Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dobrá alternativa za TDI. Octavia na zemní plyn

Tohle je opravdu „eko“ auto! Kromě ekonomiky vyznává též ekologii: spalování zemního plynu je výrazně čistší než využívání ostatních fosilních paliv. Škodu Octavii s novou tváří a o pár milimetrů více rozkročenými zadními koly jsme ozkoušeli ve verzi na zemní plyn označenou G-TEC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16o75b36e62r62t 47S93e24d24l58á40r 4257942

Na svojom poslednom aute som na LPG najazdil vyše 220 tis km.... natankujem kde potrebujem / teda okrem Rakuska / ...ja za seba nejak CNG nie.... aspoň pri terajšej infraštruktúre.... inak s LPG maximálna spokojnosťR^

0/0
13.7.2017 14:11

A35l58e25š 85L76i56s74o18v28s51k34ý 9659938642422

Je srandovní, jak v každém článku musí být povinně připomenuto, že nafta v autech skončí :-)

0/0
9.6.2017 13:13

O83n98d38ř41e81j 54N10o79v94á24k 9897904739779

Čtyř oká maska je hnus, který před lety zkusil mercedes a rychle toho nechal ....

vždycky si vzpomenu na ty fotky zvířat několik let po Černobylu ... přesně takhle měli znetvořené oči po působení radioaktivity ...

0/0
27.4.2017 14:49

O88n53d57ř88e59j 12F92r51a98n14c 4459491418

A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?

+1/−1
20.4.2017 9:14

O86n34d11ř96e67j 82N60o39v24á30k 9977424499349

až budeme všichni jezdit na CNG, tak bude zatíženo spotřební daní stejně, jako dnes benzín či nafta ...

0/0
27.4.2017 14:49

J78a29n 70D86l64o11u39h39ý 7964769760439

Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG ;-D a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG R^ Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc ;-D Cili CNG? Diky nechci.

+3/−1
19.4.2017 14:51

M52i89c41h11a72l 63H62r96u96b51o26š 4600197422685

Mam TSI s LPG takze ma CNG netrapi ;-)

+1/0
20.4.2017 10:42
Foto

M47a69r22e82k 40B35a94š66i74s69t87a 7243452333600

Máte pravdu, nikde se nemluví o tom jak ty nádrže na CNG krásně rezivý, je to časovaná bomba, která má fatální následky. cngplus.cz/files/cng/images/page/1000x1000-1475439711-vw-touran-erdgas-tankstelle-explosion-schweden-lightbox-a1870371-976145.jpg

0/0
20.4.2017 19:22

O29n48d75ř60e49j 96N75o22v80á52k 9137594699269

VW Touran bylo jedno z nejhorších aut v testech Auto-Bildu ... a nebyla to jen vada konkrétního kusu, ale byly to výrobní vady ....

0/0
27.4.2017 14:50

O67n88d93ř15e11j 37K78r13y62š80t63o56f 6333651

Mýlíš se - v Praze se dá koupit CNG za 22/kg - mne to bere ve městě4,1-2 - mimo město 3,5kg/100km - servis vyjde daleko levněji než u nafty.ročně najedu kolem 70 000km takže jde hned z domu-nyní mám 4tej kousek - motorově s tím nebyl nikdy žádný problém - a vpřepočtu to jezdí laciněji než ostatní lpg,nafta -s obojím jsem jezdil -nebo cokoliv jiného.za rok provozu ušetřím 75 000,-kč na phm a minimálně 20 000 na servisu..

0/0
9.6.2017 3:19

E41r84i48k 26F72e46r31e77n83c 2581929713713

Dobrou alternativou bude len dovtedy, kym sa nerozlozi na prvocinitele ako tento VW v Nemecku. Prozaicky dovod korozia a zbabrane osetrenie povrchu od VW. A ignorovanie problemu zo strany VW.

https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k

0/0
18.4.2017 23:32

T57o40m39á36š 74Z35e50m17a79n 3935188434955

Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..

+3/0
18.4.2017 19:57

J80a26n 84D93l95o91u73h19ý 7804959140869

Nevim jak vy, ale pokud si postavite garaz pod zemi podle platnych ceskych norem, tak tam CNG auto parkovat muze. CNG se rozptyluje do vsech smeru nazimco LPG je tezsi nez vzduch a zustava "pri zemi" a potrebuje komplikovanejsi odvetravani, coz v cesku nikdo nechce stavet, pritom by stacilo jedna vyhlaska stavebniho uradu a developer by to tak proste stavet MUSEL. V nemecku s tim zadny problem neni a lze v garazich pod zemi parkovat LPG/CNG. To jenom cesi zase setri tam, kde to nema smyslR^

+2/−1
19.4.2017 14:46

T86o33m94á89š 15V44a22l38d64e31r 7723330549

dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.

+7/0
18.4.2017 19:52

J88a31k81u58b 61M90e39l82í75š64e15k 6916885622106

Ano, toto je bezohlednost nejvyššího řádu. Už aby zmizely.

0/0
18.4.2017 20:49

O97n61d75ř44e35j 49L87o12š55o26t73h 1585955155411

To není ale chyba těch aut, ale jejich majitelů.

0/0
18.4.2017 22:05

T59o52m61á49š 16V70a90l60d29e15r 7733130209

Chyba těch vozů je, že smrdí a kouří až moc. ;-€

0/0
19.4.2017 20:07

J67i89r96k25a 80H21o39n13c54ů 2384964151108

Mám takový dojem, ale možná je to jen můj pocit, že čerpačky CNG přibývají daleko pomaleji, než kdysi ty na LPG.

0/0
18.4.2017 18:21

S29t36a41n86i41s43l77a44v 15N61ý40v49l55t 2394175103

Ano lpg je lepsi dnes, nafouknete si nadrz na kazde druhe benzince.

0/0
19.4.2017 14:06

M56i38c61h45a77l 43H64r29u57b77o83š 4740377142245

nenafuknete, ale nacerpate, LPG je kvapalne ;-)

+1/0
20.4.2017 10:44

M64a44r16e50k 63J28a41n72e39č35k74a 1627376663751

Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:

1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček

2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky

3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG

4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě

5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG

6. menší životnost zadní nápravy

7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě

8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti

Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.

+1/0
18.4.2017 17:37

T34o81m32á12š 96V98a45l68d32e84r 7703220389

Běžně jezdím do 350 km. Velice méně často nad 500 km v jednom tahu. Takže žádný problém. Hmotnost není takový problém při optimální konstrukci zástavby nádrže. Roční nájezd také ne. (jinak by to nemělo smysl). Jediný problém je sehnat solidní vůz za přijatelné peníze a nemožnost parkovat v krytých garážích. A to poslední, co se řeší na prvním místě. jestli mám v bydlišti nějakou CNG čerpačku. Jinak to opravdu nemá smysl. :-)

+1/0
18.4.2017 19:45

J63a59k13u16b 10M46e74l15í49š87e53k 6816255642316

Jen bych u tohoto konkrétního auta dodal, že Vám stále zůstává vůz, který je schopný jezdit na normální benzín. :-)

0/0
18.4.2017 20:53

O12n80d37ř62e81j 52N11o51v35á16k 9247284749839

no, to auto má samozřejmě taky benzínovou nádrž, takže ta omezení dojezdu, hledání čerpačky nejsou až zas tak akutní ... a to, jaké to vydává zvuky při plnění, je dost nepodstatný argument ....

0/0
27.4.2017 14:53

D64a91v16i13d 19R79y32c68h61e89t90s70k84ý 9926771300810

Brácha ji má na cesty za prací do Němec, najeto za rok 48 tis. km a nemůže si to vynachválit. Má to víceprvek a jízdně je to opravdu dost nad TDI.

+2/−1
18.4.2017 15:17

P43e24t59r 30B14á43č59a 8565206575605

A v cem bracha maximalne sedel? Ve fabii? Ze si to nemuze vynachvalit, treba v A6 to asi nebylo.

0/−1
18.4.2017 16:50

S80t93a32n56i40s65l32a61v 74N22ý55v50l85t 2434295463

Ja mam A6 dvoulitr na LPG a diesl chrochtadla strcim vsecky do kapsy.

0/0
19.4.2017 14:09

P71e21t67r 18B73á15č33a 8805146245625

Dobra alternativa je se vyhnout skodovce obloukem.

+3/−3
18.4.2017 12:38

M60a57r56t56i98n 32Š71i86m66e67k 4440394288695

Podle fotky jste tedy do své Octavie naložili pouze kočár, no to není asi zrovna +

0/0
18.4.2017 10:38

I26v54a69n 87D72í72t85ě 1836955874449

"To znamená, že investice se vrátí po ujetí 21, respektive 16 tisíc kilometrů. Tedy ani ne po jednom roce provozu."

Co když někdo ujede za rok jen 5 nebo 10 tisíc km? Přepočet na roky bych do článku necpal.

+3/0
18.4.2017 10:36

V51a48c85l75a69v 50M51e25d12e71k 5131272645555

pokud někdo najede ročně 5 tisíc, nevyplatí se mu vůbec řešit nějaké alternativy

+6/0
18.4.2017 10:51

V27á24c55l61a77v 36K80o48v47á57ř 9592630929413

Pro tyto případy bude nové VW Polo na CNG, které má být cenově srovnatelné s benzínem (a taktéž Fabie a Ibiza).

0/0
18.4.2017 10:56

V51a76c75l60a68v 21M56e83d84e21k 5961272925245

při tomto nájezdu (odpovídá 400km měsíčně) opravdu nemá cenu nad alternativním pohonem uvažovat. Vždy bude oproti základnímu benzínu o něco dražší, a vždy ubere na zavazadlovém prostoru - což u Pola bude bolet ještě mnohem víc, než u Oktávky. Pokud si někdo s takto malým nájezdem kupuje nové auto, bylo by velmi rozumné zůstat u benzínu.

+1/0
18.4.2017 11:51

V26á97c22l36a14v 41K55o58v40á32ř 9282600639133

Jak už jsem psal níže, tak CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Myslím si, že ve skupině uživatelů těchto automobilů, nalezne větší podporu. Dá se očekávat omezování nafty a v budoucnu i benzínu ve městech (emisní zóny) a jsou taky vhodné svou velikostí do měst. Co vím od lidí, kteří dělají studie, tak velká města v budoucnu plánují jak emisní zóny, tak i vyhrazená parkovací místa pro tyto vozidla (zadarmo). A navíc v této skupině je větší procento ekologicky smýšlejících lidí.

+2/0
18.4.2017 12:28

V11a38c25l16a57v 19M73e35d94e52k 5581532985435

i ten ekologický přínos je při tomto nájezdu mizivý

0/0
18.4.2017 15:12

P38e44t63r 60P43e65t32r 8481448328582

do póla,či fabie jaksi nenarvu horské kolo bez rozebírání, jak u stávajícho auta kombi nižší střední...

0/0
18.4.2017 13:21

K60a85r91e45l 53P42l18š57e53k 9818568948907

dokončení:

...okrajovou záležitostí, což ostatně dokazují čísla:

- v N. tvoří CNG auta i přes všechnu mimořádně masívní dlouholetou podporu v současné době jen 0,2% (!) všech přihlášených aut, navíc s trendem dalšího očekávaného poklesu a - v Č. bez jakékoliv podpory pak zhruba ještě o 3,5 setiny méně, přesně 0,165%...

Ale pokud hovoříme o této konkrétní Octavii, tak má jednu obrovskou výhodu a ta jsou jízdní vlastnosti díky víceprvkové zadní nápravě (na rozdíl od většiny ostatních OIII jezdících jen s jednoduchou torzní nápravou).

0/0
18.4.2017 10:24

K69a82r50e90l 13P68l77š60e42k 9218308948677

Pokud vycházíme z předpokladu,že Česká republika s menším či větším zpožděním víceméně kopíruje trendy vývoje automobilového průmyslu a obchodu u našich sousedů, pak nás v nejbližší době nečeká příliš veselá budoucnost pokud se týká provozu vozidel na CNG. Přitom Německo přistoupilo zejména začátkem nového století s ohledem na ochranu životního prostředí i s přihlédnutím k tamním poměrům k nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Tak zatímco v roce 2004 bylo v N. 90.000 aut na CNG, tak podle této iniciativy se počítalo, že v r. 2020 jich bude již 1,4 mil.

Výsledek:

- tohoto cíle rozhodně nebude nikdy dosaženo a stav vozů na CNG tam je po 12 létech intenzivní kampaně prakticky stejný (kolem 90.000 a jejich počet neustále klesá i přes dotace..

Řada majitelů se už k nim nevrací pro nekomfort provozu:

- tankování je tedy nutné vždy dopředu plánovat, mnohdy i se zajížďkou a nutností přizpůsobit se otevírací době, což je značný problém např. pro rozvážkovou službu apod.

- přitom tato auta musí vzhledem k menším nádržím častěji tankovat (pokud chtějí jezdit jen na CNG)

- auta jsou těžší o 100 až 140 kg a některé modely mají z toho důvodu sníženou nosnost, dochází vyššímu opotřebení podvozku, zástavba nádrží pak často ještě zmenšuje kufr a až na výjimky neumožňuje montáž rezervy

- i v N. stále platí nemožnost parkovat s CNG v řadě garáží

- CNG je levný jen díky mimořádnému, ale časově omezenému daňovému zvýhodnění

- situaci v N. ještě zhoršilo několik výbuchů zkorodovaných nádrží vozů VW (naposledy v září 2016 model Touran) spojený s dočasným zákazem tankování u většiny velkých čerpacích stanic resp. současným prokazováním se certifikátem VW o nezávadnosti konkrétního vozu před tankováním (doposud platí stále na většině ČS). V N. už i některé ČS ruší stojany s CNG pro nízkou výtoč... Vozy na CNG jsou a budou jen ok

+1/−1
18.4.2017 10:14

V66á26c96l80a61v 92K92o57v95á33ř 9802880509193

V Německu je nyní 97.000 tisíc aut na CNG a v roce 2004 jich bylo jen 19.000. Je pravda, že počet CNG aut v německu stagnuje (od roku 2013) přičemž velký vliv na to mělo, že ceny ropy v posledních třech letech klesaly a nebyl důvod kupovat CNG. Nyní se trochu mění situace (budoucí zákazy vjezdu naftových aut do měst, dálniční poplatky) a odhaduje se, že počet aut na CNG stoupne v roce 2017 na 110.000. Doplňuji, že v této statistice jsou CNG auta koupená a prvotně registrovaná s pohonem CNG. Nejsou zde zahrnutá auta s dodatečnou přestavbou na CNG. Bohužel dodatečné montáže se ve statistikách sledují těžko.

Do Německa se v posledních letech přesouvá trend dodatečné montáže CNG do aut vyšší třídy a velkých SUV (Audi, BMW, MB), kde nějaké kilo na víc nehraje roli a výkonově motor vůbec nestrádá. Například v Holandsku je u 1/3 těchto typů nových aut provedena montáž CNG do 1/2 roku od koupě.

0/0
18.4.2017 10:31

V50á95c55l60a80v 48K72o90v60á25ř 9402450759543

Nevím, kde jsi přišel na to, že čerpačky ruší CNG stojany (jde jen o dočasné odstávky z důvodu předělávek podle nových norem). A pokud vím, tak například jen EuroOil chce mít do 3 let na 40 stanicích CNG plničky a Benzina už nyní má CNG na každé páté stanici (31) a letos chce rozšířit o dalších 5.

0/0
18.4.2017 10:40

V96á28c73l71a49v 84K75o90v59á71ř 9302620119433

Fascinuje mně stále porovnávání LPG a CNG. CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nikoli alternativou k LPG a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Oproti tomu LPG je primárně určeno ke snížení provozních nákladů a ekologie je upozaděna. CNG je tu pro ty co chtějí jezdit ekologicky.

Pokud máte roční nájezd 20.000 km, tak to máte v průměru tankování cca 1 x týdně (oproti benzínu 1 x 14 dní). Pokud Vám záleží na autě, tak stejně jezdíte taktovat k pumpám s kvalitním benzínem (já EuroOil a Mol) a těch mám v okolí mého bydliště 6 a plniček CNG mám 5. Takže nedostatek CNG stanic mne netrápí. Jediný problém tu vidím s nedostatkem stanic ve venkovských oblastech. PS: Slyšel jsem, že MŽP zvažuje ke konci roku poskytování dotací na výstavbu domácích plniček (pro soukromé osoby) a to s podporou až 100 tis. Kč.

To že se nesmí do většiny podzemních garáží beru jako bonus, protože skočily návštěvy velkých obchodních center. Tzn. druhotná úspora rodinných financí :-).

Přidávám zde dlouhodobé srovnání spotřeb pro více druhů aut (stejný úsek, který jezdíme s rodinnou denně).

Oktavia g-tec: 3,9 kg, Opel Meriva B 74 kW 6,5 l, Opel Meriva B 88 kW 8,5 kg a Fabia III 81 kW v automatu 5,7 l

Oktávka na CNG je výhodná hlavně pro operativní leasing. Když dáte ušetřené náklady na benzínu do splátek, tak můžete máte při součtu všech nákladů (provozní i splátky) za stejnou cenu Rapida i Oktávku.

0/0
18.4.2017 9:33

V72a58c68l11a61v 59M36e63d85e60k 5481552945745

ono spousta lidí neví, že CNG jim umí naplnit skoro v každé pobočce RWE (tedy umí to v úplně každé, jelikož na CNG provozují svoje služebáky, ale ne v úplně každé to nabízí i veřejnosti). Podle mě je chyba, že to RWE víc neprezentuje.

0/0
18.4.2017 10:11

V64á80c49l26a27v 48K59o76v59á19ř 9482650439583

Je to chyba. Na druhou stranu se snaží aspoň trochu propagovat operativní leasing na Oktávku g-tec za 6.499 měsíčně (3 x 20 tkm, pojistka a servis). Naproti tomu propagace g-tecu u některých prodejců škodovky je velká bída.

0/0
18.4.2017 10:15

O46d82s40t28r47a39n28ě12n56ý 39U82ž26i27v43a41t22e32l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.4.2017 9:26

V93a89c10l35a77v 32M13e45d62e83k 5941972585625

problém G-TECu je, že do něj dávají pouze 81kw variantu (což odpovídá 1,4TSi z doku 2012 v Octavii 2). Kdyby měl 110 kW, jako má současná benzínová 1,4TSi, uvažoval bych o tomto motoru jako o alternativě.

0/0
18.4.2017 9:08

L95i25b77o27r 13M30o30u18č64k56a 1628347205422

+ja nevim, ale LPG se mi zda mnohem vyhodnejsi .. uz jen to, ze mam moznost jet na klasicke palivo . .kdyz nesezenu LPG cerpacku v nejakem rozumnem okruhu

+5/−1
18.4.2017 8:29

V11a30c25l45a47v 86M54e74d42e32k 5671602365825

i CNG motor může jet na benzín, když mu dojde plyn. LPG nemá oproti CNG žádnou zásadní výhodu

+2/0
18.4.2017 9:09

R83o55b32e13r96t 75S86e10d49l25á38r 4917122

No mxslím si, že LPG má zásadnú výhodu oproti CNG.... natankujete temer hocikde....

0/0
13.7.2017 14:21

A84d34a53m 72Ž53í22d69e43k 8415672595603

Aha, a já ten článek asi četl špatně. Myslel jsem že ta benzínová nádrž tam je kvůli jízdě na benzín, a jak tak čtu váš komentář, tak je tam asi jen ze zvyku

0/0
18.4.2017 9:25

A71d17a30m 81Ž54í59d52e93k 8465342195343

'Diesel' na cng už nemůže jezdit na naftu. Benzínak funguje i nadále na obě paliva

0/0
18.4.2017 9:27







Najdete na iDNES.cz