Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních známek a zprůhlednění toků peněz vybraných na mýtném.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a20r23t20i10n 48Š79v31a77n35c27a24r 5752293

No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.

0/0
31.5.2017 18:55

M30a35r47t82i30n 81Š53v97a71n30c92a62r 5732723

Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů

0/0
31.5.2017 18:48

M93i61r57o54s70l83a88v 46S48u66c79h75y 5480729360950

A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.

Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.

0/−1
6.5.2017 9:07

M13a77r41t64i79n 52J18u50r82e77č94k35a 2473914271471

aneb, daň pro chudé

+2/0
30.4.2017 20:10
Foto

P73a16t37r25i76k 72C53h91r39z 4838869792139

Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?

Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.

+2/0
30.4.2017 15:45

M53a43r79t70i75n 27J24u30r18e92č51k52a 2173704911871

Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.

0/0
30.4.2017 20:17
Foto

P63a97t55r49i42k 11C42h45r21z 4298399342499

Ač se mně nová tarifní struktura nejspíše negativně dotkne, musím souhlasit s tím, že to má logiku.

Tzv. ekologická energie (to, jestli je ekologická, o tom by se dalo polemizovat - "větrníky" způsobují zvýšený úhyn ptactva, soláry na nejkvalitnější půdě na Hané, přehrady mají i negativní dopad na ekosystémy,...) klade zvýšené nároky na přenosovou soustavu a to se musí z něčeho zaplatit - problém je právě ve "špičkovém" vytížení. Přesunutí platby za ekologické zdroje ze spotřeby na jistič (můžeme to nazvat i "na rezervovaný příkon", "soudobost") má motivovat spotřebitele, aby využívali energie více rozprostřeně během dne - např. nastavili pračku a myčku, aby sepla v noci, nepouštěli zároveň elektrickou troubu, indukční varnou desku a rychlovarnou konvici, atd - a tedy si mohli snížit hodnotu hlavního jističe. Samozřejmě je zde i možnost výměny spotřebičů v domácnosti za ty s nižším příkonem, např. pračky se dělají na 10 i 16 A jistič (i jinak stejné modely) - ty 10 A, logicky, perou déle.

A protože ekologické zdroje vyrábějí elektřinu v době, kdy není potřeba a naopak nevyrábějí v době její maximální spotřeby, je ještě třeba platit majitelům klasických elektráren za připravenost je spustit a dodat energii do sítě, když jí bude nedostatek - zde je platba dle jističe nejlogičtější.

Ano, "ekologické" zdroje vedou ke snížení komfortu a zvýšení cen, ale to prakticky veškerá ekologická opatření (snížení životnosti elektroniky kvůli RoHS, snížení životnosti motorů, zhoršení kvality paliv,...).

+1/0
1.5.2017 6:19

M34a94r64t37i47n 38J44u24r63e71č74k12a 2263644221851

Jistič si u rodinného domu nesnížíte z jednoho prostého důvodu, proudové špičky při náběhu. Silný elektromotor (např. cirkulárka), svářečka, průtokový ohřívač apod., když uvedete do provozu, tak 20A jistič vyhodí i když spotřeba je podstatně nižší. Řešením by mohlo být instalovat jistič s jinou charakteristikou, místo B, kterou ČEZ standardně povoluje, např. C nebo D. Jenže toto ČEZ neumožňuje až na úplně mizivé vyjímky, proto, pokud si chci 1x za rok nařezat dříví nebo si něco zavařit, tak nemůžu mít slabší jistič a nějaké rozprostření jiných spotřebičů do jiné doby mi nepomůže. Druhý příklad podvodu u původně plánovaného tarifu podle jističu - minimální jistič 6A. Typické technologické zařízení instalované po městě (např. zařízení internetu, regulace apod. = stovky instalací ve městě) mívají spotřeby kolem 50W na instalaci, bohatě by stačil jistič 2A, opět ideálně s charakteristikou C nebo D k vůli případnému rázu při náběhu u spínaných zdrojů. Opět nelze, minimum je prostě 6A v charakteristice B. Pročpak asi? Už nyní by lidé mohli ušetřit za jističe. U solárů o milisekundové špičky u jističů (charakteristiky jističů) vůbec nejde, protože tam se jedná o dlouhodobější výpomoc přes den, kdy svítí slunce, takže k vůli nim toto není. ČEZ prostě chce peníze a nechce nic optimalizovat směrem k zákazníkům, aby mohli ušetřit.

0/0
1.5.2017 18:38
Foto

P71a68t12r60i13k 75C84h40r40z 4698529112449

Bohužel náklady na údržbu přenosové soustavy a vyrovnávání výkonu tzv. obnovitelných zdrojů souvisí mnohem více s kapacitou, než se skutečnou spotřebou. A někdo to zaplatit musí :(.

Co se týče těch chat s občasnou vysokou spotřebou, tak u nové tarifní struktury se uvažuje o nějakém zohlednění, zatím ale nebylo uvedeno jaké, každopádně tomu, aby náklady vzniklé preferovanými energetickými zdroji (solár, vítr, biomasa) byly vztažené k možnosti spotřebovávat (místo skutečné spotřeby) se nevyhneme :(. Druhou variantou je mít cirkulárku motorovou případně si koupit vlastní elektrocentrálu a tu párkrát za rok spustit, když bude člověk řezat dřevo (svářet či dělat nějaké jiné, energeticky náročné činnosti), případně ho řezat motorovou pilou.

Nebo přijdeme na to, že celá tzv. ekologická energetika je obrovský podvod a vrátíme se ke klasickým zdrojům, které produkují energii tehdy, kdy ji potřebujeme a ne když svítí slunce/fouká vítr.

+1/0
2.5.2017 8:04

M59a55r86t89i80n 83J96u85r24e69č41k57a 2723984361801

Já chatu nemám, ale klasický RD a také v podstatě až tak vysokou dlouhodovou spotřebu nemám, osvětlení mám z 90% LED, veškeré tepelné věci mám na plyn. Svářečka mi však při přepínání vinutí bohužel jistič 3x20A ještě někdy vyhodí, 3x25 už bez problému, to samé cirkulárka, když přepínám z hvězdy na trojúhelník. Je pak řada odběrů, kde jsou vyšší jističe k vůli tomu, že ČEZ méně než 6A prostě nedá a pak k vůli zařízením s náběhovou špičkou, což je dnes v podstatě veškerá elektronika se spínanými zdroji, typicky záložní zdroje UPS, kde musí být min. jistič 10A, lépe 16A, aby nevypadával, dlouhodobá spotřeba je při tom třeba jen cca 100-150W (jak jsem psal, jinou charakteristiku jističe než B ČEZ nepovoluje), proto považuji platbu na základě jističe neobjektivní a nespravedlivou. Přitom o charakteristiky jističů by ČEZu jít o drtivé většiny odběrů jít nemělo, jak ČEZ tvrdil, jim šlo o solární výpomoci lidí.

Už jsem to uváděl v diskusích dříve, když se tarify řešily. V dnešní době elektroniky a vzdálených odečtů bych za nejspravedlivější cestu vidět realizaci odečtů se záznamem celodenních průběhů spotřeby. K tomuto by přenos nebo záznam hodnot musel být buď on-line, nebo z nějaké paměti z elektroměru, která by při odečtech byla z elektroměru stahována a kopírována pracovníkovi, který odečet provádí. Toto považuji za jednou objektivní metodu, aby se s tarify elektřiny dalo spravedlivě pracovat a odhalit, kdo si vypomáhá solárními panely a toho zpoplatnit více nebo případně vytvořit i jiné cílené tarify. Také by toto mohlo pomoci k odhalení černých odběrů včetně i typu připojování spotřebičů na akumulační tarify ("noční proud").

0/0
2.5.2017 8:16
Foto

P47a26t45r29i59k 48C59h37r73z 4458589192349

Tak moment, nesměšovat objektivní a spravedlivé. Účtování nákladů na obnovitelné zdroje dle síly jističe je objektivní (možná ne spravedlivé, ale objektivní, tedy podle nějaké měřitelné veličiny, ano).

Jak jsem psal předtím, jedno z řešení je koupit si vlastní elektrocentrálu a svářečku či cirkulárku provozovat a ně.

Ano, jedna z možností je monitorovat průběh příkonu během celého dne a rozlišit vyšší zátěž v době, kdy je elektřiny nedostatek (pracovní dny ve špičce, tito lidé by za každý ampér platili více) a v době, kdy je jí přebytek (víkendy, případně doby s nadprodukcí elektřiny, např. v případě silného větru a slunečního svitu, tito lidé by dokonce za spotřebu v době zvýšené produkce mohli dokonce dostávat bonus). Jenže to s sebou nese další fixní náklady (chytré elektroměry nejsou zadarmo). Aby to pak nedopadlo jak s měřáky na topení, kdy náklady na montáž a odečty přesáhnou výnos z úspory (jako to je třeba v našem domě). Ve výsledku jsme zpátky na začátku - buď budeme platit paušál dle síly jističe, nebo paušál "na chytrý elektroměr". V tom druhém případě na to doplatí zejména ti s cirkulárkami a svářečkami, v tom prvním zejména ti s velmi nízkou spotřebou (samostatně žijící osoby v malých bytech).

Každopádně pokud se nevzdáme tzv. obnovitelných zdrojů, tak to bude znamenat platit více za nižší komfort.

0/0
2.5.2017 8:48

M96a76r85t42i79n 13J25u86r22e44č80k24a 2103564981691

Třífázový generátor s výkonem 25A... ani si nedovedete představit cenu. Přitom hlavní problém je jen ve špičkách v délkách milisekund při náběhu a nejde až tak o spotřebu zařízení jako takového. O milisekundové špičky ČEZu nejde, protože soustava nynější příkony zvládá, takže pro zachování nynější spotřebičů pro nižší jistič klidně mohli povolit 3x20A v C charakteristice a většina spotřebitelů mohla být spokojena, protože ani takovéto odběry skoro nikdo v domácnostech nemá. Nebavím se tady přitom vůbec o nějakých chatařích ale všech rodinných domech.

Objektivní to je maximálně do aplikace vzorců pro výpočty cen, nic víc. Hodnota jističe pouze vypovídá o instalovaných zařízeních a ne o tom, jestli má někdo solární panel nebo nemá.

Měřáky na teplo se týkají vícebytových domů, pravda, že náklady s efektivitou nula nic. ČEZ se týká všech. Když mohou být už dálkové odečty vodoměrů, tak nevidím problém pro elektroměry. Toto jediné považuji že dá možnost cílit na co ERÚ bude chtít. Ani by se nemuselo složitě vypočítávat cena nebo sleva na elektřinu, úplně krásně by se dalo odhalit, kdo si vypomáhá solárním panelem. Solárních elektráren jsou všude mraky, tak by mohl ČEZ porovnat úbytek spotřeby u spotřebitelů podle výroby elektřiny u sebe (potažmo, dodávky do své sítě ze solárních elektráren). Průběžné sledování spotřeb umožňuje bezpočet možností, včetně těch uvedených Vámi.

0/0
2.5.2017 12:05
Foto

P12a40t75r58i59k 92C53h16r80z 4848209942599

Tak jako u vodoměrů, ty "chytřejší" stojí víc peněz a někdo to musí zaplatit - a jsme u toho co jsem psal výše, buď na to doplatí ti s malou spotřebou (kde vyšší část celkového účtu za energie budou tvořit stálé platby), nebo ti s silnějším jističem (ať už ho mají z jakéhokoliv důvodu), případně bude zvolena nějaké kombinace - tedy ti, kdo chtějí si (za příplatek) nechají namontovat chytrý elektroměr a následně jim budou vypočítávány příplatky nebo slevy dle soudobosti odběru.

Tak jako tak, ti, kdo mají špičky v odběru na tom budou hůře, než ti s odběrem rovnoměrnějším (teoreticky lze ty soláry využít i k vykrývání špiček, třeba v kombinaci s bateriemi)

0/0
2.5.2017 13:04

M26a44r34t86i61n 27J91u54r24e92č95k21a 2923344801631

Když si vezmete, že člověk měl u nových tarifů zaplatit i tisícovku měsíčně navíc, tak věřím, že by si za elektroměr rád připlatil, pokud by díky tomu ušetřil. Odečítat spotřebu si myslím by mohly i nynější elektroměry, většinou mají výstup pulsů, takže by bylo zapotřebí tyto pulsy něčím počítat a někam poslat nebo zaznamenat. Existují zařízení, které umí obsloužit i několik elektroměrů najednou, což by se využilo v činžovních domech.

U těch špiček bych rozlišoval dva druhy (jak jsem již uváděl). Je rozdíl, pokud má někdo silnější jistič, protože si jednou za rok chce pořezat dříví a dejme tomu dvě hodiny v roce bude mít vysoký odběr. Tito lidé ať si klidně připlatí. Mi šlo ale o jističe, které drtivá většina lidí má vyšších hodnot, protože slabší jistič by vypadl pouze při zapnutí spotřebiče, což je vyšší odběr pod 1 sekundu. Přijde mi zlodějina vyžadovat platbu za jistič u tohoto důvodu, potažmo, neumožnit instalovat jinou charakteristiku.

Ještě uvedu jednu věc, aby jste si nemyslel, že nemůže být někde hůř... u telekomunikací v datových centrech zákazník platí za odběr hodnoty jističe x 24hodin x 30dnů za rok, to je hezké 8-o, tam vůbec neřeší kolik spotřebujete. Pak je tam ještě další extra příplatek, pokud hodláte využívat napájení ze dvou nezávislých vysokonapěťových větví (přípojka je samozřejmě v hladině NN, ale přivedena 2x k vůli záloze).

0/0
2.5.2017 13:27
Foto

P15a59t91r60i66k 70C15h81r60z 4738149332789

...a nelze to řešit pomocí nějaké "chytré UPS"? Která by využívala jistič na možné maximum a z rezervy kryla špičky?

0/0
6.5.2017 3:35

M60a94r91t29i37n 95J10u56r36e47č39k16a 2253874461791

Spíše pomocí nějaké kapacity, s UPS jsou spíše problémy, už se mi stalo, že 2kW UPS vyhodila i 3x25A jistič (samozřejmě, že byla UPS napojena jen na jednu fázi). Ještě je otázkou, jestli to řešit už na vstupu, hned za jističem, nebo před zařízením.

0/0
6.5.2017 8:12

J46a65n 67B71u52l75v35a28s 5447911542391

Elektroměry s dálkovým odečtem existují...

0/0
13.5.2017 8:58

M52a36r86t22i68n 75J62u97r13e90č65k38a 2803174771211

Ano, toho jsem si vědom. Také se dá realizovat dálkový odečet i na klasických elektroměrech, existují doplňkové zařízení, které evidují pulzy a jsou schopny z nich realizovat statistky. Dá se takto obsloužit i vícero elektroměrů najednou. Stejně k tomuto doba spěje, přeci v 21. století se nebudou donekonečna obcházet miliony elektroměrů.

0/0
13.5.2017 14:43
Foto

P62a53t51r82i67k 12C23h18r46z 4608369842699

ještě doplnění - provozování spotřebičů na nízký tarif není nic nelegálního. A naopak - je to vlastně žádoucí, odložit např. zapnutí pračky do doby, kdy je nadbytek proudu a provozovatel soustavy pomocí HDO přepne elektroměr do nízkého tarifu. To je totiž cíl tzv. chytrých sítí a chytrých domácnosti, odložit spotřebu tam, kde to lze, na dobu, kdy je vyšší produkce, než spotřeba.

0/0
6.5.2017 3:33

J73i84ř45í 50S69t14r10ž60í26n46e48k 3345488766559

Jenom nevím podle kterých emisí to bude?

Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší. :-)

+2/0
29.4.2017 17:37

M10a38r90t45i97n 23J65u89r49e71č70k49a 2223784741181

schválně, co si tipnete?

+1/0
30.4.2017 20:14

J48i77ř37í 38S15t29r87ž20í13n76e59k 3455178126589

V bruselském Kocourkově to bude jednoznačné.:-)

0/0
1.5.2017 0:06

J28i34ř67í 17K18o69c90u85r55e18k 6945944785988

Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?

A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?

A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?

+2/0
29.4.2017 13:15

V87l81a50d38i98s55l20a47v 50B79u50r79y41š30e62k 1299822467234

je

CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo

mají strach z jaderných elektráren

0/0
29.4.2017 15:55

M52i25c53h70a66e47l 57K90o81n30e20č33n19ý 6212483889779

Ať jde celá Ekomise do p.ˇi! A to jsem velmi slušný člověk.;-€

0/0
29.4.2017 12:52

P94e77t12r 12M17i85c27h36a66l 2880584651912

Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.

0/0
29.4.2017 10:29

O87n21d58ř64e56j 47L43o20š82o90t51h 1635385265391

Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.

Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.

Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.

Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.

+3/0
29.4.2017 0:50

V56l41a68d92i40s84l34a14v 43B20u44r38y36š44e98k 1579982357894

tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat

0/−3
29.4.2017 8:06

O42n97d74ř53e64j 10L55o67š21o86t60h 1485785685861

A jak chcete vytlačit průjezd obcí osobních aut? Já mám tedy auto nové s Euro 6, ale jakmile dojde k tomu, že budu platit za km, omezím provoz na dálnici do výše cca 2000 za rok a jinak budu obyvatele obci otravovat smradem a hlukem. Za jak ekologické považujete stání v kolonách na mýtných branách? Mně přijde ekologické řídit se rozumem a ne úřední moci, to je vždy neštěstí pro společnost.

+2/0
29.4.2017 11:31

V79l35a30d65i34s17l63a17v 24B53u21r19y16š74e82k 1429522377484

tak jednak zrušení známek neznamená automaticky kolony u mýtných bran, na Slovensku a třeba v Maďarsku známky nemají a nikde nečekají, platit za kilometr je určitě spravedlivější, přece i v obchodě platíte za 10 rohlíků víc než za jeden a ve vlaku také lidé neplatí stejně, ale podle toho kolik jedou kilometrů, když budete obyvatele měst otravovat smradem a hlukem, tak jste naivní, když si myslíte, že se nebudou bránit, určitě budou, mají spoustu možností, jak vám vaše trávení a obtěžování znepříjemnit

0/−4
29.4.2017 15:52

J83i41ř80í 86S13t91r84ž26í22n27e82k 3715658686499

Zkuste nějaká vyjmenovat :-)

0/0
29.4.2017 17:33

V64l73a37d43i10s81l77a90v 59B98u52r90y48š91e37k 1549182207404

já vím, co vymyslí, asi nějaké známky na vjezd do města a za ty se bude platit, tak hloupí, aby se nechali trávit jistě lidi ve městě nebudou

0/−1
1.5.2017 9:30

P73a48v89e50l 88P41r81o55v49a65z20n19í14k 5189368658161

V Maďarsku mají virtuální známku. Takže stejně časovou jako v Čechách, jen je zadaná v počítači a mýtné brány porovnávají poznávací značka s tím co je v databázi.

0/0
29.4.2017 18:30

M50a30r87t60i10n 46J34u84r72e73č61k34a 2833934651351

Proč chodit tak daleko, Slováci to mají také. I když pravda, že Maďaři už déle

0/0
30.4.2017 20:12

M20i69c61h91a37e11l 28K27o96n51e81č80n27ý 6492983829739

Já bych je chtěl vytlačovat z naší obce, poraďte jak;-D

0/0
29.4.2017 21:49

K77a14r77e59l 65N72o12v65á64k 7261664308300

Kupte si parní válec nebo tank.;-)

0/0
30.4.2017 4:12

P64a71v54e83l 93J48e74ř73á77b48e11k 7701622574637

Jestli Evropská komise to skutečně se snížením emisí z automobilové dopravy myslí vážně, tak ať "posadí" náklad na kolejnice.

Převážet trvanlivé zboží po dálnici, podle které nedaleko napříč Evropou vede železniční trať je hloupost.

+2/0
29.4.2017 0:14

M52i66c33h74a77l 60H15r88u86b74o53š 4950587352715

A ku tomu nariadeniu by mal dodat aj specifikaciu standardu dialnice, na ktorom sa smie nejaky poplatok vobec vyberat, lebo za niektore useky by sa podla stavu a prejazdnosti zatial malo platit uzivatelovi takzvanej dialnice... :-/

+2/0
28.4.2017 23:30

J84i61n95d75ř85i20c36h 43L54u59k17e10š 3109654753880

Tak hlavně, že je zabiják CO2. Kvůli honu za snížením CO2 máme sice úsporné diesely a TSI, které ale vypouští více "neškodného" NOx.

Na druhou stranu, proč zvýhodňovat třeba litrový oturbený benzínový tříválec zrovna na dálnici, kde toho podle mě musí vytočený k smrti vypustit víc než pohodově jedoucí dvoulitr či třílitr v naftě, který je na takové přesuny ideální..

+6/0
28.4.2017 19:16

J12o24s48e23f 97H91a91l51o 1695589818667

Šmejdi!

+3/0
28.4.2017 18:37

P18a49v52e26l 47P15a62ž49o73u86t 3703531263337

EU ať už jde hlavně do propadliste dějin.

+1/0
28.4.2017 16:50

O77t24a 70K59i15n33c 6219858512806

Spíš by vás mělo zajímat, jakou aktivitu vyvinuli naši europoslanci.

0/0
28.4.2017 22:49
Foto

M20a22r73e91k 68C54e16r37n38y 5688346157

A just si necham moje stary auto, protoze funguje jak ma...at se treba poserou.

+8/0
28.4.2017 13:55

V16l90a62d93i12s35l24a25v 53B94u96r73y23š76e80k 1199532587554

já si nechám svoje nový, taky funguje jak má a časem budu i na dálnicích míň platit, v Německu už to bude příští rok, nedělal bych to ale podle spotřeby, to je kravina, podle normy

0/−5
28.4.2017 15:53

J32i97ř71í 16P35ř41i70b80y29l 7796435258565

Ještě diferencovat výši mýtného podle počtu osob ve voze. Vydechují CO2 a spotřebovávají kyslík.

+5/0
28.4.2017 13:10

V97l72a17d78i96s20l30a84v 70B35u37r25y25š98e77k 1919722957834

to je dobrej nápad, ale kdo by to počítal, ty osoby, navíc ty osoby asi nežerou naftu, takže co vydechují zase není tak důležitý

0/0
28.4.2017 15:54

M78o22j12m16í44r 83V36r62t41o54c94h 2440193782492

ČR by měla kázat že se EU diktátu prostě nepodvolý. A na just zrušit u aut povinné katalyzátory a dálniční mýto v jakékoliv podobě . Pro všechny. Byla by to jasná demonstrace síly a suverinity. Také by se měla zrušit omezená rychlost na všech komunikacích mimo obce. V noci i tam.

+3/−1
28.4.2017 12:43

V75l50a68d11i22s42l37a69v 60B72u43r90y20š41e91k 1889552837594

nepodvolý, nepodvolý, raději se tady demonstrativně udusíme

0/−2
28.4.2017 15:56

N45a44t94á66l71i94e 69J56a87h40o74d89o27v45á 7748329377327

Proč to nenechat na svobodné vůli jednotlivých států na jejichž území dálnice vedou a které staví z vlastních prostředků?

0/0
28.4.2017 12:33

M70a82r50t51i51n 51K43a11r92á26s31e49k 9658483608598

Protoze pak zase nadavaji jinni lidi v diskuzich, proc EU neudela neco uzitecneho jako sjednoceni mytneho/dalnicnich poplatku...

+1/0
28.4.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.