Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Zimní gumy na teplé silnici hůř brzdí, zkusili jsme to

Na jaře dosluhující zimní gumy dojezdím. Tak uvažuje spousta motoristů, kteří chtějí ušetřit. Obzvlášť na českých silnicích často nebývají vozidla se zimními pneumatikami žádnou výjimkou. Taková guma ovšem mnohem hůř funguje, jednoduchým testem jsme prověřili, jak se prodlouží brzdná dráha. Rozdíl byl při brzdění ze stovky 6 metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a85n 31D27l19o44u46h44ý 8846950763730

Zkoušeli nové zimní pneu nebo ojeté 4 roky staré?

+1/0
18.5.2017 13:03

M33a65r11t73i88n 69V85o20j74á15č11e71k 9853127691986

co myslíte ? já myslím ,že funglovky

+2/0
18.5.2017 17:04

A33n15t98o47n53í78n 31S63e43b59e70r12a 7833208790169

Tak to je zajimave ze ja jezdim na 5 let starych zimnich a vzdy to za tim volem prede mnu ubrzdim. Letni jsem nekupoval dvacet let. Nemam ani jedinou nehodu nebo jedine prejete dite. Tak to mi vysvetlete....

+3/−2
17.5.2017 17:25

P24e46t40r 22T43. 41D39v58o35ř30á28k 4694828603

Vůl před vámi? Jako proto, že si dovolil zabrzdit, jo?

+1/−5
17.5.2017 17:41

M27i85l39o47s96l40a27v 54P20r88o15c40h70a14z58k16a 7134598686698

Taky mě to pobavilo, ten vepředu je prostě vůl, protože on je línej škrt si přezout aby to fungovalo normálně, to nepatří na silnici IQ pod 90.

+1/−4
17.5.2017 21:01

A59n52t70o40n50í96n 83S79e76b69e28r13a 7763148220729

Tím mylsím když někdo přede mnou zmatkuje a šlape prudce na brzdu nebo nečekaně vybočí bez bliknru. To je vždy vůl....

+4/0
18.5.2017 9:57

L71u65d64v69í26k 18G16a69j18d83o34š35í97k 2665593684272

Pak je ještě varianta, že budete klidně jezdit na starých, sjetých zimních gumách, akorát nikoliv 100 km/h, ale 90 km/h, jak je předepsáno, a brzdnou dráhu budete mít pořát o 10 m kratší, než při stovce s těmi "nejvíc nejlepšími super-duper" letními pneumatikami.

+9/−2
17.5.2017 17:01

M22i29l76o87s54l66a29v 69P98r51o42c84h91a66z98k47a 7924468866508

Vezl jsem přítelkyně auto na přezutí až tento týden, náhodou je na zimákách celkem sranda, parkrát jsem to v zatáčce podržel až do smyku, valí se to jak na gumových medvídcích, ale jak se malinko ubere ihned se to jako zakousne a neudělá to pravidelný smyk, na pobavení to je, na ježdění opravdu ne.

+2/−5
17.5.2017 16:13

V62á10c51l67a45v 15K51a39f34t21a59n 7575979363886

A není to tím že na zimní máte výrazně větší profil než na letní?

0/0
17.5.2017 17:46

M59i55l53o11s66l23a36v 41P26r48o69c69h89a87z47k56a 7144598276588

Není i když malinko to asi dělá, oboje jsou 18" a rozdíl mezi 50" a 55" není nic zásadního.

0/0
17.5.2017 21:00

F75r24a35n58t30i55š69e22k 10M24i53c35h46a23l97i80c79a 8196558345236

A co šířka ?

0/0
20.5.2017 14:46

A39n80d77r57e66j 93M35a73s92a10r80y82k 9110403386100

je primo az deh berouci jak lidi kaslou na nejenom svoji ale bezpecnost jako takovou... gumy jsou to jedine co vas drzi na silnici a kdyz nedrzi tak je to problem... nechapu kolik ignorantu jezdi na ceskych silnicich jenom aby usetrili nakou kačku.... ja doufam ze to uzakoni letni gumy v lete stejne jako zimni v zime ....

+4/−7
17.5.2017 15:06

P82e88t65r 97M82i15c78h35a71l 2870204771912

Třeba se chováme ekologicky. Gumy měníme, ale nechceme vyhodit ty se vzorkem skoro 4 mm. Takže ty 5 let staré zimní dojedeme přes léto.

+7/0
17.5.2017 15:10

A32n90d29r45e80j 28M57a40s32a55r61y69k 9400273236230

vzdyt pokud je nevyhodite nekam na cernou skladku ale odevzdate do pneuservisu tak gumy se zrecykluji a pouziju na vyrobu neceho jineho...

0/−3
17.5.2017 15:18

V95á46c39l19a24v 80M36a49l55ý 3864678924669

Zrecyklují? Většinou zaplatíte likvidaci, firma je někde vyskládá a potom jako náhodou je někdo zapálí a shoří.

+5/−1
17.5.2017 15:44

M78i73l71o43s53l57a28v 62P35r69o17c81h47a23z57k48a 7844688196428

Bože to jsou kecy a výmluvy pětiletého dítěte.

+1/−5
17.5.2017 16:41

M94a61r72t39i51n 51K75a13r60á52s23e48k 9828683878128

No nevim, mne v pneuservisu prislo, ze se servisak vždycky dral o to, abych mu tam stare pneu nechal (coz znaci, ze je umi za par drobych ještě zpeněžit), nez ze by se jich snazil nejak zbavit...

0/0
18.5.2017 14:36

P14e50t76r 90M52i16c23h97a26l 2600754951662

Ale když je přes léto sjedu na 2 mm a pak dám k recyklaci, je to ekologické a ekonomicky výhodnější.

+5/0
17.5.2017 22:22

O40n23d91ř15e29j 37Č37a32p94k40a 6911141143244

Zimní guma časem tvrdne, takže v době, kdy ji lidi dojíždějí, už má k letní směsi o dost blíž, než na začátku (a testy zimní vs letní se dělají s novou gumou). Pokud dotyčný na té zimní nepojede jako hovado za deště (zimní hůř odvádí vodu, takže dřív ustřelí, než letní s dobrým vzorkem), nijak zvlášť nebezpečný není.

+6/0
17.5.2017 15:16

A52n11d28r79e43j 72M80a56s41a62r94y43k 9780113966430

no jo ale to muzete tvrdit i o novych letnich v zime maji dobry vzorek a pokud nepojede nekto jako hovado tak zvlast nebepecny nejsou... tak ja jsem asi nikdy tak stare zimaky nemnel protoze to co auto dela na zimnich gumach v teple je teda aspon pro mne velice neprijemne a bal bych se takhle jezdit cele leto tedy.

+1/−2
17.5.2017 15:20

V83á20c62l21a54v 33K85a20f59t72a57n 7195989453626

Jde o styl jízdy. Já tedy možnosti pneumatik pravděpodobně zdaleka nevyužívám, protože nepociťuji žádný rozdíl mezi jízdou na letních nebo zimních ( v létě ). Tedy snad jen kromě hlučnosti :)

+5/0
17.5.2017 17:22

A48n51t86o43n64í52n 78S28e63b13e45r78a 7223148310939

Ja jezdim svizneji a rychleji nez ridici okolo. Kazdeho predjizdim. A i kdyz jezdim v lete na zimnich tak nemam problem. Jen s temi voli co jedou v lete na letnich jak priposrani....

+1/−2
17.5.2017 17:28

V53á21c41l29a46v 80K28a13f91t37a70n 7705439373286

Tak každej nepotřebuje závodit. Extrémy na jednu i druhou stranu jsou samozřejmě občas napřesdržku :D

+3/0
17.5.2017 17:41

L18u89d75v60í77k 35G31a77j78d79o74š83í97k 2505113914662

Nějakou kačku?

Za pneumatiky platíte nějakých 0,2–0,5 Kč/km.

Hned po palivu je to druhá nejvyšší položka v provozních nákladech vozu.

0/0
17.5.2017 17:07

M48a41r37t71i27n 27K58a56r23á26s72e30k 9258603208738

No ja teda platim urco vice za servis nez za pneu (pneu cca 6000/ 50 000km, servis 4000/20 000km)....

0/0
18.5.2017 14:39

M37a83r11t85i81n 52V24o72j46á57č30e95k 9793357451526

hlava a pouze hlava je to co vás drží na silnici ;-)

+1/0
18.5.2017 17:07

M95i42r97e26k 19G68a60j75e58r 5871566199690

Ten rozdíl je malý na to, aby ospravedlnil plýtvání a zvýšené množství vyhozených pneumatik na skládkách a v přírodě.

+4/−2
17.5.2017 14:51

P67e14t52r 89M81i21c67h57a76l 2930124821162

Tento článek patří do sekce "Komerční sdělení". Je to totiž účelová lež.

+8/−2
17.5.2017 14:48

M75a47r90c23e13l 26S83t73a14r15ý 9918584963789

když na druhém autě v rodině najedeme kolem 6-7 tis km ročně, tak nemá smysl přezouvat na letní. jezdím celoročně na zimákách a bez problémů

+5/−1
17.5.2017 14:48

O95n53d75ř21e84j 20Č30a55p74k19a 6371321583514

Pokud s tím nejezdíte do hor, možná bych tam dal ty celoroční od Michelinu, až tyhle odejdou (konečně jsem viděl test, kde to srovnávali s letní i zimní gumou a vycházejí jako dost nadprůměrná letní a průměrná zimní).

+2/0
17.5.2017 15:09

J50i23ř35í 32K77o28c55u57r59e73k 6245514145778

TO už tady bylo před měsícem. Že se musí urychleně přezout, jinak bude bububu. Nasněžilo, pomrzly jabka, meruňky, víno... Ale podle dopravních expertů bylo nebezpečné jezdit na zimních, protože při +15°C už zimní pneu ztratila všechny vlastnosti.

+3/0
17.5.2017 14:28

V18á16c72l93a38v 45M56a71l66ý 3734558184969

Z článku vystupuje reklama, nejlepší je ,,Laický test,, ;-D Loby gumařů prosadila zimní gumy s nesmyslným 4mm vzorkem a teď se diví, že lidé dojíždějí zimní gumy, že by byly nebezpečné je nesmysl, tím nechci říci, že by byly lepší než letní.

+6/−1
17.5.2017 13:15

J48a24n 42P70a62v13e57l50k35a 3867461114471

Celý problém není v tom, že zimní guma je výrazně horší, ale v tom, že výrobci chtějí víc vydělávat a stát z toho také dostane svoje, proto buzeruje různými nařízeními. Tento článek je jen dělostřelecká příprava.

+6/−1
17.5.2017 13:10

O14n80d11ř71e43j 75T13o56m61a46š73o80v59i90č 1768931151377

Pokud by všechno , nebo i jen polovina toho co je v článku , byla pravda, tak by zimní pneumatiky v létě dávno byly zakázané.

+3/−1
17.5.2017 13:03

P83e62t85r 83F94a55f25e72j25t 4274414177675

I to možná jednou bude a taky zakázaná zimní směs v ostřikovačích v létě.

+2/0
17.5.2017 13:05

J68a22n 36P72a22v95e62l26k93a 3717331664641

Však toto je masáž, určená k tomu, aby se to dalo zavést.

+4/0
17.5.2017 13:07

P50e93t67r 97F30a66f72e10j61t 4164914877175

Třeba já dojíždím na Felicii zimní gumy co mám od nového auta (17 let) a mají ještě asi 6 mm vzorek. Letní mi taky vydržely 17 let (65 tis. km), ale na ty jsem najel víc. Letos budu auto prodávat a do nových letních pneu už rozhodně peníze vrážet nebudu.

0/0
17.5.2017 13:02

J84a54n 12P68a44v87e48l19k10a 3677631384591

Je to nesmysl. Jedno měření jednoho konkrétního případu je k ničemu. Když uděláte víc měření při teplotách silnice od 5 do 50 stupňů, při různém dešti, hrubosti povrchu a ještě občas otestujete silnici od bláta vyjde vám množství grafů, ze kterých se dozvíte, že ty rozdíly jsou v průměru minimální.

+4/0
17.5.2017 13:01

M10a42r13e26k 97V45o89k36á57l 1946164525269

napište před takto tendenční článek PR a nebude aspoň za blbce ... souhlasím s většinou příspěvků níže, máte argumenty schopné přesvědčit tak děti do dvanácti let.

+3/−1
17.5.2017 12:50

B78o11h75u79m14i51l 27S19t36e27j38s54k61a33l 5973114221433

Máte v testu změřený tlak na brzdový pedál? Gumy byly stejně jeté a od stejného výrobce? A co když je teplo v zákonem daném období zimních pneumatik? Je opravdu potřeba plodit takovéto bulvární články? Samé otázky, žádné odpovědi...;-D

+14/−1
17.5.2017 12:38

M66a64r26t49i73n 64Š71i78m43e91k 4110424388325

Očekávám ještě článek o tom, jak letní v -10 v zimě na sněhu drží hůř, než zimní ;-D

+2/0
17.5.2017 12:35

R67a67d17e43k 67H81o57d36a20ň 9316557801793

Udělat takový "test" v labinách na střední, tak nás bolí hlava ještě týden - od té učebnice statistiky, kterou by nám učitel omlátil o hlavu.

+14/−1
17.5.2017 12:22

J27i95ř32í 56K68o91c77u66r77e60k 6175314425868

A to byste dopadli dobře. Ještě vás mohl vyhodit a bolely by vás záda od lopaty.

+2/0
17.5.2017 14:29

D13a18v88i86d 68R59y30c20h93e50t50s73k11ý 9216211830460

Vztah auto.idnes k pneulobby je asi takový jako vztah mobil.idnes ke kartelo-trojici..

+12/−1
17.5.2017 12:17

M31a77r41t25i20n 51F24i43l63i76p25c45z35y29k 3391581925703

Opět tradiční nesmyslná a tendenčně zaměřená masáž.

Vždy záleží na konkrétní letní a konkrétní zimní pneu a rozhodně nelze zevšeobecňovat tak, jak se o to pořád autoři podobných článků snaží.

Konkrétní zimní ojetá zimní pneu s vzorkem 3mm může mít lepší jízdní vlastnosti než stejně ojetá konkrétní letní pneu nebo dokonce i nová letní pneu a dokazují to i testy.

S argumentem, že jezdit na letních se "ekonomicky" vyplatí tím, že zimní se vzorkem <4mm, vyhodím bežte někam mezi děti, které vám ten nesmysl uvěří.

+17/−3
17.5.2017 12:15
Foto

P66e60t10r 44Č85e39r76n31i30c44k56ý 6185417440

Dáte mi, prosím, odkaz na test, kde ojetá zimní guma má v létě lepší jízdní vlastnosti, než nová letní pneumatika?

A neberu teď v potaz čínský odpad, který se u nás vydává za pneumatiky...

Děkuji velmi pěkně.

+2/0
18.5.2017 6:22

R10u29d91o21l89f 72P68e54k21á71r33e33k 9102791459563

'sem zvědav, jestli taky budou testovat letňáky na sněhu... Matko přírodo!

+2/0
17.5.2017 12:13

J78a17n 50M20a76l96ý 1165549554208

A takhle se to testuje všude? Kde je garantováno, že řidič sešlápnul brzdu ve stejný okamžik a stejnou silou jako u prvního brždění?

+2/0
17.5.2017 12:10

M79a62r42t81i98n 62F57i32l34i44p56c70z13y80k 3981431365103

Řekněte mi, jaký chcete výsledek a já vám udělám takový test, aby vám výsledek vyšel:-)

+13/0
17.5.2017 12:16

Z64d50e81n97ě24k 79M33o79r20á34v89e54k 5187228578573

Tomu jsme říkávali Stalinovy vzorce - vzal se potřebný výsledek a udělalo se měření tak, aby to vyšlo.

+2/0
17.5.2017 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.