- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.
Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů
A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.
Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.
Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?
Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.
Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.
Jenom nevím podle kterých emisí to bude?
Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší.
Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?
A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?
A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?
je
CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo
mají strach z jaderných elektráren
Ať jde celá Ekomise do p.ˇi A to jsem velmi slušný člověk.
Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.
Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.
Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.
Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.
Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.
tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat