Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v horším případě způsobí nehodu nebo někoho zraní. Vadu hlaste okamžitě a nenechte se odbýt. Ani předávací protokol nezbavuje servis odpovědnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J92i40ř96í 91D46v60o49ř56á68k 5445739650228

Co tady píšete za nasmysly ? Po 200 metrech upadlo kolo ? I kdyby byl dotažen pouze jeden šroub rukou, na dva, tři závity, kolo by neupadlo.

A řidič má povinost zkontrolovat si vozidlo před jízdou.

Nějaký reklamní článek ?

Další citace :

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. Během jízdy se mu jedno z kol začalo cukat a z pěti šroubů zůstaly na svém místě jen dva.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/servis-nehoda-pojisteni-0w8-/autoservis.aspx?c=A170414_210544_automoto_taj

Božena Němcová ty pohádky uměla daleko lépe.

+1/0
26.4.2017 20:27

J30a92k59u64b 61N34o20v24á28k 8630753280352

Na té fotce se určitě nejedná o nedotažené šrouby. Ty jsou v tom brzdovém bubnu. Že by prasklo ložisko, které už dlouho hučelo jako kráva a nikdo to neřešil?

0/0
26.4.2017 9:19

J42i46ř58í 40K77o92c73u73r63e21k 6985334705488

Podle článků o přezouvání pneu se dá odhadnout, jaké je v Praze počasí. Je to ani ne týden, co sněžilo, a už zase masírka o přezouvání.

Podle CHMI má být pozítří ráno 1 až 5 °C. Podle přezouvací masírky je to teplota, kdy je užití letních pneu nebezpečné.

+1/0
25.4.2017 21:22

M56a84r22e84k 57J41a39n88e42č69k17a 1587746543801

Stále i tady platí to staré známé důvěřuj, ale prověřuj, čili považuji za automatické si po přezutí pneu nebo po návratu ze servisu po najetí pár km zkontrolovat dotažení všech kol. A abych nemusel při defektu nadávat na týpka co kola dotahoval, tak si vždycky pojišťováky dotahuji sám a není žádný problém :-)

+1/0
25.4.2017 16:11

M74a76r30e73k 21M28a13l97ý 1372668801910

Nebo je ohlídat přímo při práci a ujistit se, že to dotáhli.

0/0
25.4.2017 16:25

J48a66n 80U60l41m 7890859636392

A proč si Aleš nevzal z každého kola 1 šroub? To by přece každýho napadlo

+1/0
25.4.2017 14:02

L16a77d27i85s95l52a13v 88K33a28l27o29u91s 7875446771590

Dokud nebude jedna velká centrální matka na 1 kolo, stejně jako ve Formuli 1, tak bude v pneuservisu vždycky problém.;-D

0/0
25.4.2017 15:07

J59a29n 52U86l83m 7280759496892

nebo to udělaji na sucháče (v rámci úspory)

0/0
25.4.2017 15:20

P32a60v19e75l 67Š88v89e51s68t97k13a 3868255759

no Aleše to nenapadlo. Raději si zavolal odtahovku. Tákovej "chlapů" co si nevymění kolo u auta dneska je...

+2/0
25.4.2017 18:53

A10n19t14o47n63í72n 55S77e46b81e81r39a 7653218510319

Já si kola utahuju sám ručně podle citu a nikdy se mi šroub neuvolnil. Občas to konroloju po nějaké době, ale všechno ok.

Ono jsem o to to neutahovat hned na pevno. Kolo dousadit, utáhnou více jeden šroub, pak usazení kola ještě doladit a utáhnou ostatní. Pak se to nikdy uvvolnit nemůže.

Ale to by v penuservice museli vědět jak to mají správně dělat......

+1/0
25.4.2017 13:48

L58a51d46i15s29l51a78v 57K60a38l38o50u29s 7455746711440

Od té doby, co v pneuservisu utahovali rázovým utahovákem nastaveným patrně na 400 Nm, a pak nešlo kolo vůbec sundat. A především proto, že při zvedání auta nepoužívají přesné opěrné body na podvozku auta a kopnou jen kus dřeva obaleného gumou pod práh, čímž poškodí nenávratně práh, který následně začne korodovat, tak bych tuto "vysoce odbornou práci" nikomu nesvěřil.

+2/0
25.4.2017 13:00

P53a52v77e79l 80Š22v75e44s54t24k36a 3928375329

jsou servisy a servisy...

+1/0
25.4.2017 18:55
Foto

J78i10ř46í 49D60v50o19ř55á57k 5395559860348

Ten " malej " pneumat zvládne zhruba 300 Nm. U nákladních aut je předepsaný moment 400 - 500 Nm. P.S. Dá se to dotáhnout i " rázovým utahovákem " vcelku správně. Jenom musí mít člověk trochu citu.

0/0
26.4.2017 20:42

R43a15d57e11k 17P19a94s22t67o72r 3506775386693

Je to dva týdny co kolega z práce řešil problémy po vlastní výměně kol. Byl jsem u toho když mu volali ze servisu, nasadil matky obráceně náběhem ven. Pár dní se mu to dalo sežrat :-D a v servisu jim prej taky cukali koutky ;-D

+1/−1
25.4.2017 6:28

J70o74l37a52n63a 32B15r59z49y82b95o23h31a34t96á 9949489346

A vám se nikdy nic nestalo, jste naprosto dokonalý. ;-D

+2/−1
25.4.2017 6:50

R93a86d42e38k 95H22o28l83í42k 1208204360956

..paní Jolano, to je jako by jste vařila polévku v hrnci dnem nahoru...už se Vám to stalo?;-)

+8/0
25.4.2017 7:39

J70a31n 79U48l80m 7290859906632

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
25.4.2017 14:04

J29a82k64u74b 15Š93a87f69a24n72d34a 7265837511361

A jak se mu je podařilo utáhnout?

0/0
25.4.2017 8:23

K41a77r25e34l 79V88a94c49h23u86t 9343902509853

Některý auta nemají na kola šrouby, ale matky? - No, to se pak asi může stát... ;-)

+1/0
25.4.2017 8:37

J26a75k62u42b 39Š67a59f72a30n17d34a 7945727951471

Jenže ty matky mají z jedné strany osazení které zapadá do vybrání v disku. Nejde na ně tedy nasadit gola. Ale možná, že existují i klasické matky. Ale já takovou neviděl.

+2/−2
25.4.2017 8:39

J12a78k86u79b 52N16o12v14á60k 8210743330432

Matka na plecháče většiny fordů:

https://im9.cz/iR/importprodukt-orig/d9f/d9fc9052f62f9a799cdbe0514b17e111--mmf250x250.jpg

+1/0
25.4.2017 13:34
Foto

P51a87v79e12l 46K83a96l96u70s 6834536836762

Nevidět neznamená že nejsou...

+2/0
25.4.2017 14:34

P68a56v17e10l 83Š26v98e11s21t17k47a 3208965789

Ford, plech - otevřená matka, jen na jedné straně je kužel. Viz. fotka níže p.Nováka. Ale většinou jsou matice z jedné strany zavřené, takže nasadit opačně nejdou.

0/0
25.4.2017 19:12
Foto

J24i70ř11í 30D64v43o25ř31á42k 5375319570888

Nemá náhodou ten náběh větší průměr , než klíč ?

0/0
26.4.2017 20:32

J97a50n 40U94l42m 7950759476542

to taky

0/0
28.4.2017 9:23

V95l60a36d57i34m41í40r 80F41i91b48i14g81e35r 5694621881494

Ujet ze servisu 200m to to kolo jen nasadil a chytnul závit na 1 otočku ne? To auto muselo šmajdat od začátku. Chyby se stávají i profesionálům a když se poukazuje že když si majitel ění kola sám, dělá to špatně a špatným nářadím, je to úsměvné. Na kolo je potřeba ořech správné velikosti a dostatečná páka, nebo pneupistole.

0/0
25.4.2017 6:19

J60a47k24u78b 78Š35a37f10a60n79d22a 7155247311411

Taky si myslím. Takhle rychle se šrouby samy nedokáží vyšroubovat.

0/0
25.4.2017 8:24

S68t74a50n92i16s18l83a90v 61K94r39e19j83c25a24r 2701418523556

Ale těch matek je na disku kola minimálně čtyři až pět. - Pokud by si mechanik nepřepnul utahovák z polohy povolování, tak nikdy matku nenasadí. A to platí i v případě křižáku a ráčny. Šajdat kolo může až když se povolí všechny matky nebo šrouby. Jinak se samozřejmě šroub i matka může vytřást a ztratit, ale zůstanou ty zbylé, jež kolo do kontroly udrží. A tu kontrolu by měl dělat řidič sám a je lhostejno zda se jedná o amatéra nebo profesionála.

0/0
25.4.2017 14:51

J24i10ř40í 26N81e10u30m34e79i59s67t36e76r 2272725223601

Aleš si přezouvá kola na autě sám. Na utahování šroubů použil špatné nářadí, a kolo tak dostatečně neupevnil. A Michal to sleduje z úkrytu.

+1/0
25.4.2017 4:54

V28l68a81d41i76m55í62r 83F49i26b53i83g46e19r 5804611671164

Zajímalo by mne jaké nářadí je špatné.

+3/0
25.4.2017 6:19

L40i38b57o68r 91M85o83u13č40k92a 1688617905202

tj takové zenske spojeni slov... něco jako modre boty

0/0
25.4.2017 6:22

R12a63d51e71k 69P24a47s53t76o42r 3416835766493

Tipoval bych kombinačky nebo sykovky. Pak se ale nemůže ničemu divit, že osud se snaží o to aby takový vyhynuli.

0/0
25.4.2017 6:25

J43a50k86u73b 19N20o42v83á13k 8590753950562

Ale může vzít někoho sebou.

0/0
25.4.2017 13:37

J73a25n 68U24l86m 7340429806822

kombinačky (na utažení kola)

0/0
25.4.2017 14:06

P66a18v91e52l 68J86e61ř24á36b18e18k 7431682894167

Odstavil jsem auto na parkovišti u marketu, vyzvedl peníze z bankomatu a tedy se brzy vrátil. Kousek od mého auta stála dodávka a maníci měli vyndané nářadí.

Doma jsem si všiml, že mi schází matice na kolech, ze šesti na každém kole zbyly tři a byly taky hodně povolené.

Je to celkem výjimečné, ale i to se může stát, zejména když je auto na nových pneumatikách.

Nicméně - znám řidiče, kteří v pneuservisu si hlídají, zda kola jsou dotažené, a někteří ještě na dvoře si utažení sami zkontrolují svým klíčem. A přibližně po 50 km jízdy si utažení kol znovu kontrolují. Ale ponejvíc to dělají staří profesionálové co jezdili na Tatrách a podobných autech.

Není o nedůvěře k servisu - jezdí do něj roky pravidelně, ale o zvyku. Zrovna tak, řidiči kteří nemají matice za poklicí povědomě si při příchodu k auto kontrolují, zda tam jsou všechny matice /šrouby.

Nicméně - servisy právě pro jistotu šrouby utahují na větší moment, než se k danému průměru šroubu má. Potom se ale nelze divit, že na silnici šrouby běžným nářadím nelze povolit. A nadměrné utažení neprospívá jak šroubům, tak diskům.

Zlatej žebřiňák - tam stačil kolík do nápravy a kolomaz.

+3/0
25.4.2017 1:16

J94a52k80u77b 28N59o91v94á72k 8660733380182

Tak kontroluju pravidelně matice i šrouby (mám to na každém autě jinak) + tlak pneu.

0/0
25.4.2017 13:41

J28i53ř58í 43K67o60c82u77r80e65k 6515544315888

No ja, ale kolik hňupů po brodění nenamazalo, nabrali písek a strhali koně?

+1/0
25.4.2017 21:07

M32a67j86k23a 14Š34u62m28b44e53r64o62v32á 3745233281855

Po tom, co jsme takhle jednou ráno našli před barákem manželovo auto ležet na břiše bez všech kol, jsem si na svoje auto pořídila s novými disky i bezpečnostní šrouby. Já vím, že to není 100%, ale zloději hrajou o minuty, takže každá překážka, která je může odradit se počítá.

+1/0
26.4.2017 10:18

J93a57k52u94b 81N59o74v74á17k 8170373230852

Mám je taky, ale moc velká překážka to opravdu není.

0/0
26.4.2017 12:52

L15a78d15a 38N17o64v62a78k 4562953777

kolo neupadne jen tak z minuty na minutu... Kdo vydrží jezdit s uvolněným kolem za náležitých zvukových efektů a vibrací až do upadnutí je extratřída...R^

+4/0
25.4.2017 1:10

J92a50n 18Ř22e47z96n27í34č14e57k 3241421653600

To jo, ale zas to nemusí být tak dlouhá doba....řidič žena (a řidič žena může být i muž) to poznat nemusí.....

+2/0
25.4.2017 4:49

J93i60ř90í 45Z49ý77k11a 9789303471310

co by neupadlo jen tak z minuty na minutu, když tam zapomenou dát šrouby? Ano, to se mi v pneuservisu stalo. Nedali šrouby na jedné straně auta a že s tím můžu vycouvat ;-D. Měli štěstí, že to drželo za střed kola a neslítlo to na zem.

0/0
25.4.2017 5:57

J65a68k36u62b 68Š76a10f22a62n59d30a 7115977931391

Pokud to mělo přední pohon (na 99%) tak jak se vůbec mohla rozjet, když tam žádný šroub nebyl? Navíc bez šroubu by to kolo upadlo ještě před výjezdem z haly.

+1/0
25.4.2017 8:27

J68a59k82u47b 79N50o64v55á37k 8530673680502

Protože působila síla Fg na středový nálisek.

0/0
25.4.2017 13:51

J19a58k38u11b 93Š22a22f60a21n68d82a 7135957641101

Na jaký středový nálisek? Myslíte náboj kola? Auto má diferenciál a tak se vám jeden náboj v disku protočí a nerozjedete se. Stejně, jako když máte jedno kolo na ledu.

+1/0
25.4.2017 14:57

P65a56v26e29l 65Š24v81e80s33t10k12a 3478115229

dle vašich dostatních příspěvků moc chytrého nehrajte. Teoreticky když byste dal kolo na náboj a spustíte na zem, bez utažení šroubama (maticema) tak dopředu a dozadu POMALU auto pojede. Samozřejmě jak otočíte volantem, tak kolo hned upadne.

Kolo při jízdě sice drží šrouby, ale síly působí třením na náboj, nikoli šrouby. Ty by se jinak časem ustřihly.

0/−2
25.4.2017 19:09

J97i18ř10í 17K59o13c13u30r28e16k 6845814785578

Pardon? Já jen že kolo na šroubech se zcela volně hýbe asi o milimetr. Až po dotažení matic (do kříže a pootočit) se přestane hýbat.

+1/0
25.4.2017 21:11

P90a10v43e83l 84Š63v88e79s37t48k12a 3358365769

Ano, hybe se kdyz je auto na zvedaku. Kdyz bude na zemi tak se hybat nebude. Srouby kolo samozrejme kolo drzi, ale jsou tam primarne na to, aby kolo "tlacily" smerem k naboji. Pri jizde se sila prenasi na disk trenim, nikoli na srouby.

+1/0
27.4.2017 20:19

J15a11k91u74b 21Š47a22f59a81n94d45a 7615967451381

Cože? Chcete říct, že síla od poloosy se na disk přenáší pouze třením? Asi moc technik nebudete, co? Takto byste šrouby nikdy nedokázal utáhnout. Šrouby se samozřejmě neustřihnou, není to obyčejný šroub.

S autem bez šroubů budete mít veliký problém se rozjet i na rovině. Diferenciál nějakou samosvornost má ale velmi malou.

0/0
26.4.2017 7:18

P20a43v83e45l 33Š89v32e65s27t61k46a 3328275809

Mate pravdu 2 roky predmetu mechanika vozidel je asi malo.

Ale vsimnete se, ze kdyz sroubujete kola k vozu, tak mezi sroubem a dirou na srouby v disku je okolo cca 1mm mezera. Sroub je pri utazeni vystreden kuzelouvou nebo kulovou dosedaci plochou. Sila pusobici na disk kola.je prenasena trenim dosedaci plochy disku. Kdyby byla prenasena na srouby, tak po odsroubovani by byl otlacen zavit, nemyslite. Nebo si myslite, ze kdyz se auto rozjede, tak se disk a zmineny 1mm pootoci a pote do drzi na sroubech? A kdyz couvete, tak se to pootoci zpet?

0/0
27.4.2017 20:14







Najdete na iDNES.cz