Diskuse k článku

Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval autoklub čelní střet obytného vozu se zdí ve vcelku nízké rychlosti 40 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10l90a18s41t97i25m90i88l 12T55e65n62c29e52r 4820840497830

Takže asi bude lepší varianta karavan za autem. Karavan prázdný, děti v sedadlech.

0/0
22.4.2017 12:13

A26l44e25š 52K40r94e91j58č85í 6871901303869

"spolujezdce s nohami na palubní desce" ???

Co třeba "s rukami"? Rv

0/0
21.4.2017 10:10

M21i21c41h55a11l 92H82o82r50s54k18y 2872616976480

:-/taky měli testovat novější a ne 40 let starý ducato, bezpečnost je jinde. nábytek by držel a posádka asi mohla dopadnout líp--asi.;-)

+2/0
19.4.2017 23:22

K93a18r34e15l 20N40o68v49o91t56n59y 6229491489395

Pokud jsou decka neprivazana, tak proste poleti. A je fuk, jestli je to 40 let stare auto nebo funglovka.

+3/0
20.4.2017 11:01

M12i97c80h67a54l 51H86o96r80s90k65y 2102756886170

jo ale lepší uložení motoru i deformační zóny, airbagy lecos můžou zachránit v ducatu 1981 nikdo nepřežije

https://www.youtube.com/watch?v=HYHJ2FlkfL8

0/0
20.4.2017 15:11

M64a77r96t53i64n 76J62u84r20e56č51k70a 2493984511801

To jsou opravdu převratné informace. Není to dávno, co besip dělal osvětu, že i volně položený foťák na zadním platu za sedadly může zabít pasažéra vpředu při nárazu, takže o volně nebo špatně připevněných věcech v obytném prostoru není třeba diskutovat o riziku. Při nárazech se často zalamují poměrně silně upevněná sedadla. Jestli Švýcaři chtěli ověřit pouze toto, tak vyhodili prachy za crashtest, stačilo kdyby se zeptali záchranářů nebo hasičů.

+1/0
19.4.2017 20:28

P43e43t20r 51B19á17č93a 8525956165215

Objev stoleti.

+1/0
19.4.2017 16:09

P53a24v53e40l 92J59e84ř91á80b25e94k 7831612494237

Znáte to z Trabanta, když jste jez od prarodičů s vajíčky za zadním oknem.

Při prudkém zabrzdění jste potom seděl u otevřeného motoru na rozbitá vejce smažil na výfuku, aby alespoň něco z nich bylo;-D

0/0
19.4.2017 21:21

M70i21c13h80a47e96l 38K20a32d65e64r47a96v56e83k 8531564588654

Souhlas,nicméně i po 6 letech co máme polintegralku dost dobře nevím jak dát věci co nejníže dolu aby to nelítalo vzduchem.To dost dobře nejde.

Jinak ale ten test ani nemohl dopadnout jinak.;-(

+4/0
19.4.2017 14:07

F19r70a65n25t58a 20N64u16d69l64i47s 5595583128947

To nemají ve Švýcarsku platný zákon o tom, že za jízdy mají být všechny osoby připoutané i v obytňáku? Pokud takový zákon mají, tenhle crash-test pozbývá smyslu.

+2/0
19.4.2017 14:05

M45i82c48h25a67e23l 24K13a31d73e37r22a86v44e95k 8701484358954

Zákon je nicméně kdo to dodržuje?

+7/0
19.4.2017 14:08

F40r52a14n94t54a 69N82u90d68l55i83s 5165163448127

Opravdu nejsem blázen, abych nechal v obytňáku za jízdy děti nepřipoutané. Ale samozřejmě chápu, že takoví magoři se najdou.

+5/0
19.4.2017 14:25

P21e11t14r 41N89ě51m93e66c 4445512302977

a v noci nejezdíš, když spí

0/0
19.4.2017 14:28

F77r71a72n93t98a 33N62u71d51l40i86s 5935543848327

V noci jezdím minimálně a děti jsou připoutané. Snažím se nejezdit a spát taky.

+1/0
19.4.2017 14:55

P55e57t46r 67J31a76r83o33š 2944651165457

Ne kazdy je vy. Ten test ma ukazat nebezpeci tem trubcum co to delaji.

+11/0
19.4.2017 14:29

M53i45c84h69a53e33l 71K15a28d94e60r84a81v53e72k 8591794238204

Mate obytnak ? Kolik najezdite za rok ?

+3/−1
19.4.2017 14:31
Foto

I85v14a29n 47K19o97p83t98a 5307922471777

Jestli máte obytňák vybavený pásy pro všechny pasažéry a za jizdy máte děti nepřipoutané nebo dokonce v posteli tak jste přinejmenším nezoodpovědný. Je to o to smutnější že bezdůvodně hazardujete se životy svých dětí. Vydrží to v osobáku nebo autobuse tak proč by to nevydrželi v obytňáku.

+4/−1
19.4.2017 17:51

P38a91v87e18l 35J66e70ř43á69b82e79k 7131602954607

Proč děti - stačí říci matce manželky -"maminko než dojedeme do Madridu, tak si vzadu na gauči trochu prospěte." :-)

+1/0
19.4.2017 21:23

P84e76t14r 34J53a80r54o29š 2404331965757

Vite, to je jako v tom vtipu:

a: Mate psa na jednom brehu reky. Na druhem je kus masa. Jak se pes dostane k masu, kdyz tam neni zadny most a prelavat nesmi?

b: Asi nijak

a: Ne. Prepave to.

b: Ale to prece nesmi?

a: Nesmi, ale preplave to.

+8/0
19.4.2017 14:28

V71o69k34o51u21n 80V26l32a91d93i44m47i92r 8182798499138

Ale maji, jen nekteri zdejsi diskuteri porad jeste nepochopili oc jde.

0/0
19.4.2017 15:12

I34v26a86n23a 46L97o31t25o67c93k96á 4829718

Tak nevím, kde Švýcaři toho veterána vyhrabali a taky nevím, který sebevrah by nechal v obytňáku nepřipoutané děti vzadu na posteli a zavazadla a nádobí volně v prostoru... Děti snad musí po dobu jízdy být v autosedačkách (jako v osobáku) a na věci je tam místa plno a jsou uložené a zabezpečené. :-/

+4/−2
19.4.2017 13:55

M37i90r98o73s45l41a67v 32H43ý73b68l 3891426664418

To jsem nevěděl, že maximální hmotnost obyťáku je 3,5 t. Já myslel, že platí to, co je v TP.

0/0
19.4.2017 13:16

O44t10o 15N26o16v17ý 7208611345709

není to i o tom, na co máš řidičák?

do 3,5 t stačí na osobák,

+3/0
19.4.2017 13:28

M12a35r53t85i29n 49K30ř46í59ž 9193112190167

myslíte, že typ řidičáku, co mám já nebo Vy, má vliv na to, jak těžká se smějí vyrábět obytná auta?

0/0
19.4.2017 13:31

J13o71s65e92f 53Š48á77t18a88v58a 2364591956769

Obytný auto může mít třeba deset tun ale s řidičákem na osobák můžeš řídit pouze do 3,5 tuny.Na těžší už potřebuješ papíry na náklaďák.A profesák,což je ironie.

+2/0
19.4.2017 13:51

M55a50r76t27i38n 73K12ř43í16ž 9243452240347

to je snad jasné, takže to, jaký mám řidičák nemá vliv na maximální hmotnost obytného auta. Je to jen slovíčkaření, já vím.....

0/0
19.4.2017 14:00

O48n52d82ř56e39j 34Č93a12p54k49a 6231661233564

Profesák ne, ten je potřeba jen když se člověk řízením živí. Na řízení náklaďáku pro vlastní potřebu stačí samotné C.

+3/−1
19.4.2017 14:58

M62a23r75t26i35n 32J71u73r95e81č91k72a 2443134691651

Ono je ještě jeden paradox, náklaďák nemusí být nad 3,5t :-), typicky u firemních aut se stává, že jsou kategorie N1, čili do 3,5t, ale nesmí tam, kde je značka zákaz vjezdu nákladním vozidlům a ani parkovat v obytných zónách apod. a je úplně jedno, že je to třeba fábie.

0/0
19.4.2017 20:39

M51a56r38t24i39n 64J16u12r96e34č12k74a 2113104631601

Profesák je na vozidla, potažmo řidiče, u kterých činnost řízení souvisí s výdělečnou činností. Pokud se někdo živí přepravou osob nebo nákladu, tak i na osobák potřebuje profesák. Např. ale servisní technik, který se autem pouze přepravuje za prací jej nepotřebuje.

+1/0
19.4.2017 20:35

P24a27v49e30l 39J96e19ř90á61b73e56k 7101632654897

Profesák ne.

ten je jen pro ty, co se živí přepravou

Ale u "C" myslím musí být každý rok zdravotní kontrola, i když nejsem řidič z povolání.

0/0
19.4.2017 21:27

O89n42d87ř97e65j 37Č97a27p97k16a 6731291113304

2 roky, od 50 let každý rok. Ale týká se to jen řízení náklaďáku nebo autobusu, v osobáku nebo na motorce to potvrzení potřeba až do 65 let není, i kdybych měl v řidičáku všechny skupiny.

0/0
19.4.2017 22:26

V96á72c95l28a41v 57M26a62l48ý 3354538474479

Profesní průkaz na obytný vůz nepotřebujete, tedy pokud ho neřídíte za úplatu, i kdyby vážil 20t ;-D

+1/0
19.4.2017 21:41

M61i64r17o15s47l40a44v 21H42ý22b12l 3961326264108

Vy jste nepochopil mojí ironii? Mně šlo o to, proč autor do toho plete hmotnost vozidla. Já vím, na co je třeba který řidičák, ale to není předmětem článku.

0/0
19.4.2017 15:09

M51i23c64h77a18e70l 64K11a60d81e32r17a72v37e92k 8611534288894

Všechny jsou na 3499 kg;-D;-D;-D;-D;-D. Pak stačí Bčko a v CH a A platíš levnější známku .

+1/0
19.4.2017 14:09

M45i61r89o11s35l87a66v 18H63ý59b92l 3301186414268

Tak pro Vás platí, co jsem napsal výše. Krom toho, myslíte vážně, že neexistují obytná auta nad 3,5t ?

0/0
19.4.2017 15:13

M20i35c70h75a38e75l 96K63a56d32e25r32a70v83e48k 8591574778424

To jste me spatne pochopil,sam mam obytnak 6 let.Sice mam v TP 3,5 tuny ale 99 % aut ma urcite pres:-/.Obcas se stava ze v Rakousku vazi,Svycarsko taky.Spis jde o to ze kdyz jedu na kole ridi manzelka s RP B,to s autem nad 3,5 T nejde,

Jinak obytnaky nad 3,5 tuny existuji nebojte to urcite vim . ;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2017 15:19

A79d48a61m 21Ž38í88d51e61k 8105502665613

Náraz do absolutně pevné překážky je vždy smůla, a za druhé, jen blázen by nechal v obytném autě spát lidi na posteli. Hezky na sedadla a připoutat.

+2/−1
19.4.2017 12:43

K23a75r56e26l 67H90o76l89e23č48e96k 8422788207642

A nebo přilepit "GAFOU" k pelechu (jako u Bořičů mýtů)

0/0
19.4.2017 14:17

K94a34r24e10l 44H51o74l60e77č58e23k 8412868867232

Případně jako náklad gumicukem.;-D

0/0
19.4.2017 14:23
Foto

J95i23ř88í 70B12i56l24í66k 4805672802874

Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy.

A to vychází z čeho? Z vysokoškolského studia žurnalistiky, nebo to má nějaký směrodatný podklad?

+4/−9
19.4.2017 12:23

V29o41k50o28u42n 28V33l55a37d85i49m31i19r 8472248779678

Ze zakladni fyziky.

+8/−5
19.4.2017 12:27
Foto

J53i58ř89í 12B10i51l83í53k 4175182182804

Základy fyziky říkají něco jiného. Zpomalení a = F / m

Ano, hmotnost je větší, ale zároveň brzdná síla je větší. Ta závisí na tření a to je = m*g*k(součinitel tření daný pneumatikami a vozovkou)

Tedy Zpomalení je dáno jen: g*k - g je cca 10 a k závisí na pneumatikach a vozovce. Kde je vaše hmotnost v základech fyziky?

+6/0
19.4.2017 12:42

V67o43k41o63u63n 55V29l36a39d79i23m62i40r 8852208729668

Jak jste na tyto vzorce prisel?

0/−2
19.4.2017 12:50
Foto

J60i63ř42í 45B98i36l18í89k 4845282882664

Vzorce vycházejí z fyziky pro 6. třídu

+4/−1
19.4.2017 12:58

V74o34k20o25u74n 68V51l18a67d55i90m93i51r 8372738459368

Opravdu?

0/0
19.4.2017 15:14

M23a41r21t85i56n 53N74o44v67o16t32n72ý 7773365400695

Brzdná síla závisí na součiniteli tření brzd a ne pneumatik a vozovky. Ty jsou proti brzdám zanedbatelné. Čím je vůz těžší, tím déle trvá brždění.

+3/−3
19.4.2017 12:50
Foto

J63i54ř13í 47B65i26l67í63k 4985152712474

Nikoliv, brzdy dokážou divy. Limitní je okamžik, kdy překonáte tření mezi vozovkou a pneumatikami a auto přejde do smyku. Toto tření závisí jen na hmotnosti a pro těší auto je větší. Ale zároveň má větší hybnost (opět lineárně s hmotností.

Tyto dva parametry závislé na hmotnosti stojí proti sobě a protože oba obsahují hmotnost lineárně, tak hmotnost vypadne :)

+3/0
19.4.2017 13:03

V93o70k62o72u62n 23V15l56a54d88i77m65i49r 8392108459848

Ano, proto vlak s brzdou na kezdem kole potrebuje kilometry k zastaveni. Mate na to nejaky vzorec?

0/0
19.4.2017 13:36

P93e77t63r 63J81a73r28o42š 2884161955737

Vlak ma brzdy na kazdem kole, aby se zabranilo smyku. To aby se po sto jizdach nemuseli menit probrousene koleje a kola vlaku.

0/0
19.4.2017 14:13

V56o85k50o80u36n 50V96l52a59d19i63m31i82r 8242748769468

Auto nema brzdy na kazdem kole?

Odeslat

0/0
19.4.2017 19:23

Najdete na iDNES.cz