Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vylepšený golf vypíná motor za jízdy, šetří tak benzin

Vídeňské sympozium o motorech je takový autosalon, kde se neprezentují celá auta, ale novinky ze světa motorů. Nejnovější techniku už tradičně ve Vídni prezentuje Volkswagen. Letošním hitem je motor, který se cíleně vypíná za jízdy aby uspořil palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a79r96e38k 40K81l46u79f40a 3428334174556

Další systém, který jen podpoří to, že se auto dříve pokazí a majitel si půjde koupit další. Když se započítá faktor, jakou obrovskou ekologickou zátěží je výroba toho dalšího auta, tak je to v konečném důsledku řešení velmi neekologické. Protože stará známá pravda říká, že nejekologičtěji se chová člověk, který jezdí s jedním autem (je jedno, jaký má to auto motor, i kdyby to měl být osmiválec), dokud to auto jezdí a nemění auto tak často, jak by chtěli výrobci.

+1/0
30.5.2017 11:04

L33i65b59o18r 16J53a75n32e21č78e92k 4385805115741

Snad nebude dalsi generace eletromobilu od WV formalne na elektrinu ale prakticky bude jezdit na naftu.:-)

0/0
6.5.2017 18:16

P39a15v43e22l 46B92í10n90a 1393655162123

A co když budu potřebovat krizově přidat plyn?

+1/0
6.5.2017 17:56

H13o45n66z55a 26D79v69o98ř68á67k 1474655573525

Rv Další vývojový stupeň bude to, že se motor zapne jen na rozjetí a pak pokaždé, když rychlost klesne pod, dejme tomu, 10 km/h.

+1/0
4.5.2017 20:51

D50a34n97i20e70l 61L33u74g29o 3514987506

Určitě ten systém bude stát tolik, že návratnost bude někde na hranici životnosti a nebo ani žádná nebude, takže je to k ničemu. Ale ať se snaží vymýšlet dál a třeba někdy vytvoří něco, co bude užitečné.

+5/0
4.5.2017 16:47

J72o85s54e32f 75D58v20o12ř15á70č66e77k 9632924135865

lze ušetřit až 0,4l na 100km hmmm jo proč ne, dvakrat se prudčeji rozjedu, přišlápnu to do kopečka a je to zpět, a za to naserem řidiče lirtrovým motorem, zrychlenim horšim jak Škoda 105L a to to auto nejelo naloženy řidičem manželkou dvěma dětmi a kufrem bordelu na navštěvu k prarodičům, pak bych chtěl v kopečku předjíždět kamion

+6/0
4.5.2017 16:25

J89a35k66u55b 31S40t94a41š56e15k 4197189753924

Třeba to mají inženýři zmáknuté. Ale nevím, neustálé zapínání a vypínání nemůže být nic dobrého.

+4/0
4.5.2017 16:01

I48v95a66n 17M79i13n67á76ř 7372504497771

Nevím, zda by mě vypínání motoru za jízdy - nedohánělo k zoufalství :-(.

+3/0
4.5.2017 15:45

A65r78n67o30š56t 76P57á45t83e92k 4847526285417

Tak autu se za jízdy vypíná motor a oni to propagují jako výhodu :D

+4/0
4.5.2017 15:42
Foto

V90l22a75d69a 49V11a35n21e32k 9703216564238

Stopstart je nejhorší zařízení jaké jsem kdy na vozidle poznal....úplně zbytečné ,stejně je každý nechá vypnout..

+10/−1
4.5.2017 15:24

M10a29r23e97k 26W16o52l73f 3269727364582

Ja nevim, me to docela vyhovuje, asi zalezi na provedeni. Mel jsem strach jak to bude fungovat, ale IMA od Hondy funguje skvele, kdybych se nepodival na otackomer tak vubec nezaregistruju ze motor nebezi / startuje.

0/0
4.5.2017 15:57

J42o59s40e19f 54D20v23o88ř47á22č54e11k 9662114485515

vlastni zkušenost z firemní oktavky, šílena !!!!, raději jedu kia ceed 1,6 než oktavou 1,2 eco bio motor s nulovou emisní stopou akcelerací a výkonem, kdykoliv jsem s ni jel moje spotřeba byla kolem 9litru, ekoindex me jízdy se snad nevešel ani na stupnici, a to je stejná noha na plynu jako v kie kde jezdím za 7l/100km a doma s motorem 2,2 za 6,5l/100km nevím co tím ušetřim když spalím víc paliva a nejede to

+1/−2
4.5.2017 16:29

J53i56ř96í 19S98e62h57n25a69l 6945688462746

1.2 TSI nam ve firemni oktavce jezdi cca za 6. Je to tedy jeste bez start/stopu, OII. Stridaj se v tom ridici, ale 9 to nezralo nikomu, to snad ani nejde.

+1/0
4.5.2017 17:14

J66i74ř49í 48S20c17h51w94a12c76h 8598964678746

aneb pohádka o zlém turbo-vlkovi a hodné atmo-karkulce to vše korunováno srovnáním s dýzl-šípkovou-růženkou v domácí péči....;-D

0/0
4.5.2017 19:04

J87a74n 22S40i25n67n10r30e68i75c26h 6593785110241

Nejvice benzinu se usetri, kdyz auto stoji s vypnutym motorem v garazi. Zachraci zeme ovsem letaji na svoje konference Learjety, ktere spotrebuji palivo asi za 100 aut pri cruise rezimu. To je ovsem v poradku.

+2/0
4.5.2017 15:15

M48o58j51m76í23r 80M46o14t61y55č93k95a 3562515784460

Nejvíce benzínu ušetříte když si auto vůbec nekoupíte.

0/0
4.5.2017 16:14
Foto

T21o41m86á69š 49M57i64h53a78l73i46k 1159724313605

Zníženie o 0,2 litra? To stačí každú minútu dať na 2 sekundy dole nohu z plynu....

0/0
4.5.2017 15:15
Foto

T37o49m80á62š 27M18i30h53a93l50i69k 1599834303705

Niečo ako moja 20-ročná felícia (teraz už mám Fabiu II 1,4 16V) už asi existovať nebude.. tak dlho sa tieto moderné haraburdy nedožijú...

+1/0
4.5.2017 14:49

M53i77l88a39n 14S27ý90k40o73r89a 1938975977486

Tohle už uměl můj Golf IV, ale pak se zjistilo, že je to vadný palivový čerpadlo.

+11/0
4.5.2017 14:14

M43i41l41a39n 93N65ě56m74e88c 1615380906866

To máte jak se šampaňským - to byl taky původně omyl :)

+2/0
4.5.2017 14:50

K29a78r97e79l 32P18á29ž68e 4250436270432

Další bod bude auto, kde nebude motor vůbec (kvůli spotřebě přece) a bude mít v prostorech pedálů díru a řidič a spolujezdec budou šlapat... Ale bude extrémně úsporné :-)

+2/0
4.5.2017 14:11

H46o18n16z71a 32B20e31n14a59d18a 4382299889647

Jo, a automaticky otvírá okýnko, aby vyhodil kvalt.

+3/0
4.5.2017 13:19

Z23d78e88n37ě10k 23S39t97r21n93a91d 1245740896289

Tak tady se složitě honí každá desetinka litru na spotřebě, a pak si stejně všichni koupí obrovská těžká SUV, která mají spotřebu vyšší o celé litry.

+11/0
4.5.2017 12:56

J74i25ř97í 22S60c29h48w68a26c38h 8288684818426

tak ono to s těmi SUV s velkými motory dost souvisi. Aby si někdo mohl za "lacino" (bez ekologického poplatku) koupit SUV s 2.0-3.0, musí si někdo koupit menší auto s 1.0 tříválcem, ....s vypínáním válců nebo celého motoru.....;-)

+2/0
4.5.2017 14:41

M20o50j77m89í66r 93M50o78t87y42č14k13a 3472965214780

To je pravda jen částečně. Dnešní malý motor nadopovaný turbem má spotřebu v reálném provozu často velice podobnou té, co měl před pár lety atmosferický motor s o litr větším objemem.

+2/0
4.5.2017 16:16

J18i44ř41í 85S84c92h40w17a38c45h 8748194718986

to co jsem popsal, nemá s reálnými spotřebami nic společného, o tom jestli se celá výrobní flotila vejde do stanoveného průměru spotřeby rozhoduje jen papírová spotřeba dle NEDC.

+1/0
4.5.2017 19:16

M81a53r57t64i10n 53K24ř33í18ž 9943772940377

Ještě víc paliva by se ušetřilo, kdyby tam nedávali motor vůbec.

+1/0
4.5.2017 12:46

J64a18r57o80s50l56a47v 29P83o37r95t 7579277209695

Dejte tam konečně šlapadla a budete mít klid kluci ekologický .

+1/0
4.5.2017 12:41

J61a31n 29K41l17i88m60c59a55k 8822953677644

Já teda nevím, ale to vypínání motoru mi přijde jako děsný nesmysl. Nevím jak to vidí ostatní ridiči, ale já když sundám nohu z plynu tak chci brzdit a jsem rád, že v tu chvíli je pořád ještě možné brzdit motorem a motor má v tu chvíli stejně nulovou spotřebu. Chvil, kdy potřebuju jet setrvačností bez zařazené rychlosti je opravdu minimum a proto si mislím, že pro mne by úspora byla takřka nulová a ještě by mne znervózňovalo to, že nelze použít motor k brzdění. Když k tomu jetě připočtu to, že ten cirkus do toho auta bude něco stát, tak si myslím, že přínos se ještě navíc může změnit v zátěž.

+18/0
4.5.2017 12:08

A84n36t46o17n88í64n 74S98e79b64e33r62a 7343788970269

Dřív si zničís brzdy, Když z kopce nepojede motor.

+1/0
4.5.2017 13:46

V60á17c81l42a53v 70J85a75r45o87l48í14m 5575122975532

Vyvinuli motor, který neumí brzdit a navíc ušetří zhruba čtvrt litru paliva na sto kilometrů (reálný odhad, jestli vůbec). To je teda kauf. Na druhou stranu je na silnicích dost velký počet řidičů, kteří o vlastnosti motoru, že umí brzdit, zřejmě neví, když sjíždí jemné kopce s nohou na brzdě. Potkávám je často.

+5/0
4.5.2017 14:37

J88a81n 43V57a89l87o68u62c44h 6702807668940

Přesně tak - jako když před nějakými 13 lety chtěli opět vyrábět vlečné vozy k tramvajím. Jenže aby taková souprava brzdila jak má (staré tramvaje s vleky jezdily pomaleji a byly lehčí), rozdíl ceny mezi motorovým a vlečným vozem spolkla neustálá obnova ojetých brzd vleku (tramvaj až do 5km/h brzdí pouze elektrodynamicky). Takže ze 4 brněnských vleků jsou sklady a šatny, 2 ostravské jakž takž jezdí.

0/0
4.5.2017 17:53

K77a81r19e61l 43N93o74v24o34t20n23y 2491695719100

Jestli to dobre chapu, tak se to reseni tyka pouze aut s automatickou prevodovkou (DSG), ktera normalne pri pusteni plynu zarazuje volnobeh.

Na druhou stranu, staci malicko tuknout na brzdu, a ona zaradi a bude normalne brzdit motorem pri nulove spotrebe paliva, stejne jako je to bezne u manualnich prevodovek pri pusteni plynu se zarazenym rychlostnim stupnem.

Takze uplne nechapu, k cemu je tohle cele komplikovane a tudiz i na poruchy nachylne reseni vlastne dobre... Stacila by mala osveta mezi uzivateli DSG, a muzou vyuzivat vyhod brzdeni motorem stejne, jako uzivatele manualnich prevodovek.

0/0
4.5.2017 16:52

M25a70r50t77i66n78a 72L51e44v50á 6356718489

Všichni podvádí se spotřebou paliva, reálná je úplně jiná než udávaná, ale vyvineme další a další elektroniku, abychom snížili spotřebu o celých 0,2l. A vůbec totiž nezáleží na stylu jízdy a jiných parametrech! Člověka úplně přejde chuť na nové atuo.

+16/0
4.5.2017 11:18

J29i96ř82í 89S29c79h66w16a39c51h 8238174328396

a kde někdo tvrdí, že spotřeba vůbec nezáleží na stylu jízdy?

Reálných spotřeb je díky obrovskému množství kombinací různých "parametrů" a "stylů jízdy" cca "nekonečné množství". Udávaná spotřeba je jedna jediná podle nastavené normy a velmi pasívního stylu jízdy cyklu NEDC. Takže nikdo nemusí podvádět, jen do extrému se využívá možností, které ta dnešní norma dává.

0/0
4.5.2017 12:01

J63i71n30d17ř30i26c67h 46L73u30k13e98š 3259154403730

To s těma spotřebama máte pravdu, ale určitě víte, jak to paní myslela. Ta úspora je tak zanedbatelná v porovnání se složitostí systému, že se v běžném provozu ztratí...

+2/0
4.5.2017 12:33

J21i18ř31í 35S93e37h37n33a29l 6885148932856

Tak ty uspory paliva se skladaji ze spousty drobnych dilcich uprav ktere kazda sama o sove usetri skoro nic, ale ve vysledku kdyz se sectou, tak uz to zanedbatelne neni. To ze dnesni auta maji spotrebu o dost mensi nez pred 20 lety je postavene na spouste podobnych drobnosti a u kazde se da polemizovat o tom jestli stoji za to. Kdyz to ale vezmu v globalu a neresim jednotlive technicke detaily, tak bych si rozhodne vybral to moderni auto, nez to 20 let stare. Akorat ze tohle vyzaduje automatickou prevodovku a tu bych fakt nechtel.

+2/0
4.5.2017 13:01

P28e37t69r 43H48o19f79m24a42n15n 6559794815320

Tak moje 2. auto v rodine, Octavia I s 66kW 1.9 ma spotrebu 4.6- 4.8. Proste natankuju 50l a najedu I 1100 km na nadrz.

Ktere dnesni auto to ma?

0/0
4.5.2017 15:25

M61a86r29t64i61n 74K64a39r14á85s95e44k 9368443968878

Kazdy podobne velky diesel? Dnesni Octavia bude mit taky podobnou spotrebu (pritom je o kus vetsi). Bohuzel spotreba se nesnizuje zas ta viditelne, protoze motor musi plnit emisni normy, a kdybyste vzal motor a nstavil o "jednoduse" na co nejnizsi spotrebu, tak mu z vyfuhu poleti neskutecny sajrajt...

+1/0
4.5.2017 15:27

J40i22ř73í 59S54e92h42n65a75l 6945598592786

Jasne. Tohle jsem mel taky. Jezdil jsem za 5.6 dlouhodobe. Problem je ale v tom, ze tohle byl posledni motor optimalizovanej na spotrebu a ne na emise. A i presto ze jsem se o nej dobre staral a mel plnej servis jakej je potreba, tak proste z nej litaly saze tak, ze jsem se stydel necim takovym jezdit. Stejne jsou na tom vsechny diesely z tehle doby. Nekomu to nevadi a jezdi s tim dokud mu to nezakazou, ja se ho zbavil. Dnes mam vsechny auta na benzin a ty co maj moderni motory maji spotrebu jen o malo vetsi nez tohle TDI, ale maji vetsi vykon, netresou se jak sbijecka, jsou naprosto tichy a hlavne nemusim se za ne stydet. Taky me s nima v Nemecku pustej do mesta, coz vas uz leckde ne.

0/0
4.5.2017 16:37

L13a75d54i21s14l74a46v 98Š34r51a28j31e87r 4323838460137

Rapid 1,6 TDI, 77kW, jezdím i za 4,3l/100km, na nádrž i 1200 km, protože má nádrž na 55l :-PR^

0/0
4.5.2017 21:28

M82a45r27t53i73n 42K16a32r77á68s53e63k 9878663248148

No jo, ale densni motor ma takovych drobnosti, ktere snizuji spotrebu o nejakou desetinku spousty, ono 10 drobnosti s usporoou 0,2 litru jsou usetrene 2 litry ze...

0/0
4.5.2017 15:25

J60a11n 19K51o32n31v68a59l88i15n70k54a 5370651701585

Vypínání motoru za jízdy uměl už můj Fichtl. Zcela cíleně někde zdechnul a nejel. Tím, že jsem ho domů tlačil, jsem výrazně snížil spotřebu paliva i emise CO a NO.

+34/0
4.5.2017 11:11
Foto

O29n71d21r24e42j 34V38a43l48o88u36s15e91k 4440461837131

;-DR^

+4/0
4.5.2017 12:09

A27n37t30o74n94í80n 60S75e66b63e68r70a 7603938210979

Zajímavé, že se vždy v minulosti psalo že nejvíce ničí motor časté starty. A najednou je to v pořádku Rv

Každopádně když mám od někoho půjčené auto co má S/S tak mně to dost stersuje. Takové auto zatím nechci. ...

+19/−1
4.5.2017 10:43

J94i44n25d55ř10i71c35h 71M74i13t43t94e63r 6674535671856

První věc, kterou je na autě potřeba trvale deaktivovat.

+9/0
4.5.2017 11:41

A51n20t38o49n82í33n 90S59e48b75e69r69a 7713868930259

jo přemostěním okruhu

0/0
4.5.2017 12:16

J16i96n10d31ř38i13c54h 11M58i98t91t46e65r 6224975201106

Softwarově.

0/0
4.5.2017 12:27

J83i18ř82í 81S58c21h20w33a94c60h 8948654128136

motor ničí časté studené starty

0/0
4.5.2017 12:03

M25a48r79e56k 69M53a46l57ý 1482648371900

A systém start/stop ne? Co je pro motor lepší?

- při stání na každé křižovatce zhasnout motor a po pár sekundách ho nastartovat a nebo

- těch pár sekund na křižovatce nechat motor běžet na volnoběh

+4/0
4.5.2017 12:35



Najdete na iDNES.cz