- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
od začátku "dieselgate" tvrdím, že VW je sice první, ale ne jediný. Však taky žádná automobilka sama nevyrukovala s prohlášením, že její auta normy plní a nikdy jinak, protože nějaké máslo na hlavě mají všichni. Příčina jsou nesmyslné normy, zaměřené na jednu část spalin a další část spalin tolik neřeší. A tak diesely mají teď problém s NOx a se sazemi. Za nějakou dobu budou mít problém benzíny, pak auta na plyn a nakonec výrobce a nás, uživatele, dotlačí do elektrik, které nejsou ani ekologické (jen čoudí jinde a výroba baterek je zátěž jako pra.e) ani ekonomické (dojezd pár desítek km když se budete chovat jak jste zvyklí za násobnou pořizovací cenu). Celá kauza vznikla na pozadí nebezpečné úspěšnosti německého výrobce v USA. Tak bylo třeba ochránit US trh. Následně se toho chytli ekodobroserozáškodníci a už to jede podle scénáře.
Lidi, uvědomte si, že co je ekologické, musí být i ekonomické (při srovnatelných podmínkách hoření když spálím nafty míň, nemůžu vyprodukovat víc škodlivin). A pokud někdo hodlá nasměrovat trh nějakým směrem, musí to dělat přes ekonomii a ne vyhláškama.
To není úplně pravda, že čím méně spálím nafty, tím je méně emisí. Ono jde o to, že tam jsou různé typy emisí. Pokud je v motoru vysoká teplota a tlak, klesají emise COx, ale zase dochází k vazbám atmosférického dusíku a roste množství NOx. Při stejné spotřebě se dá motor nastavit na jedno nebo druhé, jedno klesá, druhé roste, tak to zkrátka je, obojí najednou snížit nelze. A je na výrobci a zejména zákonodárcích, na kterou stranu to zrovna tlačí a co se měří.
Tak uz by konecne meli priznat, ze nafta a emisni silenstvi nejdou u osobaku dohromady. Podvadet bude kazdy, jde jen o to kdy se na to prijde.
I majitelé dieselů mají volební právo. A jsou jich miliony a žádný politik je nechce moc naštvat.
Teda musí se uznat, že Italové to vyřešili mnohem jednodušší cestou než germáni. Nač nějaké složité software, které detekuje dokonce otevření kapoty a pohyby volantu, když stačí jednoduché hodiny, co přepnou režim po určité době? :-)
No, protože německé řešení umožnilo očekávané chování auta hned, po italsku se muselo 20 minut jezdit jak ve zpomaleném filmu a pak se teprve auto rozjelo.
Kdyby nevymysleli nesmyslne emisni limity, tak by je nikdo nemusel obchazet. Proste zakony fyziky nelze obejit, tak se musi obxhazet testovani.
Kdyby je neobcházeli a rovnou řekli, že to nejde, tak bych to bral.
Ovšem to nikdo neprohlásil, tak ať jsou za ty podvody tvrdě trestáni.
Pokud vsechny firmy podvadi, aby se vesly do normy, tak to zakonite znamena, ze ta norma neni v poradku..
Jasně. A když lidi porušují zákony a třeba kradou, tak je špatný zákon a ne zloděj.
To co udělali amíci ještě chápu ale nablblá EU střílí do vlastních řad, jsem zvědavý kdo bude tu bandu darmožroutů v Bruselu živit
My? Sobotka zrovna hřímal o přijetí eura..
hm.. takže pořád se ještě řeší následky.. To je nuda..
Hlavní podvod je vlastní test co neodpovídá reálnému provozu!
Osobně mi podstatě více vadí, že s šestnáct let starým vozem O1 4x4 se dá jezdit jeden litr pod průměrem podle TP, ale s dva roky starým XC70 se absolutně nedá přiblížit k evidentně podvodným deklarovaným hodnotám!
A co je to ten "realny provoz"? Mrknete treba na spritmonitor a zjistite ze tech "realnnych provozu" je milion, ktery z tech realnych provozu je ten spravny "realny", nebo byste meril emise a spotrebu nejak nahodne, jakoze poslete auto na vylet, a kolik zrovna na nahodne trase, nahodnemu ridici, v nahodny cas spotreba a emise vyjdou, tolik je oficialni hodnota?
Mimochodem to ze dnesni standardni merici cyklus NEDC je bezne realite provozu pomerne vzdaleny se vi, nejakou dobu se dela na naprave, a brzo se zacne merit novou metodikou, ktera lepe odraze dnesni bezny provoz...
Úplně na to stačí jakákoli obyčejná silniční kontrola - stačí říct: ..... "Pane řidiči nastartujte a zařaďte neutrál - tak, a teď dupněte na plynový pedál." ... No a když se vyvalí z výfuku černý čmoud, tak auto odstavit a Nazdar-Bazar! Dojezdil jste.
No jasne, ale oblak cerneho koure znaci hlavne vylagrovany motor, normalni fukncni naftak, klidne s vykuchanym DPF muze mit emise o dva rady vyssi nez je norma, a timhle testem projde naprosto v pohode (dokonce nejspi projde i "merenim emisi" v CR, ktere meri tak, ze prakticky nic nemeri, I kdyz auto jde z vyfuku mala apokalypsa...)
Musí se zamezit tomu, aby nás naftová auta ohrožovala černými mračny zplodin z výfuku pokaždé, když na křižovatce (v zatáčce) jejich řidič dupne na plyn = Je to zcela neomluvitelné, protože není ŽÁDNÉ obrany proti těmto nebezpečným jemným rakovinotvorným částicím. Když to z toho auta vyhulí, tak jsme odsouzeni (?) k tomu, takto znečištěný vzduch pak také dýchat.
Ale my už to nechceme déle dýchat - rakoviny všude kolem nás () je až příliš! To odp.orné lobování za dieselové vozy si občané této země prostě nezaslouží. Chceme ŽÍT a ne furt běhat po nemocnicích na složitá vyšetření a bát se, jak dopadnou.