Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď je tu nové provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r19a93n45t78a 33Š79e17v77č86í11k 8462332915183

japonský hnus.....

0/−1
30.4.2017 13:30

R94a61d57e84k 25Ž96i72ž65k22a 9646965114840

vzdyt uz v textu je napsano,ze je to motor urceny pro provoz ve meste.Oturbeny motor vyzaduje trochu vice prace pri rozjizdeni, zvlast male turbobenziny.Sam mam 0.9Tce tak vim.

+2/0
23.4.2017 16:03

J67a56n 21H87r68u88z80a 8174868109897

Spotřeba 4,8 l u hybridu není žádný zázrak. S C1 s motorem Toyota dosahuji dlouhodobý průměr 5,02 i bez sady baterií a elektormotorů.

+3/−1
21.4.2017 17:55

M59i97l19a86n 54V27o60t49a28v15a 5214336371302

jj, oni na to jdou od lesa :-) zdůvodní, že ale původní spotřeba byla dvojnásobná, takže je to vlastně úspěch. Takhle mi o řekli, když jsem poptával RAWku. a tam je ta spotřeba ještě vyšší. To už mi pak dává větší smysl Mitsu Outlander se svým hybridem spotřebou 1,7

0/0
21.4.2017 18:00

M93i72r15e53k 81G80a81j32e93r 5481306759220

Co je to RAWka? Nemyslel jste RAV4?

0/0
21.4.2017 23:25

O76n44d21ř10e18j 60L66o34š27o86t84h 1205935135561

Za 4,8 l jezdí i moje Fabie 1.2 TSi a to má to motor za sebou jen 2600 km.

+3/0
21.4.2017 18:04

J81a78n 56D33l82o66u74h26ý 7744629140299

Muj dnes jiz obstarozni ( ford duratec euro iv ) 4valec bez turba na LPG o objemu 1.4 litru dokaze jezdit za 5.6l lpg / 100km. A to ma najeto "pouze" 140 000km ;-) :-D

0/0
24.4.2017 11:40

J18i37ř13í 70S66c78h15w83a14c17h 8158124728696

4,8 je novinářská spotřeba bez jakéhokoliv šetření s častým využitím 110 koní.

Když ten hybrid bude jezdit s dynamikou tvé C1 s "polovičním výkonem", tak se v pohodě dostane pod 4l/100km.

+1/0
21.4.2017 22:09

V95í75ť84a 29K43r87u76t34i49š 1240914965917

Hybrid má pouze 100 koní a dle solidního počtu aut na Spritmonitor průměrnou spotřebu reálných uživatelů 4,8. Dynamicky srovnatelná Fabka se slabší jednadvojkou má 6,1, ta silnější a podstatně živější 6,3. Nechám na úvaze každého, na kolik se pak vyplatí úspora 40 haliru na ujetý kilometr u hybridního Yarise, který vyjde oproti srovnatelné "klasice" o 100 litrů dráž.

0/0
21.4.2017 22:44

P54e12t28r 45Č46e14r40v58e96n24ý 3266289407879

Nelíbí se mi tohle věčné srovnávání pouze podle spotřeby. Elektropohon má své kouzlo. Jeho součástí je automatická převodovka. Další věc je životnost motoru a náklady na údržbu. Podotýkám, že hybridní provedení je jen o několik desítek tisíc dražší, než stejně vybavený Yaris s automatickou převodovkou a výkonově srovnatelným benzinovým motorem.

+5/0
22.4.2017 1:27

T29o51m74á73š 54V59a22l70d97e40r 7553290269

Konečně realistická úvaha.

+2/0
22.4.2017 19:38

V52í82ť87a 87K77r69u86t59i80š 1850714675977

Toyota na downsizing sice kašlat může, ale paradoxně on je příčinou jejího upsizingu. Protože jak jinak by dnes kontrovala stále výkonnější konkurenci, která používá přeplňování?

0/0
21.4.2017 16:47

P42e21t98r 61M68i10c12h98a56l 2810744501472

A pak že je Škodovka předražená. :-D

+6/0
21.4.2017 16:43

M46i78l83a14n 87V89o27t86a86v74a 5194356471582

Takze podobna historka jako s Corolou, ktera zustala jednim z nejnebezpecnejsich aut a ktera to totalne projela na cresh testu. A stejen je to tady. Udelali facelift, ale s kostrou auta a tudiz s pasivni bezpecnosti vubec nic.

0/−5
21.4.2017 13:58

F53r38a48n65t13i15š56e26k 11S71o46b71o54t26k27a 1957113224470

Kde jste to vzal - můžete mně to ukázat? Já jsem si projel na internetu všechny dostupné crash testy a všechny jsou good, něco od 4,2 do 5 v pětistupňové škále. A to jak staré, tak i nové testy.

0/0
21.4.2017 14:25

M40i32l17a75n 76V97o80t50a20v54a 5464886351302

tak jste neprojel žádné. současná corolla to iihs totálně projela. Od té doby, byl jen facelift, takže žádné změny pasivní bezpečnosti mimo přidání kontrolek. Nejen, že to máte na stránkách testů, ale vyšlo o tom nemálo článků, jak to Toyota projíždí s bezpečností.

0/−4
21.4.2017 14:35

F51r58a69n17t26i70š44e90k 29O77m21á67č26k44a 5106686900739

Meles nesmysly. V posledni vete je jasne napsano, ze by stejne dopadly i ostatni auta testovana stejnym zpusobem. Nekrm nas nesmysly.

+1/0
21.4.2017 19:08

M95i87l16a36n 45V62o71t67a31v64a 5454716641812

mě je úplně jedno, co je v té větě napsáno, ale dívám se na výsledky testů, ale to tě asi nenapadlo....moc náročné na mozek, co :-)

0/−3
21.4.2017 19:39

M20i50l12a67n 56V87o83t51a13v49a 5124396641192

PS: a to nejdůležitější je, což ti bohužel nedochází, že ty ostatní auta se už zásadně za ty roky zlepšila, zatímco Toyota ty modely beze změny vyrábí dál.

0/0
22.4.2017 10:11

M81i45l50a51n 63V72o92t47a24v25a 5224176451572

http://www.autorevue.cz/toyota-corolla-propadla-v-testech-iihs-aneb-jak-malo-deli-uspech-od-fiaska

0/0
21.4.2017 14:36

V49l78a55d57i22m38í56r 74K42r41á21l 4123886540842

Corola je určená pro rozvojové trhy, něco jako Logan, prostě v Africe jezdí hromada Corol z osmdesátých a devadesátých let tak proč nepoužít název pro účenej marketing

0/0
22.4.2017 17:05

P66e34t16r 96Č62e85r84v24e92n17ý 3916879727359

Máme jeden z 334 loni prodaných hybridů. V provedení selection je to auto designově dost podobné tomuto novému modelu, vč. té černé střechy, disků kol. A musím říct, že se mi ten náš líbí víc, než tato varianta, která je prakticky jen víc hranatá v detailech jako je přední maska, páté dveře. I interiér je prakticky stejný, až na ty výdechy z Aurisu. Za tohle vyhodila TOYOTA 2,5mld.?8-o8-o8-oNaprosto nechápu!!Rv

Pokud jde o provozní vlastnosti, tak hybrid je do městského provozu skutečně super. Při akceleraci je hlučnější kvůli převodovce typu variátor (Co má moje Vespa taky:-)) Podvozek je tvrdší sportovní, široké gumy v základu této výbavy vybízejí k ostré jízdě, kdy není třeba před zatáčkou moc brzdit a benzinový motor 1,5 pracuje v synergickém efektu s elektromotorem. Jediným negativem je malá kapacita NiMh akumulátoru, která při popojíždění do kopce v dlouhé koloně brzo přestane stačit. A samozřejmě minimálně o půl litru vyšší spotřeba kvůli zmíněným zbytečně širokým pneumatikám (195 versus 175mm)R^

Návštěv značkového servisu se nebojím.Předchozí TOYOTA Corolla za 13 let provozu (160tis.km) neměla žádné závady. Měnila se jen opotřebovaná spojka, což u hybridu nehrozí;-D

+3/0
21.4.2017 13:55

R86e55n49é 52H36a11l33l93a 8531268356616

Koupíte si auto a nevíte, co tam máte a ještě o tom píšete nepravdy. E-CVT není variátor.

+1/0
21.4.2017 22:32

M16i13r18e40k 60G82a48j61e57r 5901166199820

Mate pravdu. Jeji funkce a slozeni je podrobne vysvetleno ve videu zde (sestavena je po 20. minute videa_. https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM

0/0
21.4.2017 23:44

P71e64t64r 61Č49e30r49v83e48n54ý 3856719597629

Jsem napsal variátor pro zjednodušení. Prodejce tyto technické detaily neuvádí. Nejsem odborník. E-CVT nemá pevné rychlostní stupně. Je to podobné variátoru.;-)

0/0
22.4.2017 1:33

R52e61n71é 79H88a71l10l79a 8801158626556

Právě to je ale velmi zavádějící, protože variátor nemá velkou životnost, kdežto planetová převodovka to auto přežije. Pokud by to lidé věděli, tak by neměli zbytečné předsudky.

+1/0
22.4.2017 9:08

P18e48t20r 77Č95e48r39v68e63n46ý 3676419137949

Tak to jsem netušil. To je vážně super zpráva! Děláte pro TOYOTU?;-) Jako laik se domnívám, že automobil s tímto typem převodovky je odolný vůči necitlivým zásahům řidiče způsobených stylem jízdy i špatným řazením a to by mělo mít vliv na celkovou životnost pohonu. Je to tak?

Trochu mě vadí ten zvuk vysavače při vyšších otáčkách než dojde ke změně převodového poměru. To není typický zvuk vytočeného benzínového motoru. Zřejmě to dělá ta převodovka, ale proč?8-o

+1/0
23.4.2017 23:56

J85a77k66u58b 31F67e11i30f95a10r 7849209266479

Nedávno jsem měl pujčený Yaris v hybridu v ceně asi 450tis. Velmi příjemné a překvapivě svižné svezení.R^

Nemít v rodině už 3 vozy, určitě bych o něm uvažoval jako o vozítku do Prahy.

+6/0
21.4.2017 9:55

T81o90m82á59š 98D93u22š10e72j70o57v46s41k89ý 3977153927390

Článek je dobrý a informativní, jen mě překvapuje množství překlepů a chybějících písmenek. :)

0/0
21.4.2017 8:49

I76g92n84á32c 22M32r82k93v54i87č52k19a 2928852329905

takový prdítko za 320 tis. ? Za 320 máte fábií - mnohem větší, klidně i kombík a s turbem k tomu

+5/−16
21.4.2017 8:49

P75a14v49e33l 56N63o76v71o24t50n13ý 6350515858965

Jdi do bruselu s tou přímovstřikovou rakovinou.

+6/−1
21.4.2017 8:58

J66a20n 98M28a26r31t97i67n 6432650629

vasou brilantnou logikou by som mohol napisat - 320 za prditko typu fabie ked za tie prachy mate Daciu Logan MCV Stepway Outdoor a ostane vam este 20 tisic na benal. Vona je Toyota technologicky a kvalitativne trochu dalej ako fabia. Skuste sa niekedy pozriet aj po inych autach

+11/0
21.4.2017 9:27
Foto

J13a47k52u98b 38M37e93l12z41o38c69h 6585375495282

Yaris jsem měl (1. a 2. generaci) a že by byla Fabia větší (nebo dokonce mnohem větší) se mluvit opravdu nedá. Pocitově byl Yaris uvnitř rozhodně prostornější, pravda kufr byl menší a menší byla i přední (motorová) část.

+5/0
21.4.2017 9:44

M38a69r84e17k 95M47a30l57ý 1752228621400

Není krátká Fabie velikostně na úrovni Yarise?

+3/−2
21.4.2017 10:46
Foto

M61i39c77h45a15l 67N93a59j38m29a24n 7219743406490

Je.

+3/0
21.4.2017 12:42

P53a68v96e61l 71N77o97v91o37t81n35ý 6680245818895

Kup jsi Franto muslimskou škodofku.!

0/0
21.4.2017 8:27

T75o86m75á96š 42H72o63r91s63k89ý 1420894883194

Hodně přes půlku jarýsků se prodá v Praze, ve zbytku republiky je za ty penízk přeci jen praktičtější fábka?

+1/0
21.4.2017 8:12

M55i72r41o64s97l75a87v 77Š60ů90s 1618621463497

Když pominu kombíka u Fábie, která je jednoznačně praktičtější a vezmu HB, tak tedy nevidím rozdíl v praktičnosti. A to mám přímé srovnání, nejen papírové.

Velikostně jsou na tom prakticky úplně stejně, v něčem málo vyhrává Fábie, v jiném rozměru zase Yaris. Jedinou praktičnost navíc u Fábie vidím v možnosti individualizace výbavy, bohužel dosti zaplacenou, chce-li člověk něco nadstandardně.

Můžu se tedy zeptat, v čem je podle Vás Fábie HB praktičtější oproti Yarisovi. Půjdu se hned podívat na parkoviště, abych Vám to mohl popř. potvrdit

+5/0
21.4.2017 9:09

O62n79d97r79e77j 48K52a37l45m77a97n 1750896764432

U atmosféry je napytel, že ji na dálnici ani 6-ti kvalt nezachrání před hlukem. Všechny totiž mají výkonovou křivku tak blbě, že na dálnici musí točit tři tisíce aby motor táhnul. Výjimkou by snad mohly být motory s objemem přes dva litry.

+1/−9
21.4.2017 8:09

O70n38d87ř18e82j 81Š19i92m13e26k 5153112967368

1.6 od Mazdy je vyjímkou...

0/0
21.4.2017 9:53

O84n44d78r36e23j 38K83a91l62m21a50n 1650286374622

Kolik to točí?

0/0
21.4.2017 15:08

M66a31r85t21i44n 89K61r73č54e62k 3670538855935

Jak jsem říkal, Češi jezdící v jedničkových a dvojkových fabiích a octaviích nemají o tato auta zájem. Pak si jako nové auto koupí opět Fabii nebo dokonce Octavii s litrovým tříválcem nehledě na cenu, pak si ještě musí dokoupit za další prachy výbavu, která je u jiných aut standartem. :-) To myslím obecně, nikoliv jen k Yarisu.

+15/−1
21.4.2017 7:28

L63u71k46á54š 10Š60m43a29h49e76l 2477594772744

Takže je logické si připlatit 70 tisíc (nás stála litrová Fabia 214 tisíc) navrch a 150 % navíc za servis jen proto, že to je Toyota a obsahuje nějakou výbavu, kterou stejně v podstatě nepotřebují?

+1/0
21.4.2017 21:26
Foto

M75i67r27o62s80l40a46v 94S29t89e62i46n32e70r 4340722540836

Ženy v lodičkách snad ani do auta za volant nemohou. Já osobně mám vždy sportovní boty, bota s koženou podrážkou se hodí do kostela ale ne do auta. Příliš snadno vám sklouzne třeba ze spojkového pedálu.

Zatím, co moderní diesly s komplikovanými filtry jsou už téměř bez emisí, atmosférické benziňáky jezdí stále ještě na směs benzinu a ředidel, takže nespálené složky zamořují město rakovinotvornými emisemi. Ty zatím nikoho nezajímaly, nejsou politicky in. Ekonomicky jsou benziňáky ve výrobě nesrovnatelně levnější, víc se na nich vydělá.

Yaris patří k nejošklivějším autům, která potkáte na silnici.

+6/−16
21.4.2017 7:19

M96i96r98e49k 14G20a27j76e29r 5471806189720

Mně se dobře řídí bez bot, bos. Tedy v létě.

0/0
21.4.2017 23:50

O84n21d86ř96e85j 45B14u72r55e57š 5680514553919

No, ty jseš teda chytrolín;-D

+1/0
22.4.2017 11:13

L63i37b72o93r 76M31a63c61h80a75l36e62k 1174455145218

Mestsky crossover - over co? Pres travniky v parku, prejete psy nebo co? Chapu Toyotu, ze se je do toho nechce. Nicmene Toyta klitoris dale zustava autem pro duchodce.

0/−10
21.4.2017 7:13

T98o23m20á26š 76D35v45o73ř47á37k 7495216517491

No dovolte.

My důchodci jezdíme BMW řady 5, nebo MB třídy E, když už je to naposledy. ;-)

+2/0
21.4.2017 9:17
Foto

M40i96r57o27s62l48a55v 52S14t85e19i32n39e21r 4690322380686

MB třídy E jsem jezdil od 1972 do 2012 a úplně mi to stačí. Rezavěly všechny, nejméně r.v. 1988- 1991. Přešel jsem jako Čech na Yeti a musím říci, jsem dobře obsloužen.

Smradlavý benziňák MB 220 /8 rezavěl snad nejvíc.

0/0
21.4.2017 14:48

T67o44m57á54š 41D39v25o38ř91á98k 7565496817521

Tak nemyslel jsem staré smraďochy, ale nové modely...;-)

0/0
21.4.2017 16:13







Najdete na iDNES.cz