Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně vzpomínat. V Hořicích bude na 55. ročníku tentokrát chybět Václav Parus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e46t74e72r 87B28a27r78t29a85l36s81k30ý 1487317308630

Jedna z mojich oblubenych knih v mladosti bola,, Stastny Frantisek,, uzasne pribehy o uzasnych ludoch .. Tu generaciu sportovcov vam svet moze zavidiet..R^

+2/0
15.5.2017 18:02

V98o93k26o54u37n 72V13l94a25d55i60m52i64r 8442758529518

Nejak jsem si na pana Paruse nemohl vzpomenout, ale ta fotka kde stoji za masinou s cislem 10 mi ho propomela. Jeho postava byla idealem motocykloveho zavodnika.

+1/0
15.5.2017 14:31

J69i47ř51í 66B12u77š79e23k 8562807719

Škoda že již Jawa nevyrábí nic co by obstálo ve světové konkurenci, jako tenkrát, snad alespon kdyby dělali repliku Jawa 500 OHC a podobné "retro" mašiny tak by to bylo dobré. Krásné stroje. R^

0/−1
15.5.2017 12:45

V50o77k27o56u45n 54V93l95a53d57i57m73i70r 8762728729668

Jawa coby zavodni stroj doplatila na zrejme chybu mazani u Jawa 350 Billa Ivyho, kdy po zadreni motoru havaroval a zemrel. Kolik rodina Billa Ivyho vysoudila je tajemstvim, ale zrejme to bylo pro Jawu likvidacni. Jawa opustila silnicni zavody a pozdeji i ty tereni. Zajisteny odbyt pred valkou vyvinutych motorek do SSSR neinspiroval k vyvoji konkurence schopnych masin.

+3/0
15.5.2017 14:39

J35a64n 51F59a38n78t78a 6821786961953

Vážený pane Vokoun, to co píšete o zadírání čtyřválcové dvoutaktní JAWY jsem si původně také myslel, ale to je obecně vžitý omyl.

Před lety byl u nás v Třeboni v lázních legendární konstruktér JAWY Jan Křivka. Ten mi vysvětlil, že problém nebyl v mazání motoru. Problém byl v nedostatku valut a nemožnosti koupě špičkových japonských ložisek pro klikovou hřídel. Příčinou smrtelné nehody Billa Ivyho byla tedy zadřená ložiska tuzemské výroby, která nebyla schopná vydržet šílené otáčky motoru.

0/0
15.5.2017 18:10

S25t46a41n80i90s41l54a47v 37K13r17e19j50c78a98r 6927216723794

300 zatáček Gustava Havla neměl rád pouze Gustav Havel, Václav Parus a Franta Štastný, Kudrnáč(jenž má i svoji zatáčku na okruhu) Ale ve své době i Ralph Blatter, si Hořický městský okruh pochvaloval. Na dobu slávy 300zGH, vzpomínají i ti jež se na úspěchu v minulosti významně podíleli a nikdy nebyli moc vidět.

+1/0
15.5.2017 8:55

S88t38a15n22i87s91l38a21v 21K97r48e73j66c57a96r 6797176253764

Bezejmení pořadatelé a tratový komisaři, pro něž 300 zatáček začínay už mnoho týdnů před a týden po!!

+1/0
15.5.2017 12:06

T81o39m32a35s 44K63r28o54p11a79c39e84k 7669204982174

Jenom doufam, ze se na Kolstejnskem okruhu bude jezdit dal. Zavody o cenu Vaclava Paruse jsou vzdycky vybornym zazitkem.

Bohuzel by to byl uz "jen" Memorial Vaclava Paruse, ale myslim, ze zrovna tenhle podnik by byl tim nejlepsim co by neslo jeho jmeno.

+1/0
15.5.2017 8:04

J67i20ř33í 52V88a61v30ř43í48k 7884399495600

Výtečný závodník, škoda že tu není...... Také vzpomínám na pana Lakomého, možná by se o něm mělo též někdo zmínit. Byla to super parta tito chlapiV.

0/0
15.5.2017 6:25



Najdete na iDNES.cz