Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobrá alternativa za TDI. Octavia na zemní plyn

Tohle je opravdu „eko“ auto! Kromě ekonomiky vyznává též ekologii: spalování zemního plynu je výrazně čistší než využívání ostatních fosilních paliv. Škodu Octavii s novou tváří a o pár milimetrů více rozkročenými zadními koly jsme ozkoušeli ve verzi na zemní plyn označenou G-TEC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R27o13b23e34r59t 63S48e53d72l12á54r 4947112

Na svojom poslednom aute som na LPG najazdil vyše 220 tis km.... natankujem kde potrebujem / teda okrem Rakuska / ...ja za seba nejak CNG nie.... aspoň pri terajšej infraštruktúre.... inak s LPG maximálna spokojnosťR^

0/0
13.7.2017 14:11

A61l65e62š 45L83i41s67o47v18s34k28ý 9909378482232

Je srandovní, jak v každém článku musí být povinně připomenuto, že nafta v autech skončí :-)

0/0
9.6.2017 13:13

O10n79d42ř55e62j 94N17o76v51á53k 9237124959719

Čtyř oká maska je hnus, který před lety zkusil mercedes a rychle toho nechal ....

vždycky si vzpomenu na ty fotky zvířat několik let po Černobylu ... přesně takhle měli znetvořené oči po působení radioaktivity ...

0/0
27.4.2017 14:49

O32n25d89ř54e26j 24F93r20a42n84c 4589661328

A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?

+1/−1
20.4.2017 9:14

O58n65d14ř10e40j 72N20o14v58á11k 9747624549989

až budeme všichni jezdit na CNG, tak bude zatíženo spotřební daní stejně, jako dnes benzín či nafta ...

0/0
27.4.2017 14:49

J70a54n 68D42l86o54u44h21ý 7624949740479

Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG ;-D a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG R^ Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc ;-D Cili CNG? Diky nechci.

+3/−1
19.4.2017 14:51

M93i96c85h84a31l 23H76r45u49b53o91š 4860187122655

Mam TSI s LPG takze ma CNG netrapi ;-)

+1/0
20.4.2017 10:42
Foto

M97a21r21e40k 52B51a60š49i21s71t39a 7893342453140

Máte pravdu, nikde se nemluví o tom jak ty nádrže na CNG krásně rezivý, je to časovaná bomba, která má fatální následky. cngplus.cz/files/cng/images/page/1000x1000-1475439711-vw-touran-erdgas-tankstelle-explosion-schweden-lightbox-a1870371-976145.jpg

0/0
20.4.2017 19:22

O31n91d46ř44e97j 72N19o61v25á88k 9417414319349

VW Touran bylo jedno z nejhorších aut v testech Auto-Bildu ... a nebyla to jen vada konkrétního kusu, ale byly to výrobní vady ....

0/0
27.4.2017 14:50

O14n24d49ř98e45j 41K55r64y83š63t17o51f 6543351

Mýlíš se - v Praze se dá koupit CNG za 22/kg - mne to bere ve městě4,1-2 - mimo město 3,5kg/100km - servis vyjde daleko levněji než u nafty.ročně najedu kolem 70 000km takže jde hned z domu-nyní mám 4tej kousek - motorově s tím nebyl nikdy žádný problém - a vpřepočtu to jezdí laciněji než ostatní lpg,nafta -s obojím jsem jezdil -nebo cokoliv jiného.za rok provozu ušetřím 75 000,-kč na phm a minimálně 20 000 na servisu..

0/0
9.6.2017 3:19

E45r20i50k 47F55e25r18e86n65c 2251649303983

Dobrou alternativou bude len dovtedy, kym sa nerozlozi na prvocinitele ako tento VW v Nemecku. Prozaicky dovod korozia a zbabrane osetrenie povrchu od VW. A ignorovanie problemu zo strany VW.

https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k

0/0
18.4.2017 23:32

T48o11m77á37š 61Z28e17m88a47n 3355758834455

Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..

+3/0
18.4.2017 19:57

J68a88n 46D81l60o44u64h67ý 7174889530319

Nevim jak vy, ale pokud si postavite garaz pod zemi podle platnych ceskych norem, tak tam CNG auto parkovat muze. CNG se rozptyluje do vsech smeru nazimco LPG je tezsi nez vzduch a zustava "pri zemi" a potrebuje komplikovanejsi odvetravani, coz v cesku nikdo nechce stavet, pritom by stacilo jedna vyhlaska stavebniho uradu a developer by to tak proste stavet MUSEL. V nemecku s tim zadny problem neni a lze v garazich pod zemi parkovat LPG/CNG. To jenom cesi zase setri tam, kde to nema smyslR^

+2/−1
19.4.2017 14:46

T89o83m78á88š 15V62a43l29d75e35r 7643440629

dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.

+7/0
18.4.2017 19:52

J38a23k92u16b 37M30e13l22í78š40e71k 6276755782826

Ano, toto je bezohlednost nejvyššího řádu. Už aby zmizely.

0/0
18.4.2017 20:49

O68n64d83ř42e70j 47L18o96š26o15t67h 1455705315121

To není ale chyba těch aut, ale jejich majitelů.

0/0
18.4.2017 22:05

T49o22m20á27š 26V81a35l53d24e82r 7253100869

Chyba těch vozů je, že smrdí a kouří až moc. ;-€

0/0
19.4.2017 20:07

J71i98r58k42a 44H66o49n92c66ů 2104604291678

Mám takový dojem, ale možná je to jen můj pocit, že čerpačky CNG přibývají daleko pomaleji, než kdysi ty na LPG.

0/0
18.4.2017 18:21

S75t84a19n21i25s45l75a18v 18N69ý77v63l68t 2654515813

Ano lpg je lepsi dnes, nafouknete si nadrz na kazde druhe benzince.

0/0
19.4.2017 14:06

M57i88c56h64a91l 95H39r42u67b86o37š 4850457982295

nenafuknete, ale nacerpate, LPG je kvapalne ;-)

+1/0
20.4.2017 10:44

M53a26r65e61k 67J77a38n72e14č84k51a 1947906493721

Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:

1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček

2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky

3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG

4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě

5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG

6. menší životnost zadní nápravy

7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě

8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti

Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.

+1/0
18.4.2017 17:37

T66o12m80á37š 24V27a12l40d21e20r 7913220819

Běžně jezdím do 350 km. Velice méně často nad 500 km v jednom tahu. Takže žádný problém. Hmotnost není takový problém při optimální konstrukci zástavby nádrže. Roční nájezd také ne. (jinak by to nemělo smysl). Jediný problém je sehnat solidní vůz za přijatelné peníze a nemožnost parkovat v krytých garážích. A to poslední, co se řeší na prvním místě. jestli mám v bydlišti nějakou CNG čerpačku. Jinak to opravdu nemá smysl. :-)

+1/0
18.4.2017 19:45

J81a76k88u79b 32M33e77l44í24š48e85k 6296895202276

Jen bych u tohoto konkrétního auta dodal, že Vám stále zůstává vůz, který je schopný jezdit na normální benzín. :-)

0/0
18.4.2017 20:53

O90n87d20ř87e47j 76N46o64v29á42k 9287904399989

no, to auto má samozřejmě taky benzínovou nádrž, takže ta omezení dojezdu, hledání čerpačky nejsou až zas tak akutní ... a to, jaké to vydává zvuky při plnění, je dost nepodstatný argument ....

0/0
27.4.2017 14:53

D62a31v55i67d 46R59y32c13h73e16t20s27k48ý 9876671650870

Brácha ji má na cesty za prací do Němec, najeto za rok 48 tis. km a nemůže si to vynachválit. Má to víceprvek a jízdně je to opravdu dost nad TDI.

+2/−1
18.4.2017 15:17

P37e96t22r 29B93á28č14a 8125926445985

A v cem bracha maximalne sedel? Ve fabii? Ze si to nemuze vynachvalit, treba v A6 to asi nebylo.

0/−1
18.4.2017 16:50

S52t25a12n89i58s52l84a48v 32N97ý43v52l79t 2414645173

Ja mam A6 dvoulitr na LPG a diesl chrochtadla strcim vsecky do kapsy.

0/0
19.4.2017 14:09

P23e40t65r 29B25á40č73a 8625136115125

Dobra alternativa je se vyhnout skodovce obloukem.

+3/−3
18.4.2017 12:38

M50a12r61t48i41n 57Š38i68m74e63k 4940244578385

Podle fotky jste tedy do své Octavie naložili pouze kočár, no to není asi zrovna +

0/0
18.4.2017 10:38

I25v80a49n 15D98í78t75ě 1236865484949

"To znamená, že investice se vrátí po ujetí 21, respektive 16 tisíc kilometrů. Tedy ani ne po jednom roce provozu."

Co když někdo ujede za rok jen 5 nebo 10 tisíc km? Přepočet na roky bych do článku necpal.

+3/0
18.4.2017 10:36

V79a13c43l32a10v 70M25e95d48e82k 5461812945815

pokud někdo najede ročně 5 tisíc, nevyplatí se mu vůbec řešit nějaké alternativy

+6/0
18.4.2017 10:51

V13á48c82l36a47v 48K76o70v15á66ř 9122580819623

Pro tyto případy bude nové VW Polo na CNG, které má být cenově srovnatelné s benzínem (a taktéž Fabie a Ibiza).

0/0
18.4.2017 10:56

V95a13c70l35a48v 61M91e62d58e65k 5401402935525

při tomto nájezdu (odpovídá 400km měsíčně) opravdu nemá cenu nad alternativním pohonem uvažovat. Vždy bude oproti základnímu benzínu o něco dražší, a vždy ubere na zavazadlovém prostoru - což u Pola bude bolet ještě mnohem víc, než u Oktávky. Pokud si někdo s takto malým nájezdem kupuje nové auto, bylo by velmi rozumné zůstat u benzínu.

+1/0
18.4.2017 11:51

V42á42c75l96a12v 32K13o96v72á73ř 9132220569413

Jak už jsem psal níže, tak CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Myslím si, že ve skupině uživatelů těchto automobilů, nalezne větší podporu. Dá se očekávat omezování nafty a v budoucnu i benzínu ve městech (emisní zóny) a jsou taky vhodné svou velikostí do měst. Co vím od lidí, kteří dělají studie, tak velká města v budoucnu plánují jak emisní zóny, tak i vyhrazená parkovací místa pro tyto vozidla (zadarmo). A navíc v této skupině je větší procento ekologicky smýšlejících lidí.

+2/0
18.4.2017 12:28

V35a71c27l42a68v 66M24e84d86e42k 5201692425515

i ten ekologický přínos je při tomto nájezdu mizivý

0/0
18.4.2017 15:12

P55e29t77r 81P17e46t75r 8611348698812

do póla,či fabie jaksi nenarvu horské kolo bez rozebírání, jak u stávajícho auta kombi nižší střední...

0/0
18.4.2017 13:21

K83a59r72e10l 73P62l73š57e79k 9168268398687

dokončení:

...okrajovou záležitostí, což ostatně dokazují čísla:

- v N. tvoří CNG auta i přes všechnu mimořádně masívní dlouholetou podporu v současné době jen 0,2% (!) všech přihlášených aut, navíc s trendem dalšího očekávaného poklesu a - v Č. bez jakékoliv podpory pak zhruba ještě o 3,5 setiny méně, přesně 0,165%...

Ale pokud hovoříme o této konkrétní Octavii, tak má jednu obrovskou výhodu a ta jsou jízdní vlastnosti díky víceprvkové zadní nápravě (na rozdíl od většiny ostatních OIII jezdících jen s jednoduchou torzní nápravou).

0/0
18.4.2017 10:24

K22a61r82e74l 27P89l20š69e22k 9428638308287

Pokud vycházíme z předpokladu,že Česká republika s menším či větším zpožděním víceméně kopíruje trendy vývoje automobilového průmyslu a obchodu u našich sousedů, pak nás v nejbližší době nečeká příliš veselá budoucnost pokud se týká provozu vozidel na CNG. Přitom Německo přistoupilo zejména začátkem nového století s ohledem na ochranu životního prostředí i s přihlédnutím k tamním poměrům k nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Tak zatímco v roce 2004 bylo v N. 90.000 aut na CNG, tak podle této iniciativy se počítalo, že v r. 2020 jich bude již 1,4 mil.

Výsledek:

- tohoto cíle rozhodně nebude nikdy dosaženo a stav vozů na CNG tam je po 12 létech intenzivní kampaně prakticky stejný (kolem 90.000 a jejich počet neustále klesá i přes dotace..

Řada majitelů se už k nim nevrací pro nekomfort provozu:

- tankování je tedy nutné vždy dopředu plánovat, mnohdy i se zajížďkou a nutností přizpůsobit se otevírací době, což je značný problém např. pro rozvážkovou službu apod.

- přitom tato auta musí vzhledem k menším nádržím častěji tankovat (pokud chtějí jezdit jen na CNG)

- auta jsou těžší o 100 až 140 kg a některé modely mají z toho důvodu sníženou nosnost, dochází vyššímu opotřebení podvozku, zástavba nádrží pak často ještě zmenšuje kufr a až na výjimky neumožňuje montáž rezervy

- i v N. stále platí nemožnost parkovat s CNG v řadě garáží

- CNG je levný jen díky mimořádnému, ale časově omezenému daňovému zvýhodnění

- situaci v N. ještě zhoršilo několik výbuchů zkorodovaných nádrží vozů VW (naposledy v září 2016 model Touran) spojený s dočasným zákazem tankování u většiny velkých čerpacích stanic resp. současným prokazováním se certifikátem VW o nezávadnosti konkrétního vozu před tankováním (doposud platí stále na většině ČS). V N. už i některé ČS ruší stojany s CNG pro nízkou výtoč... Vozy na CNG jsou a budou jen ok

+1/−1
18.4.2017 10:14

V83á44c73l34a87v 95K65o18v98á84ř 9392340239423

V Německu je nyní 97.000 tisíc aut na CNG a v roce 2004 jich bylo jen 19.000. Je pravda, že počet CNG aut v německu stagnuje (od roku 2013) přičemž velký vliv na to mělo, že ceny ropy v posledních třech letech klesaly a nebyl důvod kupovat CNG. Nyní se trochu mění situace (budoucí zákazy vjezdu naftových aut do měst, dálniční poplatky) a odhaduje se, že počet aut na CNG stoupne v roce 2017 na 110.000. Doplňuji, že v této statistice jsou CNG auta koupená a prvotně registrovaná s pohonem CNG. Nejsou zde zahrnutá auta s dodatečnou přestavbou na CNG. Bohužel dodatečné montáže se ve statistikách sledují těžko.

Do Německa se v posledních letech přesouvá trend dodatečné montáže CNG do aut vyšší třídy a velkých SUV (Audi, BMW, MB), kde nějaké kilo na víc nehraje roli a výkonově motor vůbec nestrádá. Například v Holandsku je u 1/3 těchto typů nových aut provedena montáž CNG do 1/2 roku od koupě.

0/0
18.4.2017 10:31

V45á17c68l92a75v 23K60o52v47á33ř 9242770589513

Nevím, kde jsi přišel na to, že čerpačky ruší CNG stojany (jde jen o dočasné odstávky z důvodu předělávek podle nových norem). A pokud vím, tak například jen EuroOil chce mít do 3 let na 40 stanicích CNG plničky a Benzina už nyní má CNG na každé páté stanici (31) a letos chce rozšířit o dalších 5.

0/0
18.4.2017 10:40

V90á73c89l60a66v 20K41o54v73á44ř 9422910519713

Fascinuje mně stále porovnávání LPG a CNG. CNG je ekologickou alternativou ke klasickým fosilním palivům a nikoli alternativou k LPG a nižší provozní náklady jsou dodatečným bonusem. Oproti tomu LPG je primárně určeno ke snížení provozních nákladů a ekologie je upozaděna. CNG je tu pro ty co chtějí jezdit ekologicky.

Pokud máte roční nájezd 20.000 km, tak to máte v průměru tankování cca 1 x týdně (oproti benzínu 1 x 14 dní). Pokud Vám záleží na autě, tak stejně jezdíte taktovat k pumpám s kvalitním benzínem (já EuroOil a Mol) a těch mám v okolí mého bydliště 6 a plniček CNG mám 5. Takže nedostatek CNG stanic mne netrápí. Jediný problém tu vidím s nedostatkem stanic ve venkovských oblastech. PS: Slyšel jsem, že MŽP zvažuje ke konci roku poskytování dotací na výstavbu domácích plniček (pro soukromé osoby) a to s podporou až 100 tis. Kč.

To že se nesmí do většiny podzemních garáží beru jako bonus, protože skočily návštěvy velkých obchodních center. Tzn. druhotná úspora rodinných financí :-).

Přidávám zde dlouhodobé srovnání spotřeb pro více druhů aut (stejný úsek, který jezdíme s rodinnou denně).

Oktavia g-tec: 3,9 kg, Opel Meriva B 74 kW 6,5 l, Opel Meriva B 88 kW 8,5 kg a Fabia III 81 kW v automatu 5,7 l

Oktávka na CNG je výhodná hlavně pro operativní leasing. Když dáte ušetřené náklady na benzínu do splátek, tak můžete máte při součtu všech nákladů (provozní i splátky) za stejnou cenu Rapida i Oktávku.

0/0
18.4.2017 9:33

V56a52c83l89a87v 64M95e36d75e35k 5931362515705

ono spousta lidí neví, že CNG jim umí naplnit skoro v každé pobočce RWE (tedy umí to v úplně každé, jelikož na CNG provozují svoje služebáky, ale ne v úplně každé to nabízí i veřejnosti). Podle mě je chyba, že to RWE víc neprezentuje.

0/0
18.4.2017 10:11

V82á31c85l63a81v 86K58o56v92á64ř 9442620759353

Je to chyba. Na druhou stranu se snaží aspoň trochu propagovat operativní leasing na Oktávku g-tec za 6.499 měsíčně (3 x 20 tkm, pojistka a servis). Naproti tomu propagace g-tecu u některých prodejců škodovky je velká bída.

0/0
18.4.2017 10:15

O74d23s29t40r79a68n10ě74n76ý 70U93ž68i63v35a77t63e84l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.4.2017 9:26

V41a26c15l12a13v 60M20e16d86e89k 5691932365965

problém G-TECu je, že do něj dávají pouze 81kw variantu (což odpovídá 1,4TSi z doku 2012 v Octavii 2). Kdyby měl 110 kW, jako má současná benzínová 1,4TSi, uvažoval bych o tomto motoru jako o alternativě.

0/0
18.4.2017 9:08

L32i30b42o60r 50M59o79u17č21k89a 1248307205862

+ja nevim, ale LPG se mi zda mnohem vyhodnejsi .. uz jen to, ze mam moznost jet na klasicke palivo . .kdyz nesezenu LPG cerpacku v nejakem rozumnem okruhu

+5/−1
18.4.2017 8:29

V20a92c89l92a66v 86M79e77d43e18k 5691212265785

i CNG motor může jet na benzín, když mu dojde plyn. LPG nemá oproti CNG žádnou zásadní výhodu

+2/0
18.4.2017 9:09

R68o61b23e84r16t 76S66e71d41l14á45r 4127442

No mxslím si, že LPG má zásadnú výhodu oproti CNG.... natankujete temer hocikde....

0/0
13.7.2017 14:21

A80d45a97m 90Ž22í45d89e94k 8985792765133

Aha, a já ten článek asi četl špatně. Myslel jsem že ta benzínová nádrž tam je kvůli jízdě na benzín, a jak tak čtu váš komentář, tak je tam asi jen ze zvyku

0/0
18.4.2017 9:25

A43d39a44m 50Ž64í26d41e89k 8685892415303

'Diesel' na cng už nemůže jezdit na naftu. Benzínak funguje i nadále na obě paliva

0/0
18.4.2017 9:27







Najdete na iDNES.cz