Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU chce odškodnění pro majitele aut z Dieselgate a přísnější testy

Evropský parlament se vyslovil pro přísnější pravidla kontroly automobilových emisí a pro odškodnění podvedených majitelů aut v aféře Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F52r83a96n35t23a 25Š49e48v21č57í68k 8332642365973

Tak šílená Jourová,šílená eu a komise v čele s všehoschopným junkerem a eurosockomunisty v akci;-€Pryč s nimi-ale ́jak,když je evropa komunistická:-/

+1/0
10.4.2017 9:43

F31r96a62n47t57a 41Š43e59v54č94í92k 8802612955203

Jourová úplně zešílela?tato všehoschopná úřednic a vykonavatelka by měla od babiše dostat stopku-ať si ji zase užijí socánci:-/Rv

+1/0
7.4.2017 9:35

J45i78ř64í 69H39l92i20s73n49i75k57o26v11s85k34ý 9513101112181

VW je pro mě nedůvěryhodný. Nyní lze na webech přečíst, jaké konstrukční nedostatky mají TSI motory. Je to až neuvěřitelné. A s diesely zase šulil. Až EPA tomu udělala konec.

Nechápu, jak po tom krajně neseriozním chování VW (stačí projít weby o konstrukčních nedostatcích, na které doplácejí zákazníci) tady VW stále někdo obhajuje.

Leda si nechtějí přiznat, že prostě platili firmě, která lže.

0/−5
6.4.2017 22:51

P86e89t51r 22Č82e94r93m51á63k 9748675299560

Motory TSI nemaji žádné výrazné konstrukční nedostatky nad rámec toho co s sebou downsizingový motor jako takový a s čím má tedy problém i konkurence. Nikdo netvrdí že je to nějaký vrchol nabídky trhu, ale nic "neuvěřitelného" na tom není.

EPA ničemu konec neudělala, posloužila jen rolí užitečnéno idiota v politicko-ekonomické kauze dieselgate.

+3/−1
7.4.2017 11:06

M66a58r61t58i87n 85K70a38r91á14s51e73k 9188643848438

Jako konstrukcni nedostatky maji TSI? Docela zvazuju koupi litroveho trivalce (na male jezdeni bohate staci a me prijemnejsi jizdni projev nez malicke atmosfery).

0/0
7.4.2017 14:18

J53i18ř67í 39S60c94h11w58a87c23h 8568564978266

Majitelé těch aut měli s toho podvůdku VW prospěch.

EU by měla požadovat odškodnění pro nás ostatní, co jsme to dýchali a žádného prospěchu z užívání neměli. A to odškodnění by mělo přijít od všech firem, jejichž diesely v Evropě jezdí. ;-)

+2/−6
6.4.2017 20:57

J31i85ř10í 89H95l54i29s74n89i51k22o32v25s60k58ý 9173401302851

přesně tak.

0/0
6.4.2017 22:44

M85a77r41t24i20n 87K37a97r65á56s38e96k 1578804459164

Tak to by mělo taky přijít od všech, kdo provozují auta starší než s nejnovější euro homologací, protože jejich produkty taky dýcháme a produkují jich daleko víc než ty zlé VW. Speciálně od starých tatrovek, co občas nejsou za svým oblakem kouře ani vidět. To co jedna taková vyrobí za sto kilometrů, nevyrobí cinknutý VW za celou životnost. O starých dieselových vlacích ani nemluvím. Tam je to tak nesrovvnatelně víc, že je mi k smíchu uvažování o zákazu vjezdu starších aut do center měst, když tam mají nádraží, kde jezdí samozřejmě všechno, včetně neelektrifikovaných vlaků.

+1/0
7.4.2017 13:34

M35a51r31t64i94n 46P98r88o91k49o19p 6816777420365

Změňte zákonné předpisy a pak si odškodňujte.

Majitelé těch aut totiž neměli a nemají z toho podvůdku prospěch přesně naopak. Protože čím vyšší EURO normu to splňuje tím reálně to auto je složitější a dražší. Idykž by to auto bylo reálně EURO 3 stejně majitel zaplatí za EURO 5/6 .

Platit víc, mít větší spotřebu, menší životnost a výkon není žádný prospěch pro majitele.

Jinak zajisté víte, že problém diesel gate byl v emisích Nox , které se třeba na STK neměří a v USA mají jinou normu. A auto které je tam problémové i bez podvodu normou v EU prochází.

0/0
10.4.2017 9:34

M63a49r25t76i40n 44P17r68o75k84o65p 6906767330935

V tomhle bych videl to , že chtějí chovat máslo na hlavě. Tedy, že stavíme na testech, které nejsou simulaci reality.

Císař je nahý se ukázalo, lidi zajímá cena, spotřeba, výdrž . Normy na spaliny a ekologičnost naprostou většinu lidí u automobilů nezajímají .

A to že kupující/majitelé nestojí za EU a europoslanci, jim začíná silně docházet.

Proto rozhodně cena těch motorů/aut neklesla. Protože z pohledu uživatelů dělá to co má.

+4/0
6.4.2017 20:35
Foto

P83a35v66e79l 23F11ü15r78s63t 5312810946253

Už vidím jak Němci ( vůdci druhé třetí říše ) budou požadovat po VW odškodnění pro majitele aut této značky ;-D;-D;-D

+3/0
6.4.2017 19:34

J31o95s87e88f 83V78a95l69a 9930413293383

Nemci njsou tak blbi. protoze nelze pozadovat zadne pravni odskodneni po nekom, kdo v Evrope nic neprovedl. Ta VW auta jsou i bez SW upgradu pravne naprosto v poradku a odpovidaji vsem pro ne platnym evropskym normam. Ale po managementu VW jde nemecka vlada jako slepice po flusu, protoze VW poskodil prestiz vsech nemeckych vyrobku.

+1/0
6.4.2017 19:49

J93i16ř23í 94H29l60i42s96n25i25k25o97v52s74k56ý 9493471202961

Nejsou. Podívejte se na SAFE DIESEL.

0/−3
6.4.2017 22:45

P75e23t34r 73Č60e63r69m13á87k 9498255869640

Samozřejmě že jsou, platnost původních homologací byla jasně potvrzena. Safe diesel je akorát banda podvodníků co se snaží na tom přiživit.

+3/0
7.4.2017 10:54

J72i47ř93í 72H20l71i49s35n62i43k81o33v79s71k72ý 9843351302221

Bude. I proto třeba policie nemění sw, aby měla důkazní materiál.

0/0
6.4.2017 22:47

J53i93n19d41ř27i92c87h 31Š67k95o72p93e36k 4755981200865

Kravina, nesmysl, zbytečnost a hlavně krásný a jasný důkaz neschopnosti EU řešit podstatné věci

0/0
6.4.2017 18:18

J11a19n 55T74a98r34a36b86a 4716396779409

Já se podveden necítím, takže ať mi Eurokomise laskavě vleze na záda. A upgradovat si SW v 3,0BiTDI na eurokomiseverzi rozhodně nenechám.

+2/0
6.4.2017 17:45

J88o41s24e63f 88V66a52l29a 9530833403923

v Nemecku bez SW upgradu nedostanete zelenou plaketu povolujici vjezd do vetsiho mesta

0/0
6.4.2017 19:25

M78a60r13t94i46n 19P38r53o94k72o73p 6476287130965

Prosím odkaz na úřední nařízení. Podle mně to je moralizující lež.

+3/0
6.4.2017 20:36

P29e19t16r 90Č16e26r90m88á65k 9828615229220

Ale dostanete, plakety jsou odvislé od euronormy ověřené homologací, na to žádný update nemá vliv neboť ta norma je stále stejná ;-)

0/0
7.4.2017 10:55

M53a44r80t64i70n 43K16a55r74á82s75e92k 1688114459464

Je krásné jak skandální dokáže být notoricky známý fakt, když se pouze napíše oficiálně. Všichni kdo mají se škodlivostí spalovacích motorů co do činění a to teď nemyslím jen výrobce aut a ekology v Evropě a Americe, ale klidně i v Africe nebo Grónsku, museli vědět jak nereálné jsou testy a jak automobilky dělají všechno proto, aby jimi za pomoci různých triků prošly. Že to nemá nic společného s reálným provozem, že se dělají různé pololegální a nelegální úpravy vozidel, aby se snížila spotřeba a s ní i veškeré emise. Povídalo se o tom v každé hospodě, takže stačilo jen aby přišel někdo kdo to myslí skutečně vážně a má na to dostatek peněz na nezávislé testování a mohlo to takhle oficiálně vylézt na světlo už dávno. A všichni ti kdo rozhořčeně šoupali nohama a ptali se proč s tím někdo něco neudělá (aby dali na jevo aktivitu a nemuseli to "něco" udělat sami) , teď svoje rozhořčení nad vlastní nečinností nebo neschopností za posledních deset let vybíjejí na jediné automobilce, která jim to ulehčila tím, že se přiznala. A tak se snaží chrlit jeden trest za druhým, aby ukázali jak jsou vlastně hrozně aktivní a spravedlivě rozhněvaní, co si to ten VW dovolil.

To je jako když ve fabrice všichni dělníci příležitostně po troškách kradou drobný materiál a obecně se o tom ví a nikdo to neřeší. Pak jednoho chytnou na vrátnici s hrstí šroubků v kapse a on namísto aby zatloukal a tvrdil že to koupil včera v kovomatu, tak kápne božskou, že to teda ukradl. Protože se to přece obecně ví, nikdo z toho do teď nic nedělal a on nejspíš dostane nějaké slovní pokárání od mistra, šroubky vrátí do bedny a bude vyřízeno. No jenže bác a je bez práce, protože z něj udělali exemplární případ aby na něm potrestali i všechny ostatní a ještě si na něm nějaký ambiciózní náměstek vrátného svojí horlivostí a založením vyšetřovací komise udělal kariéru.

+1/0
6.4.2017 16:41

P50e88t50r 47Č48e32r33m73á34k 9118725439210

To je vskutku komické kdy orgány EU kritizují sami sebe za to jaké nastavili podmínky, a ještě by rádi stáhli VW o peníze i když absolutně nic neporušil. Vskutku schizofrenie Rv

+14/−1
6.4.2017 14:08

P15e80t35r 75K40m81í62n30e13k 5467474351853

Pardon, samozřejmě plus.

0/0
6.4.2017 16:20

P13a59v25e32l 49S97e30d63l47á25k 3700336688151

Tošenovský má pravdu. Evropské úřady mají máslo na hlavě, protože do této pozice VW tak trochu natlačily.

+14/0
6.4.2017 13:06

J94i58ř41í 96H18l14i82s41n70i70k21o42v35s14k63ý 9863671472101

Nebo VW EU. Pozice Německa v EU je známa. EU v podstatě funguje, jak Německo (německé firmy) píská. Proč by jinak EU měla o tolik jiné limity? Jen proto, že to někomu vyhovovalo.

0/0
6.4.2017 22:47

R10o96b47e70r73t 85M49a92t23u83l27a 8877599696585

Za co za to, že vymysleli normu, kterou v reálu nikdo nesplňuje? Tak to chci taky odškodné!

+7/0
6.4.2017 12:27

P93e24t18r 87M16a38l76i97š76k83a 6611785851863

Měli jasně říct, že to nejde a ne předstírat, že to jde. Stejně by se dostaly do situace kde jsou teď, jen s párletým odkladem.

0/0
6.4.2017 16:58

J38a42n 61P82e64k31a 5153933603

Proč pro majitele aut? Utrpěli škodu?

A proč přísnější testy?

Nebylo by rozumnější se podrbat na hlavě a vymyslet reálně plnitelné limity...?

+14/0
6.4.2017 12:23
Foto

M92i35r44o28s42l47a57v 85S93t53e74i44n14e92r 4520382220936

Odškodnit majitele těch aut je nesmysl, ti naopak svojí jízdou poškozují životní prostředí, měli by na nápravu sami přispět.

Nejlépe chráním přírodu, když jezdím výhradně když to je opravdu nutné a spořím palivem.

+5/−4
6.4.2017 12:10

P68a69v71e95l 12S87e24d36l95á87k 3550976858931

Trestat majitele je totální nesmysl, ti nevěděli že si kupují cinknuté motory.

Logický postup je úprava software, která ale může zhoršit chování, životnost a spotřebu motoru, to je vždycky něco za něco. Takže kdo si tu úpravu nechá provést, měl by býti odškodněn ...

+2/0
6.4.2017 13:08

P72e19t23r 36Č22e12r42m79á44k 9458135919910

Ale kdeže. Update sw je běžná servisní věc, a nic z uváděných parametrů se po jeho provedení nesmí změnit nad rámec udělené homologace.

0/0
6.4.2017 14:01

M43a62r97t56i89n 21K91a92r10á91s32e63k 1478264539324

Tak to je otázka, jestli to ta běžná servisní věc vůbec se stávajícím motorem dokáže. Plnit jedno kritérium výrazně přísněji a zároveň nezhoršit jiná kritéria, která znamenají použitelnost takového motoru. Dovedu si docela dobře představit, že takový motor s novým softwarem bude o poznání línější a majitelé naštvaní.

Jako ostatně pokaždé, když přijdou motory novější Euro normou. Papírově jsou výkonnější, ale ve skutečnosti jsou v mnoha situacích kdy člověk ten výkon potřebuje horší než ty předchozí. To že existují nějaké ideální otáčky a ideální situace ve které je ten motor lepší, vůbec nikoho nezajímá, ale dobře se to vyjímá ve výčtu vlastností auta.

+1/0
6.4.2017 16:21

P30e88t15r 97Č75e57r20m30á43k 9258845809650

Tak ono je otázka co má dokázat, normy to musí plnit stále úplně stejně (tedy ne přisněji), a tedy žádné udávané technické parametry se nesmí změnit (výkon, spotřeba, zrychlení, emise atd...). Samozřejmě to praktické chování motoru to ovlivnit může, ale jaký bude ten reálný dopad těžko soudit - dle všeho ten update pracuje s ŘJ podobně jako chiptunning, a využívá pokroku v řízení vstřiků který nastal od doby co byly ty motory uvedeny na trh.

0/0
6.4.2017 16:30

M90a60r65t83i32n 44K62a35r57á50s95e81k 1798264239444

Tak pokud se povedlo tohle, tak je spíš otázka, proč to už dávno není ve všech autech s takovým motorem? Pokud se podařilo vyvinout lepší software, který přesnějším dávkováním a časováním různých dějů udělá ekologičtější motor při zachování jízdních vlastností, tak VW tleskám a těším se na zklamané právníky, jak nebude koho odškodňovat, protože zákazníkům auto pojede stejně a nevznikne tedy žádná škoda.

Pokud jsem ale porozuměl běžným komerčním chiptunningům, obvykle jde o poladění SW a map takovým způsobem, aby to trochu kašlalo na ekologii, občas i na životnost a za to nabídlo vyšší výkon. Dělá se samozřejmě víc tuningů podle toho, co od motoru kdo chce, ale jestli to bývá výsledek nějaké systematické práce a testování na profesionální úrovni, aby pak vznikl univerzální balíček, co se dá nahrát bez dalších úprav do každého motoru stejného modelu, to nevím. Často jsou tuningy kritizované, že něco zlepší a něco jiného zhorší. Že by jenom zlepšoval a navíc o tolik, na to mm asi málo optimizmu.

Skutečný tunning kde se řídící jednotka upravuje pro konkrétní motor, odlaďuje se individuálně pro nejkritičtější situace a dopočítává mapy méně kritických situací, tak to by si s tím asi dali víc práce než kolik by stálo to odškodnění.

0/0
6.4.2017 17:01

P89e47t94r 63Č90e23r81m12á85k 9458855499460

Proč se to nedělalo už předtím má hned několik důvodů. Jednak jak správně říkáte - taková úprava může mít vliv na chování v auta v některých situacích, což pokud jsou dodrženy paramtery homologace není nic stíhatelného, ale vzhledem k určité nevoli kterou to může způsobit u některých řidičů nebyl důvod to riskovat. Dále pak obecně není zájem na vylepšování již prodaných vozů - chcete lepší auto tak si pojďte koupit nový model. A poslední faktor je ten že neexistoval důvod proč tu úpravu vůbec vyvíjet.

Jinak přirovnání k chiptuningu jsem nemyslel tak doslovně, tam se skutečně pracuje primárně s palivovými mapami a využívá se toho že originální verze sw je nastavena velmi ploše a obecně, aby stejně dobře vyhověla v dravém provozu na horkém jihu evropy nebo ledovém severu, a chipem se vlastně "vytáhne" jen ta požadovaná oblast použití a ne nutně na úkor ekologie - spousta chipů má homologaci.

Ale tohle bylo spíš o tom že dokázali upravit samotnou technologii vstřikovačů, a "naučili" ji něco co předtím neznala.

0/0
6.4.2017 18:24

M69a77r75t17i28n 36K94a71r85á59s68e10k 1858364799504

Aha, Tak to jim jak jsem psal před tím, tleskám za pohotovou a doufejme funkční reakci.

0/0
7.4.2017 10:21

P35e61t37r 49Č26e12r50m90á27k 9428375699520

Tak ono termín pohotová není tak úplně na místě, jen o problému na US trhu se vědělo více jak rok a půl předtím než to někdo spustil, takže času na to připravit to bylo dost, pak to také zdrželi homologační autority. A o funkčnosti - je to takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

0/0
7.4.2017 11:00

M29a57r27t48i17n 13K36a14r14á18s93e17k 1938754189134

Hlavně aby zůstalo celých těch několik set tisíc aut co jim lidi vrátili. Jedna koza by se nějak překousla. :-) Jinak nemám páru jak dlouho trvá spáchat a odladit takovou úpravu a jestli jsou +/- dva roky dlouhá nebo krátká doba. Každopádně mi přijde sílenství které kvůli tomu vypuklo těžce přehnané a tak mě těší každá informace, která znamená, že se z toho podaří nějak vybruslit. A to nejsem nějaký zapálený fanda VW, i když jako nucený uživatel opelu koukám mlsně i po škodovkách.

0/0
7.4.2017 11:18

P31e22t95r 75Č15e94r60m87á19k 9298605739660

Tak já jsem teď myslel EU, v US jim ta úprava byla nakonec na nic, ale když už byla vyvinutá tak se dobře využila na ten wow efekt v EU, kde jinak nebylo co řešit...

0/0
7.4.2017 12:44

M37a18r62t44i25n 17K66a80r37á19s41e42k 1318354329454

V tom případě doufám že se jim podaří udělat úpravu, která by překonala stávající podmínky odstavení těch aut, na které VW z nějakého mě neznámého důvodu až příliš lehkovážně přistoupil. Protože podle stávající situace nejde o zamezení provozu nevyhovujících aut v americe, ale i o jejich likvidaci rozřezáním karoserie. Což je samozřejmě daleko nad rámec nutných opatření a projev solidní arogance, která je ostatně amíkům smerem k evropě dost vlastní. A přesně proto by mi udělao radost, kdyby z toho VW vybruslil s co nejmenší ztrátou a tak nějak na truc horlivým trestajícím.

0/0
7.4.2017 13:43

P17e17t42r 95Č51e33r33m48á39k 9158535529320

To se jim bohužel už nepodaří, proto jsou ty auta už na těch parkovištích. Proč na to přistoupili je vcelku jednoduché - nebyla jiná cesta, vw dobře ví že to je od začátku pseudokauza "zabte krtka" a je vcelku jedno co jak budou dělat, americké úřady to pak udělají stejně jak budou chtít ony. Auta se rozřezávat nebudou, odvezou a rozprodají se jinde po světě, ale to samozřejmě nebude dělat přímo VW ale nějaké jiné firmy.

Jinak myslím že poslední věta je naplněna už dnes - finační ztráta je sice veliká, ale díky tomu že VW je největší koncern na světě tak si i s tím poradil a žádné vážnější problémy mu to neučiniloR^

0/0
7.4.2017 15:36

M86i29c93h16a52l 39F51r66ý98d41a 1402919943632

Jedna věc je úprava SW, která sice něco může změnit, ale pokud tomu není přizpůsoben vlastní HW, tedy např právě ty vlastní vstřikovače, tak jsou podobné úpravy k ničemu. Řetěz je vždy jen tak silný, jako je jeho nejslabší článek. To platí i zde.

0/0
7.4.2017 12:03

P41e67t65r 73Č61e38r62m85á83k 9538655349400

K ničemu určitě ne, vývoj jde dopředu jak v SW tak HW, ale samozřejmě ten efekt potom není tak velký.

0/0
7.4.2017 12:49

M65a38r20t76i76n 61K36a84r86á53s23e36k 1288794159654

Píšete to tak striktně, jako by to skutečně měla být do písmene pravda, což samozřejmě není. Nejde totiž o řetěz. Když jiné než nejmodernější vstřikovače nakrmíte nejmodernějším softwarem, dostanete jiný než nejlepší možný výsledek. Pořád ale může být o dost lepší, než ty stejné vstřikovače řízené zastaralejším softwarem.

+1/0
7.4.2017 13:38

J50i42ř64í 20H41l37i83s97n47i86k77o69v57s66k18ý 9313981732271

Není to nesmysl. A majitelé pak mohou uplatňovat škody vůči VW. To je normální právní přístup. Ale je pravdou, že stát se do toho nyní montuje.

0/0
6.4.2017 22:49

P35e42t13r 29Č24e28r12m14á81k 9788295479120

V EU nemůžou majitelé uplatňovat nic, tady proběhlo vše v souladu s legislativou.

0/0
7.4.2017 11:02

T43o16m77á87š 24K90u74c55h95a82ř 3927781248481

Mají mít právo na odškodnění, pokud stát ta auta jako nevyhovující vyřadí z provozu. Jinak to nedává smysl.

+10/0
6.4.2017 12:09

J16a26n 94K56a27l95a79b41z48a 6252101618899

No a kdo odškodní lidi v ulicích měst, kde tyto diesly vypouštějí nejvíce rakovinotvorných částic? Nafta do osobáků neměla nikdy vůbec přijít. Ono Japonci a Amíci vědí, proč si to tam nenechají ve větším vpustit.

+8/−1
6.4.2017 11:55

P27e19t80r 92K64m18í58n31e55k 5327124531203

V podstatě to vědí všichni kromě Evropy. Bohužel.

+1/0
6.4.2017 16:22

M58a35r59t86i16n 46K31a49r87á65s74e62k 9338903838468

NO to je problem no, kdyz jedni vycitaji EU "nesplnitelne limity" a druzi fakticky to, ze je v emisnich normach naopak moc benevolentni... to si pak nnevyberes a je to vzdycky spatne..

+1/0
6.4.2017 16:39







Najdete na iDNES.cz