Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14l40a92s65t64i68m58i82l 35T18e62n58c13e40r 4540450127620

Takže asi bude lepší varianta karavan za autem. Karavan prázdný, děti v sedadlech.

0/0
22.4.2017 12:13

A23l16e28š 26K76r10e44j98č84í 6391511273829

"spolujezdce s nohami na palubní desce" ???

Co třeba "s rukami"? Rv

0/0
21.4.2017 10:10

M72i71c23h56a27l 89H68o48r70s43k89y 2142696606770

:-/taky měli testovat novější a ne 40 let starý ducato, bezpečnost je jinde. nábytek by držel a posádka asi mohla dopadnout líp--asi.;-)

+2/0
19.4.2017 23:22

K21a25r87e74l 62N40o75v63o23t85n23y 6259641299695

Pokud jsou decka neprivazana, tak proste poleti. A je fuk, jestli je to 40 let stare auto nebo funglovka.

+3/0
20.4.2017 11:01

M73i52c83h90a78l 85H41o27r97s28k21y 2932746446830

jo ale lepší uložení motoru i deformační zóny, airbagy lecos můžou zachránit v ducatu 1981 nikdo nepřežije

https://www.youtube.com/watch?v=HYHJ2FlkfL8

0/0
20.4.2017 15:11

M35a71r39t83i30n 72J24u62r51e29č41k95a 2583424401751

To jsou opravdu převratné informace. Není to dávno, co besip dělal osvětu, že i volně položený foťák na zadním platu za sedadly může zabít pasažéra vpředu při nárazu, takže o volně nebo špatně připevněných věcech v obytném prostoru není třeba diskutovat o riziku. Při nárazech se často zalamují poměrně silně upevněná sedadla. Jestli Švýcaři chtěli ověřit pouze toto, tak vyhodili prachy za crashtest, stačilo kdyby se zeptali záchranářů nebo hasičů.

+1/0
19.4.2017 20:28

P52e82t50r 73B26á61č85a 8695986355835

Objev stoleti.

+1/0
19.4.2017 16:09

P70a76v44e29l 80J88e78ř11á87b52e35k 7451482104387

Znáte to z Trabanta, když jste jez od prarodičů s vajíčky za zadním oknem.

Při prudkém zabrzdění jste potom seděl u otevřeného motoru na rozbitá vejce smažil na výfuku, aby alespoň něco z nich bylo;-D

0/0
19.4.2017 21:21

M30i49c59h53a45e67l 65K86a44d50e91r92a20v19e20k 8531234318464

Souhlas,nicméně i po 6 letech co máme polintegralku dost dobře nevím jak dát věci co nejníže dolu aby to nelítalo vzduchem.To dost dobře nejde.

Jinak ale ten test ani nemohl dopadnout jinak.;-(

+4/0
19.4.2017 14:07

F40r90a73n84t22a 24N69u63d39l87i10s 5575143348257

To nemají ve Švýcarsku platný zákon o tom, že za jízdy mají být všechny osoby připoutané i v obytňáku? Pokud takový zákon mají, tenhle crash-test pozbývá smyslu.

+2/0
19.4.2017 14:05

M32i64c29h48a81e47l 13K21a56d83e40r95a84v90e77k 8421804328274

Zákon je nicméně kdo to dodržuje?

+7/0
19.4.2017 14:08

F63r97a39n74t73a 41N30u96d11l57i55s 5505433878847

Opravdu nejsem blázen, abych nechal v obytňáku za jízdy děti nepřipoutané. Ale samozřejmě chápu, že takoví magoři se najdou.

+5/0
19.4.2017 14:25

P92e86t87r 92N81ě64m91e87c 4625382372827

a v noci nejezdíš, když spí

0/0
19.4.2017 14:28

F72r78a47n19t66a 75N81u17d61l34i35s 5545743498277

V noci jezdím minimálně a děti jsou připoutané. Snažím se nejezdit a spát taky.

+1/0
19.4.2017 14:55

P15e19t98r 37J89a62r95o15š 2844541925387

Ne kazdy je vy. Ten test ma ukazat nebezpeci tem trubcum co to delaji.

+11/0
19.4.2017 14:29

M44i97c15h50a22e45l 13K47a34d32e19r45a82v67e16k 8761404628614

Mate obytnak ? Kolik najezdite za rok ?

+3/−1
19.4.2017 14:31
Foto

I48v17a24n 74K82o52p38t98a 5917202821417

Jestli máte obytňák vybavený pásy pro všechny pasažéry a za jizdy máte děti nepřipoutané nebo dokonce v posteli tak jste přinejmenším nezoodpovědný. Je to o to smutnější že bezdůvodně hazardujete se životy svých dětí. Vydrží to v osobáku nebo autobuse tak proč by to nevydrželi v obytňáku.

+4/−1
19.4.2017 17:51

P34a22v82e53l 72J62e28ř84á42b38e46k 7781802864887

Proč děti - stačí říci matce manželky -"maminko než dojedeme do Madridu, tak si vzadu na gauči trochu prospěte." :-)

+1/0
19.4.2017 21:23

P91e17t93r 89J38a53r91o41š 2884361835407

Vite, to je jako v tom vtipu:

a: Mate psa na jednom brehu reky. Na druhem je kus masa. Jak se pes dostane k masu, kdyz tam neni zadny most a prelavat nesmi?

b: Asi nijak

a: Ne. Prepave to.

b: Ale to prece nesmi?

a: Nesmi, ale preplave to.

+8/0
19.4.2017 14:28

V67o68k16o13u54n 23V49l76a21d69i84m61i14r 8772438769168

Ale maji, jen nekteri zdejsi diskuteri porad jeste nepochopili oc jde.

0/0
19.4.2017 15:12

I77v76a94n11a 64L49o17t84o25c91k13á 4799298

Tak nevím, kde Švýcaři toho veterána vyhrabali a taky nevím, který sebevrah by nechal v obytňáku nepřipoutané děti vzadu na posteli a zavazadla a nádobí volně v prostoru... Děti snad musí po dobu jízdy být v autosedačkách (jako v osobáku) a na věci je tam místa plno a jsou uložené a zabezpečené. :-/

+4/−2
19.4.2017 13:55

M50i63r45o77s86l27a72v 31H42ý34b66l 3471226794468

To jsem nevěděl, že maximální hmotnost obyťáku je 3,5 t. Já myslel, že platí to, co je v TP.

0/0
19.4.2017 13:16

O19t37o 33N75o58v64ý 7828581165459

není to i o tom, na co máš řidičák?

do 3,5 t stačí na osobák,

+3/0
19.4.2017 13:28

M65a13r66t94i68n 96K56ř72í41ž 9503432960677

myslíte, že typ řidičáku, co mám já nebo Vy, má vliv na to, jak těžká se smějí vyrábět obytná auta?

0/0
19.4.2017 13:31

J98o55s58e42f 55Š44á69t44a27v36a 2374481166649

Obytný auto může mít třeba deset tun ale s řidičákem na osobák můžeš řídit pouze do 3,5 tuny.Na těžší už potřebuješ papíry na náklaďák.A profesák,což je ironie.

+2/0
19.4.2017 13:51

M78a13r70t85i80n 86K71ř50í60ž 9693642460657

to je snad jasné, takže to, jaký mám řidičák nemá vliv na maximální hmotnost obytného auta. Je to jen slovíčkaření, já vím.....

0/0
19.4.2017 14:00

O68n90d48ř48e95j 75Č40a65p76k12a 6151501123714

Profesák ne, ten je potřeba jen když se člověk řízením živí. Na řízení náklaďáku pro vlastní potřebu stačí samotné C.

+3/−1
19.4.2017 14:58

M75a31r85t39i67n 30J90u90r93e37č78k56a 2253804361141

Ono je ještě jeden paradox, náklaďák nemusí být nad 3,5t :-), typicky u firemních aut se stává, že jsou kategorie N1, čili do 3,5t, ale nesmí tam, kde je značka zákaz vjezdu nákladním vozidlům a ani parkovat v obytných zónách apod. a je úplně jedno, že je to třeba fábie.

0/0
19.4.2017 20:39

M97a71r90t96i14n 74J35u87r87e51č40k33a 2233364671801

Profesák je na vozidla, potažmo řidiče, u kterých činnost řízení souvisí s výdělečnou činností. Pokud se někdo živí přepravou osob nebo nákladu, tak i na osobák potřebuje profesák. Např. ale servisní technik, který se autem pouze přepravuje za prací jej nepotřebuje.

+1/0
19.4.2017 20:35

P40a83v98e74l 39J83e34ř78á44b77e98k 7541212264287

Profesák ne.

ten je jen pro ty, co se živí přepravou

Ale u "C" myslím musí být každý rok zdravotní kontrola, i když nejsem řidič z povolání.

0/0
19.4.2017 21:27

O24n83d49ř96e16j 77Č21a74p71k55a 6591511793774

2 roky, od 50 let každý rok. Ale týká se to jen řízení náklaďáku nebo autobusu, v osobáku nebo na motorce to potvrzení potřeba až do 65 let není, i kdybych měl v řidičáku všechny skupiny.

0/0
19.4.2017 22:26

V60á67c79l11a20v 74M84a96l37ý 3394678874659

Profesní průkaz na obytný vůz nepotřebujete, tedy pokud ho neřídíte za úplatu, i kdyby vážil 20t ;-D

+1/0
19.4.2017 21:41

M27i68r96o36s43l76a35v 21H19ý38b85l 3691746624728

Vy jste nepochopil mojí ironii? Mně šlo o to, proč autor do toho plete hmotnost vozidla. Já vím, na co je třeba který řidičák, ale to není předmětem článku.

0/0
19.4.2017 15:09

M33i12c83h34a82e97l 65K26a41d73e19r15a53v38e86k 8221674478884

Všechny jsou na 3499 kg;-D;-D;-D;-D;-D. Pak stačí Bčko a v CH a A platíš levnější známku .

+1/0
19.4.2017 14:09

M54i56r12o57s32l17a13v 52H49ý57b50l 3241506104328

Tak pro Vás platí, co jsem napsal výše. Krom toho, myslíte vážně, že neexistují obytná auta nad 3,5t ?

0/0
19.4.2017 15:13

M33i13c36h83a63e82l 29K13a79d93e68r66a29v66e79k 8511734128364

To jste me spatne pochopil,sam mam obytnak 6 let.Sice mam v TP 3,5 tuny ale 99 % aut ma urcite pres:-/.Obcas se stava ze v Rakousku vazi,Svycarsko taky.Spis jde o to ze kdyz jedu na kole ridi manzelka s RP B,to s autem nad 3,5 T nejde,

Jinak obytnaky nad 3,5 tuny existuji nebojte to urcite vim . ;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2017 15:19

A72d27a76m 10Ž35í11d74e94k 8225762825323

Náraz do absolutně pevné překážky je vždy smůla, a za druhé, jen blázen by nechal v obytném autě spát lidi na posteli. Hezky na sedadla a připoutat.

+2/−1
19.4.2017 12:43

K94a64r53e16l 62H18o40l63e35č71e37k 8982778377482

A nebo přilepit "GAFOU" k pelechu (jako u Bořičů mýtů)

0/0
19.4.2017 14:17

K45a33r81e76l 98H50o47l73e59č16e36k 8362588627172

Případně jako náklad gumicukem.;-D

0/0
19.4.2017 14:23
Foto

J33i89ř13í 21B45i71l63í23k 4735872652704

Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy.

A to vychází z čeho? Z vysokoškolského studia žurnalistiky, nebo to má nějaký směrodatný podklad?

+4/−9
19.4.2017 12:23

V71o46k54o48u10n 57V72l36a59d88i93m15i33r 8532268789568

Ze zakladni fyziky.

+8/−5
19.4.2017 12:27
Foto

J56i80ř13í 15B72i64l14í19k 4745262122734

Základy fyziky říkají něco jiného. Zpomalení a = F / m

Ano, hmotnost je větší, ale zároveň brzdná síla je větší. Ta závisí na tření a to je = m*g*k(součinitel tření daný pneumatikami a vozovkou)

Tedy Zpomalení je dáno jen: g*k - g je cca 10 a k závisí na pneumatikach a vozovce. Kde je vaše hmotnost v základech fyziky?

+6/0
19.4.2017 12:42

V68o68k13o21u83n 75V11l22a60d87i36m11i88r 8802738109188

Jak jste na tyto vzorce prisel?

0/−2
19.4.2017 12:50
Foto

J15i22ř27í 46B43i27l40í83k 4675662732894

Vzorce vycházejí z fyziky pro 6. třídu

+4/−1
19.4.2017 12:58

V44o89k81o55u33n 84V29l35a12d21i68m50i77r 8442958929768

Opravdu?

0/0
19.4.2017 15:14

M14a82r82t39i18n 65N21o89v56o31t34n85ý 7793105180435

Brzdná síla závisí na součiniteli tření brzd a ne pneumatik a vozovky. Ty jsou proti brzdám zanedbatelné. Čím je vůz těžší, tím déle trvá brždění.

+3/−3
19.4.2017 12:50
Foto

J47i69ř52í 45B28i42l57í87k 4805822122104

Nikoliv, brzdy dokážou divy. Limitní je okamžik, kdy překonáte tření mezi vozovkou a pneumatikami a auto přejde do smyku. Toto tření závisí jen na hmotnosti a pro těší auto je větší. Ale zároveň má větší hybnost (opět lineárně s hmotností.

Tyto dva parametry závislé na hmotnosti stojí proti sobě a protože oba obsahují hmotnost lineárně, tak hmotnost vypadne :)

+3/0
19.4.2017 13:03

V57o95k64o81u44n 90V89l62a89d16i14m81i26r 8442428389978

Ano, proto vlak s brzdou na kezdem kole potrebuje kilometry k zastaveni. Mate na to nejaky vzorec?

0/0
19.4.2017 13:36

P10e25t41r 68J41a44r95o35š 2494411845497

Vlak ma brzdy na kazdem kole, aby se zabranilo smyku. To aby se po sto jizdach nemuseli menit probrousene koleje a kola vlaku.

0/0
19.4.2017 14:13

V35o50k37o82u18n 89V97l34a68d13i45m19i27r 8792578629478

Auto nema brzdy na kazdem kole?

Odeslat

0/0
19.4.2017 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.