Diskuze

ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové závodní silniční a terénní stroje. Zakladatel značky Jaroslav Simandl se narodil právě před sto deseti lety, 24. dubna roku 1907.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SK

Ono, většinou technické řemeslo a umění přemýšlet není a nemůže být ovlivněno politikou ani režimem. Nakonec o tom vyprávěl i seriál o "zašlapaných technických nikdy neuskutečněných projektech". A většinou ti, jež byli technicky zdatní za první republiky, tak byli zdatní i po Unoru. Jen jim ideologie a režim bránil v tomto nadání pokračovat. - Bohužel dnes je to obráceně. Dnešní generace díky socialismu a socialistickým rodičům nemají na čem stavět, proto se spokojujeme se snadnějším přejímáním cizích názorů a nápadů. Než přicházet s inovativními vlastními - a je jedno zda se schováváme jen za název velorex,favorit nebo eso.

1 0
možnosti
JK

Ve firmě sice Simandl mohl zůstat i nadále, ale přestože dům na náměstí mu soudruzi zabavili, nedoplacenou hypotéku musel splácet dál.

....

100:1 ? 100:rev !

0 0
možnosti
VK

Říká někomu něco jméno Jan Lucák?Díky tomu, kdo mu založil stránky na WikipediiR^[>-]!!Zasloužilý mistr sportu, v roce 1951 vyhrál, kromě jiného, Zlatou přilbu v Pardubicích. Byl to mladší bratr mého dědy Václava Lucáka.

1 0
možnosti
Foto

Budete se divit, ale mě to něco říká. Můj táta byl na vojně v letech 1954-56 a mám po něm jednu fotku kde je vyfocen na Jawce a tam má napsáno “A teď si to jedu rozdat s Lucákem“ :-)

0 0
možnosti
Foto

Motor JAP měl i motocykl Böhmerland z České Lípy. Dlouhozdvihové motory se lépe chladily, proto byly oblíbené v kopcích. Böhmerland byl ovšem raritou, mohly na něm cestovat tři osoby za sebou, k tomu byla sajdkára, připomínající Zeppelin.

0 0
možnosti
Foto

Ne z České , ale Krásné Lípy .

1 0
možnosti
LB

ESO vyrábělo i silniční závodní mašiny, Franta Šťastný ve svých knihách vzpomíná na své souboje s otcem i synem Simandlovými s tím, že hrozně chtěl na Esu jezdit. Ve své době, v podmínkách ČSR to taky byla špička.

0 0
možnosti
JV

Děkuji za připomenutí, člověk zapomíná na lidi co to opravdu UMĚLI!V

4 0
možnosti