Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vylepšený golf vypíná motor za jízdy, šetří tak benzin

Vídeňské sympozium o motorech je takový autosalon, kde se neprezentují celá auta, ale novinky ze světa motorů. Nejnovější techniku už tradičně ve Vídni prezentuje Volkswagen. Letošním hitem je motor, který se cíleně vypíná za jízdy aby uspořil palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a82r68e82k 57K61l52u73f53a 3458584954296

Další systém, který jen podpoří to, že se auto dříve pokazí a majitel si půjde koupit další. Když se započítá faktor, jakou obrovskou ekologickou zátěží je výroba toho dalšího auta, tak je to v konečném důsledku řešení velmi neekologické. Protože stará známá pravda říká, že nejekologičtěji se chová člověk, který jezdí s jedním autem (je jedno, jaký má to auto motor, i kdyby to měl být osmiválec), dokud to auto jezdí a nemění auto tak často, jak by chtěli výrobci.

+1/0
30.5.2017 11:04

L53i32b78o37r 66J52a65n87e90č48e68k 4495865895371

Snad nebude dalsi generace eletromobilu od WV formalne na elektrinu ale prakticky bude jezdit na naftu.:-)

0/0
6.5.2017 18:16

P52a60v32e19l 85B23í11n92a 1423835192153

A co když budu potřebovat krizově přidat plyn?

+1/0
6.5.2017 17:56

H87o85n36z76a 44D86v79o62ř48á23k 1834175213385

Rv Další vývojový stupeň bude to, že se motor zapne jen na rozjetí a pak pokaždé, když rychlost klesne pod, dejme tomu, 10 km/h.

+1/0
4.5.2017 20:51

D88a58n43i80e91l 29L18u90g50o 3444587456

Určitě ten systém bude stát tolik, že návratnost bude někde na hranici životnosti a nebo ani žádná nebude, takže je to k ničemu. Ale ať se snaží vymýšlet dál a třeba někdy vytvoří něco, co bude užitečné.

+5/0
4.5.2017 16:47

J94o35s21e47f 69D32v77o65ř39á20č56e60k 9872854485765

lze ušetřit až 0,4l na 100km hmmm jo proč ne, dvakrat se prudčeji rozjedu, přišlápnu to do kopečka a je to zpět, a za to naserem řidiče lirtrovým motorem, zrychlenim horšim jak Škoda 105L a to to auto nejelo naloženy řidičem manželkou dvěma dětmi a kufrem bordelu na navštěvu k prarodičům, pak bych chtěl v kopečku předjíždět kamion

+6/0
4.5.2017 16:25

J53a45k48u93b 30S37t78a29š10e23k 4757279633534

Třeba to mají inženýři zmáknuté. Ale nevím, neustálé zapínání a vypínání nemůže být nic dobrého.

+4/0
4.5.2017 16:01

I37v90a81n 18M75i41n92á25ř 7442284767111

Nevím, zda by mě vypínání motoru za jízdy - nedohánělo k zoufalství :-(.

+3/0
4.5.2017 15:45

A81r37n69o56š42t 24P75á72t52e56k 4237316655757

Tak autu se za jízdy vypíná motor a oni to propagují jako výhodu :D

+4/0
4.5.2017 15:42
Foto

V34l97a71d51a 67V34a38n48e37k 9473846564928

Stopstart je nejhorší zařízení jaké jsem kdy na vozidle poznal....úplně zbytečné ,stejně je každý nechá vypnout..

+10/−1
4.5.2017 15:24

M32a42r35e67k 47W22o91l66f 3329857854462

Ja nevim, me to docela vyhovuje, asi zalezi na provedeni. Mel jsem strach jak to bude fungovat, ale IMA od Hondy funguje skvele, kdybych se nepodival na otackomer tak vubec nezaregistruju ze motor nebezi / startuje.

0/0
4.5.2017 15:57

J12o74s17e39f 15D34v16o82ř77á68č50e57k 9192894385725

vlastni zkušenost z firemní oktavky, šílena !!!!, raději jedu kia ceed 1,6 než oktavou 1,2 eco bio motor s nulovou emisní stopou akcelerací a výkonem, kdykoliv jsem s ni jel moje spotřeba byla kolem 9litru, ekoindex me jízdy se snad nevešel ani na stupnici, a to je stejná noha na plynu jako v kie kde jezdím za 7l/100km a doma s motorem 2,2 za 6,5l/100km nevím co tím ušetřim když spalím víc paliva a nejede to

+1/−2
4.5.2017 16:29

J43i51ř23í 63S19e81h50n14a14l 6445308632436

1.2 TSI nam ve firemni oktavce jezdi cca za 6. Je to tedy jeste bez start/stopu, OII. Stridaj se v tom ridici, ale 9 to nezralo nikomu, to snad ani nejde.

+1/0
4.5.2017 17:14

J88i48ř60í 68S76c60h93w32a23c31h 8638174868516

aneb pohádka o zlém turbo-vlkovi a hodné atmo-karkulce to vše korunováno srovnáním s dýzl-šípkovou-růženkou v domácí péči....;-D

0/0
4.5.2017 19:04

J74a32n 44S39i73n77n50r53e67i76c13h 6953975690721

Nejvice benzinu se usetri, kdyz auto stoji s vypnutym motorem v garazi. Zachraci zeme ovsem letaji na svoje konference Learjety, ktere spotrebuji palivo asi za 100 aut pri cruise rezimu. To je ovsem v poradku.

+2/0
4.5.2017 15:15

M19o50j90m26í44r 26M10o73t96y25č66k24a 3502785444360

Nejvíce benzínu ušetříte když si auto vůbec nekoupíte.

0/0
4.5.2017 16:14
Foto

T21o44m59á15š 73M40i65h79a20l74i22k 1449634693165

Zníženie o 0,2 litra? To stačí každú minútu dať na 2 sekundy dole nohu z plynu....

0/0
4.5.2017 15:15
Foto

T86o84m80á32š 15M29i89h86a77l77i16k 1779244323975

Niečo ako moja 20-ročná felícia (teraz už mám Fabiu II 1,4 16V) už asi existovať nebude.. tak dlho sa tieto moderné haraburdy nedožijú...

+1/0
4.5.2017 14:49

M15i27l56a41n 53S90ý34k39o16r38a 1408265147986

Tohle už uměl můj Golf IV, ale pak se zjistilo, že je to vadný palivový čerpadlo.

+11/0
4.5.2017 14:14

M61i39l66a19n 39N84ě91m45e59c 1535480426656

To máte jak se šampaňským - to byl taky původně omyl :)

+2/0
4.5.2017 14:50

K52a36r59e17l 66P73á92ž28e 4790906720452

Další bod bude auto, kde nebude motor vůbec (kvůli spotřebě přece) a bude mít v prostorech pedálů díru a řidič a spolujezdec budou šlapat... Ale bude extrémně úsporné :-)

+2/0
4.5.2017 14:11

H76o80n55z50a 16B10e30n37a56d21a 4672759919317

Jo, a automaticky otvírá okýnko, aby vyhodil kvalt.

+3/0
4.5.2017 13:19

Z86d48e61n77ě23k 74S10t63r73n31a48d 1635460966339

Tak tady se složitě honí každá desetinka litru na spotřebě, a pak si stejně všichni koupí obrovská těžká SUV, která mají spotřebu vyšší o celé litry.

+11/0
4.5.2017 12:56

J17i88ř92í 88S37c83h43w85a44c38h 8258914318976

tak ono to s těmi SUV s velkými motory dost souvisi. Aby si někdo mohl za "lacino" (bez ekologického poplatku) koupit SUV s 2.0-3.0, musí si někdo koupit menší auto s 1.0 tříválcem, ....s vypínáním válců nebo celého motoru.....;-)

+2/0
4.5.2017 14:41

M75o44j37m30í28r 22M24o14t14y89č18k70a 3552425904130

To je pravda jen částečně. Dnešní malý motor nadopovaný turbem má spotřebu v reálném provozu často velice podobnou té, co měl před pár lety atmosferický motor s o litr větším objemem.

+2/0
4.5.2017 16:16

J18i75ř22í 48S63c31h39w91a57c45h 8518194458856

to co jsem popsal, nemá s reálnými spotřebami nic společného, o tom jestli se celá výrobní flotila vejde do stanoveného průměru spotřeby rozhoduje jen papírová spotřeba dle NEDC.

+1/0
4.5.2017 19:16

M91a76r34t29i46n 10K30ř51í32ž 9923292270807

Ještě víc paliva by se ušetřilo, kdyby tam nedávali motor vůbec.

+1/0
4.5.2017 12:46

J31a42r94o91s39l77a68v 26P76o37r98t 7679827859915

Dejte tam konečně šlapadla a budete mít klid kluci ekologický .

+1/0
4.5.2017 12:41

J78a18n 76K38l22i36m65c88a34k 8542213497804

Já teda nevím, ale to vypínání motoru mi přijde jako děsný nesmysl. Nevím jak to vidí ostatní ridiči, ale já když sundám nohu z plynu tak chci brzdit a jsem rád, že v tu chvíli je pořád ještě možné brzdit motorem a motor má v tu chvíli stejně nulovou spotřebu. Chvil, kdy potřebuju jet setrvačností bez zařazené rychlosti je opravdu minimum a proto si mislím, že pro mne by úspora byla takřka nulová a ještě by mne znervózňovalo to, že nelze použít motor k brzdění. Když k tomu jetě připočtu to, že ten cirkus do toho auta bude něco stát, tak si myslím, že přínos se ještě navíc může změnit v zátěž.

+18/0
4.5.2017 12:08

A42n88t43o10n27í66n 82S92e68b57e91r19a 7503428540319

Dřív si zničís brzdy, Když z kopce nepojede motor.

+1/0
4.5.2017 13:46

V73á92c79l91a60v 90J96a87r83o51l58í62m 5215302195942

Vyvinuli motor, který neumí brzdit a navíc ušetří zhruba čtvrt litru paliva na sto kilometrů (reálný odhad, jestli vůbec). To je teda kauf. Na druhou stranu je na silnicích dost velký počet řidičů, kteří o vlastnosti motoru, že umí brzdit, zřejmě neví, když sjíždí jemné kopce s nohou na brzdě. Potkávám je často.

+5/0
4.5.2017 14:37

J20a33n 82V67a34l95o24u17c79h 6292277248550

Přesně tak - jako když před nějakými 13 lety chtěli opět vyrábět vlečné vozy k tramvajím. Jenže aby taková souprava brzdila jak má (staré tramvaje s vleky jezdily pomaleji a byly lehčí), rozdíl ceny mezi motorovým a vlečným vozem spolkla neustálá obnova ojetých brzd vleku (tramvaj až do 5km/h brzdí pouze elektrodynamicky). Takže ze 4 brněnských vleků jsou sklady a šatny, 2 ostravské jakž takž jezdí.

0/0
4.5.2017 17:53

K78a32r98e74l 86N44o64v43o75t44n10y 2591575689140

Jestli to dobre chapu, tak se to reseni tyka pouze aut s automatickou prevodovkou (DSG), ktera normalne pri pusteni plynu zarazuje volnobeh.

Na druhou stranu, staci malicko tuknout na brzdu, a ona zaradi a bude normalne brzdit motorem pri nulove spotrebe paliva, stejne jako je to bezne u manualnich prevodovek pri pusteni plynu se zarazenym rychlostnim stupnem.

Takze uplne nechapu, k cemu je tohle cele komplikovane a tudiz i na poruchy nachylne reseni vlastne dobre... Stacila by mala osveta mezi uzivateli DSG, a muzou vyuzivat vyhod brzdeni motorem stejne, jako uzivatele manualnich prevodovek.

0/0
4.5.2017 16:52

M70a72r59t62i81n85a 67L73e29v35á 6966668239

Všichni podvádí se spotřebou paliva, reálná je úplně jiná než udávaná, ale vyvineme další a další elektroniku, abychom snížili spotřebu o celých 0,2l. A vůbec totiž nezáleží na stylu jízdy a jiných parametrech! Člověka úplně přejde chuť na nové atuo.

+16/0
4.5.2017 11:18

J59i73ř46í 44S27c64h83w75a70c28h 8568854438596

a kde někdo tvrdí, že spotřeba vůbec nezáleží na stylu jízdy?

Reálných spotřeb je díky obrovskému množství kombinací různých "parametrů" a "stylů jízdy" cca "nekonečné množství". Udávaná spotřeba je jedna jediná podle nastavené normy a velmi pasívního stylu jízdy cyklu NEDC. Takže nikdo nemusí podvádět, jen do extrému se využívá možností, které ta dnešní norma dává.

0/0
4.5.2017 12:01

J72i34n98d30ř34i51c57h 27L47u41k56e81š 3599964123180

To s těma spotřebama máte pravdu, ale určitě víte, jak to paní myslela. Ta úspora je tak zanedbatelná v porovnání se složitostí systému, že se v běžném provozu ztratí...

+2/0
4.5.2017 12:33

J73i83ř89í 96S40e27h45n75a81l 6965848242856

Tak ty uspory paliva se skladaji ze spousty drobnych dilcich uprav ktere kazda sama o sove usetri skoro nic, ale ve vysledku kdyz se sectou, tak uz to zanedbatelne neni. To ze dnesni auta maji spotrebu o dost mensi nez pred 20 lety je postavene na spouste podobnych drobnosti a u kazde se da polemizovat o tom jestli stoji za to. Kdyz to ale vezmu v globalu a neresim jednotlive technicke detaily, tak bych si rozhodne vybral to moderni auto, nez to 20 let stare. Akorat ze tohle vyzaduje automatickou prevodovku a tu bych fakt nechtel.

+2/0
4.5.2017 13:01

P25e12t71r 22H42o74f98m11a55n18n 6949214425880

Tak moje 2. auto v rodine, Octavia I s 66kW 1.9 ma spotrebu 4.6- 4.8. Proste natankuju 50l a najedu I 1100 km na nadrz.

Ktere dnesni auto to ma?

0/0
4.5.2017 15:25

M62a67r67t81i66n 96K43a65r88á12s42e73k 9968523118448

Kazdy podobne velky diesel? Dnesni Octavia bude mit taky podobnou spotrebu (pritom je o kus vetsi). Bohuzel spotreba se nesnizuje zas ta viditelne, protoze motor musi plnit emisni normy, a kdybyste vzal motor a nstavil o "jednoduse" na co nejnizsi spotrebu, tak mu z vyfuhu poleti neskutecny sajrajt...

+1/0
4.5.2017 15:27

J19i65ř41í 24S75e29h23n17a60l 6955568982786

Jasne. Tohle jsem mel taky. Jezdil jsem za 5.6 dlouhodobe. Problem je ale v tom, ze tohle byl posledni motor optimalizovanej na spotrebu a ne na emise. A i presto ze jsem se o nej dobre staral a mel plnej servis jakej je potreba, tak proste z nej litaly saze tak, ze jsem se stydel necim takovym jezdit. Stejne jsou na tom vsechny diesely z tehle doby. Nekomu to nevadi a jezdi s tim dokud mu to nezakazou, ja se ho zbavil. Dnes mam vsechny auta na benzin a ty co maj moderni motory maji spotrebu jen o malo vetsi nez tohle TDI, ale maji vetsi vykon, netresou se jak sbijecka, jsou naprosto tichy a hlavne nemusim se za ne stydet. Taky me s nima v Nemecku pustej do mesta, coz vas uz leckde ne.

0/0
4.5.2017 16:37

L71a57d17i76s59l76a93v 24Š10r50a57j95e23r 4693968250897

Rapid 1,6 TDI, 77kW, jezdím i za 4,3l/100km, na nádrž i 1200 km, protože má nádrž na 55l :-PR^

0/0
4.5.2017 21:28

M72a63r90t88i75n 79K45a23r74á55s16e71k 9348663288718

No jo, ale densni motor ma takovych drobnosti, ktere snizuji spotrebu o nejakou desetinku spousty, ono 10 drobnosti s usporoou 0,2 litru jsou usetrene 2 litry ze...

0/0
4.5.2017 15:25

J18a80n 35K81o96n12v37a11l92i61n68k28a 5540781131335

Vypínání motoru za jízdy uměl už můj Fichtl. Zcela cíleně někde zdechnul a nejel. Tím, že jsem ho domů tlačil, jsem výrazně snížil spotřebu paliva i emise CO a NO.

+34/0
4.5.2017 11:11
Foto

O44n95d14r66e33j 97V35a43l41o31u52s15e68k 4560811787491

;-DR^

+4/0
4.5.2017 12:09

A24n86t86o10n22í61n 70S69e39b29e57r34a 7663198510219

Zajímavé, že se vždy v minulosti psalo že nejvíce ničí motor časté starty. A najednou je to v pořádku Rv

Každopádně když mám od někoho půjčené auto co má S/S tak mně to dost stersuje. Takové auto zatím nechci. ...

+19/−1
4.5.2017 10:43

J19i66n67d43ř29i45c73h 49M13i39t90t43e80r 6284245211546

První věc, kterou je na autě potřeba trvale deaktivovat.

+9/0
4.5.2017 11:41

A40n67t77o90n71í72n 36S74e46b74e72r68a 7343898190429

jo přemostěním okruhu

0/0
4.5.2017 12:16

J47i10n22d61ř43i74c74h 83M57i18t78t79e51r 6544275741266

Softwarově.

0/0
4.5.2017 12:27

J66i87ř28í 78S47c82h90w31a68c56h 8768494588936

motor ničí časté studené starty

0/0
4.5.2017 12:03

M95a53r42e67k 66M80a46l78ý 1562198691210

A systém start/stop ne? Co je pro motor lepší?

- při stání na každé křižovatce zhasnout motor a po pár sekundách ho nastartovat a nebo

- těch pár sekund na křižovatce nechat motor běžet na volnoběh

+4/0
4.5.2017 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.