Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď je tu nové provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F70r41a82n17t91a 86Š25e54v82č92í35k 8102432275693

japonský hnus.....

0/−1
30.4.2017 13:30

R20a95d56e68k 34Ž66i33ž60k62a 9486485724750

vzdyt uz v textu je napsano,ze je to motor urceny pro provoz ve meste.Oturbeny motor vyzaduje trochu vice prace pri rozjizdeni, zvlast male turbobenziny.Sam mam 0.9Tce tak vim.

+2/0
23.4.2017 16:03

J29a81n 42H19r17u15z72a 8234598499577

Spotřeba 4,8 l u hybridu není žádný zázrak. S C1 s motorem Toyota dosahuji dlouhodobý průměr 5,02 i bez sady baterií a elektormotorů.

+3/−1
21.4.2017 17:55

M55i97l26a31n 60V24o98t59a79v31a 5864716111752

jj, oni na to jdou od lesa :-) zdůvodní, že ale původní spotřeba byla dvojnásobná, takže je to vlastně úspěch. Takhle mi o řekli, když jsem poptával RAWku. a tam je ta spotřeba ještě vyšší. To už mi pak dává větší smysl Mitsu Outlander se svým hybridem spotřebou 1,7

0/0
21.4.2017 18:00

M19i59r46e80k 30G68a53j24e48r 5351106599260

Co je to RAWka? Nemyslel jste RAV4?

0/0
21.4.2017 23:25

O91n38d54ř55e60j 56L98o22š35o50t12h 1105475485871

Za 4,8 l jezdí i moje Fabie 1.2 TSi a to má to motor za sebou jen 2600 km.

+3/0
21.4.2017 18:04

J91a54n 42D20l40o43u97h54ý 7364429380799

Muj dnes jiz obstarozni ( ford duratec euro iv ) 4valec bez turba na LPG o objemu 1.4 litru dokaze jezdit za 5.6l lpg / 100km. A to ma najeto "pouze" 140 000km ;-) :-D

0/0
24.4.2017 11:40

J14i41ř59í 89S31c10h97w16a31c35h 8748354248126

4,8 je novinářská spotřeba bez jakéhokoliv šetření s častým využitím 110 koní.

Když ten hybrid bude jezdit s dynamikou tvé C1 s "polovičním výkonem", tak se v pohodě dostane pod 4l/100km.

+1/0
21.4.2017 22:09

V63í82ť19a 44K79r81u29t65i31š 1930924885287

Hybrid má pouze 100 koní a dle solidního počtu aut na Spritmonitor průměrnou spotřebu reálných uživatelů 4,8. Dynamicky srovnatelná Fabka se slabší jednadvojkou má 6,1, ta silnější a podstatně živější 6,3. Nechám na úvaze každého, na kolik se pak vyplatí úspora 40 haliru na ujetý kilometr u hybridního Yarise, který vyjde oproti srovnatelné "klasice" o 100 litrů dráž.

0/0
21.4.2017 22:44

P81e93t83r 28Č23e31r75v93e79n75ý 3606809107499

Nelíbí se mi tohle věčné srovnávání pouze podle spotřeby. Elektropohon má své kouzlo. Jeho součástí je automatická převodovka. Další věc je životnost motoru a náklady na údržbu. Podotýkám, že hybridní provedení je jen o několik desítek tisíc dražší, než stejně vybavený Yaris s automatickou převodovkou a výkonově srovnatelným benzinovým motorem.

+5/0
22.4.2017 1:27

T42o66m66á78š 16V95a38l79d25e45r 7903610569

Konečně realistická úvaha.

+2/0
22.4.2017 19:38

V60í48ť20a 64K95r41u80t25i22š 1460174615137

Toyota na downsizing sice kašlat může, ale paradoxně on je příčinou jejího upsizingu. Protože jak jinak by dnes kontrovala stále výkonnější konkurenci, která používá přeplňování?

0/0
21.4.2017 16:47

P47e17t82r 16M57i63c79h42a86l 2970644241852

A pak že je Škodovka předražená. :-D

+6/0
21.4.2017 16:43

M92i89l12a77n 48V36o60t74a25v55a 5694216631482

Takze podobna historka jako s Corolou, ktera zustala jednim z nejnebezpecnejsich aut a ktera to totalne projela na cresh testu. A stejen je to tady. Udelali facelift, ale s kostrou auta a tudiz s pasivni bezpecnosti vubec nic.

0/−5
21.4.2017 13:58

F28r34a30n29t59i26š13e57k 30S95o19b86o37t81k24a 1727493544490

Kde jste to vzal - můžete mně to ukázat? Já jsem si projel na internetu všechny dostupné crash testy a všechny jsou good, něco od 4,2 do 5 v pětistupňové škále. A to jak staré, tak i nové testy.

0/0
21.4.2017 14:25

M19i48l89a22n 43V96o79t11a38v32a 5614226941932

tak jste neprojel žádné. současná corolla to iihs totálně projela. Od té doby, byl jen facelift, takže žádné změny pasivní bezpečnosti mimo přidání kontrolek. Nejen, že to máte na stránkách testů, ale vyšlo o tom nemálo článků, jak to Toyota projíždí s bezpečností.

0/−4
21.4.2017 14:35

F24r60a17n66t78i15š96e82k 44O69m15á68č61k97a 5776606510169

Meles nesmysly. V posledni vete je jasne napsano, ze by stejne dopadly i ostatni auta testovana stejnym zpusobem. Nekrm nas nesmysly.

+1/0
21.4.2017 19:08

M24i70l54a10n 38V21o85t32a78v25a 5744356681822

mě je úplně jedno, co je v té větě napsáno, ale dívám se na výsledky testů, ale to tě asi nenapadlo....moc náročné na mozek, co :-)

0/−3
21.4.2017 19:39

M23i91l22a31n 16V16o70t49a51v35a 5134306161742

PS: a to nejdůležitější je, což ti bohužel nedochází, že ty ostatní auta se už zásadně za ty roky zlepšila, zatímco Toyota ty modely beze změny vyrábí dál.

0/0
22.4.2017 10:11

M45i80l33a76n 79V54o97t33a48v24a 5324956791562

http://www.autorevue.cz/toyota-corolla-propadla-v-testech-iihs-aneb-jak-malo-deli-uspech-od-fiaska

0/0
21.4.2017 14:36

V35l81a18d19i10m32í54r 68K85r56á54l 4443456740292

Corola je určená pro rozvojové trhy, něco jako Logan, prostě v Africe jezdí hromada Corol z osmdesátých a devadesátých let tak proč nepoužít název pro účenej marketing

0/0
22.4.2017 17:05

P28e95t17r 15Č21e86r96v91e96n55ý 3236849897539

Máme jeden z 334 loni prodaných hybridů. V provedení selection je to auto designově dost podobné tomuto novému modelu, vč. té černé střechy, disků kol. A musím říct, že se mi ten náš líbí víc, než tato varianta, která je prakticky jen víc hranatá v detailech jako je přední maska, páté dveře. I interiér je prakticky stejný, až na ty výdechy z Aurisu. Za tohle vyhodila TOYOTA 2,5mld.?8-o8-o8-oNaprosto nechápu!!Rv

Pokud jde o provozní vlastnosti, tak hybrid je do městského provozu skutečně super. Při akceleraci je hlučnější kvůli převodovce typu variátor (Co má moje Vespa taky:-)) Podvozek je tvrdší sportovní, široké gumy v základu této výbavy vybízejí k ostré jízdě, kdy není třeba před zatáčkou moc brzdit a benzinový motor 1,5 pracuje v synergickém efektu s elektromotorem. Jediným negativem je malá kapacita NiMh akumulátoru, která při popojíždění do kopce v dlouhé koloně brzo přestane stačit. A samozřejmě minimálně o půl litru vyšší spotřeba kvůli zmíněným zbytečně širokým pneumatikám (195 versus 175mm)R^

Návštěv značkového servisu se nebojím.Předchozí TOYOTA Corolla za 13 let provozu (160tis.km) neměla žádné závady. Měnila se jen opotřebovaná spojka, což u hybridu nehrozí;-D

+3/0
21.4.2017 13:55

R97e97n20é 36H23a23l69l26a 8931298836296

Koupíte si auto a nevíte, co tam máte a ještě o tom píšete nepravdy. E-CVT není variátor.

+1/0
21.4.2017 22:32

M75i94r76e32k 44G19a33j14e30r 5271246899680

Mate pravdu. Jeji funkce a slozeni je podrobne vysvetleno ve videu zde (sestavena je po 20. minute videa_. https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM

0/0
21.4.2017 23:44

P69e38t89r 21Č63e86r46v64e25n87ý 3576449187319

Jsem napsal variátor pro zjednodušení. Prodejce tyto technické detaily neuvádí. Nejsem odborník. E-CVT nemá pevné rychlostní stupně. Je to podobné variátoru.;-)

0/0
22.4.2017 1:33

R60e58n11é 12H86a30l90l20a 8121248746206

Právě to je ale velmi zavádějící, protože variátor nemá velkou životnost, kdežto planetová převodovka to auto přežije. Pokud by to lidé věděli, tak by neměli zbytečné předsudky.

+1/0
22.4.2017 9:08

P14e61t85r 32Č79e83r29v66e53n84ý 3786159407429

Tak to jsem netušil. To je vážně super zpráva! Děláte pro TOYOTU?;-) Jako laik se domnívám, že automobil s tímto typem převodovky je odolný vůči necitlivým zásahům řidiče způsobených stylem jízdy i špatným řazením a to by mělo mít vliv na celkovou životnost pohonu. Je to tak?

Trochu mě vadí ten zvuk vysavače při vyšších otáčkách než dojde ke změně převodového poměru. To není typický zvuk vytočeného benzínového motoru. Zřejmě to dělá ta převodovka, ale proč?8-o

+1/0
23.4.2017 23:56

J47a64k59u17b 28F86e35i86f71a54r 7289259376699

Nedávno jsem měl pujčený Yaris v hybridu v ceně asi 450tis. Velmi příjemné a překvapivě svižné svezení.R^

Nemít v rodině už 3 vozy, určitě bych o něm uvažoval jako o vozítku do Prahy.

+6/0
21.4.2017 9:55

T77o58m36á74š 45D52u81š83e78j91o17v73s24k51ý 3767743797940

Článek je dobrý a informativní, jen mě překvapuje množství překlepů a chybějících písmenek. :)

0/0
21.4.2017 8:49

I71g54n82á35c 59M93r95k86v83i26č88k40a 2148642569585

takový prdítko za 320 tis. ? Za 320 máte fábií - mnohem větší, klidně i kombík a s turbem k tomu

+5/−16
21.4.2017 8:49

P87a94v58e14l 69N86o59v62o85t67n98ý 6540715838205

Jdi do bruselu s tou přímovstřikovou rakovinou.

+6/−1
21.4.2017 8:58

J95a74n 32M52a81r86t51i97n 6412780579

vasou brilantnou logikou by som mohol napisat - 320 za prditko typu fabie ked za tie prachy mate Daciu Logan MCV Stepway Outdoor a ostane vam este 20 tisic na benal. Vona je Toyota technologicky a kvalitativne trochu dalej ako fabia. Skuste sa niekedy pozriet aj po inych autach

+11/0
21.4.2017 9:27
Foto

J67a65k93u47b 87M52e26l65z62o80c26h 6755355835932

Yaris jsem měl (1. a 2. generaci) a že by byla Fabia větší (nebo dokonce mnohem větší) se mluvit opravdu nedá. Pocitově byl Yaris uvnitř rozhodně prostornější, pravda kufr byl menší a menší byla i přední (motorová) část.

+5/0
21.4.2017 9:44

M29a49r91e94k 50M24a10l16ý 1912658801210

Není krátká Fabie velikostně na úrovni Yarise?

+3/−2
21.4.2017 10:46
Foto

M73i71c46h95a27l 34N21a29j93m67a48n 7789553376160

Je.

+3/0
21.4.2017 12:42

P30a38v79e97l 96N68o87v66o12t15n45ý 6380425678585

Kup jsi Franto muslimskou škodofku.!

0/0
21.4.2017 8:27

T11o81m16á41š 52H92o26r83s98k50ý 1230644983614

Hodně přes půlku jarýsků se prodá v Praze, ve zbytku republiky je za ty penízk přeci jen praktičtější fábka?

+1/0
21.4.2017 8:12

M11i23r48o22s18l78a76v 22Š66ů82s 1518841153447

Když pominu kombíka u Fábie, která je jednoznačně praktičtější a vezmu HB, tak tedy nevidím rozdíl v praktičnosti. A to mám přímé srovnání, nejen papírové.

Velikostně jsou na tom prakticky úplně stejně, v něčem málo vyhrává Fábie, v jiném rozměru zase Yaris. Jedinou praktičnost navíc u Fábie vidím v možnosti individualizace výbavy, bohužel dosti zaplacenou, chce-li člověk něco nadstandardně.

Můžu se tedy zeptat, v čem je podle Vás Fábie HB praktičtější oproti Yarisovi. Půjdu se hned podívat na parkoviště, abych Vám to mohl popř. potvrdit

+5/0
21.4.2017 9:09

O90n80d95r77e60j 44K65a65l71m24a83n 1220146534802

U atmosféry je napytel, že ji na dálnici ani 6-ti kvalt nezachrání před hlukem. Všechny totiž mají výkonovou křivku tak blbě, že na dálnici musí točit tři tisíce aby motor táhnul. Výjimkou by snad mohly být motory s objemem přes dva litry.

+1/−9
21.4.2017 8:09

O57n83d13ř88e15j 10Š91i96m25e34k 5883812887248

1.6 od Mazdy je vyjímkou...

0/0
21.4.2017 9:53

O33n88d67r87e80j 92K27a54l44m13a63n 1940446504332

Kolik to točí?

0/0
21.4.2017 15:08

M37a94r73t33i40n 19K98r47č94e98k 3430978835805

Jak jsem říkal, Češi jezdící v jedničkových a dvojkových fabiích a octaviích nemají o tato auta zájem. Pak si jako nové auto koupí opět Fabii nebo dokonce Octavii s litrovým tříválcem nehledě na cenu, pak si ještě musí dokoupit za další prachy výbavu, která je u jiných aut standartem. :-) To myslím obecně, nikoliv jen k Yarisu.

+15/−1
21.4.2017 7:28

L53u71k62á76š 51Š48m35a26h34e33l 2597624122484

Takže je logické si připlatit 70 tisíc (nás stála litrová Fabia 214 tisíc) navrch a 150 % navíc za servis jen proto, že to je Toyota a obsahuje nějakou výbavu, kterou stejně v podstatě nepotřebují?

+1/0
21.4.2017 21:26
Foto

M10i35r20o65s51l72a86v 39S24t58e57i15n33e50r 6728884463945

Ženy v lodičkách snad ani do auta za volant nemohou. Já osobně mám vždy sportovní boty, bota s koženou podrážkou se hodí do kostela ale ne do auta. Příliš snadno vám sklouzne třeba ze spojkového pedálu.

Zatím, co moderní diesly s komplikovanými filtry jsou už téměř bez emisí, atmosférické benziňáky jezdí stále ještě na směs benzinu a ředidel, takže nespálené složky zamořují město rakovinotvornými emisemi. Ty zatím nikoho nezajímaly, nejsou politicky in. Ekonomicky jsou benziňáky ve výrobě nesrovnatelně levnější, víc se na nich vydělá.

Yaris patří k nejošklivějším autům, která potkáte na silnici.

+6/−16
21.4.2017 7:19

M43i73r90e41k 10G27a92j11e97r 5211706509720

Mně se dobře řídí bez bot, bos. Tedy v létě.

0/0
21.4.2017 23:50

O77n16d60ř47e69j 88B77u56r20e92š 5230574143289

No, ty jseš teda chytrolín;-D

+1/0
22.4.2017 11:13

L45i25b84o53r 44M85a64c29h38a57l68e34k 1914725495748

Mestsky crossover - over co? Pres travniky v parku, prejete psy nebo co? Chapu Toyotu, ze se je do toho nechce. Nicmene Toyta klitoris dale zustava autem pro duchodce.

0/−10
21.4.2017 7:13
Foto

T75o68m73á85š 79D97v71o12ř12á98k 7685486327791

No dovolte.

My důchodci jezdíme BMW řady 5, nebo MB třídy E, když už je to naposledy. ;-)

+2/0
21.4.2017 9:17
Foto

M76i83r95o98s56l85a23v 67S35t63e17i57n76e13r 6788454963155

MB třídy E jsem jezdil od 1972 do 2012 a úplně mi to stačí. Rezavěly všechny, nejméně r.v. 1988- 1991. Přešel jsem jako Čech na Yeti a musím říci, jsem dobře obsloužen.

Smradlavý benziňák MB 220 /8 rezavěl snad nejvíc.

0/0
21.4.2017 14:48
Foto

T17o45m27á54š 82D28v48o47ř52á81k 7505456267261

Tak nemyslel jsem staré smraďochy, ale nové modely...;-)

0/0
21.4.2017 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.