela zvazuju koupi litroveho trivalce (na male jezdeni bohate staci a me prijemnejsi jizdni projev nez malicke atmosfery).

0/0
7.4.2017 14:18

J38i84ř40í 85S84c63h35w19a84c78h 8438244288726

Majitelé těch aut měli s toho podvůdku VW prospěch.

EU by měla požadovat odškodnění pro nás ostatní, co jsme to dýchali a žádného prospěchu z užívání neměli. A to odškodnění by mělo přijít od všech firem, jejichž diesely v Evropě jezdí. ;-)

+2/−6
6.4.2017 20:57

J90i57ř48í 18H78l25i91s33n64i42k50o83v27s13k62ý 9663841652601

přesně tak.

0/0
6.4.2017 22:44

M19a75r25t97i50n 32K79a96r98á69s93e22k 1858654949244

Tak to by mělo taky přijít od všech, kdo provozují auta starší než s nejnovější euro homologací, protože jejich produkty taky dýcháme a produkují jich daleko víc než ty zlé VW. Speciálně od starých tatrovek, co občas nejsou za svým oblakem kouře ani vidět. To co jedna taková vyrobí za sto kilometrů, nevyrobí cinknutý VW za celou životnost. O starých dieselových vlacích ani nemluvím. Tam je to tak nesrovvnatelně víc, že je mi k smíchu uvažování o zákazu vjezdu starších aut do center měst, když tam mají nádraží, kde jezdí samozřejmě všechno, včetně neelektrifikovaných vlaků.

+1/0
7.4.2017 13:34

M19a74r37t19i22n 54P45r60o74k52o44p 6796187150325

Změňte zákonné předpisy a pak si odškodňujte.

Majitelé těch aut totiž neměli a nemají z toho podvůdku prospěch přesně naopak. Protože čím vyšší EURO normu to splňuje tím reálně to auto je složitější a dražší. Idykž by to auto bylo reálně EURO 3 stejně majitel zaplatí za EURO 5/6 .

Platit víc, mít větší spotřebu, menší životnost a výkon není žádný prospěch pro majitele.

Jinak zajisté víte, že problém diesel gate byl v emisích Nox , které se třeba na STK neměří a v USA mají jinou normu. A auto které je tam problémové i bez podvodu normou v EU prochází.

0/0
10.4.2017 9:34

M57a58r66t63i25n 41P49r67o56k45o94p 6346947470375

V tomhle bych videl to , že chtějí chovat máslo na hlavě. Tedy, že stavíme na testech, které nejsou simulaci reality.

Císař je nahý se ukázalo, lidi zajímá cena, spotřeba, výdrž . Normy na spaliny a ekologičnost naprostou většinu lidí u automobilů nezajímají .

A to že kupující/majitelé nestojí za EU a europoslanci, jim začíná silně docházet.

Proto rozhodně cena těch motorů/aut neklesla. Protože z pohledu uživatelů dělá to co má.

+4/0
6.4.2017 20:35
Foto

P96a61v17e48l 57F20ü38r50s95t 5302790466753

Už vidím jak Němci ( vůdci druhé třetí říše ) budou požadovat po VW odškodnění pro majitele aut této značky ;-D;-D;-D

+3/0
6.4.2017 19:34

J78o44s27e90f 63V71a98l37a 9170383593923

Nemci njsou tak blbi. protoze nelze pozadovat zadne pravni odskodneni po nekom, kdo v Evrope nic neprovedl. Ta VW auta jsou i bez SW upgradu pravne naprosto v poradku a odpovidaji vsem pro ne platnym evropskym normam. Ale po managementu VW jde nemecka vlada jako slepice po flusu, protoze VW poskodil prestiz vsech nemeckych vyrobku.

+1/0
6.4.2017 19:49

J42i86ř51í 65H19l50i36s78n15i16k81o56v97s83k64ý 9473301252671

Nejsou. Podívejte se na SAFE DIESEL.

0/−3
6.4.2017 22:45

P93e61t12r 91Č76e10r76m43á41k 9748375689530

Samozřejmě že jsou, platnost původních homologací byla jasně potvrzena. Safe diesel je akorát banda podvodníků co se snaží na tom přiživit.

+3/0
7.4.2017 10:54

J77i87ř63í 77H50l98i39s21n38i20k95o73v38s44k44ý 9653871442891

Bude. I proto třeba policie nemění sw, aby měla důkazní materiál.

0/0
6.4.2017 22:47

J85i23n90d98ř79i83c59h 88Š18k73o92p47e39k 4775231120295

Kravina, nesmysl, zbytečnost a hlavně krásný a jasný důkaz neschopnosti EU řešit podstatné věci

0/0
6.4.2017 18:18

J94a10n 69T78a26r38a82b32a 4916946139719

Já se podveden necítím, takže ať mi Eurokomise laskavě vleze na záda. A upgradovat si SW v 3,0BiTDI na eurokomiseverzi rozhodně nenechám.

+2/0
6.4.2017 17:45

J41o97s75e86f 92V78a67l64a 9960643963663

v Nemecku bez SW upgradu nedostanete zelenou plaketu povolujici vjezd do vetsiho mesta

0/0
6.4.2017 19:25

M48a50r12t64i27n 58P43r59o31k42o46p 6926437290175

Prosím odkaz na úřední nařízení. Podle mně to je moralizující lež.

+3/0
6.4.2017 20:36

P96e62t25r 56Č90e63r85m45á41k 9938715529840

Ale dostanete, plakety jsou odvislé od euronormy ověřené homologací, na to žádný update nemá vliv neboť ta norma je stále stejná ;-)

0/0
7.4.2017 10:55

M43a43r63t97i45n 72K22a76r86á79s67e74k 1468684229194

Je krásné jak skandální dokáže být notoricky známý fakt, když se pouze napíše oficiálně. Všichni kdo mají se škodlivostí spalovacích motorů co do činění a to teď nemyslím jen výrobce aut a ekology v Evropě a Americe, ale klidně i v Africe nebo Grónsku, museli vědět jak nereálné jsou testy a jak automobilky dělají všechno proto, aby jimi za pomoci různých triků prošly. Že to nemá nic společného s reálným provozem, že se dělají různé pololegální a nelegální úpravy vozidel, aby se snížila spotřeba a s ní i veškeré emise. Povídalo se o tom v každé hospodě, takže stačilo jen aby přišel někdo kdo to myslí skutečně vážně a má na to dostatek peněz na nezávislé testování a mohlo to takhle oficiálně vylézt na světlo už dávno. A všichni ti kdo rozhořčeně šoupali nohama a ptali se proč s tím někdo něco neudělá (aby dali na jevo aktivitu a nemuseli to "něco" udělat sami) , teď svoje rozhořčení nad vlastní nečinností nebo neschopností za posledních deset let vybíjejí na jediné automobilce, která jim to ulehčila tím, že se přiznala. A tak se snaží chrlit jeden trest za druhým, aby ukázali jak jsou vlastně hrozně aktivní a spravedlivě rozhněvaní, co si to ten VW dovolil.

To je jako když ve fabrice všichni dělníci příležitostně po troškách kradou drobný materiál a obecně se o tom ví a nikdo to neřeší. Pak jednoho chytnou na vrátnici s hrstí šroubků v kapse a on namísto aby zatloukal a tvrdil že to koupil včera v kovomatu, tak kápne božskou, že to teda ukradl. Protože se to přece obecně ví, nikdo z toho do teď nic nedělal a on nejspíš dostane nějaké slovní pokárání od mistra, šroubky vrátí do bedny a bude vyřízeno. No jenže bác a je bez práce, protože z něj udělali exemplární případ aby na něm potrestali i všechny ostatní a ještě si na něm nějaký ambiciózní náměstek vrátného svojí horlivostí a založením vyšetřovací komise udělal kariéru.

+1/0
6.4.2017 16:41

P65e38t92r 58Č59e60r67m43á48k 9498745839640

To je vskutku komické kdy orgány EU kritizují sami sebe za to jaké nastavili podmínky, a ještě by rádi stáhli VW o peníze i když absolutně nic neporušil. Vskutku schizofrenie Rv

+14/−1
6.4.2017 14:08

P66e33t32r 86K90m73í87n97e81k 5947974561933

Pardon, samozřejmě plus.

0/0
6.4.2017 16:20

P29a74v45e88l 26S27e26d33l32á37k 3420586368831

Tošenovský má pravdu. Evropské úřady mají máslo na hlavě, protože do této pozice VW tak trochu natlačily.

+14/0
6.4.2017 13:06

J82i94ř63í 95H32l47i91s32n23i44k51o59v77s47k31ý 9663561972591

Nebo VW EU. Pozice Německa v EU je známa. EU v podstatě funguje, jak Německo (německé firmy) píská. Proč by jinak EU měla o tolik jiné limity? Jen proto, že to někomu vyhovovalo.

0/0
6.4.2017 22:47

R48o67b12e60r57t 66M47a42t10u94l54a 8417479136255

Za co za to, že vymysleli normu, kterou v reálu nikdo nesplňuje? Tak to chci taky odškodné!

+7/0
6.4.2017 12:27

P86e40t11r 33M56a37l52i32š54k73a 6671485851103

Měli jasně říct, že to nejde a ne předstírat, že to jde. Stejně by se dostaly do situace kde jsou teď, jen s párletým odkladem.

0/0
6.4.2017 16:58

J68a66n 58P78e19k20a 5253783163

Proč pro majitele aut? Utrpěli škodu?

A proč přísnější testy?

Nebylo by rozumnější se podrbat na hlavě a vymyslet reálně plnitelné limity...?

+14/0
6.4.2017 12:23
Foto

M82i97r97o56s10l34a68v 80S71t31e97i39n44e17r 6618664113665

Odškodnit majitele těch aut je nesmysl, ti naopak svojí jízdou poškozují životní prostředí, měli by na nápravu sami přispět.

Nejlépe chráním přírodu, když jezdím výhradně když to je opravdu nutné a spořím palivem.

+5/−4
6.4.2017 12:10

P51a20v27e62l 12S85e81d28l25á92k 3260126168451

Trestat majitele je totální nesmysl, ti nevěděli že si kupují cinknuté motory.

Logický postup je úprava software, která ale může zhoršit chování, životnost a spotřebu motoru, to je vždycky něco za něco. Takže kdo si tu úpravu nechá provést, měl by býti odškodněn ...

+2/0
6.4.2017 13:08

P79e24t64r 15Č36e85r33m43á32k 9458655379940

Ale kdeže. Update sw je běžná servisní věc, a nic z uváděných parametrů se po jeho provedení nesmí změnit nad rámec udělené homologace.

0/0
6.4.2017 14:01

M53a39r32t50i26n 52K18a57r36á94s65e45k 1958694279164

Tak to je otázka, jestli to ta běžná servisní věc vůbec se stávajícím motorem dokáže. Plnit jedno kritérium výrazně přísněji a zároveň nezhoršit jiná kritéria, která znamenají použitelnost takového motoru. Dovedu si docela dobře představit, že takový motor s novým softwarem bude o poznání línější a majitelé naštvaní.

Jako ostatně pokaždé, když přijdou motory novější Euro normou. Papírově jsou výkonnější, ale ve skutečnosti jsou v mnoha situacích kdy člověk ten výkon potřebuje horší než ty předchozí. To že existují nějaké ideální otáčky a ideální situace ve které je ten motor lepší, vůbec nikoho nezajímá, ale dobře se to vyjímá ve výčtu vlastností auta.

+1/0
6.4.2017 16:21

P52e86t54r 29Č90e92r63m92á96k 9608745799280

Tak ono je otázka co má dokázat, normy to musí plnit stále úplně stejně (tedy ne přisněji), a tedy žádné udávané technické parametry se nesmí změnit (výkon, spotřeba, zrychlení, emise atd...). Samozřejmě to praktické chování motoru to ovlivnit může, ale jaký bude ten reálný dopad těžko soudit - dle všeho ten update pracuje s ŘJ podobně jako chiptunning, a využívá pokroku v řízení vstřiků který nastal od doby co byly ty motory uvedeny na trh.

0/0
6.4.2017 16:30

M76a93r26t46i58n 85K73a85r69á74s84e63k 1378324869684

Tak pokud se povedlo tohle, tak je spíš otázka, proč to už dávno není ve všech autech s takovým motorem? Pokud se podařilo vyvinout lepší software, který přesnějším dávkováním a časováním různých dějů udělá ekologičtější motor při zachování jízdních vlastností, tak VW tleskám a těším se na zklamané právníky, jak nebude koho odškodňovat, protože zákazníkům auto pojede stejně a nevznikne tedy žádná škoda.

Pokud jsem ale porozuměl běžným komerčním chiptunningům, obvykle jde o poladění SW a map takovým způsobem, aby to trochu kašlalo na ekologii, občas i na životnost a za to nabídlo vyšší výkon. Dělá se samozřejmě víc tuningů podle toho, co od motoru kdo chce, ale jestli to bývá výsledek nějaké systematické práce a testování na profesionální úrovni, aby pak vznikl univerzální balíček, co se dá nahrát bez dalších úprav do každého motoru stejného modelu, to nevím. Často jsou tuningy kritizované, že něco zlepší a něco jiného zhorší. Že by jenom zlepšoval a navíc o tolik, na to mm asi málo optimizmu.

Skutečný tunning kde se řídící jednotka upravuje pro konkrétní motor, odlaďuje se individuálně pro nejkritičtější situace a dopočítává mapy méně kritických situací, tak to by si s tím asi dali víc práce než kolik by stálo to odškodnění.

0/0
6.4.2017 17:01

P48e90t89r 63Č25e26r92m77á81k 9758625459670

Proč se to nedělalo už předtím má hned několik důvodů. Jednak jak správně říkáte - taková úprava může mít vliv na chování v auta v některých situacích, což pokud jsou dodrženy paramtery homologace není nic stíhatelného, ale vzhledem k určité nevoli kterou to může způsobit u některých řidičů nebyl důvod to riskovat. Dále pak obecně není zájem na vylepšování již prodaných vozů - chcete lepší auto tak si pojďte koupit nový model. A poslední faktor je ten že neexistoval důvod proč tu úpravu vůbec vyvíjet.

Jinak přirovnání k chiptuningu jsem nemyslel tak doslovně, tam se skutečně pracuje primárně s palivovými mapami a využívá se toho že originální verze sw je nastavena velmi ploše a obecně, aby stejně dobře vyhověla v dravém provozu na horkém jihu evropy nebo ledovém severu, a chipem se vlastně "vytáhne" jen ta požadovaná oblast použití a ne nutně na úkor ekologie - spousta chipů má homologaci.

Ale tohle bylo spíš o tom že dokázali upravit samotnou technologii vstřikovačů, a "naučili" ji něco co předtím neznala.

0/0
6.4.2017 18:24

M57a29r90t43i76n 18K28a71r28á59s21e40k 1418654269784

Aha, Tak to jim jak jsem psal před tím, tleskám za pohotovou a doufejme funkční reakci.

0/0
7.4.2017 10:21

P44e36t65r 41Č15e37r21m82á89k 9648605779330

Tak ono termín pohotová není tak úplně na místě, jen o problému na US trhu se vědělo více jak rok a půl předtím než to někdo spustil, takže času na to připravit to bylo dost, pak to také zdrželi homologační autority. A o funkčnosti - je to takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

0/0
7.4.2017 11:00

M67a75r20t21i49n 12K27a65r71á92s54e77k 1508764729394

Hlavně aby zůstalo celých těch několik set tisíc aut co jim lidi vrátili. Jedna koza by se nějak překousla. :-) Jinak nemám páru jak dlouho trvá spáchat a odladit takovou úpravu a jestli jsou +/- dva roky dlouhá nebo krátká doba. Každopádně mi přijde sílenství které kvůli tomu vypuklo těžce přehnané a tak mě těší každá informace, která znamená, že se z toho podaří nějak vybruslit. A to nejsem nějaký zapálený fanda VW, i když jako nucený uživatel opelu koukám mlsně i po škodovkách.

0/0
7.4.2017 11:18

P51e84t84r 36Č60e12r41m35á79k 9358525919780

Tak já jsem teď myslel EU, v US jim ta úprava byla nakonec na nic, ale když už byla vyvinutá tak se dobře využila na ten wow efekt v EU, kde jinak nebylo co řešit...

0/0
7.4.2017 12:44

M59a85r53t66i92n 93K90a44r29á30s26e24k 1618774639714

V tom případě doufám že se jim podaří udělat úpravu, která by překonala stávající podmínky odstavení těch aut, na které VW z nějakého mě neznámého důvodu až příliš lehkovážně přistoupil. Protože podle stávající situace nejde o zamezení provozu nevyhovujících aut v americe, ale i o jejich likvidaci rozřezáním karoserie. Což je samozřejmě daleko nad rámec nutných opatření a projev solidní arogance, která je ostatně amíkům smerem k evropě dost vlastní. A přesně proto by mi udělao radost, kdyby z toho VW vybruslil s co nejmenší ztrátou a tak nějak na truc horlivým trestajícím.

0/0
7.4.2017 13:43

P86e37t85r 43Č20e59r22m75á92k 9958175729780

To se jim bohužel už nepodaří, proto jsou ty auta už na těch parkovištích. Proč na to přistoupili je vcelku jednoduché - nebyla jiná cesta, vw dobře ví že to je od začátku pseudokauza "zabte krtka" a je vcelku jedno co jak budou dělat, americké úřady to pak udělají stejně jak budou chtít ony. Auta se rozřezávat nebudou, odvezou a rozprodají se jinde po světě, ale to samozřejmě nebude dělat přímo VW ale nějaké jiné firmy.

Jinak myslím že poslední věta je naplněna už dnes - finační ztráta je sice veliká, ale díky tomu že VW je největší koncern na světě tak si i s tím poradil a žádné vážnější problémy mu to neučiniloR^

0/0
7.4.2017 15:36

M84i69c75h74a73l 92F43r67ý34d82a 1832779483172

Jedna věc je úprava SW, která sice něco může změnit, ale pokud tomu není přizpůsoben vlastní HW, tedy např právě ty vlastní vstřikovače, tak jsou podobné úpravy k ničemu. Řetěz je vždy jen tak silný, jako je jeho nejslabší článek. To platí i zde.

0/0
7.4.2017 12:03

P64e63t20r 45Č50e62r70m17á48k 9248155459490

K ničemu určitě ne, vývoj jde dopředu jak v SW tak HW, ale samozřejmě ten efekt potom není tak velký.

0/0
7.4.2017 12:49

M35a41r90t10i97n 83K70a50r44á55s48e86k 1148704389284

Píšete to tak striktně, jako by to skutečně měla být do písmene pravda, což samozřejmě není. Nejde totiž o řetěz. Když jiné než nejmodernější vstřikovače nakrmíte nejmodernějším softwarem, dostanete jiný než nejlepší možný výsledek. Pořád ale může být o dost lepší, než ty stejné vstřikovače řízené zastaralejším softwarem.

+1/0
7.4.2017 13:38

J13i12ř59í 41H21l14i20s38n85i70k32o26v24s61k36ý 9593671572921

Není to nesmysl. A majitelé pak mohou uplatňovat škody vůči VW. To je normální právní přístup. Ale je pravdou, že stát se do toho nyní montuje.

0/0
6.4.2017 22:49

P41e91t91r 82Č79e64r45m24á29k 9638965629570

V EU nemůžou majitelé uplatňovat nic, tady proběhlo vše v souladu s legislativou.

0/0
7.4.2017 11:02

T98o77m30á21š 12K84u17c24h36a79ř 3717221228471

Mají mít právo na odškodnění, pokud stát ta auta jako nevyhovující vyřadí z provozu. Jinak to nedává smysl.

+10/0
6.4.2017 12:09

J33a29n 93K21a37l45a23b44z85a 6202201768619

No a kdo odškodní lidi v ulicích měst, kde tyto diesly vypouštějí nejvíce rakovinotvorných částic? Nafta do osobáků neměla nikdy vůbec přijít. Ono Japonci a Amíci vědí, proč si to tam nenechají ve větším vpustit.

+8/−1
6.4.2017 11:55

P56e68t94r 18K31m73í69n68e24k 5827164471653

V podstatě to vědí všichni kromě Evropy. Bohužel.

+1/0
6.4.2017 16:22

M71a85r27t64i21n 21K67a52r96á90s10e69k 9848353218858

NO to je problem no, kdyz jedni vycitaji EU "nesplnitelne limity" a druzi fakticky to, ze je v emisnich normach naopak moc benevolentni... to si pak nnevyberes a je to vzdycky spatne..

+1/0
6.4.2017 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.