Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14l30a92d23i82m98í35r 22V98o50n78d89r73á30k 5313952514665

Šup šup do propadliště dějin za Saabem.

0/0
23.5.2017 14:08

M90i85c18h30a65l 49H95o12r93s92k92y 2602826966310

:-/skončíte v pekle sou věci který se nemění proč eu proč? držák motor a pryč. je divný že se v usa nikdo neptá na emise u motoru 6,1l :-/

0/0
20.5.2017 22:50

J77a22n 45T37a14r29a40b61a 4366336689869

Jde o to jaké emise. Před lety se EU mohla pokakat z emisí naprosto neškodného CO2, povinně se musely uvádět i v reklamě na auto, aniž by to kohokoli zajímalo. pak vypukla hysterie kolem NOx. Právě v případě NOx jsou na tom ovšem velkoobjemové benzíny výhodné, protože NOx vznikají při velké zátěži motorů (typicky při vysoké teplotě spalování v expanzním cyklu při vysoké zátěži). To ovšem u převalujících se atmosférických benzínů v režimu minimální zátěže není na pořadu dne. Takže, ano, normy ty 5,7 a 6,1 hravě plní. Ovšem jsou to normy pro ně velice výhodné. Až podezřele výhodné, chcete-li. Mimochodem, nejvetším zdrojem NOx v městských aglomeracích jsou plynové kotle. Že by jim úředníci také od stolu nařídili vstřikování močoviny??????

0/0
21.5.2017 23:58

D78a52n52i92e22l 92D24r30n37e13c 6831649526272

Politici bohužel veřejnosti dlouhou dobu tvrdili a stále tvrdí, že ekologičnost aut se posuzuje podle produkce emisí CO2.

CO2 není jedovatý, ale škodí v globálním měřítku, je tedy celkem jedno, kde se vypustí, ale záleží nám na celkovém množství. Můžeme se předhánět v prodejích elektromobilů, ale pokud se bude elektřina nadále vyrábět hlavně s uhlí, pak ničeho nedosáhneme. Samozřejmě, v zemích jako je Rakousko, kde je většina elektřiny produkována v hydroelektrárnách, nebo Francie, kde zase v jadernákch, se to na produkci CO2 promítne pozitivně, ale pak jsou tu země Jako ČR, kde to vyjde +- nastejno a jsou i země, kde může elektromobil vyjít i hůře.

V České republice se celkově při výrobě elektřiny a tepla vyprodukuje přibližně 3x více CO2 než kolik vyprodukuje silniční doprava, takže kdybychom nahradili polovinu uhlených elektráren jadernými, ušetříme min. stejně CO2, jako kdybychom zakázali silniční dopravu.

Zdroj: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/data-viewers/greenhouse-gases-viewer

Naproti tomu NOx a PM nehrají v globálu příliš velkou roli, ale zajímá nás kde se vypouští, protože jsou to toxické emise. Musí se odstraňovat pomocí filtrů, ty ale zvyšují spotřebu (motor musí vynaložit více energie na výfuk plynů ze spalovacího prostoru, je to jako kdybyste vydechovali vzduch přes několik triček) a tudíž i produkci CO2, neboť ta závisí na spotřebě.

Někdy je výhodnější diesel (dálnice), někdy benzín (město), rozhodně nelze říci, že jeden z těch pohonů je špatný a měl by se zakázat.

0/0
20.5.2017 15:05
Foto

M80i15r42o29s47l66a81v 68S95t17e84i68n47e46r 4600332800956

Žádné zásadní změny, jako bylo CR vstřikování nebo turba už u dieslů nebudou. Vývoj jde směrem nižších ztrát energie přímo v motoru, t.j. krátkozdvihové motory s kratšími písty, které mají menší ztráty třením, vede Honda.

Švédové se motory pro osobní vozy nijak nezabývali- používali dlouho motory od Forda, vlastní vývoj nemá dlouhou tradici. Nový majitel bude jistě chtít rychle a hodně vydělat- Volvo přejde na hromadnější a levnější výrobu.

0/0
20.5.2017 13:46

K96a61r27e58l 51P98l79š67e68k 9768928748387

Prémiové značky diesel neopouštějí. Ale Volvo není prémiovou značkou, ale jen výrobcem předražených modelů se čtyřválcovými motory a to i v segmentu, kde skutečně prémiová konkurence i dnes nabídne vozy s šesti - i osmiválci a ta jak v benzínu, tak i v dieselu splňující přísné emisní normy. A kdo někdy poznal sílu a komfort víceválcových motorů (a má na to), ten na čtyřválec nikdy dobrovolně nepřestoupí...

+1/0
19.5.2017 22:14

J79a83n 85M48a35c29h17á84č 3117156193562

No,než do tak velkýho auta,jež bezesporu XC90 je,dávat downshizovanej dvoulitrovej turbodiesel,to je opravdu lepší je tam nedávat vůbec.

0/0
19.5.2017 16:46

S44t17a52n54i76s68l14a31v 86N67ý89v10l31t 2624435483

Ať žije všudypřítomná levice, socialisti a voliči tupé sociální demokracie a politického šmejdu a eurohujerství. EUEU Rv

+2/0
19.5.2017 15:57

P79e96t14r 74B30á78č15a 8835606975355

Ekoteoristi dosahli sveho RvRv

+3/0
19.5.2017 15:46

P14a73v20e94l 55K17u12t16i90l 9360236913179

Osobně si pod pojmem terorismus představím něco, co zabíjí lidi ve velkém. Takže například dieselové motory.

0/0
20.5.2017 22:37

I88v52o 50B22o92u85š26e 5712847688

Predpokladam, ze je minena firma Volvo Personvagnar, ne Volvo.

0/0
19.5.2017 12:43

J15a13n 11V43a35š65á12t68k92o 7781437983579

Nafta je mrtvá, ať žije CNG - naprosto čisté palivo (CO2 +H20). Ekologičtější než elektřina vyráběná v uhelných elektrárnách.

+1/−1
19.5.2017 11:57

B75o72h44u91m28í56r 51E22l65i15á95š 1851778374912

No.s tim cng bych tak nevyskakoval..

Emise spojene s vybudovaim site plnicich stanic,vyvoj..atd (uhlikova stopa) prevysuji naftu..

Ale jinak souhlas,nafta patri do traktoru,ne do osobaku

+1/0
19.5.2017 14:58

J90i73n80d63ř28i14c14h 90B54u72c75h50t87a 6672296233730

Nějak zapadl vodíkový pohon. ?

+1/0
19.5.2017 10:01

M88a93r73t49i58n 92P96l25z42á55k 2497979148574

Malá hustota energie a prakticky nemožnost vodík dlouhodobě skladovat, tudy v automobilismu cesta nevede.

+4/−1
19.5.2017 10:14

P57e37t20r 77K28r96á79t79k52ý 5719806886291

Diesel je především motor určený na dlouhé cestování po dálnici konstatní rychlostí, tam se projeví jeho výhody. Tedy v podmínkách ĆR je to motor vhodný především pro firemní auta, co pendlují denně po dálnicích a mají vysoké nájezdy. Pokud však běžný občan nepodnikatel má průměrný nájezd kolem 10 tis. km ročně, navíc auto nižší až střední třídy, kupovat diesela je totální nesmysl a zde je to jasná volba pro benzin a nastupující hybridy. Navíc ve městě by diesel vůbec neměl co dělat.

+13/0
19.5.2017 9:46

J52i15n63d53ř46i91c32h 96L82u63k52e41š 3809824473840

To ale není problém dieselu, že ho lidi používají v nevhodném režimu třeba na vožení dětí do školy přes město. Na dálnici mají opravdu své opodstatnění. Proto nechápu plošný boj proti tomu a například znevýhodňování dieselů na dálnici, tak jak plánuje Německo je úplná pitomost.

+3/0
19.5.2017 10:13

J58i64ř92í 50S25e28h23n77a89l 6105258932186

Tak ono i tohle je slozitejsi. Vam se mozna jevi ze v Nemecku se tim vysokym zpoplatnenim diesely na dalnici jakoby znevyhodni. Jenze kdyz se na to podivate v celkovem kontextu kam to v Nemecku speje, tak to lze chapat i presne naopak. Dostava se to postupne do stavu ze s dieslem vas vubec nepusti do mesta (zatim se starsim, zanedlouho mozna s zadnym), zatimco na dalnici sice zaplatite palku, ale aspon vas tam pusti. Takze vlastne to je tak, ze provoz dieselu na dalnici bude oproti provozu ve meste (kam vas s nim vubec nepusti) zvyhodnen ve smyslu ze tam aspon bude smet jezdit :-)

+2/−2
19.5.2017 10:55

J51i12ř67í 69S73e54h19n78a11l 6125158802596

Jinak receno kdyz nekdo bude pouzivat ten diesel tak jak zminujete, t.j. pro vysoke kilometrove najezdy vetsim autem po dalnicich, pak se mu vyplati i s tim vysokym poplatkem za dalnici a zas tak moc se nedeje. Kdyz si naopak poridi takovy zverstvo jako Clio na naftu a bude s tim stejne jezdit z 90% po meste do prace protoze na nic jinyho to auto neni, pak dostane jeste dardu za dalnici a treba uz to bude konecne ta posledni kapka aby lidi nedelali kraviny a nejezdili na tu naftu uplne s cimkoliv kde to nedava smysl.

Takze i kdyz na prvni pohled je to skutecne nesmyslne a clovek by spis cekal zpoplatneni dieselu ve meste nez na dalnici (coz ale nahradi ten zakaz vjezdu do center), tak ve finale to muze mit stejne ten zadouci ucinek. Ale samozrejme klicovou kravinou zustava to nesmysne zvyhodneni nafty na spotrebni dani ktere ty diesely drzi pri zivote.

+5/0
19.5.2017 11:06

K74a72r66e45l 47K24u41č94e93r16a 7875471143330

??? Máte extrémně inteligentní názory. ;-D;-D;-D

Je to jako kdybyste chtěl uzákonit trest 1 rok vězení za projetí křižovatky na červenou a prezentoval to jako výhodné, taky byste mohl chtít uzákonit trest smrti, že? :-/

0/0
19.5.2017 11:38

V90l84a63d45i76s37l87a41v 60Ž84i70d17e37k 3378150560

A co nákladní auta? Ty taky Volvo opouští či autor článku na ně "pozapomněl"?

0/0
19.5.2017 8:57

M61i86c68h64a53l 49F21r53ý62d11a 1622239563952

To je úplně jiná firma, jen jméno mají stejné.

+4/0
19.5.2017 9:08

V78l31a68d31i27s93l47a66v 38Ž53i71d42e22k 3818740400

Děkuji za informaci. To by se hodilo i v článku, to asi moc lidí neví.

0/0
19.5.2017 9:11

K85a13r88e47l 53K11u77č49e79r51a 7735201823750

???...stojí fronty ???

Právě vybírám nové auto, předpokládaná doba dodání 5 měsíců bez ohledu na značku.

Tak nevím. Automobilky co vyrábí klasiku si asi na nedostatek zájmu stěžovat nemůžou.

0/−1
19.5.2017 8:51

P74e74t83e63r 15N48e47š16v19a21r18a 8948576252917

Pokud by se zrušila spotřební daň na beznín, tak spotřeba přes 10 litrů nebude žádný problém. Ale tudy to zřejmě stát tlačit nebude.

+7/−1
19.5.2017 8:30

J28i50ř75í 30J36i83r62e77c 2951585579750

Myslíte, že by se stát připravil o stálý, předvídatelný a nemalý příjem? Řekl bych, že pokud nad něčím státní odborníci přemýšlí, tak nad tím, kde přitáhnout další daňový šroub.

+1/0
19.5.2017 8:37

J35a91r79o92m77í38r 57K52r61á56l 4680249434419

To ne. Spíše vymyslí nějakou daň na hybridy. :-/

+2/−1
19.5.2017 8:56

S60t60a25n50i73s21l37a94v 28N64ý43v89l81t 2214945473

pokud budou všichni jezdit na elektřinu, tak ta poté musí samozřejmě zdražit. Nabídka-poptávka. Čeho je málo, to je drahé. Dnes se plácají majitelé elektroaut, jak mají malou spotřebu na km. Ale až bude 90% aut na elektřinu, tak už se plácat nebudou, budou nadávat. Všechny přírodní a ekonomické matematické modely, jakkoliv složité, mají tendenci se ustálit v optimu.

+2/0
19.5.2017 15:49

P95a60v78e62l 52K38u44t65i55l 9790936343909

Na konferenci perspektivy elektromobility prezentoval pan Chmelík z ČEZ, že pokud by u nás jezdil milion elektroaut, musel by čez vyrobit o 5% elektřiny více. Což je daleko méně, než pokles výroby od roku 2011.

0/0
20.5.2017 22:47
Foto

M71a81r61e85k 94C32e11r61n55y 5838456477

A ted si vemte ze v Irsku platite spotrebni dan na benzin/naftu plus road tax, kokretne za 2.0 objem peknych 710€ rocne....holt civilizace si zada sve...;-D

0/0
20.5.2017 12:49

M39a73r24t59i86n 56F46i57l24i60p17c44z80y87k 3311251595933

Ne, to nechopím, když kvůli 300EUR u auta v ceně 30 000EUR bez DPH, přestanou diesely výrabět. Zákazník 300EUR vůbec neřeší u nákupu nového auta.

Z kuličky se dělá pr...

+12/0
19.5.2017 8:18

P93a27v13e13l 56R82e81z14n85i87c92e84k 3495764424252

300eur na vyrobnim nakladu je rozdil velky... a urcite z toho nebude 300eur na koncove cene...

0/0
19.5.2017 11:26

D22o64m30i16n68i33k 56K75o76v20a73č26í15k 1168102844129

Diesel nahradit vysokoobsahovym benzinem na cng nebo plyn.

+5/−5
19.5.2017 7:53

M60a89r28t43i35n 26F40i76l82i69p57c64z38y20k 3401111645743

Ne, dost dobře se nahradit nedá.

A co se týče CNG, tak už vás vidím, jak se vy konkrétně hrnete do auta s CNG, u kterého vám může odejít jen hloupý plnící ventil, až vás to bude stát desítky tisích, nemluvě o ventilech, cívkách a dalších srandách, které popisují majitelé CNG už při najezdu pouhých několika desítek tisíc km

+1/0
19.5.2017 8:25
Foto

J66i94ř53í 35D69o69l37e36ž45a19l 5642976787872

CNG má manželka ve svém autě. Kilometr stojí pod korunu. Ale o podobných problémech, které tu popisujete jsem od ní ještě neslyšel. A to má najeto 150 000.

+1/0
19.5.2017 10:39

J17a82n 88D85l24o80u86h47ý 7884389850629

Tady nejde o kilometry.. Jak je to auto stare? CNG systemy vydrzi bez oprav cca sotva 7 let. Viz kouza VW v nemecku !!! Oprava muze vyjit az na 150 tisic v pripade rezavych nadrzi. Podotykam, ze system LPG dokaze najet bez oprav bez problemu minimalne 400 000km (meni se akorat filtry) a vymena nadrze je cena nekde okolo 5000kc ostatni dily jsou radu par tisic... CNG je stale technologie, ktera sice setri na provozu vic nez diesel ale sezere vas na opravach v dlouhodobem horizontu. PS.: I kdyby clovek mel komplet vymenit cely LPG system bavime se o castce okolo 20 000 az 30 000kc R^ u 4 valce ;-D

0/0
19.5.2017 11:25

P98e21t48r 10P42e24t49r 8411438898572

Na 150tis může vyjít i oprava naftového motoru a to i dříve jak za 7 let.

0/0
19.5.2017 12:04

J35a29n 58M16a98c80h31á21č 3837906693562

Máte pravdu.VW T5, pětiválec,2009,prasklý Nikasil,GO včetně nových vstřiků cca 160 000kč.....mám to auto opravdu moc rád.

0/0
19.5.2017 16:51
Foto

J54i31ř54í 86D83o87l29e16ž24a48l 5172706267872

A jaká je vaše osobní zkušenost s autem na CNG?

Jak dlouho ho máte, kolik jste s ním najel a kolik vás servis stál, když o tom tak zasvěceně píšete?

+1/0
19.5.2017 12:04

S45t76a50n58i47s53l27a34v 63N65ý65v73l86t 2664675263

nevím co všichni mají s CNG. LPG je u nás zažité, každá druhá stanice ho má. Nikdy jsem neměl problém. Spotřeba poloviční. A myšlenka velkého benzínového motoru je jasná. U něj nepoznáte, že jedete na plyn. Na fabii s 1,4 když přepnete na plyn, tak je to hodně znatelnej propad výkonu. S tím jet přes Brennerský průsmyk, tak buď na benzín, nebo to zhuntovat.

Já mám 2litr benzín/LPG. A výkonový rozdíl skoro není.

A jediná nevýho lpg je, že vám za deset let projde bomba a nedostanete technickou, jinak nic. Taxikáři běžně natočí 300tisíc km na jednu bombu a žádnej problém nemají.

0/0
19.5.2017 15:53

J12i71ř38í 63J92i77r86e36c 2651525249820

Pro městský a příměstský provoz, pokud jsou k dispozici plničky je CNG zajímavá alternativa. Pořád ale narazíte na omezení/starosti, které spousta lidí nechce řešit. Na dlouhé trasy tyto starosti musíte násobit kratším dojezdem a pokud vyrazíte do zemí, kde je CNG v plenkách, je cesta již dobrodružstvím pro nadšence.

Samozřejmě naftový osobák na krátké trasy a do města je nesmysl a rovněž odsuzuji jakékoliv deaktivace či demontáže čehokoliv a je jedno jestli u naftového nebo benzínového motoru.

0/0
19.5.2017 8:31

M43a85r22t86i89n 21K44a54r70á34s52e25k 9398303678878

Tak ono ciste CNG by bylo auto totalne na houby (i dnesni hodne kompromisni EV by byly praktictejsi). Vyhoda CNG je ale v tom, ze povětšinou mají i nadrz na benzin, tzn v pripade potřeby vyrazit nekam kde není CNG, nemá ridic problem.....

+2/0
19.5.2017 8:57

M31a19r11t61i48n 97F46i45l42i61p93c66z88y23k 3921931395433

Tak ona zas ta benzinová nádrž je u mnoha aut minimalizována na úkor tlakových nádob CNG.

0/0
19.5.2017 9:35

J90a76n 53D77l83o74u31h23ý 7554769280229

CNG je zbozne prani vyrobcu aut, realne uvazujici clovek si to nekoupi. Je to poruchovejsi nez LPG a ve vysledku na servise o dost drazsiR^

0/0
19.5.2017 11:28
Foto

M33i72r20o98s15l55a51v 61S44t44e49i76n54e37r 4260762640566

Nákladní doprava se bez dieslu neobejde, tolik benzinu a rozpuštědel jako benzol, xylol a dalších prostředků pro zvýšení oktanového čísla by města také zamořilo.

Volvo už patří Asiatům, takže se jinak nasměruje. Jenom malá prognóza- za 10 roků si na Teslu budou už jenom vzpomínat.;-(

+6/−5
19.5.2017 7:40

J41a58n 84M95u38ž89í44k 4522344352399

Bohužel mám pocit, že celé divadlo kolem dieselů je opět jen loby, která má za úkol diesel úplně odstranit. Jasně, pokud si někdo odstraní DPF, tak je to hlupák a měl by dostat adekvátní pokutu. Z benzínových aut ale taky nevychází kytičky. Nehledě na spotřebu, která je oproti dieselovým autům pořád o desítky procent vyšší. A vyšší spotřeba = více emisí.

+13/−5
19.5.2017 7:35

M34a51r68t26i29n 38K31a55r88á18s46e51k 9778973558368

No ono jde o to, ze vyssi spotreba=vice emisi neni vubec pravda, plati to jen a poze pro emise CO2 (coz neni nijak skodlivy plyn), u ostatnich emisi tak umera zadna neni.... motory obdobneho vykonu a spotreby se muze v emisi lisit klidne o dva rady (kdybyste dnesni diesel optimalizoval ciste na spotrebu, tak dostanete motor s o neco nizsi spotrebou, ale emise bude mit klidne jako 100 standardnich motoru

+2/0
19.5.2017 9:01

J75i32n56d58ř54i57c97h 45L68u36k37e43š 3299634613300

Jenže regulací emisí CO2 to celé začalo. Vysvětlete ekologům, že není nijak škodlivý...

+1/0
19.5.2017 9:29

M26a31r19t92i79n 59K35a97r93á31s74e48k 9938163178968

Co zacalo regulaci emisi CO2? Emisni normy tu mame par deistek let, jak v EU, tak USA a jinde.

CO2 u aut se resi relativne kratce, a navzdory "eko omacce" okolo je to hlavne ekonomicko - politickych duvodu - EU je tezce zavisla na importech ropy, omezovani emisi CO2 (tj spotreby) se snazi tuto zavislost aspon castecne zmensovat...

0/0
19.5.2017 9:34

J81i62n68d30ř77i75c84h 76L52u33k57e92š 3109864353350

NOX se na emisích neměří dodnes a jsou nejjedovatější, tak čím to začalo? Bojem proti CO2 jako skleníkovému plynu. Přitom ho víc vyprdí krávy chované na steaky, když to přeženu...

+3/0
19.5.2017 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.