Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody tzv. štíhlé výroby, lean manufacturingu. K dokonalosti je dovedli v Toyotě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D27u64d73á85k 90V95l74a20d51i49m63í83r 4285143302363

V podstatě se součástky že skladu přesunuly na infrastrukturu státu ve kterém se dané lean, kanban just in time továrny nacházejí. Životní prostředí dostává na zadek.

0/0
1.6.2017 20:20

M63a36r40t53i63n 69K46u91b67í70k 9207739586713

Pak ať se nikdo nediví, že jsou silnice plné kamionů, proto se zlikvidovala přeprava po železnici, ale ekonom ušetřil, že se po některých silnicích nedá jezdit nikoho nezajímá.

+1/−1
19.5.2017 20:10

M64a16r67e56k 38J90a65n91e89č22k80a 1517606973351

"kaizen, což je proces neustálého vylepšování a zkvalitňování postupu výroby na základě návrhů vlastních zaměstnanců." Tak tohle by si spoustu firem v ČR mělo vzít k srdci. V ČR mám spíše pocit, že tato vlastnost není u zaměstnanců vítána, protože by se mohlo ukázat, že i řadový zaměstnanec dokáže díky své praxi vymyslet mnohem efektivnější řešení a postupy, než neschopní vedoucí nebo dokonce rádoby manažeři. S tímto přístupem jsem se setkal snad v každé větší české firmě a přimět zaměstnance spíše k pasivitě. Pokud někdo by měl snahu i něco vylepšit, je vše tak sešněrováno vnitřními směrnicemi a postupy, že pro inovativní přístup zde není žádný prostor a dokáže to spolehlivě odradit. Pak se každý diví, že na ČR je nahlíženo spíše jako na "montovnu".

+3/0
19.5.2017 2:14

J67o24s35e84f 90Č68i37h30á81k 7661639940376

U nás je schránka na zlepšováky a odměna 500 korun :-)

+1/0
19.5.2017 5:34

M93i32r34o64s46l92a77v 97M77e60d 3574916

V naší firmě je tomu spíš naopak - lidé jsou do kaizenů nuceni (počet podaných kaizenů je zohledňován ve mzdovém ohodnocení) a tak si vymýšlí mnohdy naprosté hlouposti, jen aby za každou cenu měli podaný kaizen. Navíc je okolo toho obludné papírování a já osobně pochybuji o tom, jestli efekt z těchto aktivit (je-li vůbec nějaký) kompenzuje alespoň ten spotřebovaný papír.

0/0
19.5.2017 12:18

J45i97ř43í 50S40c81h27w84a92c42h 8138944478726

chyba je v tom, že se ve mzdě zohledňuje už každá podaná hloupost.

I když třeba při brainstormingu i z naprostých blbostí může vzejít genialita, která by jinak nikoho nenapadla.

0/0
19.5.2017 12:47

J79i95ř77í 47S74c70h36w70a63c94h 8888564868246

systémy jakosti jsou svázány s pečlivým dokumentováním systému. Ta dokumentace má svůj význam, pokud se tak neděje jen formálně.

A papíry spousta lidí nesnáší....viz Miroslav Med výše.

0/0
19.5.2017 12:42
Foto

R15o57m68a46n 74Š37l97e33h39o85v40e36r 2817765526108

šunty, 3X zkrachovalá fabrika, ted je to pro změnu VW...takže VW panamera, VW 911

0/−2
18.5.2017 13:14

H89o31n69z97a 29P96o12s98t 4239819319185

Lean zavedli v jedné z místních fabrik, tak se kamarád sbalil a šel někam kde to není. Další následovali. Praktiky srovnávání zaměstnanců a psaní na nástěnku, jejich natáčení při práci a podobně.

+1/0
18.5.2017 9:34

J36i79ř54í 51S35c40h69w87a84c43h 8578714448816

ono to vypadá blbě, když se někdo "jen opírá o lopatu" a kouká jak ostatním to pěkně jde.....;-)

+13/−1
18.5.2017 9:42

M72i47r60o43s44l53a92v 21M93e97d 3344266

O to mnohdy ani tak nejde. V naší továrně něco podobného také zaváděli (se spoustou dalších blbostí) a já jsem jim řekl, ať mi s nějakým natáčením vlezou na záda (no, řekl jsem to trochu jinými slovy). Když se ptali proč jsem proti, řekl jsem jim, že pokud nejsou s mojí prací spokojeni, tak ať mi sdělí konkrétní výhrady a nebo mi dají výpověď a pokud tomu tak není, tak ať mne nechají v klidu pracovat (no a zatím tam ještě pořád pracuji).

+1/0
18.5.2017 10:26

O25n84d59ř65e47j 61Š55t76ě24p12á16n84e83k 5569460818229

Proč píšete o kamarádovi, můžete v klidu napsat že jste to Vy osobně, kdo odešel kvůli Lean :-D

0/0
20.5.2017 14:29

J15i87n22d36r83i25c39h 60K61u48c86e63r43a 7678605521105

Just-in-time zavisi take na logistice mimo vyrobni zavod.Pracoval jsem pro britskou logistickou firmu s log. centry v Doveru Coventry.Ja sedel vu majitele firmy v kanclu na Gibtaltaru.Z Doveru mi volali,ze maji problem s ceskym preprabcem,ktery vezl kamionem dily z Ceska pro Jaguar.Meli jet dva soferi a dodrzet cas.Misto toho vypli gps a majiyel ceske firmy lhal,kde naklad je.Dalo praci ptesvedcit ho,aby se spojil se svymi ridici a ti slozili cargo v Holandsku na urcenem miste,kam z Anglie priletely vrtulniky s naklad prepravily do Doveru.Vypad smeny se podarilo zachranit,prima skoda vypadku by znamenala okamzitou ztratu 300 tisic USD.

+2/0
18.5.2017 9:19

J23i53ř12í 34S77c19h19w88a15c57h 8448544588596

a ten dopravce se už u nich neškrtne....

+4/0
18.5.2017 9:38

J96o56s39e80f92f 46M14u88s10i44l 7359855106160

Větu ze závěrečného odstavce by si měli přečíst a hlavně pochopit spousty obchodní ředitelíčků - že výroba musí odpovídat skutečným prodejům a ne prodejním cílům.

+10/0
18.5.2017 9:07

M88i59r68o48s34l40a55v 32Č37e19c79h 8191126263942

Podle TPS jedeme ve firmě na výrobu dieselových agregátů již od roku 2002 a musím uznat, že funguje (až na pár vyjímek s dodavateli dílů). Snížení stavu zaměstnanců o 120lidí, optimalizace výroby navíc o cca. 17%. TPS nás dostalo z restruktualizace (s hrozící insolvencí) do černých čísel.

+8/0
18.5.2017 6:15

J20a81k25u16b 89N36o66v85á37k 8780593630192

Ta žlutá GT3 je úžasná a to Porschi jinak nijak moc nefandím.

0/0
18.5.2017 3:28

M11i89r51o33s19l81a25v 97B75e16l33a29n50č34i12n 3715222362124

Takže Porsche je vlastně převlečená Toyota.

+2/−16
18.5.2017 2:15

M72i15c33h53a69l 93Š26r61o91u82b20e54k 8804906223720

tak šlo o výrobní proces, ne o vývoj...

+12/0
18.5.2017 8:10

L18a89d66i78s17l22a93v 82K49a98l65o17u25s 7615356171470

Člověk z Toyoty přišel, viděl, a regály 4 m vysoké s díly motorovou pilou uřízl na 2 m, aby nelezli po žebříku. Tím ušetřili na žebřících, a eliminovali riziko pádu ze žebříku. M.j. tím zkrátili výrobní čas. Samozřejmě, že udělali spoustu jiných změn pro zkrácení doby výroby a montáže.

+4/0
18.5.2017 11:28

P37e17t91r 95P65r97a62t24e64r 5623159915958

Je to efektivní a super. Ale stres je sviňa

+8/0
18.5.2017 0:45

J78i47ř59í 21E39r63b31e68n 1323644926387

Jak pro koho. Původně to byl stres pro řadové dělníky, kde a jak najdou potřebnou součástku a stihnou ji zamontovat. V systému JIT z nich tahle odpovědnost spadla - to, jestli jim přijede včas kamion s novými zásobami, je už zodpovědností (mnohem lépe placených) manažerů :-)

+4/0
18.5.2017 10:06

J69a29n 93T60a53r76a30b84a 4476426639159

Což je za cenu ohrožování životů na silnicích těch, kolem kterých kamion s bezohledným řidičem a úkolem JIT frčí.

+3/−2
18.5.2017 10:42

K79a21r33e68l 25K91o56š41ť77á56l 8137851680655

Taky jeden z hlavních důvodů, proč od letoška můžou kamiony jezdit i v sobotu...

+2/0
19.5.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz