Diskuze

Průlom: automobilisté mají nárok na rozdíl v ceně auta po nehodě

Automobilisté se mohou domáhat náhrady rozdílu mezi tržní cenou vozidla před nehodou a po opravě. Justice má podle dnešního nálezu Ústavního soudu respektovat ekonomickou realitu. Cena havarovaného a opraveného vozidla bývá při dalším prodeji výrazně nižší, a to i tehdy, když nehoda nemá žádné následky z hlediska funkčnosti a vzhledu auta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tohle má logiku a mnohokrát jsem si to říkal, že Vám někdo znehodnotí auto a díky tomu máte další ztrátu při prodeji. Nikdo nechce havarované autu, to jest je to snížení tržní ceny proti srovnatelnému modelu ve stejném stáří R^R^R^

2 0
možnosti

A teď ještě proplácet čas ztracený běháním po servisech, pojišťovnách a komplikace s nepojízdným autem.

2 0
možnosti

Ilustrační snímek.

Auto se dvěma mrtvými.

1 0
možnosti

ja nevim jestli jsem to spravne pochopil ... ale dejme tomu ze mam 3 roky stare auto ktere jsem koupil za 350 000 a budu mit nehodu tak ze mi auto zrusi na totalku... po tech letech mi auto pojistovna ohodnoti na 250 000 tak muzu po pojistovne zadat 100 000 jako nahradu ze chci zase nove auto?

0 0
možnosti

D57a83v55i25d 19B87ö81h88m

5. 5. 2017 12:08

Myslím si že ne.

Podle mě je to tak, že vám ho pojišťovna ocení na 250 000 před nehodou.

Ale vy ho prodáte max za 200 000- protože je bourané a bazar vám víc nedá.

A ten kdo nehodu zavinil, nebo pojišťovna toho viníka) by vám měli těch 50 000 doplatit.

Aspoň tak to chápu já.

6 0
možnosti

Nárok sice bude, ale pojišťovna si to zase nějak odůvodní, aby plnila podle svých představ.

0 0
možnosti

A proto se nesmíte nechat ukecat a zastrašit pojišťovnou, ale naopak vzít věc do svých rukou a pojišťovně pohrozit dalším postupem. Když na to nepřistoupí, soudit se o plnou náhradu podle platných nároků vyplývajících ze zákonů.

1 0
možnosti

Prý, že je cena bouraného vozu nižší, haha. 90% vozů z druhé ruky bylo bouraných a jejich ceny rozhodně výrazně nižší nejsou, pokud to tedy není slepenec na první pohled...

0 0
možnosti

Super, ale vídím také další důsledek - zdražení pojištění.

4 1
možnosti

Jestli se zdraží pojištění odpovědnosti pro rizikové řidiče (třeba systémem malusů), ale pak bude funkční pro poškozené, tak to bude jen dobře.

2 0
možnosti
Foto

Je to správný princip. Viník má poškozeného úplně odškodnit, ne-li i něco navíc. Odpovědnost se tomu říká, nelze zdůrazňovat jen svobodu.

11 0
možnosti
Foto

Není mmch "amortizace" při opravách tak trochu dekádu ilegální, dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. II. ÚS 2221/07 ze dne 19. března 2008??

9 0
možnosti

Jaká byla cena vozidla před nehodou, jak staré bylo vozidlo, kolik km mělo najeto?? Zcela zásadní informace se tu neuvádějí, ale diskutovat se vehementně bude, že? Ono se to znehodnocení odvíjí celkem zásadně od těchto parametrů! Takže pokud páni novináři napíší A musí napsat i B aby to mělo hlavu a patu! Tento článek v podstatě nevypovídá naprosto o ničem.

4 0
možnosti

Tem článek říká, že ÚS rozhodl dnes.

1 0
možnosti