Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v horším případě způsobí nehodu nebo někoho zraní. Vadu hlaste okamžitě a nenechte se odbýt. Ani předávací protokol nezbavuje servis odpovědnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J80i83ř53í 65D53v56o28ř60á17k 5405359720778

Co tady píšete za nasmysly ? Po 200 metrech upadlo kolo ? I kdyby byl dotažen pouze jeden šroub rukou, na dva, tři závity, kolo by neupadlo.

A řidič má povinost zkontrolovat si vozidlo před jízdou.

Nějaký reklamní článek ?

Další citace :

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. Během jízdy se mu jedno z kol začalo cukat a z pěti šroubů zůstaly na svém místě jen dva.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/servis-nehoda-pojisteni-0w8-/autoservis.aspx?c=A170414_210544_automoto_taj

Božena Němcová ty pohádky uměla daleko lépe.

+1/0
26.4.2017 20:27

J77a89k59u83b 76N91o50v85á35k 8390883270832

Na té fotce se určitě nejedná o nedotažené šrouby. Ty jsou v tom brzdovém bubnu. Že by prasklo ložisko, které už dlouho hučelo jako kráva a nikdo to neřešil?

0/0
26.4.2017 9:19

J89i59ř14í 26K67o69c75u28r65e84k 6955594805268

Podle článků o přezouvání pneu se dá odhadnout, jaké je v Praze počasí. Je to ani ne týden, co sněžilo, a už zase masírka o přezouvání.

Podle CHMI má být pozítří ráno 1 až 5 °C. Podle přezouvací masírky je to teplota, kdy je užití letních pneu nebezpečné.

+1/0
25.4.2017 21:22

M56a10r55e62k 63J91a52n31e51č16k51a 1937356813931

Stále i tady platí to staré známé důvěřuj, ale prověřuj, čili považuji za automatické si po přezutí pneu nebo po návratu ze servisu po najetí pár km zkontrolovat dotažení všech kol. A abych nemusel při defektu nadávat na týpka co kola dotahoval, tak si vždycky pojišťováky dotahuji sám a není žádný problém :-)

+1/0
25.4.2017 16:11

M38a36r81e27k 80M30a55l19ý 1182118711920

Nebo je ohlídat přímo při práci a ujistit se, že to dotáhli.

0/0
25.4.2017 16:25

J98a80n 41U69l69m 7780389436642

A proč si Aleš nevzal z každého kola 1 šroub? To by přece každýho napadlo

+1/0
25.4.2017 14:02

L29a67d74i69s36l83a18v 20K89a85l75o47u90s 7835676241380

Dokud nebude jedna velká centrální matka na 1 kolo, stejně jako ve Formuli 1, tak bude v pneuservisu vždycky problém.;-D

0/0
25.4.2017 15:07

J34a16n 48U97l82m 7680649206202

nebo to udělaji na sucháče (v rámci úspory)

0/0
25.4.2017 15:20

P61a80v36e22l 59Š70v61e35s63t66k55a 3438715209

no Aleše to nenapadlo. Raději si zavolal odtahovku. Tákovej "chlapů" co si nevymění kolo u auta dneska je...

+2/0
25.4.2017 18:53

A64n33t41o63n80í19n 40S65e13b44e63r40a 7403598950649

Já si kola utahuju sám ručně podle citu a nikdy se mi šroub neuvolnil. Občas to konroloju po nějaké době, ale všechno ok.

Ono jsem o to to neutahovat hned na pevno. Kolo dousadit, utáhnou více jeden šroub, pak usazení kola ještě doladit a utáhnou ostatní. Pak se to nikdy uvvolnit nemůže.

Ale to by v penuservice museli vědět jak to mají správně dělat......

+1/0
25.4.2017 13:48

L56a63d18i54s56l95a59v 29K33a49l82o33u37s 7345526271680

Od té doby, co v pneuservisu utahovali rázovým utahovákem nastaveným patrně na 400 Nm, a pak nešlo kolo vůbec sundat. A především proto, že při zvedání auta nepoužívají přesné opěrné body na podvozku auta a kopnou jen kus dřeva obaleného gumou pod práh, čímž poškodí nenávratně práh, který následně začne korodovat, tak bych tuto "vysoce odbornou práci" nikomu nesvěřil.

+2/0
25.4.2017 13:00

P81a16v43e12l 58Š33v53e17s27t27k95a 3808105749

jsou servisy a servisy...

+1/0
25.4.2017 18:55
Foto

J96i78ř98í 58D10v85o75ř60á45k 5105919790568

Ten " malej " pneumat zvládne zhruba 300 Nm. U nákladních aut je předepsaný moment 400 - 500 Nm. P.S. Dá se to dotáhnout i " rázovým utahovákem " vcelku správně. Jenom musí mít člověk trochu citu.

0/0
26.4.2017 20:42

R80a16d23e84k 74P80a34s95t57o46r 3416135566893

Je to dva týdny co kolega z práce řešil problémy po vlastní výměně kol. Byl jsem u toho když mu volali ze servisu, nasadil matky obráceně náběhem ven. Pár dní se mu to dalo sežrat :-D a v servisu jim prej taky cukali koutky ;-D

+1/−1
25.4.2017 6:28

J36o60l24a59n54a 36B70r83z74y37b47o75h66a33t81á 9239629556

A vám se nikdy nic nestalo, jste naprosto dokonalý. ;-D

+2/−1
25.4.2017 6:50

R76a26d40e32k 51H45o71l84í52k 1378644750516

..paní Jolano, to je jako by jste vařila polévku v hrnci dnem nahoru...už se Vám to stalo?;-)

+8/0
25.4.2017 7:39

J67a72n 35U61l11m 7890739316952

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
25.4.2017 14:04

J80a53k67u47b 27Š50a98f20a43n11d68a 7245727341471

A jak se mu je podařilo utáhnout?

0/0
25.4.2017 8:23

K89a87r39e16l 27V70a94c41h17u63t 9223242659433

Některý auta nemají na kola šrouby, ale matky? - No, to se pak asi může stát... ;-)

+1/0
25.4.2017 8:37

J18a91k66u73b 32Š58a92f14a11n46d60a 7505507671491

Jenže ty matky mají z jedné strany osazení které zapadá do vybrání v disku. Nejde na ně tedy nasadit gola. Ale možná, že existují i klasické matky. Ale já takovou neviděl.

+2/−2
25.4.2017 8:39

J13a27k29u82b 46N32o93v72á12k 8360633730892

Matka na plecháče většiny fordů:

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/d9f/d9fc9052f62f9a799cdbe0514b17e111--mmf250x250.jpg

+1/0
25.4.2017 13:34
Foto

P55a32v61e16l 89K28a75l36u46s 6654786306462

Nevidět neznamená že nejsou...

+2/0
25.4.2017 14:34

P52a37v87e65l 58Š30v91e24s86t80k74a 3908705709

Ford, plech - otevřená matka, jen na jedné straně je kužel. Viz. fotka níže p.Nováka. Ale většinou jsou matice z jedné strany zavřené, takže nasadit opačně nejdou.

0/0
25.4.2017 19:12
Foto

J15i65ř12í 10D41v12o69ř51á93k 5565429740248

Nemá náhodou ten náběh větší průměr , než klíč ?

0/0
26.4.2017 20:32

J31a83n 33U96l82m 7390199436382

to taky

0/0
28.4.2017 9:23

V23l81a44d49i86m19í79r 40F89i45b84i61g73e36r 5144621191774

Ujet ze servisu 200m to to kolo jen nasadil a chytnul závit na 1 otočku ne? To auto muselo šmajdat od začátku. Chyby se stávají i profesionálům a když se poukazuje že když si majitel ění kola sám, dělá to špatně a špatným nářadím, je to úsměvné. Na kolo je potřeba ořech správné velikosti a dostatečná páka, nebo pneupistole.

0/0
25.4.2017 6:19

J52a95k93u23b 51Š37a46f67a26n14d50a 7655567421561

Taky si myslím. Takhle rychle se šrouby samy nedokáží vyšroubovat.

0/0
25.4.2017 8:24

S32t30a62n22i32s32l38a61v 57K70r79e11j86c27a30r 2231298393426

Ale těch matek je na disku kola minimálně čtyři až pět. - Pokud by si mechanik nepřepnul utahovák z polohy povolování, tak nikdy matku nenasadí. A to platí i v případě křižáku a ráčny. Šajdat kolo může až když se povolí všechny matky nebo šrouby. Jinak se samozřejmě šroub i matka může vytřást a ztratit, ale zůstanou ty zbylé, jež kolo do kontroly udrží. A tu kontrolu by měl dělat řidič sám a je lhostejno zda se jedná o amatéra nebo profesionála.

0/0
25.4.2017 14:51

J25i30ř86í 85N45e75u32m81e67i24s83t57e88r 2622415203231

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. A Michal to sleduje z úkrytu.

+1/0
25.4.2017 4:54

V81l40a80d26i93m35í23r 22F63i19b25i54g96e73r 5184501361554

Zajímalo by mne jaké nářadí je špatné.

+3/0
25.4.2017 6:19

L69i86b54o39r 40M63o17u54č14k68a 1188487895722

tj takové zenske spojeni slov... něco jako modre boty

0/0
25.4.2017 6:22

R45a88d41e12k 45P17a11s18t32o75r 3306305346183

Tipoval bych kombinačky nebo sykovky. Pak se ale nemůže ničemu divit, že osud se snaží o to aby takový vyhynuli.

0/0
25.4.2017 6:25

J59a73k56u11b 28N74o85v79á82k 8270333360212

Ale může vzít někoho sebou.

0/0
25.4.2017 13:37

J34a26n 73U31l89m 7730359226932

kombinačky (na utažení kola)

0/0
25.4.2017 14:06

P37a11v48e27l 33J92e65ř33á15b32e13k 7421962124507

Odstavil jsem auto na parkovišti u marketu, vyzvedl peníze z bankomatu a tedy se brzy vrátil. Kousek od mého auta stála dodávka a maníci měli vyndané nářadí.

Doma jsem si všiml, že mi schází matice na kolech, ze šesti na každém kole zbyly tři a byly taky hodně povolené.

Je to celkem výjimečné, ale i to se může stát, zejména když je auto na nových pneumatikách.

Nicméně - znám řidiče, kteří v pneuservisu si hlídají, zda kola jsou dotažené, a někteří ještě na dvoře si utažení sami zkontrolují svým klíčem. A přibližně po 50 km jízdy si utažení kol znovu kontrolují. Ale ponejvíc to dělají staří profesionálové co jezdili na Tatrách a podobných autech.

Není o nedůvěře k servisu - jezdí do něj roky pravidelně, ale o zvyku. Zrovna tak, řidiči kteří nemají matice za poklicí povědomě si při příchodu k auto kontrolují, zda tam jsou všechny matice /šrouby.

Nicméně - servisy právě pro jistotu šrouby utahují na větší moment, než se k danému průměru šroubu má. Potom se ale nelze divit, že na silnici šrouby běžným nářadím nelze povolit. A nadměrné utažení neprospívá jak šroubům, tak diskům.

Zlatej žebřiňák - tam stačil kolík do nápravy a kolomaz.

+3/0
25.4.2017 1:16

J42a62k19u89b 27N65o15v90á20k 8890373850412

Tak kontroluju pravidelně matice i šrouby (mám to na každém autě jinak) + tlak pneu.

0/0
25.4.2017 13:41

J12i93ř18í 39K79o58c35u39r77e34k 6195614745608

No ja, ale kolik hňupů po brodění nenamazalo, nabrali písek a strhali koně?

+1/0
25.4.2017 21:07

M24a89j38k19a 83Š83u21m22b10e56r68o17v13á 3265203211405

Po tom, co jsme takhle jednou ráno našli před barákem manželovo auto ležet na břiše bez všech kol, jsem si na svoje auto pořídila s novými disky i bezpečnostní šrouby. Já vím, že to není 100%, ale zloději hrajou o minuty, takže každá překážka, která je může odradit se počítá.

+1/0
26.4.2017 10:18

J90a90k71u25b 74N52o54v17á67k 8340253330102

Mám je taky, ale moc velká překážka to opravdu není.

0/0
26.4.2017 12:52

L44a39d13a 75N75o81v36a16k 4252733417

kolo neupadne jen tak z minuty na minutu... Kdo vydrží jezdit s uvolněným kolem za náležitých zvukových efektů a vibrací až do upadnutí je extratřída...R^

+4/0
25.4.2017 1:10

J54a34n 11Ř36e62z47n23í97č86e42k 3461461103180

To jo, ale zas to nemusí být tak dlouhá doba....řidič žena (a řidič žena může být i muž) to poznat nemusí.....

+2/0
25.4.2017 4:49

J68i81ř70í 83Z67ý59k20a 9769693531920

co by neupadlo jen tak z minuty na minutu, když tam zapomenou dát šrouby? Ano, to se mi v pneuservisu stalo. Nedali šrouby na jedné straně auta a že s tím můžu vycouvat ;-D. Měli štěstí, že to drželo za střed kola a neslítlo to na zem.

0/0
25.4.2017 5:57

J40a31k89u14b 94Š66a58f45a46n24d48a 7885167931691

Pokud to mělo přední pohon (na 99%) tak jak se vůbec mohla rozjet, když tam žádný šroub nebyl? Navíc bez šroubu by to kolo upadlo ještě před výjezdem z haly.

+1/0
25.4.2017 8:27

J47a81k85u63b 44N31o43v92á15k 8960673550142

Protože působila síla Fg na středový nálisek.

0/0
25.4.2017 13:51

J95a71k11u41b 69Š14a71f42a28n40d37a 7965107321601

Na jaký středový nálisek? Myslíte náboj kola? Auto má diferenciál a tak se vám jeden náboj v disku protočí a nerozjedete se. Stejně, jako když máte jedno kolo na ledu.

+1/0
25.4.2017 14:57

P28a61v87e11l 46Š84v73e56s42t48k19a 3988355349

dle vašich dostatních příspěvků moc chytrého nehrajte. Teoreticky když byste dal kolo na náboj a spustíte na zem, bez utažení šroubama (maticema) tak dopředu a dozadu POMALU auto pojede. Samozřejmě jak otočíte volantem, tak kolo hned upadne.

Kolo při jízdě sice drží šrouby, ale síly působí třením na náboj, nikoli šrouby. Ty by se jinak časem ustřihly.

0/−2
25.4.2017 19:09

J32i58ř89í 69K86o43c14u53r43e27k 6735754385198

Pardon? Já jen že kolo na šroubech se zcela volně hýbe asi o milimetr. Až po dotažení matic (do kříže a pootočit) se přestane hýbat.

+1/0
25.4.2017 21:11

P84a84v40e82l 13Š80v15e13s59t81k81a 3578635339

Ano, hybe se kdyz je auto na zvedaku. Kdyz bude na zemi tak se hybat nebude. Srouby kolo samozrejme kolo drzi, ale jsou tam primarne na to, aby kolo "tlacily" smerem k naboji. Pri jizde se sila prenasi na disk trenim, nikoli na srouby.

+1/0
27.4.2017 20:19

J91a41k43u79b 49Š83a37f70a50n62d95a 7775267111871

Cože? Chcete říct, že síla od poloosy se na disk přenáší pouze třením? Asi moc technik nebudete, co? Takto byste šrouby nikdy nedokázal utáhnout. Šrouby se samozřejmě neustřihnou, není to obyčejný šroub.

S autem bez šroubů budete mít veliký problém se rozjet i na rovině. Diferenciál nějakou samosvornost má ale velmi malou.

0/0
26.4.2017 7:18

P22a71v37e98l 87Š25v59e44s37t93k31a 3738495769

Mate pravdu 2 roky predmetu mechanika vozidel je asi malo.

Ale vsimnete se, ze kdyz sroubujete kola k vozu, tak mezi sroubem a dirou na srouby v disku je okolo cca 1mm mezera. Sroub je pri utazeni vystreden kuzelouvou nebo kulovou dosedaci plochou. Sila pusobici na disk kola.je prenasena trenim dosedaci plochy disku. Kdyby byla prenasena na srouby, tak po odsroubovani by byl otlacen zavit, nemyslite. Nebo si myslite, ze kdyz se auto rozjede, tak se disk a zmineny 1mm pootoci a pote do drzi na sroubech? A kdyz couvete, tak se to pootoci zpet?

0/0
27.4.2017 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.