- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono, většinou technické řemeslo a umění přemýšlet není a nemůže být ovlivněno politikou ani režimem. Nakonec o tom vyprávěl i seriál o "zašlapaných technických nikdy neuskutečněných projektech". A většinou ti, jež byli technicky zdatní za první republiky, tak byli zdatní i po Unoru. Jen jim ideologie a režim bránil v tomto nadání pokračovat. - Bohužel dnes je to obráceně. Dnešní generace díky socialismu a socialistickým rodičům nemají na čem stavět, proto se spokojujeme se snadnějším přejímáním cizích názorů a nápadů. Než přicházet s inovativními vlastními - a je jedno zda se schováváme jen za název velorex,favorit nebo eso.
Ve firmě sice Simandl mohl zůstat i nadále, ale přestože dům na náměstí mu soudruzi zabavili, nedoplacenou hypotéku musel splácet dál.
....
100:1 ? 100:rev !
Říká někomu něco jméno Jan LucákDíky tomu, kdo mu založil stránky na WikipediiZasloužilý mistr sportu, v roce 1951 vyhrál, kromě jiného, Zlatou přilbu v Pardubicích. Byl to mladší bratr mého dědy Václava Lucáka.
Budete se divit, ale mě to něco říká. Můj táta byl na vojně v letech 1954-56 a mám po něm jednu fotku kde je vyfocen na Jawce a tam má napsáno “A teď si to jedu rozdat s Lucákem“
Motor JAP měl i motocykl Böhmerland z České Lípy. Dlouhozdvihové motory se lépe chladily, proto byly oblíbené v kopcích. Böhmerland byl ovšem raritou, mohly na něm cestovat tři osoby za sebou, k tomu byla sajdkára, připomínající Zeppelin.
Ne z České , ale Krásné Lípy .
ESO vyrábělo i silniční závodní mašiny, Franta Šťastný ve svých knihách vzpomíná na své souboje s otcem i synem Simandlovými s tím, že hrozně chtěl na Esu jezdit. Ve své době, v podmínkách ČSR to taky byla špička.
Děkuji za připomenutí, člověk zapomíná na lidi co to opravdu UMĚLI!