Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpomínka na velikána: Václav Parus byl legendou motocyklových závodů

O nadcházejícím víkendu 20. a 21. května se pojede legendární motocyklový silniční závod 300 zatáček Gustava Havla. Bude to letos smutný podnik a bude se hodně vzpomínat. V Hořicích bude na 55. ročníku tentokrát chybět Václav Parus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e51t20e46r 41B61a51r91t85a91l83s36k67ý 1917517128520

Jedna z mojich oblubenych knih v mladosti bola,, Stastny Frantisek,, uzasne pribehy o uzasnych ludoch .. Tu generaciu sportovcov vam svet moze zavidiet..R^

+2/0
15.5.2017 18:02

V65o77k38o11u22n 83V62l11a55d92i59m93i19r 8532618969238

Nejak jsem si na pana Paruse nemohl vzpomenout, ale ta fotka kde stoji za masinou s cislem 10 mi ho propomela. Jeho postava byla idealem motocykloveho zavodnika.

+1/0
15.5.2017 14:31

J73i46ř97í 22B15u20š57e68k 8422707789

Škoda že již Jawa nevyrábí nic co by obstálo ve světové konkurenci, jako tenkrát, snad alespon kdyby dělali repliku Jawa 500 OHC a podobné "retro" mašiny tak by to bylo dobré. Krásné stroje. R^

0/−1
15.5.2017 12:45

V76o66k95o58u59n 36V62l89a68d96i11m66i57r 8452858689918

Jawa coby zavodni stroj doplatila na zrejme chybu mazani u Jawa 350 Billa Ivyho, kdy po zadreni motoru havaroval a zemrel. Kolik rodina Billa Ivyho vysoudila je tajemstvim, ale zrejme to bylo pro Jawu likvidacni. Jawa opustila silnicni zavody a pozdeji i ty tereni. Zajisteny odbyt pred valkou vyvinutych motorek do SSSR neinspiroval k vyvoji konkurence schopnych masin.

+3/0
15.5.2017 14:39

J96a76n 48F31a38n53t27a 6151136401593

Vážený pane Vokoun, to co píšete o zadírání čtyřválcové dvoutaktní JAWY jsem si původně také myslel, ale to je obecně vžitý omyl.

Před lety byl u nás v Třeboni v lázních legendární konstruktér JAWY Jan Křivka. Ten mi vysvětlil, že problém nebyl v mazání motoru. Problém byl v nedostatku valut a nemožnosti koupě špičkových japonských ložisek pro klikovou hřídel. Příčinou smrtelné nehody Billa Ivyho byla tedy zadřená ložiska tuzemské výroby, která nebyla schopná vydržet šílené otáčky motoru.

0/0
15.5.2017 18:10

S67t79a42n79i23s82l34a87v 96K10r44e81j90c71a38r 6257726783504

300 zatáček Gustava Havla neměl rád pouze Gustav Havel, Václav Parus a Franta Štastný, Kudrnáč(jenž má i svoji zatáčku na okruhu) Ale ve své době i Ralph Blatter, si Hořický městský okruh pochvaloval. Na dobu slávy 300zGH, vzpomínají i ti jež se na úspěchu v minulosti významně podíleli a nikdy nebyli moc vidět.

+1/0
15.5.2017 8:55

S76t29a51n65i71s64l32a57v 47K22r78e53j55c95a12r 6317876643314

Bezejmení pořadatelé a tratový komisaři, pro něž 300 zatáček začínay už mnoho týdnů před a týden po!!

+1/0
15.5.2017 12:06

T53o73m20a96s 70K91r62o94p57a58c10e38k 7549354622624

Jenom doufam, ze se na Kolstejnskem okruhu bude jezdit dal. Zavody o cenu Vaclava Paruse jsou vzdycky vybornym zazitkem.

Bohuzel by to byl uz "jen" Memorial Vaclava Paruse, ale myslim, ze zrovna tenhle podnik by byl tim nejlepsim co by neslo jeho jmeno.

+1/0
15.5.2017 8:04

J39i26ř24í 70V24a89v35ř85í75k 7274559885850

Výtečný závodník, škoda že tu není...... Také vzpomínám na pana Lakomého, možná by se o něm mělo též někdo zmínit. Byla to super parta tito chlapiV.

0/0
15.5.2017 6:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.