Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to německý list Süddeutsche Zeitung. Se schválením plánů Evropské komise, které počítají s přísnějšími kontrolami i tresty, se tak v nejbližší době nedá počítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e12t76r 50N40o24v77á71k 8935919130

politici by měli být obeznámeni se základy fyziky!

nepodléhat zelené lobby!

0/0
8.6.2017 13:55

M79a12r57t72i56n 68K11o76u50š78a 6665244214

Je potřeba zastavit šílenství zelených politiků, kteří jsou techničtí analfabeti, a začít se chovat jako rozumem řízená společnost.

+4/−1
27.4.2017 14:55

K62a44r42e66l 32B20a35r90t24á45k 3289123502266

Stejně jde jen o peníze.

0/0
27.4.2017 7:29

J86a75n 15B52e28n31h93á57k 6624523902401

Vždyť emise dnes nejsou hlavním problemem ekologie. Je to dulezite, ale spotreba je dulezitejsi. A tim myslim krom realne efektivty pohonnych jednotek hlavne celkove spotrebni prumysl. A prave z tohoto hlediska se svet riti geometrickym zrychlenim do hlubin.

0/0
26.4.2017 23:48

M31i69r22e18k 10G85a38j30e81r 5391476379910

Pokud nam jde o zdravi, tak jsou nejpodstatnejsi emise skodlivyn, od kyslicniku siry az ke kancerogennim mikrocasticim. Spotreba je az na dalsim miste a ta je vicemene primoumerna produkci CO2, ktera je celkem irelevantni.

0/0
27.4.2017 0:16

M37i76r91e26k 66G25a16j33e57r 5751846359420

Oprava: skodlivin

0/0
27.4.2017 0:16

L47a22d69i46s57l65a60v 79H90a13š96k66a 4823756211190

NO SMOKE NO FUN

DPF off

cat off

EGR off

chip ON

smoke ON

0/0
26.4.2017 18:28

J93i27n62d95ř51i42c92h 72Š75k32o15p63e47k 4935911300915

Klasický pohled některých odborníků

Budeme trestat automobilky, že se chovaly tak, jak jim mizerná legislativa umožňuje ;-D

+6/0
26.4.2017 17:46

S42t70a31n96i33s63l61a11v 59R88o64s31e79c19k59ý 9555539651719

Až na to, že si tyto zákony přimo nadiktovaly.

0/0
26.4.2017 17:55

J86i67n59d71ř10i60c52h 40Š12k63o37p58e20k 4345901590705

to je jedno, kdo je nadiktoval, podstatný je, že se dle nich má měřit, nikomu nevadí, že z toho lezou nereálný data, tak proč se to řeší

Trest má přijít, kdyby to bylo porušením zákona

+2/0
26.4.2017 17:58

M57a70r98t35i42n 14K18a71r70á74s51e68k 9528613878158

No podle nove legislativy a novych mereni se samo budou trestat automobilky propsektivne, ne retrospektivne....

0/0
27.4.2017 17:35

S36t98a21n33i21s75l53a66v 90R73o42s98e26c64k70ý 9375789561909

To nemá co s ekologií dělat, je to jen a jen o byznysu a úplatcích.

+4/0
26.4.2017 17:46

J25a17k61u62b 76K10o11s 3526882520144

Dobře dělají.

0/0
26.4.2017 17:44

P69e58t28r 86T49y58č48k89a 6275942829932

Podle neziskovky občané EU průmysl nepotřebují a tak není v zájmu občanů ho chránit. Však žrát můžou občané EU trávu. V EU bude nejzelenější na světě.

+6/0
26.4.2017 17:00

R97o42m92a84n 59P93o31l84á76č77e28k 5886879705

Takže konec dieselů asi jen tak nehrozí ;-DR^

+3/0
26.4.2017 16:49

M38i83r53e63k 83G38a59j39e21r 5651986259220

Chyba je v systemu, jakym jsou automobilky nuceny splnit normy. System pokut a trestu vede k tomu, ze nejvice vydela ten manager, ktery dokaze nejakou fintou normy obejit. Riziko (v Evrope) nenese sam manager, ale firma. Bezpecne funguji ty systemy, ktere nepokutuji, ale naopak nejak odmenuji ty firmy, kterym se podari "doporucene normy" splnit. Nejuspesnejsi je vzdy ta vychova, ktera je zalozena na pozitivnich stimulech.

+2/0
26.4.2017 16:40

B80r84a73n86o 41H95o29r22n13a37k 6194824569164

Co tak v prvni rade trestat ty, co ty testy spatne nastavili a podvod vubec umoznili? Kdyz neuzamknete vlastni auto hrozi vam pokuta i kdyz se nic nestane, tihle ksou proc nepotrestani?

+1/0
26.4.2017 16:38

M57i16r37e65k 43G36a54j37e63r 5221496769930

Jak pisu vyse, zavadenim dalsich a dalsich trestu je kontraproduktivni.

0/0
26.4.2017 16:41

P16e36t13r 18S40o95k19o92l 8352471667611

Státy stanovily nereálné limity na emise. Automobilky je léta šidily a ani po letech je nedokážou v provozu splnit. Teď se snaží zakázat provoz prodaných a zdaněných vozidel. Je to alibismus a svinstvo. Auta mají dojezdit normálně v provozu. Automobilky musí přestat podvádět, ať je důsledná kontrola a certifikace. A nereálné emisní požadavky ať jsou překvalifikovány.

+17/0
26.4.2017 16:19

P88e71t58r 56T98á79b76o52r41s39k27ý 6180386881427

Z principu neměla nafta v osobním voze nikdy co dělat. A víc by měly konat emisní stanice a dopravní policie. Osobně nevidím (hlavně v ČR) největší problém u nového vozu, které se nevejde do Euro 6, ale do starých dieslů, ze kterých se valí černý mraky. Včera jsem jel za starým krámem, kterej kouřil při rozjezdu tak, že jsem musel chvilku počkat, abych viděl na cestu.

+4/−5
26.4.2017 16:07

M65a74r36e67k 59J74a62n92e66č74k72a 1957436783211

V UK se s tím moc mazat zřejmě nebudou, viz. http://autoroad.cz/zajimavosti/85489-konec-dieselovych-motoru-hlavni-roli-hraje-ekologie

0/0
26.4.2017 16:05

R51o78m33a57n 12P40o44l44á38č74e82k 5246149435

Zase tak horké to nebude ;-)

EURO 5 a výše ok;-D.

Spíš osypky budou mít autobusový dopravci, kteří budou muset nakoupit busy s EURO 5...

0/0
26.4.2017 16:55

D77e56n19i60s 29H66u60m94l 4302575335986

Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Tecka. Dal nema cenu nejake odskodneni vubec resit. At si nejdriv udela EK poradek ve svem nerealnem jizdnim cyklu.

+11/0
26.4.2017 15:47

R39i92c80h71a22r27d 76V78a45c59e42k 5651918982858

Už se nezmiňuje další odstavec, že výrobce nesmí v řídící jednotce používat algoritmus, který umožní obcházení emisních limitů.:-/

0/0
26.4.2017 17:59

M62a83r87t35i27n 59K62a32r39á43s31e60k 9648173178118

No nic proti, ale clanek je o tom, ze se EK snazi prosadit "realnejsi" jizdni cyklus a modernejsi pristupy k mereni, a nemecko a CR to blokuji....

Jinak pozadavek na plneni emisi v "realnem provozu" by byl opravdu zajimavy - jak byste to chtel merit, kontrolovat a vymahat? mereni bude vzdycky laboratorni a standardizovane, jen jde o to, udelat to mereni tak aby lepe odrazelo dnesni bezne provozni podminky...

0/0
27.4.2017 17:38

R76o47b51e20r76t 83P42e53l34k90a 3149140830744

A podle nove legislativy pak neprojde ani kravsky potah, protože krava na 100km naprdi nadlimitni množství co2...

+16/0
26.4.2017 15:20

K46a47r11e88l 80B59a69r25t67á16k 3409163272866

Nepletete si to s CH4?

0/0
26.4.2017 18:10

R33a90d59i29m 82S36v12o31b69o47d31a 9553769866582

ja myslim, ze by stacilo ze strany bruselu naridit, aby nemohla byt spotrebni dan na naftu nizsi jako na benzin a problem by se z velke casti vyresil

+7/0
26.4.2017 15:16

P78e17t51r 54H55o11r77á36k 1739123139264

Taky si myslím, že tahle absurdita měla dávno skončit.

0/0
26.4.2017 15:35

O11n11d13ř19e87j 12L82o82š18o33t96h 1735775565581

Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/dieselgate-nemecko-i-cr-brzdi-reformu-kolem-emisi-aut-pcx-/automoto.aspx?c=A170426_105949_automoto_fdv

Víc není třeba dodávat.

+8/0
26.4.2017 15:08

P24e20t39r 61Č76e42r22m46á45k 9918845719200

Tak ono je to slovíčkaření, jakákoliv měřící metodika musí nastavit a zaručit stejné podmínky pro všechna testovaná auta, aby byly výsledky navzájem porovnatelné. Jestli to bude probíhat fyzicky v laboratoři nebo na silnici je v podstatě jedno, "skutečny" provoz to nebude nikdy protože ten se prostě nedá nadefinovat.

+2/0
26.4.2017 15:18

O46n41d80ř21e40j 81L56o29š91o21t56h 1525725695561

Ano, s tím já souhlasím.

0/0
26.4.2017 16:54

I77v13a42n 66P52š28e93n27č50í15k 6397480549516

Co takhle začít řešit emise námořní kontejnerové dopravy...třeba by mohli začít jezdit zase na plachty místo mazutu....prý 15 největších kontejnerových lodí produkuje tolik znečištění jako všechny auta světa...EURv

+5/0
26.4.2017 14:50

J88a97n 58S49t16e49h95l85i60k 9805917836481

No jo . Ale to je asi mimo kompetence státu . Nebo jak si představujete , že to budeme vymáhat po nějaké lodi.

+1/0
26.4.2017 14:59

R76a78d57i50m 45S60v65o26b53o79d38a 9293479756832

napriklad tim, ze tu lod nepustite do evropskeho pristavu?

+1/0
26.4.2017 17:37

R13o17b97e25r13t 11M97á93s16l47o 1421311127357

Tak si nacpou na palubu uprchlíky, pak je pustit musí.

0/0
26.4.2017 17:43

M24a44r18t12i21n 53K30a63r53á57s56e69k 9138223298108

No jo, jednak je problem v tom, ze to s temi lodemi neni pravda. Druhak je problem v tom, ze se obecne dost blbe reguluji emise v mezinarodnich vodach, a za treti jde i o to, ze lod uprostred ocenu nesrmdi lidem do obliceje tak jako auta ve meste...

0/0
26.4.2017 15:40

O98n69d88ř40e69j 17L11o63š64o10t10h 1935545435471

To je sice pravda, na druhou stranu všechny sajrajty, které vypustíme do vody, tak poté sníme, protože se ukládají v těle živočichů i rostlin.

A je celkem jedno, zda je o odpad ze spalování motoru, nebo jiné chemikálie, popřípadě hormony z HA.

+1/0
26.4.2017 17:02

M45a61r24t54i84n 31K80a14r54á80s76e92k 9628173108888

No ono to neni zas tak zhave, ne vsechny skodliviny jsou jako DDT, rtut nebo olovo, ze by zustavaly v ekosystemu "vecne", bordel ze spalovani emisi, se v prostredi relativne rychle odbourava (pokud ho teda porad nedychate primu u zdroje) a nezpusobuje zas tak zasadni problemy..

0/0
27.4.2017 17:47

V54l72a52d92i83m73í42r 32T11e24m18l13í51k 1645897921457

Přidal bych i leteckou dopravu, stačí se podívat na www.flightradar24.com, jak to vypadá nad Evropou, a letadlo tankuje na jeden let TUNY!!! kerosinu a pálí je v 10 kilometrech, odkud emise žádný déšť nikdy nesmyje...V

0/0
27.4.2017 21:55

M56a92r14t12i21n 34N54e65b32e53s77k54ý 7626250417822

Teď už jen chybí norma, která bude žádat, aby auta pohlcovala kysličníky uhlíku a dusíku a vypouštěla kyslík (ale ne ozon) a páru.

Je to sice blbost, ale ekologická....

+8/0
26.4.2017 14:36

T95o55m22á77š 49L83u38d61v35í10k 1220777874292

A až bude mít VW, Mercedes, BMW polovinu modelů elektrických tak se z Německa stane největší zastánce co nejpřísnějších trestů.

+10/0
26.4.2017 14:32

V79á48c53l90a48v 98J96ů47z89a 6821587576

Ať je ta regulace buď funkční, vymahatelná a pro všechny, nebo ať není vůbec. Ale nechápu proč je zájmem nás a Německa udržovat systém, který motory prodražuje, ale reálné emise nesnižuje a je nevymahatelný (viz . "Je i proti tomu, aby testy emisí u prodaných aut mohl provádět sám Brusel")

+1/0
26.4.2017 13:54

F36r80a37n30t89i88š62e47k 28F20l22i48n82t41a 1604310169653

Pokud si dobře pamatuji vyjádření bývalého motoráře ze škody Auto, které bylo uveřejněno před nějakou dobou na iDnes, podílejí se emise automobilové dopravy na celkovém množství škodlivin pouhými dvěma procenty. A tak se ptám? K čemu je dobré to drakonické a nekřesťansky drahé omezování emisí automobilů? Tím ovšem nechci říct, že by regulace nebyla potřebná, ale měla by být také ekonomicky únosná.

+25/0
26.4.2017 13:36

P22e75t25r 47H24o25r29á61k 1129633949754

Regulace je ekonomicky únosná. Navíc chrání evropské výrobce, kteří si toho očividně neváží.

+1/0
26.4.2017 13:42

V74á72c33l58a45v 39J64ů86z20a 6391297406

Asi je potřeba rozlišit jaké škodliviny. Ta dvě procenta platí tuším pro CO2, a to u automobilů podle mě skutečně nemá smysl řešit. Ale u škodlivin působící v místě jako pevné částice, PAU a asi i ty NOx to asi smysl má - pokud by regulace měly vliv na emise v reálném provozu a ne jen v nesmyslně nastaveném cyklu v laboratoři.

+2/0
26.4.2017 13:47

Z91b97y21n33ě11k 58J45a59n28d78a 7693202735941

Jenže to je zase problém v tom, že nízké emise CO2 (na kterých se úděsně bazíruje), znamenají vyšší emise toho, co opravdu škodí...

+2/0
26.4.2017 15:11

V30á16c24l33a76v 85J31ů80z94a 6951287306

přesně tak, i proto nemá smysl řešit u aut CO2 ale právě ty skutečné škodliviny.

+2/0
26.4.2017 15:35

M38a96r35t39i90n 48K52a65r12á84s60e42k 9518723438648

No rekneme ze si to pamatujes blbe. Automobilovy provoz je naopak na spouste mist s prehledem nejvetsim zdrojem znecisteni, proto se taky tolik resi...

+3/−4
26.4.2017 13:51

P82e75t61r 98Č57e85r92m15á67k 9408685189650

V zásadě si to pamatuje dobře, osobní automobilová doprava (tedy bez té tězké nákladní) se skutečně na celkovém znečištění podílí zcela minimálně, byť zas jen 2% to taky nejsou.

Samozřejmě v některých lokalitách a aglomeracích je ten podíl vyšší. To o čem mluvíte vy však není věcí emisí ale samotného provozu a tedy víření polétavých částic, a to nějak drasticky nezachrání ani elektromobily...

+4/0
26.4.2017 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.