Diskuse k článku

Evropská komise vyšetřuje Fiat a Itálii za fígl na emisní testy

Evropská komise vyšetřuje automobilku Fiat Chrysler a italskou vládu v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů. Komise se domnívá, že Itálie ignorovala používání takovýchto systémů v naftových vozech Fiatu, a hodlá proto zahájit řízení s italskou vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a79r51o74m27i74r 14H19o83b65l80i51k 1325117915

od začátku "dieselgate" tvrdím, že VW je sice první, ale ne jediný. Však taky žádná automobilka sama nevyrukovala s prohlášením, že její auta normy plní a nikdy jinak, protože nějaké máslo na hlavě mají všichni. Příčina jsou nesmyslné normy, zaměřené na jednu část spalin a další část spalin tolik neřeší. A tak diesely mají teď problém s NOx a se sazemi. Za nějakou dobu budou mít problém benzíny, pak auta na plyn a nakonec výrobce a nás, uživatele, dotlačí do elektrik, které nejsou ani ekologické (jen čoudí jinde a výroba baterek je zátěž jako pra.e) ani ekonomické (dojezd pár desítek km když se budete chovat jak jste zvyklí za násobnou pořizovací cenu). Celá kauza vznikla na pozadí nebezpečné úspěšnosti německého výrobce v USA. Tak bylo třeba ochránit US trh. Následně se toho chytli ekodobroserozáškodníci a už to jede podle scénáře.

Lidi, uvědomte si, že co je ekologické, musí být i ekonomické (při srovnatelných podmínkách hoření když spálím nafty míň, nemůžu vyprodukovat víc škodlivin). A pokud někdo hodlá nasměrovat trh nějakým směrem, musí to dělat přes ekonomii a ne vyhláškama.

+3/0
17.5.2017 22:29

Z59d42e15n11ě57k 97W98e90r10n61h57a89r10t 6197115582788

To není úplně pravda, že čím méně spálím nafty, tím je méně emisí. Ono jde o to, že tam jsou různé typy emisí. Pokud je v motoru vysoká teplota a tlak, klesají emise COx, ale zase dochází k vazbám atmosférického dusíku a roste množství NOx. Při stejné spotřebě se dá motor nastavit na jedno nebo druhé, jedno klesá, druhé roste, tak to zkrátka je, obojí najednou snížit nelze. A je na výrobci a zejména zákonodárcích, na kterou stranu to zrovna tlačí a co se měří.

+2/0
17.5.2017 22:36

P71a85v74e94l 70O88t37i46s59k 2426591607

Ale je to pravda, při srovnatelných podmínkách hoření, a to zminuje i p.Hoblík, problém je že dnešní eko normy už jsou na hraně fyzikálních zákonů. Tak se to automobilky snaží nějak udělat a toto je výsledek, upravuje se software, a kdoví co ještě,ale v reálném provozu mají tyto vozy emise úplně jiné.

0/0
18.5.2017 8:38

Z82d97e92n95ě81k 80W87e86r22n65h36a26r87t 6517235682838

Ale jinak souhlas.

0/0
17.5.2017 22:36

K13a98r82e17l 12L78a46n36g95r 2872527770638

Tak uz by konecne meli priznat, ze nafta a emisni silenstvi nejdou u osobaku dohromady. Podvadet bude kazdy, jde jen o to kdy se na to prijde.

+2/0
17.5.2017 22:25

Z97d65e48n40ě26k 62W63e93r28n37h22a70r66t 6167595572178

I majitelé dieselů mají volební právo. A jsou jich miliony a žádný politik je nechce moc naštvat.

0/0
17.5.2017 22:28

K29a75r67e62l 55L42a76n52g80r 2282567680848

Nejde ani tak o majitele a vyrobce. Jde o tu partu ekoteroristu v Bruselu. Ta si vymysli same cvokarny misto toho aby slapali na recyklace u sebe doma.

+1/0
17.5.2017 22:31

Z92d45e18n58ě66k 69W77e57r34n59h15a89r84t 6717695452458

Teda musí se uznat, že Italové to vyřešili mnohem jednodušší cestou než germáni. Nač nějaké složité software, které detekuje dokonce otevření kapoty a pohyby volantu, když stačí jednoduché hodiny, co přepnou režim po určité době? :-)

0/0
17.5.2017 22:19

J72a86r78o88m68i76r 20H11o51b33l70i86k 1455437165

No, protože německé řešení umožnilo očekávané chování auta hned, po italsku se muselo 20 minut jezdit jak ve zpomaleném filmu a pak se teprve auto rozjelo.

+1/0
17.5.2017 22:32

Z34d42e44n76ě61k 17W48e88r78n58h93a25r61t 6717705692178

Italové nikam nespěchají.

+1/−1
17.5.2017 22:38

M17i45r55e69k 89G94a33j68e97r 5561256459160

Nemusí spěchat do nemocnice, když produkují méně NOx a méně rakoviny.

0/0
17.5.2017 23:46

M70a88r26t98i64n 51K37u92d82r37n33a 3969986399730

Kdyby nevymysleli nesmyslne emisni limity, tak by je nikdo nemusel obchazet. Proste zakony fyziky nelze obejit, tak se musi obxhazet testovani.

+6/−1
17.5.2017 21:58

J60i57ř38í 79K63ü63h79r 2100876460446

Kdyby je neobcházeli a rovnou řekli, že to nejde, tak bych to bral.

Ovšem to nikdo neprohlásil, tak ať jsou za ty podvody tvrdě trestáni.

+1/0
17.5.2017 22:41

Z46d20e17n63ě59k 33W52e71r87n15h98a62r16t 6287415242338

Automobilky jsou v extrémně konkurenčním prostředí. Nikdy neřeknou, že něco neumí udělat, co kdyby nějaká konkurence nějaké řešení našla, nebo by někdo byl drzejší a zkusil by lhát? Vyklidili by fakticky dobrovolně trh. Vyšlo jim jako menší riziko, když budou lhát taky.

0/0
17.5.2017 22:46

J17i32ř71í 89K64ü59h17r 2500286440816

Tak šli do rizika a teď ať platí. Jako když jedete na černo MHD.

Buď vás chytí a nebo ne a ušetříte.

Je pomalu začínají chytat. A asi jich bude dost, co se vezou na černo.

+1/0
17.5.2017 22:49

M52a89r88t37i61n 30K15a27r84á29s76e98k 9548373518688

No, je zajimave ze treba v USA a Japonsku maji ty limity jeste prisnejsi, a nepripada jim to tam, ze "musi obchazet zakony fyziky". A nepripada to tak ani EU automobilkam, ktere se na tvorbe a schvaleni novych EURO norem podileji, nebo vy si fakt myslite, ze nekde sedi nejaky emisni urednik, ktery si rekne "tak a ted zavedeme novou normu a vse pujde dolu o 50%?)

0/0
18.5.2017 15:13

J61o93z31e60f31a 49N55o91v64a74k54o80v60a 7106225410884

Pokud vsechny firmy podvadi, aby se vesly do normy, tak to zakonite znamena, ze ta norma neni v poradku..

+11/−1
17.5.2017 21:57

J69i28ř96í 26K70ü10h85r 2230246390136

Jasně. A když lidi porušují zákony a třeba kradou, tak je špatný zákon a ne zloděj.

+1/−2
17.5.2017 22:47

M40i32c27h61a23e90l 54K55o95n82e60č13n43ý 6952723869749

Pokud by byl zákon kterej musí porušovat všichni lidé, je ten zákon na ....

P.S. automobilky nekradou;-)

0/0
18.5.2017 21:22

M33i65r84e16k 44G20a83j18e53r 5511906929440

Jenže VW chtěl prodávat v USA osobáky s dieselovými motory jako jediný a prováděl.

0/0
17.5.2017 23:49

J47i17ř19í 52H60u42m57l 5912669692541

To co udělali amíci ještě chápu ale nablblá EU střílí do vlastních řad, jsem zvědavý kdo bude tu bandu darmožroutů v Bruselu živit ;-D

+6/−2
17.5.2017 21:49

Z66d44e16n19ě25k 62W29e97r23n20h88a57r54t 6957945222428

My? Sobotka zrovna hřímal o přijetí eura..

0/0
17.5.2017 22:20

D53a68v48i63d 61Z61e44l52e92n90ý 6449408399826

hm.. takže pořád se ještě řeší následky.. To je nuda..

+1/0
17.5.2017 21:42

B65ě95l39a 49H10o14r73á92k90o32v92á 1798332579580

Hlavní podvod je vlastní test co neodpovídá reálnému provozu!

Osobně mi podstatě více vadí, že s šestnáct let starým vozem O1 4x4 se dá jezdit jeden litr pod průměrem podle TP, ale s dva roky starým XC70 se absolutně nedá přiblížit k evidentně podvodným deklarovaným hodnotám!

+6/0
17.5.2017 20:44

M64a55r65t29i24n 47K97a31r89á14s82e70k 9668313718838

A co je to ten "realny provoz"? Mrknete treba na spritmonitor a zjistite ze tech "realnnych provozu" je milion, ktery z tech realnych provozu je ten spravny "realny", nebo byste meril emise a spotrebu nejak nahodne, jakoze poslete auto na vylet, a kolik zrovna na nahodne trase, nahodnemu ridici, v nahodny cas spotreba a emise vyjdou, tolik je oficialni hodnota?

Mimochodem to ze dnesni standardni merici cyklus NEDC je bezne realite provozu pomerne vzdaleny se vi, nejakou dobu se dela na naprave, a brzo se zacne merit novou metodikou, ktera lepe odraze dnesni bezny provoz...

+1/−2
17.5.2017 21:05

Z66d82e37n33ě60k 24W56e94r18n68h59a77r25t 6707805372868

No, akorát že to vymysleli tak, že to auto bude tahat vozejček se zapečetěnými přístroji nějaké šílené množství kilometrů v běžném provozu a pak se to nějak zprůměruje. No, dobře. Jenže pánové, co to vymysleli a schválili jaksi zapomněli, že dost aut nemá možnost připojit vlek. A to nejde jen o Ferrari, ale třeba ani škoda citigo nemá homologaci na tažné zařízení.

0/0
17.5.2017 22:25

M92a37r45e78k 20M25a44l67ý 1742498441270

No právě. Protože těch dat na spritmonitoru je hodně, je z toho jasně vidět, že starší auta se spotřebou v reálném provozu (řekněme průměr uživatelů na spritmonitoru) víc blíži spotřebě deklarované než novější auta.

Není až tak podstatná přesná definice "reálného provozu", ale je jasné, že uživatelé spritmonitoru k tomu budou mít blíže než je měřící cyklus NEDC.

0/0
18.5.2017 9:04

K42a17r71e28l 48V35a96c95h34u97t 9503982709213

Úplně na to stačí jakákoli obyčejná silniční kontrola - stačí říct: ..... "Pane řidiči nastartujte a zařaďte neutrál - tak, a teď dupněte na plynový pedál." ... No a když se vyvalí z výfuku černý čmoud, tak auto odstavit a Nazdar-Bazar! :-/ Dojezdil jste. R^

+4/−4
17.5.2017 19:19

M55a86r29t15i29n 33K54a82r72á92s36e14k 9568673918648

No jasne, ale oblak cerneho koure znaci hlavne vylagrovany motor, normalni fukncni naftak, klidne s vykuchanym DPF muze mit emise o dva rady vyssi nez je norma, a timhle testem projde naprosto v pohode (dokonce nejspi projde i "merenim emisi" v CR, ktere meri tak, ze prakticky nic nemeri, I kdyz auto jde z vyfuku mala apokalypsa...)

0/0
17.5.2017 21:06

M85a74r21e76k 74M60a87l58ý 1752448831400

Populistický nesmysl.

+1/0
18.5.2017 9:05

K62a94r86e45l 18V97a68c56h48u68t 9293212719593

Musí se zamezit tomu, aby nás naftová auta ohrožovala černými mračny zplodin z výfuku pokaždé, když na křižovatce (v zatáčce) jejich řidič dupne na plyn!! = Je to zcela neomluvitelné, protože není ŽÁDNÉ obrany proti těmto nebezpečným jemným rakovinotvorným částicím. Když to z toho auta vyhulí, tak jsme odsouzeni (?) k tomu, takto znečištěný vzduch pak také dýchat. :-(:-(:-(

Ale my už to nechceme déle dýchat - rakoviny všude kolem nás ([>-]) je až příliš! To odp.orné lobování za dieselové vozy si občané této země prostě nezaslouží. Chceme ŽÍT a ne furt běhat po nemocnicích na složitá vyšetření a bát se, jak dopadnou.

+5/−5
17.5.2017 19:14

J43i77ř91í 43S77c38h14m68i21d75t 5860923464935

Kdy EK pochopí, že ty jejich debilní eura V, VI, VII atd. jsou takové kraviny, že výrobcům moc možností, jak z toho ven nezbývá, popřípadě mohou začít klidně vyšetřovat lautr všechny a odpustit si ty blafy, že zrovna teď se jim podařil husarský kousek;-).

+8/0
17.5.2017 19:11

M98a69r38t83i48n 24K30a76r16á89s95e58k 9978443268268

Je zajimave ze v japonsku a usa maji v zasade ty normy jeste prisnejsi a nikomu to nevadi, jen v EU jsou ty mirnejsi normy "porusovani fyzikalnich zakonu", "debilni", "nesmyslne", "kraivny" apod....

0/0
17.5.2017 21:01

M54a98r15t24i26n 20K65u42d65r54n36a 3929826209570

Ono to bude tim, ze v tom Japonsku a USA to neresi, tedy na vlastnich vyrobcich, protoze nestrileji do vlastnich rad.

0/−2
17.5.2017 22:02

J24a60r73o57m77í39r 45K72r57á38l 4660719124469

Inu, fyzikální zákony fungují i v Itálii. ;-)

+8/0
17.5.2017 18:59

O29n40d69ř52e93j 31F87r87a31n77c 4889131958

Ale je hezký, že na to jde každej výrobce jinak ;-D

+2/0
17.5.2017 18:22

J27i93ř86í 36S92c95h41m81i96d33t 5850473864185

Bohužel smutný je, jak na to jde EK a EP:-(.

0/0
17.5.2017 19:12

J36a56n 85V59a47l63o94u46c24h 6652497888870

Proč software? Na to stačí odpor, kondík a relátko. A jelikož dnes už se bez notebooku v autě skoro nikdo nevyzná, může to vesele bez odhalení cavakat...

+2/0
17.5.2017 17:38

T69e36r38e95z68a 74B43a28b78i69j11o72v74á 8704649315

Pokud se soudruzi ve svazu Evropských socialistických republik rozhodli hlasovat o přírodních zákonech nezbývá než se přizpůsobit a jelikož příroda hlasování soudruhů z Brusele zcela ignoruje nezbývá než radostně tleskat a plnit úkoly vytýčené XV. sjezdem na 105%.

+13/−1
17.5.2017 17:15

M16a83r15t17i22n 60K40a45r27á50s49e11k 9808783318868

Jojo, a kde ze se kdo snazi nejak hlasovanim "menit prirodni zakony"? A co teprve soudruzi v Japonsku nebo USA, kteri maji dohlasovane jeste prisnejsi emisni normy nez EU, ti pomalu zakonem vynalezli warpovy pohon ne?

+4/0
17.5.2017 17:57

J14a17n 70L54a68k37o26m71ý 7531895575864

Ti si jezdí spokojeně ve svých 5.7 HEMI a hledají mouchy na 2.0 TDi, přičemž Trump chce zrušit nebo omezit limity pro továrny, těžit ropu na nedotčených územích a tak dál. Ale jak je to auto na naftu a z Evropy, tak se snaží co to jde, o ekologii jim však vůbec nejde...

+3/0
17.5.2017 18:57

M83i85r71e91k 39G24a17j81e44r 5801746189950

Trump se do těchto sporů nemontuje. Je to především věc právníků, kteří na tom bohatnou.

0/0
17.5.2017 19:15

M91a77r28t34i42n 47K98a48r24á68s67e98k 9198623788668

Vtip je v tom, ze ten 5,7 HEMI ty emisni normy splni v pohode, na rozdil od TDI, kde je to proste problematicke, a to jak v EU, tak v USA...

+1/0
17.5.2017 21:02

M42i63l32o13š 52M61i41c77h56a70l65o70v 3485523324411

V minulosti se nějaký manažer Fiatu vyjádřil, že jejich software nic neupravuje, ani se nesnaží něco vyhodnocovat či obcházet, tak jak to dělal VW.

Nelhal.

Emise u Fiatu jsou první půl hodinu dle norem a pak už je nikdo neřešil ;-D

+7/0
17.5.2017 16:53

Najdete na iDNES.cz