Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to německý list Süddeutsche Zeitung. Se schválením plánů Evropské komise, které počítají s přísnějšími kontrolami i tresty, se tak v nejbližší době nedá počítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e79t70r 10N34o51v19á52k 8935759320

politici by měli být obeznámeni se základy fyziky!

nepodléhat zelené lobby!

0/0
8.6.2017 13:55

M98a32r31t72i96n 28K94o87u98š49a 6125404314

Je potřeba zastavit šílenství zelených politiků, kteří jsou techničtí analfabeti, a začít se chovat jako rozumem řízená společnost.

+4/−1
27.4.2017 14:55

K78a90r69e69l 16B12a69r21t12á29k 3809243302826

Stejně jde jen o peníze.

0/0
27.4.2017 7:29

J75a21n 69B61e48n78h17á75k 6874113862401

Vždyť emise dnes nejsou hlavním problemem ekologie. Je to dulezite, ale spotreba je dulezitejsi. A tim myslim krom realne efektivty pohonnych jednotek hlavne celkove spotrebni prumysl. A prave z tohoto hlediska se svet riti geometrickym zrychlenim do hlubin.

0/0
26.4.2017 23:48

M68i74r29e17k 20G11a48j48e31r 5431816489450

Pokud nam jde o zdravi, tak jsou nejpodstatnejsi emise skodlivyn, od kyslicniku siry az ke kancerogennim mikrocasticim. Spotreba je az na dalsim miste a ta je vicemene primoumerna produkci CO2, ktera je celkem irelevantni.

0/0
27.4.2017 0:16

M91i15r20e96k 12G50a58j76e45r 5281756399860

Oprava: skodlivin

0/0
27.4.2017 0:16

L62a60d24i12s12l67a82v 75H43a93š91k93a 4193786741800

NO SMOKE NO FUN

DPF off

cat off

EGR off

chip ON

smoke ON

0/0
26.4.2017 18:28

J61i42n39d30ř26i56c73h 95Š78k84o60p37e63k 4335561520775

Klasický pohled některých odborníků

Budeme trestat automobilky, že se chovaly tak, jak jim mizerná legislativa umožňuje ;-D

+6/0
26.4.2017 17:46

S32t47a86n33i28s40l23a65v 68R57o21s28e12c92k70ý 9825949821859

Až na to, že si tyto zákony přimo nadiktovaly.

0/0
26.4.2017 17:55

J45i18n70d16ř86i28c32h 26Š17k54o22p20e47k 4485261850405

to je jedno, kdo je nadiktoval, podstatný je, že se dle nich má měřit, nikomu nevadí, že z toho lezou nereálný data, tak proč se to řeší

Trest má přijít, kdyby to bylo porušením zákona

+2/0
26.4.2017 17:58

M87a57r42t11i25n 64K56a97r62á77s75e91k 9888533688498

No podle nove legislativy a novych mereni se samo budou trestat automobilky propsektivne, ne retrospektivne....

0/0
27.4.2017 17:35

S69t17a68n61i41s10l15a95v 23R15o20s56e47c72k78ý 9855169391949

To nemá co s ekologií dělat, je to jen a jen o byznysu a úplatcích.

+4/0
26.4.2017 17:46

J47a50k83u29b 53K23o18s 3346502550344

Dobře dělají.

0/0
26.4.2017 17:44

P28e10t53r 69T77y41č56k33a 6985862519462

Podle neziskovky občané EU průmysl nepotřebují a tak není v zájmu občanů ho chránit. Však žrát můžou občané EU trávu. V EU bude nejzelenější na světě.

+6/0
26.4.2017 17:00

R87o20m54a98n 59P88o97l89á84č58e58k 5316989845

Takže konec dieselů asi jen tak nehrozí ;-DR^

+3/0
26.4.2017 16:49

M86i25r48e32k 74G63a49j88e86r 5191136769940

Chyba je v systemu, jakym jsou automobilky nuceny splnit normy. System pokut a trestu vede k tomu, ze nejvice vydela ten manager, ktery dokaze nejakou fintou normy obejit. Riziko (v Evrope) nenese sam manager, ale firma. Bezpecne funguji ty systemy, ktere nepokutuji, ale naopak nejak odmenuji ty firmy, kterym se podari "doporucene normy" splnit. Nejuspesnejsi je vzdy ta vychova, ktera je zalozena na pozitivnich stimulech.

+2/0
26.4.2017 16:40

B47r38a82n39o 17H94o13r95n19a97k 6234574449524

Co tak v prvni rade trestat ty, co ty testy spatne nastavili a podvod vubec umoznili? Kdyz neuzamknete vlastni auto hrozi vam pokuta i kdyz se nic nestane, tihle ksou proc nepotrestani?

+1/0
26.4.2017 16:38

M65i48r68e51k 31G70a91j53e41r 5841756229860

Jak pisu vyse, zavadenim dalsich a dalsich trestu je kontraproduktivni.

0/0
26.4.2017 16:41

P95e98t32r 45S95o81k93o60l 8602121297501

Státy stanovily nereálné limity na emise. Automobilky je léta šidily a ani po letech je nedokážou v provozu splnit. Teď se snaží zakázat provoz prodaných a zdaněných vozidel. Je to alibismus a svinstvo. Auta mají dojezdit normálně v provozu. Automobilky musí přestat podvádět, ať je důsledná kontrola a certifikace. A nereálné emisní požadavky ať jsou překvalifikovány.

+17/0
26.4.2017 16:19

P35e94t87r 76T26á34b74o39r21s82k49ý 6280666801167

Z principu neměla nafta v osobním voze nikdy co dělat. A víc by měly konat emisní stanice a dopravní policie. Osobně nevidím (hlavně v ČR) největší problém u nového vozu, které se nevejde do Euro 6, ale do starých dieslů, ze kterých se valí černý mraky. Včera jsem jel za starým krámem, kterej kouřil při rozjezdu tak, že jsem musel chvilku počkat, abych viděl na cestu.

+4/−5
26.4.2017 16:07

M12a92r95e96k 63J94a17n16e96č86k62a 1277746503901

V UK se s tím moc mazat zřejmě nebudou, viz. http://autoroad.cz/zajimavosti/85489-konec-dieselovych-motoru-hlavni-roli-hraje-ekologie

0/0
26.4.2017 16:05

R15o46m48a10n 95P75o13l75á25č60e11k 5816749235

Zase tak horké to nebude ;-)

EURO 5 a výše ok;-D.

Spíš osypky budou mít autobusový dopravci, kteří budou muset nakoupit busy s EURO 5...

0/0
26.4.2017 16:55

D58e13n77i24s 75H90u66m63l 4142655555286

Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Tecka. Dal nema cenu nejake odskodneni vubec resit. At si nejdriv udela EK poradek ve svem nerealnem jizdnim cyklu.

+11/0
26.4.2017 15:47

R87i90c89h63a17r98d 88V30a77c13e78k 5661848392988

Už se nezmiňuje další odstavec, že výrobce nesmí v řídící jednotce používat algoritmus, který umožní obcházení emisních limitů.:-/

0/0
26.4.2017 17:59

M26a80r46t61i23n 41K92a48r83á84s12e98k 9598333508418

No nic proti, ale clanek je o tom, ze se EK snazi prosadit "realnejsi" jizdni cyklus a modernejsi pristupy k mereni, a nemecko a CR to blokuji....

Jinak pozadavek na plneni emisi v "realnem provozu" by byl opravdu zajimavy - jak byste to chtel merit, kontrolovat a vymahat? mereni bude vzdycky laboratorni a standardizovane, jen jde o to, udelat to mereni tak aby lepe odrazelo dnesni bezne provozni podminky...

0/0
27.4.2017 17:38

R82o54b76e86r22t 85P60e52l11k92a 3549440540334

A podle nove legislativy pak neprojde ani kravsky potah, protože krava na 100km naprdi nadlimitni množství co2...

+16/0
26.4.2017 15:20

K21a38r45e90l 50B81a66r13t41á85k 3939513162776

Nepletete si to s CH4?

0/0
26.4.2017 18:10

R14a10d38i95m 36S71v95o21b17o51d85a 9403309926592

ja myslim, ze by stacilo ze strany bruselu naridit, aby nemohla byt spotrebni dan na naftu nizsi jako na benzin a problem by se z velke casti vyresil

+7/0
26.4.2017 15:16

P30e86t57r 92H59o73r73á62k 1679823679734

Taky si myslím, že tahle absurdita měla dávno skončit.

0/0
26.4.2017 15:35

O79n22d90ř92e69j 78L82o48š11o63t58h 1185825375981

Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/dieselgate-nemecko-i-cr-brzdi-reformu-kolem-emisi-aut-pcx-/automoto.aspx?c=A170426_105949_automoto_fdv

Víc není třeba dodávat.

+8/0
26.4.2017 15:08

P31e92t15r 20Č61e73r52m21á98k 9468585559140

Tak ono je to slovíčkaření, jakákoliv měřící metodika musí nastavit a zaručit stejné podmínky pro všechna testovaná auta, aby byly výsledky navzájem porovnatelné. Jestli to bude probíhat fyzicky v laboratoři nebo na silnici je v podstatě jedno, "skutečny" provoz to nebude nikdy protože ten se prostě nedá nadefinovat.

+2/0
26.4.2017 15:18

O40n46d69ř23e67j 96L25o97š26o58t25h 1605465545571

Ano, s tím já souhlasím.

0/0
26.4.2017 16:54

I65v37a49n 20P32š73e51n68č62í72k 6167100369116

Co takhle začít řešit emise námořní kontejnerové dopravy...třeba by mohli začít jezdit zase na plachty místo mazutu....prý 15 největších kontejnerových lodí produkuje tolik znečištění jako všechny auta světa...EURv

+5/0
26.4.2017 14:50

J91a55n 21S33t77e18h63l92i45k 9495847216101

No jo . Ale to je asi mimo kompetence státu . Nebo jak si představujete , že to budeme vymáhat po nějaké lodi.

+1/0
26.4.2017 14:59

R14a43d88i58m 24S29v93o54b70o95d47a 9323399876772

napriklad tim, ze tu lod nepustite do evropskeho pristavu?

+1/0
26.4.2017 17:37

R17o49b61e96r88t 96M34á12s14l36o 1681451937717

Tak si nacpou na palubu uprchlíky, pak je pustit musí.

0/0
26.4.2017 17:43

M91a10r34t21i73n 46K34a73r23á90s80e41k 9558303598728

No jo, jednak je problem v tom, ze to s temi lodemi neni pravda. Druhak je problem v tom, ze se obecne dost blbe reguluji emise v mezinarodnich vodach, a za treti jde i o to, ze lod uprostred ocenu nesrmdi lidem do obliceje tak jako auta ve meste...

0/0
26.4.2017 15:40

O10n47d29ř85e85j 94L86o87š32o13t79h 1405845315551

To je sice pravda, na druhou stranu všechny sajrajty, které vypustíme do vody, tak poté sníme, protože se ukládají v těle živočichů i rostlin.

A je celkem jedno, zda je o odpad ze spalování motoru, nebo jiné chemikálie, popřípadě hormony z HA.

+1/0
26.4.2017 17:02

M82a10r81t77i95n 23K21a65r50á52s42e36k 9698263568508

No ono to neni zas tak zhave, ne vsechny skodliviny jsou jako DDT, rtut nebo olovo, ze by zustavaly v ekosystemu "vecne", bordel ze spalovani emisi, se v prostredi relativne rychle odbourava (pokud ho teda porad nedychate primu u zdroje) a nezpusobuje zas tak zasadni problemy..

0/0
27.4.2017 17:47

V13l52a40d36i30m25í17r 85T96e22m45l87í69k 1655927881907

Přidal bych i leteckou dopravu, stačí se podívat na www.flightradar24.com, jak to vypadá nad Evropou, a letadlo tankuje na jeden let TUNY!!! kerosinu a pálí je v 10 kilometrech, odkud emise žádný déšť nikdy nesmyje...V

0/0
27.4.2017 21:55

M45a97r40t72i51n 63N59e88b80e78s43k52ý 7686260717742

Teď už jen chybí norma, která bude žádat, aby auta pohlcovala kysličníky uhlíku a dusíku a vypouštěla kyslík (ale ne ozon) a páru.

Je to sice blbost, ale ekologická....

+8/0
26.4.2017 14:36

T61o76m87á54š 94L34u66d92v95í80k 1820767324952

A až bude mít VW, Mercedes, BMW polovinu modelů elektrických tak se z Německa stane největší zastánce co nejpřísnějších trestů.

+10/0
26.4.2017 14:32

V83á58c53l44a34v 28J25ů76z60a 6881797466

Ať je ta regulace buď funkční, vymahatelná a pro všechny, nebo ať není vůbec. Ale nechápu proč je zájmem nás a Německa udržovat systém, který motory prodražuje, ale reálné emise nesnižuje a je nevymahatelný (viz . "Je i proti tomu, aby testy emisí u prodaných aut mohl provádět sám Brusel")

+1/0
26.4.2017 13:54

F48r46a72n42t37i94š73e23k 17F88l15i44n95t20a 1404470769693

Pokud si dobře pamatuji vyjádření bývalého motoráře ze škody Auto, které bylo uveřejněno před nějakou dobou na iDnes, podílejí se emise automobilové dopravy na celkovém množství škodlivin pouhými dvěma procenty. A tak se ptám? K čemu je dobré to drakonické a nekřesťansky drahé omezování emisí automobilů? Tím ovšem nechci říct, že by regulace nebyla potřebná, ale měla by být také ekonomicky únosná.

+25/0
26.4.2017 13:36

P79e81t65r 84H93o83r98á33k 1919533599834

Regulace je ekonomicky únosná. Navíc chrání evropské výrobce, kteří si toho očividně neváží.

+1/0
26.4.2017 13:42

V25á98c73l57a84v 30J29ů63z53a 6861127196

Asi je potřeba rozlišit jaké škodliviny. Ta dvě procenta platí tuším pro CO2, a to u automobilů podle mě skutečně nemá smysl řešit. Ale u škodlivin působící v místě jako pevné částice, PAU a asi i ty NOx to asi smysl má - pokud by regulace měly vliv na emise v reálném provozu a ne jen v nesmyslně nastaveném cyklu v laboratoři.

+2/0
26.4.2017 13:47

Z87b93y53n19ě48k 23J86a77n10d89a 7183972805621

Jenže to je zase problém v tom, že nízké emise CO2 (na kterých se úděsně bazíruje), znamenají vyšší emise toho, co opravdu škodí...

+2/0
26.4.2017 15:11

V51á88c42l13a13v 30J62ů32z72a 6161697476

přesně tak, i proto nemá smysl řešit u aut CO2 ale právě ty skutečné škodliviny.

+2/0
26.4.2017 15:35

M35a20r27t22i26n 91K78a56r96á98s40e89k 9848773658818

No rekneme ze si to pamatujes blbe. Automobilovy provoz je naopak na spouste mist s prehledem nejvetsim zdrojem znecisteni, proto se taky tolik resi...

+3/−4
26.4.2017 13:51

P83e34t89r 75Č76e31r77m40á30k 9498835819550

V zásadě si to pamatuje dobře, osobní automobilová doprava (tedy bez té tězké nákladní) se skutečně na celkovém znečištění podílí zcela minimálně, byť zas jen 2% to taky nejsou.

Samozřejmě v některých lokalitách a aglomeracích je ten podíl vyšší. To o čem mluvíte vy však není věcí emisí ale samotného provozu a tedy víření polétavých částic, a to nějak drasticky nezachrání ani elektromobily...

+4/0
26.4.2017 15:14



Najdete na iDNES.cz