Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Glosa z absurdního světa aut. Teslu svět miluje, k dokonalosti má daleko

Tesla je módní hit posledních sezon a nabírá na síle. Jen v kvalitě svých elektromobilů nějak neumí přidat a s vyděláváním peněz jí to taky moc nejde. Vlci z Wall Streetu mají ale jasno - je to nejhodnotnější americká automobilka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59i66c16h15a30r23d 13M94i21c28h95a83l34o52w27s96k49i 1131529215846

Musk je jenom obyčejný průkopník slepých uliček.

+2/−4
19.4.2017 17:42

F12e51r33d59i20n54a68n63d 42K48o44ž23e93l62u29h 8631812197262

Budou to podobní zákazníci, jako u Applu. Nikdy jsem nechápal, co jsou schopni své firmě odpustit.

+2/−1
16.4.2017 16:08

J21a50n 79T77a29r82a85b87a 4976836109379

Typický americký brainwash prostě funguje a expanduje mimo USA.

0/0
22.6.2017 19:58

D63u39š78a55n 23Š93ť29a27s71t79n44ý 8117729362309

A kdy začnete shortovat. ;-)

0/0
15.4.2017 22:21
Foto

R90a13d81i82m 54K50r33o57u13t92i34l 7220191406759

Overrated.

+1/−3
14.4.2017 17:16

F49r79a55n59t46a 39Š92e34v64č33í12k 8622132265303

a kdo teslu a elektromobily miluje-vy kecalové??vždyť je to outRv

+1/−3
13.4.2017 23:59

J61a15n 49S48t84e25h70l62i19k 9345807556341

Dnes se mě aktualizoval počítač . Zmáčkl jsem vypnout a aktualizovat . Cca 5 minut to něco dělalo než jsem odešel ,a pak nevím jak dlouho ještě aktualizoval . Když jsem přišel , zapnul jsem a znova nabíhalo cca 5 min. (psalo to tam , že nabíhá wind.) . Pokud tohle budou dělat i auta no potěž pánbu 8-o

+1/0
13.4.2017 18:09

P15a88v46e25l 34K46u66t35i69l 9960866493449

Nikoliv, Auto napíše, že je k dispozici upgrade a kolik bude trvat. Upgrade spustí majitel hned, nebo odloží třeba na noc. Ráno si už jen přečte co je nového. Takže žádné svolávačky do servisů.

+3/0
13.4.2017 19:38

M52i45l53a61n 26N68ě33m11e40c 1305940876776

Mě se aktualizoval počítač a od té doby už nenabootoval. Takže třeba taky takhle.

0/0
13.4.2017 21:51

P69a10v41e70l 44K74u75t83i98l 9830776773569

Hm, ja mam pocitacu a nikdy se mi to nestalo. Natoz u auta...

0/0
14.4.2017 2:12
Foto

J24i79r14i 37B68i81l22i24n27a 5838230737

Kdo se nesvezl elektromobilem, nepochopi. To plati i o me 30 let stare Mazde pickup, amatersky predelane na elektriku s olovenymi baterkami.... :-)

0/−2
13.4.2017 17:46

T81o45m11á72š 88D30v22o24ř92á26k 7715466917361

Někdo musel říct lidstvu, tudy ne přátelé...

0/−1
13.4.2017 16:05

J85o18s73e17f 69N77o76v26á83k 2552329823169

Podle mě nemá budoucnost ani elektrika (dobíjení ze sítě), ani současné pojetí spalovacích motorů. Nemyslím, že elektrická síť bude schopná uživit opravdu masové rozšíření elektromobilů. Ekologie je taky diskutabilní (těžba, logistika, životnost, likvidace). U spalováků zase dříve nebo později dojdou zdroje. Tak to chce vymyslet něco úplně jiného. Ideálně něco, co se prosadí samo díky svým uživatelským vlastnostem bez toho, aby papaláši rozhodli, že tudy vede správná cesta a pomocí dotací zaplatíme i vývoj slepých uliček všichni.

0/0
13.4.2017 9:13

J25a82n 50S11t28e28h55l26i90k 9625207276471

Zatím vidím nejschudnější cestu auto na zemní plyn.

https://www.novinky.cz/auto/434508-elektromobily-mohou-poskozovat-zivotni-prostredi-vic-nez-auta-se-spalovacimi-motory.html

0/0
13.4.2017 18:14

J75a15n 66V93e66s89e43l52ý 5194743322901

Autor jaksi opomněl jednu zásadní věc. Ty auta mají jízdní vlastnosti, které auto se spalovacím motorem mít ani nemůže. Žádné vibrace, žádný hluk, plný výkon bez prodlevy po zmáčknutí "plynu" a při jakékoli rychlosti, nízké těžiště, rekuperace energie brzděním, online updaty řídícího SW, takže auto se průběžně samo mírně zlepšuje, ...

Až budou takové auta za takovou cenu vyrábět Němci a Japonci se svou precizností, mají šanci je zlikvidovat. Kdo jednou chvíli jezdil v EV, už do spalováku zpátky nechce.

Tesla takhle prodávala první Roadstery a sháněla investory. Půjčili ho movitému klientovi na týden a on potom sedl do svého Porsche a připadalo mu odporné, pomalé, hlučné a smradlavé.

+13/−1
12.4.2017 16:59

R96o14b98i73n 74Ž32i94ž72k45a 2668904206196

Rekuperace nebo online aktualizace jsou podle vás jízdní vlastnosti?

Svezl jste se někdy komfortním autem za cenu Tesly? Nebo třeba i za půlku? Myslíte, že někde cítíte vibrace, hluk, nebo turbodíru? Kdybyste četl ten článek pozorně tak víte, že nic takového by výrobcům nikdo neodpustil :-)

Ty řeči s Porschetem jsou vtipný marketing, ale snad to nikdo nemůže brát vážně :-)

+8/−4
12.4.2017 17:17

P55a63v50e34l 67K88u28t89i77l 9250666973469

Ano, přesně tak. Nejen turbodíra ale i díry mezi rychlostmi to je pro řidiče elektrického auta už jen špatná vzpomínka z minulého století.

+5/−1
12.4.2017 19:42

M78a27r25t22i57n 92P17l58z18á52k 2327359938574

Od toho je u klasickych aut automaticka prevodovka

+2/0
12.4.2017 21:04

P20a53v72e52l 19K93u57t10i97l 9320426633219

Ano, měl jsem automat. Takže můžu srovnávat a napsat zde, že je to nesrovnatelné. Prostě auto s jedním převodem je lepší než z šesti i když s automaticky řazenými. Čtyřkolka se dvěma motorama je lepší než ta s kardanem a mezinápravovým diferenciálem. Atd atd...

+3/−2
12.4.2017 21:40

R81o66b38i25n 80Ž82i95ž17k38a 2738984866736

Jak píšu, svezte se někdy autem v ceně Tesly (a tím nemyslím teď auta, kde zvuk motoru patří k tomu, co si kupujete, jako to je ostatně u Porsche). :-)

+2/0
12.4.2017 22:52

H93o96n96z69a 43T74a59r 3459942644832

Vážně ? Tak proč jde Porsche stejnou cestou ?

https://porsche.cz/microsite/e-mobility/

Právě Porsche zaspalo dobu. Ferdinand Porsche konstruoval elektromobily a hybridy v době kdy mnohé automobilky ještě ani neexistovaly.

http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu

http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-porsche-semper-vivus-hybrid-z-roku-1900

0/−1
12.4.2017 21:23

R66o55b54i72n 35Ž17i31ž63k57a 2938834266546

Poslal jste mi pěknou marketingovou stránku, ale reálně je tam jen spousta krásných slov.

A pročpak se asi Porscheho elektromobily neprosadily a místo toho svět pohání spalovací motor? Protože byl prostě a jednoduše lepší.

Je dost pravděpodobné, že se elektromobily do budoucna prosadí, zejména v (pří)městské dopravě je jejich místo celkem jasně dané, ačkoliv je ještě furt velká rezerva v infrastruktuře (nabíjení pro lidi, co nebydlí v rodinných domech).

Ale snad si nebudeme nalhávat, že má dnes Tesla užitnou hodnotu odpovídající své ceně. To fakt může tvrdit jen člověk, kterej řadí update mediacentra mezi jízdní vlastnosti :-)

+3/0
12.4.2017 22:59

P40a50v67e64l 42K39u69t75i45l 9800296583239

Tu rekuperaci bych tam klidně zařadil. Stačí povolit pedál a brzdí to. Nemusím přešlapávat případně ještě mačkat spojku. Navíc nespotřebovávám energii na to abych si opotřebil brzdy

+2/0
12.4.2017 21:53

R34o38b45i65n 51Ž47i90ž78k78a 2848274226496

A co to má co společného s jízdními vlastnostmi? Je to trošku jiné ovládání, proč ne, ale jízdu to nevylepšuje. Princip elektromobilu netřeba rozpitvávat.

+3/−2
12.4.2017 22:49

P82a29v35e60l 65K72u42t49i75l 9590586143149

Když myslíte, že není lepší auto ovládat jedním pedálem ale dvěmi až třemi, tak co k tomu dodat... Si to někdy zkuste ať víte o čem mluvíte.

+4/−2
13.4.2017 19:43

R53o96b28i34n 25Ž83i96ž89k36a 2118154446696

To povězte u nouzového brzdění, jestli je rychlejší pedál zadupnout, nebo z něj dát nohu dolu.

A navíc to pořád nemá nic společného s jízdními vlastnostmi .

+1/0
17.4.2017 20:59

F54r80a87n88t12a 75Š85e62v53č52í62k 8942962105323

němci a preciznost-nenechte se vysmát-kde žijete-dělají samé šmejdy vy brepto-a s postupující islamizací německa to bude jen k smíchuRv

0/−1
14.4.2017 0:02

D61a68l65i12b26o75r 87H41o74d74i40s 1303926245673

Lidi ze sebe dělají pokusné králíky a ještě za to platí8-o

+3/0
12.4.2017 10:38

P45a37v70e38l 71K37u14t16i14l 9770256243509

Dost lidí třeba platí za něco co je přímo zabíjí. Třeba kuřáci.

+3/0
12.4.2017 21:50

S42e71i70d41l 44P93e39t10r 1811821105884

Tesla je nejspíš cosi jako víra. V podstatě iracionální záležitost, která však jedněm poskytuje stejně jako náboženství určité vymezení/ukotvení v životě dalším pak zatím slušné peníze. Nic proti tomu, ať si každý svobodně věří čemu chce a vydělává jak umí.

Bohužel je ale dotovaná z peněz, které byly odebrány někomu jinému čímž se to celé dostává do roviny krádeže za bílého dne, stejně jako u nás řepka, soláry apod.

PR argumentace vývojem trhu s pc, telefony, digi a d. je demagogická neb tyto produkty se prosadily samy svou užitnou hodnotou (resp. vytvořily celá nová odvětví a přinesly zcela nové technologie) a následnou hromadnou výrobou i cenou. Tesla nic takového nepřináší jen za obrovských investic slepila dohromady stávající techniku a technologie.. Je na to příznačné úsloví: "udělat z prdu kuličku" :-)

To bude breku (a deziluze statisíců) až se tahle bublina vyfoukne ...

+11/−8
12.4.2017 9:02

P77a71v23e24l 43K21u87t23i31l 9690806393649

A není to o jiné víře? Že si většina lidí nechce vzít svoji realitu. Tu krásně černou a mazlavou. Bohužel navíc na českých diskuzích má člověk takový pocit, že pokud pomluvím Teslu, tak hned moje oktávka působí méně trapně...

+4/−2
12.4.2017 21:46

S93e89i39d92l 74P21e68t83r 1631581595894

Bavíme se snad o technologickém pokroku, ne?

Tesla v podstatě žádný dosud nepředvedla ..:-)

+1/−3
13.4.2017 0:28

P10a59v52e95l 14K92u76t98i70l 9540316153249

V podstatě jste trochu úplně mimo.

+2/−1
13.4.2017 19:45

J11a36n 85D31l83o57u19h73ý 7234989450869

Rozdil mezi Teslou a Applem je zasadni: Apple proste funguje a kdyz uz nahodou nefunguje, tak to bez kecu meni kus za kus. Tesla je opravdu za ty penize totalni plecka. To uz je vyhodnejsi koupit treba BMW 3 a k tomu cca za 15000 USD komletni kit pro prestavbu na elektriku vcetne baterek. Puvodni motor se da prodat...

+2/−4
12.4.2017 7:18

R91o70b94i13n 60Ž53i40ž79k61a 2378324316196

Tak Apple taky funguje jen když od něj nechcete moc :-) A Tesla naopak zase mění / opravuje také bez řečí.

Ta paralela sedí v tom, že uživatelé oběma těm strojům odpustí daleko víc, než "tradiční" konkurenci - a že si většina z nich platí ne za užitné vlastnosti, ale za feeling.

+1/0
12.4.2017 17:20

Š43t59e11f23a40n 32F30r88i63d68r63i15c58h 2628239381682

Pane Žižko, zřejmě máte a používáte výrobky Applu a alespoň týden jste jezdil Teslou, protože o nich tak zasvěceně mluvíte. Já používám od Applu telefon, tablet i notebook. Notebook již 9 let. A mám s těmi věcmi jenom dobré zkušenosti. Po osmi letech jsem si koupil 2. Mcbook Pro, mám 4. iPhone a 2. iPad. Jediný důvod je, že mám s nimi dobrou zkušenost a životní zkušenost mi říká:"neměň věci, které fungují!". Teslu mi kamarát půjčil na týden. Najel jsem s ní přes 1000 km, vyzkoušel nabíjení na Superchargeru na Vystrkově, povozil přátele a říkám, že to byl v mém životě nejlepší týden s autem. Jezdím 35 let a vlastnil jsem 13 různých aut, včetně plně vybavené Audi S6. Jestli takhle bude vypadat budoucnost aut, těším se na ni. Nedal bych za ni 3 mega, ale pro koho ty peníze nejsou rozhodující, chápu, že si Teslu někdo koupí.

+3/0
13.4.2017 16:24

R48o93b28i63n 10Ž34i66ž38k44a 2288954916566

Však já vám spokojenost rozhodně nevymlouvám. Znám spoustu takových lidí - nemají velké nároky a nevyznají se v IT, proto si koupí "to co měli předtím". Hledat alternativy a následně poznávání nového systému by vyžadovalo duševní úsilí a já nemám problém s tím, když někdo platí, aby ho vyvíjet nemusel - pokud si to může dovolit:-) Jen je pak nutné tohle brát v potaz, než se člověk pustí do porovnávání.

.

K autům: Já vím, že se tady vyjadřuju kriticky, ale já se především vyjadřuju kriticky k hypu a k názorům, že jsou elektromobily rovnocennou náhradou už dnes.

.

Nejsou. Buď mají malý dojezd, nebo jsou šíleně drahé nebo obojí. To je to, co říká ten článek a co se snažím říkat i já. Ještě ne. Já s vámi rozhodně souhlasím v tom, že neřešit tři mega, tak to auto také mám v garáži :-) Ale rozhodně to neznamená, že to za ty prachy stojí jinak než z nadšenectví.

0/0
17.4.2017 21:23

R95o15b68i55n 34Ž87i64ž84k65a 2848854786396

A ještě teda jedna věc směrem k budoucnosti - teď je to spíš spekulace než cokoliv jiného. Nejsem si jistý, jak daleko může ještě jít vývoj baterek, pokud jde o poměr cena:dojezd:bezpečnost:ekologie. Navíc Tesla si ten dojezd kupuje nejen baterkami, ale i drahým odlehčováním zbytku auta a špičkovým aerodynamickým koeficientem (volně přeloženo kdyby měla Tesla odpovídající benzíňák, pořád by byla velmi úsporná )

.

Dovedu si v budoucnosti představit elektromobily pro (pří)městský provoz a něco jiného pro cesty 150+ kilometrů. To by udělalo z Tesly tak trošku exota. A opět radši zdůrazním: Exota v dobrém slova smyslu.

0/0
17.4.2017 21:35

H72o82n70z89a 70T26a56r 3789692174802

DVĚ ! Věci mají společné

-Dokázali jako první vyrobit a prodat produkt, který ostatní vyrobit nedokázali.

Přitom komponenty které k výrobě potřebovali, byly na trhu dostupné i pro konkurenci, ale oni je použili jinak.

-Fanoušci obou značek jsou jako náboženští fanatici

http://www.auto.cz/fanousci-tesly-nabozensti-fanatici-rika-slavny-bob-lutz-99664

S úpravami aut v ČR to není tak jednoduché a když to někdo neumí Může to skončit katastrofou.

BMW 3? i s BMW i3 REX (palubní generátor ) se dají podnikat dlouhé trasy.

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
12.4.2017 21:59

P67a93v65e81l 59K40u96t62i60l 9290496673229

Odvaha tvrdit o autě co udělá kilo pod tři vteřiny, že je plečka. A za ty peníze? Nějaké levnější auto s tímto výkonem?

+4/0
12.4.2017 22:03

R12o66b17i68n 23Ž23i16ž63k77a 2438494796596

Přečtěte si ten článek. A zkuste ho pochopit. Třeba hned tu část o tom, co se děje po té akceleraci :-)

+1/0
12.4.2017 23:08

P14a54v22e31l 66K35u88t22i75l 9640796833269

Myslím, že v celku vím o čem to je. Mám v Tesle najeto 80.000 km.

+1/0
13.4.2017 21:09

R70o29b13i29n 98Ž75i29ž20k69a 2308584446766

To je už docela vzorek. Můžu se zeptat, jak vypadá profil vašich cest, jakou jezdíte průměrnou rychlostí a jestli měříte kolik času jste strávil nabíjením(na cestách, ne přes noc)?

+1/0
17.4.2017 21:24

R10o21b54i80n 59Ž28i80ž95k56a 2828114246946

A já vám rovnou i odpovím. Pokud za "výkon" považujete akceleraci, tak to zvládne třeba Ariel Atom.

0/−1
13.4.2017 13:44

Š54t90e44f41a27n 55F46r58i35d78r60i72c29h 2768399141772

A Ariel Atom samozřejmě při tom veze 5 cestujících a má kufr pro jejich batožiny:-)))

+2/0
13.4.2017 16:26

R92o20b95i14n 40Ž77i98ž61k79a 2718714886696

Samozřejmě že ne, jen na něm ukazuju, že omezit "výkon" na "zrychlení" a soudit podle něj kvality auta je úplná blbost :-)

+1/0
17.4.2017 21:01

P83a47v13e29l 46K19u54t35i13l 9520416713819

Tesla je právě o tom, že je to od začátku stavěné jako elektrické auto. Přestavba fosila na baterky nikdy nedosáhne stejného výsledku. Viz většina dnešních elektromobilů.

+1/0
12.4.2017 22:24

J65a17r32d33a 49K30o33n37i15c70k20ý 9268613796483

Celé je to slepá větev vývoje. Svět zatím nemá vhodné baterie.

+3/−2
12.4.2017 1:32

B11o50h78u36s34l66a89v 97B16i63n66k46a 1449276788900

Napište to těm úplně blbým investorům nebo nakupte hrozně shortů proti Tesle ... ach jo.

+3/0
12.4.2017 20:47

H40o47n44z19a 51T72a92r 3449932864692

To je jako když někdo napíše, že elektromobily jsou vzdálená budoucnost.

Jenže ono to jde objednat a koupit .Takže současnost .

Vývoj ? Hezký příklad je BMW i3 BEV (REX)

Navýšila se o dost kapacita akumulátoru ( Dojezd ) 60Ah-95Ah a celková váha se přitom zvýšila jen o 40kg.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/technicke-udaje.html#tab-0

+1/0
12.4.2017 22:14







Najdete na iDNES.cz