Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních známek a zprůhlednění toků peněz vybraných na mýtném.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a85r12t75i39n 60Š12v12a82n92c50a80r 5592803

No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.

0/0
31.5.2017 18:55

M97a66r95t69i39n 90Š80v30a81n30c81a97r 5932463

Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů

0/0
31.5.2017 18:48

M92i57r43o77s23l58a80v 69S57u11c37h89y 5340689440500

A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.

Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.

0/−1
6.5.2017 9:07

M30a58r64t79i16n 97J13u13r93e86č81k11a 2643304541571

aneb, daň pro chudé

+2/0
30.4.2017 20:10
Foto

P62a17t64r89i44k 16C12h45r32z 4278959472689

Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?

Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.

+2/0
30.4.2017 15:45

M12a10r56t61i47n 78J60u48r39e65č85k59a 2403744281701

Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.

0/0
30.4.2017 20:17
Foto

P97a68t92r80i82k 42C71h60r78z 4608859512619

Ač se mně nová tarifní struktura nejspíše negativně dotkne, musím souhlasit s tím, že to má logiku.

Tzv. ekologická energie (to, jestli je ekologická, o tom by se dalo polemizovat - "větrníky" způsobují zvýšený úhyn ptactva, soláry na nejkvalitnější půdě na Hané, přehrady mají i negativní dopad na ekosystémy,...) klade zvýšené nároky na přenosovou soustavu a to se musí z něčeho zaplatit - problém je právě ve "špičkovém" vytížení. Přesunutí platby za ekologické zdroje ze spotřeby na jistič (můžeme to nazvat i "na rezervovaný příkon", "soudobost") má motivovat spotřebitele, aby využívali energie více rozprostřeně během dne - např. nastavili pračku a myčku, aby sepla v noci, nepouštěli zároveň elektrickou troubu, indukční varnou desku a rychlovarnou konvici, atd - a tedy si mohli snížit hodnotu hlavního jističe. Samozřejmě je zde i možnost výměny spotřebičů v domácnosti za ty s nižším příkonem, např. pračky se dělají na 10 i 16 A jistič (i jinak stejné modely) - ty 10 A, logicky, perou déle.

A protože ekologické zdroje vyrábějí elektřinu v době, kdy není potřeba a naopak nevyrábějí v době její maximální spotřeby, je ještě třeba platit majitelům klasických elektráren za připravenost je spustit a dodat energii do sítě, když jí bude nedostatek - zde je platba dle jističe nejlogičtější.

Ano, "ekologické" zdroje vedou ke snížení komfortu a zvýšení cen, ale to prakticky veškerá ekologická opatření (snížení životnosti elektroniky kvůli RoHS, snížení životnosti motorů, zhoršení kvality paliv,...).

+1/0
1.5.2017 6:19

M43a83r79t16i64n 35J84u80r54e12č82k74a 2953234771971

Jistič si u rodinného domu nesnížíte z jednoho prostého důvodu, proudové špičky při náběhu. Silný elektromotor (např. cirkulárka), svářečka, průtokový ohřívač apod., když uvedete do provozu, tak 20A jistič vyhodí i když spotřeba je podstatně nižší. Řešením by mohlo být instalovat jistič s jinou charakteristikou, místo B, kterou ČEZ standardně povoluje, např. C nebo D. Jenže toto ČEZ neumožňuje až na úplně mizivé vyjímky, proto, pokud si chci 1x za rok nařezat dříví nebo si něco zavařit, tak nemůžu mít slabší jistič a nějaké rozprostření jiných spotřebičů do jiné doby mi nepomůže. Druhý příklad podvodu u původně plánovaného tarifu podle jističu - minimální jistič 6A. Typické technologické zařízení instalované po městě (např. zařízení internetu, regulace apod. = stovky instalací ve městě) mívají spotřeby kolem 50W na instalaci, bohatě by stačil jistič 2A, opět ideálně s charakteristikou C nebo D k vůli případnému rázu při náběhu u spínaných zdrojů. Opět nelze, minimum je prostě 6A v charakteristice B. Pročpak asi? Už nyní by lidé mohli ušetřit za jističe. U solárů o milisekundové špičky u jističů (charakteristiky jističů) vůbec nejde, protože tam se jedná o dlouhodobější výpomoc přes den, kdy svítí slunce, takže k vůli nim toto není. ČEZ prostě chce peníze a nechce nic optimalizovat směrem k zákazníkům, aby mohli ušetřit.

0/0
1.5.2017 18:38
Foto

P13a83t74r36i26k 60C28h37r54z 4868289672839

Bohužel náklady na údržbu přenosové soustavy a vyrovnávání výkonu tzv. obnovitelných zdrojů souvisí mnohem více s kapacitou, než se skutečnou spotřebou. A někdo to zaplatit musí :(.

Co se týče těch chat s občasnou vysokou spotřebou, tak u nové tarifní struktury se uvažuje o nějakém zohlednění, zatím ale nebylo uvedeno jaké, každopádně tomu, aby náklady vzniklé preferovanými energetickými zdroji (solár, vítr, biomasa) byly vztažené k možnosti spotřebovávat (místo skutečné spotřeby) se nevyhneme :(. Druhou variantou je mít cirkulárku motorovou případně si koupit vlastní elektrocentrálu a tu párkrát za rok spustit, když bude člověk řezat dřevo (svářet či dělat nějaké jiné, energeticky náročné činnosti), případně ho řezat motorovou pilou.

Nebo přijdeme na to, že celá tzv. ekologická energetika je obrovský podvod a vrátíme se ke klasickým zdrojům, které produkují energii tehdy, kdy ji potřebujeme a ne když svítí slunce/fouká vítr.

+1/0
2.5.2017 8:04

M11a67r28t74i96n 76J32u12r79e34č19k91a 2853274231891

Já chatu nemám, ale klasický RD a také v podstatě až tak vysokou dlouhodovou spotřebu nemám, osvětlení mám z 90% LED, veškeré tepelné věci mám na plyn. Svářečka mi však při přepínání vinutí bohužel jistič 3x20A ještě někdy vyhodí, 3x25 už bez problému, to samé cirkulárka, když přepínám z hvězdy na trojúhelník. Je pak řada odběrů, kde jsou vyšší jističe k vůli tomu, že ČEZ méně než 6A prostě nedá a pak k vůli zařízením s náběhovou špičkou, což je dnes v podstatě veškerá elektronika se spínanými zdroji, typicky záložní zdroje UPS, kde musí být min. jistič 10A, lépe 16A, aby nevypadával, dlouhodobá spotřeba je při tom třeba jen cca 100-150W (jak jsem psal, jinou charakteristiku jističe než B ČEZ nepovoluje), proto považuji platbu na základě jističe neobjektivní a nespravedlivou. Přitom o charakteristiky jističů by ČEZu jít o drtivé většiny odběrů jít nemělo, jak ČEZ tvrdil, jim šlo o solární výpomoci lidí.

Už jsem to uváděl v diskusích dříve, když se tarify řešily. V dnešní době elektroniky a vzdálených odečtů bych za nejspravedlivější cestu vidět realizaci odečtů se záznamem celodenních průběhů spotřeby. K tomuto by přenos nebo záznam hodnot musel být buď on-line, nebo z nějaké paměti z elektroměru, která by při odečtech byla z elektroměru stahována a kopírována pracovníkovi, který odečet provádí. Toto považuji za jednou objektivní metodu, aby se s tarify elektřiny dalo spravedlivě pracovat a odhalit, kdo si vypomáhá solárními panely a toho zpoplatnit více nebo případně vytvořit i jiné cílené tarify. Také by toto mohlo pomoci k odhalení černých odběrů včetně i typu připojování spotřebičů na akumulační tarify ("noční proud").

0/0
2.5.2017 8:16
Foto

P97a17t46r58i81k 79C56h12r76z 4348269322609

Tak moment, nesměšovat objektivní a spravedlivé. Účtování nákladů na obnovitelné zdroje dle síly jističe je objektivní (možná ne spravedlivé, ale objektivní, tedy podle nějaké měřitelné veličiny, ano).

Jak jsem psal předtím, jedno z řešení je koupit si vlastní elektrocentrálu a svářečku či cirkulárku provozovat a ně.

Ano, jedna z možností je monitorovat průběh příkonu během celého dne a rozlišit vyšší zátěž v době, kdy je elektřiny nedostatek (pracovní dny ve špičce, tito lidé by za každý ampér platili více) a v době, kdy je jí přebytek (víkendy, případně doby s nadprodukcí elektřiny, např. v případě silného větru a slunečního svitu, tito lidé by dokonce za spotřebu v době zvýšené produkce mohli dokonce dostávat bonus). Jenže to s sebou nese další fixní náklady (chytré elektroměry nejsou zadarmo). Aby to pak nedopadlo jak s měřáky na topení, kdy náklady na montáž a odečty přesáhnou výnos z úspory (jako to je třeba v našem domě). Ve výsledku jsme zpátky na začátku - buď budeme platit paušál dle síly jističe, nebo paušál "na chytrý elektroměr". V tom druhém případě na to doplatí zejména ti s cirkulárkami a svářečkami, v tom prvním zejména ti s velmi nízkou spotřebou (samostatně žijící osoby v malých bytech).

Každopádně pokud se nevzdáme tzv. obnovitelných zdrojů, tak to bude znamenat platit více za nižší komfort.

0/0
2.5.2017 8:48

M78a20r48t65i23n 69J11u24r55e31č26k11a 2753114131501

Třífázový generátor s výkonem 25A... ani si nedovedete představit cenu. Přitom hlavní problém je jen ve špičkách v délkách milisekund při náběhu a nejde až tak o spotřebu zařízení jako takového. O milisekundové špičky ČEZu nejde, protože soustava nynější příkony zvládá, takže pro zachování nynější spotřebičů pro nižší jistič klidně mohli povolit 3x20A v C charakteristice a většina spotřebitelů mohla být spokojena, protože ani takovéto odběry skoro nikdo v domácnostech nemá. Nebavím se tady přitom vůbec o nějakých chatařích ale všech rodinných domech.

Objektivní to je maximálně do aplikace vzorců pro výpočty cen, nic víc. Hodnota jističe pouze vypovídá o instalovaných zařízeních a ne o tom, jestli má někdo solární panel nebo nemá.

Měřáky na teplo se týkají vícebytových domů, pravda, že náklady s efektivitou nula nic. ČEZ se týká všech. Když mohou být už dálkové odečty vodoměrů, tak nevidím problém pro elektroměry. Toto jediné považuji že dá možnost cílit na co ERÚ bude chtít. Ani by se nemuselo složitě vypočítávat cena nebo sleva na elektřinu, úplně krásně by se dalo odhalit, kdo si vypomáhá solárním panelem. Solárních elektráren jsou všude mraky, tak by mohl ČEZ porovnat úbytek spotřeby u spotřebitelů podle výroby elektřiny u sebe (potažmo, dodávky do své sítě ze solárních elektráren). Průběžné sledování spotřeb umožňuje bezpočet možností, včetně těch uvedených Vámi.

0/0
2.5.2017 12:05
Foto

P27a33t74r11i23k 63C88h21r30z 4358289872719

Tak jako u vodoměrů, ty "chytřejší" stojí víc peněz a někdo to musí zaplatit - a jsme u toho co jsem psal výše, buď na to doplatí ti s malou spotřebou (kde vyšší část celkového účtu za energie budou tvořit stálé platby), nebo ti s silnějším jističem (ať už ho mají z jakéhokoliv důvodu), případně bude zvolena nějaké kombinace - tedy ti, kdo chtějí si (za příplatek) nechají namontovat chytrý elektroměr a následně jim budou vypočítávány příplatky nebo slevy dle soudobosti odběru.

Tak jako tak, ti, kdo mají špičky v odběru na tom budou hůře, než ti s odběrem rovnoměrnějším (teoreticky lze ty soláry využít i k vykrývání špiček, třeba v kombinaci s bateriemi)

0/0
2.5.2017 13:04

M72a30r51t15i78n 28J55u98r53e29č13k53a 2873834601251

Když si vezmete, že člověk měl u nových tarifů zaplatit i tisícovku měsíčně navíc, tak věřím, že by si za elektroměr rád připlatil, pokud by díky tomu ušetřil. Odečítat spotřebu si myslím by mohly i nynější elektroměry, většinou mají výstup pulsů, takže by bylo zapotřebí tyto pulsy něčím počítat a někam poslat nebo zaznamenat. Existují zařízení, které umí obsloužit i několik elektroměrů najednou, což by se využilo v činžovních domech.

U těch špiček bych rozlišoval dva druhy (jak jsem již uváděl). Je rozdíl, pokud má někdo silnější jistič, protože si jednou za rok chce pořezat dříví a dejme tomu dvě hodiny v roce bude mít vysoký odběr. Tito lidé ať si klidně připlatí. Mi šlo ale o jističe, které drtivá většina lidí má vyšších hodnot, protože slabší jistič by vypadl pouze při zapnutí spotřebiče, což je vyšší odběr pod 1 sekundu. Přijde mi zlodějina vyžadovat platbu za jistič u tohoto důvodu, potažmo, neumožnit instalovat jinou charakteristiku.

Ještě uvedu jednu věc, aby jste si nemyslel, že nemůže být někde hůř... u telekomunikací v datových centrech zákazník platí za odběr hodnoty jističe x 24hodin x 30dnů za rok, to je hezké 8-o, tam vůbec neřeší kolik spotřebujete. Pak je tam ještě další extra příplatek, pokud hodláte využívat napájení ze dvou nezávislých vysokonapěťových větví (přípojka je samozřejmě v hladině NN, ale přivedena 2x k vůli záloze).

0/0
2.5.2017 13:27
Foto

P41a79t13r55i97k 35C17h91r57z 4588649552599

...a nelze to řešit pomocí nějaké "chytré UPS"? Která by využívala jistič na možné maximum a z rezervy kryla špičky?

0/0
6.5.2017 3:35

M54a91r43t81i36n 83J57u94r59e70č31k84a 2943284791541

Spíše pomocí nějaké kapacity, s UPS jsou spíše problémy, už se mi stalo, že 2kW UPS vyhodila i 3x25A jistič (samozřejmě, že byla UPS napojena jen na jednu fázi). Ještě je otázkou, jestli to řešit už na vstupu, hned za jističem, nebo před zařízením.

0/0
6.5.2017 8:12

J97a68n 75B14u59l15v92a48s 5837251732931

Elektroměry s dálkovým odečtem existují...

0/0
13.5.2017 8:58

M43a22r31t68i89n 52J93u73r20e20č16k57a 2753664461301

Ano, toho jsem si vědom. Také se dá realizovat dálkový odečet i na klasických elektroměrech, existují doplňkové zařízení, které evidují pulzy a jsou schopny z nich realizovat statistky. Dá se takto obsloužit i vícero elektroměrů najednou. Stejně k tomuto doba spěje, přeci v 21. století se nebudou donekonečna obcházet miliony elektroměrů.

0/0
13.5.2017 14:43
Foto

P42a34t23r40i88k 22C12h60r94z 4798549932869

ještě doplnění - provozování spotřebičů na nízký tarif není nic nelegálního. A naopak - je to vlastně žádoucí, odložit např. zapnutí pračky do doby, kdy je nadbytek proudu a provozovatel soustavy pomocí HDO přepne elektroměr do nízkého tarifu. To je totiž cíl tzv. chytrých sítí a chytrých domácnosti, odložit spotřebu tam, kde to lze, na dobu, kdy je vyšší produkce, než spotřeba.

0/0
6.5.2017 3:33

J49i43ř51í 68S83t11r25ž57í10n25e14k 3745848806869

Jenom nevím podle kterých emisí to bude?

Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší. :-)

+2/0
29.4.2017 17:37

M58a68r56t82i48n 56J27u50r90e60č63k53a 2983284181931

schválně, co si tipnete?

+1/0
30.4.2017 20:14

J71i49ř79í 33S69t71r15ž17í82n44e15k 3835338966359

V bruselském Kocourkově to bude jednoznačné.:-)

0/0
1.5.2017 0:06

J23i37ř31í 73K46o21c96u20r48e91k 6265104765328

Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?

A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?

A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?

+2/0
29.4.2017 13:15

V47l70a58d80i17s20l13a44v 10B63u87r95y51š75e65k 1229212667664

je

CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo

mají strach z jaderných elektráren

0/0
29.4.2017 15:55

M63i37c39h70a95e43l 57K59o52n68e84č76n55ý 6142403599969

Ať jde celá Ekomise do p.ˇi! A to jsem velmi slušný člověk.;-€

0/0
29.4.2017 12:52

P43e34t52r 89M25i20c92h30a19l 2570244541442

Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.

0/0
29.4.2017 10:29

O81n79d14ř43e19j 68L20o41š86o83t72h 1625535915411

Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.

Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.

Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.

Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.

+3/0
29.4.2017 0:50

V78l20a50d47i45s15l25a77v 41B24u72r22y29š77e75k 1349982457964

tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat

0/−3
29.4.2017 8:06

O34n12d96ř50e69j 30L90o86š12o46t67h 1275625655111

A jak chcete vytlačit průjezd obcí osobních aut? Já mám tedy auto nové s Euro 6, ale jakmile dojde k tomu, že budu platit za km, omezím provoz na dálnici do výše cca 2000 za rok a jinak budu obyvatele obci otravovat smradem a hlukem. Za jak ekologické považujete stání v kolonách na mýtných branách? Mně přijde ekologické řídit se rozumem a ne úřední moci, to je vždy neštěstí pro společnost.

+2/0
29.4.2017 11:31

V88l40a46d72i17s97l76a64v 36B12u94r94y96š21e19k 1189482627174

tak jednak zrušení známek neznamená automaticky kolony u mýtných bran, na Slovensku a třeba v Maďarsku známky nemají a nikde nečekají, platit za kilometr je určitě spravedlivější, přece i v obchodě platíte za 10 rohlíků víc než za jeden a ve vlaku také lidé neplatí stejně, ale podle toho kolik jedou kilometrů, když budete obyvatele měst otravovat smradem a hlukem, tak jste naivní, když si myslíte, že se nebudou bránit, určitě budou, mají spoustu možností, jak vám vaše trávení a obtěžování znepříjemnit

0/−4
29.4.2017 15:52

J93i16ř75í 23S10t76r25ž23í37n74e93k 3565558586629

Zkuste nějaká vyjmenovat :-)

0/0
29.4.2017 17:33

V76l85a92d61i71s89l35a34v 42B23u67r34y94š88e89k 1379582787984

já vím, co vymyslí, asi nějaké známky na vjezd do města a za ty se bude platit, tak hloupí, aby se nechali trávit jistě lidi ve městě nebudou

0/−1
1.5.2017 9:30

P58a16v81e63l 33P72r39o82v63a36z61n17í47k 5499488578421

V Maďarsku mají virtuální známku. Takže stejně časovou jako v Čechách, jen je zadaná v počítači a mýtné brány porovnávají poznávací značka s tím co je v databázi.

0/0
29.4.2017 18:30

M32a54r11t44i14n 80J51u80r85e19č89k27a 2483834661961

Proč chodit tak daleko, Slováci to mají také. I když pravda, že Maďaři už déle

0/0
30.4.2017 20:12

M76i59c14h69a13e38l 38K98o59n51e70č15n61ý 6592853559509

Já bych je chtěl vytlačovat z naší obce, poraďte jak;-D

0/0
29.4.2017 21:49

K42a93r36e33l 96N23o12v11á22k 7521864298920

Kupte si parní válec nebo tank.;-)

0/0
30.4.2017 4:12

P45a86v76e50l 50J72e87ř53á72b28e25k 7721452534387

Jestli Evropská komise to skutečně se snížením emisí z automobilové dopravy myslí vážně, tak ať "posadí" náklad na kolejnice.

Převážet trvanlivé zboží po dálnici, podle které nedaleko napříč Evropou vede železniční trať je hloupost.

+2/0
29.4.2017 0:14

M79i74c33h59a13l 71H97r51u71b70o52š 4610897662115

A ku tomu nariadeniu by mal dodat aj specifikaciu standardu dialnice, na ktorom sa smie nejaky poplatok vobec vyberat, lebo za niektore useky by sa podla stavu a prejazdnosti zatial malo platit uzivatelovi takzvanej dialnice... :-/

+2/0
28.4.2017 23:30

J26i84n22d40ř58i35c27h 84L18u45k81e61š 3879314173170

Tak hlavně, že je zabiják CO2. Kvůli honu za snížením CO2 máme sice úsporné diesely a TSI, které ale vypouští více "neškodného" NOx.

Na druhou stranu, proč zvýhodňovat třeba litrový oturbený benzínový tříválec zrovna na dálnici, kde toho podle mě musí vytočený k smrti vypustit víc než pohodově jedoucí dvoulitr či třílitr v naftě, který je na takové přesuny ideální..

+6/0
28.4.2017 19:16

J34o77s58e72f 41H76a62l69o 1885729888347

Šmejdi!

+3/0
28.4.2017 18:37

P78a78v29e35l 62P15a26ž98o86u32t 3233781543567

EU ať už jde hlavně do propadliste dějin.

+1/0
28.4.2017 16:50

O47t50a 67K88i45n62c 6509628452366

Spíš by vás mělo zajímat, jakou aktivitu vyvinuli naši europoslanci.

0/0
28.4.2017 22:49
Foto

M22a17r38e84k 18C58e69r69n61y 5388596397

A just si necham moje stary auto, protoze funguje jak ma...at se treba poserou.

+8/0
28.4.2017 13:55

V65l62a36d35i25s89l18a47v 54B45u92r85y29š24e29k 1319822527714

já si nechám svoje nový, taky funguje jak má a časem budu i na dálnicích míň platit, v Německu už to bude příští rok, nedělal bych to ale podle spotřeby, to je kravina, podle normy

0/−5
28.4.2017 15:53

J38i26ř83í 97P50ř96i87b23y77l 7736525198915

Ještě diferencovat výši mýtného podle počtu osob ve voze. Vydechují CO2 a spotřebovávají kyslík.

+5/0
28.4.2017 13:10

V28l87a20d11i36s19l37a34v 71B36u88r66y71š44e97k 1879432507484

to je dobrej nápad, ale kdo by to počítal, ty osoby, navíc ty osoby asi nežerou naftu, takže co vydechují zase není tak důležitý

0/0
28.4.2017 15:54

M78o85j87m11í49r 77V37r83t27o12c93h 2680803912832

ČR by měla kázat že se EU diktátu prostě nepodvolý. A na just zrušit u aut povinné katalyzátory a dálniční mýto v jakékoliv podobě . Pro všechny. Byla by to jasná demonstrace síly a suverinity. Také by se měla zrušit omezená rychlost na všech komunikacích mimo obce. V noci i tam.

+3/−1
28.4.2017 12:43

V93l11a36d18i29s55l43a44v 13B53u56r19y83š35e52k 1259892397124

nepodvolý, nepodvolý, raději se tady demonstrativně udusíme

0/−2
28.4.2017 15:56

N69a23t41á98l19i61e 58J80a52h16o69d42o29v85á 7788609147857

Proč to nenechat na svobodné vůli jednotlivých států na jejichž území dálnice vedou a které staví z vlastních prostředků?

0/0
28.4.2017 12:33

M17a41r29t32i52n 53K96a94r30á27s10e91k 9588773788508

Protoze pak zase nadavaji jinni lidi v diskuzich, proc EU neudela neco uzitecneho jako sjednoceni mytneho/dalnicnich poplatku...

+1/0
28.4.2017 13:31



Najdete na iDNES.cz