Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate: cinknutá TDI po úpravě ztrácí výkon a chovají se hůř

Švédský magazín Teknikens Värld rozporuje tvrzení VW, že úpravy motorů v souvislosti s kauzou Dieselgate neovlivní výkon motoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M26i72r33o13s63l75a57v 68S55t48e34i63n96e67r 4370152270896

Švédové zřejmě s nelibostí sledují úspěchy VW, Seata a Škody. Sami mají jenom zkrachované automobilky Saab a Volvo, pro jistotu se o emisích Volva nezmiňují.

Měli by měřit hlavně vozy, kterých je ve Švédsku nejvíce.

VW má samozřejmě v současnosti diesly, které splňují veškeré testovací nároky s rezervou, diskuze se točí stále ještě kolem vozů, jejichž produkce skončila před 4 roky. Nádržky s močovinou najdete u VW a Škody už 2013.

Motory s vysokou kompresí, t.j. po downsizingu, budou mít s teplotou stále problém, tím i s životností. Nejvíc trpí ventily a hlavy. Přísada řepkového oleje ničí naftové motory už od jejího zavedení, není důvod v tom pokračovat a ničit i naše pole.

0/0
16.4.2017 8:13

J95i15ř77í 89D27o64n55ě13k 2815813836259

S nelibostí sledují úspěch?A proč tedy takový koncern jakým je největší automobilka má zapotřebí podvádět zákazníky?Jaký byl důvod podvodného software?Pokud někdo klame za účelem podvodu má být odpovědný za poškození zákazníka a nevyhýbat se odpovědnosti.Vůbec bych se nimi nepáral jenom protože to je Německa automobilka.Být to jiná automobilka donutí je EU zaplatit bez reptání.

0/0
18.4.2017 12:38

P16e39t85r 14Č14e75r14m33á28k 9938585489420

Nic jako podvodný SW neexistuje. A v EU nikoho VW nepodváděl ani neklamal, proto tu nic platit nebude a patřičné orgány jsou si toho samozřejmě velmi dobře vědomi. R^

0/0
18.4.2017 22:32

J66a55n 54B82e59n70h78á11k 6274203542591

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:31

J35a54n 68B56e59n93h75á84k 6394423942771

Měření NOx v reálném provozu - odchylka od normy (jen namátkou):

1) ( = nejlepší výsledek) VOLKSWAGEN Golf 1.6 TDi - 3,3x

2) Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,1x

..... (zde není VW)

6) Ford Focus 1.5 TDCi - 6,9x

7) Opel Astra 1.6 CDTi - 6,9x

..(ani zde)...

11) Ford Mondeo 2.0 TDCi - 9,2x

12) M-B ... - 13x

13) Renault Captur 1.5dCi - 16,5x (!!!!)

... ... ... ... ... zdroj: Deutsche Umwelthilfe

0/0
15.4.2017 18:30

S62t61a10n93i71s12l56a39v 57I60n19d11r30u31c21h 1142237883284

Bodejď ne, když se kvůli snížení NOx více otevírá EGR ventil, aby snížil teplotu ve válcích a tím pádem více dusí motor a snižuje koncentraci kyslíku.

0/0
15.4.2017 8:53

M40i53l77o30š 45K75o67l10m81a62n 6126333597752

To, že se sníží nepatrně výkon se ale vědělo od počátku, kdy v USA vznikla aféra. Čím to je ví jen odborníci na motory, laik to prakticky nepozná. Menší spotřeba je údajně "náhrada paliva větším množstvím vzduchu" turbodmychadlem. Jedno je jisté a to je, že se muselo něco najít, aby se zlikvidovala konkurence. USA by si měly sáhnout do svědomí a zveřejnit kolik zplodin je z jejich tankerů. Ty mají dvoutaktní dieselový motor, který za jeho životnost, nikdy nezastaví. Kolik je stále nad námi letadel ? Škodliviny z aut je promile z celkového znečištění.

+1/−1
13.4.2017 18:12

J89a96n 18S77t17e54h18l97i30k 9775937596541

Hledáte za tím nějaké skryté umysly , ale spíše jde o to , že američané testují více škodlivin a v reálu . U nás je spíše laboratorní testování . A to se netýká jenom aut , ale třeba i krbovek , kotlu . Jednoduše řečeno američané testují krbovky na ruzné rychlosti hoření (jak spotřebitel ovládá vzduch) a u nás se testuje pouze na nominální výkon .

0/0
14.4.2017 8:58

P39e71t63r 80Č25e53r75m46á48k 9838405649270

Tak to nejsou skryté úmysly ale konstatování faktů, americké předpisy uznávaji nedc stejně jako EU, takže skutečně museli najít něco jiného na co to oficiálně napasovat, protože néjaké měření EPA nemá tu relevanci.

0/0
15.4.2017 0:18

J14i11ř73í 75E55r37b58e35n 1393344126357

V reálu neotestujete nic, pokud chcete získat nějaká hodnověrná data. Vždycky se vše musí zkoušet v laboratoři. Jinak totiž srovnatelné a opakovatelné výsledky nedostanete nikdy.

+1/0
16.4.2017 11:22

J16a43n 20V42a33š10á36t84k30o 7371377283819

Mám KIu v benzínu už sedmým rokem a mám svatej klid, jenom měním olej a občas filtry. Žádné problémy, co maj lidi s koncernem.

0/0
13.4.2017 13:41

S85t79a83n38i50s22l77a23v 89I50n16d33r53u31c66h 1112297983474

Tak by mě zajímalo, co Tvá KIA bude dělat, až bude mít nahrkáno půl mega.

+1/0
15.4.2017 8:54

J61o54h19n20n64y 14H24a83m14p78l 7953752736556

Uz to konecne pochopte, a nechte ty spalovace ropy nakladakum.......

+2/−1
12.4.2017 23:47

P92e68t56r 74B95á88č22a 8345216265915

Proto s nima muze zpatky do servisu jen uplny...

+2/0
12.4.2017 22:24

P14e18t79r 78M69i83c10h38a89l 2650374751682

Dobře jsem věděl, proč jsem tuto "úpravu" odmítl. A dobře jsem udělal. Kdyby totiž řešení celého problému bylo tak jednoduché, tak by to udělali už při homologaci.

+6/0
12.4.2017 21:35

R28o34m36a37n 72T44r92y74l42č 9765599618195

Já myslel, že max. točivý moment při vyšších otáčkách znamená vyšší výkon

+1/0
12.4.2017 21:04

R35i33c20h34a37r42d 92T27o60m94e44č15e44k 7936945466821

A tím větší spotřebu.

0/0
12.4.2017 22:14

R88o65m92a87n 55T70r61y83l60č 9765329278715

No jo, ale uvádět výkon a Nm bez příslušných otáček je hodně zkreslující,

+1/0
12.4.2017 22:47

M40i29r26e59k 58G76a27j64e38r 5931826519670

Nejlepe je videt cely graf prubehu vykonu v zavislosti na otackach.

0/0
13.4.2017 3:08

M38i91l32o38š 50K97o37l58m87a93n 6686313797622

Ten graf si může namalovat každý jaký chce, výkon motoru je takový, že je využit jen výjimečně a převážně těmi, kteří si myslí, že by mohli F1.

+1/0
13.4.2017 18:23

S57t49a76n65i69s10l88a63v 24I87n83d45r28u28c27h 1602707193454

Ale důležité, pro životnost motoru je, aby ten krouťák byl vysoký už při nízkých otáčkách. Ukaž mi "benzín", který si to pěkně přede při 1500 a už spolehlivě akceleruje při 1700 otáčkách a přitom nežere i trávu u cesty.

0/0
15.4.2017 9:02

J87i42ř69í 61S31c35h34w88a22c52h 8358564388776

třeba naprostá většina TSI... a atmosféry od 2.0 výše s tím taky nemají problém ;-)

0/0
15.4.2017 20:57

J24i69ř24í 61E38r22b51e77n 1743764436547

S felicií 1.3 MPI 50 kW jsem tak jezdil už před dvaceti lety - na normální silnici mezi městy si motor na pětku předl 1500 při devadesátce a to mi stačilo.

0/0
16.4.2017 11:24
Foto

M15i78r19o40s36l32a58v 84S90t29e87i87n54e39r 4450202750216

Vyšší točivý moment znamená hlavně vyšší tlak na píst, tudíž i kompresi. Zvětšuje se tím plocha termodynamického trojúhelníku mezi sáním, kompresí a zapálením směsi. Výsledek je nižší spotřeba paliva, pokud je vozidlo stejně hmotné a aerodynamické.

U benzinového motoru se vstřikováním do sacího potrubí je špičkový tlak omezen oktanovým číslem paliva. Přímé vstřikování CR ještě u benzinu není běžné, jsou problémy s mazáním.

0/0
16.4.2017 8:24
Foto

R88o40b54e66r14t 58B12o97u42k96a93l 4194675920

A musím si nechat přehrát software nebo ne? Píšou, že to nebude mít vliv na výkon, spotřebu ...

0/0
12.4.2017 18:34

P27e76t29r 54Č79e81r25m13á97k 9538865939800

Nemusíte.

0/0
12.4.2017 19:03

P36a16v97e76l 40P12e62t86r 8133983

jo, ty musíš

0/0
12.4.2017 21:14

L48u74d59ě37k 37N89ě61m90e80c 5615931702774

Popravdě postrádám logiku vysvětlení tohoto "jevu". Skoro se mi tomu nechce věřit.

0/0
12.4.2017 17:58
Foto

J19i89ř40í 93D94v85o42ř11á78k 5195769750918

A co jste čekali. Už jenom ta kouzelná trubička, která měla u vznětového motoru kupodivu zlepšit promíchání vzduchu s naftou, je prakticky jenom brzda vzduchu( zeslabení průměru sacího potrubí) . Čím míň O 2 , tím míň NOX.

+1/0
12.4.2017 17:52

J43i29ř63í 17H14o15v23o76r80a 2799300537869

Ten Dým Ignoruj 

+1/0
12.4.2017 15:00

P22e45t61r 15M41i85c64h38a87l 2860984171672

Článek o "CENSORED", kteří si nechávají vymontovat DPF, tu byl nedávno.

+1/0
12.4.2017 21:36

M11a69r96e68k 64M81a60t45i55k42o 2370726573889

Jak to vypadá, tak my v Evropě jsme pro VW asi Untermensch,

Američané si mohou auta vyměnit. To v Evropě přidusí motory, takže vám zvýší potřebu, zničí spojku a s vyšším vytáčením motoru přijde i rychlejší degradace oleje. Takže těch 30.000 km co vám teď nabízejí longlife výměnu Vám zničí motor ještě víc. A nevymůžete nic. On ten Volkswagen bude asi mezi auty takovej pěknej arogantní lhář. A to počkejte až se projeví to šetření na materiálech, aby mohl Američanům platit tu pokutu. Teď jsem jel v novém Superbu 140KW automat a věřte, že tam žádný pocit "zatlačení do sedaček" není. Sám jezdím ve starém CC 125KW automat a ta akcelerace je mnohem lepší. Takže tak. VW koncern nám lže a okráda v přímém přenosu.

+4/−2
12.4.2017 13:55

P56e10t38r 20Č20e49r17m72á96k 9488735779900

VW se chová jako bežná komerční firma - platí tam kde musí. V EU nic neporušili, tak logicky nebudou vynakládat prostředky navíc. Jinak LongLife není žádný olej po 30tis., je to prodloužený servisní interval 30tis a variabilní vymněna oleje ;-)

A že dvoulitrová nafta v modelu střední třídy nepřináší pocit zatlačení do sedaček je opravdu překvapující ;-D

+1/0
12.4.2017 16:06

M21a63r54e42k 63M10a45t13i53k79o 2220246473919

Aha, tak to je škoda, že nemůžu ukázat ofocenou servisu. Výměna motorového oleje po 30.000 km pokaždé. Takže mi ve značkové servisu ničí motor? Źadnou "variabilitu" tam nevidím.

Ne, opravdu nečekám, že ta auta budou trhat asfalt, ale porovnávám akceleraci 2 srovnatelných motorů, kde ten novější a silnější se chová utahaně protože má v sobě tu novou výkonovou mapu kvůli dieselgate. ;-)

0/0
12.4.2017 21:59

P51e66t13r 34Č41e82r96m17á37k 9598755889660

Ano i to je možné, nebo máte špatně nastavený kód, a nebo zkrátka jezdíte tak že to skutečně na těch 30 vyjde.

A akcelerace neodpovídá jenom výkonu, tam do toho vstupuje dalších x faktorů počínaje jinými odpory (cx, hmotnost, pneu atd) konče zpřevodováním, navíc každý motor má toleranci ve které se pohybuje, takže pokud porovnáte dva konkrétní kusy které mužou být zrovna z toho druhého konce svého tolerančního spektra, tak skutečně může klidně v akceleraci být lepší i ten papírově slabší.

+1/0
12.4.2017 22:40

S60t38a71n57i94s86l90a49v 81I11n98d73r72u22c84h 1132307263944

Ten LongLife efekt je jen v tom, že se olej méně přepaluje, ale žádné aditivum Ti nezamezí tvorbu kalů, které pak působí jako brusná pasta. Já osobně bych ten LomgLife měnil tak max po těch 15000 kilometrech, stejně jako běžný kvalitní olej.

+1/0
15.4.2017 9:08

P71e56t65r 16Č93e24r41m94á92k 9138355939650

Tak ono ty aditiva mají především funkci zpomalení degradace oleje, nepojímá to tak rychle vzdušnou vlhkost atd. Takže výhoda je pro ty extrémy - ten kdo najezdí hodně málo km ušetři za každoroční výměnu oleje, a naopak ten kdo jezdí hodně a na jedno nastartování ujede to co jiný po městě třeba na 15x. Pro ten střed to skutečně moc smysl nemá.

0/0
15.4.2017 13:37
Foto

M73i42r84o74s80l31a26v 37S56t52e68i64n13e60r 4680702210146

Já si svého Yeti s motorem CFHF , t.j. dvoulitr s 81 kW hlídám. Po nahrání updatu se mi snížila spotřeba docela zřetelně, na delší smíšené trasy, jako třeba Mnichov- Strakonice přes Železnou Rudu mám spotřebu 5,2 l na 100 km. Dále se zlepšila akcelerace ve vyšších otáčkách. Není to žádný zázrak, je to stejný motor, jako ten se 110 kW, nižší výkon je naprogramován v palubním počítači. Stačilo tedy tu softwarovou brzdu trochu povolit.

Že výsledky u motoru se 130 kW nebudou tak dobré, si mohu představit, tam jsou vyšší tlaky i teploty při spalování, příčina produkce NOxx.

+1/0
12.4.2017 13:15

M17a43r80e26k 20M93a32t77i43k63o 2910966453569

VW Tiguan 130kW po změně software -> 0,8l vyšší spotřeba.

0/0
12.4.2017 14:00
Foto

M16i43r98o40s36l20a31v 98S98t67e24i14n95e50r 4890632710336

Potvrzujete názor inženýra: zvyšování výkonu při nezměněném obsahu vede k problémům s emisemi. Proto nelze všem měřit stejně, problematické jsou vždy malé motory s velkým výkonem.

+3/0
13.4.2017 9:11

L81u98d28v60í84k 57O32n89d51ř13í87č62e45k 8590165220588

To je zase překvapení.

1) Oficiální metodika NEDC je od reálného provozu na hony vzdálená. Automobilky jsou nuceny optimasovat tak, aby jim "to vyšlo" právě v podmínkách této normy. Srovnávat výsledky testů dle jiných metodik s NEDC je zcela irelevantní..

2) Novější normy EURO jdou proti fyzikálním zákonům. Máme tu zákon zachování hmoty a energie, o těch však zelení absolventi různých ideologicky zaměřených pseudo-oborů nikdy neslyšeli. Automobilky tedy musejí hledat způsoby, aby se vlk nažral, a koza zůstala celá.

A teď otázka za dva bludišťáky: Jak je možné, že ostatní automobilky, s v podstatě stejnou technologií motorizace (a jízdními vlastnostmi), dosahují v testech NEDC stejných výsledků, jako "švindlující" VW ?

+8/0
12.4.2017 11:06

V69l61a37d43i10s82l17a43v 22B11u15r96y81š86e79k 1909672247464

tak asi ty ostatní automobilky nemají stejnou technologii, jako používal VW u cinknutých motorů, jak je vidět, tak i VW když chce, tak dokáže vyrobit vznětový motor, který splňuje normu euro 6 bez podvodů, tak proč by to nedokázal třeba PSA, je jasný, že to něco stojí

0/0
12.4.2017 12:10

P37e54t58r 51Č18e46r67m27á21k 9468325649960

Ale houby, technologie mají naprosto identické, dodavatelů systému vstřikování a řízeni emisí je jen pár a jejich produkty používají pak všichni napříč trhem.

+3/0
12.4.2017 12:30

V83l90a30d12i43s89l80a25v 20B26u72r55y26š91e69k 1259182717764

no asi ne, když podváděli, rozhodně nejsou všechny technologie stejné, ono to bylo spíš tak, že vsadili na staré levné technologie, které splňovali normu za cenu podvodů a a tím získali konkurenční výhodu a jiné automobilky šly zase cestou jinou, dnešní motory VW již normu splňují i bez podvodů stejně jako ostatních výrobců, já měl v době dieslegate motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA a dostal jsem dopis od zastoupení podepsaný nějakým ředitelem, že tento motor spňuje podmínky euro 5 i bez podvodů a já tomu věřím

0/0
12.4.2017 12:44

P44e69t83r 13Č21e20r29m96á42k 9648955969880

Naprostý nesmysl, technologie jsou naprosto stejné, koneckonců i ten samotný software programoval Bosch, tedy dodavatel dalších x automobilek. Normu pak plní skutečně všechny motory - i PSA, a to z prostého důvodu - zmiňovaná funkce není v žádném rozporu s předepsanou metodikou a o žádný podvod se tedy podle evropské legislativy nejedená R^

+2/0
12.4.2017 13:14

V46l18a23d89i65s76l56a76v 43B30u27r38y84š94e91k 1539972117134

aha, jen tedy pak není jasný, že když se nejedná o podvod, tak proč předělávají, to jaksi nemá logiku

0/0
12.4.2017 17:47

P74e54t30r 37Č98e86r19m90á24k 9928485609230

Ale jistěže má, oni taky nic nepředělávají, jen nabízí update odvozený od toho vyvinutého pro us trh.

0/0
12.4.2017 19:01

M29a82r19e17k 78M78a59t40i24k10o 2110486653749

Toto tvrdí pouze automobilky, že se nedá plnit, že to jde proti fyz. zákonům. Jak to asi dělají v Americe?

+1/0
12.4.2017 14:07

V35l24a37d52i43s62l92a32v 43B25u79r23y13š55e84k 1419822937694

tak ono by spíš bylo divný, kdyby tvrdily něco jinýho, ono to prej stojí dost peněz

0/0
12.4.2017 17:48

P14e18t12r 85Č83e73r28m51á71k 9598545299880

Automobilky to právě netvrdí, ty naopak ty normy ve spolupráci s EU připravovaly, zároveň ovšem i s metodikou podle které se bude zjišťovat. R^

+2/0
12.4.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz