Diskuse k článku

Auta na vodík nemají kde tankovat, to brzdí jejich rozmach

Auta s vodíkovými palivovými články by mohla jednoho dne svést boj o ovládnutí silnic bez znečišťujících zplodin s elektrickými vozy. Avšak pouze v případě, že pro ně bude postaveno více čerpacích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a75r20e36l 39P29l41š39e15k 9298888978177

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
8.5.2017 18:08

H44o60n98z95a 19T58a53r 3929782634502

ANO Vodík je prostě Bomba

https://www.youtube.com/watch?v=29IpK5JfPgs

0/0
8.5.2017 16:19

P14e13t97r 48K72o21š85í10č72e16k 8811710125691

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
7.5.2017 14:47

E27r14i91k 33S19a36n48e86t34r44i55k 4128490750384

V zime je to asi masovo nepoužitelné.

0/0
7.5.2017 11:59

J81i28r24i 21B69e31c36v30a91r 7652929436

Před mnoha lety jsem na autosalonu ve Frankfurtu četl infopanel u vodíkové Mazdy RX-8. V podstatě tam bylo napsáno, že to mají vcelku vychytané -ale předběhli dobu, takže to dají "k ledu" a vytáhnou, až bude síť tankovacích stanic..

0/0
7.5.2017 10:10

B88o35h10u62m87í96r 35E90l53i61á68š 1691368114272

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
7.5.2017 9:18

J77i62ř92í 70K70o19c71u89r87e66k 6605414485908

Já bych řekl, že tohle by žádný politik diktovat neměl.

0/0
8.5.2017 17:31

J83a98r66o25s92l59a60v 33K81a66d14l23e83c 5831299592541

Aby nakonec bylo dost kyslíku...:-P

0/0
7.5.2017 9:04

T83o67m14á57š 66S98m94í32t33a26l 5441227953375

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
7.5.2017 8:46
Foto

J64a86n 10Č69e61r11m53á43k 4519658545807

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
6.5.2017 23:38

P35a65v56e34l 86J69e38ř21á75b73e44k 7421262104717

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
6.5.2017 20:44

D92e69n42i26s 20H84u38m48l 4362835245676

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
6.5.2017 19:51

M57i11c50h26a47l 13M84a72r39c74i97á39n 1739839841615

A to jste ještě nepočítal s českou spotřební daní a nenažraností pumpařů. :D

0/0
7.5.2017 12:47
Foto

J90a51r67o52m61í39r 60H73l18u49b43e95k 2966260294501

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
6.5.2017 19:50

P71a12v79e19l 34J56e95ř39á40b36e42k 7271702134517

Pokud bude dost vody, bude i energie.

Každý bude mít doma vlastní generátor na výrobu elektřiny, který bude poháněn například rotopedem.

Taťka přijede domu celý usazený z kanceláře a tak si sedne ke generátoru a našlape si energii na domácí výrobu vodíku.

To samé v práci - zaměstnanci v kancelářích a dalších sedavých prací zároveň budou šlapáním pohánět generátor pro vodík do služebních aut.

Dle mne, příští generace bude i zdravá - bude stále v pohybu.

+1/−3
6.5.2017 20:29

J36o10s75e56f 83V26a71l15a 9270503763173

no zkuste si to sam - na rotopedu si nevyrobite ani tolik energie, abyste si ohral vodu na salek kavy.........maximalni kratkodoby vykon okolo 200 W a dlouhodoby vykon tak 50-100 W podle trenovanosti.

+6/0
6.5.2017 21:24

H97o69n88z75a 22T54a56r 3669712134742

Odkud se má ten vodík brát?

http://www.teslafan.cz/clanky/bude-budoucnosti-spojeni-vodiku-s-palivovym-clankem

0/−4
6.5.2017 21:04

M37i43c54h38a21l 34T96o42m12i14n97s16k94ý 9301685457344

na rozdíl od mého odkazu je toto tendenční článek bez čísel.

0/0
6.5.2017 22:58

J10i95n61d68ř57i49c97h 68M51i60t29t71e23r 6464785321356

Výroba vodíku elektrolýzou vody z přebytku kapacit nesmyslných obnovitelných zdrojů by dávala smysl. Byla by to forma skladování energie.

+2/−1
7.5.2017 9:33

J48a23n 39K87o59t80a30s 9179740122106

a co takhle skladovat vyrobenou energii do baterií - bylo by to bezpečnější, účinnost by byla cca 2-3x vyšší než to, co navrhujete, takže by nebylo třeba ani tolik nesmyslných obnovitelných zdrojů

0/0
7.5.2017 17:11

J62i93n55d52ř19i32c65h 74M51i15t78t93e56r 6684695731766

Taky jedna z možností. Ale autům na vodík je to k ničemu. Ta potřebují vodík, elektřinu si umí udělat samy.

0/0
7.5.2017 17:16

J69i87ř67í 28K83o69c80u55r15e46k 6495254415608

No jo, ale když je ten vodík asi 10x dražší ...

Hej! Já chci dotovat slivovici! Tak je tady 10x dražší než pivo.

0/0
8.5.2017 17:23

J81i46n97d16ř57i14c76h 61M90i79t14t80e29r 6694285811286

Dotace ani omylem. Když to bude mít smysl, tak se to prosadí i bez dotací. Když ne, ať to klidně chcípne.

0/0
8.5.2017 18:09

T89o16m52á47š 85K44u80c77h34a73ř 3957131858251

Chápu to dobře, že v mrazu vyrobí odkapávající voda například na křižovatkách, kde se déle stojí, jedno velké kluziště? :-P

0/0
6.5.2017 19:37

P59a19v54e95l 57N57á61r22o68ž10n17ý 6969869243136

To je v pohodě, když dostanete v mrazu smyk tak se zarazíte o nejbližší stojící elektromobil, kterému v mrazu odešla baterie, v tomto pohledu je systém dokonale promyšleny.

+8/−5
6.5.2017 19:57

T49o21m37á33š 27K59u19c87h23a95ř 3127261388331

To by mohlo být docela o ústa. Elektromobily mráz nerady a navíc si v nich nejspíš řidič bude topit přídavným topením. Takže jak tam na jedné pomačkané hromadě bude bude elektromobil s otevřeným ohněm a pomalu vybuchujícími zkratovanými články a k tomu ještě auto na vodík, tak bych poblíž fakt být nechtěl. ;-D

+4/0
6.5.2017 20:19

P40a79v57e14l 64J53e70ř74á72b70e33k 7661772464517

S vaším jménem mne to trochu nestání u takového auta zaráží.

To je přímo skvělá možnost využít na nějakou kulinářskou specialitku připravenou na ohni auta.

Nebo vybuchující auta využít na naklepání roštěnky či řízků.

0/0
6.5.2017 20:32
Foto

J39a87n 56Č66e74r83m62á68k 4799678655507

;-D;-D;-D

0/0
6.5.2017 20:20

M30o40j10m54í41r 33M88o38t30y58č91k32a 3692415734480

No, ona ta voda přece odkapává i z normálních aut která spalují palivo dobře. Přece jen z uhlovodíků je nakonec CO2 a H2O.

+5/0
6.5.2017 20:45

M66i98c59h81a71l 46T83o17m54i58n63s48k76ý 9211775467974

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
6.5.2017 19:36

H13o49n43z71a 25T91a43r 3889182314792

Proč je vodík na ústupu?

http://www.auto.cz/vodik-kontra-akumulator-proc-je-vodik-na-ustupu-105346

+2/0
7.5.2017 1:55
Foto

M95i34c96h42a19l 24B12r80e17š83k77o83v56e91c 4101828684496

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
6.5.2017 19:04

P61a18v80e55l 33N66á91r39o75ž50n16ý 6269929633246

Kontrolní otázka, tušíte kde se bere hen ten vodík?

+5/−2
6.5.2017 19:12

M14i21r30e61k 30T38u62r19e95č38e24k 4343652860792

Furt to je lepsi, proud do baterii se stejne musi "nekde" vyrabet tak jako vodik. Ale porad vodik vyjde lepsi, kdyz si predstavim ty stovky tun baterii vyrabet a pak ty toxicke chemikalie a skodliviny vyhazovat nebo rozebirat a recyklovat. O komfortu (topeni, chlazeni) v aute s baterkama ani nemluve...

+4/−4
6.5.2017 19:23

P24a19v73e48l 55N22á97r49o10ž40n50ý 6799479603736

Baterie jsou nesmysl o tom žádná, ale stejný nesmysl je za života nás všech i vodík.

Jelikož na mojí prostou otázku není schopen nikdo odpovědět, odpovím si sám. Vodík se vyrábí světe div se rozkladem zemního plynu nebo rozkladem ropy. Jelikož je to za běžných podmínek plyn a to plyn s nejmenší molekulou je zde velká spotřeba energie na jeho stlačení do tlakové nádoby a jsou zde problémy s těsností palivové soustavy. Proboha ,který blbec tohle může považovat za vhodný pohon pro masový automobilismus? To snad můžeme rovnou zůstat u CNG, protože vodík jen vkládá fabriku na rozklad CNG a zhoršuje problémy s ventily a nádržemi , které zná každý kdo dostal geniální nápad pořídit si auto na CNG.

+2/−4
6.5.2017 19:53

M90o90j24m69í51r 80M78o30t48y21č98k98a 3842275194410

Rozkladem metanu ano, ale rozkladem ropy ne. Existuje více metod pro průmyslovou výrobu vodíku, ale v poslední době převládají rozklad metanu a elektrolýza vody.

+2/0
6.5.2017 20:52

T35o51m95á36š 96L52i53s17k11a 6150709304314

Ale prdlajs, samozřejmě se vodík z ropy vyrábí a v ČR je to dokonce jedna z hlavních metod výroby v Litvínovské rafinerii. Nebudu popisovat celý proces zpracování ropy, ale řekněme že předposlední operací po oddělení lehkých a středních frakcí je operace, které se říká Visbreaking do které jde při plném výkonu 2500 tun denně. No a to co zbyde přechází na jednotku POX, kde ze za tlaku 3,5MPa a teploty 1300C zbytky zplynují a vyrábí se právě vodík a saze Chemacarb, výroba vodíku je 122 tisíc m3/hodina..

+5/0
6.5.2017 21:18

H79o58n24z58a 31T47a33r 3199952444972

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk#Tvorba_v.C2.A0p.C5.99.C3.ADrod.C4.9B_a.C2.A0pr.C5.AFmyslov.C3.A1_v.C3.BDroba

0/0
6.5.2017 21:30

H45o87n35z36a 56T22a22r 3329892974242

Spolana Neratovice Vedlejším produktem výroby je vodík

P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }P.western { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.ctl { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }

Výroba chloru (Cl2) a louhu (NaOH) - elektrolýza

Základnímprincipem výroby hydroxidu sodného (NaOH) a plynného chloru (Cl2)ve společnosti Spolana, a.s. je elektrolytický rozklad horkého atéměř nasyceného roztoku chloridu sodného (NaCl v amalgamovýchelektrolyzérech. Elektrolyzéry jsou vybaveny aktivovanýmirozměrově stálými anodami a vertikálními rozkladači amalgamu.Vedlejším produktem výroby je vodík (H2).

0/0
6.5.2017 21:42

J37a51n33a 75H48o46r17á67č46k19o58v98á 5676622838500

http://www.prvky.com/1.html

+1/0
6.5.2017 22:10

H62o79n84z31a 39T17a96r 3909192264272

Vodíkové auto Palivový článek ? Jenže podle vašeho měřítka je také trapné. Obsahuje také tu trapnou baterku. Pro ukládání el. energie kterou vyprodukuje palivový článek nebo je potřeba akumulovat při rekuperaci. .

Toyota's big bet on hydrogenhttps://www.youtube.com/watch?v=sAFJTGfKp78

Zástupci Toyota přiznávají, že masívní nástup EV způsobil pokles zájmu o vodíkový pohon.

http://www.cheatsheet.com/automobiles/would-toyota-shift-to-electric-cars-mean-death-to-fuel-cells.html/?a=viewall

Lide kteří zažili co dokáže výbuch CNG / LPG si to nekoupí.

http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri-cerpani-nadrz-fcg-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160504_165237_pardubice-zpravy_alh

Lidé často argumentují Elektromobil bych si koupil, ale je příliš drahý .

Automobil poháněný palivovým článkem je ještě složitější a také dražší než čistý elektromobil. https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

Palivový článek má omezenou životnost .

Když natankujete a automobil stojí Vodík se v nádržích rozpíná Musí se spotřebovávat / upouštět.

+3/−2
6.5.2017 21:17

H59o87n91z48a 39T32a65r 3319712344542

V nákladní dopravě a velkém nájezdu ANO

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+truck

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+train

Pro nadšence vodíkový zapalovač (na vlastní nebezpečí)

https://www.youtube.com/watch?v=G7s49h-krsc

0/0
6.5.2017 21:34

R97o86b12i37n 97Ž88i85ž88k67a 2738724716596

Hype (a s ním související lepší prodeje) neznamenají lepší technologii.

Vodík není CNG a s nebezpečností se od začátku počítá. A ani hořící Tesla není žádný med http://auto.idnes.cz/tesla-nizozemi-elektromobil-hasici-d6u-/automoto.aspx?c=A160908_152628_automoto_fdv . Jakákoliv energetická hustota, která je schopná dopravit auto pětset kilometrů za pár hodin, je prostě potenciální bomba.

Elektromobil je skutečně pořád drahý, stejně tak vodíková auta (i když Mirai je pokud vím levnější než Tesla) Koncovou cenu určí až masová produkce a tam má elektromobil obrovský náskok (viz první bod).

Omezenou životnost má i baterie.

Nešiřte tyhle polopravdy pane Tare.

+1/0
7.5.2017 16:48

H52o14n76z83a 30T54a42r 3669312294562

Souhlas Nehořlavé auto ještě nikdo nevyrábí .

LZ 129 Hindenburg Zeppelin během 34 sekund celá vzducholoď shořela.

Při extrémní nehodě hoří i akumulátory

https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

Golf E, Leaf , BMW i3 BEV....s menším dojezdem už jde koupit, a jsou levnější než Toyota Mirai

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://auto.idnes.cz/cesko-ma-prvni-benzinku-na-vodik-ve-stredni-evrope-je-v-neratovicich-1g0-/automoto.aspx?c=A091105_154310_automoto_fdv

0/0
8.5.2017 16:06

V78í53t 69O28ž76a11n41a 1228268175804

Ano, i za 30 let to bude budoucnost, kdežto na baterky bude za 30 let jezdit skoro každý osobák.

+1/−1
6.5.2017 21:54

L97i28b11o18r 17J14a30n58e52č86e26k 4425955345551

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+14/−5
6.5.2017 18:00

R80o11b27i90n 87Ž76i67ž55k58a 2548284666226

Já si myslím že dává smysl rozdělení. Přirozeně by měly vyjít elektromobily výhodněji na ježdění do práce a po okolí(kolem komína, jak píšete), vodík nahradí ropu na dlouhé vzdálenosti. (i když teda šest stovek kilometrů dojezd zatím není žádnej výkon). Přirozeně se to vytříbí... teda vytříbilo by se, pokud by fyzikální neználci neprosazovali tu ono tady ono politické řešení.

.

A ten argument delší túry jsem tady psal, a někdo mi odpověděl linkem na článek, který měl titulek ve stylu "elektromobilem do Španělska". Teprv po rozkliknutí jsem zjistil, že tam jel čtrnáct dní ;-D

+2/0
6.5.2017 18:16

L65i42b60o54r 51J71a16n57e81č21e46k 4385465715751

Takze kazdy bude mit kazdy 2 auta. To mi neprijde moc moudre. Kazdopadne nejsou verejne dostupne dobijeci stanice a nemyslim si, ze se to nejak zasedne v brzku zmeni.

+3/−1
6.5.2017 18:19

M69i61r20e73k 93T30u30r39e93č35e29k 4133402720522

U dvou aut (jedno do prace a jedno na dlouhe tury a vylety treba pres Evropu) si nedovedu predstavit financne a casove utahnout STK, pojisteni, udrzbu, v neposledni rade parkovani a dalsi s tim spojene povinnosti.

+1/0
6.5.2017 19:28

P63a87v46e18l 92J19e36ř71á90b33e28k 7961972884797

Bude sdílení aut.

Už teď začíná fungovat sdílení šikovných manželů, aby opravil u nešikovného třeba otevírání odpadkového koše.

0/0
6.5.2017 20:35

Najdete na iDNES.cz