Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: cinknutá TDI po úpravě ztrácí výkon a chovají se hůř

Švédský magazín Teknikens Värld rozporuje tvrzení VW, že úpravy motorů v souvislosti s kauzou Dieselgate neovlivní výkon motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M64i12r33o19s36l80a67v 36S69t15e14i84n41e69r 6328664463475

Švédové zřejmě s nelibostí sledují úspěchy VW, Seata a Škody. Sami mají jenom zkrachované automobilky Saab a Volvo, pro jistotu se o emisích Volva nezmiňují.

Měli by měřit hlavně vozy, kterých je ve Švédsku nejvíce.

VW má samozřejmě v současnosti diesly, které splňují veškeré testovací nároky s rezervou, diskuze se točí stále ještě kolem vozů, jejichž produkce skončila před 4 roky. Nádržky s močovinou najdete u VW a Škody už 2013.

Motory s vysokou kompresí, t.j. po downsizingu, budou mít s teplotou stále problém, tím i s životností. Nejvíc trpí ventily a hlavy. Přísada řepkového oleje ničí naftové motory už od jejího zavedení, není důvod v tom pokračovat a ničit i naše pole.

0/0
16.4.2017 8:13

J69i27ř14í 53D93o51n50ě83k 2515263236889

S nelibostí sledují úspěch?A proč tedy takový koncern jakým je největší automobilka má zapotřebí podvádět zákazníky?Jaký byl důvod podvodného software?Pokud někdo klame za účelem podvodu má být odpovědný za poškození zákazníka a nevyhýbat se odpovědnosti.Vůbec bych se nimi nepáral jenom protože to je Německa automobilka.Být to jiná automobilka donutí je EU zaplatit bez reptání.

0/0
18.4.2017 12:38

P42e54t85r 40Č73e36r73m18á19k 9368915209770

Nic jako podvodný SW neexistuje. A v EU nikoho VW nepodváděl ani neklamal, proto tu nic platit nebude a patřičné orgány jsou si toho samozřejmě velmi dobře vědomi. R^

0/0
18.4.2017 22:32

J50a96n 84B46e74n24h62á29k 6654383732231

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:31

J80a59n 16B94e46n48h22á50k 6384413762211

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

..(ani zde)...

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

... ... ... ... ... zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:30

S32t59a95n74i35s69l29a29v 28I16n29d37r87u64c85h 1872497753614

Bodejď ne, když se kvůli snížení NOx více otevírá EGR ventil, aby snížil teplotu ve válcích a tím pádem více dusí motor a snižuje koncentraci kyslíku.

0/0
15.4.2017 8:53

M94i78l44o36š 87K60o66l80m93a24n 6986543897102

To, že se sníží nepatrně výkon se ale vědělo od počátku, kdy v USA vznikla aféra. Čím to je ví jen odborníci na motory, laik to prakticky nepozná. Menší spotřeba je údajně "náhrada paliva větším množstvím vzduchu" turbodmychadlem. Jedno je jisté a to je, že se muselo něco najít, aby se zlikvidovala konkurence. USA by si měly sáhnout do svědomí a zveřejnit kolik zplodin je z jejich tankerů. Ty mají dvoutaktní dieselový motor, který za jeho životnost, nikdy nezastaví. Kolik je stále nad námi letadel ? Škodliviny z aut je promile z celkového znečištění.

+1/−1
13.4.2017 18:12

J19a21n 14S94t42e10h58l19i46k 9355257726281

Hledáte za tím nějaké skryté umysly , ale spíše jde o to , že američané testují více škodlivin a v reálu . U nás je spíše laboratorní testování . A to se netýká jenom aut , ale třeba i krbovek , kotlu . Jednoduše řečeno američané testují krbovky na ruzné rychlosti hoření (jak spotřebitel ovládá vzduch) a u nás se testuje pouze na nominální výkon .

0/0
14.4.2017 8:58

P55e70t86r 26Č71e93r14m88á59k 9648785119590

Tak to nejsou skryté úmysly ale konstatování faktů, americké předpisy uznávaji nedc stejně jako EU, takže skutečně museli najít něco jiného na co to oficiálně napasovat, protože néjaké měření EPA nemá tu relevanci.

0/0
15.4.2017 0:18

J36i24ř38í 28E19r94b24e42n 1543634366787

V reálu neotestujete nic, pokud chcete získat nějaká hodnověrná data. Vždycky se vše musí zkoušet v laboratoři. Jinak totiž srovnatelné a opakovatelné výsledky nedostanete nikdy.

+1/0
16.4.2017 11:22

J12a50n 45V31a60š87á65t11k44o 7941867893359

Mám KIu v benzínu už sedmým rokem a mám svatej klid, jenom měním olej a občas filtry. Žádné problémy, co maj lidi s koncernem.

0/0
13.4.2017 13:41

S48t89a20n98i58s83l89a65v 23I90n63d93r14u79c61h 1462497523304

Tak by mě zajímalo, co Tvá KIA bude dělat, až bude mít nahrkáno půl mega.

+1/0
15.4.2017 8:54

J50o93h20n15n47y 87H25a68m91p20l 7343862346286

Uz to konecne pochopte, a nechte ty spalovace ropy nakladakum.......

+2/−1
12.4.2017 23:47

P29e59t20r 33B75á41č71a 8725836975695

Proto s nima muze zpatky do servisu jen uplny...

+2/0
12.4.2017 22:24

P82e84t21r 44M45i59c49h83a80l 2510464331302

Dobře jsem věděl, proč jsem tuto "úpravu" odmítl. A dobře jsem udělal. Kdyby totiž řešení celého problému bylo tak jednoduché, tak by to udělali už při homologaci.

+6/0
12.4.2017 21:35

R87o78m16a90n 83T34r89y19l71č 9305459668125

Já myslel, že max. točivý moment při vyšších otáčkách znamená vyšší výkon

+1/0
12.4.2017 21:04

R80i83c46h24a14r21d 97T46o26m72e10č33e51k 7506125746701

A tím větší spotřebu.

0/0
12.4.2017 22:14

R12o53m73a19n 41T51r18y38l11č 9585389988415

No jo, ale uvádět výkon a Nm bez příslušných otáček je hodně zkreslující,

+1/0
12.4.2017 22:47

M89i55r68e52k 75G83a98j36e31r 5251806119440

Nejlepe je videt cely graf prubehu vykonu v zavislosti na otackach.

0/0
13.4.2017 3:08

M35i58l30o41š 45K47o12l82m61a33n 6236213857252

Ten graf si může namalovat každý jaký chce, výkon motoru je takový, že je využit jen výjimečně a převážně těmi, kteří si myslí, že by mohli F1.

+1/0
13.4.2017 18:23

S68t81a28n16i31s58l70a18v 84I48n87d78r49u37c76h 1942937653594

Ale důležité, pro životnost motoru je, aby ten krouťák byl vysoký už při nízkých otáčkách. Ukaž mi "benzín", který si to pěkně přede při 1500 a už spolehlivě akceleruje při 1700 otáčkách a přitom nežere i trávu u cesty.

0/0
15.4.2017 9:02

J68i97ř98í 34S37c72h16w12a69c76h 8128634478286

třeba naprostá většina TSI... a atmosféry od 2.0 výše s tím taky nemají problém ;-)

0/0
15.4.2017 20:57

J75i80ř14í 34E34r84b19e52n 1553184926647

S felicií 1.3 MPI 50 kW jsem tak jezdil už před dvaceti lety - na normální silnici mezi městy si motor na pětku předl 1500 při devadesátce a to mi stačilo.

0/0
16.4.2017 11:24
Foto

M50i52r45o33s91l35a24v 85S58t51e62i78n58e39r 6288944333895

Vyšší točivý moment znamená hlavně vyšší tlak na píst, tudíž i kompresi. Zvětšuje se tím plocha termodynamického trojúhelníku mezi sáním, kompresí a zapálením směsi. Výsledek je nižší spotřeba paliva, pokud je vozidlo stejně hmotné a aerodynamické.

U benzinového motoru se vstřikováním do sacího potrubí je špičkový tlak omezen oktanovým číslem paliva. Přímé vstřikování CR ještě u benzinu není běžné, jsou problémy s mazáním.

0/0
16.4.2017 8:24
Foto

R19o67b82e53r25t 51B66o52u48k57a65l 4144565550

A musím si nechat přehrát software nebo ne? Píšou, že to nebude mít vliv na výkon, spotřebu ...

0/0
12.4.2017 18:34

P13e79t79r 86Č82e27r60m10á67k 9698465629190

Nemusíte.

0/0
12.4.2017 19:03

P11a43v75e51l 68P11e91t50r 8963973

jo, ty musíš

0/0
12.4.2017 21:14

L14u87d66ě87k 77N67ě97m54e70c 5815911742214

Popravdě postrádám logiku vysvětlení tohoto "jevu". Skoro se mi tomu nechce věřit.

0/0
12.4.2017 17:58
Foto

J67i93ř65í 30D72v14o73ř52á81k 5755259820468

A co jste čekali. Už jenom ta kouzelná trubička, která měla u vznětového motoru kupodivu zlepšit promíchání vzduchu s naftou, je prakticky jenom brzda vzduchu( zeslabení průměru sacího potrubí) . Čím míň O 2 , tím míň NOX.

+1/0
12.4.2017 17:52

J64i25ř17í 58H51o98v45o91r12a 2289840717889

Ten Dým Ignoruj 

+1/0
12.4.2017 15:00

P28e74t93r 34M94i24c44h23a13l 2470934581202

Článek o "CENSORED", kteří si nechávají vymontovat DPF, tu byl nedávno.

+1/0
12.4.2017 21:36

M74a81r24e67k 33M51a79t28i26k97o 2190786793729

Jak to vypadá, tak my v Evropě jsme pro VW asi Untermensch,

Američané si mohou auta vyměnit. To v Evropě přidusí motory, takže vám zvýší potřebu, zničí spojku a s vyšším vytáčením motoru přijde i rychlejší degradace oleje. Takže těch 30.000 km co vám teď nabízejí longlife výměnu Vám zničí motor ještě víc. A nevymůžete nic. On ten Volkswagen bude asi mezi auty takovej pěknej arogantní lhář. A to počkejte až se projeví to šetření na materiálech, aby mohl Američanům platit tu pokutu. Teď jsem jel v novém Superbu 140KW automat a věřte, že tam žádný pocit "zatlačení do sedaček" není. Sám jezdím ve starém CC 125KW automat a ta akcelerace je mnohem lepší. Takže tak. VW koncern nám lže a okráda v přímém přenosu.

+4/−2
12.4.2017 13:55

P89e48t77r 75Č89e35r47m19á58k 9178675719770

VW se chová jako bežná komerční firma - platí tam kde musí. V EU nic neporušili, tak logicky nebudou vynakládat prostředky navíc. Jinak LongLife není žádný olej po 30tis., je to prodloužený servisní interval 30tis a variabilní vymněna oleje ;-)

A že dvoulitrová nafta v modelu střední třídy nepřináší pocit zatlačení do sedaček je opravdu překvapující ;-D

+1/0
12.4.2017 16:06

M87a87r53e50k 35M44a82t75i93k21o 2820126853629

Aha, tak to je škoda, že nemůžu ukázat ofocenou servisu. Výměna motorového oleje po 30.000 km pokaždé. Takže mi ve značkové servisu ničí motor? Źadnou "variabilitu" tam nevidím.

Ne, opravdu nečekám, že ta auta budou trhat asfalt, ale porovnávám akceleraci 2 srovnatelných motorů, kde ten novější a silnější se chová utahaně protože má v sobě tu novou výkonovou mapu kvůli dieselgate. ;-)

0/0
12.4.2017 21:59

P20e47t12r 13Č84e26r48m54á87k 9648375459500

Ano i to je možné, nebo máte špatně nastavený kód, a nebo zkrátka jezdíte tak že to skutečně na těch 30 vyjde.

A akcelerace neodpovídá jenom výkonu, tam do toho vstupuje dalších x faktorů počínaje jinými odpory (cx, hmotnost, pneu atd) konče zpřevodováním, navíc každý motor má toleranci ve které se pohybuje, takže pokud porovnáte dva konkrétní kusy které mužou být zrovna z toho druhého konce svého tolerančního spektra, tak skutečně může klidně v akceleraci být lepší i ten papírově slabší.

+1/0
12.4.2017 22:40

S52t12a14n35i79s78l10a54v 83I42n32d24r66u95c70h 1142847673374

Ten LongLife efekt je jen v tom, že se olej méně přepaluje, ale žádné aditivum Ti nezamezí tvorbu kalů, které pak působí jako brusná pasta. Já osobně bych ten LomgLife měnil tak max po těch 15000 kilometrech, stejně jako běžný kvalitní olej.

+1/0
15.4.2017 9:08

P41e98t98r 58Č21e66r65m12á45k 9358875719940

Tak ono ty aditiva mají především funkci zpomalení degradace oleje, nepojímá to tak rychle vzdušnou vlhkost atd. Takže výhoda je pro ty extrémy - ten kdo najezdí hodně málo km ušetři za každoroční výměnu oleje, a naopak ten kdo jezdí hodně a na jedno nastartování ujede to co jiný po městě třeba na 15x. Pro ten střed to skutečně moc smysl nemá.

0/0
15.4.2017 13:37
Foto

M63i82r42o77s61l32a73v 39S36t31e98i96n12e50r 6468244853555

Já si svého Yeti s motorem CFHF , t.j. dvoulitr s 81 kW hlídám. Po nahrání updatu se mi snížila spotřeba docela zřetelně, na delší smíšené trasy, jako třeba Mnichov- Strakonice přes Železnou Rudu mám spotřebu 5,2 l na 100 km. Dále se zlepšila akcelerace ve vyšších otáčkách. Není to žádný zázrak, je to stejný motor, jako ten se 110 kW, nižší výkon je naprogramován v palubním počítači. Stačilo tedy tu softwarovou brzdu trochu povolit.

Že výsledky u motoru se 130 kW nebudou tak dobré, si mohu představit, tam jsou vyšší tlaky i teploty při spalování, příčina produkce NOxx.

+1/0
12.4.2017 13:15

M31a63r43e96k 94M23a14t13i26k58o 2380526663369

VW Tiguan 130kW po změně software -> 0,8l vyšší spotřeba.

0/0
12.4.2017 14:00
Foto

M69i27r41o43s34l38a37v 27S52t53e39i58n61e43r 6358204433485

Potvrzujete názor inženýra: zvyšování výkonu při nezměněném obsahu vede k problémům s emisemi. Proto nelze všem měřit stejně, problematické jsou vždy malé motory s velkým výkonem.

+3/0
13.4.2017 9:11

L12u38d91v57í90k 60O65n83d49ř19í65č47e68k 8180885640718

To je zase překvapení.

1) Oficiální metodika NEDC je od reálného provozu na hony vzdálená. Automobilky jsou nuceny optimasovat tak, aby jim "to vyšlo" právě v podmínkách této normy. Srovnávat výsledky testů dle jiných metodik s NEDC je zcela irelevantní..

2) Novější normy EURO jdou proti fyzikálním zákonům. Máme tu zákon zachování hmoty a energie, o těch však zelení absolventi různých ideologicky zaměřených pseudo-oborů nikdy neslyšeli. Automobilky tedy musejí hledat způsoby, aby se vlk nažral, a koza zůstala celá.

A teď otázka za dva bludišťáky: Jak je možné, že ostatní automobilky, s v podstatě stejnou technologií motorizace (a jízdními vlastnostmi), dosahují v testech NEDC stejných výsledků, jako "švindlující" VW ?

+8/0
12.4.2017 11:06

V72l23a29d71i41s26l72a11v 98B71u84r79y65š11e87k 1659792617164

tak asi ty ostatní automobilky nemají stejnou technologii, jako používal VW u cinknutých motorů, jak je vidět, tak i VW když chce, tak dokáže vyrobit vznětový motor, který splňuje normu euro 6 bez podvodů, tak proč by to nedokázal třeba PSA, je jasný, že to něco stojí

0/0
12.4.2017 12:10

P69e85t77r 31Č77e85r69m28á37k 9868815669450

Ale houby, technologie mají naprosto identické, dodavatelů systému vstřikování a řízeni emisí je jen pár a jejich produkty používají pak všichni napříč trhem.

+3/0
12.4.2017 12:30

V42l71a93d93i70s46l12a65v 16B77u35r58y77š27e68k 1569592777824

no asi ne, když podváděli, rozhodně nejsou všechny technologie stejné, ono to bylo spíš tak, že vsadili na staré levné technologie, které splňovali normu za cenu podvodů a a tím získali konkurenční výhodu a jiné automobilky šly zase cestou jinou, dnešní motory VW již normu splňují i bez podvodů stejně jako ostatních výrobců, já měl v době dieslegate motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA a dostal jsem dopis od zastoupení podepsaný nějakým ředitelem, že tento motor spňuje podmínky euro 5 i bez podvodů a já tomu věřím

0/0
12.4.2017 12:44

P40e67t86r 84Č12e93r91m83á59k 9598365689370

Naprostý nesmysl, technologie jsou naprosto stejné, koneckonců i ten samotný software programoval Bosch, tedy dodavatel dalších x automobilek. Normu pak plní skutečně všechny motory - i PSA, a to z prostého důvodu - zmiňovaná funkce není v žádném rozporu s předepsanou metodikou a o žádný podvod se tedy podle evropské legislativy nejedená R^

+2/0
12.4.2017 13:14

V76l90a19d28i98s31l58a12v 36B57u90r67y18š74e27k 1189862877694

aha, jen tedy pak není jasný, že když se nejedná o podvod, tak proč předělávají, to jaksi nemá logiku

0/0
12.4.2017 17:47

P10e95t63r 51Č49e87r44m43á43k 9778745889250

Ale jistěže má, oni taky nic nepředělávají, jen nabízí update odvozený od toho vyvinutého pro us trh.

0/0
12.4.2017 19:01

M67a16r58e56k 67M66a30t12i85k25o 2310926693769

Toto tvrdí pouze automobilky, že se nedá plnit, že to jde proti fyz. zákonům. Jak to asi dělají v Americe?

+1/0
12.4.2017 14:07

V25l16a32d82i62s94l84a28v 49B42u56r75y49š34e42k 1439432297974

tak ono by spíš bylo divný, kdyby tvrdily něco jinýho, ono to prej stojí dost peněz

0/0
12.4.2017 17:48

P44e98t50r 53Č25e32r70m65á75k 9398285489440

Automobilky to právě netvrdí, ty naopak ty normy ve spolupráci s EU připravovaly, zároveň ovšem i s metodikou podle které se bude zjišťovat. R^

+2/0
12.4.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.