Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé. Jenže Lada 21. století už rozhodně zastaralou značkou být nechce a o to, aby se toto vnímání změnilo, se mimo jiné snaží i český manažer Jan Ptáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V35l16a32d20a 68V72a81n66e15k 9883516154228

Je pravdou že v poměru hmotnosti,spotřeby vždy ruské výrobky zvítězily....zaostalost jejich průmyslu je tragická..A bez licencí by nefungovali vůbec! Neznám žádný ruský výrobek denní potřeby,po kterém by někdo toužil..A auta mohou konkurovat pouze cenou mezi nejlevnějšími...

0/0
3.5.2017 10:20

M10a74r72c75e13l 36P57a75v34l65í42k 7431854378429

ale kadekto túžil, veď sa mnohí snažili doviezť šilelis, rubín, zorkij, duchy, cygaretyvyšševo sorta, to všetko výmenou Kčs/rubeľ 1:1 - tu kúpil v bazáre papierový kufor, naplnil obuvou za 15, previezol a popredal po 15!

0/0
7.5.2017 12:23

J49i23r85k39a 62B78r31u95n76n85e88r 4158592689377

Je asi bez diskuse, že Lada v současné době nemůže konkurovat zavedeným automobilkám. Ale pamatuji dobu, kdy stejné posměšky provázely japonská auta, po nich to samé s korejskými, ale ten smích brzy zkysnul. Jestli se něco podobného povede i Rusům je otázka, ale vyloučit se to nedá.

0/0
3.5.2017 2:42

M88i72r33o70s29l67a49v 44U22r63b53a46n 1106497891759

Ta nivka v maskovacim provedeni na fotce vypada docela pekne.

0/0
28.4.2017 17:27

M82a45r48k27é91t12a 21D51v42o77ř77á95č88k24o31v96á 2178963761698

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky.

Tak když to říká člen vedení, tak to má jistě nějakou váhu... A když se z toho udělá titulek a ještě je to "exkluzivně", tak to vůbec ani trochu nevypadá jako placený článek :-)

+4/0
28.4.2017 15:17

M20i24k17u73l98á77š 73K75a19l42i30n56a 1862203165

Ta jedna Lada jako by z okna vypadla Dacii Logan:-)

ale jinak vypadá jako pěkné auto, ani sem nevěděl že Lada ještě vyrábí auta

+3/0
27.4.2017 22:37

D68u21š51a44n 86V61e80s37e50l88ý 8532545975428

aj mne to pripomina Logana

0/0
1.5.2017 18:31

D55u38š13a71n 29V65e67s37e73l27ý 8232375445428

vlas

0/0
1.5.2017 18:41

M10a57t31o18u78š 17P61r85e65u61s89s 6180394852669

Škodovka taky uměla jen 1000, 100, 105, 120... ale s Favoritem začala jít pomalu nahoru a tempo se postupem let stále zrychlovalo až se stala přední světovou značkou. Lada však bohužel vždy asi bude mít problém s tím že je "ruská"...

0/0
27.4.2017 18:28
Foto

M84i55r33o75s43l62a13v 26S83t66e54i47n41e46r 6338314583265

Před tím MBéčkem byla ale 440 a to bylo tehdy opravdu moderní a hezké auto. Kdyby bývalo dostalo samomazací svislé čepy, přesněji nastavenou převodovku, tak to bylo auto pro Čecha na život.

RWHP, tedy Rusové, chtěli chránit své kopie Opla a nařídili Škodě vyrábět už tehdy zastaralá auta s motorem vzadu.

+1/0
29.4.2017 21:16
Foto

R47o37m91a66n 44K75o89z79e68l 4727516813214

Když už tak Lady nebyly kopie Oplů, ale Fiatů a Rusové nám nic nenařizovali, nikdy se to nepotvrdilo. Dnes nám nařizují Němci.

+2/−3
30.4.2017 19:10
Foto

V35l81a70d88a 71V89a61n10e78k 9953406474518

Opel byl kopírovaný v 50-60 letech ...moskvič,volha...atd :-P

0/0
3.5.2017 10:22

O34n69d29r49e41j 40M40a90t91e57j73k27a 9209568844629

uplne s vami nemohu souhlasit. bohuzel co se potvrdilo bylo planovani rvhp (to asi neznate ale nevadi). A prave v techto planech vzdy bylo urceno napr.kolik materialu se kde udela a na co se smi pouzivat. Takze napr. takto vnizkl trabant protoze NDR inzenyri dostali zakaz pouzivat klasicky plech na auta. Totez platilo v CR kdyz vyvoj mel byt tahnut smerem urcenym RVHP plany a nikoliv zajmem skodovky nebo dokonce lidi samotnych (kupujicich). Takze pouzivani motoru ci materialu, objemu, atd.. sice nebylo urceno primo planem pro dany podnik ale v globalnim planu RVHP. Kdyz se podivate co se zde delalo pred druhou svetovou a jeste tesne po ni, a pak co se zde delalo pod tvrdou rukou planovacu z RVHP tak vam dojde ze je zde radikalni sesup jak v konstrukci tak i v kvalite pouzivanych materialu a to nehovorim ani o technologickem postoupu ktery se proste za komunistu zastavil ... porad totiz plati ze kde neni konkurence a soukromy majitel, tam neni pokrok :( ... Nicmene bych taky neprecenoval to ze nam bylo vse narizeno.. mohl jste statecne (jsem letecky mechanik puvodne) rict ze by to chtelo jinou technologii nebo material.. .no a za par mesicu vam nekdo oznamil ze uz nebudete pracovat na tom pracovisti a musite delat na jinem a podradnesim :) .. tak to asi cca chodilo tedy u nas ve vojenskem prumyslu :)

0/−1
3.5.2017 10:37
Foto

R93o39m74a11n 55K28o65z69e56l 4607406963254

Ale u škodovek, konkrétně typu 720, který měl nahradit řadu 100/110 rozhodl nedostatek peněz. Firma byla vyčerpaná vývojem vozu 1000 MB, jakožto výstavbou nových závodů, že znovu předělávat výrobní linky a vyrábět vozy bez jakékoli naváznosti si nemohla dovolit.

Některé zdroje uvádí, že SSSR naopak nabádal své satelity, aby byli ve výrobě aut samostatní, kvůli velkému hladu po autech a také výroba vozů VAZ byla 6x vyšší než škodovka, tak se neměl čeho bát.

+1/0
3.5.2017 14:26

M67i40r61o29s92l50a30v 60P29e41t21e51r29k43a 6339956701600

Tak treba Niva nema v mnoha ohledech konkurenci vubec zadnou, sice se uz i do ni cpe vice a vice elektroniky (dle meho zbytecne, ba to vnimam jako kontraproduktivni), ale i tak - lepsiho pracanta do lesa proste nikdy nikdo nevyrobil :-P

+2/0
26.4.2017 19:32

P42e75t47r 84P66e64t45ř94í15k 3141580911798

neviděl bych to tak černě jako spousta z vás, ta Vesta cross concept vypadá dýzajnově a velikostně na pohodu a když do toho šupnou 2.0 DCI co montujou do X-TRAILU (renolťáckej motor, ale řek bych povedenej) nebo 1,6-benzín co dávají do Kaškaje, tak bych to koupil raději než Kódijaka s 1,4-kou za dvojnásobnou cenu...

a že spolupracujou s Renault-Nissan kapitálem je známý, takže motory od nich mít budou...;-)

+1/−1
26.4.2017 11:54

J98a42k75u33b 27N21o97v27á15k 8640123730972

Lada jako alternativa pro důchodce s Dacií.

0/0
25.4.2017 20:25

A63l58f35r83e41d 73D85e98l96o30n77g 4814732956820

Zapomíná se že původně závod postavili italové a Žigulík byl vlastně italská konstrukce zesílená sovětskými prvky!

+5/0
25.4.2017 15:53

S96t45a26n11i37s60l21a18v 53K20r15e83j72c43a36r 2211448213686

Fiat 124 po sovětsku. Podobně jako Škoda Favorit i když toho projektoval Pinifarina jako plně novinku s motorem v předu.

0/0
26.4.2017 14:39

A11l86f69r30e71d 84D16e79l11o22n96g 4514532256240

Mám dotaz: V Gorkém byla za války automobilka. Vykládal mi přítel (řoč.1936) že si pamatuje z r.1944 na německý nálet! Jaký vztah má automobilka v Žiguli ke Gorkému? Děkuji!

0/0
26.4.2017 16:46

J29a69n 47L11u46k46á51š 7507813733352

Zadny, Ziguli byl VAZ (Volzskij Avtomobilnij zavod) a v Gorkem byl GAZ (Gorkovskij AZ), vyrabel napr. GAZ Volga, pripadne tzv. gazika.

+2/−1
26.4.2017 16:57

S88t23a65n70i18s42l70a15v 94K95r37e24j53c25a30r 2791208953556

A Čajky.

0/0
27.4.2017 11:31

M68a61r68c57e23l 66P73a43v73l31í58k 7451864568469

GAZ - predtým zavod imeni molotova; gaz M21 pobeda v dvoch vývojových stupňoch, prevedená do poľska ako waršava v pôvodnom (M21) a neskôr s "kufrom".

vaz - naberežnyje čelny, v znaku loď ktorá sa plavila AJ s pomocou burlakov.

0/0
7.5.2017 12:19

L95e92o24š 40N13a63v79r48á29t28i91l 9553930855255

kopec marketingovych zvastu..... jsou to proste jen "putlerovy sane"

+3/−5
25.4.2017 11:23

Z65d41e53n36ě15k 72M29á64č51a14l44a 1983955829450

Jojo, před r. 89 jsme měli Ladu 1500 a poté Ladu 2107. Říkal jsem tomu Mercedes východu... A jezdilo se s ní nádherně.....

+1/0
25.4.2017 9:30

J28a37n 65H78a92v90r87d23a 2488386311208

jste as nikdy neseděl v Mercedesu :-P;-D;-D;-D

+4/−3
25.4.2017 10:04
Foto

M79i57r58o64s26l91a60v 50S72t76e37i71n36e67r 6648834643825

Já měl i Fiat 124S, takže originál a nestál za nic. Následoval Ford a to bylo auto z jiné hvězdy, dvoudveřové kupé Taunus 1600 s 72 HP. Teprve potom jsem přešel na Mercedesa, byl to benzinový 220/8.

+1/0
26.4.2017 16:41

J68a51n 87D85l66o86u10h61ý 7604449270599

Lada mela smysl dokud sla koupit nova Lada 2105 za v prepoctu 65 000kc na ruskem trhu. Ja bych ji za ty prachy pred par lety bral jako auto na popojizdeni. Navic prestavba na LPG necinila u teto relikvie zadny problem. I kdyby to za 5 let zrezlo a rozpulilo vejpul, tak vzhledem kcene, je to vlastne jedno.

+1/0
25.4.2017 8:21

J79a35n 30H92a64v51r47d28a 2298666881268

to je sice pěkné, ale viděl jste někdy Ladu nabouranou?

Víte, proč daleko více lidí u nás (a na západě) přežije rostoucí počet dopravních nehod...?

+4/−1
25.4.2017 10:05

P44e51t10r 92M52i34c36h13a58l 2640694791322

Takže low end derivát od Dacie. Pokrok tam určitě je a pro ruský trh to stačí, ale konkurenceschopné auto to ještě zdaleka není.

+4/0
25.4.2017 7:12

L92u89k70á63š 63A41d25a33m22e95c 3117513430127

Je fantastické, kolik jste toho dovedl vydedukovat z jednoho rozhovoru, kde se navíc vůbec nic takového netvrdí.

0/0
26.4.2017 20:10

T22o46m45á63š 11V61r71á50b24e86l 8170194353184

Lady se musím zastat, ta automobilka udělala ohromný krok vpřed. Ladu Vestu bych dokonce označil za pěkné auto a většina rezencí ji chválí. Má jednu podstatnou nevýhodu je ruská.

+2/0
25.4.2017 5:25

T23o11m24á65š 50V70r71á60b75e63l 8640354733924

To, že je ruská je ovšem nevýhodou jen pro export, pro ruský trh, který je na tom v posledních letech tak příšerně, že každý doufá, že horší už být nemůže, je to to výhoda.

0/0
25.4.2017 5:36

L32i55b97o50r 19M31a23c66h22a11l68e27k 1604525755838

A kdyz ty Lady budou tak levne a kvalitni, z ceho se budou platit tanky? Z prodeju do tretich zemi pres Severni koreu?

+1/0
25.4.2017 4:56

L56i54b15o17r 19M21a80c44h11a71l40e60k 1694815985748

Hlavne nekoupit Zigulika vyrobeneho v pondeli.

0/0
25.4.2017 4:49
Foto

M87i77r28o67s87l65a10v 14V93á56c87l23a96v32e20k 9285842915177

Putinovy saně :-)

+3/0
25.4.2017 4:49

K19a30t65e82ř20i74n62a 49V46ý89b62o95r40n11á 6920399819

Je to jen o ceně. Nedávno se každý smál při představě, že by si pořídil auto z Rumunska a vida, dnes je Dacia ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě. :)

+6/−4
25.4.2017 2:20

M33i17c94h90a54l 10M23i62l32l66e47r 9776612219752

chapu, ze pro osoby vyrostle v proletarskem prostredi je mozne povazovat dacii za ozdobou jejich garaze, ale tvrdit pausalne ze je "ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě" je podobne asi jako tvrdit, ze karbanatky s bramborovou kasi jsou pychou kdejake kucharky v Evrope.;-D

+5/−3
25.4.2017 5:17

J76a73n 88D53l31o94u17h92ý 7344259620249

Zjistete si proboha aspon zakladni statistiky u renaultu. Dacia valcuje kompletne evropsk trh v kazde zeni v urcitem segmentu. V cesku je to napriklad segment SUV! Nejprodavanejsi vuz v tomto segmentu jiz nekolikaty rok je Duster.

+5/−1
25.4.2017 8:24

M40i59c57h22a13l 92M38i94l76l96e25r 9646302529302

at je jakkoliv popularni, naprosto trvam na tom, ze Dacia NENI "OZDOBOU kdejaké garáže po celé Evropě" ;-D

+7/−1
25.4.2017 11:03

M87i17c25h70a83l 77M85i29l65l21e49r 9176852259232

Alice ma - predpokladam- doma Dacii a chodi ji peclive pucovat po kazde jizde.;-)

0/0
25.4.2017 11:34
Foto

V69l74a90d85a 81V12a73n54e44k 9843336264978

Chtěla napsat: ostudou ....překlep...;-D ale když není na lepší vůz,tak musí stačit i ten ruský trakač..

0/0
3.5.2017 10:27

S79t57a34n32i78s73l29a85v 19K53r77e45j53c40a90r 2101628843516

Nu Dacia do roku 1990 se rozhodně nedá srovnávat s Dacií po roce 1995!! Je to úplně jiné vozidlo. Až teprve čas ukáže jak se Francouzko-Ruské spolupráci bude dařit. Rozhodně ale konkurence jak Dacii tak Ladě v dnešní Evropě nic nedaruje, a je opravdu silnou a vyspělou. Dacia má výhodu, že má proti Ladě nesporný náskok, ale uvidíme.

0/0
26.4.2017 14:45

S78t63a36n50i72s43l69a27v 23K61r79e85j60c61a87r 2481178853266

Nakonec v Evropě také zvítězil Pal nad Secam.

0/0
26.4.2017 14:46

J37i22ř95í 37S60t30r23á50n37s71k81ý 4541807989814

Francouz učí Rusáka dělat auto... to je jak kdyby kůň učil kozla zahradníkem...

+3/−3
25.4.2017 0:12
Foto

P46a44v53e17l 61K88a19l55u15s 6334386676272

Vy asi víte o světě hodně málo.....

+1/0
25.4.2017 6:16

S83t65a90n83i23s46l57a39v 82K35r74e29j59c92a41r 2541408173986

Před ním to byl Fiat a ještě před ním Opel. Dnešní adolescenti nevědí jak chutná jízda Pobědou.

0/0
27.4.2017 11:47

M86a77r24e52k 94J10a34n37e28č65k89a 1137326613941

Sice v tom nikdo z lidí v diskuzi zatím nejel, ale každý už ví, že to bude strašné, protože vidí automaticky starého Žigulíka ;-D Podobné řeči pro změnu s Rumunama byly v začátcích Dacie a dnes jezdí v Evropě spousta jejich modelů, to jen někteří mají příliš krátkou paměť ;-) Sice Dacie není moje cílovka, ale přesto ji fandím a pokud Ladu Renault nakopne stejně jako Dacii, může to být úspěch i pro Ladu. Už asi mnozí zapomněli na staré Škodovky, co to byly za pekáče a kde je hlavně díky VW dnes ;-)

+14/−1
24.4.2017 23:20

J65i71ř79í 97E40i44s51c52h63m18a77n86n 7122948763106

Pamatuji si článek pár let starý o tom, jak se to tam snažil nějaký Švéd s bývalými manažery ze Škody postavit na nohy. Zahraniční management odjel na 14 dní na dovolenou a po týdnu udělal ten Švéd přepadovku ve fabrice a našel ten nejedoucí linky a ožralé dělníky :-)

Dlouhodobě jim místní dodavatelé dodávali nekvalitní výrobky, ale přestat od nich odbírat nemohli, protože jim to vláda nedovolila z důvodů udržení zaměstnanosti (myslím si, že skutečný důvod byl spíš udržení zisků pro kámoše).

Jsem zvědavý, jak se bude dařit této nové partě.

+6/−1
24.4.2017 22:46

K73a26t39e80ř48i69n22a 95V83ý88b18o38r72n91á 6320529669

Management odjel na 14 dní na dovolenou.... :)) To by mě zajímalo, jak by se s takovou situací popasovali dělníci pracující na linkách ve Škodovce ;)

+1/−2
25.4.2017 2:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.