Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší vagonky je dnes legendární automobilka Tatra. Osobní auta už nevyrábí, tak na oslavu výročí vylepšila svůj náklaďák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J40a82n 10Č96e59r66m25á60k 4119598665437

tak nevím... Možná kdyby vyrobily 20 replik Presidentů a věnovali je nejlepším zákazníkům, udělali by lépe...

Na druhou stranu, jde o podnik pana Strnada a ten většinou dobře ví, co dělá... Třeba nuž má na ně kupce a nebo je využije úplně jinak... :-)

0/0
16.4.2017 20:54

J64i61n32d73ř10i94c15h 25Š52k86o93p10e96k 4435321290875

ta kabina to je hrůza (zvenčí)

0/−2
16.4.2017 10:56

V17á77c75l70a94v 11P22o72l28á72k 1215122620580

Jsou řidiči, kteří při práci na stavbě nebo v lomu dokáží mít v kabině náklaďáku

čisto a pořádek. Naopak jsou i řidiči v dálkové dopravě, kteří mají v kabině svinčík.

Nevidím důvod, proč by řidič z té první mnou uvedené skupiny nemohl jezdit s vozidlem v lepší výbavě.

0/0
15.4.2017 23:45

V78l74a64d30i36m90í70r 71H41r11u94b53ý 1864941167952

Protože to jeho zaměstnavatele stojí víc peněz při nákupu daného výrobního prostředku (v tomto případě nákladního auta) a nic mu to nepřinese. Hezky je to vidět na trhu dodávkových aut. Co kupuje firma pro své řidiče/zaměstnance, to má základní motorizaci a výbavu, pokud nejde o nějakou prodejní akci typu "klimatizace zdarma", důležitá je pořizovací cena a požadované rozměry. Co si kupují živnostníci pro sebe, to už si vybaví pro svoje pohodlí. Tenhle náklaďák si žádný živnostník nekoupí a představa, že ho firma koupí svému zaměstnanci "za odměnu", protože se o něj bude hezky starat, je těžce naivní. Firmě je to fuk, tu zajímají jen peníze - kolik utratí a kolik tím vydělá. A když se to řidiči Lojzovi nelíbí, no tak může jít zametat sklady a místo něj s tím krámem bude jezdit řidič Karel, na tuhle práci není potřeba doktorát z jaderné fyziky.

.

A kdyby si řidič Karel mohl vybrat, jestli metalízu na nárazníku a kožený volant, nebo levnější verzi a ušetřené peníze jemu do výplaty, co myslíte, že by zvolil?

0/−1
16.4.2017 10:17

J62i32ř91í 40E23r52b87e66n 1933664306607

Znám po svém okolí živnostníky, kteří si kupují nová auta pro svoje ježdění. A třeba zrovna Phoenixe.

0/0
16.4.2017 11:15
Foto

J36a76k42u13b 50V34a44š30k31o 1788114912953

Budeš se divit, ale spoustu nákladních aut si kupují živnostníci ;-)

0/0
16.4.2017 23:41

V45l16a44d68i98m56í34r 77H22r75u57b78ý 1704271657322

Ano, obvykle ze druhé nebo třetí ruky, protože tatra za 200 tisíc odveze to samé, jako tatra za dva (až tři) miliony. Ale když se v tom tak vyznáš, kolik z té tisícovky celkem vyrobených Phoenixů si koupili živnostníci, je to číslo aspoň dvouciferné?

0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J75a62k42u34b 50V20a14š34k62o 1508464702703

Já jsem přesvědčený, že je, jen tady ve svém okolí znám 3 lidi co si koupili novou Tatru na odvoz dřeva ;-) Ona Tatra totiž není jen sklápěčka :-P

0/0
17.4.2017 21:43

V74l41a53d89i48m26í16r 81H32r35u66b72ý 1364571647652

Geniální. Náklaďák do terénu potřebuje "dřevěnou" palubovku a k tomu kožený volant a sedačku. No a nárazníky a kryty zrcátek nalakujeme metalízou, to je totiž velmi praktické. Být majitelem firmy, vezmu jich aspoň pět, aby si mí zaměstnanci užili pohodlí a luxusu ;-D.

.

Jsem opravdu zvědavý, jak tahle výroční vyšňořená nákladní auta do těžkého terénu budou vypadat po roce provozu :-/.

0/−3
15.4.2017 21:13
Foto

M55i71c62h26a64l 97N13a48j59m71a94n 7959403446450

Tak ona představa, že taková auta budou jezdit pořád v terénu je dost naivní. Tato auto budou jezdit normálně po silnicích a občas se podívají do terénu.

+1/0
15.4.2017 21:50

V16l87a17d50i11m25í35r 79H78r48u26b93ý 1404171667762

Je to náklaďák (a opravdu je určený do těžkého terénu), na korbě nevozí peří, ale v nejlepším případě zeminu, jezdí obvykle po stavbách a jeho řidiči rozhodně nenosí smoking, ani lakýrky a bílé rukavičky. A podle toho to auto bude po čase vypadat.

.

Je smutné, že automobilka s tak dlouhou a bohatou historií, nemá lepší možnost, jak stodvacetileté výročí oslavit, než edicí náklaďáků, které za deset let budou otlučené a vybydlené úplně stejně, jako kterýkoliv jiný "nevýroční" a pes po nich neštěkne :-(.

+2/0
15.4.2017 22:21
Foto

M82i55c69h96a94l 74N17a53j20m43a49n 7519873546210

Já neříkám, že není určený do těžkého terénu. Jen říkám, že ten kdo si koupí tuto specifikaci, tak s tím autem nebude primárně jezdit v terénu ,ale na silnici a do terénu vjede jen občas.

A čím by dle Vás měla Tatra oslavit výročí? Prodává pouze stovky civilních vozidel ročně - co by dle Vás měla vyrobit?

0/0
15.4.2017 23:05

V84l91a90d30i65m48í50r 23H63r39u45b82ý 1474251807192

Vy si snad myslíte, že to auto si koupí nějaký Adolf Kohos soukromník? Koupí to firma (lomy a stavby), bude s tím jezdit nějaký Franta nebo Lojza, kterému bude úplně fuk, jestli to při průjezdu lesem omlátí o stromy - on stejně asi ani nebude mít na vybranou. A až to auto projde druhou nebo třetí firmou, tak teprve jako hodně ojeté a třikrát odepsané z účetnictví si ho možná koupí nějaký malý živnostník který ho bude taky sám řídit. A tomu bude ukradená nějaká metalíza na nárazníku, nebo kožený volant, toho bude zajímat hlavně kde sehnat levnou naftu a jak tu krávu za co nejmíň peněz udržet v provozu.

.

Jinak tahle auta opravdu po silnicích moc nejezdí, zeminu ani kámen není potřeba převážet přes půl republiky, tyhle materiály se přepravují jen lokálně - za stavby na nejbližší skládku, z lomu do blízkého okolí (10-20km).

0/−1
16.4.2017 10:03
Foto

J17a52k15u27b 22V83a73š48k21o 1238104952903

Je vidět, že víte úplné h.... ;-)

0/0
16.4.2017 23:43

V81l84a38d90i93m15í18r 48H26r45u21b44ý 1154551437652

Místo argumentů urážky. Já litovat, já nemluvit jazyk tvůj kmen.

0/0
17.4.2017 16:10
Foto

J38a33k16u93b 61V40a43š45k49o 1938724172263

Houby je sprosté slovo ;-) To je přesně o tom o čem píšeš celou domu, jen tvé špatné domněnky ;-D

0/0
17.4.2017 21:45

M81a54r34t50i27n 71K56ř60í54ž 9563312750107

Fakt náhoda. Dneska jsem byl v Kopřivnici v muzeu :-)

+1/0
15.4.2017 21:03

M68i36l68a16n 77K78r28á14l 8553838751881

Kdyby udělali sedlové tahače pro kamionovou dopravu myslím že v regionu CEE by měli dost zákazníků. Turci zvládají lítat po evropě s tahači Ford (ani nevím zda v Evropě je nějaká serv. síť) čeští kamioňáci by mohli s tahači Tatra[>-]

0/−2
15.4.2017 17:47
Foto

M96i29c54h93a55l 54N21a45j40m98a62n 7669193636370

A z jakého důvodu by dopravci ty sedlové tahače kupovaly? Z 99,9% je realizována kamionová doprava po silnicích, takže pohod všech kol je u tahače zbytečný. A právě pohon všech kol Tatru prodražuje proti konkurenci a zároveň zvyšuje spotřebu - takže pro dopravce dvě negativa.

+2/−1
15.4.2017 18:26

J70i18ř77í 78E59r72b84e39n 1733184796867

Sedlové tahače jsou nejvíc konkurenční obor !! Byl to jeden z důvodů, proč zanikl LIAZ - svoje třístovky a Xenu nabízeli především jako tahače, jenomže měli nulovou prodejní a servisní síť v Evropě. Komunální a stavební náklaďáky by v ČR a okolí měly větší šanci na úspěch, ale...

0/0
15.4.2017 21:37
Foto

M93i38c97h76a97l 50N73a38j74m36a15n 7599103756640

Se servisním zázemím máte pravdu, ale smutnou pravdou je také to, že Liaz byl beznadějně zastaralý. Řada 400 (xena) měla sice moderní design, ale po technické stránce byla za zenitem.

0/0
15.4.2017 21:48

J64i38ř36í 15E48r67b24e89n 1433474166957

Jak za zenitem? Motor Detroit o výkonu 430 koní (v tempomatu 470 k) byl tehdy nadprůměrný, šestnáctistupňová převodovka Eaton, nápravy Rockwell vpředu s kotoučovými brzdami, to nebylo za zenitem ani náhodou. Redaktoři Truckeru (a že ti umějí být hodně kritičtí!) byli nadšeni z jízdních vlastností, z odpružení kabiny, z řešení lůžek...

0/0
15.4.2017 22:59
Foto

M38i33c44h24a29l 46N73a33j50m11a11n 7849673686890

Komponenty sice značkové, ale jako celek to moc harmonicky nefungovalo. Navíc rám vozidla byl také zastaralý (hmotnost, tvar, výška) a hlavně strašná kvalita zpracování.

Ano kdyby se vychytaly nedostatky a to auto se sériově vyrábělo, mohlo mít nějakou šanci. Proti řadě 300 to byl pokrok, ale konkurence ze západu už byla dál - Volvo FH 12, Renault Magnum, Mercedes Actros - to byla auta trošku jinde.

0/0
15.4.2017 23:18

P94e81t71r 29L58a95n30d73a 1459810735474

Přál bych Tatře pěkný a vlastní design, jako měli Phoenix, Fox, Xena, apod. Splácanina čtyřkové Scanie a starého Actrosu se nechytí. Dále bych přál šikovné lidi, kteří by dokázali zkonstruovat konkurenceschopnou koncepci i motory EURO 6. Taky hodně peněz pro rozjetí hlavně servisní sítě. Nejvíce Tater potkávám v Maďarsku či na stavbách ve východním Německu, tady na severu Moravy pár novějších kousků. Bez servisní sítě v EU už nikdy Moravu neopustí :-( Vidím to dost bledě, i kdyby se Tatra vzmohla a po 30 letech zase něco vytvořila, konkurence ji k sobě nepustí a bez sítě ji zákazníci nepřijmou.

0/−4
15.4.2017 13:17

T36o24m17á43š 60V43a77v98e51r91k90a 7391630122414

Víte vy vůbec že Tatra používá kabiny Dafu CF?

+3/0
15.4.2017 13:37
Foto

J24a36k35u30b 80V97a33š89k48o 1658444762793

Nazývat Fox a Xenu pěkným designem ;-D A Phoenix je Daf ty vlastní dizajne ;-)

+1/0
15.4.2017 14:10

J36i23ř49í 83E64r98b84e23n 1863924516177

Xena a Fox byly nádherné vozy, v roce 1996 vysoce nadprůměrné v porovnání s tetrapakovými DAFy, žaluziovými Mercedesy, krokodýlovitými Renaulty a špalkovitými Volvy!

0/0
15.4.2017 21:47
Foto

M35i22c10h53a88l 80N88a94j93m87a59n 7189563536660

Xena byla vzhledově zajímavá, ale to je tak vše. Technika byla zastaralá - v té době startovalo například Volvo FH12 - to byla úplně jiná liga.

0/0
15.4.2017 21:55
Foto

J37a89k27u93b 94V97a10š28k24o 1778504542983

Sorry, to mělo být vejš ;-)

+1/0
15.4.2017 14:11

P12e56t10r 49S41p77á72l72e21n89k94a 2753632865847

Vy jste žil posledních pět let na Měsíci? :-) Tatra používá komponenty DAFu (kabina, motor, převodovka - v podstatě stejně jako Renault, Volvo...), takže ji lze servisovat na každém rohu. Vlastní design? Na to maloobjemový výrobce prostě nemá prachy, není k tomu důvod, unikátní podvozek je páteř vozu, srdíčko a vzhled se holt dodává, tak to dneska je všude.

0/0
15.4.2017 17:22
Foto

M42i35c89h75a18l 54N27a85j95m75a56n 7229363216800

Tatra nakupuje kabiny Daf - v dnešní době jediná rozumná možnost, vyvíjet kabinu při produkci cca 1 500 aut ročně je blbost. To samé platí o motoru, proto u tatry dojíždí výroba vlastních vzduchem chlazených motorů V8 a zároveň jsou nakupovány motory Paccar, které vzduchové motory výkonově převyšují.

0/0
15.4.2017 18:31

M38a21r39t43i94n90a 41D59v67o24ř75á93k64o77v36á 3984283440224

Dnes by to měli pojmenovat spíše Präsedent, taková pěkná limuzína pro naše vrcholné politiky by určitě slavila úspěchy.

0/0
15.4.2017 12:29

T43o81m52á60š 78M90a56c39e24j53k64a 6301602457107

Bylo by pěkné, kdyby Tatra klidně i ve spolupráci s jinou automobilkou postavila nějaký supersport či luxusní limuzínu, ideálně oboje. V malých sériích by se v těchto segmentech snad na trhu pro ni místo najít mohlo a Tatra by nemusela být tak závislá jen na náklaďácích.

+3/−1
15.4.2017 10:35

S18t65a64n33i53s88l50a93v 39K17r92e78j32c30a27r 2481578923906

Ale to může být i jiný podnikatel. Nakonec i VW má své Škodovky a Seaty. A nakonec i Sodomka ve své době tvořil své skvosty na základě jiných výrobců. I když v tomto případě se nejednalo většinou o samonosné karoserie. Ano Tatře by jsem i malosériovou výrobu přál jako byl Metalex pro Škodu n.p.

0/0
15.4.2017 10:59

S97t47a55n68i78s63l14a44v 12K44r24e59j54c43a28r 2771288423636

Co přát Moravské Tatře do dalších 120 let? Přeji tedy Tatře, aby se svými výrobky dokázala v následujících desetiletích prosadit a konkurovat Scanii, Dafu, Mannu, i Mercedesu. A tyto vozidla vidět nejen na Dakaru, ale i v běžném provozu na všech silnicích a ve všech terénech světa!!R^[>-]

+8/0
15.4.2017 9:17

J20i68ř53í 41K58o30c70u96r76e16k 6925354255728

Scania, Man, Mercedes, _Volvo_, Mack, Peterbilt, CAT, CMG, _Oskosh_, Kenworth a hromada dalíších.

A nebo jednoduše: V Australském buši by Tatrovácký podvozek předjel všecko. Jen se tam prosadit.

0/−1
15.4.2017 10:30

J66i53ř11í 70K20o94c54u88r83e15k 6905944925438

ech, překlep. Samozřejme GMC!

0/0
15.4.2017 10:31

T33o88m12á49š 30V24a39v80e38r92k24a 7201570922174

To už se dávno stalo, jistá jicinska firma by mohla vyprávět kolik cisteren na naftu pro důlní stroje v Austrálii dodala.

0/0
15.4.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.