Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na vodík nemají kde tankovat, to brzdí jejich rozmach

Auta s vodíkovými palivovými články by mohla jednoho dne svést boj o ovládnutí silnic bez znečišťujících zplodin s elektrickými vozy. Avšak pouze v případě, že pro ně bude postaveno více čerpacích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a92r62e20l 62P30l36š62e88k 9638748308287

O neperspektivnosti vodíkového pohonu svědčí fakt, že společnost Daimler (Mercedes Benz) právě před nedávnem ukončila své členství v asociaci automobilek podporujících vývoj právě tohoto pohonu...

+2/−1
8.5.2017 18:08

H92o59n77z51a 31T38a43r 3939442494702

ANO Vodík je prostě Bomba

https://www.youtube.com/watch?v=29IpK5JfPgs

0/0
8.5.2017 16:19

P39e92t40r 42K98o73š62í51č58e58k 8861520155911

Až se bude psát rok dva tisíce dvacetšest

Až se všichni odstěhujem z obrovských měst

Až dálnicí zeměkouli opředem

Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:

Co auta, maj vodík kde brát?

+1/0
7.5.2017 14:47

E54r72i52k 23S27a86n13e19t94r16i69k 4248790570964

V zime je to asi masovo nepoužitelné.

0/0
7.5.2017 11:59

J91i44r11i 98B27e69c91v89a43r 7312569646

Před mnoha lety jsem na autosalonu ve Frankfurtu četl infopanel u vodíkové Mazdy RX-8. V podstatě tam bylo napsáno, že to mají vcelku vychytané -ale předběhli dobu, takže to dají "k ledu" a vytáhnou, až bude síť tankovacích stanic..

0/0
7.5.2017 10:10

B11o66h76u43m10í89r 97E25l45i88á30š 1901368534512

Auta maji jezdit na benzin..mozna lpg..

Ale ne elektrika,ne vodik..urcite ne nafta,ta patri do traktoru,a taky ne cng..

+2/−8
7.5.2017 9:18

J88i31ř46í 92K13o48c71u11r61e94k 6185144925368

Já bych řekl, že tohle by žádný politik diktovat neměl.

0/0
8.5.2017 17:31

J12a60r32o82s65l56a54v 93K48a92d79l78e66c 5981759972211

Aby nakonec bylo dost kyslíku...:-P

0/0
7.5.2017 9:04

T77o35m43á47š 48S54m10í20t70a96l 5281157423485

No radši bych vlastnil auto na baterie než na vodík. Už kvůli složitosti systému a servisu.

+7/−2
7.5.2017 8:46
Foto

J88a21n 52Č61e27r40m13á69k 4859428765517

takže, ať žije benzín!... ;-D

+4/−8
6.5.2017 23:38

P53a20v68e91l 43J61e29ř20á92b25e11k 7681222834387

Když to tak čtu, tak mi vychází jako perspektivní biopohon.

motor auta bude vzadu a ve své podstatě to bude velký válec, ve kterém půjde kůň, valach či vůl. Z válce se bude točivý pohyb válce přenášet rovnou na kola.

Ti třeba se značkou BMW tam třeba budou mít pár klusáků, ti s užitkovým autem VW, pár volů.

Studenti v motoru budou mít osly, studentky - zas nebudou řídit, protože ty budou zamilovaní nosit na rukách.

levný, po tisíciletí ověřený "motor", palivo pro motor bude třeba i na střechách paneláků a pokud se motor rozbije, ještě se využije

+2/−2
6.5.2017 20:44

D64e46n82i96s 30H87u46m39l 4712195645546

Pěkně! Zrovna na výročí Hindenburgu ;-D

+13/0
6.5.2017 19:51

M58i59c94h40a77l 61M22a33r67c27i86á59n 1229989851745

A to jste ještě nepočítal s českou spotřební daní a nenažraností pumpařů. :D

0/0
7.5.2017 12:47
Foto

J78a27r37o60m58í27r 28H41l31u94b92e54k 2336310314621

Až bude víc aut a víc stanic, zase nebude dostatek vodíku, jelikož jeho výroba je velmi energeticky náročná, bude ten, co bude, velmi drahý, takže začarovaný kruh. Obdobné to je i s elektromobily. V současnosti neexistují spolehlivé kapacity pro dobíjejí většího počtu aut. Aby existovaly, musí svou doktrínu dobrovolně změnit jak zákazníci, tak výrobci elektřiny, distributoři, investoři i "aktivisté". Otázkou je, zda to bude skutečně přínos pro životní prostředí nebo se opět jedná pouze o exkluzivitu, jelikož takové auto si bude moct dovolit jen někdo. Podle mého názoru jen utopie.

+4/−3
6.5.2017 19:50

P70a52v63e64l 43J64e15ř38á44b32e26k 7411772654197

Pokud bude dost vody, bude i energie.

Každý bude mít doma vlastní generátor na výrobu elektřiny, který bude poháněn například rotopedem.

Taťka přijede domu celý usazený z kanceláře a tak si sedne ke generátoru a našlape si energii na domácí výrobu vodíku.

To samé v práci - zaměstnanci v kancelářích a dalších sedavých prací zároveň budou šlapáním pohánět generátor pro vodík do služebních aut.

Dle mne, příští generace bude i zdravá - bude stále v pohybu.

+1/−3
6.5.2017 20:29

J70o75s47e52f 95V40a46l27a 9960113763213

no zkuste si to sam - na rotopedu si nevyrobite ani tolik energie, abyste si ohral vodu na salek kavy.........maximalni kratkodoby vykon okolo 200 W a dlouhodoby vykon tak 50-100 W podle trenovanosti.

+6/0
6.5.2017 21:24

H45o40n26z39a 22T92a65r 3379582374432

Odkud se má ten vodík brát?

http://www.teslafan.cz/clanky/bude-budoucnosti-spojeni-vodiku-s-palivovym-clankem

0/−4
6.5.2017 21:04

M21i23c83h72a54l 30T82o95m25i88n27s37k44ý 9621545837194

na rozdíl od mého odkazu je toto tendenční článek bez čísel.

0/0
6.5.2017 22:58

J74i22n26d47ř45i63c38h 26M98i91t98t12e65r 6714535421266

Výroba vodíku elektrolýzou vody z přebytku kapacit nesmyslných obnovitelných zdrojů by dávala smysl. Byla by to forma skladování energie.

+2/−1
7.5.2017 9:33

J20a19n 84K26o62t54a51s 9799920242296

a co takhle skladovat vyrobenou energii do baterií - bylo by to bezpečnější, účinnost by byla cca 2-3x vyšší než to, co navrhujete, takže by nebylo třeba ani tolik nesmyslných obnovitelných zdrojů

0/0
7.5.2017 17:11

J50i98n11d77ř40i20c53h 48M62i31t93t75e47r 6184265131836

Taky jedna z možností. Ale autům na vodík je to k ničemu. Ta potřebují vodík, elektřinu si umí udělat samy.

0/0
7.5.2017 17:16

J14i25ř86í 60K65o89c29u37r73e10k 6885944635928

No jo, ale když je ten vodík asi 10x dražší ...

Hej! Já chci dotovat slivovici! Tak je tady 10x dražší než pivo.

0/0
8.5.2017 17:23

J93i82n45d11ř78i50c10h 11M87i40t43t88e76r 6574875901506

Dotace ani omylem. Když to bude mít smysl, tak se to prosadí i bez dotací. Když ne, ať to klidně chcípne.

0/0
8.5.2017 18:09

T24o45m35á76š 19K20u13c63h47a44ř 3867201818781

Chápu to dobře, že v mrazu vyrobí odkapávající voda například na křižovatkách, kde se déle stojí, jedno velké kluziště? :-P

0/0
6.5.2017 19:37

P48a72v35e39l 81N53á35r80o11ž14n62ý 6249849723346

To je v pohodě, když dostanete v mrazu smyk tak se zarazíte o nejbližší stojící elektromobil, kterému v mrazu odešla baterie, v tomto pohledu je systém dokonale promyšleny.

+8/−5
6.5.2017 19:57

T56o39m60á26š 22K97u54c48h56a67ř 3157351908741

To by mohlo být docela o ústa. Elektromobily mráz nerady a navíc si v nich nejspíš řidič bude topit přídavným topením. Takže jak tam na jedné pomačkané hromadě bude bude elektromobil s otevřeným ohněm a pomalu vybuchujícími zkratovanými články a k tomu ještě auto na vodík, tak bych poblíž fakt být nechtěl. ;-D

+4/0
6.5.2017 20:19

P86a62v65e10l 29J60e19ř38á83b61e60k 7671702194547

S vaším jménem mne to trochu nestání u takového auta zaráží.

To je přímo skvělá možnost využít na nějakou kulinářskou specialitku připravenou na ohni auta.

Nebo vybuchující auta využít na naklepání roštěnky či řízků.

0/0
6.5.2017 20:32
Foto

J75a14n 57Č88e77r73m19á39k 4799318625357

;-D;-D;-D

0/0
6.5.2017 20:20

M73o79j89m34í85r 29M54o20t39y75č60k29a 3722145944300

No, ona ta voda přece odkapává i z normálních aut která spalují palivo dobře. Přece jen z uhlovodíků je nakonec CO2 a H2O.

+5/0
6.5.2017 20:45

M31i41c59h47a85l 77T47o22m39i31n42s85k18ý 9881555697494

elektromobily a auta na vodík. Srovnání:

https://goo.gl/qpKwfH

Určitě auta na vodík .....

+1/−6
6.5.2017 19:36

H39o56n13z19a 81T69a43r 3849882104642

Proč je vodík na ústupu?

http://www.auto.cz/vodik-kontra-akumulator-proc-je-vodik-na-ustupu-105346

+2/0
7.5.2017 1:55
Foto

M74i81c37h58a10l 14B44r59e10š31k74o36v92e22c 4861728894336

Ano, tohle je budoucnost a ne nějaké trapné baterky.

+10/−13
6.5.2017 19:04

P76a52v66e70l 72N12á64r65o72ž27n31ý 6779769523926

Kontrolní otázka, tušíte kde se bere hen ten vodík?

+5/−2
6.5.2017 19:12

M57i22r73e55k 60T57u59r88e50č35e88k 4393352380822

Furt to je lepsi, proud do baterii se stejne musi "nekde" vyrabet tak jako vodik. Ale porad vodik vyjde lepsi, kdyz si predstavim ty stovky tun baterii vyrabet a pak ty toxicke chemikalie a skodliviny vyhazovat nebo rozebirat a recyklovat. O komfortu (topeni, chlazeni) v aute s baterkama ani nemluve...

+4/−4
6.5.2017 19:23

P87a57v55e21l 98N76á86r31o25ž65n84ý 6979499773866

Baterie jsou nesmysl o tom žádná, ale stejný nesmysl je za života nás všech i vodík.

Jelikož na mojí prostou otázku není schopen nikdo odpovědět, odpovím si sám. Vodík se vyrábí světe div se rozkladem zemního plynu nebo rozkladem ropy. Jelikož je to za běžných podmínek plyn a to plyn s nejmenší molekulou je zde velká spotřeba energie na jeho stlačení do tlakové nádoby a jsou zde problémy s těsností palivové soustavy. Proboha ,který blbec tohle může považovat za vhodný pohon pro masový automobilismus? To snad můžeme rovnou zůstat u CNG, protože vodík jen vkládá fabriku na rozklad CNG a zhoršuje problémy s ventily a nádržemi , které zná každý kdo dostal geniální nápad pořídit si auto na CNG.

+2/−4
6.5.2017 19:53

M81o98j95m58í50r 28M39o60t26y76č26k94a 3162815314760

Rozkladem metanu ano, ale rozkladem ropy ne. Existuje více metod pro průmyslovou výrobu vodíku, ale v poslední době převládají rozklad metanu a elektrolýza vody.

+2/0
6.5.2017 20:52

T75o36m47á88š 48L89i29s96k80a 6580459854344

Ale prdlajs, samozřejmě se vodík z ropy vyrábí a v ČR je to dokonce jedna z hlavních metod výroby v Litvínovské rafinerii. Nebudu popisovat celý proces zpracování ropy, ale řekněme že předposlední operací po oddělení lehkých a středních frakcí je operace, které se říká Visbreaking do které jde při plném výkonu 2500 tun denně. No a to co zbyde přechází na jednotku POX, kde ze za tlaku 3,5MPa a teploty 1300C zbytky zplynují a vyrábí se právě vodík a saze Chemacarb, výroba vodíku je 122 tisíc m3/hodina..

+5/0
6.5.2017 21:18

H44o91n73z89a 11T56a12r 3569352414332

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk#Tvorba_v.C2.A0p.C5.99.C3.ADrod.C4.9B_a.C2.A0pr.C5.AFmyslov.C3.A1_v.C3.BDroba

0/0
6.5.2017 21:30

H47o38n26z60a 82T98a70r 3369182824632

Spolana Neratovice Vedlejším produktem výroby je vodík

P { margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); }P.western { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }P.cjk { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 10pt; }P.ctl { font-family: "Arial",sans-serif; font-size: 10pt; }

Výroba chloru (Cl2) a louhu (NaOH) - elektrolýza

Základnímprincipem výroby hydroxidu sodného (NaOH) a plynného chloru (Cl2)ve společnosti Spolana, a.s. je elektrolytický rozklad horkého atéměř nasyceného roztoku chloridu sodného (NaCl v amalgamovýchelektrolyzérech. Elektrolyzéry jsou vybaveny aktivovanýmirozměrově stálými anodami a vertikálními rozkladači amalgamu.Vedlejším produktem výroby je vodík (H2).

0/0
6.5.2017 21:42

J30a72n51a 48H91o60r16á39č53k47o80v25á 5396522818130

http://www.prvky.com/1.html

+1/0
6.5.2017 22:10

H42o91n29z29a 73T78a21r 3579242514892

Vodíkové auto Palivový článek ? Jenže podle vašeho měřítka je také trapné. Obsahuje také tu trapnou baterku. Pro ukládání el. energie kterou vyprodukuje palivový článek nebo je potřeba akumulovat při rekuperaci. .

Toyota's big bet on hydrogenhttps://www.youtube.com/watch?v=sAFJTGfKp78

Zástupci Toyota přiznávají, že masívní nástup EV způsobil pokles zájmu o vodíkový pohon.

http://www.cheatsheet.com/automobiles/would-toyota-shift-to-electric-cars-mean-death-to-fuel-cells.html/?a=viewall

Lide kteří zažili co dokáže výbuch CNG / LPG si to nekoupí.

http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri-cerpani-nadrz-fcg-/pardubice-zpravy.aspx?c=A160504_165237_pardubice-zpravy_alh

Lidé často argumentují Elektromobil bych si koupil, ale je příliš drahý .

Automobil poháněný palivovým článkem je ještě složitější a také dražší než čistý elektromobil. https://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA

Palivový článek má omezenou životnost .

Když natankujete a automobil stojí Vodík se v nádržích rozpíná Musí se spotřebovávat / upouštět.

+3/−2
6.5.2017 21:17

H79o29n74z45a 25T96a36r 3189202684382

V nákladní dopravě a velkém nájezdu ANO

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+truck

https://www.youtube.com/results?search_query=hydrogen+train

Pro nadšence vodíkový zapalovač (na vlastní nebezpečí)

https://www.youtube.com/watch?v=G7s49h-krsc

0/0
6.5.2017 21:34

R15o62b64i74n 34Ž93i92ž90k44a 2458524566876

Hype (a s ním související lepší prodeje) neznamenají lepší technologii.

Vodík není CNG a s nebezpečností se od začátku počítá. A ani hořící Tesla není žádný med http://auto.idnes.cz/tesla-nizozemi-elektromobil-hasici-d6u-/automoto.aspx?c=A160908_152628_automoto_fdv . Jakákoliv energetická hustota, která je schopná dopravit auto pětset kilometrů za pár hodin, je prostě potenciální bomba.

Elektromobil je skutečně pořád drahý, stejně tak vodíková auta (i když Mirai je pokud vím levnější než Tesla) Koncovou cenu určí až masová produkce a tam má elektromobil obrovský náskok (viz první bod).

Omezenou životnost má i baterie.

Nešiřte tyhle polopravdy pane Tare.

+1/0
7.5.2017 16:48

H33o75n90z43a 11T97a71r 3369432454632

Souhlas Nehořlavé auto ještě nikdo nevyrábí .

LZ 129 Hindenburg Zeppelin během 34 sekund celá vzducholoď shořela.

Při extrémní nehodě hoří i akumulátory

https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk

Golf E, Leaf , BMW i3 BEV....s menším dojezdem už jde koupit, a jsou levnější než Toyota Mirai

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://auto.idnes.cz/cesko-ma-prvni-benzinku-na-vodik-ve-stredni-evrope-je-v-neratovicich-1g0-/automoto.aspx?c=A091105_154310_automoto_fdv

0/0
8.5.2017 16:06

V49í72t 27O15ž78a24n54a 1558938315324

Ano, i za 30 let to bude budoucnost, kdežto na baterky bude za 30 let jezdit skoro každý osobák.

+1/−1
6.5.2017 21:54

L89i24b20o23r 46J33a30n57e98č44e83k 4325875365731

Kdyz ctu na diskuzi, ze na elekromobily jsme v pohide pripraveni, tak jsem se kouknul z okna (Praha Vrsovice) a nikde na ulici zadnou nabijecku pro auta nevidim, A nemyslim, ze by se to snadno zmenilo. Zato pampa je na kazdem rohu a mam natankovano za par vterin.

PS: a jak chcete jezdit na delsi tury elektromobilem, kdyz ujedu par set km a pak hodiny nabijim?;-D Dokud nebude "nabiti" elektromobilu otazkou par minut, je to technologie tak na jezdeni kolem komina.

+14/−5
6.5.2017 18:00

R59o26b75i67n 40Ž42i36ž31k38a 2698544306736

Já si myslím že dává smysl rozdělení. Přirozeně by měly vyjít elektromobily výhodněji na ježdění do práce a po okolí(kolem komína, jak píšete), vodík nahradí ropu na dlouhé vzdálenosti. (i když teda šest stovek kilometrů dojezd zatím není žádnej výkon). Přirozeně se to vytříbí... teda vytříbilo by se, pokud by fyzikální neználci neprosazovali tu ono tady ono politické řešení.

.

A ten argument delší túry jsem tady psal, a někdo mi odpověděl linkem na článek, který měl titulek ve stylu "elektromobilem do Španělska". Teprv po rozkliknutí jsem zjistil, že tam jel čtrnáct dní ;-D

+2/0
6.5.2017 18:16

L39i65b38o12r 42J38a53n68e53č86e86k 4585895205251

Takze kazdy bude mit kazdy 2 auta. To mi neprijde moc moudre. Kazdopadne nejsou verejne dostupne dobijeci stanice a nemyslim si, ze se to nejak zasedne v brzku zmeni.

+3/−1
6.5.2017 18:19

M15i49r37e43k 81T90u86r79e94č76e55k 4633592800832

U dvou aut (jedno do prace a jedno na dlouhe tury a vylety treba pres Evropu) si nedovedu predstavit financne a casove utahnout STK, pojisteni, udrzbu, v neposledni rade parkovani a dalsi s tim spojene povinnosti.

+1/0
6.5.2017 19:28

P91a17v62e74l 37J35e15ř27á93b84e92k 7441162574327

Bude sdílení aut.

Už teď začíná fungovat sdílení šikovných manželů, aby opravil u nešikovného třeba otevírání odpadkového koše.

0/0
6.5.2017 20:35







Najdete na iDNES.cz