Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na vodík nemají kde tankovat, to brzdí jejich rozmach

Auta s vodíkovými palivovými články by mohla jednoho dne svést boj o ovládnutí silnic bez znečišťujících zplodin s elektrickými vozy. Avšak pouze v případě, že pro ně bude postaveno více čerpacích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K65a44r95e19l 76P31l98š97e18k 9298908628547

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
8.5.2017 18:08

H21o18n26z68a 43T54a71r 3349352554332

ANO Vodík je prostě Bomba

https://www.youtube.com/watch?v=29IpK5JfPgs

0/0
8.5.2017 16:19

P17e60t90r 59K95o83š77í81č63e39k 8661940265781

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
7.5.2017 14:47

E91r88i23k 27S87a90n85e16t88r39i77k 4868530210324

V zime je to asi masovo nepoužitelné.

0/0
7.5.2017 11:59

J32i93r57i 82B15e59c79v47a30r 7252539896

Před mnoha lety jsem na autosalonu ve Frankfurtu četl infopanel u vodíkové Mazdy RX-8. V podstatě tam bylo napsáno, že to mají vcelku vychytané -ale předběhli dobu, takže to dají "k ledu" a vytáhnou, až bude síť tankovacích stanic..

0/0
7.5.2017 10:10

B34o67h37u42m26í37r 55E26l65i80á48š 1281658934392

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
7.5.2017 9:18

J73i46ř47í 73K61o83c33u79r34e17k 6245784585758

Já bych řekl, že tohle by žádný politik diktovat neměl.

0/0
8.5.2017 17:31

J44a33r91o30s63l53a89v 61K82a60d30l72e72c 5131659982281

Aby nakonec bylo dost kyslíku...:-P

0/0
7.5.2017 9:04

T19o67m21á16š 84S46m90í73t65a27l 5521587833495

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
7.5.2017 8:46
Foto

J92a31n 34Č45e26r93m38á14k 4209788525727

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
6.5.2017 23:38

P74a70v94e83l 15J69e65ř94á18b92e21k 7841692664747

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
6.5.2017 20:44

D76e15n69i49s 67H60u36m83l 4552775735616

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
6.5.2017 19:51

M87i49c66h94a46l 45M89a61r84c14i10á31n 1449649711635

A to jste ještě nepočítal s českou spotřební daní a nenažraností pumpařů. :D

0/0
7.5.2017 12:47
Foto

J33a64r58o67m21í34r 87H45l58u52b67e26k 2956950434951

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
6.5.2017 19:50

P65a13v69e58l 71J13e59ř98á64b66e52k 7421492964857

Pokud bude dost vody, bude i energie.

Každý bude mít doma vlastní generátor na výrobu elektřiny, který bude poháněn například rotopedem.

Taťka přijede domu celý usazený z kanceláře a tak si sedne ke generátoru a našlape si energii na domácí výrobu vodíku.

To samé v práci - zaměstnanci v kancelářích a dalších sedavých prací zároveň budou šlapáním pohánět generátor pro vodík do služebních aut.

Dle mne, příští generace bude i zdravá - bude stále v pohybu.

+1/−3
6.5.2017 20:29

J44o95s76e26f 43V52a84l25a 9380953973773

no zkuste si to sam - na rotopedu si nevyrobite ani tolik energie, abyste si ohral vodu na salek kavy.........maximalni kratkodoby vykon okolo 200 W a dlouhodoby vykon tak 50-100 W podle trenovanosti.

+6/0
6.5.2017 21:24

H50o48n56z65a 29T11a39r 3729712604222

Odkud se má ten vodík brát?

http://www.teslafan.cz/clanky/bude-budoucnosti-spojeni-vodiku-s-palivovym-clankem

0/−4
6.5.2017 21:04

M63i67c96h16a35l 70T36o12m10i61n75s51k82ý 9521215277664

na rozdíl od mého odkazu je toto tendenční článek bez čísel.

0/0
6.5.2017 22:58

J68i14n91d17ř33i56c92h 79M63i37t78t70e88r 6844315761986

Výroba vodíku elektrolýzou vody z přebytku kapacit nesmyslných obnovitelných zdrojů by dávala smysl. Byla by to forma skladování energie.

+2/−1
7.5.2017 9:33

J89a71n 26K81o24t75a30s 9559940962366

a co takhle skladovat vyrobenou energii do baterií - bylo by to bezpečnější, účinnost by byla cca 2-3x vyšší než to, co navrhujete, takže by nebylo třeba ani tolik nesmyslných obnovitelných zdrojů

0/0
7.5.2017 17:11

J38i98n60d95ř46i64c47h 13M28i83t14t68e37r 6644815511806

Taky jedna z možností. Ale autům na vodík je to k ničemu. Ta potřebují vodík, elektřinu si umí udělat samy.

0/0
7.5.2017 17:16

J33i62ř15í 61K20o36c38u12r89e47k 6585964205958

No jo, ale když je ten vodík asi 10x dražší ...

Hej! Já chci dotovat slivovici! Tak je tady 10x dražší než pivo.

0/0
8.5.2017 17:23

J28i93n28d66ř89i23c32h 84M65i46t72t40e42r 6354895731116

Dotace ani omylem. Když to bude mít smysl, tak se to prosadí i bez dotací. Když ne, ať to klidně chcípne.

0/0
8.5.2017 18:09

T90o23m24á93š 84K70u97c36h19a22ř 3467491548511

Chápu to dobře, že v mrazu vyrobí odkapávající voda například na křižovatkách, kde se déle stojí, jedno velké kluziště? :-P

0/0
6.5.2017 19:37

P84a34v64e46l 77N23á41r95o84ž43n60ý 6329729353296

To je v pohodě, když dostanete v mrazu smyk tak se zarazíte o nejbližší stojící elektromobil, kterému v mrazu odešla baterie, v tomto pohledu je systém dokonale promyšleny.

+8/−5
6.5.2017 19:57

T61o37m21á75š 32K63u21c48h97a90ř 3847161308501

To by mohlo být docela o ústa. Elektromobily mráz nerady a navíc si v nich nejspíš řidič bude topit přídavným topením. Takže jak tam na jedné pomačkané hromadě bude bude elektromobil s otevřeným ohněm a pomalu vybuchujícími zkratovanými články a k tomu ještě auto na vodík, tak bych poblíž fakt být nechtěl. ;-D

+4/0
6.5.2017 20:19

P67a79v10e40l 80J36e61ř28á92b92e87k 7661392904517

S vaším jménem mne to trochu nestání u takového auta zaráží.

To je přímo skvělá možnost využít na nějakou kulinářskou specialitku připravenou na ohni auta.

Nebo vybuchující auta využít na naklepání roštěnky či řízků.

0/0
6.5.2017 20:32
Foto

J68a64n 18Č70e24r42m88á82k 4379158535927

;-D;-D;-D

0/0
6.5.2017 20:20

M49o58j26m37í54r 60M95o53t62y34č69k54a 3412355734690

No, ona ta voda přece odkapává i z normálních aut která spalují palivo dobře. Přece jen z uhlovodíků je nakonec CO2 a H2O.

+5/0
6.5.2017 20:45

M80i83c80h94a56l 40T36o75m51i26n46s22k61ý 9361165907324

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
6.5.2017 19:36

H20o33n72z41a 96T43a14r 3159302954362

Proč je vodík na ústupu?

http://www.auto.cz/vodik-kontra-akumulator-proc-je-vodik-na-ustupu-105346

+2/0
7.5.2017 1:55
Foto

M38i44c10h43a57l 17B86r80e74š26k26o97v41e78c 4251928344896

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
6.5.2017 19:04

P62a39v24e46l 80N98á38r39o65ž74n63ý 6839689273946

Kontrolní otázka, tušíte kde se bere hen ten vodík?

+5/−2
6.5.2017 19:12

M35i42r92e18k 59T40u86r20e88č92e89k 4413182790172

Furt to je lepsi, proud do baterii se stejne musi "nekde" vyrabet tak jako vodik. Ale porad vodik vyjde lepsi, kdyz si predstavim ty stovky tun baterii vyrabet a pak ty toxicke chemikalie a skodliviny vyhazovat nebo rozebirat a recyklovat. O komfortu (topeni, chlazeni) v aute s baterkama ani nemluve...

+4/−4
6.5.2017 19:23

P17a80v73e90l 83N24á36r10o15ž44n67ý 6939339283636

Baterie jsou nesmysl o tom žádná, ale stejný nesmysl je za života nás všech i vodík.

Jelikož na mojí prostou otázku není schopen nikdo odpovědět, odpovím si sám. Vodík se vyrábí světe div se rozkladem zemního plynu nebo rozkladem ropy. Jelikož je to za běžných podmínek plyn a to plyn s nejmenší molekulou je zde velká spotřeba energie na jeho stlačení do tlakové nádoby a jsou zde problémy s těsností palivové soustavy. Proboha ,který blbec tohle může považovat za vhodný pohon pro masový automobilismus? To snad můžeme rovnou zůstat u CNG, protože vodík jen vkládá fabriku na rozklad CNG a zhoršuje problémy s ventily a nádržemi , které zná každý kdo dostal geniální nápad pořídit si auto na CNG.

+2/−4
6.5.2017 19:53

M78o89j83m14í33r 28M83o15t23y10č68k49a 3812385114900

Rozkladem metanu ano, ale rozkladem ropy ne. Existuje více metod pro průmyslovou výrobu vodíku, ale v poslední době převládají rozklad metanu a elektrolýza vody.

+2/0
6.5.2017 20:52

T31o57m91á83š 78L68i41s27k89a 6900739984844

Ale prdlajs, samozřejmě se vodík z ropy vyrábí a v ČR je to dokonce jedna z hlavních metod výroby v Litvínovské rafinerii. Nebudu popisovat celý proces zpracování ropy, ale řekněme že předposlední operací po oddělení lehkých a středních frakcí je operace, které se říká Visbreaking do které jde při plném výkonu 2500 tun denně. No a to co zbyde přechází na jednotku POX, kde ze za tlaku 3,5MPa a teploty 1300C zbytky zplynují a vyrábí se právě vodík a saze Chemacarb, výroba vodíku je 122 tisíc m3/hodina..

+5/0
6.5.2017 21:18

H41o76n17z29a 14T88a66r 3229332734922

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk#Tvorba_v.C2.A0p.C5.99.C3.ADrod.C4.9B_a.C2.A0pr.C5.AFmyslov.C3.A1_v.C3.BDroba

0/0
6.5.2017 21:30

H16o21n33z18a 55T23a45r 3779562524832

Spolana Neratovice Vedlejším produktem výroby je vodík

P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }P.western { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.ctl { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }

Výroba chloru (Cl2) a louhu (NaOH) - elektrolýza

Základnímprincipem výroby hydroxidu sodného (NaOH) a plynného chloru (Cl2)ve společnosti Spolana, a.s. je elektrolytický rozklad horkého atéměř nasyceného roztoku chloridu sodného (NaCl v amalgamovýchelektrolyzérech. Elektrolyzéry jsou vybaveny aktivovanýmirozměrově stálými anodami a vertikálními rozkladači amalgamu.Vedlejším produktem výroby je vodík (H2).

0/0
6.5.2017 21:42

J24a63n86a 46H87o98r20á14č47k86o17v96á 5936942798810

http://www.prvky.com/1.html

+1/0
6.5.2017 22:10

H69o15n36z96a 25T46a67r 3749332554952

Vodíkové auto Palivový článek ? Jenže podle vašeho měřítka je také trapné. Obsahuje také tu trapnou baterku. Pro ukládání el. energie kterou vyprodukuje palivový článek nebo je potřeba akumulovat při rekuperaci. .

Toyota's big bet on hydrogenhttps://www.youtube.com/watch?v=sAFJTGfKp78

Zástupci Toyota přiznávají, že masívní nástup EV způsobil pokles zájmu o vodíkový pohon.

http://www.cheatsheet.com/automobiles/would-toyota-shift-to-electric-cars-mean-death-to-fuel-cells.html/?a=viewall

Lide kteří zažili co dokáže výbuch CNG / LPG si to nekoupí.

http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri-cerpani-nadrz-fcg-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160504_165237_pardubice-zpravy_alh

Lidé často argumentují Elektromobil bych si koupil, ale je příliš drahý .

Automobil poháněný palivovým článkem je ještě složitější a také dražší než čistý elektromobil. https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

Palivový článek má omezenou životnost .

Když natankujete a automobil stojí Vodík se v nádržích rozpíná Musí se spotřebovávat / upouštět.

+3/−2
6.5.2017 21:17

H48o43n47z88a 83T31a54r 3399292304932

V nákladní dopravě a velkém nájezdu ANO

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+truck

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+train

Pro nadšence vodíkový zapalovač (na vlastní nebezpečí)

https://www.youtube.com/watch?v=G7s49h-krsc

0/0
6.5.2017 21:34

R83o29b35i25n 75Ž98i20ž40k50a 2488494856476

Hype (a s ním související lepší prodeje) neznamenají lepší technologii.

Vodík není CNG a s nebezpečností se od začátku počítá. A ani hořící Tesla není žádný med http://auto.idnes.cz/tesla-nizozemi-elektromobil-hasici-d6u-/automoto.aspx?c=A160908_152628_automoto_fdv . Jakákoliv energetická hustota, která je schopná dopravit auto pětset kilometrů za pár hodin, je prostě potenciální bomba.

Elektromobil je skutečně pořád drahý, stejně tak vodíková auta (i když Mirai je pokud vím levnější než Tesla) Koncovou cenu určí až masová produkce a tam má elektromobil obrovský náskok (viz první bod).

Omezenou životnost má i baterie.

Nešiřte tyhle polopravdy pane Tare.

+1/0
7.5.2017 16:48

H62o19n84z19a 90T17a89r 3979542604302

Souhlas Nehořlavé auto ještě nikdo nevyrábí .

LZ 129 Hindenburg Zeppelin během 34 sekund celá vzducholoď shořela.

Při extrémní nehodě hoří i akumulátory

https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

Golf E, Leaf , BMW i3 BEV....s menším dojezdem už jde koupit, a jsou levnější než Toyota Mirai

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://auto.idnes.cz/cesko-ma-prvni-benzinku-na-vodik-ve-stredni-evrope-je-v-neratovicich-1g0-/automoto.aspx?c=A091105_154310_automoto_fdv

0/0
8.5.2017 16:06

V30í25t 41O76ž77a73n11a 1958628435884

Ano, i za 30 let to bude budoucnost, kdežto na baterky bude za 30 let jezdit skoro každý osobák.

+1/−1
6.5.2017 21:54

L59i97b14o15r 26J36a82n68e58č84e33k 4625795925231

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+14/−5
6.5.2017 18:00

R41o73b68i73n 63Ž13i92ž47k97a 2358194446876

Já si myslím že dává smysl rozdělení. Přirozeně by měly vyjít elektromobily výhodněji na ježdění do práce a po okolí(kolem komína, jak píšete), vodík nahradí ropu na dlouhé vzdálenosti. (i když teda šest stovek kilometrů dojezd zatím není žádnej výkon). Přirozeně se to vytříbí... teda vytříbilo by se, pokud by fyzikální neználci neprosazovali tu ono tady ono politické řešení.

.

A ten argument delší túry jsem tady psal, a někdo mi odpověděl linkem na článek, který měl titulek ve stylu "elektromobilem do Španělska". Teprv po rozkliknutí jsem zjistil, že tam jel čtrnáct dní ;-D

+2/0
6.5.2017 18:16

L14i60b35o48r 58J14a67n81e17č47e41k 4225315975491

Takze kazdy bude mit kazdy 2 auta. To mi neprijde moc moudre. Kazdopadne nejsou verejne dostupne dobijeci stanice a nemyslim si, ze se to nejak zasedne v brzku zmeni.

+3/−1
6.5.2017 18:19

M36i12r77e44k 13T15u36r42e59č49e50k 4613722940702

U dvou aut (jedno do prace a jedno na dlouhe tury a vylety treba pres Evropu) si nedovedu predstavit financne a casove utahnout STK, pojisteni, udrzbu, v neposledni rade parkovani a dalsi s tim spojene povinnosti.

+1/0
6.5.2017 19:28

P38a32v32e43l 19J36e29ř93á97b85e74k 7311282524697

Bude sdílení aut.

Už teď začíná fungovat sdílení šikovných manželů, aby opravil u nešikovného třeba otevírání odpadkového koše.

0/0
6.5.2017 20:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.