Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec nafty u Fabie a Rapidu za rok, 1,6 TDI dostane nádrž na močovinu

Emisní šílenství je v autoprůmyslu na maximu. Automobilky homologují své novinky na poslední chvíli, musí to stihnout do září. I na pár měsíců, kdy budou moci vyrábět auta bez složitých systémů čištění výfukových plynů, se to vyplatí. Nové ekonormy znamenají také konec dieselů v malých škodovkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a57n 93B14e42n16h71á57k 6794653962741

Škoda, že nikoho nezajímají reálné emise zjištěné by Deutsche Umwelthilfe. Všechny zkoušené diesely mnohonásobně překročily limit... Ale že zrovna 1.6 TDi od VW dopadlo jednoznačně daleko nejlépe oproti ostatním (překročilo limit "pouze" 3,3x), o tom je ticho po pěšině. Přitom z vlastní zkušenosti tento agregát mezi moderními spotřebními výrobky mohu vřele doporučit (těch 350 tkm ujede i v Superbu II při ostrém městském používání).

0/0
27.5.2017 22:10

M40i57r87e57k 14H32r23o90c53h 3779464490815

LPG! Jezdím za polovinu i proti naftě, spotřeba v pohodě a ještě je to ekologičtější a bezpečnější než benzín. Akorát to nevyžaduje drahé zásahy do auta a dotace na infrastrukturu (která existuje). Asi proto to není trend.

0/0
26.5.2017 15:33
Foto

J48a61n 53K57ř56í54ž 3489851141801

Vždyt naftákem se jezdí nejlépe. Už si ani nedovedu představit jezdit na benzin

+1/0
23.5.2017 9:34

J62i88ř55í 58S21c55h65w16a86c42h 8918524258546

z absence oné představy pak logicky vyplývá ten tvůj omyl z úvodu tvého příspěvku....

+1/0
23.5.2017 10:04
Foto

J24a96n 29K58ř29í87ž 3399791561641

Jste vsichni ..... Mam BMW 3,osd a jeho spotřeba je kolem 7l. Ha!!

0/0
22.5.2017 11:12

P60e67t20r 14P31a19v51l36a54t52a 7166940247761

Chcete se zbavit dieselu? Je to jednoduché, trvale snižte spotřební daň na benzín o 10 korun. Bohužel mám pot, že jde o pravý opak - zlikvidovat diesel u osobáků a pak osolit daň...

0/0
21.5.2017 17:35

P63a78v96e22l 40Š62e48v55č19í37k 6120425569280

Takže Agrofert bude mít logicky další produkt v portfoliu bioßraček, močovinu.

0/0
20.5.2017 13:46

J37o83s92e32f19f 97M92u60s86i55l 7119645336500

A Samsung vyrobí další mobil.

0/−1
22.5.2017 15:53

M26o70j12m18í12r 14M81o64t18y41č66k26a 3122225224100

Máte dost zkreslenou představu o tom co je močovina a jak se vyrábí ve velkém.

0/0
29.5.2017 11:43

V75í28t 75K93o17u27b68a 6226710154778

Než litrový tříválec s filtrem pevných částic (od roku 18 asi všichni), tak to si raději koupím elektrokolo.

0/0
19.5.2017 10:22

J70i28ř19í 65S38c96h24w14a92c65h 8108344538246

tvoje volba, někdo jiný si koupí třeba třílitrový šestiválec....;-)

0/0
21.5.2017 18:14

J54a28r84o90s51l81a89v 47N74o54v34á45k 1575550180537

A co třeba CNG nebo LPG. Z toho budou těžko nějaké pevné částice.

0/0
22.5.2017 3:36

M42i94l40a98n 13C93h89a31l11u87p14a 7964176177203

Nákupní taška Citygo nepotřebuje diesel.

+3/0
17.5.2017 23:30

V28á51c49l92a71v 49V37a80n62ě95k 2793793448211

Tak nevím, ale třeba v Americe se diesel skoro nevidí a motory na benzín pod dva litry si kupují pouze chudí a přesto se nic neděje.

V Asii člověk nevidí na dvacet metrů, Saudi nejezdí na nic pod pět litrů obsahu, Indie se znečišťováním ovzduší nijak nezabývá, ale Evropa zachraňuje svět.

Něco se musí změnit.

+14/0
17.5.2017 22:13

J13i61ř66í 58S83c22h66w38a23c24h 8518334948686

V Evropě se nic nezmění, změny se dějou ve světě. Evropa svět nezachraňuje a ani nezachrání. Sice ty ekologické limity se ohánějí globálností, ale význam mají hlavně lokálně. Není to tak dávno, kdy ve velkých městech v Evropě a hlavně na velkých křižovatkách to vypadalo velmi podobně jako dnes v Pekingu. Díky Euro normám to dnes vypadá mnohem lépe i když mezitím provoz ještě zhoustnul. Ano svět to nezachrání, ale zdraví nás v evropě to chráni a číňani na to jednou příjdou taky, a Japonci to vědí už dávno. A průměrný objem aut prodávaných v USA je tak poloviční co býval před třiceti, čtyřiceti lety.

+6/0
18.5.2017 12:33

V50l92a85d50i66m46í24r 27B15r15a25d81a 1923674593451

Zpřísňující se limity na emise škodlivin samozřejmě mají smysl. Problém je v tom, že ekofašisti tlačí stále i na limity emisí CO2, které bohužel zvyšují emise těch škodlivin

0/0
18.5.2017 20:29

J16i24ř19í 86S88c83h52w40a58c33h 8968604238366

"ekofašisti" limitem na CO2 tlačí na spotřebu, kdyby nebyl limit na CO2 byl by limit na spotřebu jako v USA.

To, že se zvednou emise jiných škodlivin je už problém použitého technického řešení, které musí reagovat i na limity těchto emisí....

0/0
23.5.2017 10:16

H77y29n25e42k 21M22r12t93v39ý 2770737889431

jde snad o lokální situace se smogem, ne nutně o zachraňování světa! nějak toužíš dýchat zde proslulý pekingský smog?

+1/0
22.5.2017 9:30

Š61t52ě68p40á73n 69Z63e77m44á19n84e81k 3605191428198

Jako ano, ale ať si soudruzi v EU tvrdí co chtějí, tak jde hlavně o prachy a snaha chránit životní prostředí a zdraví nás všech je až maximálně vedlejší produkt. Jeden starej kotel na hnědý uhlí kam bába nakládá krom toho hnědýho bordelu i starý dědkovy fusekle naplněný pilinama z cirkulárky politý vyjetym slunečnicovim olejem pro lepší hoření za jednu zimu vyhulej víc humusu než moje služební Oktávka 1,9 TDI 66kW za celou svojí životnost. Krom toho jezdí za 4,5 litru na sto a strčí na spotřebu do zadnice všechny nové auta protkaná ptákovinama skrz na skrz. Až neuvidim na vesnicích mlžný opary z těchto kotlů, tak jsem ochotný akceptovat snižování splodin u diesel osobních aut. Ono taky když někdo mění filtry a oleje zodpovědně, je to o něčem jiném, než prasata co ty oleje přejíždějí o 100% a filtry mění jednou za 3 intervaly.

+1/0
25.5.2017 22:33

J17a23n 27L66u90k78á46š 7617763353472

USA si timto tez prosly, taky meli mesta zahalena smogem.

0/0
22.5.2017 18:31

M33a14r30t78i18n 24K93a19r78á16s64e66k 9858523718108

No Evropa temi emisními normami zachranuje především svoje města, koncentrace aut v EU (a usa) je porad oproti zbytku světa obrovska a nebyt prisne regulace emmisi, tak jsou nase velka města prakticky neobyvatelna....

+1/0
18.5.2017 14:30

V83í16t 56K39o60u91b60a 6306690604718

Se koukněte, na co vyjde v USA litr benzínu. To pak nevadí, když to baští 11, nebo 13 litrů. U nás to ale při nájezdu 35 tisíc ročně neuživte. A to znám lidi, co nalítají i 60 za rok

0/0
19.5.2017 10:20

P76a69v72e31l 77Š95e44v26č53í40k 6870165729460

brněnský ekologický radní Hollan a se spotřebou amerického křižníku

0/0
20.5.2017 13:49

P24e33t40r 11B57á59č80a 8475166455765

To s tema ekoteroristama jako nikdo nehodla zamest nebo jak?

+3/0
17.5.2017 16:31

J70i77ř17í 72T21o68m58e48š 5622320413182

Že bychom podpořili zvyšování emisí a spotřeby a vytřeli tak zrak "ekoteroristům"?

0/0
20.5.2017 19:22

J42a42r87o88s17l55a55v 53J27o50s66e24f 5762370880684

A pisoár bude vevnitř v kufru, anebo venku na blatníku?

+1/0
17.5.2017 16:11

J13a21n 95L31u66k84á10š 7357663183802

Ten uz mate u tankovaciho otvoru, je na nem napsano AdBlue.

+1/0
17.5.2017 19:15

S29t29a56n33i82s91l90a31v 67K24r70e90j39c60a89r 2331528373506

Profesionální řidiči kamionů a busů s touto lahůdkou už pár let jezdí. Takže ted už to bude i pro vozidla do 3,5 t.

0/0
17.5.2017 20:15

J57i43ř40í 68T79o59m21e45š 5852750563872

Peugeot má u osobních dieselů tuto záležitost už dávno tj. se zavedením Euro 6, navíc Euro 6 zavedl asi s ročním předstihem, než bylo povinné. Doplňuje se tak asi 1x až 2x do roka, akorát přibyla signálka.

0/0
20.5.2017 19:27

M62o50j47m74í33r 97M92o42t41y84č46k66a 3102875494140

V Německu v autech pro německý trh je to taky standard.

0/0
29.5.2017 11:52

K90a16r94e76l 81V38a66c32h85u87t 9873532329803

Viděl jsem včera na vlastní oči z tramvaje - kolem jedoucí osobák si odfouknul mračno výfukových částic... které se neslo zrovínka NA kolemjdoucí - oni pak ty částice (jak jinak) "pěkně" VDECHLI. 8-o RvRvRv ... Takhle je to pořád, neřád...

+1/0
17.5.2017 14:40

J54i44ř91í 67E82r37b88e22n 1243984546437

Ano, typický dehťák s vykuchaným nebo neexistujícím DPF a s turbodmychadlem před zdechnutím...

+5/0
17.5.2017 14:56

J18a26r57o93s11l79a71v 70P40o94r68t 7619207799215

Spíš sazí , nebo se mu rozsypal výfuk ;-)

0/−2
17.5.2017 14:59

I79v51o 47B19o15u87š18e 5142907318

Okem viditelne castice zas tak nebezpecne nejsou, ty vykaslate. To ty mikroskopicke, to je jina kava.

0/0
23.5.2017 21:11

J17i29n65d75ř12i92c79h 76L37u94k58e16š 3379924853730

Když se člověk podívá na současnou nabídku motorů třeba pro Rapid, přečte si článek o konci dieselů, tak mu zbudou na výběr přiblblé tříválce nebo 1.4 TSI ale s DSG. Takže kdo chce "normální malé auto se čtyřválcem(nejlépe atmosférou) a manuálem, půjde ke konkurenci...

+3/0
17.5.2017 12:08

M59a19r24t49i33n 16P72l57z76á42k 2727619448384

Pokud se naftový Rapid dosud prodával dobře, tak bych čekal, že prostě dostane jinou naftu. A pokud naopak o naftový Rapid byl zájem malý, tak nafta nikomu moc chybět nebude.

1.0 TSI v silnější variantě je pro Rapid fajn motor. Souhlasím teda jedině s tím, že je škoda, že 1.4 TSI nejde i s manuálem.

+1/0
17.5.2017 13:41

M29a17r52t13i78n 71D51o14h64n91a75l 5807423528268

Atmosféra se dnes nedělá skoro nikde, je to šílenství downsizingu, kdy litrové motory s turbem mají dnes výkon dvoulitrů před 10 lety, jediný výrobce kdo nedělá downsizované motory je Mazda, ale ta má chronicky u motorů problémy s vyšší spotřebou oleje. Tím, že se všude cpou turba, vznikají úplně jiné spalovací podmínky v motoru a pak se tu začínají objevovat NOxy a saze u benzínu a jiná svinstva. Proto do toho musíte nacpat DPF a SCR a jiné srandičky, které se pak časem začnou podělávat a řidič pak akoát pěkně provětrá peněženku. Osobně mám 1,8l atmosférové benzínové Mondeo o 125koních z roku 2006 (poslední atmosféry na trhu) a ty nové motory nechci ani za zlaté tele.

+5/−1
17.5.2017 16:13

R31a44d19o26v29a24n 58S93ý76k80o83r23a 6924285344590

My máme zase žebřiňák z roku 1920. Nový taky nechci ani za nic.

+2/0
17.5.2017 17:48

M16a25r92t65i38n 97K83a88r16á11s17e15k 9598573568348

No nic proti ale ani NOXy ani saze nejsou dusledek turba. Zvysena tvorba sazi je dusledkem primeho vstrikovani, zvysena hladina NOxu je dusledech vyssich tlaku a teplot - tzn treba zrovna skyactive dvoulitr s rekordnim kompresnim pomerem, s tim musi bojovat uplne stejne turbo neturbo....

0/0
17.5.2017 17:54

M39o14j59m21í38r 51M28o19t15y58č58k36a 3962875374200

Obecně je následkem použití turba právě ten zvýšený tlak a teplota. Od okamžiku kdy se turbo začalo běžně používat i u benzínu, tak jsou problémy s NOx i tam (byť ne tak výrazné).

0/0
29.5.2017 11:56

T45o66m25á73š 27V58a59l92d45e35r 7363220229

Toyota má taky atmosféry.

0/0
21.5.2017 22:40

S50t88a26n33i36s87l63a23v 74K48r77e73j74c56a32r 2491358623186

Ano, jen je otázkou ke které konkurenci. Nové Evropské předpisy totiž neplatí pouze pro WV a Škodovku.

0/0
17.5.2017 20:18

J22a79r93o23s89l41a60v 21P55o10r27t 7919267909955

Bez dusíku a jeho oxidů by na zeměkoli nic nerostlo , to zařídila příroda je to stamiliony let osvědčené .

0/0
17.5.2017 11:38

M92a18r68t19i73n 61K48ř55í31ž 9913752940527

není oxid jako oxid

+1/0
17.5.2017 12:38

K83a13r69e95l 98V73a14c98h70u93t 9133422939373

Nusík jako dvouatomová molekula (N2) nám nevadí. - Ale veškeré oxidy dusíku (ve vícero oxidačníách stavech) mohou být zdraví velmi škodlivé !!! :-( RvRvRv

0/0
17.5.2017 14:36

M51a67r73t30i85n 57K82ř60í39ž 9413652520447

Takový rajský plyn (N2O) zas tak škodlivý není :-)

0/0
17.5.2017 22:17

P60a40v47e91l 97Ř64a65p68e70k 7962576959265

Močovina ;-D

Bavíme se o dopravním prostředku 21. století nebo o koňských povozech?

Je to až k nevíře, jak je automobilismus zastaralý. A mnozí to stále neprokoukli.

+1/−7
17.5.2017 11:26

V27á91c92l47a73v 16P40o66u21s14t62k27a 3550191942

Je dobře že je mezi slepými někdo, kdo vidí dál. ;-)

+2/−1
17.5.2017 12:04
Foto

T10o51m40á64š 42D30v69o48ř39á56k 7205446387701

Je to pravda, ještě že máme Pavlíka, který do toho vidí.

A teď by nám mohl napsat něco o pejscích...;-)

0/−1
17.5.2017 17:30

M82i96l76o72s88l40a65v 68U45r92b91a45n 4138929280433

Už jsem se bál, že se neozvete.;-)

0/0
17.5.2017 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.