Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Präsident je po 120 letech zpátky. Jako vyšňořená nákladní tatra

Před 120 lety, roku 1897, se představil první automobil se spalovacím motorem na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, legendární NW Präsident. Z tehdejší vagonky je dnes legendární automobilka Tatra. Osobní auta už nevyrábí, tak na oslavu výročí vylepšila svůj náklaďák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48a12n 84Č39e19r39m23á90k 4929618145607

tak nevím... Možná kdyby vyrobily 20 replik Presidentů a věnovali je nejlepším zákazníkům, udělali by lépe...

Na druhou stranu, jde o podnik pana Strnada a ten většinou dobře ví, co dělá... Třeba nuž má na ně kupce a nebo je využije úplně jinak... :-)

0/0
16.4.2017 20:54

J26i39n96d81ř12i47c97h 71Š90k17o88p14e37k 4735981920185

ta kabina to je hrůza (zvenčí)

0/−2
16.4.2017 10:56

V74á80c85l58a70v 56P84o90l78á67k 1215442580340

Jsou řidiči, kteří při práci na stavbě nebo v lomu dokáží mít v kabině náklaďáku

čisto a pořádek. Naopak jsou i řidiči v dálkové dopravě, kteří mají v kabině svinčík.

Nevidím důvod, proč by řidič z té první mnou uvedené skupiny nemohl jezdit s vozidlem v lepší výbavě.

0/0
15.4.2017 23:45

O52d75s11t32r97a51n88ě20n79ý 35U47ž92i56v93a94t35e81l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
16.4.2017 10:17

J64i23ř96í 83E85r33b74e67n 1683494956207

Znám po svém okolí živnostníky, kteří si kupují nová auta pro svoje ježdění. A třeba zrovna Phoenixe.

0/0
16.4.2017 11:15
Foto

J68a40k60u55b 58V64a61š61k71o 1768944652843

Budeš se divit, ale spoustu nákladních aut si kupují živnostníci ;-)

0/0
16.4.2017 23:41

O69d15s33t32r63a37n96ě82n41ý 39U78ž44i37v67a88t77e56l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J39a82k49u23b 68V65a17š42k10o 1448404732293

Já jsem přesvědčený, že je, jen tady ve svém okolí znám 3 lidi co si koupili novou Tatru na odvoz dřeva ;-) Ona Tatra totiž není jen sklápěčka :-P

0/0
17.4.2017 21:43

O91d46s11t27r10a62n68ě44n45ý 85U68ž22i85v97a31t76e23l

Uživatel požádal o vymazání
0/−3
15.4.2017 21:13

M37i92c71h93a29l 64N82a45j55m46a66n 7259313366610

Tak ona představa, že taková auta budou jezdit pořád v terénu je dost naivní. Tato auto budou jezdit normálně po silnicích a občas se podívají do terénu.

+1/0
15.4.2017 21:50

O52d66s19t85r97a35n49ě88n24ý 87U94ž46i63v54a55t79e18l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
15.4.2017 22:21

M20i33c31h13a80l 56N97a27j46m44a63n 7179323766290

Já neříkám, že není určený do těžkého terénu. Jen říkám, že ten kdo si koupí tuto specifikaci, tak s tím autem nebude primárně jezdit v terénu ,ale na silnici a do terénu vjede jen občas.

A čím by dle Vás měla Tatra oslavit výročí? Prodává pouze stovky civilních vozidel ročně - co by dle Vás měla vyrobit?

0/0
15.4.2017 23:05

O64d41s60t42r41a21n89ě25n11ý 53U81ž79i40v68a45t81e11l

Uživatel požádal o vymazání
0/−1
16.4.2017 10:03
Foto

J89a86k17u20b 13V40a49š85k61o 1878804882143

Je vidět, že víte úplné h.... ;-)

0/0
16.4.2017 23:43

O34d17s65t28r26a98n23ě94n46ý 75U98ž43i16v11a36t73e28l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
17.4.2017 16:10
Foto

J85a76k97u81b 15V41a89š22k53o 1388304922553

Houby je sprosté slovo ;-) To je přesně o tom o čem píšeš celou domu, jen tvé špatné domněnky ;-D

0/0
17.4.2017 21:45

M59a11r43t22i48n 57K71ř74í50ž 9283822860937

Fakt náhoda. Dneska jsem byl v Kopřivnici v muzeu :-)

+1/0
15.4.2017 21:03

M50i40l21a68n 34K47r58á86l 8693948211161

Kdyby udělali sedlové tahače pro kamionovou dopravu myslím že v regionu CEE by měli dost zákazníků. Turci zvládají lítat po evropě s tahači Ford (ani nevím zda v Evropě je nějaká serv. síť) čeští kamioňáci by mohli s tahači Tatra[>-]

0/−2
15.4.2017 17:47

M52i11c33h38a14l 54N83a74j52m30a49n 7419713876870

A z jakého důvodu by dopravci ty sedlové tahače kupovaly? Z 99,9% je realizována kamionová doprava po silnicích, takže pohod všech kol je u tahače zbytečný. A právě pohon všech kol Tatru prodražuje proti konkurenci a zároveň zvyšuje spotřebu - takže pro dopravce dvě negativa.

+2/−1
15.4.2017 18:26

J26i55ř21í 35E78r98b28e46n 1493804426687

Sedlové tahače jsou nejvíc konkurenční obor !! Byl to jeden z důvodů, proč zanikl LIAZ - svoje třístovky a Xenu nabízeli především jako tahače, jenomže měli nulovou prodejní a servisní síť v Evropě. Komunální a stavební náklaďáky by v ČR a okolí měly větší šanci na úspěch, ale...

0/0
15.4.2017 21:37

M95i54c95h71a41l 48N10a42j14m70a50n 7229243376130

Se servisním zázemím máte pravdu, ale smutnou pravdou je také to, že Liaz byl beznadějně zastaralý. Řada 400 (xena) měla sice moderní design, ale po technické stránce byla za zenitem.

0/0
15.4.2017 21:48

J29i96ř19í 70E37r61b59e70n 1693244826857

Jak za zenitem? Motor Detroit o výkonu 430 koní (v tempomatu 470 k) byl tehdy nadprůměrný, šestnáctistupňová převodovka Eaton, nápravy Rockwell vpředu s kotoučovými brzdami, to nebylo za zenitem ani náhodou. Redaktoři Truckeru (a že ti umějí být hodně kritičtí!) byli nadšeni z jízdních vlastností, z odpružení kabiny, z řešení lůžek...

0/0
15.4.2017 22:59

M36i52c82h85a88l 32N21a25j77m96a34n 7769983326860

Komponenty sice značkové, ale jako celek to moc harmonicky nefungovalo. Navíc rám vozidla byl také zastaralý (hmotnost, tvar, výška) a hlavně strašná kvalita zpracování.

Ano kdyby se vychytaly nedostatky a to auto se sériově vyrábělo, mohlo mít nějakou šanci. Proti řadě 300 to byl pokrok, ale konkurence ze západu už byla dál - Volvo FH 12, Renault Magnum, Mercedes Actros - to byla auta trošku jinde.

0/0
15.4.2017 23:18

P54e21t83r 69L23a64n70d24a 1279510715704

Přál bych Tatře pěkný a vlastní design, jako měli Phoenix, Fox, Xena, apod. Splácanina čtyřkové Scanie a starého Actrosu se nechytí. Dále bych přál šikovné lidi, kteří by dokázali zkonstruovat konkurenceschopnou koncepci i motory EURO 6. Taky hodně peněz pro rozjetí hlavně servisní sítě. Nejvíce Tater potkávám v Maďarsku či na stavbách ve východním Německu, tady na severu Moravy pár novějších kousků. Bez servisní sítě v EU už nikdy Moravu neopustí :-( Vidím to dost bledě, i kdyby se Tatra vzmohla a po 30 letech zase něco vytvořila, konkurence ji k sobě nepustí a bez sítě ji zákazníci nepřijmou.

0/−4
15.4.2017 13:17

T40o43m94á35š 11V27a64v24e16r61k87a 7631330902254

Víte vy vůbec že Tatra používá kabiny Dafu CF?

+3/0
15.4.2017 13:37
Foto

J86a50k98u84b 93V37a39š71k25o 1578394232713

Nazývat Fox a Xenu pěkným designem ;-D A Phoenix je Daf ty vlastní dizajne ;-)

+1/0
15.4.2017 14:10

J70i80ř67í 68E46r60b49e83n 1443124986747

Xena a Fox byly nádherné vozy, v roce 1996 vysoce nadprůměrné v porovnání s tetrapakovými DAFy, žaluziovými Mercedesy, krokodýlovitými Renaulty a špalkovitými Volvy!

0/0
15.4.2017 21:47

M81i66c72h48a59l 95N15a89j72m55a36n 7759513866760

Xena byla vzhledově zajímavá, ale to je tak vše. Technika byla zastaralá - v té době startovalo například Volvo FH12 - to byla úplně jiná liga.

0/0
15.4.2017 21:55
Foto

J12a14k33u19b 52V86a51š52k44o 1798304942853

Sorry, to mělo být vejš ;-)

+1/0
15.4.2017 14:11

P40e74t13r 16S96p84á28l55e71n98k75a 2973432175817

Vy jste žil posledních pět let na Měsíci? :-) Tatra používá komponenty DAFu (kabina, motor, převodovka - v podstatě stejně jako Renault, Volvo...), takže ji lze servisovat na každém rohu. Vlastní design? Na to maloobjemový výrobce prostě nemá prachy, není k tomu důvod, unikátní podvozek je páteř vozu, srdíčko a vzhled se holt dodává, tak to dneska je všude.

0/0
15.4.2017 17:22

M96i35c40h92a93l 73N72a80j39m78a88n 7319933256300

Tatra nakupuje kabiny Daf - v dnešní době jediná rozumná možnost, vyvíjet kabinu při produkci cca 1 500 aut ročně je blbost. To samé platí o motoru, proto u tatry dojíždí výroba vlastních vzduchem chlazených motorů V8 a zároveň jsou nakupovány motory Paccar, které vzduchové motory výkonově převyšují.

0/0
15.4.2017 18:31

M14a79r75t20i13n42a 79D33v69o54ř11á57k56o42v34á 3424543530444

Dnes by to měli pojmenovat spíše Präsedent, taková pěkná limuzína pro naše vrcholné politiky by určitě slavila úspěchy.

0/0
15.4.2017 12:29

T70o46m53á88š 11M90a66c12e31j75k28a 6941952607567

Bylo by pěkné, kdyby Tatra klidně i ve spolupráci s jinou automobilkou postavila nějaký supersport či luxusní limuzínu, ideálně oboje. V malých sériích by se v těchto segmentech snad na trhu pro ni místo najít mohlo a Tatra by nemusela být tak závislá jen na náklaďácích.

+3/−1
15.4.2017 10:35

S78t71a27n66i95s77l64a55v 16K32r49e71j24c34a96r 2541568753506

Ale to může být i jiný podnikatel. Nakonec i VW má své Škodovky a Seaty. A nakonec i Sodomka ve své době tvořil své skvosty na základě jiných výrobců. I když v tomto případě se nejednalo většinou o samonosné karoserie. Ano Tatře by jsem i malosériovou výrobu přál jako byl Metalex pro Škodu n.p.

0/0
15.4.2017 10:59

S79t58a66n36i85s18l21a75v 76K11r92e36j15c60a94r 2841548703376

Co přát Moravské Tatře do dalších 120 let? Přeji tedy Tatře, aby se svými výrobky dokázala v následujících desetiletích prosadit a konkurovat Scanii, Dafu, Mannu, i Mercedesu. A tyto vozidla vidět nejen na Dakaru, ale i v běžném provozu na všech silnicích a ve všech terénech světa!!R^[>-]

+8/0
15.4.2017 9:17

J85i47ř91í 81K96o82c77u51r93e86k 6965774735488

Scania, Man, Mercedes, _Volvo_, Mack, Peterbilt, CAT, CMG, _Oskosh_, Kenworth a hromada dalíších.

A nebo jednoduše: V Australském buši by Tatrovácký podvozek předjel všecko. Jen se tam prosadit.

0/−1
15.4.2017 10:30

J29i20ř75í 29K15o90c80u86r65e88k 6775144395238

ech, překlep. Samozřejme GMC!

0/0
15.4.2017 10:31

T65o62m38á21š 98V85a48v63e41r65k83a 7381130392694

To už se dávno stalo, jistá jicinska firma by mohla vyprávět kolik cisteren na naftu pro důlní stroje v Austrálii dodala.

0/0
15.4.2017 13:36







Najdete na iDNES.cz