Diskuse k článku

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé. Jenže Lada 21. století už rozhodně zastaralou značkou být nechce a o to, aby se toto vnímání změnilo, se mimo jiné snaží i český manažer Jan Ptáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V47l16a97d38a 38V98a19n79e26k 9633396114888

Je pravdou že v poměru hmotnosti,spotřeby vždy ruské výrobky zvítězily....zaostalost jejich průmyslu je tragická..A bez licencí by nefungovali vůbec! Neznám žádný ruský výrobek denní potřeby,po kterém by někdo toužil..A auta mohou konkurovat pouze cenou mezi nejlevnějšími...

0/0
3.5.2017 10:20

M80a45r33c31e43l 61P59a88v98l92í20k 7351544448399

ale kadekto túžil, veď sa mnohí snažili doviezť šilelis, rubín, zorkij, duchy, cygaretyvyšševo sorta, to všetko výmenou Kčs/rubeľ 1:1 - tu kúpil v bazáre papierový kufor, naplnil obuvou za 15, previezol a popredal po 15!

0/0
7.5.2017 12:23

J28i19r63k67a 12B87r74u42n24n93e47r 4808722169217

Je asi bez diskuse, že Lada v současné době nemůže konkurovat zavedeným automobilkám. Ale pamatuji dobu, kdy stejné posměšky provázely japonská auta, po nich to samé s korejskými, ale ten smích brzy zkysnul. Jestli se něco podobného povede i Rusům je otázka, ale vyloučit se to nedá.

0/0
3.5.2017 2:42

M29i16r48o63s81l58a90v 70U52r31b48a82n 1476237861139

Ta nivka v maskovacim provedeni na fotce vypada docela pekne.

0/0
28.4.2017 17:27

M83a63r78k60é17t10a 70D97v10o15ř13á19č36k94o79v86á 2828863721138

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky.

Tak když to říká člen vedení, tak to má jistě nějakou váhu... A když se z toho udělá titulek a ještě je to "exkluzivně", tak to vůbec ani trochu nevypadá jako placený článek :-)

+4/0
28.4.2017 15:17

M85i89k62u80l36á47š 21K46a63l15i36n29a 1362903635

Ta jedna Lada jako by z okna vypadla Dacii Logan:-)

ale jinak vypadá jako pěkné auto, ani sem nevěděl že Lada ještě vyrábí auta

+3/0
27.4.2017 22:37

D27u92š54a14n 29V45e50s62e75l55ý 8812435565508

aj mne to pripomina Logana

0/0
1.5.2017 18:31

D60u98š59a49n 82V26e92s10e97l33ý 8682875335438

vlas

0/0
1.5.2017 18:41

M94a78t82o81u45š 40P61r93e38u82s52s 6670444362869

Škodovka taky uměla jen 1000, 100, 105, 120... ale s Favoritem začala jít pomalu nahoru a tempo se postupem let stále zrychlovalo až se stala přední světovou značkou. Lada však bohužel vždy asi bude mít problém s tím že je "ruská"...

0/0
27.4.2017 18:28
Foto

M34i54r14o63s94l12a15v 75S79t52e73i69n26e94r 4300442410216

Před tím MBéčkem byla ale 440 a to bylo tehdy opravdu moderní a hezké auto. Kdyby bývalo dostalo samomazací svislé čepy, přesněji nastavenou převodovku, tak to bylo auto pro Čecha na život.

RWHP, tedy Rusové, chtěli chránit své kopie Opla a nařídili Škodě vyrábět už tehdy zastaralá auta s motorem vzadu.

+1/0
29.4.2017 21:16
Foto

R17o67m95a72n 98K97o25z87e66l 4707766953254

Když už tak Lady nebyly kopie Oplů, ale Fiatů a Rusové nám nic nenařizovali, nikdy se to nepotvrdilo. Dnes nám nařizují Němci.

+2/−3
30.4.2017 19:10
Foto

V81l66a23d72a 78V64a34n38e40k 9883126134388

Opel byl kopírovaný v 50-60 letech ...moskvič,volha...atd :-P

0/0
3.5.2017 10:22

O70n70d45r98e17j 48M21a55t37e68j89k61a 9549158474169

uplne s vami nemohu souhlasit. bohuzel co se potvrdilo bylo planovani rvhp (to asi neznate ale nevadi). A prave v techto planech vzdy bylo urceno napr.kolik materialu se kde udela a na co se smi pouzivat. Takze napr. takto vnizkl trabant protoze NDR inzenyri dostali zakaz pouzivat klasicky plech na auta. Totez platilo v CR kdyz vyvoj mel byt tahnut smerem urcenym RVHP plany a nikoliv zajmem skodovky nebo dokonce lidi samotnych (kupujicich). Takze pouzivani motoru ci materialu, objemu, atd.. sice nebylo urceno primo planem pro dany podnik ale v globalnim planu RVHP. Kdyz se podivate co se zde delalo pred druhou svetovou a jeste tesne po ni, a pak co se zde delalo pod tvrdou rukou planovacu z RVHP tak vam dojde ze je zde radikalni sesup jak v konstrukci tak i v kvalite pouzivanych materialu a to nehovorim ani o technologickem postoupu ktery se proste za komunistu zastavil ... porad totiz plati ze kde neni konkurence a soukromy majitel, tam neni pokrok :( ... Nicmene bych taky neprecenoval to ze nam bylo vse narizeno.. mohl jste statecne (jsem letecky mechanik puvodne) rict ze by to chtelo jinou technologii nebo material.. .no a za par mesicu vam nekdo oznamil ze uz nebudete pracovat na tom pracovisti a musite delat na jinem a podradnesim :) .. tak to asi cca chodilo tedy u nas ve vojenskem prumyslu :)

0/−1
3.5.2017 10:37
Foto

R44o44m98a82n 37K91o13z12e31l 4517786163824

Ale u škodovek, konkrétně typu 720, který měl nahradit řadu 100/110 rozhodl nedostatek peněz. Firma byla vyčerpaná vývojem vozu 1000 MB, jakožto výstavbou nových závodů, že znovu předělávat výrobní linky a vyrábět vozy bez jakékoli naváznosti si nemohla dovolit.

Některé zdroje uvádí, že SSSR naopak nabádal své satelity, aby byli ve výrobě aut samostatní, kvůli velkému hladu po autech a také výroba vozů VAZ byla 6x vyšší než škodovka, tak se neměl čeho bát.

+1/0
3.5.2017 14:26

M75i77r93o68s70l36a54v 52P67e62t37e83r68k53a 6969336211330

Tak treba Niva nema v mnoha ohledech konkurenci vubec zadnou, sice se uz i do ni cpe vice a vice elektroniky (dle meho zbytecne, ba to vnimam jako kontraproduktivni), ale i tak - lepsiho pracanta do lesa proste nikdy nikdo nevyrobil :-P

+2/0
26.4.2017 19:32

P59e85t31r 95P54e13t29ř11í78k 3661420761658

neviděl bych to tak černě jako spousta z vás, ta Vesta cross concept vypadá dýzajnově a velikostně na pohodu a když do toho šupnou 2.0 DCI co montujou do X-TRAILU (renolťáckej motor, ale řek bych povedenej) nebo 1,6-benzín co dávají do Kaškaje, tak bych to koupil raději než Kódijaka s 1,4-kou za dvojnásobnou cenu...

a že spolupracujou s Renault-Nissan kapitálem je známý, takže motory od nich mít budou...;-)

+1/−1
26.4.2017 11:54

J69a14k72u60b 89N94o91v83á78k 8920633760802

Lada jako alternativa pro důchodce s Dacií.

0/0
25.4.2017 20:25

A70l97f67r47e16d 78D20e27l29o30n60g 4794332906480

Zapomíná se že původně závod postavili italové a Žigulík byl vlastně italská konstrukce zesílená sovětskými prvky!

+5/0
25.4.2017 15:53

S68t57a87n19i90s95l67a78v 94K91r16e37j28c48a79r 2921678293726

Fiat 124 po sovětsku. Podobně jako Škoda Favorit i když toho projektoval Pinifarina jako plně novinku s motorem v předu.

0/0
26.4.2017 14:39

A41l31f42r40e60d 63D66e47l49o83n22g 4804662146520

Mám dotaz: V Gorkém byla za války automobilka. Vykládal mi přítel (řoč.1936) že si pamatuje z r.1944 na německý nálet! Jaký vztah má automobilka v Žiguli ke Gorkému? Děkuji!

0/0
26.4.2017 16:46

J25a31n 14L53u84k84á13š 7287723543982

Zadny, Ziguli byl VAZ (Volzskij Avtomobilnij zavod) a v Gorkem byl GAZ (Gorkovskij AZ), vyrabel napr. GAZ Volga, pripadne tzv. gazika.

+2/−1
26.4.2017 16:57

S51t90a78n48i36s91l60a59v 59K27r36e26j36c55a33r 2571288943826

A Čajky.

0/0
27.4.2017 11:31

M21a48r32c74e33l 58P87a24v43l87í37k 7121694848609

GAZ - predtým zavod imeni molotova; gaz M21 pobeda v dvoch vývojových stupňoch, prevedená do poľska ako waršava v pôvodnom (M21) a neskôr s "kufrom".

vaz - naberežnyje čelny, v znaku loď ktorá sa plavila AJ s pomocou burlakov.

0/0
7.5.2017 12:19

L21e74o68š 10N56a29v30r16á54t35i88l 9143770965615

kopec marketingovych zvastu..... jsou to proste jen "putlerovy sane"

+3/−5
25.4.2017 11:23

Z36d84e33n88ě43k 59M28á26č55a89l48a 1773265719310

Jojo, před r. 89 jsme měli Ladu 1500 a poté Ladu 2107. Říkal jsem tomu Mercedes východu... A jezdilo se s ní nádherně.....

+1/0
25.4.2017 9:30

J24a65n 40H74a44v57r88d27a 2478636891428

jste as nikdy neseděl v Mercedesu :-P;-D;-D;-D

+4/−3
25.4.2017 10:04
Foto

M77i49r44o54s20l27a80v 60S52t78e79i51n11e92r 4580232200186

Já měl i Fiat 124S, takže originál a nestál za nic. Následoval Ford a to bylo auto z jiné hvězdy, dvoudveřové kupé Taunus 1600 s 72 HP. Teprve potom jsem přešel na Mercedesa, byl to benzinový 220/8.

+1/0
26.4.2017 16:41

J50a13n 43D32l20o32u72h12ý 7624139470679

Lada mela smysl dokud sla koupit nova Lada 2105 za v prepoctu 65 000kc na ruskem trhu. Ja bych ji za ty prachy pred par lety bral jako auto na popojizdeni. Navic prestavba na LPG necinila u teto relikvie zadny problem. I kdyby to za 5 let zrezlo a rozpulilo vejpul, tak vzhledem kcene, je to vlastne jedno.

+1/0
25.4.2017 8:21

J84a35n 52H27a49v76r21d44a 2378606441218

to je sice pěkné, ale viděl jste někdy Ladu nabouranou?

Víte, proč daleko více lidí u nás (a na západě) přežije rostoucí počet dopravních nehod...?

+4/−1
25.4.2017 10:05

P78e44t85r 88M73i50c98h74a16l 2390224851972

Takže low end derivát od Dacie. Pokrok tam určitě je a pro ruský trh to stačí, ale konkurenceschopné auto to ještě zdaleka není.

+4/0
25.4.2017 7:12

L54u38k21á80š 18A63d77a23m84e93c 3537973820527

Je fantastické, kolik jste toho dovedl vydedukovat z jednoho rozhovoru, kde se navíc vůbec nic takového netvrdí.

0/0
26.4.2017 20:10

T81o12m75á79š 89V68r32á53b75e46l 8820374213144

Lady se musím zastat, ta automobilka udělala ohromný krok vpřed. Ladu Vestu bych dokonce označil za pěkné auto a většina rezencí ji chválí. Má jednu podstatnou nevýhodu je ruská.

+2/0
25.4.2017 5:25

T71o60m55á23š 66V29r94á47b98e62l 8290954663964

To, že je ruská je ovšem nevýhodou jen pro export, pro ruský trh, který je na tom v posledních letech tak příšerně, že každý doufá, že horší už být nemůže, je to to výhoda.

0/0
25.4.2017 5:36

L93i50b41o90r 90M97a26c72h40a58l32e27k 1744115625748

A kdyz ty Lady budou tak levne a kvalitni, z ceho se budou platit tanky? Z prodeju do tretich zemi pres Severni koreu?

+1/0
25.4.2017 4:56

L97i80b52o73r 51M33a47c40h41a63l57e43k 1124225605928

Hlavne nekoupit Zigulika vyrobeneho v pondeli.

0/0
25.4.2017 4:49
Foto

M12i35r59o34s14l91a45v 22V86á97c30l96a90v48e54k 9925842345647

Putinovy saně :-)

+3/0
25.4.2017 4:49

K48a53t91e54ř69i13n11a 59V37ý50b81o69r28n96á 6380259489

Je to jen o ceně. Nedávno se každý smál při představě, že by si pořídil auto z Rumunska a vida, dnes je Dacia ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě. :)

+6/−4
25.4.2017 2:20

M51i37c69h15a44l 39M86i52l12l50e48r 9916192639572

chapu, ze pro osoby vyrostle v proletarskem prostredi je mozne povazovat dacii za ozdobou jejich garaze, ale tvrdit pausalne ze je "ozdobou kdejaké garáže po celé Evropě" je podobne asi jako tvrdit, ze karbanatky s bramborovou kasi jsou pychou kdejake kucharky v Evrope.;-D

+5/−3
25.4.2017 5:17

J77a56n 22D49l19o79u88h31ý 7134429180719

Zjistete si proboha aspon zakladni statistiky u renaultu. Dacia valcuje kompletne evropsk trh v kazde zeni v urcitem segmentu. V cesku je to napriklad segment SUV! Nejprodavanejsi vuz v tomto segmentu jiz nekolikaty rok je Duster.

+5/−1
25.4.2017 8:24

M14i38c12h98a61l 33M15i51l56l64e59r 9146232159122

at je jakkoliv popularni, naprosto trvam na tom, ze Dacia NENI "OZDOBOU kdejaké garáže po celé Evropě" ;-D

+7/−1
25.4.2017 11:03

M67i61c61h67a28l 85M33i91l70l84e88r 9156682619162

Alice ma - predpokladam- doma Dacii a chodi ji peclive pucovat po kazde jizde.;-)

0/0
25.4.2017 11:34
Foto

V65l72a35d67a 81V24a98n50e86k 9673136224118

Chtěla napsat: ostudou ....překlep...;-D ale když není na lepší vůz,tak musí stačit i ten ruský trakač..

0/0
3.5.2017 10:27

S23t96a18n36i14s77l30a68v 51K74r89e84j79c45a40r 2241728273456

Nu Dacia do roku 1990 se rozhodně nedá srovnávat s Dacií po roce 1995!! Je to úplně jiné vozidlo. Až teprve čas ukáže jak se Francouzko-Ruské spolupráci bude dařit. Rozhodně ale konkurence jak Dacii tak Ladě v dnešní Evropě nic nedaruje, a je opravdu silnou a vyspělou. Dacia má výhodu, že má proti Ladě nesporný náskok, ale uvidíme.

0/0
26.4.2017 14:45

S88t50a97n85i77s54l32a87v 67K21r74e98j24c73a32r 2781738753626

Nakonec v Evropě také zvítězil Pal nad Secam.

0/0
26.4.2017 14:46

J11i90ř41í 47S24t97r45á81n11s77k68ý 4351247509674

Francouz učí Rusáka dělat auto... to je jak kdyby kůň učil kozla zahradníkem...

+3/−3
25.4.2017 0:12
Foto

P33a59v24e20l 39K80a80l88u62s 6564766746742

Vy asi víte o světě hodně málo.....

+1/0
25.4.2017 6:16

S21t56a66n65i47s19l25a54v 57K12r83e87j41c71a30r 2191988843596

Před ním to byl Fiat a ještě před ním Opel. Dnešní adolescenti nevědí jak chutná jízda Pobědou.

0/0
27.4.2017 11:47

M58a56r49e71k 63J63a46n80e30č11k77a 1897476323701

Sice v tom nikdo z lidí v diskuzi zatím nejel, ale každý už ví, že to bude strašné, protože vidí automaticky starého Žigulíka ;-D Podobné řeči pro změnu s Rumunama byly v začátcích Dacie a dnes jezdí v Evropě spousta jejich modelů, to jen někteří mají příliš krátkou paměť ;-) Sice Dacie není moje cílovka, ale přesto ji fandím a pokud Ladu Renault nakopne stejně jako Dacii, může to být úspěch i pro Ladu. Už asi mnozí zapomněli na staré Škodovky, co to byly za pekáče a kde je hlavně díky VW dnes ;-)

+14/−1
24.4.2017 23:20

J70i54ř21í 12E86i14s34c22h75m56a40n32n 7972188593796

Pamatuji si článek pár let starý o tom, jak se to tam snažil nějaký Švéd s bývalými manažery ze Škody postavit na nohy. Zahraniční management odjel na 14 dní na dovolenou a po týdnu udělal ten Švéd přepadovku ve fabrice a našel ten nejedoucí linky a ožralé dělníky :-)

Dlouhodobě jim místní dodavatelé dodávali nekvalitní výrobky, ale přestat od nich odbírat nemohli, protože jim to vláda nedovolila z důvodů udržení zaměstnanosti (myslím si, že skutečný důvod byl spíš udržení zisků pro kámoše).

Jsem zvědavý, jak se bude dařit této nové partě.

+6/−1
24.4.2017 22:46

K62a71t26e26ř28i71n83a 12V12ý11b37o94r52n78á 6220459649

Management odjel na 14 dní na dovolenou.... :)) To by mě zajímalo, jak by se s takovou situací popasovali dělníci pracující na linkách ve Škodovce ;)

+1/−2
25.4.2017 2:17

Najdete na iDNES.cz