Diskuse k článku

Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší vagonky je dnes legendární automobilka Tatra. Osobní auta už nevyrábí, tak na oslavu výročí vylepšila svůj náklaďák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J29a54n 94Č65e68r75m92á29k 4839508555137

tak nevím... Možná kdyby vyrobily 20 replik Presidentů a věnovali je nejlepším zákazníkům, udělali by lépe...

Na druhou stranu, jde o podnik pana Strnada a ten většinou dobře ví, co dělá... Třeba nuž má na ně kupce a nebo je využije úplně jinak... :-)

0/0
16.4.2017 20:54

J87i13n63d43ř53i94c90h 55Š18k85o13p47e31k 4955731740905

ta kabina to je hrůza (zvenčí)

0/−2
16.4.2017 10:56

V50á11c76l93a68v 43P23o14l45á64k 1555502590440

Jsou řidiči, kteří při práci na stavbě nebo v lomu dokáží mít v kabině náklaďáku

čisto a pořádek. Naopak jsou i řidiči v dálkové dopravě, kteří mají v kabině svinčík.

Nevidím důvod, proč by řidič z té první mnou uvedené skupiny nemohl jezdit s vozidlem v lepší výbavě.

0/0
15.4.2017 23:45

O22d92s50t27r24a30n91ě94n39ý 40U69ž44i38v97a86t78e65l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
16.4.2017 10:17

J38i70ř33í 20E74r64b62e85n 1363684736197

Znám po svém okolí živnostníky, kteří si kupují nová auta pro svoje ježdění. A třeba zrovna Phoenixe.

0/0
16.4.2017 11:15
Foto

J81a85k19u52b 39V62a86š86k83o 1798334722353

Budeš se divit, ale spoustu nákladních aut si kupují živnostníci ;-)

0/0
16.4.2017 23:41

O80d83s98t39r13a52n69ě17n65ý 68U70ž92i15v50a69t40e52l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J58a66k16u68b 69V66a60š62k51o 1888434492133

Já jsem přesvědčený, že je, jen tady ve svém okolí znám 3 lidi co si koupili novou Tatru na odvoz dřeva ;-) Ona Tatra totiž není jen sklápěčka :-P

0/0
17.4.2017 21:43

O50d83s48t39r50a91n37ě14n51ý 69U43ž15i38v25a12t85e69l

Uživatel požádal o vymazání
0/−3
15.4.2017 21:13

M91i93c81h43a20l 92N30a75j24m77a39n 7689463906170

Tak ona představa, že taková auta budou jezdit pořád v terénu je dost naivní. Tato auto budou jezdit normálně po silnicích a občas se podívají do terénu.

+1/0
15.4.2017 21:50

O64d76s35t31r89a63n66ě30n11ý 11U66ž39i11v27a10t32e54l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
15.4.2017 22:21

M33i35c85h57a78l 21N56a11j15m28a57n 7719603896720

Já neříkám, že není určený do těžkého terénu. Jen říkám, že ten kdo si koupí tuto specifikaci, tak s tím autem nebude primárně jezdit v terénu ,ale na silnici a do terénu vjede jen občas.

A čím by dle Vás měla Tatra oslavit výročí? Prodává pouze stovky civilních vozidel ročně - co by dle Vás měla vyrobit?

0/0
15.4.2017 23:05

O39d74s68t47r18a46n18ě44n70ý 14U27ž75i88v90a28t19e83l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
16.4.2017 10:03
Foto

J76a22k68u23b 45V83a38š90k76o 1518774172643

Je vidět, že víte úplné h.... ;-)

0/0
16.4.2017 23:43

O25d81s53t94r77a20n53ě70n57ý 85U84ž27i49v48a43t50e52l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
17.4.2017 16:10
Foto

J82a38k38u65b 53V51a16š95k27o 1168544112343

Houby je sprosté slovo ;-) To je přesně o tom o čem píšeš celou domu, jen tvé špatné domněnky ;-D

0/0
17.4.2017 21:45

M17a27r67t28i35n 20K21ř73í19ž 9733232150657

Fakt náhoda. Dneska jsem byl v Kopřivnici v muzeu :-)

+1/0
15.4.2017 21:03

M67i97l65a59n 97K21r50á38l 8183378641801

Kdyby udělali sedlové tahače pro kamionovou dopravu myslím že v regionu CEE by měli dost zákazníků. Turci zvládají lítat po evropě s tahači Ford (ani nevím zda v Evropě je nějaká serv. síť) čeští kamioňáci by mohli s tahači Tatra[>-]

0/−2
15.4.2017 17:47

M85i52c87h51a36l 14N57a52j51m40a82n 7929413316750

A z jakého důvodu by dopravci ty sedlové tahače kupovaly? Z 99,9% je realizována kamionová doprava po silnicích, takže pohod všech kol je u tahače zbytečný. A právě pohon všech kol Tatru prodražuje proti konkurenci a zároveň zvyšuje spotřebu - takže pro dopravce dvě negativa.

+2/−1
15.4.2017 18:26

J31i26ř72í 27E63r56b78e37n 1103394586187

Sedlové tahače jsou nejvíc konkurenční obor !! Byl to jeden z důvodů, proč zanikl LIAZ - svoje třístovky a Xenu nabízeli především jako tahače, jenomže měli nulovou prodejní a servisní síť v Evropě. Komunální a stavební náklaďáky by v ČR a okolí měly větší šanci na úspěch, ale...

0/0
15.4.2017 21:37

M88i51c36h95a75l 39N19a96j54m39a87n 7659853716780

Se servisním zázemím máte pravdu, ale smutnou pravdou je také to, že Liaz byl beznadějně zastaralý. Řada 400 (xena) měla sice moderní design, ale po technické stránce byla za zenitem.

0/0
15.4.2017 21:48

J61i19ř54í 24E29r24b28e19n 1163424156477

Jak za zenitem? Motor Detroit o výkonu 430 koní (v tempomatu 470 k) byl tehdy nadprůměrný, šestnáctistupňová převodovka Eaton, nápravy Rockwell vpředu s kotoučovými brzdami, to nebylo za zenitem ani náhodou. Redaktoři Truckeru (a že ti umějí být hodně kritičtí!) byli nadšeni z jízdních vlastností, z odpružení kabiny, z řešení lůžek...

0/0
15.4.2017 22:59

M18i67c87h40a71l 97N14a28j92m43a50n 7419653456540

Komponenty sice značkové, ale jako celek to moc harmonicky nefungovalo. Navíc rám vozidla byl také zastaralý (hmotnost, tvar, výška) a hlavně strašná kvalita zpracování.

Ano kdyby se vychytaly nedostatky a to auto se sériově vyrábělo, mohlo mít nějakou šanci. Proti řadě 300 to byl pokrok, ale konkurence ze západu už byla dál - Volvo FH 12, Renault Magnum, Mercedes Actros - to byla auta trošku jinde.

0/0
15.4.2017 23:18

P46e22t29r 27L87a75n89d91a 1649300765494

Přál bych Tatře pěkný a vlastní design, jako měli Phoenix, Fox, Xena, apod. Splácanina čtyřkové Scanie a starého Actrosu se nechytí. Dále bych přál šikovné lidi, kteří by dokázali zkonstruovat konkurenceschopnou koncepci i motory EURO 6. Taky hodně peněz pro rozjetí hlavně servisní sítě. Nejvíce Tater potkávám v Maďarsku či na stavbách ve východním Německu, tady na severu Moravy pár novějších kousků. Bez servisní sítě v EU už nikdy Moravu neopustí :-( Vidím to dost bledě, i kdyby se Tatra vzmohla a po 30 letech zase něco vytvořila, konkurence ji k sobě nepustí a bez sítě ji zákazníci nepřijmou.

0/−4
15.4.2017 13:17

T62o73m32á21š 76V66a32v76e90r17k31a 7301760552104

Víte vy vůbec že Tatra používá kabiny Dafu CF?

+3/0
15.4.2017 13:37
Foto

J80a57k90u60b 80V77a82š61k72o 1618944922283

Nazývat Fox a Xenu pěkným designem ;-D A Phoenix je Daf ty vlastní dizajne ;-)

+1/0
15.4.2017 14:10

J89i78ř22í 50E79r42b82e50n 1533794766187

Xena a Fox byly nádherné vozy, v roce 1996 vysoce nadprůměrné v porovnání s tetrapakovými DAFy, žaluziovými Mercedesy, krokodýlovitými Renaulty a špalkovitými Volvy!

0/0
15.4.2017 21:47

M54i68c86h23a44l 37N20a66j54m23a46n 7649493296570

Xena byla vzhledově zajímavá, ale to je tak vše. Technika byla zastaralá - v té době startovalo například Volvo FH12 - to byla úplně jiná liga.

0/0
15.4.2017 21:55
Foto

J12a92k54u38b 25V93a69š80k96o 1888404502633

Sorry, to mělo být vejš ;-)

+1/0
15.4.2017 14:11

P15e29t47r 73S49p16á11l10e73n17k14a 2733802585897

Vy jste žil posledních pět let na Měsíci? :-) Tatra používá komponenty DAFu (kabina, motor, převodovka - v podstatě stejně jako Renault, Volvo...), takže ji lze servisovat na každém rohu. Vlastní design? Na to maloobjemový výrobce prostě nemá prachy, není k tomu důvod, unikátní podvozek je páteř vozu, srdíčko a vzhled se holt dodává, tak to dneska je všude.

0/0
15.4.2017 17:22

M79i22c66h36a42l 76N43a31j95m77a83n 7629253526920

Tatra nakupuje kabiny Daf - v dnešní době jediná rozumná možnost, vyvíjet kabinu při produkci cca 1 500 aut ročně je blbost. To samé platí o motoru, proto u tatry dojíždí výroba vlastních vzduchem chlazených motorů V8 a zároveň jsou nakupovány motory Paccar, které vzduchové motory výkonově převyšují.

0/0
15.4.2017 18:31

M52a62r39t30i36n14a 58D41v45o11ř54á17k94o91v53á 3634173880954

Dnes by to měli pojmenovat spíše Präsedent, taková pěkná limuzína pro naše vrcholné politiky by určitě slavila úspěchy.

0/0
15.4.2017 12:29

T10o48m97á59š 38M95a77c85e70j40k28a 6201332267207

Bylo by pěkné, kdyby Tatra klidně i ve spolupráci s jinou automobilkou postavila nějaký supersport či luxusní limuzínu, ideálně oboje. V malých sériích by se v těchto segmentech snad na trhu pro ni místo najít mohlo a Tatra by nemusela být tak závislá jen na náklaďácích.

+3/−1
15.4.2017 10:35

S90t60a80n37i95s59l58a85v 62K76r11e41j42c75a87r 2811908193606

Ale to může být i jiný podnikatel. Nakonec i VW má své Škodovky a Seaty. A nakonec i Sodomka ve své době tvořil své skvosty na základě jiných výrobců. I když v tomto případě se nejednalo většinou o samonosné karoserie. Ano Tatře by jsem i malosériovou výrobu přál jako byl Metalex pro Škodu n.p.

0/0
15.4.2017 10:59

S45t13a56n62i90s32l75a74v 62K63r58e40j24c87a84r 2671378533256

Co přát Moravské Tatře do dalších 120 let? Přeji tedy Tatře, aby se svými výrobky dokázala v následujících desetiletích prosadit a konkurovat Scanii, Dafu, Mannu, i Mercedesu. A tyto vozidla vidět nejen na Dakaru, ale i v běžném provozu na všech silnicích a ve všech terénech světa!!R^[>-]

+8/0
15.4.2017 9:17

J38i25ř71í 52K48o11c52u42r10e84k 6385974525328

Scania, Man, Mercedes, _Volvo_, Mack, Peterbilt, CAT, CMG, _Oskosh_, Kenworth a hromada dalíších.

A nebo jednoduše: V Australském buši by Tatrovácký podvozek předjel všecko. Jen se tam prosadit.

0/−1
15.4.2017 10:30

J50i34ř11í 40K25o76c80u42r67e36k 6205864245478

ech, překlep. Samozřejme GMC!

0/0
15.4.2017 10:31

T82o11m61á98š 96V32a81v17e29r73k41a 7891480832734

To už se dávno stalo, jistá jicinska firma by mohla vyprávět kolik cisteren na naftu pro důlní stroje v Austrálii dodala.

0/0
15.4.2017 13:36

Najdete na iDNES.cz