Diskuse k článku

Glosa z absurdního světa aut. Teslu svět miluje, k dokonalosti má daleko

Tesla je módní hit posledních sezon a nabírá na síle. Jen v kvalitě svých elektromobilů nějak neumí přidat a s vyděláváním peněz jí to taky moc nejde. Vlci z Wall Streetu mají ale jasno - je to nejhodnotnější americká automobilka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39i90c12h53a17r63d 23M40i29c25h43a67l90o41w22s72k20i 1301359115846

Musk je jenom obyčejný průkopník slepých uliček.

+2/−4
19.4.2017 17:42

F54e78r96d53i44n23a40n50d 33K65o92ž97e28l80u98h 8101562267202

Budou to podobní zákazníci, jako u Applu. Nikdy jsem nechápal, co jsou schopni své firmě odpustit.

+2/−1
16.4.2017 16:08

J66a77n 47T23a78r49a71b51a 4266496169669

Typický americký brainwash prostě funguje a expanduje mimo USA.

0/0
22.6.2017 19:58

D29u47š49a59n 93Š57ť19a92s33t72n16ý 8627319442499

A kdy začnete shortovat. ;-)

0/0
15.4.2017 22:21
Foto

R19a41d22i25m 93K19r67o33u47t40i10l 7570801926969

Overrated.

+1/−3
14.4.2017 17:16

F89r44a65n45t55a 57Š67e86v51č90í63k 8922472605243

a kdo teslu a elektromobily miluje-vy kecalové??vždyť je to outRv

+1/−3
13.4.2017 23:59

J25a77n 39S39t40e38h10l55i95k 9985957106191

Dnes se mě aktualizoval počítač . Zmáčkl jsem vypnout a aktualizovat . Cca 5 minut to něco dělalo než jsem odešel ,a pak nevím jak dlouho ještě aktualizoval . Když jsem přišel , zapnul jsem a znova nabíhalo cca 5 min. (psalo to tam , že nabíhá wind.) . Pokud tohle budou dělat i auta no potěž pánbu 8-o

+1/0
13.4.2017 18:09

P59a46v75e25l 95K42u38t49i27l 9750856813329

Nikoliv, Auto napíše, že je k dispozici upgrade a kolik bude trvat. Upgrade spustí majitel hned, nebo odloží třeba na noc. Ráno si už jen přečte co je nového. Takže žádné svolávačky do servisů.

+3/0
13.4.2017 19:38

M89i31l61a10n 70N17ě18m31e61c 1695280506636

Mě se aktualizoval počítač a od té doby už nenabootoval. Takže třeba taky takhle.

0/0
13.4.2017 21:51

P95a44v47e66l 48K55u48t17i50l 9740746663599

Hm, ja mam pocitacu a nikdy se mi to nestalo. Natoz u auta...

0/0
14.4.2017 2:12

J18i20r95i 48B91i56l16i50n17a 5488540347

Kdo se nesvezl elektromobilem, nepochopi. To plati i o me 30 let stare Mazde pickup, amatersky predelane na elektriku s olovenymi baterkami.... :-)

0/−2
13.4.2017 17:46

T91o86m77á56š 88D28v35o61ř98á96k 7905826777301

Někdo musel říct lidstvu, tudy ne přátelé...

0/−1
13.4.2017 16:05

J47o73s81e24f 56N93o49v62á95k 2212829693239

Podle mě nemá budoucnost ani elektrika (dobíjení ze sítě), ani současné pojetí spalovacích motorů. Nemyslím, že elektrická síť bude schopná uživit opravdu masové rozšíření elektromobilů. Ekologie je taky diskutabilní (těžba, logistika, životnost, likvidace). U spalováků zase dříve nebo později dojdou zdroje. Tak to chce vymyslet něco úplně jiného. Ideálně něco, co se prosadí samo díky svým uživatelským vlastnostem bez toho, aby papaláši rozhodli, že tudy vede správná cesta a pomocí dotací zaplatíme i vývoj slepých uliček všichni.

0/0
13.4.2017 9:13

J21a98n 56S57t89e22h73l60i77k 9915277326491

Zatím vidím nejschudnější cestu auto na zemní plyn.

https://www.novinky.cz/auto/434508-elektromobily-mohou-poskozovat-zivotni-prostredi-vic-nez-auta-se-spalovacimi-motory.html

0/0
13.4.2017 18:14

J23a67n 61V27e37s28e28l54ý 5824343362601

Autor jaksi opomněl jednu zásadní věc. Ty auta mají jízdní vlastnosti, které auto se spalovacím motorem mít ani nemůže. Žádné vibrace, žádný hluk, plný výkon bez prodlevy po zmáčknutí "plynu" a při jakékoli rychlosti, nízké těžiště, rekuperace energie brzděním, online updaty řídícího SW, takže auto se průběžně samo mírně zlepšuje, ...

Až budou takové auta za takovou cenu vyrábět Němci a Japonci se svou precizností, mají šanci je zlikvidovat. Kdo jednou chvíli jezdil v EV, už do spalováku zpátky nechce.

Tesla takhle prodávala první Roadstery a sháněla investory. Půjčili ho movitému klientovi na týden a on potom sedl do svého Porsche a připadalo mu odporné, pomalé, hlučné a smradlavé.

+13/−1
12.4.2017 16:59

R53o14b71i95n 74Ž93i85ž75k16a 2358144506176

Rekuperace nebo online aktualizace jsou podle vás jízdní vlastnosti?

Svezl jste se někdy komfortním autem za cenu Tesly? Nebo třeba i za půlku? Myslíte, že někde cítíte vibrace, hluk, nebo turbodíru? Kdybyste četl ten článek pozorně tak víte, že nic takového by výrobcům nikdo neodpustil :-)

Ty řeči s Porschetem jsou vtipný marketing, ale snad to nikdo nemůže brát vážně :-)

+8/−4
12.4.2017 17:17

P78a18v26e52l 54K56u59t73i42l 9360866443679

Ano, přesně tak. Nejen turbodíra ale i díry mezi rychlostmi to je pro řidiče elektrického auta už jen špatná vzpomínka z minulého století.

+5/−1
12.4.2017 19:42

M92a64r25t39i86n 72P95l14z84á49k 2777849828154

Od toho je u klasickych aut automaticka prevodovka

+2/0
12.4.2017 21:04

P50a25v24e18l 27K54u48t29i11l 9740986363739

Ano, měl jsem automat. Takže můžu srovnávat a napsat zde, že je to nesrovnatelné. Prostě auto s jedním převodem je lepší než z šesti i když s automaticky řazenými. Čtyřkolka se dvěma motorama je lepší než ta s kardanem a mezinápravovým diferenciálem. Atd atd...

+3/−2
12.4.2017 21:40

R61o27b27i26n 37Ž37i81ž39k69a 2458294616186

Jak píšu, svezte se někdy autem v ceně Tesly (a tím nemyslím teď auta, kde zvuk motoru patří k tomu, co si kupujete, jako to je ostatně u Porsche). :-)

+2/0
12.4.2017 22:52

H46o32n38z39a 40T69a49r 3159442584342

Vážně ? Tak proč jde Porsche stejnou cestou ?

https://porsche.cz/microsite/e-mobility/

Právě Porsche zaspalo dobu. Ferdinand Porsche konstruoval elektromobily a hybridy v době kdy mnohé automobilky ještě ani neexistovaly.

http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu

http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-porsche-semper-vivus-hybrid-z-roku-1900

0/−1
12.4.2017 21:23

R18o42b95i48n 90Ž88i26ž13k22a 2208774856676

Poslal jste mi pěknou marketingovou stránku, ale reálně je tam jen spousta krásných slov.

A pročpak se asi Porscheho elektromobily neprosadily a místo toho svět pohání spalovací motor? Protože byl prostě a jednoduše lepší.

Je dost pravděpodobné, že se elektromobily do budoucna prosadí, zejména v (pří)městské dopravě je jejich místo celkem jasně dané, ačkoliv je ještě furt velká rezerva v infrastruktuře (nabíjení pro lidi, co nebydlí v rodinných domech).

Ale snad si nebudeme nalhávat, že má dnes Tesla užitnou hodnotu odpovídající své ceně. To fakt může tvrdit jen člověk, kterej řadí update mediacentra mezi jízdní vlastnosti :-)

+3/0
12.4.2017 22:59

P21a50v13e52l 44K14u94t62i98l 9790316193889

Tu rekuperaci bych tam klidně zařadil. Stačí povolit pedál a brzdí to. Nemusím přešlapávat případně ještě mačkat spojku. Navíc nespotřebovávám energii na to abych si opotřebil brzdy

+2/0
12.4.2017 21:53

R69o15b59i30n 39Ž12i92ž18k83a 2418874896496

A co to má co společného s jízdními vlastnostmi? Je to trošku jiné ovládání, proč ne, ale jízdu to nevylepšuje. Princip elektromobilu netřeba rozpitvávat.

+3/−2
12.4.2017 22:49

P53a42v17e50l 40K59u64t27i87l 9370266143109

Když myslíte, že není lepší auto ovládat jedním pedálem ale dvěmi až třemi, tak co k tomu dodat... Si to někdy zkuste ať víte o čem mluvíte.

+4/−2
13.4.2017 19:43

R48o95b34i38n 20Ž85i59ž31k83a 2668814816176

To povězte u nouzového brzdění, jestli je rychlejší pedál zadupnout, nebo z něj dát nohu dolu.

A navíc to pořád nemá nic společného s jízdními vlastnostmi .

+1/0
17.4.2017 20:59

F84r77a82n79t62a 23Š12e90v71č87í21k 8682302665913

němci a preciznost-nenechte se vysmát-kde žijete-dělají samé šmejdy vy brepto-a s postupující islamizací německa to bude jen k smíchuRv

0/−1
14.4.2017 0:02

D11a42l87i54b30o90r 16H67o79d72i54s 1373686655853

Lidi ze sebe dělají pokusné králíky a ještě za to platí8-o

+3/0
12.4.2017 10:38

P59a34v42e54l 80K80u46t34i24l 9240226373599

Dost lidí třeba platí za něco co je přímo zabíjí. Třeba kuřáci.

+3/0
12.4.2017 21:50

S84e64i17d52l 93P58e87t94r 1211611895114

Tesla je nejspíš cosi jako víra. V podstatě iracionální záležitost, která však jedněm poskytuje stejně jako náboženství určité vymezení/ukotvení v životě dalším pak zatím slušné peníze. Nic proti tomu, ať si každý svobodně věří čemu chce a vydělává jak umí.

Bohužel je ale dotovaná z peněz, které byly odebrány někomu jinému čímž se to celé dostává do roviny krádeže za bílého dne, stejně jako u nás řepka, soláry apod.

PR argumentace vývojem trhu s pc, telefony, digi a d. je demagogická neb tyto produkty se prosadily samy svou užitnou hodnotou (resp. vytvořily celá nová odvětví a přinesly zcela nové technologie) a následnou hromadnou výrobou i cenou. Tesla nic takového nepřináší jen za obrovských investic slepila dohromady stávající techniku a technologie.. Je na to příznačné úsloví: "udělat z prdu kuličku" :-)

To bude breku (a deziluze statisíců) až se tahle bublina vyfoukne ...

+11/−8
12.4.2017 9:02

P26a97v20e34l 34K53u46t14i22l 9630776243499

A není to o jiné víře? Že si většina lidí nechce vzít svoji realitu. Tu krásně černou a mazlavou. Bohužel navíc na českých diskuzích má člověk takový pocit, že pokud pomluvím Teslu, tak hned moje oktávka působí méně trapně...

+4/−2
12.4.2017 21:46

S85e54i75d28l 73P42e91t41r 1301121715294

Bavíme se snad o technologickém pokroku, ne?

Tesla v podstatě žádný dosud nepředvedla ..:-)

+1/−3
13.4.2017 0:28

P60a78v79e69l 74K96u43t40i37l 9820696223989

V podstatě jste trochu úplně mimo.

+2/−1
13.4.2017 19:45

J69a76n 17D25l95o17u50h67ý 7664489810699

Rozdil mezi Teslou a Applem je zasadni: Apple proste funguje a kdyz uz nahodou nefunguje, tak to bez kecu meni kus za kus. Tesla je opravdu za ty penize totalni plecka. To uz je vyhodnejsi koupit treba BMW 3 a k tomu cca za 15000 USD komletni kit pro prestavbu na elektriku vcetne baterek. Puvodni motor se da prodat...

+2/−4
12.4.2017 7:18

R31o78b68i58n 80Ž24i35ž89k72a 2558734756396

Tak Apple taky funguje jen když od něj nechcete moc :-) A Tesla naopak zase mění / opravuje také bez řečí.

Ta paralela sedí v tom, že uživatelé oběma těm strojům odpustí daleko víc, než "tradiční" konkurenci - a že si většina z nich platí ne za užitné vlastnosti, ale za feeling.

+1/0
12.4.2017 17:20

Š24t29e46f85a65n 26F42r75i58d95r34i76c44h 2238619141622

Pane Žižko, zřejmě máte a používáte výrobky Applu a alespoň týden jste jezdil Teslou, protože o nich tak zasvěceně mluvíte. Já používám od Applu telefon, tablet i notebook. Notebook již 9 let. A mám s těmi věcmi jenom dobré zkušenosti. Po osmi letech jsem si koupil 2. Mcbook Pro, mám 4. iPhone a 2. iPad. Jediný důvod je, že mám s nimi dobrou zkušenost a životní zkušenost mi říká:"neměň věci, které fungují!". Teslu mi kamarát půjčil na týden. Najel jsem s ní přes 1000 km, vyzkoušel nabíjení na Superchargeru na Vystrkově, povozil přátele a říkám, že to byl v mém životě nejlepší týden s autem. Jezdím 35 let a vlastnil jsem 13 různých aut, včetně plně vybavené Audi S6. Jestli takhle bude vypadat budoucnost aut, těším se na ni. Nedal bych za ni 3 mega, ale pro koho ty peníze nejsou rozhodující, chápu, že si Teslu někdo koupí.

+3/0
13.4.2017 16:24

R21o96b20i48n 94Ž37i83ž59k23a 2568784486536

Však já vám spokojenost rozhodně nevymlouvám. Znám spoustu takových lidí - nemají velké nároky a nevyznají se v IT, proto si koupí "to co měli předtím". Hledat alternativy a následně poznávání nového systému by vyžadovalo duševní úsilí a já nemám problém s tím, když někdo platí, aby ho vyvíjet nemusel - pokud si to může dovolit:-) Jen je pak nutné tohle brát v potaz, než se člověk pustí do porovnávání.

.

K autům: Já vím, že se tady vyjadřuju kriticky, ale já se především vyjadřuju kriticky k hypu a k názorům, že jsou elektromobily rovnocennou náhradou už dnes.

.

Nejsou. Buď mají malý dojezd, nebo jsou šíleně drahé nebo obojí. To je to, co říká ten článek a co se snažím říkat i já. Ještě ne. Já s vámi rozhodně souhlasím v tom, že neřešit tři mega, tak to auto také mám v garáži :-) Ale rozhodně to neznamená, že to za ty prachy stojí jinak než z nadšenectví.

0/0
17.4.2017 21:23

R95o11b77i10n 76Ž69i64ž11k50a 2168154216346

A ještě teda jedna věc směrem k budoucnosti - teď je to spíš spekulace než cokoliv jiného. Nejsem si jistý, jak daleko může ještě jít vývoj baterek, pokud jde o poměr cena:dojezd:bezpečnost:ekologie. Navíc Tesla si ten dojezd kupuje nejen baterkami, ale i drahým odlehčováním zbytku auta a špičkovým aerodynamickým koeficientem (volně přeloženo kdyby měla Tesla odpovídající benzíňák, pořád by byla velmi úsporná )

.

Dovedu si v budoucnosti představit elektromobily pro (pří)městský provoz a něco jiného pro cesty 150+ kilometrů. To by udělalo z Tesly tak trošku exota. A opět radši zdůrazním: Exota v dobrém slova smyslu.

0/0
17.4.2017 21:35

H53o91n24z66a 62T31a37r 3609572624362

DVĚ ! Věci mají společné

-Dokázali jako první vyrobit a prodat produkt, který ostatní vyrobit nedokázali.

Přitom komponenty které k výrobě potřebovali, byly na trhu dostupné i pro konkurenci, ale oni je použili jinak.

-Fanoušci obou značek jsou jako náboženští fanatici

http://www.auto.cz/fanousci-tesly-nabozensti-fanatici-rika-slavny-bob-lutz-99664

S úpravami aut v ČR to není tak jednoduché a když to někdo neumí Může to skončit katastrofou.

BMW 3? i s BMW i3 REX (palubní generátor ) se dají podnikat dlouhé trasy.

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
12.4.2017 21:59

P43a85v44e86l 72K18u46t92i32l 9610936563759

Odvaha tvrdit o autě co udělá kilo pod tři vteřiny, že je plečka. A za ty peníze? Nějaké levnější auto s tímto výkonem?

+4/0
12.4.2017 22:03

R67o53b95i12n 22Ž15i91ž98k23a 2518454696916

Přečtěte si ten článek. A zkuste ho pochopit. Třeba hned tu část o tom, co se děje po té akceleraci :-)

+1/0
12.4.2017 23:08

P60a35v51e86l 94K42u73t43i23l 9410826913929

Myslím, že v celku vím o čem to je. Mám v Tesle najeto 80.000 km.

+1/0
13.4.2017 21:09

R14o23b82i58n 39Ž96i25ž55k23a 2658284256556

To je už docela vzorek. Můžu se zeptat, jak vypadá profil vašich cest, jakou jezdíte průměrnou rychlostí a jestli měříte kolik času jste strávil nabíjením(na cestách, ne přes noc)?

+1/0
17.4.2017 21:24

R65o63b22i91n 50Ž74i93ž21k82a 2938154366296

A já vám rovnou i odpovím. Pokud za "výkon" považujete akceleraci, tak to zvládne třeba Ariel Atom.

0/−1
13.4.2017 13:44

Š30t22e61f36a70n 14F19r18i90d18r50i83c53h 2298239771932

A Ariel Atom samozřejmě při tom veze 5 cestujících a má kufr pro jejich batožiny:-)))

+2/0
13.4.2017 16:26

R16o36b41i39n 78Ž60i50ž72k65a 2878794206196

Samozřejmě že ne, jen na něm ukazuju, že omezit "výkon" na "zrychlení" a soudit podle něj kvality auta je úplná blbost :-)

+1/0
17.4.2017 21:01

P17a55v39e19l 84K63u29t52i60l 9190176633569

Tesla je právě o tom, že je to od začátku stavěné jako elektrické auto. Přestavba fosila na baterky nikdy nedosáhne stejného výsledku. Viz většina dnešních elektromobilů.

+1/0
12.4.2017 22:24

J23a38r48d30a 61K25o27n75i66c73k96ý 9498683706873

Celé je to slepá větev vývoje. Svět zatím nemá vhodné baterie.

+3/−2
12.4.2017 1:32

B69o81h34u98s97l83a62v 20B73i68n65k92a 1349436968290

Napište to těm úplně blbým investorům nebo nakupte hrozně shortů proti Tesle ... ach jo.

+3/0
12.4.2017 20:47

H76o81n65z32a 12T52a14r 3719612434512

To je jako když někdo napíše, že elektromobily jsou vzdálená budoucnost.

Jenže ono to jde objednat a koupit .Takže současnost .

Vývoj ? Hezký příklad je BMW i3 BEV (REX)

Navýšila se o dost kapacita akumulátoru ( Dojezd ) 60Ah-95Ah a celková váha se přitom zvýšila jen o 40kg.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/technicke-udaje.html#tab-0

+1/0
12.4.2017 22:14

Najdete na iDNES.cz