- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A nemohly by mít ty náklaďáky dva agregáty? Jeden na elektřinu a druhý na naftu? Jak to mají dnešní trolejbusy?
Super, bezva. A taky by mohly mít výkon 60kW jako ty hybridobusy.
Super! Takovéhle chujoviny (v provedení, kde se můžete od ideální stopy odchýlit jen pár decimetrů) se podporují, ale když chcete dotaci na nové vozy tam, kde už desetiletí dráty jsou, máte smůlu. Trolejbus (který se s tykadly může odchýlit do vedlejšího pruhu) je "sprosté" slovo, podporovány jsou jen elektrobusy, byť s možností proběžného dobíjení z troleje za jízdy (tedy technicky "trolejbusy"). Takže buď za plnou pálku koupíte trolejbus anebo s dotacemi to samé s tunou baterek, které nepotřebujete...
Dobrej napad, uz se nebudou predjizdet.
To by bylo fajn, ale v téhle verzi se ještě předjíždět budou.
Nebylo by jednodušší přeorientovat ekonomiku na místní zdroje, jako tomu bylo ještě před sto lety? Pak bychom nemuseli vozit papírové kapesníky kamionem ze Slovinska do Čech a naopak, protože jsou od 10 haléřů levnější...
Jo, když vidím ta kvanta kamionů na silnicích, tak si často říkám, kolik kamionů jedoucích opačným směrem a vezoucích stejné a nebo velmi podobné zboží takový kamion na své cestě potká.
To pořád kopírují tu samou zprávu? O tomto projektu jsem přednášel už před čtyřmi lety.
..a za "pár" let se na naše dnešní pokusy budou dívat se shovívavým úsměvem (asi jako my na první cestu "autem") :
https://youtu.be/UcThQDM3A6E?t=4586
podle mne je budoucnost ve vodíku. Nyní vyrábíme spoustu el. energie z obnovitelných zdrojů, ale neumíme ji skladovat. Její přeměna na vodík je známá a poměrně jednoduchá. Nemusely by se přestavovat celé rozvodné sítě, nemusely by se stavět sloupy a troleje kolem celých dálnic. A nemuselo by se to celé udržovat.
Podle článku níže je spotřeba vodíku na 100km cca 1kg.
Článek je z roku 2008 a za 9 let není v oblasti výroby a skladování vodíku zásadní zlom.
Po záplavě větrníků a solárních panelů ještě zadrátovat silnice.
Neměli by se politici starat spíš o řízení společnosti, aby nebyla tak závislá na té dopravě? Vždyť to je to, v čem by měli být specialisté.
Ale vypadá to, že jsou spíš specialisté na to, jak radit specialistům v jiných oborech a hlavně jak usměrňovat jejich práci pomocí norem.
docel by mě zajímalo, jak KONKRÉTNĚ byste řídil společnost, aby nebyla závislá na té dopravě... Zákazy, regulace apod.?
A k čemu je tedy železnice? Tam už dráty jsou...
železnice?
- omezená kapacita
- vysoká cena přepravy
- pomalost přepravy
- neflexibilnost
Nápad dobrý, realizace bídná. Jak testy před desetiletími.
Co se vleče neuteče, pravdou že ekonomicky by to bylo rozhodně výhodné a vícenáklady na hybrydní pohon by se brzy vrátily.
Více smrťáků při takovém množství sloupů na dálnici?
Tak sloupy budou patrně mimo těleso dálnice, to by neměl být problém