Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45l84a79d22i29m95í15r 15V10o80n64d92r91á23k 5983972734975

Šup šup do propadliště dějin za Saabem.

0/0
23.5.2017 14:08

M21i26c33h25a56l 70H36o30r89s81k80y 2492256106330

:-/skončíte v pekle sou věci který se nemění proč eu proč? držák motor a pryč. je divný že se v usa nikdo neptá na emise u motoru 6,1l :-/

0/0
20.5.2017 22:50

J40a23n 93T32a28r24a46b34a 4746246709719

Jde o to jaké emise. Před lety se EU mohla pokakat z emisí naprosto neškodného CO2, povinně se musely uvádět i v reklamě na auto, aniž by to kohokoli zajímalo. pak vypukla hysterie kolem NOx. Právě v případě NOx jsou na tom ovšem velkoobjemové benzíny výhodné, protože NOx vznikají při velké zátěži motorů (typicky při vysoké teplotě spalování v expanzním cyklu při vysoké zátěži). To ovšem u převalujících se atmosférických benzínů v režimu minimální zátěže není na pořadu dne. Takže, ano, normy ty 5,7 a 6,1 hravě plní. Ovšem jsou to normy pro ně velice výhodné. Až podezřele výhodné, chcete-li. Mimochodem, nejvetším zdrojem NOx v městských aglomeracích jsou plynové kotle. Že by jim úředníci také od stolu nařídili vstřikování močoviny??????

0/0
21.5.2017 23:58

D33a31n39i92e64l 12D67r30n64e29c 6371199856972

Politici bohužel veřejnosti dlouhou dobu tvrdili a stále tvrdí, že ekologičnost aut se posuzuje podle produkce emisí CO2.

CO2 není jedovatý, ale škodí v globálním měřítku, je tedy celkem jedno, kde se vypustí, ale záleží nám na celkovém množství. Můžeme se předhánět v prodejích elektromobilů, ale pokud se bude elektřina nadále vyrábět hlavně s uhlí, pak ničeho nedosáhneme. Samozřejmě, v zemích jako je Rakousko, kde je většina elektřiny produkována v hydroelektrárnách, nebo Francie, kde zase v jadernákch, se to na produkci CO2 promítne pozitivně, ale pak jsou tu země Jako ČR, kde to vyjde +- nastejno a jsou i země, kde může elektromobil vyjít i hůře.

V České republice se celkově při výrobě elektřiny a tepla vyprodukuje přibližně 3x více CO2 než kolik vyprodukuje silniční doprava, takže kdybychom nahradili polovinu uhlených elektráren jadernými, ušetříme min. stejně CO2, jako kdybychom zakázali silniční dopravu.

Zdroj: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/data-viewers/greenhouse-gases-viewer

Naproti tomu NOx a PM nehrají v globálu příliš velkou roli, ale zajímá nás kde se vypouští, protože jsou to toxické emise. Musí se odstraňovat pomocí filtrů, ty ale zvyšují spotřebu (motor musí vynaložit více energie na výfuk plynů ze spalovacího prostoru, je to jako kdybyste vydechovali vzduch přes několik triček) a tudíž i produkci CO2, neboť ta závisí na spotřebě.

Někdy je výhodnější diesel (dálnice), někdy benzín (město), rozhodně nelze říci, že jeden z těch pohonů je špatný a měl by se zakázat.

0/0
20.5.2017 15:05
Foto

M15i33r33o60s64l63a68v 61S10t14e75i55n82e74r 4910572100846

Žádné zásadní změny, jako bylo CR vstřikování nebo turba už u dieslů nebudou. Vývoj jde směrem nižších ztrát energie přímo v motoru, t.j. krátkozdvihové motory s kratšími písty, které mají menší ztráty třením, vede Honda.

Švédové se motory pro osobní vozy nijak nezabývali- používali dlouho motory od Forda, vlastní vývoj nemá dlouhou tradici. Nový majitel bude jistě chtít rychle a hodně vydělat- Volvo přejde na hromadnější a levnější výrobu.

0/0
20.5.2017 13:46

K97a73r96e67l 51P87l83š23e42k 9138748928667

Prémiové značky diesel neopouštějí. Ale Volvo není prémiovou značkou, ale jen výrobcem předražených modelů se čtyřválcovými motory a to i v segmentu, kde skutečně prémiová konkurence i dnes nabídne vozy s šesti - i osmiválci a ta jak v benzínu, tak i v dieselu splňující přísné emisní normy. A kdo někdy poznal sílu a komfort víceválcových motorů (a má na to), ten na čtyřválec nikdy dobrovolně nepřestoupí...

+1/0
19.5.2017 22:14

J23a41n 25M40a11c51h63á15č 3187916713312

No,než do tak velkýho auta,jež bezesporu XC90 je,dávat downshizovanej dvoulitrovej turbodiesel,to je opravdu lepší je tam nedávat vůbec.

0/0
19.5.2017 16:46

S35t27a18n28i91s38l17a29v 51N20ý21v11l47t 2804455753

Ať žije všudypřítomná levice, socialisti a voliči tupé sociální demokracie a politického šmejdu a eurohujerství. EUEU Rv

+2/0
19.5.2017 15:57

P51e31t65r 85B16á47č62a 8245666445895

Ekoteoristi dosahli sveho RvRv

+3/0
19.5.2017 15:46

P16a46v78e89l 81K35u46t26i70l 9750946503739

Osobně si pod pojmem terorismus představím něco, co zabíjí lidi ve velkém. Takže například dieselové motory.

0/0
20.5.2017 22:37

I67v73o 24B12o29u24š92e 5302157868

Predpokladam, ze je minena firma Volvo Personvagnar, ne Volvo.

0/0
19.5.2017 12:43

J63a85n 35V84a24š86á63t93k60o 7561477113819

Nafta je mrtvá, ať žije CNG - naprosto čisté palivo (CO2 +H20). Ekologičtější než elektřina vyráběná v uhelných elektrárnách.

+1/−1
19.5.2017 11:57

B72o30h39u75m10í63r 74E98l55i79á91š 1281428324592

No.s tim cng bych tak nevyskakoval..

Emise spojene s vybudovaim site plnicich stanic,vyvoj..atd (uhlikova stopa) prevysuji naftu..

Ale jinak souhlas,nafta patri do traktoru,ne do osobaku

+1/0
19.5.2017 14:58

J93i52n51d69ř10i58c25h 13B55u49c31h38t16a 6812436923350

Nějak zapadl vodíkový pohon. ?

+1/0
19.5.2017 10:01

M65a90r51t81i89n 48P91l65z39á87k 2177169438664

Malá hustota energie a prakticky nemožnost vodík dlouhodobě skladovat, tudy v automobilismu cesta nevede.

+4/−1
19.5.2017 10:14

P63e13t10r 18K14r77á11t32k56ý 5269836366771

Diesel je především motor určený na dlouhé cestování po dálnici konstatní rychlostí, tam se projeví jeho výhody. Tedy v podmínkách ĆR je to motor vhodný především pro firemní auta, co pendlují denně po dálnicích a mají vysoké nájezdy. Pokud však běžný občan nepodnikatel má průměrný nájezd kolem 10 tis. km ročně, navíc auto nižší až střední třídy, kupovat diesela je totální nesmysl a zde je to jasná volba pro benzin a nastupující hybridy. Navíc ve městě by diesel vůbec neměl co dělat.

+13/0
19.5.2017 9:46

J34i68n27d22ř85i65c61h 51L80u77k14e14š 3599134693700

To ale není problém dieselu, že ho lidi používají v nevhodném režimu třeba na vožení dětí do školy přes město. Na dálnici mají opravdu své opodstatnění. Proto nechápu plošný boj proti tomu a například znevýhodňování dieselů na dálnici, tak jak plánuje Německo je úplná pitomost.

+3/0
19.5.2017 10:13

J17i96ř21í 81S49e73h12n81a34l 6885578642676

Tak ono i tohle je slozitejsi. Vam se mozna jevi ze v Nemecku se tim vysokym zpoplatnenim diesely na dalnici jakoby znevyhodni. Jenze kdyz se na to podivate v celkovem kontextu kam to v Nemecku speje, tak to lze chapat i presne naopak. Dostava se to postupne do stavu ze s dieslem vas vubec nepusti do mesta (zatim se starsim, zanedlouho mozna s zadnym), zatimco na dalnici sice zaplatite palku, ale aspon vas tam pusti. Takze vlastne to je tak, ze provoz dieselu na dalnici bude oproti provozu ve meste (kam vas s nim vubec nepusti) zvyhodnen ve smyslu ze tam aspon bude smet jezdit :-)

+2/−2
19.5.2017 10:55

J93i64ř15í 21S23e40h70n69a94l 6295778152396

Jinak receno kdyz nekdo bude pouzivat ten diesel tak jak zminujete, t.j. pro vysoke kilometrove najezdy vetsim autem po dalnicich, pak se mu vyplati i s tim vysokym poplatkem za dalnici a zas tak moc se nedeje. Kdyz si naopak poridi takovy zverstvo jako Clio na naftu a bude s tim stejne jezdit z 90% po meste do prace protoze na nic jinyho to auto neni, pak dostane jeste dardu za dalnici a treba uz to bude konecne ta posledni kapka aby lidi nedelali kraviny a nejezdili na tu naftu uplne s cimkoliv kde to nedava smysl.

Takze i kdyz na prvni pohled je to skutecne nesmyslne a clovek by spis cekal zpoplatneni dieselu ve meste nez na dalnici (coz ale nahradi ten zakaz vjezdu do center), tak ve finale to muze mit stejne ten zadouci ucinek. Ale samozrejme klicovou kravinou zustava to nesmysne zvyhodneni nafty na spotrebni dani ktere ty diesely drzi pri zivote.

+5/0
19.5.2017 11:06

K82a35r94e14l 54K73u40č60e49r29a 7725531383590

??? Máte extrémně inteligentní názory. ;-D;-D;-D

Je to jako kdybyste chtěl uzákonit trest 1 rok vězení za projetí křižovatky na červenou a prezentoval to jako výhodné, taky byste mohl chtít uzákonit trest smrti, že? :-/

0/0
19.5.2017 11:38

V65l45a87d96i18s96l82a86v 23Ž97i91d45e72k 3978100210

A co nákladní auta? Ty taky Volvo opouští či autor článku na ně "pozapomněl"?

0/0
19.5.2017 8:57

M76i43c76h19a90l 76F85r30ý43d83a 1332169533442

To je úplně jiná firma, jen jméno mají stejné.

+4/0
19.5.2017 9:08

V42l66a84d79i15s34l17a31v 68Ž18i56d94e21k 3968210180

Děkuji za informaci. To by se hodilo i v článku, to asi moc lidí neví.

0/0
19.5.2017 9:11

K11a41r60e37l 51K38u76č28e68r88a 7595661623340

???...stojí fronty ???

Právě vybírám nové auto, předpokládaná doba dodání 5 měsíců bez ohledu na značku.

Tak nevím. Automobilky co vyrábí klasiku si asi na nedostatek zájmu stěžovat nemůžou.

0/−1
19.5.2017 8:51

P42e78t65e34r 60N91e92š75v14a54r73a 8678616942647

Pokud by se zrušila spotřební daň na beznín, tak spotřeba přes 10 litrů nebude žádný problém. Ale tudy to zřejmě stát tlačit nebude.

+7/−1
19.5.2017 8:30

J88i18ř35í 81J91i55r25e91c 2131885659210

Myslíte, že by se stát připravil o stálý, předvídatelný a nemalý příjem? Řekl bych, že pokud nad něčím státní odborníci přemýšlí, tak nad tím, kde přitáhnout další daňový šroub.

+1/0
19.5.2017 8:37

J25a74r49o68m44í45r 80K61r42á40l 4850579194489

To ne. Spíše vymyslí nějakou daň na hybridy. :-/

+2/−1
19.5.2017 8:56

S83t33a96n64i19s65l72a33v 69N57ý37v51l80t 2294275853

pokud budou všichni jezdit na elektřinu, tak ta poté musí samozřejmě zdražit. Nabídka-poptávka. Čeho je málo, to je drahé. Dnes se plácají majitelé elektroaut, jak mají malou spotřebu na km. Ale až bude 90% aut na elektřinu, tak už se plácat nebudou, budou nadávat. Všechny přírodní a ekonomické matematické modely, jakkoliv složité, mají tendenci se ustálit v optimu.

+2/0
19.5.2017 15:49

P62a44v94e79l 76K11u64t85i38l 9320796433329

Na konferenci perspektivy elektromobility prezentoval pan Chmelík z ČEZ, že pokud by u nás jezdil milion elektroaut, musel by čez vyrobit o 5% elektřiny více. Což je daleko méně, než pokles výroby od roku 2011.

0/0
20.5.2017 22:47
Foto

M57a32r76e72k 52C71e91r94n47y 5798986487

A ted si vemte ze v Irsku platite spotrebni dan na benzin/naftu plus road tax, kokretne za 2.0 objem peknych 710€ rocne....holt civilizace si zada sve...;-D

0/0
20.5.2017 12:49

M91a14r90t40i92n 63F61i44l55i76p51c62z38y70k 3821681205353

Ne, to nechopím, když kvůli 300EUR u auta v ceně 30 000EUR bez DPH, přestanou diesely výrabět. Zákazník 300EUR vůbec neřeší u nákupu nového auta.

Z kuličky se dělá pr...

+12/0
19.5.2017 8:18

P85a85v39e10l 22R35e59z77n37i57c34e90k 3245634944402

300eur na vyrobnim nakladu je rozdil velky... a urcite z toho nebude 300eur na koncove cene...

0/0
19.5.2017 11:26

D84o95m72i54n45i67k 28K97o75v79a79č24í44k 1818872334839

Diesel nahradit vysokoobsahovym benzinem na cng nebo plyn.

+5/−5
19.5.2017 7:53

M22a93r23t19i91n 91F65i79l25i36p14c19z64y62k 3861661965853

Ne, dost dobře se nahradit nedá.

A co se týče CNG, tak už vás vidím, jak se vy konkrétně hrnete do auta s CNG, u kterého vám může odejít jen hloupý plnící ventil, až vás to bude stát desítky tisích, nemluvě o ventilech, cívkách a dalších srandách, které popisují majitelé CNG už při najezdu pouhých několika desítek tisíc km

+1/0
19.5.2017 8:25
Foto

J86i94ř64í 89D27o66l40e33ž41a54l 5452436547682

CNG má manželka ve svém autě. Kilometr stojí pod korunu. Ale o podobných problémech, které tu popisujete jsem od ní ještě neslyšel. A to má najeto 150 000.

+1/0
19.5.2017 10:39

J11a16n 12D69l81o31u91h14ý 7174749290419

Tady nejde o kilometry.. Jak je to auto stare? CNG systemy vydrzi bez oprav cca sotva 7 let. Viz kouza VW v nemecku !!! Oprava muze vyjit az na 150 tisic v pripade rezavych nadrzi. Podotykam, ze system LPG dokaze najet bez oprav bez problemu minimalne 400 000km (meni se akorat filtry) a vymena nadrze je cena nekde okolo 5000kc ostatni dily jsou radu par tisic... CNG je stale technologie, ktera sice setri na provozu vic nez diesel ale sezere vas na opravach v dlouhodobem horizontu. PS.: I kdyby clovek mel komplet vymenit cely LPG system bavime se o castce okolo 20 000 az 30 000kc R^ u 4 valce ;-D

0/0
19.5.2017 11:25

P23e88t20r 27P92e57t46r 8941118378292

Na 150tis může vyjít i oprava naftového motoru a to i dříve jak za 7 let.

0/0
19.5.2017 12:04

J31a75n 55M77a67c59h20á44č 3807806443172

Máte pravdu.VW T5, pětiválec,2009,prasklý Nikasil,GO včetně nových vstřiků cca 160 000kč.....mám to auto opravdu moc rád.

0/0
19.5.2017 16:51
Foto

J58i60ř26í 84D75o92l81e87ž89a69l 5852526517222

A jaká je vaše osobní zkušenost s autem na CNG?

Jak dlouho ho máte, kolik jste s ním najel a kolik vás servis stál, když o tom tak zasvěceně píšete?

+1/0
19.5.2017 12:04

S24t60a87n96i59s67l72a86v 79N92ý35v52l34t 2534955393

nevím co všichni mají s CNG. LPG je u nás zažité, každá druhá stanice ho má. Nikdy jsem neměl problém. Spotřeba poloviční. A myšlenka velkého benzínového motoru je jasná. U něj nepoznáte, že jedete na plyn. Na fabii s 1,4 když přepnete na plyn, tak je to hodně znatelnej propad výkonu. S tím jet přes Brennerský průsmyk, tak buď na benzín, nebo to zhuntovat.

Já mám 2litr benzín/LPG. A výkonový rozdíl skoro není.

A jediná nevýho lpg je, že vám za deset let projde bomba a nedostanete technickou, jinak nic. Taxikáři běžně natočí 300tisíc km na jednu bombu a žádnej problém nemají.

0/0
19.5.2017 15:53

J48i59ř78í 80J61i65r76e71c 2691125289480

Pro městský a příměstský provoz, pokud jsou k dispozici plničky je CNG zajímavá alternativa. Pořád ale narazíte na omezení/starosti, které spousta lidí nechce řešit. Na dlouhé trasy tyto starosti musíte násobit kratším dojezdem a pokud vyrazíte do zemí, kde je CNG v plenkách, je cesta již dobrodružstvím pro nadšence.

Samozřejmě naftový osobák na krátké trasy a do města je nesmysl a rovněž odsuzuji jakékoliv deaktivace či demontáže čehokoliv a je jedno jestli u naftového nebo benzínového motoru.

0/0
19.5.2017 8:31

M38a60r89t12i36n 54K45a58r56á83s31e76k 9438713798338

Tak ono ciste CNG by bylo auto totalne na houby (i dnesni hodne kompromisni EV by byly praktictejsi). Vyhoda CNG je ale v tom, ze povětšinou mají i nadrz na benzin, tzn v pripade potřeby vyrazit nekam kde není CNG, nemá ridic problem.....

+2/0
19.5.2017 8:57

M58a32r67t37i91n 59F31i35l73i70p60c57z83y25k 3361561485343

Tak ona zas ta benzinová nádrž je u mnoha aut minimalizována na úkor tlakových nádob CNG.

0/0
19.5.2017 9:35

J57a29n 12D32l26o79u18h46ý 7824639380129

CNG je zbozne prani vyrobcu aut, realne uvazujici clovek si to nekoupi. Je to poruchovejsi nez LPG a ve vysledku na servise o dost drazsiR^

0/0
19.5.2017 11:28
Foto

M46i89r84o53s23l46a43v 90S56t77e39i63n38e64r 4920872740416

Nákladní doprava se bez dieslu neobejde, tolik benzinu a rozpuštědel jako benzol, xylol a dalších prostředků pro zvýšení oktanového čísla by města také zamořilo.

Volvo už patří Asiatům, takže se jinak nasměruje. Jenom malá prognóza- za 10 roků si na Teslu budou už jenom vzpomínat.;-(

+6/−5
19.5.2017 7:40

J56a74n 37M19u23ž60í30k 4352164872299

Bohužel mám pocit, že celé divadlo kolem dieselů je opět jen loby, která má za úkol diesel úplně odstranit. Jasně, pokud si někdo odstraní DPF, tak je to hlupák a měl by dostat adekvátní pokutu. Z benzínových aut ale taky nevychází kytičky. Nehledě na spotřebu, která je oproti dieselovým autům pořád o desítky procent vyšší. A vyšší spotřeba = více emisí.

+13/−5
19.5.2017 7:35

M54a76r66t96i71n 34K70a71r40á12s88e22k 9578763788898

No ono jde o to, ze vyssi spotreba=vice emisi neni vubec pravda, plati to jen a poze pro emise CO2 (coz neni nijak skodlivy plyn), u ostatnich emisi tak umera zadna neni.... motory obdobneho vykonu a spotreby se muze v emisi lisit klidne o dva rady (kdybyste dnesni diesel optimalizoval ciste na spotrebu, tak dostanete motor s o neco nizsi spotrebou, ale emise bude mit klidne jako 100 standardnich motoru

+2/0
19.5.2017 9:01

J47i93n60d85ř29i71c51h 17L62u73k36e75š 3349324863400

Jenže regulací emisí CO2 to celé začalo. Vysvětlete ekologům, že není nijak škodlivý...

+1/0
19.5.2017 9:29

M55a70r12t11i71n 66K66a40r32á25s43e38k 9678613788428

Co zacalo regulaci emisi CO2? Emisni normy tu mame par deistek let, jak v EU, tak USA a jinde.

CO2 u aut se resi relativne kratce, a navzdory "eko omacce" okolo je to hlavne ekonomicko - politickych duvodu - EU je tezce zavisla na importech ropy, omezovani emisi CO2 (tj spotreby) se snazi tuto zavislost aspon castecne zmensovat...

0/0
19.5.2017 9:34

J43i70n81d41ř54i11c98h 81L35u59k43e96š 3979934473170

NOX se na emisích neměří dodnes a jsou nejjedovatější, tak čím to začalo? Bojem proti CO2 jako skleníkovému plynu. Přitom ho víc vyprdí krávy chované na steaky, když to přeženu...

+3/0
19.5.2017 10:16







Najdete na iDNES.cz