Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Glosa z absurdního světa aut. Teslu svět miluje, k dokonalosti má daleko

Tesla je módní hit posledních sezon a nabírá na síle. Jen v kvalitě svých elektromobilů nějak neumí přidat a s vyděláváním peněz jí to taky moc nejde. Vlci z Wall Streetu mají ale jasno - je to nejhodnotnější americká automobilka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61i75c24h13a65r97d 96M97i12c85h11a44l14o59w19s34k35i 1701599685556

Musk je jenom obyčejný průkopník slepých uliček.

+2/−4
19.4.2017 17:42

F11e97r73d40i33n84a49n32d 92K50o93ž94e98l23u73h 8451102387692

Budou to podobní zákazníci, jako u Applu. Nikdy jsem nechápal, co jsou schopni své firmě odpustit.

+2/−1
16.4.2017 16:08

J87a66n 68T51a85r12a64b75a 4186606599809

Typický americký brainwash prostě funguje a expanduje mimo USA.

0/0
22.6.2017 19:58

D55u80š62a63n 11Š83ť78a80s58t73n15ý 8617909152459

A kdy začnete shortovat. ;-)

0/0
15.4.2017 22:21
Foto

R90a85d72i34m 95K11r71o11u86t58i21l 7710751566759

Overrated.

+1/−3
14.4.2017 17:16

F87r71a21n93t22a 41Š44e21v89č66í28k 8792942825153

a kdo teslu a elektromobily miluje-vy kecalové??vždyť je to outRv

+1/−3
13.4.2017 23:59

J76a45n 50S21t78e13h82l63i58k 9195537936141

Dnes se mě aktualizoval počítač . Zmáčkl jsem vypnout a aktualizovat . Cca 5 minut to něco dělalo než jsem odešel ,a pak nevím jak dlouho ještě aktualizoval . Když jsem přišel , zapnul jsem a znova nabíhalo cca 5 min. (psalo to tam , že nabíhá wind.) . Pokud tohle budou dělat i auta no potěž pánbu 8-o

+1/0
13.4.2017 18:09

P51a39v18e32l 15K69u12t92i66l 9770736103799

Nikoliv, Auto napíše, že je k dispozici upgrade a kolik bude trvat. Upgrade spustí majitel hned, nebo odloží třeba na noc. Ráno si už jen přečte co je nového. Takže žádné svolávačky do servisů.

+3/0
13.4.2017 19:38

M16i26l16a87n 95N19ě22m69e59c 1965530916336

Mě se aktualizoval počítač a od té doby už nenabootoval. Takže třeba taky takhle.

0/0
13.4.2017 21:51

P23a12v50e28l 37K91u80t81i43l 9230196923899

Hm, ja mam pocitacu a nikdy se mi to nestalo. Natoz u auta...

0/0
14.4.2017 2:12
Foto

J87i89r26i 59B45i17l97i23n71a 5928170237

Kdo se nesvezl elektromobilem, nepochopi. To plati i o me 30 let stare Mazde pickup, amatersky predelane na elektriku s olovenymi baterkami.... :-)

0/−2
13.4.2017 17:46
Foto

T57o20m50á28š 28D24v55o25ř85á70k 7805926427461

Někdo musel říct lidstvu, tudy ne přátelé...

0/−1
13.4.2017 16:05

J20o11s70e64f 11N71o14v98á31k 2482359433429

Podle mě nemá budoucnost ani elektrika (dobíjení ze sítě), ani současné pojetí spalovacích motorů. Nemyslím, že elektrická síť bude schopná uživit opravdu masové rozšíření elektromobilů. Ekologie je taky diskutabilní (těžba, logistika, životnost, likvidace). U spalováků zase dříve nebo později dojdou zdroje. Tak to chce vymyslet něco úplně jiného. Ideálně něco, co se prosadí samo díky svým uživatelským vlastnostem bez toho, aby papaláši rozhodli, že tudy vede správná cesta a pomocí dotací zaplatíme i vývoj slepých uliček všichni.

0/0
13.4.2017 9:13

J68a34n 83S39t38e32h98l73i49k 9625607956321

Zatím vidím nejschudnější cestu auto na zemní plyn.

https://www.novinky.cz/auto/434508-elektromobily-mohou-poskozovat-zivotni-prostredi-vic-nez-auta-se-spalovacimi-motory.html

0/0
13.4.2017 18:14

J95a60n 26V19e32s26e98l96ý 5964523162901

Autor jaksi opomněl jednu zásadní věc. Ty auta mají jízdní vlastnosti, které auto se spalovacím motorem mít ani nemůže. Žádné vibrace, žádný hluk, plný výkon bez prodlevy po zmáčknutí "plynu" a při jakékoli rychlosti, nízké těžiště, rekuperace energie brzděním, online updaty řídícího SW, takže auto se průběžně samo mírně zlepšuje, ...

Až budou takové auta za takovou cenu vyrábět Němci a Japonci se svou precizností, mají šanci je zlikvidovat. Kdo jednou chvíli jezdil v EV, už do spalováku zpátky nechce.

Tesla takhle prodávala první Roadstery a sháněla investory. Půjčili ho movitému klientovi na týden a on potom sedl do svého Porsche a připadalo mu odporné, pomalé, hlučné a smradlavé.

+13/−1
12.4.2017 16:59

R44o18b98i35n 71Ž24i84ž84k54a 2308404556426

Rekuperace nebo online aktualizace jsou podle vás jízdní vlastnosti?

Svezl jste se někdy komfortním autem za cenu Tesly? Nebo třeba i za půlku? Myslíte, že někde cítíte vibrace, hluk, nebo turbodíru? Kdybyste četl ten článek pozorně tak víte, že nic takového by výrobcům nikdo neodpustil :-)

Ty řeči s Porschetem jsou vtipný marketing, ale snad to nikdo nemůže brát vážně :-)

+8/−4
12.4.2017 17:17

P58a92v68e95l 56K49u73t41i14l 9210866883979

Ano, přesně tak. Nejen turbodíra ale i díry mezi rychlostmi to je pro řidiče elektrického auta už jen špatná vzpomínka z minulého století.

+5/−1
12.4.2017 19:42

M31a36r45t45i26n 28P91l93z30á32k 2727129358764

Od toho je u klasickych aut automaticka prevodovka

+2/0
12.4.2017 21:04

P75a51v11e64l 15K83u60t39i57l 9130496563779

Ano, měl jsem automat. Takže můžu srovnávat a napsat zde, že je to nesrovnatelné. Prostě auto s jedním převodem je lepší než z šesti i když s automaticky řazenými. Čtyřkolka se dvěma motorama je lepší než ta s kardanem a mezinápravovým diferenciálem. Atd atd...

+3/−2
12.4.2017 21:40

R73o86b33i30n 19Ž36i49ž86k49a 2498384126486

Jak píšu, svezte se někdy autem v ceně Tesly (a tím nemyslím teď auta, kde zvuk motoru patří k tomu, co si kupujete, jako to je ostatně u Porsche). :-)

+2/0
12.4.2017 22:52

H60o22n35z30a 66T70a79r 3739322404482

Vážně ? Tak proč jde Porsche stejnou cestou ?

https://porsche.cz/microsite/e-mobility/

Právě Porsche zaspalo dobu. Ferdinand Porsche konstruoval elektromobily a hybridy v době kdy mnohé automobilky ještě ani neexistovaly.

http://www.hybrid.cz/elektromobil-porsche-mission-e-ma-nejvyssi-prioritu

http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-porsche-semper-vivus-hybrid-z-roku-1900

0/−1
12.4.2017 21:23

R16o13b38i68n 73Ž33i95ž87k47a 2538144706986

Poslal jste mi pěknou marketingovou stránku, ale reálně je tam jen spousta krásných slov.

A pročpak se asi Porscheho elektromobily neprosadily a místo toho svět pohání spalovací motor? Protože byl prostě a jednoduše lepší.

Je dost pravděpodobné, že se elektromobily do budoucna prosadí, zejména v (pří)městské dopravě je jejich místo celkem jasně dané, ačkoliv je ještě furt velká rezerva v infrastruktuře (nabíjení pro lidi, co nebydlí v rodinných domech).

Ale snad si nebudeme nalhávat, že má dnes Tesla užitnou hodnotu odpovídající své ceně. To fakt může tvrdit jen člověk, kterej řadí update mediacentra mezi jízdní vlastnosti :-)

+3/0
12.4.2017 22:59

P23a45v61e47l 37K36u23t97i26l 9530716343189

Tu rekuperaci bych tam klidně zařadil. Stačí povolit pedál a brzdí to. Nemusím přešlapávat případně ještě mačkat spojku. Navíc nespotřebovávám energii na to abych si opotřebil brzdy

+2/0
12.4.2017 21:53

R89o42b68i82n 55Ž43i48ž27k27a 2808664756636

A co to má co společného s jízdními vlastnostmi? Je to trošku jiné ovládání, proč ne, ale jízdu to nevylepšuje. Princip elektromobilu netřeba rozpitvávat.

+3/−2
12.4.2017 22:49

P52a60v89e58l 43K89u22t22i83l 9150326513479

Když myslíte, že není lepší auto ovládat jedním pedálem ale dvěmi až třemi, tak co k tomu dodat... Si to někdy zkuste ať víte o čem mluvíte.

+4/−2
13.4.2017 19:43

R19o41b31i61n 40Ž13i60ž82k90a 2378154916196

To povězte u nouzového brzdění, jestli je rychlejší pedál zadupnout, nebo z něj dát nohu dolu.

A navíc to pořád nemá nic společného s jízdními vlastnostmi .

+1/0
17.4.2017 20:59

F65r52a80n41t77a 84Š82e84v74č33í49k 8812622585223

němci a preciznost-nenechte se vysmát-kde žijete-dělají samé šmejdy vy brepto-a s postupující islamizací německa to bude jen k smíchuRv

0/−1
14.4.2017 0:02

D34a84l19i26b45o46r 12H26o65d85i77s 1163916725253

Lidi ze sebe dělají pokusné králíky a ještě za to platí8-o

+3/0
12.4.2017 10:38

P55a96v48e77l 47K40u79t15i29l 9480666713849

Dost lidí třeba platí za něco co je přímo zabíjí. Třeba kuřáci.

+3/0
12.4.2017 21:50

S90e49i97d80l 89P35e97t80r 1201691555174

Tesla je nejspíš cosi jako víra. V podstatě iracionální záležitost, která však jedněm poskytuje stejně jako náboženství určité vymezení/ukotvení v životě dalším pak zatím slušné peníze. Nic proti tomu, ať si každý svobodně věří čemu chce a vydělává jak umí.

Bohužel je ale dotovaná z peněz, které byly odebrány někomu jinému čímž se to celé dostává do roviny krádeže za bílého dne, stejně jako u nás řepka, soláry apod.

PR argumentace vývojem trhu s pc, telefony, digi a d. je demagogická neb tyto produkty se prosadily samy svou užitnou hodnotou (resp. vytvořily celá nová odvětví a přinesly zcela nové technologie) a následnou hromadnou výrobou i cenou. Tesla nic takového nepřináší jen za obrovských investic slepila dohromady stávající techniku a technologie.. Je na to příznačné úsloví: "udělat z prdu kuličku" :-)

To bude breku (a deziluze statisíců) až se tahle bublina vyfoukne ...

+11/−8
12.4.2017 9:02

P48a86v93e63l 71K92u20t68i29l 9350106133259

A není to o jiné víře? Že si většina lidí nechce vzít svoji realitu. Tu krásně černou a mazlavou. Bohužel navíc na českých diskuzích má člověk takový pocit, že pokud pomluvím Teslu, tak hned moje oktávka působí méně trapně...

+4/−2
12.4.2017 21:46

S27e41i29d65l 69P58e72t60r 1201761665154

Bavíme se snad o technologickém pokroku, ne?

Tesla v podstatě žádný dosud nepředvedla ..:-)

+1/−3
13.4.2017 0:28

P86a80v93e90l 15K85u51t41i39l 9600466263439

V podstatě jste trochu úplně mimo.

+2/−1
13.4.2017 19:45

J35a38n 96D52l59o89u45h82ý 7624579160419

Rozdil mezi Teslou a Applem je zasadni: Apple proste funguje a kdyz uz nahodou nefunguje, tak to bez kecu meni kus za kus. Tesla je opravdu za ty penize totalni plecka. To uz je vyhodnejsi koupit treba BMW 3 a k tomu cca za 15000 USD komletni kit pro prestavbu na elektriku vcetne baterek. Puvodni motor se da prodat...

+2/−4
12.4.2017 7:18

R21o60b95i94n 96Ž71i29ž88k75a 2898984296636

Tak Apple taky funguje jen když od něj nechcete moc :-) A Tesla naopak zase mění / opravuje také bez řečí.

Ta paralela sedí v tom, že uživatelé oběma těm strojům odpustí daleko víc, než "tradiční" konkurenci - a že si většina z nich platí ne za užitné vlastnosti, ale za feeling.

+1/0
12.4.2017 17:20

Š43t83e68f73a64n 80F25r84i39d41r61i30c11h 2298409831512

Pane Žižko, zřejmě máte a používáte výrobky Applu a alespoň týden jste jezdil Teslou, protože o nich tak zasvěceně mluvíte. Já používám od Applu telefon, tablet i notebook. Notebook již 9 let. A mám s těmi věcmi jenom dobré zkušenosti. Po osmi letech jsem si koupil 2. Mcbook Pro, mám 4. iPhone a 2. iPad. Jediný důvod je, že mám s nimi dobrou zkušenost a životní zkušenost mi říká:"neměň věci, které fungují!". Teslu mi kamarát půjčil na týden. Najel jsem s ní přes 1000 km, vyzkoušel nabíjení na Superchargeru na Vystrkově, povozil přátele a říkám, že to byl v mém životě nejlepší týden s autem. Jezdím 35 let a vlastnil jsem 13 různých aut, včetně plně vybavené Audi S6. Jestli takhle bude vypadat budoucnost aut, těším se na ni. Nedal bych za ni 3 mega, ale pro koho ty peníze nejsou rozhodující, chápu, že si Teslu někdo koupí.

+3/0
13.4.2017 16:24

R38o73b61i79n 53Ž88i56ž43k66a 2408564496526

Však já vám spokojenost rozhodně nevymlouvám. Znám spoustu takových lidí - nemají velké nároky a nevyznají se v IT, proto si koupí "to co měli předtím". Hledat alternativy a následně poznávání nového systému by vyžadovalo duševní úsilí a já nemám problém s tím, když někdo platí, aby ho vyvíjet nemusel - pokud si to může dovolit:-) Jen je pak nutné tohle brát v potaz, než se člověk pustí do porovnávání.

.

K autům: Já vím, že se tady vyjadřuju kriticky, ale já se především vyjadřuju kriticky k hypu a k názorům, že jsou elektromobily rovnocennou náhradou už dnes.

.

Nejsou. Buď mají malý dojezd, nebo jsou šíleně drahé nebo obojí. To je to, co říká ten článek a co se snažím říkat i já. Ještě ne. Já s vámi rozhodně souhlasím v tom, že neřešit tři mega, tak to auto také mám v garáži :-) Ale rozhodně to neznamená, že to za ty prachy stojí jinak než z nadšenectví.

0/0
17.4.2017 21:23

R36o18b42i18n 74Ž31i70ž28k80a 2428304126786

A ještě teda jedna věc směrem k budoucnosti - teď je to spíš spekulace než cokoliv jiného. Nejsem si jistý, jak daleko může ještě jít vývoj baterek, pokud jde o poměr cena:dojezd:bezpečnost:ekologie. Navíc Tesla si ten dojezd kupuje nejen baterkami, ale i drahým odlehčováním zbytku auta a špičkovým aerodynamickým koeficientem (volně přeloženo kdyby měla Tesla odpovídající benzíňák, pořád by byla velmi úsporná )

.

Dovedu si v budoucnosti představit elektromobily pro (pří)městský provoz a něco jiného pro cesty 150+ kilometrů. To by udělalo z Tesly tak trošku exota. A opět radši zdůrazním: Exota v dobrém slova smyslu.

0/0
17.4.2017 21:35

H98o74n93z76a 40T45a47r 3479252464492

DVĚ ! Věci mají společné

-Dokázali jako první vyrobit a prodat produkt, který ostatní vyrobit nedokázali.

Přitom komponenty které k výrobě potřebovali, byly na trhu dostupné i pro konkurenci, ale oni je použili jinak.

-Fanoušci obou značek jsou jako náboženští fanatici

http://www.auto.cz/fanousci-tesly-nabozensti-fanatici-rika-slavny-bob-lutz-99664

S úpravami aut v ČR to není tak jednoduché a když to někdo neumí Může to skončit katastrofou.

BMW 3? i s BMW i3 REX (palubní generátor ) se dají podnikat dlouhé trasy.

http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-uzivatelska-recenze

0/0
12.4.2017 21:59

P20a53v37e34l 16K33u34t74i41l 9130326283219

Odvaha tvrdit o autě co udělá kilo pod tři vteřiny, že je plečka. A za ty peníze? Nějaké levnější auto s tímto výkonem?

+4/0
12.4.2017 22:03

R35o97b69i65n 69Ž94i52ž59k10a 2548244616666

Přečtěte si ten článek. A zkuste ho pochopit. Třeba hned tu část o tom, co se děje po té akceleraci :-)

+1/0
12.4.2017 23:08

P36a94v18e12l 36K89u68t32i64l 9470956633939

Myslím, že v celku vím o čem to je. Mám v Tesle najeto 80.000 km.

+1/0
13.4.2017 21:09

R56o67b87i98n 55Ž79i63ž67k77a 2708794776516

To je už docela vzorek. Můžu se zeptat, jak vypadá profil vašich cest, jakou jezdíte průměrnou rychlostí a jestli měříte kolik času jste strávil nabíjením(na cestách, ne přes noc)?

+1/0
17.4.2017 21:24

R71o86b48i64n 39Ž74i67ž79k37a 2268724156226

A já vám rovnou i odpovím. Pokud za "výkon" považujete akceleraci, tak to zvládne třeba Ariel Atom.

0/−1
13.4.2017 13:44

Š63t94e56f86a12n 15F70r23i37d64r60i53c73h 2598939871652

A Ariel Atom samozřejmě při tom veze 5 cestujících a má kufr pro jejich batožiny:-)))

+2/0
13.4.2017 16:26

R25o40b59i64n 12Ž29i67ž34k71a 2378834666396

Samozřejmě že ne, jen na něm ukazuju, že omezit "výkon" na "zrychlení" a soudit podle něj kvality auta je úplná blbost :-)

+1/0
17.4.2017 21:01

P93a82v85e91l 84K16u80t75i64l 9180646243179

Tesla je právě o tom, že je to od začátku stavěné jako elektrické auto. Přestavba fosila na baterky nikdy nedosáhne stejného výsledku. Viz většina dnešních elektromobilů.

+1/0
12.4.2017 22:24

J36a94r90d78a 80K79o23n21i85c23k50ý 9208443376313

Celé je to slepá větev vývoje. Svět zatím nemá vhodné baterie.

+3/−2
12.4.2017 1:32

B24o73h30u14s82l42a80v 73B61i88n53k22a 1219106178740

Napište to těm úplně blbým investorům nebo nakupte hrozně shortů proti Tesle ... ach jo.

+3/0
12.4.2017 20:47

H45o56n75z34a 75T55a90r 3579702544532

To je jako když někdo napíše, že elektromobily jsou vzdálená budoucnost.

Jenže ono to jde objednat a koupit .Takže současnost .

Vývoj ? Hezký příklad je BMW i3 BEV (REX)

Navýšila se o dost kapacita akumulátoru ( Dojezd ) 60Ah-95Ah a celková váha se přitom zvýšila jen o 40kg.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/technicke-udaje.html#tab-0

+1/0
12.4.2017 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.