Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80l31a64d37i81m94í10r 39V41o39n27d16r76á65k 5773562254805

Šup šup do propadliště dějin za Saabem.

0/0
23.5.2017 14:08

M45i68c86h50a73l 28H11o36r56s20k72y 2352136426480

:-/skončíte v pekle sou věci který se nemění proč eu proč? držák motor a pryč. je divný že se v usa nikdo neptá na emise u motoru 6,1l :-/

0/0
20.5.2017 22:50

J89a67n 50T98a98r28a17b40a 4516456519289

Jde o to jaké emise. Před lety se EU mohla pokakat z emisí naprosto neškodného CO2, povinně se musely uvádět i v reklamě na auto, aniž by to kohokoli zajímalo. pak vypukla hysterie kolem NOx. Právě v případě NOx jsou na tom ovšem velkoobjemové benzíny výhodné, protože NOx vznikají při velké zátěži motorů (typicky při vysoké teplotě spalování v expanzním cyklu při vysoké zátěži). To ovšem u převalujících se atmosférických benzínů v režimu minimální zátěže není na pořadu dne. Takže, ano, normy ty 5,7 a 6,1 hravě plní. Ovšem jsou to normy pro ně velice výhodné. Až podezřele výhodné, chcete-li. Mimochodem, nejvetším zdrojem NOx v městských aglomeracích jsou plynové kotle. Že by jim úředníci také od stolu nařídili vstřikování močoviny??????

0/0
21.5.2017 23:58

D96a23n43i35e50l 31D63r59n26e69c 6541279326882

Politici bohužel veřejnosti dlouhou dobu tvrdili a stále tvrdí, že ekologičnost aut se posuzuje podle produkce emisí CO2.

CO2 není jedovatý, ale škodí v globálním měřítku, je tedy celkem jedno, kde se vypustí, ale záleží nám na celkovém množství. Můžeme se předhánět v prodejích elektromobilů, ale pokud se bude elektřina nadále vyrábět hlavně s uhlí, pak ničeho nedosáhneme. Samozřejmě, v zemích jako je Rakousko, kde je většina elektřiny produkována v hydroelektrárnách, nebo Francie, kde zase v jadernákch, se to na produkci CO2 promítne pozitivně, ale pak jsou tu země Jako ČR, kde to vyjde +- nastejno a jsou i země, kde může elektromobil vyjít i hůře.

V České republice se celkově při výrobě elektřiny a tepla vyprodukuje přibližně 3x více CO2 než kolik vyprodukuje silniční doprava, takže kdybychom nahradili polovinu uhlených elektráren jadernými, ušetříme min. stejně CO2, jako kdybychom zakázali silniční dopravu.

Zdroj: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/data-viewers/greenhouse-gases-viewer

Naproti tomu NOx a PM nehrají v globálu příliš velkou roli, ale zajímá nás kde se vypouští, protože jsou to toxické emise. Musí se odstraňovat pomocí filtrů, ty ale zvyšují spotřebu (motor musí vynaložit více energie na výfuk plynů ze spalovacího prostoru, je to jako kdybyste vydechovali vzduch přes několik triček) a tudíž i produkci CO2, neboť ta závisí na spotřebě.

Někdy je výhodnější diesel (dálnice), někdy benzín (město), rozhodně nelze říci, že jeden z těch pohonů je špatný a měl by se zakázat.

0/0
20.5.2017 15:05
Foto

M90i37r59o39s42l21a19v 74S34t30e36i37n27e67r 4110422460286

Žádné zásadní změny, jako bylo CR vstřikování nebo turba už u dieslů nebudou. Vývoj jde směrem nižších ztrát energie přímo v motoru, t.j. krátkozdvihové motory s kratšími písty, které mají menší ztráty třením, vede Honda.

Švédové se motory pro osobní vozy nijak nezabývali- používali dlouho motory od Forda, vlastní vývoj nemá dlouhou tradici. Nový majitel bude jistě chtít rychle a hodně vydělat- Volvo přejde na hromadnější a levnější výrobu.

0/0
20.5.2017 13:46

K19a67r84e66l 12P91l50š46e21k 9158888598347

Prémiové značky diesel neopouštějí. Ale Volvo není prémiovou značkou, ale jen výrobcem předražených modelů se čtyřválcovými motory a to i v segmentu, kde skutečně prémiová konkurence i dnes nabídne vozy s šesti - i osmiválci a ta jak v benzínu, tak i v dieselu splňující přísné emisní normy. A kdo někdy poznal sílu a komfort víceválcových motorů (a má na to), ten na čtyřválec nikdy dobrovolně nepřestoupí...

+1/0
19.5.2017 22:14

J39a88n 33M92a86c14h23á27č 3827266643762

No,než do tak velkýho auta,jež bezesporu XC90 je,dávat downshizovanej dvoulitrovej turbodiesel,to je opravdu lepší je tam nedávat vůbec.

0/0
19.5.2017 16:46

S24t26a81n46i96s57l33a28v 17N15ý27v98l41t 2134295493

Ať žije všudypřítomná levice, socialisti a voliči tupé sociální demokracie a politického šmejdu a eurohujerství. EUEU Rv

+2/0
19.5.2017 15:57

P19e27t32r 70B20á12č52a 8215626905865

Ekoteoristi dosahli sveho RvRv

+3/0
19.5.2017 15:46

P25a64v81e21l 20K60u47t93i86l 9330476793119

Osobně si pod pojmem terorismus představím něco, co zabíjí lidi ve velkém. Takže například dieselové motory.

0/0
20.5.2017 22:37

I69v19o 24B22o66u61š81e 5842617128

Predpokladam, ze je minena firma Volvo Personvagnar, ne Volvo.

0/0
19.5.2017 12:43

J64a91n 39V48a21š42á14t70k85o 7581627463949

Nafta je mrtvá, ať žije CNG - naprosto čisté palivo (CO2 +H20). Ekologičtější než elektřina vyráběná v uhelných elektrárnách.

+1/−1
19.5.2017 11:57

B69o35h25u39m31í87r 17E82l56i44á47š 1191178474592

No.s tim cng bych tak nevyskakoval..

Emise spojene s vybudovaim site plnicich stanic,vyvoj..atd (uhlikova stopa) prevysuji naftu..

Ale jinak souhlas,nafta patri do traktoru,ne do osobaku

+1/0
19.5.2017 14:58

J80i23n78d53ř21i92c95h 61B57u24c52h34t61a 6172186573230

Nějak zapadl vodíkový pohon. ?

+1/0
19.5.2017 10:01

M61a36r67t76i29n 52P73l46z11á31k 2507239848374

Malá hustota energie a prakticky nemožnost vodík dlouhodobě skladovat, tudy v automobilismu cesta nevede.

+4/−1
19.5.2017 10:14

P28e46t51r 22K70r16á38t84k86ý 5619766116761

Diesel je především motor určený na dlouhé cestování po dálnici konstatní rychlostí, tam se projeví jeho výhody. Tedy v podmínkách ĆR je to motor vhodný především pro firemní auta, co pendlují denně po dálnicích a mají vysoké nájezdy. Pokud však běžný občan nepodnikatel má průměrný nájezd kolem 10 tis. km ročně, navíc auto nižší až střední třídy, kupovat diesela je totální nesmysl a zde je to jasná volba pro benzin a nastupující hybridy. Navíc ve městě by diesel vůbec neměl co dělat.

+13/0
19.5.2017 9:46

J94i30n40d62ř13i70c10h 17L85u95k45e94š 3859604173680

To ale není problém dieselu, že ho lidi používají v nevhodném režimu třeba na vožení dětí do školy přes město. Na dálnici mají opravdu své opodstatnění. Proto nechápu plošný boj proti tomu a například znevýhodňování dieselů na dálnici, tak jak plánuje Německo je úplná pitomost.

+3/0
19.5.2017 10:13

J79i34ř55í 28S39e64h71n83a16l 6405628922316

Tak ono i tohle je slozitejsi. Vam se mozna jevi ze v Nemecku se tim vysokym zpoplatnenim diesely na dalnici jakoby znevyhodni. Jenze kdyz se na to podivate v celkovem kontextu kam to v Nemecku speje, tak to lze chapat i presne naopak. Dostava se to postupne do stavu ze s dieslem vas vubec nepusti do mesta (zatim se starsim, zanedlouho mozna s zadnym), zatimco na dalnici sice zaplatite palku, ale aspon vas tam pusti. Takze vlastne to je tak, ze provoz dieselu na dalnici bude oproti provozu ve meste (kam vas s nim vubec nepusti) zvyhodnen ve smyslu ze tam aspon bude smet jezdit :-)

+2/−2
19.5.2017 10:55

J72i63ř15í 29S45e86h50n65a35l 6645628772676

Jinak receno kdyz nekdo bude pouzivat ten diesel tak jak zminujete, t.j. pro vysoke kilometrove najezdy vetsim autem po dalnicich, pak se mu vyplati i s tim vysokym poplatkem za dalnici a zas tak moc se nedeje. Kdyz si naopak poridi takovy zverstvo jako Clio na naftu a bude s tim stejne jezdit z 90% po meste do prace protoze na nic jinyho to auto neni, pak dostane jeste dardu za dalnici a treba uz to bude konecne ta posledni kapka aby lidi nedelali kraviny a nejezdili na tu naftu uplne s cimkoliv kde to nedava smysl.

Takze i kdyz na prvni pohled je to skutecne nesmyslne a clovek by spis cekal zpoplatneni dieselu ve meste nez na dalnici (coz ale nahradi ten zakaz vjezdu do center), tak ve finale to muze mit stejne ten zadouci ucinek. Ale samozrejme klicovou kravinou zustava to nesmysne zvyhodneni nafty na spotrebni dani ktere ty diesely drzi pri zivote.

+5/0
19.5.2017 11:06

K47a21r95e93l 41K51u65č10e80r30a 7235181543310

??? Máte extrémně inteligentní názory. ;-D;-D;-D

Je to jako kdybyste chtěl uzákonit trest 1 rok vězení za projetí křižovatky na červenou a prezentoval to jako výhodné, taky byste mohl chtít uzákonit trest smrti, že? :-/

0/0
19.5.2017 11:38

V66l34a43d67i82s58l51a60v 41Ž81i27d28e22k 3948720850

A co nákladní auta? Ty taky Volvo opouští či autor článku na ně "pozapomněl"?

0/0
19.5.2017 8:57

M91i13c62h38a82l 51F69r96ý85d41a 1352969393942

To je úplně jiná firma, jen jméno mají stejné.

+4/0
19.5.2017 9:08

V32l69a93d36i19s82l17a45v 49Ž81i93d60e29k 3918410120

Děkuji za informaci. To by se hodilo i v článku, to asi moc lidí neví.

0/0
19.5.2017 9:11

K67a24r39e83l 44K81u82č57e90r70a 7115721733560

???...stojí fronty ???

Právě vybírám nové auto, předpokládaná doba dodání 5 měsíců bez ohledu na značku.

Tak nevím. Automobilky co vyrábí klasiku si asi na nedostatek zájmu stěžovat nemůžou.

0/−1
19.5.2017 8:51

P49e67t53e94r 42N44e33š61v75a79r54a 8888456472977

Pokud by se zrušila spotřební daň na beznín, tak spotřeba přes 10 litrů nebude žádný problém. Ale tudy to zřejmě stát tlačit nebude.

+7/−1
19.5.2017 8:30

J98i17ř87í 24J37i49r63e94c 2651315759300

Myslíte, že by se stát připravil o stálý, předvídatelný a nemalý příjem? Řekl bych, že pokud nad něčím státní odborníci přemýšlí, tak nad tím, kde přitáhnout další daňový šroub.

+1/0
19.5.2017 8:37

J35a82r24o50m71í22r 87K16r23á15l 4390569924149

To ne. Spíše vymyslí nějakou daň na hybridy. :-/

+2/−1
19.5.2017 8:56

S68t16a51n69i16s41l28a62v 34N49ý35v52l47t 2734345273

pokud budou všichni jezdit na elektřinu, tak ta poté musí samozřejmě zdražit. Nabídka-poptávka. Čeho je málo, to je drahé. Dnes se plácají majitelé elektroaut, jak mají malou spotřebu na km. Ale až bude 90% aut na elektřinu, tak už se plácat nebudou, budou nadávat. Všechny přírodní a ekonomické matematické modely, jakkoliv složité, mají tendenci se ustálit v optimu.

+2/0
19.5.2017 15:49

P80a81v53e38l 19K55u45t33i61l 9840766413569

Na konferenci perspektivy elektromobility prezentoval pan Chmelík z ČEZ, že pokud by u nás jezdil milion elektroaut, musel by čez vyrobit o 5% elektřiny více. Což je daleko méně, než pokles výroby od roku 2011.

0/0
20.5.2017 22:47
Foto

M10a55r94e74k 24C24e68r23n82y 5128956187

A ted si vemte ze v Irsku platite spotrebni dan na benzin/naftu plus road tax, kokretne za 2.0 objem peknych 710€ rocne....holt civilizace si zada sve...;-D

0/0
20.5.2017 12:49

M11a41r95t43i12n 41F69i88l53i53p78c61z56y38k 3151941735413

Ne, to nechopím, když kvůli 300EUR u auta v ceně 30 000EUR bez DPH, přestanou diesely výrabět. Zákazník 300EUR vůbec neřeší u nákupu nového auta.

Z kuličky se dělá pr...

+12/0
19.5.2017 8:18

P26a14v92e20l 65R33e56z39n71i91c31e47k 3795224674292

300eur na vyrobnim nakladu je rozdil velky... a urcite z toho nebude 300eur na koncove cene...

0/0
19.5.2017 11:26

D54o10m37i47n35i60k 64K68o38v90a80č14í57k 1458662534399

Diesel nahradit vysokoobsahovym benzinem na cng nebo plyn.

+5/−5
19.5.2017 7:53

M13a86r63t61i83n 74F81i40l77i44p53c25z41y35k 3951721465663

Ne, dost dobře se nahradit nedá.

A co se týče CNG, tak už vás vidím, jak se vy konkrétně hrnete do auta s CNG, u kterého vám může odejít jen hloupý plnící ventil, až vás to bude stát desítky tisích, nemluvě o ventilech, cívkách a dalších srandách, které popisují majitelé CNG už při najezdu pouhých několika desítek tisíc km

+1/0
19.5.2017 8:25
Foto

J81i59ř22í 55D57o52l22e92ž52a52l 5172406467712

CNG má manželka ve svém autě. Kilometr stojí pod korunu. Ale o podobných problémech, které tu popisujete jsem od ní ještě neslyšel. A to má najeto 150 000.

+1/0
19.5.2017 10:39

J96a81n 89D84l56o75u23h73ý 7414739870939

Tady nejde o kilometry.. Jak je to auto stare? CNG systemy vydrzi bez oprav cca sotva 7 let. Viz kouza VW v nemecku !!! Oprava muze vyjit az na 150 tisic v pripade rezavych nadrzi. Podotykam, ze system LPG dokaze najet bez oprav bez problemu minimalne 400 000km (meni se akorat filtry) a vymena nadrze je cena nekde okolo 5000kc ostatni dily jsou radu par tisic... CNG je stale technologie, ktera sice setri na provozu vic nez diesel ale sezere vas na opravach v dlouhodobem horizontu. PS.: I kdyby clovek mel komplet vymenit cely LPG system bavime se o castce okolo 20 000 az 30 000kc R^ u 4 valce ;-D

0/0
19.5.2017 11:25

P82e18t26r 44P33e60t44r 8511248118312

Na 150tis může vyjít i oprava naftového motoru a to i dříve jak za 7 let.

0/0
19.5.2017 12:04

J72a49n 91M64a12c84h96á82č 3127316793832

Máte pravdu.VW T5, pětiválec,2009,prasklý Nikasil,GO včetně nových vstřiků cca 160 000kč.....mám to auto opravdu moc rád.

0/0
19.5.2017 16:51
Foto

J66i47ř11í 89D38o50l46e36ž61a21l 5162386217712

A jaká je vaše osobní zkušenost s autem na CNG?

Jak dlouho ho máte, kolik jste s ním najel a kolik vás servis stál, když o tom tak zasvěceně píšete?

+1/0
19.5.2017 12:04

S79t13a25n74i44s85l10a98v 86N63ý76v90l55t 2364395823

nevím co všichni mají s CNG. LPG je u nás zažité, každá druhá stanice ho má. Nikdy jsem neměl problém. Spotřeba poloviční. A myšlenka velkého benzínového motoru je jasná. U něj nepoznáte, že jedete na plyn. Na fabii s 1,4 když přepnete na plyn, tak je to hodně znatelnej propad výkonu. S tím jet přes Brennerský průsmyk, tak buď na benzín, nebo to zhuntovat.

Já mám 2litr benzín/LPG. A výkonový rozdíl skoro není.

A jediná nevýho lpg je, že vám za deset let projde bomba a nedostanete technickou, jinak nic. Taxikáři běžně natočí 300tisíc km na jednu bombu a žádnej problém nemají.

0/0
19.5.2017 15:53

J59i53ř45í 81J63i33r27e31c 2331785439960

Pro městský a příměstský provoz, pokud jsou k dispozici plničky je CNG zajímavá alternativa. Pořád ale narazíte na omezení/starosti, které spousta lidí nechce řešit. Na dlouhé trasy tyto starosti musíte násobit kratším dojezdem a pokud vyrazíte do zemí, kde je CNG v plenkách, je cesta již dobrodružstvím pro nadšence.

Samozřejmě naftový osobák na krátké trasy a do města je nesmysl a rovněž odsuzuji jakékoliv deaktivace či demontáže čehokoliv a je jedno jestli u naftového nebo benzínového motoru.

0/0
19.5.2017 8:31

M15a96r14t15i63n 12K96a42r15á20s74e53k 9538823868578

Tak ono ciste CNG by bylo auto totalne na houby (i dnesni hodne kompromisni EV by byly praktictejsi). Vyhoda CNG je ale v tom, ze povětšinou mají i nadrz na benzin, tzn v pripade potřeby vyrazit nekam kde není CNG, nemá ridic problem.....

+2/0
19.5.2017 8:57

M54a55r85t23i19n 39F86i36l94i23p65c82z98y20k 3201421875663

Tak ona zas ta benzinová nádrž je u mnoha aut minimalizována na úkor tlakových nádob CNG.

0/0
19.5.2017 9:35

J92a76n 88D33l47o72u48h81ý 7384139660329

CNG je zbozne prani vyrobcu aut, realne uvazujici clovek si to nekoupi. Je to poruchovejsi nez LPG a ve vysledku na servise o dost drazsiR^

0/0
19.5.2017 11:28
Foto

M71i33r45o89s36l20a23v 59S97t94e85i70n26e96r 4190302530806

Nákladní doprava se bez dieslu neobejde, tolik benzinu a rozpuštědel jako benzol, xylol a dalších prostředků pro zvýšení oktanového čísla by města také zamořilo.

Volvo už patří Asiatům, takže se jinak nasměruje. Jenom malá prognóza- za 10 roků si na Teslu budou už jenom vzpomínat.;-(

+6/−5
19.5.2017 7:40

J11a14n 71M53u82ž89í31k 4832614762289

Bohužel mám pocit, že celé divadlo kolem dieselů je opět jen loby, která má za úkol diesel úplně odstranit. Jasně, pokud si někdo odstraní DPF, tak je to hlupák a měl by dostat adekvátní pokutu. Z benzínových aut ale taky nevychází kytičky. Nehledě na spotřebu, která je oproti dieselovým autům pořád o desítky procent vyšší. A vyšší spotřeba = více emisí.

+13/−5
19.5.2017 7:35

M13a76r22t44i24n 69K96a37r92á23s32e66k 9228213148868

No ono jde o to, ze vyssi spotreba=vice emisi neni vubec pravda, plati to jen a poze pro emise CO2 (coz neni nijak skodlivy plyn), u ostatnich emisi tak umera zadna neni.... motory obdobneho vykonu a spotreby se muze v emisi lisit klidne o dva rady (kdybyste dnesni diesel optimalizoval ciste na spotrebu, tak dostanete motor s o neco nizsi spotrebou, ale emise bude mit klidne jako 100 standardnich motoru

+2/0
19.5.2017 9:01

J29i75n28d65ř90i16c29h 15L54u52k30e68š 3769904943520

Jenže regulací emisí CO2 to celé začalo. Vysvětlete ekologům, že není nijak škodlivý...

+1/0
19.5.2017 9:29

M62a70r12t71i48n 59K83a96r26á66s61e96k 9818483798478

Co zacalo regulaci emisi CO2? Emisni normy tu mame par deistek let, jak v EU, tak USA a jinde.

CO2 u aut se resi relativne kratce, a navzdory "eko omacce" okolo je to hlavne ekonomicko - politickych duvodu - EU je tezce zavisla na importech ropy, omezovani emisi CO2 (tj spotreby) se snazi tuto zavislost aspon castecne zmensovat...

0/0
19.5.2017 9:34

J63i84n76d40ř41i17c51h 22L80u69k81e52š 3679344883430

NOX se na emisích neměří dodnes a jsou nejjedovatější, tak čím to začalo? Bojem proti CO2 jako skleníkovému plynu. Přitom ho víc vyprdí krávy chované na steaky, když to přeženu...

+3/0
19.5.2017 10:16



Najdete na iDNES.cz