Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních známek a zprůhlednění toků peněz vybraných na mýtném.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a37r82t15i66n 30Š80v43a69n76c28a80r 5772833

No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.

0/0
31.5.2017 18:55

M85a16r88t92i41n 98Š98v86a32n94c95a43r 5832243

Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů

0/0
31.5.2017 18:48

M22i51r43o38s22l56a48v 46S33u34c52h69y 5790549610140

A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.

Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.

0/−1
6.5.2017 9:07

M46a41r74t36i97n 22J81u69r56e84č49k92a 2153864181321

aneb, daň pro chudé

+2/0
30.4.2017 20:10
Foto

P45a66t31r27i43k 88C68h30r44z 4488829642499

Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?

Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.

+2/0
30.4.2017 15:45

M70a28r53t35i27n 58J64u67r57e25č98k68a 2733814361161

Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.

0/0
30.4.2017 20:17
Foto

P55a41t45r25i30k 34C23h33r43z 4708569722539

Ač se mně nová tarifní struktura nejspíše negativně dotkne, musím souhlasit s tím, že to má logiku.

Tzv. ekologická energie (to, jestli je ekologická, o tom by se dalo polemizovat - "větrníky" způsobují zvýšený úhyn ptactva, soláry na nejkvalitnější půdě na Hané, přehrady mají i negativní dopad na ekosystémy,...) klade zvýšené nároky na přenosovou soustavu a to se musí z něčeho zaplatit - problém je právě ve "špičkovém" vytížení. Přesunutí platby za ekologické zdroje ze spotřeby na jistič (můžeme to nazvat i "na rezervovaný příkon", "soudobost") má motivovat spotřebitele, aby využívali energie více rozprostřeně během dne - např. nastavili pračku a myčku, aby sepla v noci, nepouštěli zároveň elektrickou troubu, indukční varnou desku a rychlovarnou konvici, atd - a tedy si mohli snížit hodnotu hlavního jističe. Samozřejmě je zde i možnost výměny spotřebičů v domácnosti za ty s nižším příkonem, např. pračky se dělají na 10 i 16 A jistič (i jinak stejné modely) - ty 10 A, logicky, perou déle.

A protože ekologické zdroje vyrábějí elektřinu v době, kdy není potřeba a naopak nevyrábějí v době její maximální spotřeby, je ještě třeba platit majitelům klasických elektráren za připravenost je spustit a dodat energii do sítě, když jí bude nedostatek - zde je platba dle jističe nejlogičtější.

Ano, "ekologické" zdroje vedou ke snížení komfortu a zvýšení cen, ale to prakticky veškerá ekologická opatření (snížení životnosti elektroniky kvůli RoHS, snížení životnosti motorů, zhoršení kvality paliv,...).

+1/0
1.5.2017 6:19

M90a59r38t27i29n 84J65u95r66e87č38k53a 2643874501311

Jistič si u rodinného domu nesnížíte z jednoho prostého důvodu, proudové špičky při náběhu. Silný elektromotor (např. cirkulárka), svářečka, průtokový ohřívač apod., když uvedete do provozu, tak 20A jistič vyhodí i když spotřeba je podstatně nižší. Řešením by mohlo být instalovat jistič s jinou charakteristikou, místo B, kterou ČEZ standardně povoluje, např. C nebo D. Jenže toto ČEZ neumožňuje až na úplně mizivé vyjímky, proto, pokud si chci 1x za rok nařezat dříví nebo si něco zavařit, tak nemůžu mít slabší jistič a nějaké rozprostření jiných spotřebičů do jiné doby mi nepomůže. Druhý příklad podvodu u původně plánovaného tarifu podle jističu - minimální jistič 6A. Typické technologické zařízení instalované po městě (např. zařízení internetu, regulace apod. = stovky instalací ve městě) mívají spotřeby kolem 50W na instalaci, bohatě by stačil jistič 2A, opět ideálně s charakteristikou C nebo D k vůli případnému rázu při náběhu u spínaných zdrojů. Opět nelze, minimum je prostě 6A v charakteristice B. Pročpak asi? Už nyní by lidé mohli ušetřit za jističe. U solárů o milisekundové špičky u jističů (charakteristiky jističů) vůbec nejde, protože tam se jedná o dlouhodobější výpomoc přes den, kdy svítí slunce, takže k vůli nim toto není. ČEZ prostě chce peníze a nechce nic optimalizovat směrem k zákazníkům, aby mohli ušetřit.

0/0
1.5.2017 18:38
Foto

P58a68t17r41i24k 88C17h47r48z 4298469142309

Bohužel náklady na údržbu přenosové soustavy a vyrovnávání výkonu tzv. obnovitelných zdrojů souvisí mnohem více s kapacitou, než se skutečnou spotřebou. A někdo to zaplatit musí :(.

Co se týče těch chat s občasnou vysokou spotřebou, tak u nové tarifní struktury se uvažuje o nějakém zohlednění, zatím ale nebylo uvedeno jaké, každopádně tomu, aby náklady vzniklé preferovanými energetickými zdroji (solár, vítr, biomasa) byly vztažené k možnosti spotřebovávat (místo skutečné spotřeby) se nevyhneme :(. Druhou variantou je mít cirkulárku motorovou případně si koupit vlastní elektrocentrálu a tu párkrát za rok spustit, když bude člověk řezat dřevo (svářet či dělat nějaké jiné, energeticky náročné činnosti), případně ho řezat motorovou pilou.

Nebo přijdeme na to, že celá tzv. ekologická energetika je obrovský podvod a vrátíme se ke klasickým zdrojům, které produkují energii tehdy, kdy ji potřebujeme a ne když svítí slunce/fouká vítr.

+1/0
2.5.2017 8:04

M91a56r11t90i23n 66J65u70r51e53č95k69a 2203874521161

Já chatu nemám, ale klasický RD a také v podstatě až tak vysokou dlouhodovou spotřebu nemám, osvětlení mám z 90% LED, veškeré tepelné věci mám na plyn. Svářečka mi však při přepínání vinutí bohužel jistič 3x20A ještě někdy vyhodí, 3x25 už bez problému, to samé cirkulárka, když přepínám z hvězdy na trojúhelník. Je pak řada odběrů, kde jsou vyšší jističe k vůli tomu, že ČEZ méně než 6A prostě nedá a pak k vůli zařízením s náběhovou špičkou, což je dnes v podstatě veškerá elektronika se spínanými zdroji, typicky záložní zdroje UPS, kde musí být min. jistič 10A, lépe 16A, aby nevypadával, dlouhodobá spotřeba je při tom třeba jen cca 100-150W (jak jsem psal, jinou charakteristiku jističe než B ČEZ nepovoluje), proto považuji platbu na základě jističe neobjektivní a nespravedlivou. Přitom o charakteristiky jističů by ČEZu jít o drtivé většiny odběrů jít nemělo, jak ČEZ tvrdil, jim šlo o solární výpomoci lidí.

Už jsem to uváděl v diskusích dříve, když se tarify řešily. V dnešní době elektroniky a vzdálených odečtů bych za nejspravedlivější cestu vidět realizaci odečtů se záznamem celodenních průběhů spotřeby. K tomuto by přenos nebo záznam hodnot musel být buď on-line, nebo z nějaké paměti z elektroměru, která by při odečtech byla z elektroměru stahována a kopírována pracovníkovi, který odečet provádí. Toto považuji za jednou objektivní metodu, aby se s tarify elektřiny dalo spravedlivě pracovat a odhalit, kdo si vypomáhá solárními panely a toho zpoplatnit více nebo případně vytvořit i jiné cílené tarify. Také by toto mohlo pomoci k odhalení černých odběrů včetně i typu připojování spotřebičů na akumulační tarify ("noční proud").

0/0
2.5.2017 8:16
Foto

P70a64t45r72i11k 84C11h49r40z 4398129512899

Tak moment, nesměšovat objektivní a spravedlivé. Účtování nákladů na obnovitelné zdroje dle síly jističe je objektivní (možná ne spravedlivé, ale objektivní, tedy podle nějaké měřitelné veličiny, ano).

Jak jsem psal předtím, jedno z řešení je koupit si vlastní elektrocentrálu a svářečku či cirkulárku provozovat a ně.

Ano, jedna z možností je monitorovat průběh příkonu během celého dne a rozlišit vyšší zátěž v době, kdy je elektřiny nedostatek (pracovní dny ve špičce, tito lidé by za každý ampér platili více) a v době, kdy je jí přebytek (víkendy, případně doby s nadprodukcí elektřiny, např. v případě silného větru a slunečního svitu, tito lidé by dokonce za spotřebu v době zvýšené produkce mohli dokonce dostávat bonus). Jenže to s sebou nese další fixní náklady (chytré elektroměry nejsou zadarmo). Aby to pak nedopadlo jak s měřáky na topení, kdy náklady na montáž a odečty přesáhnou výnos z úspory (jako to je třeba v našem domě). Ve výsledku jsme zpátky na začátku - buď budeme platit paušál dle síly jističe, nebo paušál "na chytrý elektroměr". V tom druhém případě na to doplatí zejména ti s cirkulárkami a svářečkami, v tom prvním zejména ti s velmi nízkou spotřebou (samostatně žijící osoby v malých bytech).

Každopádně pokud se nevzdáme tzv. obnovitelných zdrojů, tak to bude znamenat platit více za nižší komfort.

0/0
2.5.2017 8:48

M77a10r47t60i74n 74J41u36r61e50č31k83a 2603164241201

Třífázový generátor s výkonem 25A... ani si nedovedete představit cenu. Přitom hlavní problém je jen ve špičkách v délkách milisekund při náběhu a nejde až tak o spotřebu zařízení jako takového. O milisekundové špičky ČEZu nejde, protože soustava nynější příkony zvládá, takže pro zachování nynější spotřebičů pro nižší jistič klidně mohli povolit 3x20A v C charakteristice a většina spotřebitelů mohla být spokojena, protože ani takovéto odběry skoro nikdo v domácnostech nemá. Nebavím se tady přitom vůbec o nějakých chatařích ale všech rodinných domech.

Objektivní to je maximálně do aplikace vzorců pro výpočty cen, nic víc. Hodnota jističe pouze vypovídá o instalovaných zařízeních a ne o tom, jestli má někdo solární panel nebo nemá.

Měřáky na teplo se týkají vícebytových domů, pravda, že náklady s efektivitou nula nic. ČEZ se týká všech. Když mohou být už dálkové odečty vodoměrů, tak nevidím problém pro elektroměry. Toto jediné považuji že dá možnost cílit na co ERÚ bude chtít. Ani by se nemuselo složitě vypočítávat cena nebo sleva na elektřinu, úplně krásně by se dalo odhalit, kdo si vypomáhá solárním panelem. Solárních elektráren jsou všude mraky, tak by mohl ČEZ porovnat úbytek spotřeby u spotřebitelů podle výroby elektřiny u sebe (potažmo, dodávky do své sítě ze solárních elektráren). Průběžné sledování spotřeb umožňuje bezpočet možností, včetně těch uvedených Vámi.

0/0
2.5.2017 12:05
Foto

P70a13t10r63i40k 76C63h11r41z 4288169542609

Tak jako u vodoměrů, ty "chytřejší" stojí víc peněz a někdo to musí zaplatit - a jsme u toho co jsem psal výše, buď na to doplatí ti s malou spotřebou (kde vyšší část celkového účtu za energie budou tvořit stálé platby), nebo ti s silnějším jističem (ať už ho mají z jakéhokoliv důvodu), případně bude zvolena nějaké kombinace - tedy ti, kdo chtějí si (za příplatek) nechají namontovat chytrý elektroměr a následně jim budou vypočítávány příplatky nebo slevy dle soudobosti odběru.

Tak jako tak, ti, kdo mají špičky v odběru na tom budou hůře, než ti s odběrem rovnoměrnějším (teoreticky lze ty soláry využít i k vykrývání špiček, třeba v kombinaci s bateriemi)

0/0
2.5.2017 13:04

M60a83r63t24i79n 72J52u58r18e45č23k21a 2783194241241

Když si vezmete, že člověk měl u nových tarifů zaplatit i tisícovku měsíčně navíc, tak věřím, že by si za elektroměr rád připlatil, pokud by díky tomu ušetřil. Odečítat spotřebu si myslím by mohly i nynější elektroměry, většinou mají výstup pulsů, takže by bylo zapotřebí tyto pulsy něčím počítat a někam poslat nebo zaznamenat. Existují zařízení, které umí obsloužit i několik elektroměrů najednou, což by se využilo v činžovních domech.

U těch špiček bych rozlišoval dva druhy (jak jsem již uváděl). Je rozdíl, pokud má někdo silnější jistič, protože si jednou za rok chce pořezat dříví a dejme tomu dvě hodiny v roce bude mít vysoký odběr. Tito lidé ať si klidně připlatí. Mi šlo ale o jističe, které drtivá většina lidí má vyšších hodnot, protože slabší jistič by vypadl pouze při zapnutí spotřebiče, což je vyšší odběr pod 1 sekundu. Přijde mi zlodějina vyžadovat platbu za jistič u tohoto důvodu, potažmo, neumožnit instalovat jinou charakteristiku.

Ještě uvedu jednu věc, aby jste si nemyslel, že nemůže být někde hůř... u telekomunikací v datových centrech zákazník platí za odběr hodnoty jističe x 24hodin x 30dnů za rok, to je hezké 8-o, tam vůbec neřeší kolik spotřebujete. Pak je tam ještě další extra příplatek, pokud hodláte využívat napájení ze dvou nezávislých vysokonapěťových větví (přípojka je samozřejmě v hladině NN, ale přivedena 2x k vůli záloze).

0/0
2.5.2017 13:27
Foto

P87a50t77r85i39k 69C35h12r86z 4588109462469

...a nelze to řešit pomocí nějaké "chytré UPS"? Která by využívala jistič na možné maximum a z rezervy kryla špičky?

0/0
6.5.2017 3:35

M29a55r67t85i75n 11J66u66r69e80č43k71a 2613614671861

Spíše pomocí nějaké kapacity, s UPS jsou spíše problémy, už se mi stalo, že 2kW UPS vyhodila i 3x25A jistič (samozřejmě, že byla UPS napojena jen na jednu fázi). Ještě je otázkou, jestli to řešit už na vstupu, hned za jističem, nebo před zařízením.

0/0
6.5.2017 8:12

J52a61n 67B48u85l52v77a38s 5677311892571

Elektroměry s dálkovým odečtem existují...

0/0
13.5.2017 8:58

M61a36r30t71i16n 21J88u88r54e34č13k17a 2573564271691

Ano, toho jsem si vědom. Také se dá realizovat dálkový odečet i na klasických elektroměrech, existují doplňkové zařízení, které evidují pulzy a jsou schopny z nich realizovat statistky. Dá se takto obsloužit i vícero elektroměrů najednou. Stejně k tomuto doba spěje, přeci v 21. století se nebudou donekonečna obcházet miliony elektroměrů.

0/0
13.5.2017 14:43
Foto

P43a24t76r17i66k 24C44h96r42z 4968609752779

ještě doplnění - provozování spotřebičů na nízký tarif není nic nelegálního. A naopak - je to vlastně žádoucí, odložit např. zapnutí pračky do doby, kdy je nadbytek proudu a provozovatel soustavy pomocí HDO přepne elektroměr do nízkého tarifu. To je totiž cíl tzv. chytrých sítí a chytrých domácnosti, odložit spotřebu tam, kde to lze, na dobu, kdy je vyšší produkce, než spotřeba.

0/0
6.5.2017 3:33

J39i27ř53í 20S18t14r43ž59í71n64e49k 3725788416279

Jenom nevím podle kterých emisí to bude?

Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší. :-)

+2/0
29.4.2017 17:37

M57a60r90t38i35n 17J93u53r53e82č89k46a 2903324391181

schválně, co si tipnete?

+1/0
30.4.2017 20:14

J60i22ř20í 24S17t59r95ž49í51n83e19k 3715588376449

V bruselském Kocourkově to bude jednoznačné.:-)

0/0
1.5.2017 0:06

J87i82ř27í 49K80o16c31u50r70e44k 6735984375278

Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?

A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?

A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?

+2/0
29.4.2017 13:15

V67l51a37d42i56s88l59a68v 26B20u97r64y51š85e51k 1969322937264

je

CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo

mají strach z jaderných elektráren

0/0
29.4.2017 15:55

M48i12c63h73a82e57l 11K38o71n49e79č42n59ý 6672313839419

Ať jde celá Ekomise do p.ˇi! A to jsem velmi slušný člověk.;-€

0/0
29.4.2017 12:52

P81e39t12r 47M83i29c65h17a50l 2250644441972

Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.

0/0
29.4.2017 10:29

O72n22d78ř82e87j 25L13o76š53o83t54h 1595865295461

Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.

Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.

Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.

Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.

+3/0
29.4.2017 0:50

V76l47a95d29i11s19l25a91v 91B78u63r82y97š66e41k 1419462937724

tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat

0/−3
29.4.2017 8:06

O75n67d63ř76e79j 16L80o63š37o55t56h 1865955105281

A jak chcete vytlačit průjezd obcí osobních aut? Já mám tedy auto nové s Euro 6, ale jakmile dojde k tomu, že budu platit za km, omezím provoz na dálnici do výše cca 2000 za rok a jinak budu obyvatele obci otravovat smradem a hlukem. Za jak ekologické považujete stání v kolonách na mýtných branách? Mně přijde ekologické řídit se rozumem a ne úřední moci, to je vždy neštěstí pro společnost.

+2/0
29.4.2017 11:31

V40l13a29d44i42s88l56a29v 85B14u33r42y15š20e22k 1519182657244

tak jednak zrušení známek neznamená automaticky kolony u mýtných bran, na Slovensku a třeba v Maďarsku známky nemají a nikde nečekají, platit za kilometr je určitě spravedlivější, přece i v obchodě platíte za 10 rohlíků víc než za jeden a ve vlaku také lidé neplatí stejně, ale podle toho kolik jedou kilometrů, když budete obyvatele měst otravovat smradem a hlukem, tak jste naivní, když si myslíte, že se nebudou bránit, určitě budou, mají spoustu možností, jak vám vaše trávení a obtěžování znepříjemnit

0/−4
29.4.2017 15:52

J52i78ř22í 70S26t23r30ž55í87n46e45k 3905678826789

Zkuste nějaká vyjmenovat :-)

0/0
29.4.2017 17:33

V36l38a22d12i60s83l28a47v 76B72u55r73y75š53e24k 1139482307814

já vím, co vymyslí, asi nějaké známky na vjezd do města a za ty se bude platit, tak hloupí, aby se nechali trávit jistě lidi ve městě nebudou

0/−1
1.5.2017 9:30

P56a49v27e41l 12P30r22o42v68a81z50n22í65k 5589358828831

V Maďarsku mají virtuální známku. Takže stejně časovou jako v Čechách, jen je zadaná v počítači a mýtné brány porovnávají poznávací značka s tím co je v databázi.

0/0
29.4.2017 18:30

M38a15r15t39i33n 40J45u97r70e49č54k12a 2723424961691

Proč chodit tak daleko, Slováci to mají také. I když pravda, že Maďaři už déle

0/0
30.4.2017 20:12

M84i35c38h19a95e20l 80K48o50n59e65č36n59ý 6882243499699

Já bych je chtěl vytlačovat z naší obce, poraďte jak;-D

0/0
29.4.2017 21:49

K40a74r42e25l 52N33o19v81á43k 7401794668400

Kupte si parní válec nebo tank.;-)

0/0
30.4.2017 4:12

P95a48v53e51l 80J33e96ř73á86b27e33k 7661872724747

Jestli Evropská komise to skutečně se snížením emisí z automobilové dopravy myslí vážně, tak ať "posadí" náklad na kolejnice.

Převážet trvanlivé zboží po dálnici, podle které nedaleko napříč Evropou vede železniční trať je hloupost.

+2/0
29.4.2017 0:14

M18i47c80h35a15l 41H41r67u63b54o41š 4120297362625

A ku tomu nariadeniu by mal dodat aj specifikaciu standardu dialnice, na ktorom sa smie nejaky poplatok vobec vyberat, lebo za niektore useky by sa podla stavu a prejazdnosti zatial malo platit uzivatelovi takzvanej dialnice... :-/

+2/0
28.4.2017 23:30

J78i11n80d19ř63i26c81h 18L18u89k51e95š 3529564183570

Tak hlavně, že je zabiják CO2. Kvůli honu za snížením CO2 máme sice úsporné diesely a TSI, které ale vypouští více "neškodného" NOx.

Na druhou stranu, proč zvýhodňovat třeba litrový oturbený benzínový tříválec zrovna na dálnici, kde toho podle mě musí vytočený k smrti vypustit víc než pohodově jedoucí dvoulitr či třílitr v naftě, který je na takové přesuny ideální..

+6/0
28.4.2017 19:16

J63o59s43e72f 94H59a53l61o 1985639808897

Šmejdi!

+3/0
28.4.2017 18:37

P95a48v30e77l 46P34a47ž32o84u78t 3193581363397

EU ať už jde hlavně do propadliste dějin.

+1/0
28.4.2017 16:50

O72t44a 62K45i87n20c 6549968772526

Spíš by vás mělo zajímat, jakou aktivitu vyvinuli naši europoslanci.

0/0
28.4.2017 22:49
Foto

M84a63r66e29k 56C29e20r98n44y 5918216687

A just si necham moje stary auto, protoze funguje jak ma...at se treba poserou.

+8/0
28.4.2017 13:55

V69l73a58d28i18s85l71a84v 49B84u45r65y86š19e97k 1629742707444

já si nechám svoje nový, taky funguje jak má a časem budu i na dálnicích míň platit, v Německu už to bude příští rok, nedělal bych to ale podle spotřeby, to je kravina, podle normy

0/−5
28.4.2017 15:53

J98i70ř77í 91P82ř66i28b74y65l 7676195238445

Ještě diferencovat výši mýtného podle počtu osob ve voze. Vydechují CO2 a spotřebovávají kyslík.

+5/0
28.4.2017 13:10

V27l13a74d88i86s69l11a68v 34B91u12r98y27š11e42k 1479312567344

to je dobrej nápad, ale kdo by to počítal, ty osoby, navíc ty osoby asi nežerou naftu, takže co vydechují zase není tak důležitý

0/0
28.4.2017 15:54

M73o57j22m96í90r 80V74r60t89o20c16h 2260393712112

ČR by měla kázat že se EU diktátu prostě nepodvolý. A na just zrušit u aut povinné katalyzátory a dálniční mýto v jakékoliv podobě . Pro všechny. Byla by to jasná demonstrace síly a suverinity. Také by se měla zrušit omezená rychlost na všech komunikacích mimo obce. V noci i tam.

+3/−1
28.4.2017 12:43

V47l82a43d19i75s14l69a74v 73B77u74r92y64š65e85k 1379432217844

nepodvolý, nepodvolý, raději se tady demonstrativně udusíme

0/−2
28.4.2017 15:56

N49a85t15á16l83i17e 21J18a20h57o27d75o72v36á 7258639587147

Proč to nenechat na svobodné vůli jednotlivých států na jejichž území dálnice vedou a které staví z vlastních prostředků?

0/0
28.4.2017 12:33

M22a79r29t13i81n 47K28a25r87á19s94e13k 9828723148548

Protoze pak zase nadavaji jinni lidi v diskuzich, proc EU neudela neco uzitecneho jako sjednoceni mytneho/dalnicnich poplatku...

+1/0
28.4.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz