Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche před 25 lety zachránili Japonci, učili ho vyrábět auta

Byť bylo porsche vždy značkou se zvukem přepychu, na začátku 90. let slavná německá automobilka stála před krachem. Spasilo ji to, že najela na japonské metody tzv. štíhlé výroby, lean manufacturingu. K dokonalosti je dovedli v Toyotě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D97u55d84á84k 91V51l90a65d86i86m80í31r 4245933722793

V podstatě se součástky že skladu přesunuly na infrastrukturu státu ve kterém se dané lean, kanban just in time továrny nacházejí. Životní prostředí dostává na zadek.

0/0
1.6.2017 20:20

M21a28r26t87i71n 41K98u77b67í66k 9687519706333

Pak ať se nikdo nediví, že jsou silnice plné kamionů, proto se zlikvidovala přeprava po železnici, ale ekonom ušetřil, že se po některých silnicích nedá jezdit nikoho nezajímá.

+1/−1
19.5.2017 20:10

M31a50r67e36k 46J42a74n97e28č95k41a 1857916443721

"kaizen, což je proces neustálého vylepšování a zkvalitňování postupu výroby na základě návrhů vlastních zaměstnanců." Tak tohle by si spoustu firem v ČR mělo vzít k srdci. V ČR mám spíše pocit, že tato vlastnost není u zaměstnanců vítána, protože by se mohlo ukázat, že i řadový zaměstnanec dokáže díky své praxi vymyslet mnohem efektivnější řešení a postupy, než neschopní vedoucí nebo dokonce rádoby manažeři. S tímto přístupem jsem se setkal snad v každé větší české firmě a přimět zaměstnance spíše k pasivitě. Pokud někdo by měl snahu i něco vylepšit, je vše tak sešněrováno vnitřními směrnicemi a postupy, že pro inovativní přístup zde není žádný prostor a dokáže to spolehlivě odradit. Pak se každý diví, že na ČR je nahlíženo spíše jako na "montovnu".

+3/0
19.5.2017 2:14

J13o20s89e58f 71Č87i54h46á16k 7961669550166

U nás je schránka na zlepšováky a odměna 500 korun :-)

+1/0
19.5.2017 5:34

M27i34r81o49s93l62a65v 40M62e86d 3564406

V naší firmě je tomu spíš naopak - lidé jsou do kaizenů nuceni (počet podaných kaizenů je zohledňován ve mzdovém ohodnocení) a tak si vymýšlí mnohdy naprosté hlouposti, jen aby za každou cenu měli podaný kaizen. Navíc je okolo toho obludné papírování a já osobně pochybuji o tom, jestli efekt z těchto aktivit (je-li vůbec nějaký) kompenzuje alespoň ten spotřebovaný papír.

0/0
19.5.2017 12:18

J15i22ř10í 29S55c85h48w64a14c63h 8558784928986

chyba je v tom, že se ve mzdě zohledňuje už každá podaná hloupost.

I když třeba při brainstormingu i z naprostých blbostí může vzejít genialita, která by jinak nikoho nenapadla.

0/0
19.5.2017 12:47

J44i75ř13í 60S39c79h85w67a80c92h 8238914908386

systémy jakosti jsou svázány s pečlivým dokumentováním systému. Ta dokumentace má svůj význam, pokud se tak neděje jen formálně.

A papíry spousta lidí nesnáší....viz Miroslav Med výše.

0/0
19.5.2017 12:42
Foto

R77o42m49a32n 42Š27l66e75h53o26v60e20r 2287895116628

šunty, 3X zkrachovalá fabrika, ted je to pro změnu VW...takže VW panamera, VW 911

0/−2
18.5.2017 13:14

H78o13n55z94a 28P88o36s11t 4579769539465

Lean zavedli v jedné z místních fabrik, tak se kamarád sbalil a šel někam kde to není. Další následovali. Praktiky srovnávání zaměstnanců a psaní na nástěnku, jejich natáčení při práci a podobně.

+1/0
18.5.2017 9:34

J41i17ř16í 62S93c19h86w71a24c33h 8458744418686

ono to vypadá blbě, když se někdo "jen opírá o lopatu" a kouká jak ostatním to pěkně jde.....;-)

+13/−1
18.5.2017 9:42

M31i85r10o28s60l95a65v 27M23e19d 3454956

O to mnohdy ani tak nejde. V naší továrně něco podobného také zaváděli (se spoustou dalších blbostí) a já jsem jim řekl, ať mi s nějakým natáčením vlezou na záda (no, řekl jsem to trochu jinými slovy). Když se ptali proč jsem proti, řekl jsem jim, že pokud nejsou s mojí prací spokojeni, tak ať mi sdělí konkrétní výhrady a nebo mi dají výpověď a pokud tomu tak není, tak ať mne nechají v klidu pracovat (no a zatím tam ještě pořád pracuji).

+1/0
18.5.2017 10:26

O20n87d15ř48e73j 65Š73t30ě43p46á20n96e26k 5189130398489

Proč píšete o kamarádovi, můžete v klidu napsat že jste to Vy osobně, kdo odešel kvůli Lean :-D

0/0
20.5.2017 14:29

J67i80n62d58r66i49c11h 39K25u57c79e24r92a 7958275971985

Just-in-time zavisi take na logistice mimo vyrobni zavod.Pracoval jsem pro britskou logistickou firmu s log. centry v Doveru Coventry.Ja sedel vu majitele firmy v kanclu na Gibtaltaru.Z Doveru mi volali,ze maji problem s ceskym preprabcem,ktery vezl kamionem dily z Ceska pro Jaguar.Meli jet dva soferi a dodrzet cas.Misto toho vypli gps a majiyel ceske firmy lhal,kde naklad je.Dalo praci ptesvedcit ho,aby se spojil se svymi ridici a ti slozili cargo v Holandsku na urcenem miste,kam z Anglie priletely vrtulniky s naklad prepravily do Doveru.Vypad smeny se podarilo zachranit,prima skoda vypadku by znamenala okamzitou ztratu 300 tisic USD.

+2/0
18.5.2017 9:19

J97i65ř74í 58S78c10h21w35a84c75h 8138124528916

a ten dopravce se už u nich neškrtne....

+4/0
18.5.2017 9:38

J36o78s68e50f63f 42M61u31s64i47l 7449495266490

Větu ze závěrečného odstavce by si měli přečíst a hlavně pochopit spousty obchodní ředitelíčků - že výroba musí odpovídat skutečným prodejům a ne prodejním cílům.

+10/0
18.5.2017 9:07

M29i53r23o78s27l18a14v 72Č72e95c88h 8791506323812

Podle TPS jedeme ve firmě na výrobu dieselových agregátů již od roku 2002 a musím uznat, že funguje (až na pár vyjímek s dodavateli dílů). Snížení stavu zaměstnanců o 120lidí, optimalizace výroby navíc o cca. 17%. TPS nás dostalo z restruktualizace (s hrozící insolvencí) do černých čísel.

+8/0
18.5.2017 6:15

J73a97k37u71b 64N53o45v34á54k 8620643460762

Ta žlutá GT3 je úžasná a to Porschi jinak nijak moc nefandím.

0/0
18.5.2017 3:28

M10i37r24o38s83l71a16v 41B61e33l83a44n86č62i15n 3725612832914

Takže Porsche je vlastně převlečená Toyota.

+2/−16
18.5.2017 2:15

M38i48c90h49a17l 76Š60r94o83u28b68e26k 8624706373710

tak šlo o výrobní proces, ne o vývoj...

+12/0
18.5.2017 8:10

L45a80d59i95s78l26a49v 22K73a52l37o77u89s 7395616911780

Člověk z Toyoty přišel, viděl, a regály 4 m vysoké s díly motorovou pilou uřízl na 2 m, aby nelezli po žebříku. Tím ušetřili na žebřících, a eliminovali riziko pádu ze žebříku. M.j. tím zkrátili výrobní čas. Samozřejmě, že udělali spoustu jiných změn pro zkrácení doby výroby a montáže.

+4/0
18.5.2017 11:28

P72e18t37r 19P87r16a61t33e75r 5323229915178

Je to efektivní a super. Ale stres je sviňa

+8/0
18.5.2017 0:45

J30i72ř58í 90E69r90b12e86n 1233214986777

Jak pro koho. Původně to byl stres pro řadové dělníky, kde a jak najdou potřebnou součástku a stihnou ji zamontovat. V systému JIT z nich tahle odpovědnost spadla - to, jestli jim přijede včas kamion s novými zásobami, je už zodpovědností (mnohem lépe placených) manažerů :-)

+4/0
18.5.2017 10:06

J74a63n 49T82a15r53a66b75a 4466896629109

Což je za cenu ohrožování životů na silnicích těch, kolem kterých kamion s bezohledným řidičem a úkolem JIT frčí.

+3/−2
18.5.2017 10:42

K61a56r74e97l 72K12o93š37ť29á66l 8317641280985

Taky jeden z hlavních důvodů, proč od letoška můžou kamiony jezdit i v sobotu...

+2/0
19.5.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.