- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trochu zvláštní pozvánka do muzea v Moravskoslezském kraji to by se více hodilo k výročí letiště Mošnov. Raději pojedu do Kbel se podívat kde je také letecké muzeum a bezplatné vstupné.
Jen pro úplnost.Tak na rovném asfaltu není problém pro normálního chlapa utlačit 8.tunový náklaďák.Ruslan větší váha, větší kola, menší valivý odpor.Není to za tak zvláštní, unikátní.
Ano Jirko, vůbec by to nikoho nenapadlo, že na rovné betonové ploše (asfalt máš na silnicích, pro úplnost) je to lehčí, než v trávě do kopce, vlastně tam mohli dát tebe s lasem a mohl jsi to tam přetahovat.
Jen pro úplnost, druhý český výrobce náklaďáků měl podobný LIAZ TSL - také nízký,ale nebyl určený pro tak těžká letadla.
Jo, to ještě bylo Československo, skutečná průmyslová země, schopna vyvíjet a produkovat vysoce kvalitní vlastní výrobky.....
A dnes? Bez dovozu všeho bychom pomřeli hladem.....
Jo jo, proto se před rokem 89 dovážely ze západu za těžké prachy tahače FAUN pro těžké náklady .
Fotka č.5 je super. Takové správné retro.
Vzpomínám si, že při uvedení tohoto tahače vyšel o TPL článek v časopisu Motor a tam se psalo, že vzhledem k okolnostem (nasazení TPL právě při příletu Ruslana), byl ten první tahač pokřtěn symbolicky jménem Ludmila. Dokonce takový byl i titul toho článku = Ruslan a Ludmila. To jen pro doplnění, v článku jsem to nenašel.
Dodejme, ze ta Tatra s tim byla schopna jet pouze rovne. Zpocatku mel Ruslan po pristani vyosena kola a kdyz do toho Tatru zaprahli, zacaly se ji na betonu protacet kola...Tak vzali druhy tahac, Ruslan popotahli, aby srovnali kola, a az pak ho ta Tatra tahla sama.
Že to utáhne 400 tun mě nepřekvapuje, ale že to vydrží ta přední noha jo. Když jsem byl kluk, tak u mých modelů se přední podvozková noha vždycky ulomila jako první