Diskuze

V Německu budou na dálnici troleje kvůli křížencům kamionu a trolejbusu

Kamiony mají být v budoucnu podobně jako trolejbusy přímo napojené na elektrické vedení, a to na až třech tisících kilometrů německých dálnic. Podle německé ministryně životního prostředí Barbary Hendricksové to povede k výraznému snížení škodlivých emisí. Testovací provoz by měl začít už příští rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

A nemohly by mít ty náklaďáky dva agregáty? Jeden na elektřinu a druhý na naftu? Jak to mají dnešní trolejbusy?

0 0
možnosti
JT

J62a61n 42T37a49r34a29b98a

10. 5. 2017 17:03

Super, bezva. A taky by mohly mít výkon 60kW jako ty hybridobusy.

0 0
možnosti
JV

Super! Takovéhle chujoviny (v provedení, kde se můžete od ideální stopy odchýlit jen pár decimetrů) se podporují, ale když chcete dotaci na nové vozy tam, kde už desetiletí dráty jsou, máte smůlu. Trolejbus (který se s tykadly může odchýlit do vedlejšího pruhu) je "sprosté" slovo, podporovány jsou jen elektrobusy, byť s možností proběžného dobíjení z troleje za jízdy (tedy technicky "trolejbusy"). Takže buď za plnou pálku koupíte trolejbus anebo s dotacemi to samé s tunou baterek, které nepotřebujete...

0 0
možnosti
MT

Dobrej napad, uz se nebudou predjizdet.

0 0
možnosti
JT

J85a42n 17T88a77r58a98b21a

8. 5. 2017 23:24

To by bylo fajn, ale v téhle verzi se ještě předjíždět budou.

1 0
možnosti
RS

Nebylo by jednodušší přeorientovat ekonomiku na místní zdroje, jako tomu bylo ještě před sto lety? Pak bychom nemuseli vozit papírové kapesníky kamionem ze Slovinska do Čech a naopak, protože jsou od 10 haléřů levnější...

3 0
možnosti
MM

Jo, když vidím ta kvanta kamionů na silnicích, tak si často říkám, kolik kamionů jedoucích opačným směrem a vezoucích stejné a nebo velmi podobné zboží takový kamion na své cestě potká.

2 0
možnosti
BG

To pořád kopírují tu samou zprávu? O tomto projektu jsem přednášel už před čtyřmi lety.

0 1
možnosti
TP

T41o81m84á70š 36P79a42k

8. 5. 2017 7:57

..a za "pár" let se na naše dnešní pokusy budou dívat se shovívavým úsměvem (asi jako my na první cestu "autem") :

https://youtu.be/UcThQDM3A6E?t=4586

podle mne je budoucnost ve vodíku. Nyní vyrábíme spoustu el. energie z obnovitelných zdrojů, ale neumíme ji skladovat. Její přeměna na vodík je známá a poměrně jednoduchá. Nemusely by se přestavovat celé rozvodné sítě, nemusely by se stavět sloupy a troleje kolem celých dálnic. A nemuselo by se to celé udržovat.

Podle článku níže je spotřeba vodíku na 100km cca 1kg.

http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse

0 0
možnosti
JH

J91a35n 42H97á95j18e78k

8. 5. 2017 16:23

Článek je z roku 2008 a za 9 let není v oblasti výroby a skladování vodíku zásadní zlom.

1 0
možnosti
PO

P10a73v70e86l 63O59t59t89l

8. 5. 2017 1:47

Po záplavě větrníků a solárních panelů ještě zadrátovat silnice.

Neměli by se politici starat spíš o řízení společnosti, aby nebyla tak závislá na té dopravě? Vždyť to je to, v čem by měli být specialisté.

Ale vypadá to, že jsou spíš specialisté na to, jak radit specialistům v jiných oborech a hlavně jak usměrňovat jejich práci pomocí norem.

1 1
možnosti
JH

J78a72n 23H93a35v77r43d39a

9. 5. 2017 10:01

docel by mě zajímalo, jak KONKRÉTNĚ byste řídil společnost, aby nebyla závislá na té dopravě... Zákazy, regulace apod.?

1 0
možnosti
JB

A k čemu je tedy železnice? Tam už dráty jsou...

3 0
možnosti
MN

železnice?

- omezená kapacita

- vysoká cena přepravy

- pomalost přepravy

- neflexibilnost

2 1
možnosti
JN

Nápad dobrý, realizace bídná. Jak testy před desetiletími.

0 0
možnosti
MK

Co se vleče neuteče, pravdou že ekonomicky by to bylo rozhodně výhodné a vícenáklady na hybrydní pohon by se brzy vrátily.

0 0
možnosti
JN

Více smrťáků při takovém množství sloupů na dálnici?

0 0
možnosti
MK

Tak sloupy budou patrně mimo těleso dálnice, to by neměl být problém

1 0
možnosti