Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropská komise vyšetřuje Fiat a Itálii za fígl na emisní testy

Evropská komise vyšetřuje automobilku Fiat Chrysler a italskou vládu v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů. Komise se domnívá, že Itálie ignorovala používání takovýchto systémů v naftových vozech Fiatu, a hodlá proto zahájit řízení s italskou vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a77r10o25m33i32r 59H81o11b30l27i45k 1325107265

od začátku "dieselgate" tvrdím, že VW je sice první, ale ne jediný. Však taky žádná automobilka sama nevyrukovala s prohlášením, že její auta normy plní a nikdy jinak, protože nějaké máslo na hlavě mají všichni. Příčina jsou nesmyslné normy, zaměřené na jednu část spalin a další část spalin tolik neřeší. A tak diesely mají teď problém s NOx a se sazemi. Za nějakou dobu budou mít problém benzíny, pak auta na plyn a nakonec výrobce a nás, uživatele, dotlačí do elektrik, které nejsou ani ekologické (jen čoudí jinde a výroba baterek je zátěž jako pra.e) ani ekonomické (dojezd pár desítek km když se budete chovat jak jste zvyklí za násobnou pořizovací cenu). Celá kauza vznikla na pozadí nebezpečné úspěšnosti německého výrobce v USA. Tak bylo třeba ochránit US trh. Následně se toho chytli ekodobroserozáškodníci a už to jede podle scénáře.

Lidi, uvědomte si, že co je ekologické, musí být i ekonomické (při srovnatelných podmínkách hoření když spálím nafty míň, nemůžu vyprodukovat víc škodlivin). A pokud někdo hodlá nasměrovat trh nějakým směrem, musí to dělat přes ekonomii a ne vyhláškama.

+3/0
17.5.2017 22:29

Z17d68e21n73ě44k 71W51e28r25n36h57a11r15t 6927115372318

To není úplně pravda, že čím méně spálím nafty, tím je méně emisí. Ono jde o to, že tam jsou různé typy emisí. Pokud je v motoru vysoká teplota a tlak, klesají emise COx, ale zase dochází k vazbám atmosférického dusíku a roste množství NOx. Při stejné spotřebě se dá motor nastavit na jedno nebo druhé, jedno klesá, druhé roste, tak to zkrátka je, obojí najednou snížit nelze. A je na výrobci a zejména zákonodárcích, na kterou stranu to zrovna tlačí a co se měří.

+2/0
17.5.2017 22:36

P37a84v52e64l 19O37t28i17s20k 2126801807

Ale je to pravda, při srovnatelných podmínkách hoření, a to zminuje i p.Hoblík, problém je že dnešní eko normy už jsou na hraně fyzikálních zákonů. Tak se to automobilky snaží nějak udělat a toto je výsledek, upravuje se software, a kdoví co ještě,ale v reálném provozu mají tyto vozy emise úplně jiné.

0/0
18.5.2017 8:38

Z17d94e10n88ě36k 11W66e74r85n80h76a58r84t 6887755312538

Ale jinak souhlas.

0/0
17.5.2017 22:36

K88a10r92e94l 17L46a57n60g81r 2792497130638

Tak uz by konecne meli priznat, ze nafta a emisni silenstvi nejdou u osobaku dohromady. Podvadet bude kazdy, jde jen o to kdy se na to prijde.

+2/0
17.5.2017 22:25

Z42d89e69n20ě29k 36W68e73r14n35h35a51r50t 6607365662758

I majitelé dieselů mají volební právo. A jsou jich miliony a žádný politik je nechce moc naštvat.

0/0
17.5.2017 22:28

K43a16r74e28l 19L18a84n73g70r 2472487170568

Nejde ani tak o majitele a vyrobce. Jde o tu partu ekoteroristu v Bruselu. Ta si vymysli same cvokarny misto toho aby slapali na recyklace u sebe doma.

+1/0
17.5.2017 22:31

Z60d62e21n52ě89k 17W47e64r61n16h57a48r62t 6737505542568

Teda musí se uznat, že Italové to vyřešili mnohem jednodušší cestou než germáni. Nač nějaké složité software, které detekuje dokonce otevření kapoty a pohyby volantu, když stačí jednoduché hodiny, co přepnou režim po určité době? :-)

0/0
17.5.2017 22:19

J19a89r84o47m73i74r 84H53o33b14l95i49k 1815867605

No, protože německé řešení umožnilo očekávané chování auta hned, po italsku se muselo 20 minut jezdit jak ve zpomaleném filmu a pak se teprve auto rozjelo.

+1/0
17.5.2017 22:32

Z27d53e72n24ě97k 59W53e87r11n23h36a57r35t 6647455672408

Italové nikam nespěchají.

+1/−1
17.5.2017 22:38

M26i60r56e63k 68G82a84j77e66r 5281846209970

Nemusí spěchat do nemocnice, když produkují méně NOx a méně rakoviny.

0/0
17.5.2017 23:46

M82a73r54t39i94n 89K58u51d94r13n31a 3879706209250

Kdyby nevymysleli nesmyslne emisni limity, tak by je nikdo nemusel obchazet. Proste zakony fyziky nelze obejit, tak se musi obxhazet testovani.

+6/−1
17.5.2017 21:58

J49i29ř18í 65K73ü78h87r 2350336900446

Kdyby je neobcházeli a rovnou řekli, že to nejde, tak bych to bral.

Ovšem to nikdo neprohlásil, tak ať jsou za ty podvody tvrdě trestáni.

+1/0
17.5.2017 22:41

Z67d93e57n78ě73k 42W88e28r48n80h28a39r74t 6857255452238

Automobilky jsou v extrémně konkurenčním prostředí. Nikdy neřeknou, že něco neumí udělat, co kdyby nějaká konkurence nějaké řešení našla, nebo by někdo byl drzejší a zkusil by lhát? Vyklidili by fakticky dobrovolně trh. Vyšlo jim jako menší riziko, když budou lhát taky.

0/0
17.5.2017 22:46

J39i67ř91í 58K66ü44h57r 2580626210416

Tak šli do rizika a teď ať platí. Jako když jedete na černo MHD.

Buď vás chytí a nebo ne a ušetříte.

Je pomalu začínají chytat. A asi jich bude dost, co se vezou na černo.

+1/0
17.5.2017 22:49

M20a56r50t62i94n 36K94a11r71á30s70e41k 9698313388968

No, je zajimave ze treba v USA a Japonsku maji ty limity jeste prisnejsi, a nepripada jim to tam, ze "musi obchazet zakony fyziky". A nepripada to tak ani EU automobilkam, ktere se na tvorbe a schvaleni novych EURO norem podileji, nebo vy si fakt myslite, ze nekde sedi nejaky emisni urednik, ktery si rekne "tak a ted zavedeme novou normu a vse pujde dolu o 50%?)

0/0
18.5.2017 15:13

J19o53z31e50f38a 65N57o66v40a42k76o32v46a 7986265620104

Pokud vsechny firmy podvadi, aby se vesly do normy, tak to zakonite znamena, ze ta norma neni v poradku..

+11/−1
17.5.2017 21:57

J78i70ř97í 27K32ü12h79r 2840526240516

Jasně. A když lidi porušují zákony a třeba kradou, tak je špatný zákon a ne zloděj.

+1/−2
17.5.2017 22:47

M97i97c70h29a69e35l 14K36o22n82e74č61n88ý 6192293279139

Pokud by byl zákon kterej musí porušovat všichni lidé, je ten zákon na ....

P.S. automobilky nekradou;-)

0/0
18.5.2017 21:22

M57i12r55e67k 69G61a97j32e20r 5731166729450

Jenže VW chtěl prodávat v USA osobáky s dieselovými motory jako jediný a prováděl.

0/0
17.5.2017 23:49

J96i23ř23í 59H68u69m23l 5162969412711

To co udělali amíci ještě chápu ale nablblá EU střílí do vlastních řad, jsem zvědavý kdo bude tu bandu darmožroutů v Bruselu živit ;-D

+6/−2
17.5.2017 21:49

Z14d78e35n27ě80k 88W96e14r98n31h82a96r56t 6817455982478

My? Sobotka zrovna hřímal o přijetí eura..

0/0
17.5.2017 22:20

D18a95v28i40d 90Z24e68l61e11n30ý 6499168219156

hm.. takže pořád se ještě řeší následky.. To je nuda..

+1/0
17.5.2017 21:42

B26ě39l50a 87H44o43r26á43k22o68v17á 1508612109660

Hlavní podvod je vlastní test co neodpovídá reálnému provozu!

Osobně mi podstatě více vadí, že s šestnáct let starým vozem O1 4x4 se dá jezdit jeden litr pod průměrem podle TP, ale s dva roky starým XC70 se absolutně nedá přiblížit k evidentně podvodným deklarovaným hodnotám!

+6/0
17.5.2017 20:44

M40a24r68t31i15n 20K78a11r79á88s20e72k 9268603498908

A co je to ten "realny provoz"? Mrknete treba na spritmonitor a zjistite ze tech "realnnych provozu" je milion, ktery z tech realnych provozu je ten spravny "realny", nebo byste meril emise a spotrebu nejak nahodne, jakoze poslete auto na vylet, a kolik zrovna na nahodne trase, nahodnemu ridici, v nahodny cas spotreba a emise vyjdou, tolik je oficialni hodnota?

Mimochodem to ze dnesni standardni merici cyklus NEDC je bezne realite provozu pomerne vzdaleny se vi, nejakou dobu se dela na naprave, a brzo se zacne merit novou metodikou, ktera lepe odraze dnesni bezny provoz...

+1/−2
17.5.2017 21:05

Z92d92e15n52ě55k 67W47e11r82n14h94a37r20t 6887385232128

No, akorát že to vymysleli tak, že to auto bude tahat vozejček se zapečetěnými přístroji nějaké šílené množství kilometrů v běžném provozu a pak se to nějak zprůměruje. No, dobře. Jenže pánové, co to vymysleli a schválili jaksi zapomněli, že dost aut nemá možnost připojit vlek. A to nejde jen o Ferrari, ale třeba ani škoda citigo nemá homologaci na tažné zařízení.

0/0
17.5.2017 22:25

M30a86r60e27k 10M11a36l24ý 1592618771700

No právě. Protože těch dat na spritmonitoru je hodně, je z toho jasně vidět, že starší auta se spotřebou v reálném provozu (řekněme průměr uživatelů na spritmonitoru) víc blíži spotřebě deklarované než novější auta.

Není až tak podstatná přesná definice "reálného provozu", ale je jasné, že uživatelé spritmonitoru k tomu budou mít blíže než je měřící cyklus NEDC.

0/0
18.5.2017 9:04

K27a65r93e31l 74V24a45c19h54u97t 9923222859263

Úplně na to stačí jakákoli obyčejná silniční kontrola - stačí říct: ..... "Pane řidiči nastartujte a zařaďte neutrál - tak, a teď dupněte na plynový pedál." ... No a když se vyvalí z výfuku černý čmoud, tak auto odstavit a Nazdar-Bazar! :-/ Dojezdil jste. R^

+4/−4
17.5.2017 19:19

M20a81r68t22i51n 75K18a52r38á98s31e90k 9918663908928

No jasne, ale oblak cerneho koure znaci hlavne vylagrovany motor, normalni fukncni naftak, klidne s vykuchanym DPF muze mit emise o dva rady vyssi nez je norma, a timhle testem projde naprosto v pohode (dokonce nejspi projde i "merenim emisi" v CR, ktere meri tak, ze prakticky nic nemeri, I kdyz auto jde z vyfuku mala apokalypsa...)

0/0
17.5.2017 21:06

M93a89r76e83k 27M20a73l61ý 1942538291680

Populistický nesmysl.

+1/0
18.5.2017 9:05

K13a37r74e74l 11V88a28c66h12u17t 9843692289873

Musí se zamezit tomu, aby nás naftová auta ohrožovala černými mračny zplodin z výfuku pokaždé, když na křižovatce (v zatáčce) jejich řidič dupne na plyn!! = Je to zcela neomluvitelné, protože není ŽÁDNÉ obrany proti těmto nebezpečným jemným rakovinotvorným částicím. Když to z toho auta vyhulí, tak jsme odsouzeni (?) k tomu, takto znečištěný vzduch pak také dýchat. :-(:-(:-(

Ale my už to nechceme déle dýchat - rakoviny všude kolem nás ([>-]) je až příliš! To odp.orné lobování za dieselové vozy si občané této země prostě nezaslouží. Chceme ŽÍT a ne furt běhat po nemocnicích na složitá vyšetření a bát se, jak dopadnou.

+5/−5
17.5.2017 19:14

J65i72ř39í 82S57c53h25m60i18d26t 5370673164465

Kdy EK pochopí, že ty jejich debilní eura V, VI, VII atd. jsou takové kraviny, že výrobcům moc možností, jak z toho ven nezbývá, popřípadě mohou začít klidně vyšetřovat lautr všechny a odpustit si ty blafy, že zrovna teď se jim podařil husarský kousek;-).

+8/0
17.5.2017 19:11

M30a72r67t32i17n 14K24a63r33á29s11e73k 9988873848188

Je zajimave ze v japonsku a usa maji v zasade ty normy jeste prisnejsi a nikomu to nevadi, jen v EU jsou ty mirnejsi normy "porusovani fyzikalnich zakonu", "debilni", "nesmyslne", "kraivny" apod....

0/0
17.5.2017 21:01

M30a57r94t60i47n 43K78u47d98r13n17a 3949206469170

Ono to bude tim, ze v tom Japonsku a USA to neresi, tedy na vlastnich vyrobcich, protoze nestrileji do vlastnich rad.

0/−2
17.5.2017 22:02

J93a52r97o92m43í84r 77K64r13á34l 4410529384189

Inu, fyzikální zákony fungují i v Itálii. ;-)

+8/0
17.5.2017 18:59

O57n65d39ř52e86j 67F42r16a68n13c 4509351688

Ale je hezký, že na to jde každej výrobce jinak ;-D

+2/0
17.5.2017 18:22

J28i98ř18í 13S27c26h35m57i75d15t 5530103394645

Bohužel smutný je, jak na to jde EK a EP:-(.

0/0
17.5.2017 19:12

J54a69n 29V93a14l70o89u43c73h 6632177528130

Proč software? Na to stačí odpor, kondík a relátko. A jelikož dnes už se bez notebooku v autě skoro nikdo nevyzná, může to vesele bez odhalení cavakat...

+2/0
17.5.2017 17:38

T10e35r49e56z67a 74B66a77b56i98j17o25v27á 8794429515

Pokud se soudruzi ve svazu Evropských socialistických republik rozhodli hlasovat o přírodních zákonech nezbývá než se přizpůsobit a jelikož příroda hlasování soudruhů z Brusele zcela ignoruje nezbývá než radostně tleskat a plnit úkoly vytýčené XV. sjezdem na 105%.

+13/−1
17.5.2017 17:15

M21a39r22t32i22n 71K86a73r97á79s45e35k 9548453108608

Jojo, a kde ze se kdo snazi nejak hlasovanim "menit prirodni zakony"? A co teprve soudruzi v Japonsku nebo USA, kteri maji dohlasovane jeste prisnejsi emisni normy nez EU, ti pomalu zakonem vynalezli warpovy pohon ne?

+4/0
17.5.2017 17:57

J23a26n 98L18a28k47o78m42ý 7611185555624

Ti si jezdí spokojeně ve svých 5.7 HEMI a hledají mouchy na 2.0 TDi, přičemž Trump chce zrušit nebo omezit limity pro továrny, těžit ropu na nedotčených územích a tak dál. Ale jak je to auto na naftu a z Evropy, tak se snaží co to jde, o ekologii jim však vůbec nejde...

+3/0
17.5.2017 18:57

M13i76r34e37k 47G31a43j51e84r 5391406229600

Trump se do těchto sporů nemontuje. Je to především věc právníků, kteří na tom bohatnou.

0/0
17.5.2017 19:15

M50a75r32t48i22n 42K55a47r92á98s27e70k 9238143418958

Vtip je v tom, ze ten 5,7 HEMI ty emisni normy splni v pohode, na rozdil od TDI, kde je to proste problematicke, a to jak v EU, tak v USA...

+1/0
17.5.2017 21:02

M60i23l66o19š 82M95i72c51h96a13l20o92v 3255303814131

V minulosti se nějaký manažer Fiatu vyjádřil, že jejich software nic neupravuje, ani se nesnaží něco vyhodnocovat či obcházet, tak jak to dělal VW.

Nelhal.

Emise u Fiatu jsou první půl hodinu dle norem a pak už je nikdo neřešil ;-D

+7/0
17.5.2017 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.