Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec nafty u Fabie a Rapidu za rok, 1,6 TDI dostane nádrž na močovinu

Emisní šílenství je v autoprůmyslu na maximu. Automobilky homologují své novinky na poslední chvíli, musí to stihnout do září. I na pár měsíců, kdy budou moci vyrábět auta bez složitých systémů čištění výfukových plynů, se to vyplatí. Nové ekonormy znamenají také konec dieselů v malých škodovkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a35n 53B85e97n92h85á82k 6384853432681

Škoda, že nikoho nezajímají reálné emise zjištěné by Deutsche Umwelthilfe. Všechny zkoušené diesely mnohonásobně překročily limit... Ale že zrovna 1.6 TDi od VW dopadlo jednoznačně daleko nejlépe oproti ostatním (překročilo limit "pouze" 3,3x), o tom je ticho po pěšině. Přitom z vlastní zkušenosti tento agregát mezi moderními spotřebními výrobky mohu vřele doporučit (těch 350 tkm ujede i v Superbu II při ostrém městském používání).

0/0
27.5.2017 22:10

M31i80r25e26k 79H72r84o45c68h 3609594360715

LPG! Jezdím za polovinu i proti naftě, spotřeba v pohodě a ještě je to ekologičtější a bezpečnější než benzín. Akorát to nevyžaduje drahé zásahy do auta a dotace na infrastrukturu (která existuje). Asi proto to není trend.

0/0
26.5.2017 15:33
Foto

J20a61n 37K94ř61í82ž 3649241731281

Vždyt naftákem se jezdí nejlépe. Už si ani nedovedu představit jezdit na benzin

+1/0
23.5.2017 9:34

J53i76ř92í 46S91c62h81w57a88c29h 8198704988846

z absence oné představy pak logicky vyplývá ten tvůj omyl z úvodu tvého příspěvku....

+1/0
23.5.2017 10:04
Foto

J54a10n 27K71ř53í22ž 3299741921581

Jste vsichni ..... Mam BMW 3,osd a jeho spotřeba je kolem 7l. Ha!!

0/0
22.5.2017 11:12

P36e82t33r 55P42a34v60l14a16t16a 7966710127781

Chcete se zbavit dieselu? Je to jednoduché, trvale snižte spotřební daň na benzín o 10 korun. Bohužel mám pot, že jde o pravý opak - zlikvidovat diesel u osobáků a pak osolit daň...

0/0
21.5.2017 17:35

P47a52v16e77l 11Š46e51v10č90í37k 6190175819460

Takže Agrofert bude mít logicky další produkt v portfoliu bioßraček, močovinu.

0/0
20.5.2017 13:46

J51o30s16e34f12f 98M86u65s78i58l 7129565946580

A Samsung vyrobí další mobil.

0/−1
22.5.2017 15:53

M66o91j78m56í37r 24M92o15t68y22č95k90a 3222845824420

Máte dost zkreslenou představu o tom co je močovina a jak se vyrábí ve velkém.

0/0
29.5.2017 11:43

V27í33t 27K77o66u64b84a 6906470104798

Než litrový tříválec s filtrem pevných částic (od roku 18 asi všichni), tak to si raději koupím elektrokolo.

0/0
19.5.2017 10:22

J60i86ř36í 29S98c89h56w51a33c44h 8398594548316

tvoje volba, někdo jiný si koupí třeba třílitrový šestiválec....;-)

0/0
21.5.2017 18:14

J58a25r46o21s15l17a74v 79N95o26v83á32k 1775790980377

A co třeba CNG nebo LPG. Z toho budou těžko nějaké pevné částice.

0/0
22.5.2017 3:36

M93i65l89a24n 22C53h81a85l76u91p31a 7374406187823

Nákupní taška Citygo nepotřebuje diesel.

+3/0
17.5.2017 23:30

V92á67c33l45a16v 69V53a35n94ě71k 2853163398131

Tak nevím, ale třeba v Americe se diesel skoro nevidí a motory na benzín pod dva litry si kupují pouze chudí a přesto se nic neděje.

V Asii člověk nevidí na dvacet metrů, Saudi nejezdí na nic pod pět litrů obsahu, Indie se znečišťováním ovzduší nijak nezabývá, ale Evropa zachraňuje svět.

Něco se musí změnit.

+14/0
17.5.2017 22:13

J24i66ř78í 70S34c16h45w92a64c16h 8458704648356

V Evropě se nic nezmění, změny se dějou ve světě. Evropa svět nezachraňuje a ani nezachrání. Sice ty ekologické limity se ohánějí globálností, ale význam mají hlavně lokálně. Není to tak dávno, kdy ve velkých městech v Evropě a hlavně na velkých křižovatkách to vypadalo velmi podobně jako dnes v Pekingu. Díky Euro normám to dnes vypadá mnohem lépe i když mezitím provoz ještě zhoustnul. Ano svět to nezachrání, ale zdraví nás v evropě to chráni a číňani na to jednou příjdou taky, a Japonci to vědí už dávno. A průměrný objem aut prodávaných v USA je tak poloviční co býval před třiceti, čtyřiceti lety.

+6/0
18.5.2017 12:33

V37l25a52d51i65m17í11r 39B19r56a63d31a 1333224633291

Zpřísňující se limity na emise škodlivin samozřejmě mají smysl. Problém je v tom, že ekofašisti tlačí stále i na limity emisí CO2, které bohužel zvyšují emise těch škodlivin

0/0
18.5.2017 20:29

J50i67ř74í 56S73c76h64w58a69c83h 8758564738686

"ekofašisti" limitem na CO2 tlačí na spotřebu, kdyby nebyl limit na CO2 byl by limit na spotřebu jako v USA.

To, že se zvednou emise jiných škodlivin je už problém použitého technického řešení, které musí reagovat i na limity těchto emisí....

0/0
23.5.2017 10:16

H38y69n98e88k 10M66r56t42v63ý 2730947229371

jde snad o lokální situace se smogem, ne nutně o zachraňování světa! nějak toužíš dýchat zde proslulý pekingský smog?

+1/0
22.5.2017 9:30

Š68t24ě69p84á21n 80Z10e86m94á12n88e77k 3625471878928

Jako ano, ale ať si soudruzi v EU tvrdí co chtějí, tak jde hlavně o prachy a snaha chránit životní prostředí a zdraví nás všech je až maximálně vedlejší produkt. Jeden starej kotel na hnědý uhlí kam bába nakládá krom toho hnědýho bordelu i starý dědkovy fusekle naplněný pilinama z cirkulárky politý vyjetym slunečnicovim olejem pro lepší hoření za jednu zimu vyhulej víc humusu než moje služební Oktávka 1,9 TDI 66kW za celou svojí životnost. Krom toho jezdí za 4,5 litru na sto a strčí na spotřebu do zadnice všechny nové auta protkaná ptákovinama skrz na skrz. Až neuvidim na vesnicích mlžný opary z těchto kotlů, tak jsem ochotný akceptovat snižování splodin u diesel osobních aut. Ono taky když někdo mění filtry a oleje zodpovědně, je to o něčem jiném, než prasata co ty oleje přejíždějí o 100% a filtry mění jednou za 3 intervaly.

+1/0
25.5.2017 22:33

J95a33n 35L81u44k87á35š 7607343323622

USA si timto tez prosly, taky meli mesta zahalena smogem.

0/0
22.5.2017 18:31

M61a92r34t21i81n 78K64a37r89á54s23e90k 9458923678508

No Evropa temi emisními normami zachranuje především svoje města, koncentrace aut v EU (a usa) je porad oproti zbytku světa obrovska a nebyt prisne regulace emmisi, tak jsou nase velka města prakticky neobyvatelna....

+1/0
18.5.2017 14:30

V74í95t 98K31o13u19b54a 6706770704868

Se koukněte, na co vyjde v USA litr benzínu. To pak nevadí, když to baští 11, nebo 13 litrů. U nás to ale při nájezdu 35 tisíc ročně neuživte. A to znám lidi, co nalítají i 60 za rok

0/0
19.5.2017 10:20

P54a33v36e43l 33Š85e57v47č34í11k 6760775959830

brněnský ekologický radní Hollan a se spotřebou amerického křižníku

0/0
20.5.2017 13:49

P82e60t12r 50B19á44č46a 8515306835855

To s tema ekoteroristama jako nikdo nehodla zamest nebo jak?

+3/0
17.5.2017 16:31

J38i32ř40í 58T83o79m49e14š 5172760813662

Že bychom podpořili zvyšování emisí a spotřeby a vytřeli tak zrak "ekoteroristům"?

0/0
20.5.2017 19:22

J28a79r66o58s45l29a25v 72J28o31s35e29f 5362930670364

A pisoár bude vevnitř v kufru, anebo venku na blatníku?

+1/0
17.5.2017 16:11

J61a52n 17L81u16k58á46š 7577343163752

Ten uz mate u tankovaciho otvoru, je na nem napsano AdBlue.

+1/0
17.5.2017 19:15

S27t96a38n90i75s15l77a45v 32K39r76e87j15c10a67r 2231208113146

Profesionální řidiči kamionů a busů s touto lahůdkou už pár let jezdí. Takže ted už to bude i pro vozidla do 3,5 t.

0/0
17.5.2017 20:15

J38i56ř84í 80T77o55m33e74š 5832210303292

Peugeot má u osobních dieselů tuto záležitost už dávno tj. se zavedením Euro 6, navíc Euro 6 zavedl asi s ročním předstihem, než bylo povinné. Doplňuje se tak asi 1x až 2x do roka, akorát přibyla signálka.

0/0
20.5.2017 19:27

M11o21j23m49í55r 30M92o44t52y30č25k32a 3142315754290

V Německu v autech pro německý trh je to taky standard.

0/0
29.5.2017 11:52

K75a16r89e33l 47V32a11c46h69u22t 9563232309813

Viděl jsem včera na vlastní oči z tramvaje - kolem jedoucí osobák si odfouknul mračno výfukových částic... které se neslo zrovínka NA kolemjdoucí - oni pak ty částice (jak jinak) "pěkně" VDECHLI. 8-o RvRvRv ... Takhle je to pořád, neřád...

+1/0
17.5.2017 14:40

J13i60ř20í 19E56r86b93e86n 1283674886187

Ano, typický dehťák s vykuchaným nebo neexistujícím DPF a s turbodmychadlem před zdechnutím...

+5/0
17.5.2017 14:56

J69a85r36o68s58l72a33v 57P54o18r15t 7399957629875

Spíš sazí , nebo se mu rozsypal výfuk ;-)

0/−2
17.5.2017 14:59

I21v12o 84B18o45u31š32e 5482227708

Okem viditelne castice zas tak nebezpecne nejsou, ty vykaslate. To ty mikroskopicke, to je jina kava.

0/0
23.5.2017 21:11

J92i22n28d42ř81i29c71h 65L57u24k41e60š 3439524963490

Když se člověk podívá na současnou nabídku motorů třeba pro Rapid, přečte si článek o konci dieselů, tak mu zbudou na výběr přiblblé tříválce nebo 1.4 TSI ale s DSG. Takže kdo chce "normální malé auto se čtyřválcem(nejlépe atmosférou) a manuálem, půjde ke konkurenci...

+3/0
17.5.2017 12:08

M95a33r57t52i14n 79P60l33z15á74k 2267819808714

Pokud se naftový Rapid dosud prodával dobře, tak bych čekal, že prostě dostane jinou naftu. A pokud naopak o naftový Rapid byl zájem malý, tak nafta nikomu moc chybět nebude.

1.0 TSI v silnější variantě je pro Rapid fajn motor. Souhlasím teda jedině s tím, že je škoda, že 1.4 TSI nejde i s manuálem.

+1/0
17.5.2017 13:41

M48a62r86t56i86n 79D21o39h22n35a85l 5667393158738

Atmosféra se dnes nedělá skoro nikde, je to šílenství downsizingu, kdy litrové motory s turbem mají dnes výkon dvoulitrů před 10 lety, jediný výrobce kdo nedělá downsizované motory je Mazda, ale ta má chronicky u motorů problémy s vyšší spotřebou oleje. Tím, že se všude cpou turba, vznikají úplně jiné spalovací podmínky v motoru a pak se tu začínají objevovat NOxy a saze u benzínu a jiná svinstva. Proto do toho musíte nacpat DPF a SCR a jiné srandičky, které se pak časem začnou podělávat a řidič pak akoát pěkně provětrá peněženku. Osobně mám 1,8l atmosférové benzínové Mondeo o 125koních z roku 2006 (poslední atmosféry na trhu) a ty nové motory nechci ani za zlaté tele.

+5/−1
17.5.2017 16:13

R79a50d50o64v48a80n 35S25ý63k28o87r42a 6674185754530

My máme zase žebřiňák z roku 1920. Nový taky nechci ani za nic.

+2/0
17.5.2017 17:48

M54a82r76t51i91n 97K56a95r19á69s84e93k 9448263288228

No nic proti ale ani NOXy ani saze nejsou dusledek turba. Zvysena tvorba sazi je dusledkem primeho vstrikovani, zvysena hladina NOxu je dusledech vyssich tlaku a teplot - tzn treba zrovna skyactive dvoulitr s rekordnim kompresnim pomerem, s tim musi bojovat uplne stejne turbo neturbo....

0/0
17.5.2017 17:54

M30o27j41m94í74r 40M25o33t66y36č71k91a 3682905774710

Obecně je následkem použití turba právě ten zvýšený tlak a teplota. Od okamžiku kdy se turbo začalo běžně používat i u benzínu, tak jsou problémy s NOx i tam (byť ne tak výrazné).

0/0
29.5.2017 11:56

T13o58m41á21š 56V38a31l86d52e93r 7683380219

Toyota má taky atmosféry.

0/0
21.5.2017 22:40

S50t30a29n11i69s30l46a90v 44K58r79e51j60c28a35r 2701838143506

Ano, jen je otázkou ke které konkurenci. Nové Evropské předpisy totiž neplatí pouze pro WV a Škodovku.

0/0
17.5.2017 20:18

J78a16r32o40s67l85a10v 73P88o20r17t 7329467569945

Bez dusíku a jeho oxidů by na zeměkoli nic nerostlo , to zařídila příroda je to stamiliony let osvědčené .

0/0
17.5.2017 11:38

M55a85r50t72i67n 30K57ř34í22ž 9243822410147

není oxid jako oxid

+1/0
17.5.2017 12:38

K76a12r61e80l 20V63a86c42h44u97t 9873432829303

Nusík jako dvouatomová molekula (N2) nám nevadí. - Ale veškeré oxidy dusíku (ve vícero oxidačníách stavech) mohou být zdraví velmi škodlivé !!! :-( RvRvRv

0/0
17.5.2017 14:36

M72a11r33t50i56n 15K13ř33í79ž 9843432410817

Takový rajský plyn (N2O) zas tak škodlivý není :-)

0/0
17.5.2017 22:17

P57a57v96e27l 52Ř12a67p69e21k 7182556509365

Močovina ;-D

Bavíme se o dopravním prostředku 21. století nebo o koňských povozech?

Je to až k nevíře, jak je automobilismus zastaralý. A mnozí to stále neprokoukli.

+1/−7
17.5.2017 11:26

V91á17c23l51a51v 83P34o46u37s61t21k90a 3420841972

Je dobře že je mezi slepými někdo, kdo vidí dál. ;-)

+2/−1
17.5.2017 12:04

T73o77m80á95š 75D32v14o83ř85á11k 7695896807611

Je to pravda, ještě že máme Pavlíka, který do toho vidí.

A teď by nám mohl napsat něco o pejscích...;-)

0/−1
17.5.2017 17:30

M13i88l25o93s15l78a20v 26U66r43b90a56n 4578209290453

Už jsem se bál, že se neozvete.;-)

0/0
17.5.2017 13:40







Najdete na iDNES.cz