Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrá alternativa za TDI. Octavia na zemní plyn

Tohle je opravdu „eko“ auto! Kromě ekonomiky vyznává též ekologii: spalování zemního plynu je výrazně čistší než využívání ostatních fosilních paliv. Škodu Octavii s novou tváří a o pár milimetrů více rozkročenými zadními koly jsme ozkoušeli ve verzi na zemní plyn označenou G-TEC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R95o14b96e87r52t 58S34e93d39l48á28r 4567442

Na svojom poslednom aute som na LPG najazdil vyše 220 tis km.... natankujem kde potrebujem / teda okrem Rakuska / ...ja za seba nejak CNG nie.... aspoň pri terajšej infraštruktúre.... inak s LPG maximálna spokojnosťR^

0/0
13.7.2017 14:11

A82l12e41š 33L52i48s52o54v72s31k44ý 9779378782862

Je srandovní, jak v každém článku musí být povinně připomenuto, že nafta v autech skončí :-)

0/0
9.6.2017 13:13

O75n26d79ř75e59j 29N47o33v76á68k 9537154539189

Čtyř oká maska je hnus, který před lety zkusil mercedes a rychle toho nechal ....

vždycky si vzpomenu na ty fotky zvířat několik let po Černobylu ... přesně takhle měli znetvořené oči po působení radioaktivity ...

0/0
27.4.2017 14:49

O31n44d81ř28e19j 72F66r16a48n42c 4399581838

A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?

+1/−1
20.4.2017 9:14

O51n40d74ř52e73j 31N55o17v63á32k 9477794839639

až budeme všichni jezdit na CNG, tak bude zatíženo spotřební daní stejně, jako dnes benzín či nafta ...

0/0
27.4.2017 14:49

J63a17n 56D82l93o47u10h63ý 7984989950189

Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG ;-D a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG R^ Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc ;-D Cili CNG? Diky nechci.

+3/−1
19.4.2017 14:51

M69i24c19h20a41l 42H29r69u63b81o45š 4920107402325

Mam TSI s LPG takze ma CNG netrapi ;-)

+1/0
20.4.2017 10:42
Foto

M62a24r80e59k 80B38a87š12i51s40t85a 7563632463500

Máte pravdu, nikde se nemluví o tom jak ty nádrže na CNG krásně rezivý, je to časovaná bomba, která má fatální následky. cngplus.cz/files/cng/images/page/1000x1000-1475439711-vw-touran-erdgas-tankstelle-explosion-schweden-lightbox-a1870371-976145.jpg

0/0
20.4.2017 19:22

O75n75d53ř77e22j 84N91o53v21á15k 9477644929109

VW Touran bylo jedno z nejhorších aut v testech Auto-Bildu ... a nebyla to jen vada konkrétního kusu, ale byly to výrobní vady ....

0/0
27.4.2017 14:50

O34n21d88ř92e16j 76K11r84y27š46t37o40f 6353161

Mýlíš se - v Praze se dá koupit CNG za 22/kg - mne to bere ve městě4,1-2 - mimo město 3,5kg/100km - servis vyjde daleko levněji než u nafty.ročně najedu kolem 70 000km takže jde hned z domu-nyní mám 4tej kousek - motorově s tím nebyl nikdy žádný problém - a vpřepočtu to jezdí laciněji než ostatní lpg,nafta -s obojím jsem jezdil -nebo cokoliv jiného.za rok provozu ušetřím 75 000,-kč na phm a minimálně 20 000 na servisu..

0/0
9.6.2017 3:19

E67r11i56k 71F16e27r40e68n27c 2561629203763

Dobrou alternativou bude len dovtedy, kym sa nerozlozi na prvocinitele ako tento VW v Nemecku. Prozaicky dovod korozia a zbabrane osetrenie povrchu od VW. A ignorovanie problemu zo strany VW.

https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k

0/0
18.4.2017 23:32

T31o36m47á74š 90Z33e19m51a15n 3735678694395

Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..

+3/0
18.4.2017 19:57

J72a74n 89D35l40o84u53h66ý 7474539140899

Nevim jak vy, ale pokud si postavite garaz pod zemi podle platnych ceskych norem, tak tam CNG auto parkovat muze. CNG se rozptyluje do vsech smeru nazimco LPG je tezsi nez vzduch a zustava "pri zemi" a potrebuje komplikovanejsi odvetravani, coz v cesku nikdo nechce stavet, pritom by stacilo jedna vyhlaska stavebniho uradu a developer by to tak proste stavet MUSEL. V nemecku s tim zadny problem neni a lze v garazich pod zemi parkovat LPG/CNG. To jenom cesi zase setri tam, kde to nema smyslR^

+2/−1
19.4.2017 14:46

T91o86m82á92š 51V70a46l52d66e34r 7633890979

dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.

+7/0
18.4.2017 19:52

J61a49k12u96b 26M94e81l14í45š86e66k 6926365302316

Ano, toto je bezohlednost nejvyššího řádu. Už aby zmizely.

0/0
18.4.2017 20:49

O34n32d64ř88e93j 70L11o41š31o67t21h 1325955335851

To není ale chyba těch aut, ale jejich majitelů.

0/0
18.4.2017 22:05

T16o50m36á44š 42V32a14l63d50e36r 7183170869

Chyba těch vozů je, že smrdí a kouří až moc. ;-€

0/0
19.4.2017 20:07

J51i94r36k57a 43H25o31n41c11ů 2974114141908

Mám takový dojem, ale možná je to jen můj pocit, že čerpačky CNG přibývají daleko pomaleji, než kdysi ty na LPG.

0/0
18.4.2017 18:21

S47t70a74n57i82s59l18a21v 11N60ý52v98l85t 2884125283

Ano lpg je lepsi dnes, nafouknete si nadrz na kazde druhe benzince.

0/0
19.4.2017 14:06

M10i47c66h61a93l 53H79r72u84b73o61š 4180647732485

nenafuknete, ale nacerpate, LPG je kvapalne ;-)

+1/0
20.4.2017 10:44

M37a42r37e41k 65J92a75n78e34č56k78a 1397936743151

Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:

1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček

2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky

3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG

4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě

5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG

6. menší životnost zadní nápravy

7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě

8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti

Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.

+1/0
18.4.2017 17:37

T43o39m42á39š 82V97a63l47d38e53r 7263930849

Běžně jezdím do 350 km. Velice méně často nad 500 km v jednom tahu. Takže žádný problém. Hmotnost není takový problém při optimální konstrukci zástavby nádrže. Roční nájezd také ne. (jinak by to nemělo smysl). Jediný problém je sehnat solidní vůz za přijatelné peníze a nemožnost parkovat v krytých garážích. A to poslední, co se řeší na prvním místě. jestli mám v bydlišti nějakou CNG čerpačku. Jinak to opravdu nemá smysl. :-)

+1/0
18.4.2017 19:45

J97a85k55u13b 45M86e13l71í52š60e69k 6616165702866

Jen bych u tohoto konkrétního auta dodal, že Vám stále zůstává vůz, který je schopný jezdit na normální benzín. :-)

0/0
18.4.2017 20:53

O36n46d74ř50e77j 20N68o27v77á32k 9437654399789

no, to auto má samozřejmě taky benzínovou nádrž, takže ta omezení dojezdu, hledání čerpačky nejsou až zas tak akutní ... a to, jaké to vydává zvuky při plnění, je dost nepodstatný argument ....

0/0
27.4.2017 14:53

D89a12v22i76d 81R93y36c70h32e35t57s86k11ý 9716851800690

Brácha ji má na cesty za prací do Němec, najeto za rok 48 tis. km a nemůže si to vynachválit. Má to víceprvek a jízdně je to opravdu dost nad TDI.

+2/−1
18.4.2017 15:17

P31e91t91r 59B11á17č50a 8525166865275

A v cem bracha maximalne sedel? Ve fabii? Ze si to nemuze vynachvalit, treba v A6 to asi nebylo.

0/−1
18.4.2017 16:50

S37t34a23n52i47s41l73a70v 66N49ý38v88l92t 2104755513

Ja mam A6 dvoulitr na LPG a diesl chrochtadla strcim vsecky do kapsy.

0/0
19.4.2017 14:09

P24e29t32r 66B54á91č50a 8735446465855

Dobra alternativa je se vyhnout skodovce obloukem.

+3/−3
18.4.2017 12:38

M40a11r14t36i38n 87Š48i53m93e11k 4430434638395

Podle fotky jste tedy do své Octavie naložili pouze kočár, no to není asi zrovna +

0/0
18.4.2017 10:38

I22v20a12n 80D63í12t65ě 1116405974389

"To znamená, že investice se vrátí po ujetí 21, respektive 16 tisíc kilometrů. Tedy ani ne po jednom roce provozu."

Co když někdo ujede za rok jen 5 nebo 10 tisíc km? Přepočet na roky bych do článku necpal.

+3/0
18.4.2017 10:36

V85a64c59l81a42v 72M78e12d94e86k 5391652445125

pokud někdo najede ročně 5 tisíc, nevyplatí se mu vůbec řešit nějaké alternativy

+6/0
18.4.2017 10:51

V60á15c60l32a56v 23K85o87v13á24ř 9782400709623

Pro tyto případy bude nové VW Polo na CNG, které má být cenově srovnatelné s benzínem (a taktéž Fabie a Ibiza).

0/0
18.4.2017 10:56

V81a83c73l98a73v 37M98e11d83e92k 5221672705645

při tomto nájezdu (odpovídá 400km měsíčně) opravdu nemá cenu nad alternativním pohonem uvažovat. Vždy bude oproti základnímu benzínu o něco dražší, a vždy ubere na zavazadlovém prostoru - což u Pola bude bolet ještě mnohem víc, než u Oktávky. Pokud si někdo s takto malým nájezdem kupuje nové auto, bylo by velmi rozumné zůstat u benzínu.

+1/0
18.4.2017 11:51

V60á44c35l79a45v 46K61o51v60á50ř 9182500249103

Jak už jsem psal níže, tak CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Myslím si, že ve skupině uživatelů těchto automobilů, nalezne větší podporu. Dá se očekávat omezování nafty a v budoucnu i benzínu ve městech (emisní zóny) a jsou taky vhodné svou velikostí do měst. Co vím od lidí, kteří dělají studie, tak velká města v budoucnu plánují jak emisní zóny, tak i vyhrazená parkovací místa pro tyto vozidla (zadarmo). A navíc v této skupině je větší procento ekologicky smýšlejících lidí.

+2/0
18.4.2017 12:28

V75a55c66l62a42v 17M48e22d13e65k 5661702735605

i ten ekologický přínos je při tomto nájezdu mizivý

0/0
18.4.2017 15:12

P13e75t38r 44P55e24t33r 8511798538592

do póla,či fabie jaksi nenarvu horské kolo bez rozebírání, jak u stávajícho auta kombi nižší střední...

0/0
18.4.2017 13:21

K35a26r30e42l 22P58l64š86e84k 9118188478547

dokončení:

...okrajovou záležitostí, což ostatně dokazují čísla:

- v N. tvoří CNG auta i přes všechnu mimořádně masívní dlouholetou podporu v současné době jen 0,2% (!) všech přihlášených aut, navíc s trendem dalšího očekávaného poklesu a - v Č. bez jakékoliv podpory pak zhruba ještě o 3,5 setiny méně, přesně 0,165%...

Ale pokud hovoříme o této konkrétní Octavii, tak má jednu obrovskou výhodu a ta jsou jízdní vlastnosti díky víceprvkové zadní nápravě (na rozdíl od většiny ostatních OIII jezdících jen s jednoduchou torzní nápravou).

0/0
18.4.2017 10:24

K14a38r56e21l 31P32l24š78e75k 9868898568737

Pokud vycházíme z předpokladu,že Česká republika s menším či větším zpožděním víceméně kopíruje trendy vývoje automobilového průmyslu a obchodu u našich sousedů, pak nás v nejbližší době nečeká příliš veselá budoucnost pokud se týká provozu vozidel na CNG. Přitom Německo přistoupilo zejména začátkem nového století s ohledem na ochranu životního prostředí i s přihlédnutím k tamním poměrům k nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Tak zatímco v roce 2004 bylo v N. 90.000 aut na CNG, tak podle této iniciativy se počítalo, že v r. 2020 jich bude již 1,4 mil.

Výsledek:

- tohoto cíle rozhodně nebude nikdy dosaženo a stav vozů na CNG tam je po 12 létech intenzivní kampaně prakticky stejný (kolem 90.000 a jejich počet neustále klesá i přes dotace..

Řada majitelů se už k nim nevrací pro nekomfort provozu:

- tankování je tedy nutné vždy dopředu plánovat, mnohdy i se zajížďkou a nutností přizpůsobit se otevírací době, což je značný problém např. pro rozvážkovou službu apod.

- přitom tato auta musí vzhledem k menším nádržím častěji tankovat (pokud chtějí jezdit jen na CNG)

- auta jsou těžší o 100 až 140 kg a některé modely mají z toho důvodu sníženou nosnost, dochází vyššímu opotřebení podvozku, zástavba nádrží pak často ještě zmenšuje kufr a až na výjimky neumožňuje montáž rezervy

- i v N. stále platí nemožnost parkovat s CNG v řadě garáží

- CNG je levný jen díky mimořádnému, ale časově omezenému daňovému zvýhodnění

- situaci v N. ještě zhoršilo několik výbuchů zkorodovaných nádrží vozů VW (naposledy v září 2016 model Touran) spojený s dočasným zákazem tankování u většiny velkých čerpacích stanic resp. současným prokazováním se certifikátem VW o nezávadnosti konkrétního vozu před tankováním (doposud platí stále na většině ČS). V N. už i některé ČS ruší stojany s CNG pro nízkou výtoč... Vozy na CNG jsou a budou jen ok

+1/−1
18.4.2017 10:14

V78á15c68l84a51v 13K86o19v81á81ř 9322900699523

V Německu je nyní 97.000 tisíc aut na CNG a v roce 2004 jich bylo jen 19.000. Je pravda, že počet CNG aut v německu stagnuje (od roku 2013) přičemž velký vliv na to mělo, že ceny ropy v posledních třech letech klesaly a nebyl důvod kupovat CNG. Nyní se trochu mění situace (budoucí zákazy vjezdu naftových aut do měst, dálniční poplatky) a odhaduje se, že počet aut na CNG stoupne v roce 2017 na 110.000. Doplňuji, že v této statistice jsou CNG auta koupená a prvotně registrovaná s pohonem CNG. Nejsou zde zahrnutá auta s dodatečnou přestavbou na CNG. Bohužel dodatečné montáže se ve statistikách sledují těžko.

Do Německa se v posledních letech přesouvá trend dodatečné montáže CNG do aut vyšší třídy a velkých SUV (Audi, BMW, MB), kde nějaké kilo na víc nehraje roli a výkonově motor vůbec nestrádá. Například v Holandsku je u 1/3 těchto typů nových aut provedena montáž CNG do 1/2 roku od koupě.

0/0
18.4.2017 10:31

V18á15c86l75a12v 67K90o89v50á85ř 9762400579303

Nevím, kde jsi přišel na to, že čerpačky ruší CNG stojany (jde jen o dočasné odstávky z důvodu předělávek podle nových norem). A pokud vím, tak například jen EuroOil chce mít do 3 let na 40 stanicích CNG plničky a Benzina už nyní má CNG na každé páté stanici (31) a letos chce rozšířit o dalších 5.

0/0
18.4.2017 10:40

V44á55c49l43a51v 64K83o84v80á25ř 9252650439663

Fascinuje mně stále porovnávání LPG a CNG. CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nikoli alternativou k LPG a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Oproti tomu LPG je primárně určeno ke snížení provozních nákladů a ekologie je upozaděna. CNG je tu pro ty co chtějí jezdit ekologicky.

Pokud máte roční nájezd 20.000 km, tak to máte v průměru tankování cca 1 x týdně (oproti benzínu 1 x 14 dní). Pokud Vám záleží na autě, tak stejně jezdíte taktovat k pumpám s kvalitním benzínem (já EuroOil a Mol) a těch mám v okolí mého bydliště 6 a plniček CNG mám 5. Takže nedostatek CNG stanic mne netrápí. Jediný problém tu vidím s nedostatkem stanic ve venkovských oblastech. PS: Slyšel jsem, že MŽP zvažuje ke konci roku poskytování dotací na výstavbu domácích plniček (pro soukromé osoby) a to s podporou až 100 tis. Kč.

To že se nesmí do většiny podzemních garáží beru jako bonus, protože skočily návštěvy velkých obchodních center. Tzn. druhotná úspora rodinných financí :-).

Přidávám zde dlouhodobé srovnání spotřeb pro více druhů aut (stejný úsek, který jezdíme s rodinnou denně).

Oktavia g-tec: 3,9 kg, Opel Meriva B 74 kW 6,5 l, Opel Meriva B 88 kW 8,5 kg a Fabia III 81 kW v automatu 5,7 l

Oktávka na CNG je výhodná hlavně pro operativní leasing. Když dáte ušetřené náklady na benzínu do splátek, tak můžete máte při součtu všech nákladů (provozní i splátky) za stejnou cenu Rapida i Oktávku.

0/0
18.4.2017 9:33

V94a55c73l88a39v 61M70e69d69e10k 5231542165875

ono spousta lidí neví, že CNG jim umí naplnit skoro v každé pobočce RWE (tedy umí to v úplně každé, jelikož na CNG provozují svoje služebáky, ale ne v úplně každé to nabízí i veřejnosti). Podle mě je chyba, že to RWE víc neprezentuje.

0/0
18.4.2017 10:11

V24á28c97l74a72v 38K87o46v35á81ř 9572270869333

Je to chyba. Na druhou stranu se snaží aspoň trochu propagovat operativní leasing na Oktávku g-tec za 6.499 měsíčně (3 x 20 tkm, pojistka a servis). Naproti tomu propagace g-tecu u některých prodejců škodovky je velká bída.

0/0
18.4.2017 10:15

J29a16r59o85s11l57a32v 55P40e12l51d28a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.4.2017 9:26

V68a73c84l79a43v 37M20e77d96e65k 5961272905695

problém G-TECu je, že do něj dávají pouze 81kw variantu (což odpovídá 1,4TSi z doku 2012 v Octavii 2). Kdyby měl 110 kW, jako má současná benzínová 1,4TSi, uvažoval bych o tomto motoru jako o alternativě.

0/0
18.4.2017 9:08

L38i16b18o48r 16M81o43u83č46k49a 1938637675142

+ja nevim, ale LPG se mi zda mnohem vyhodnejsi .. uz jen to, ze mam moznost jet na klasicke palivo . .kdyz nesezenu LPG cerpacku v nejakem rozumnem okruhu

+5/−1
18.4.2017 8:29

V40a91c72l66a71v 31M20e29d72e49k 5121242895765

i CNG motor může jet na benzín, když mu dojde plyn. LPG nemá oproti CNG žádnou zásadní výhodu

+2/0
18.4.2017 9:09

R55o32b49e62r68t 20S86e93d48l32á63r 4447452

No mxslím si, že LPG má zásadnú výhodu oproti CNG.... natankujete temer hocikde....

0/0
13.7.2017 14:21

A34d88a48m 39Ž49í73d52e73k 8665732345603

Aha, a já ten článek asi četl špatně. Myslel jsem že ta benzínová nádrž tam je kvůli jízdě na benzín, a jak tak čtu váš komentář, tak je tam asi jen ze zvyku

0/0
18.4.2017 9:25

A29d48a28m 86Ž44í97d13e66k 8535172905273

'Diesel' na cng už nemůže jezdit na naftu. Benzínak funguje i nadále na obě paliva

0/0
18.4.2017 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.