- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To přibržďování kol v zatáčce mi přijde technicky zaostalé řešení. Vyšší opotřebení brzd, plýtvání výkonem, vyšší spotřeba.
Obávám se, že je to přesně naopak. Svornost nápravy lze zajistit budˇ mechanicky, nebo elektronicky. V případě mechanického to jde např. pomocí diferenciálu Torsen, ten však způsobuje ztráty mechanické. Pokud se to provádí elektronicky, tak se svornost zajistí přibržděním kola na vnitřní straně oblouku. Ztráty elektronické varianty budou nižší, než u Torsenu. Např. SUBARU Impreza STI WRX, tam jsou torseny 2, jeden vpředu a druhý vzadu. Svornost mezi nápravami je pomocí elektrohydraulicky ovládané viskózní spojky. Ta definuje přenos kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravou od 10 do 90 % a to si nastavuje řidič/pilot sám. Tady se ztráty moc neřeší, protože výkon motoru ve standardu je 300 koní. Obyčejná SUBARU jezdí s elektronicky řízenou svorností a svornost mezi nápravami je realizována viskózní spojkou nastavenou trvale 50/50 %.
Přesně tak, včera jsem oktávku prohlížel zblízka a je to úplně v pohodě, na fotkách se mi to vůbec nezdálo.
Mám úplně stejný dojem. Při pohledu na fotky jsem se děsil chvíle, kdy svoji stávající O3 vrátím leasingovce, a dostanu místo ní novou. Ale naživo mě ty obavy přešly. To auto opravdu vypadá líp, než na fotkách.
Za uspechem hledej diesel. Nic vic... kdyby v tom byl pouze benzin, temer nikdo ze "sporilku" co chtej "rychlou karu" by si to nekoupil ;-)
V tom nadpise je asi chyba.
Nemělo tam být "nečekaný shit"?
Protože když vidím ty přední světla, chce se mi blít...
V tvém příjmení je asi chyba B -> J ?
V tom nadpise je asi chyba.
Nemělo tam být " nečekaný shit?"
Protože když vidím ty přední světla, chce se mi blejt...
To nebude těmi světly ale asi jste něco špatného snědl
Pri brzdeni si chuligansky prska do vyfuku . . . moc dulezite, aby pri brzdeni sel do vyfuku benzin
Na to naše domácí ploužení bohatě stačí i auto do 250 kobyl...devadesát a 130 v hodině je prostě sranda mač i pro mnohem slabší vozy a předjetí na dálnici není třeba extra akcelerace a předjetí fóbie na okresce tzn ze 70-80 na 130 a zařadit se, je malina i pro starší naftu s 96 kw...
ale jinak proč ne
Pokud už bych chtěl koncernový "sporťák", tak byćh volil Seat Leon Cupra. Stejný benzínový motor 2,0 TSI má 300 koní a volitelně je k němu 4x4.
Cupra je dobra volba, ale 4x4 bych se vyhnul, to reseni, co pouziva koncern (mimo Audi), je pro sportovni jizdu za trest. Hodi se to tak kdyz nekde zapadnes ve snehu. Ale v zatacce bude vzdy rychlejsi a ridicsky citelnejsi Cupra s pohonem na predek a samosvorem, nez kterakoli koncernova ctyrkolka.
Me se libi a tech 230 koni uz zacina byt trochu zajimavych. Drivejsich 200 koniku bylo precijen dost malo.
Nedavno jsem projizdel Renault Megane III RS Cup a nejaky manik v dvojkove Octavii RS se mnou zkousel zavodit, nalepil se mi na kufr a probliknul me. Po seslapnuti plynu se mi ale zacal v zrcatku zmensovat tak rychle, az mi ho bylo lito.
Takže napřed jedeš jak podělaný a když tě někdo dojede, tak začneš závodit, aby tě někdo náhodou nepřejel. Takové mám nejradši.
Hodně pomáhá vymazlený systém XDS plus...
Tyhle výrazy u techniky?
Kdo to kde mazlil, jak dlouho, každé auto zvlášť, žena-muž ...a jak se projevuje nedomazlenost?
To byste se divil, jak se dokazi technici se svymi vytvory mazlit! A ze je to pak na vysledku k poznani, to vam garantuju.