Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme vyzkoušeli ještě před zahájením prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96l20a50d24i57m67í98r 29R65e69t98t17i45n57g24e65r 5205456845355

Také nemám rád SUV, ale domnívám se, že by to měl magistrát nechat na řidičích a řešit jiné problémy Prahy. Je jich dost i tak.

0/0
25.5.2017 21:38

M29i76c56h83a45l 77P81i50n59d79j88a43k 5363824287147

Me se posledni mazdy hodne libi. ale nejak nemuzu prekousnout ten displej uprostred palubovky. Kdyby byl zasouvaci...proste mi tam nepasuje.

0/0
25.5.2017 15:35

M28a15r12c68e67l 92S57t57a13r68ý 9598104343299

200 Nm při 2000 otáčkách a z 0-100 za 10 sekund umí i koncernový 1,0 TSI v oktávce nebo golfu:-P

0/0
25.5.2017 14:13

T33o31m54á64š 39V30a63l66d77e79r 7843570699

NO PRÁVĚ. V Tiguanu by chcípl. :-)

0/0
25.5.2017 15:09

M85a79r65c79e61l 39S19t46a14r42ý 9258674363289

proč?

0/0
26.5.2017 11:08

A97n79t76o27n81í25n 40S55e67b87e70r52a 7973508600379

SUV to je návrat ke kořenům. První lidové vozítko Ford T byla taky velká nevzhledná krabice :-D

S malými auty se vyrukovalo mnohem později.

+2/0
25.5.2017 13:55

P32e82t19r 32H71o77r47á87k 1969693249814

A co má mix komfortu a jízdních vlastností s tím, o co jde praze? 8-o

0/0
24.5.2017 19:11

M28i87r39o95s13l11a64v 85M11e61d 3134426

Byť nemohu tvrdit, že se mi tohle auto nelíbí (určitě je to jedno z nejhezčích SUV), tak si stejně myslím, že lepší službu a za menší peníz poskytne nějaký kombík - pokud se jedná o trakční schopnosti, dělají se některé i s pohonem všech kol a nebo zvýšeným podvozkem (eventuálně obojí). Takže byť se mi líbí (určitě víc, než srovnatelné koncernové vozy), tak bych si tuhle Mazdu stejně nekoupil.

0/0
24.5.2017 16:44

M38i39r22e76k 19G19a41j68e84r 5761206429570

Který?

0/0
24.5.2017 22:58

T13o56m30á41š 88V29a21l10d57e37r 7783580749

Zrovna CX5 má kufr, který lépe využiji, než u Mazdy 6 sport tourer.

0/0
25.5.2017 15:11

K48a95r84e73l 35V69a78c76h93u41t 9643702789873

Mazda vám děkuje za vynikající výsledky tohoto průzkum CZ-trhu ... ;-)R^V

+3/0
24.5.2017 14:57

A38n55t95o50n77í95n 47S10e53b44e54r21a 7423918410799

Lidi nekupujte to. Kupte si Fabii Combi, už brzo nebudou !!

+4/0
24.5.2017 14:35

M12a43r28t43i69n 44K82o20v50á49ř 2621800189246

Nevím, jestli opouštět kombíka v B třídě (kde prakticky nemá konkurenci) a nahradit ho malým SUV, které už vyrábí skoro každý, je ekonomicky výhodné rozhodnutí. Uvidíme, jak se bude "Amiq" prodávat...

0/0
24.5.2017 18:29

M64a70r19t40i81n 54K61a85r10á61s36e48k 9528503298248

No nic proti, ale "nahrada fabie kombi SUV" je spise novinarska dezinterpretace. Nahradou fabky kombi bude logicky nova generace rapidu (ktera bude asi podobne velka jako fabka, akorat s vetsim kufrem a trochu zvetsenym protorem pro posadku hlavne na zadnich sedackach)

+2/0
25.5.2017 9:52

M37a86r45t23i39n 31K52o44v28á93ř 2721840989386

Souhlas - při zúžení počtu typů na bázi fabie ze čtyř na dva bude náhradou kombíka nový Spaceback...

Myslel jsem to spíš z hlediska výrobních kapacit, kdy se zrušením kombíka + liftbacka uvolní linka pro výrobu SUV.

Vzhledem k tomu, že jsem si mezitím někde jinde přečetl, že výrobce na SUV v současnosti vydělá o dost víc než třeba na kombi, tak to pro něj ekonomicky výhodné bude...

0/0
31.5.2017 0:47
Foto

R66o90m38a78n 82Š12l11e19h85o28v25e43r 2657175316918

na americké krabice to nemá.....ještě máme co dohánět, ale třeba škoda kodiaq už je řádná krabice, jako chevy tahoe

+2/0
24.5.2017 14:13

M42i90r36e22k 74G45a94j84e43r 5281746229870

To není ani náhodou.

0/0
24.5.2017 22:59

F81r75a86n71t28i69š56e23k 70S46o21b35o77t58k93a 1237873854370

Prosím, majitelé Mazdy 6 či této CX-5 - jak je to s vnitřním hlukem při vyšších rychlostech? Stále čtu o tom, že mají špatně odhlučněné karoserie i podvozek, tenký plech, tenká skla - přitom jsou velmi hezké a hlavně mají plnokrevný motor! Stále se dívám na 6 a moc a moc zvažuji.....

0/0
24.5.2017 12:55

D96o12m40i93n72i25k 67H30l95a53d45í64k 6360875317142

No, ve vyšších rychlostech opravdu CX-5 není z nejtišších, ale nic hrozného. Mazdu 6 sem měl půjčenou, bohužel jen na chvilku a tak sem se s ní nedostal na dálnici, ale řekl bych že to bude +- to samé, akorát trochu lepší ve vyšších rychlostech. Ale až se člověk jednou sveze tak na nějaký hluk zapomene.

+2/0
24.5.2017 13:18

M52i38r71e47k 46G73a78j70e53r 5241866969860

CX-5 má samozřejmě větší aerodynamický odpor a tudíž také hluk než šestka, ale mě se zdá kabina odhlučněná dost dobře. Rádio jsi člověk užije v pohodě. Jen je pravda, že na rozdíl od některých jiných současných aut slyším trochu motor, ale někdy je to výhoda. Mazda teď poslední verze CX5 zlepšila odhlučnění od kol, které bylo hlavní slabinou. U předchozí verze hodně slyšíte, po čem jedete.

0/0
24.5.2017 13:22

T10o70m55á42š 46V25a85v51e80r23k55a 7591480592684

Jsem na to stejně, testoval jsem na dálnici předminulý týden, ovšem dealer měl na testovaném vozidle ještě zimáky, nicméně hluk bych srovnal s mojí aktuální Avensiskou z roku 2014, minulý týden jsem pak zkoušel verzi s automatem (je výborný) na letních hluk subjektivně nižší, ale nebyl jsem na dálnici, přesto dálniční rychlost jsem taky dosáhnul. Jízdný vlastnosti, podvozek a řízení je výborné - nadchlo mě. V nejvyšší výbavě je soundsystem od BOSE s rušením hluku. Na ksichtoknize jsem tuhle našel firmu co dělá odhlučnění (podběhy, kapotu, dveře) tak by to třeba taky svedli, ale myslím že je to zbytečné.

0/0
24.5.2017 13:27

M34i81r84e47k 55G53a51j84e26r 5471896329320

Právě u té dálnice záleží jaký má povrch.

+1/0
24.5.2017 13:30

R68a49d57e38k 69K43v94a81s89n31i88č71k45a 1624703247253

Máme CX 5 diesel 129 kW (r.v. 2016) a do 120 km je velmi tichá, potom se začne citelně projevovat vysoká karoserie ( 171 cm) ale úplně stejné to bylo u Mitsubishi ASX, které je podstatně nižší. Jinak je to velmi povedené auto, které má vynikající jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu, takže se mu ta trocha "kraválu" ve vysoké rychlosti dá odpustit.

+1/0
24.5.2017 21:08

M86a96r23e19k 45K71u39m49p50r42e58c85h39t 6939567928622

reakce na nadpis - proč by měl někdo gazíkem jezdit po praze. Takové auto, ať si koupí ten, kdo má honitbu nebo horskou chatu.

+5/0
24.5.2017 11:29

A81n41t65o27n88i15n 63C86h44a59l94o74u20p89k80a 8698106609910

kde vidíte něco o gazíku? 8-o

+1/0
24.5.2017 12:59

T18o23m32á76š 27H88r29d10ý 9468940609371

To byl příměr a vy jste to nepochopil.

+3/0
24.5.2017 13:21

F42r78a82n79t38i57š96e97k 91K58o32c10o22u43r73e39k 6510763267389

Ať si každý jezdí čím chce. Raději moderní gazík, než nějaká stará kouřivá plečka.

0/0
24.5.2017 14:31

J43i63ř83í 48S58c63h47w38a69c14h 8278904838316

klasický případ SUV, které potřebuje dvoulitr a 120 kW, aby výsledná dynamika byla stejná jako u Octavie s litrovým tříhrnkem a 85 kW.

To že je dražší a je v něm méně místa ani nemluvím....;-)

+4/−17
24.5.2017 10:42

A61n94t37o20n51i21n 13C61h98a58l90o31u64p82k24a 8888586689780

To určitě

0/0
24.5.2017 10:46

J31i93ř78í 94S43c31h73w19a68c37h 8878414408266

Ano určitě.

Nebo snad v něčem nemám pravdu?

+1/0
24.5.2017 12:34

A89n81t78o12n41i35n 14C35h80a63l34o57u36p98k64a 8238806559570

Minimálně všechno v první větě je blbost. Ale to vy dobře víte

0/−1
24.5.2017 13:00

J22i61ř36í 82S10c93h87w76a11c43h 8348214278596

aha, nevím a proto se ptám...co konkrétně je blbost?

+1/−1
24.5.2017 13:04

T15o73m11á44š 85V26a43l73d95e23r 7243690859

Srovnáváte hrušky s jablky. Obojí dá jíst a jsou sladké. Přesto jablko od hrušky poznáte chutí. ;-) A tady srovnáváte turbotříhrnek a atmosféru 4válcovou. Např.

0/0
25.5.2017 15:16

J93i74ř54í 54S56c42h83w27a63c63h 8978784188526

nesrovnávám hrušky a jabka, protože nesrovnávám motory.

Srovnávám dynamiku auta normální výšky a SUV, ne pouze motory....pokud budou v obou autech stejné atmo motory dopadne to "moje srovnání" pro SUV stejně "katastrofálně". Viz třeba srovnání CX5 a M3;-)

+1/0
28.5.2017 19:42

L58u13b90o55m51í17r 96V31l35č62e78k 5938382232480

Ale tento dvoulitr se neroze..re po 100k km jako ten vyhoněný tříhrnek!

+11/−1
24.5.2017 10:55

L65a23d67i39s17l93a12v 55K88v76a77s42n42i51č20k13a 1653777723845

Máte pro své tvrzení nějaký konkrétní důkaz ?

+1/−1
24.5.2017 11:08

J70i15ř66í 71S62c87h71w48a91c75h 8628134698776

i kdybys náhodou měl pravdu (jako že nemáš), nic to nemění nic na tom, co jsem napsal....

+1/0
24.5.2017 12:28

M97a49r39t48i10n 57K56a56r11á78s73e73k 9648793258588

No ty skyactivy si slozitosti, a namahanim (maji obri kompresni pomer) s temi litrovymi turby nijak nezadaji.... nejak neni duvod pro to aby jeden ci druhy vydrze vice ci mene.....

Ono ty litrove turba (na rozdil treba od starych HTP) jsou stavene na to, aby podavaly ty vyssi vykony a bezely pod zatezi pri dalnicnich rychlostech apod (coz byla hlavni bolest HTPcek, ze na dalnici se zacinaly prehrovat, rptoze konstrukcne se s tim moc nepocitalo ze by si z toho nekdo delal "dalnicni korab")

0/−1
25.5.2017 11:46

D22o25m64i38n77i59k 55H94l76a29d32í62k 6620235247732

Nějak nechápu. CX-5 a Octavia 3 váží stejně, tak jak může mít horší dynamiku a potřebovat vyšší výkon. Rozdíl je maximálně v nejvyšších rychlostech na dálnici kvůli horší aerodynamice. Ale klidně si jezděte v 1,5 tuny těžkém autě s litrovým tříválcem.

+5/−1
24.5.2017 11:56

P72a63t53r69i72k 27S77v25o38b23o13d87a 3979871336915

1225 kg, když už dáváme čísla.... Nezastávám se motoru, já bych si tříválec nekoupil ani kvůli avizované spotřebě, která asi u naloženého auta byla jinde než v tabulce. Svezl jsem se v benzinové Mazdě 6, líbil se mi tam podvozek, tichý chod ale rozhodně třeba 1,4tsi od zmiňovaného typu, nebo 1,8 tsi je halt jiná dynamika. S CX-5 jsem nejel.

0/0
24.5.2017 12:24

J33i43ř62í 46S48c41h10w47a92c43h 8708794358926

bohužel se jen domníváte, že váží stejně....

domníváte se, že Octávia váží 1.5 tuny.....

domníváte se, že rozdíl v aerodynamice je jen v nejvyšších rychlostech...

Žijete prostě v omylu, skutečná fakta jsou poněkud jiná....

Octavia je cca o 200 kg lehčí (protože těch uváděných 1360 kg u CX5 je nespíš hmotnost bez řidiče) a 1230 kg Octávie včetně řidiče má do 1.5 tuny poměrně daleko).

Aerodynamika má značný vliv už při rychlostech okolo 80-90 km, a ano, se zvyšující se rychlostí je na tom SUV stále hůř a hůře.

A o ten litrový motor mi až tak nejde.... byl to jen názorný příklad SUV vs. normální auto a 200Nm při 2000 otáčkách z litru s lehčím autem prostě hýbe "minimálně stejně dobře" jako 190Nm z dvoulitru s těžším autem. ;-)

+2/0
24.5.2017 12:26

Z92d87e63n98ě11k 10M35o54r84á93v47e49k 5107648568673

To co porovnáváte nejsou rozdílné kategorie aut, ale rozdílné kategorie motorů. Atmosféra pojede vždy jinak, než turbem dopovaný malý motor. Malé turbo se totiž ladí tak, aby odvádělo nejvíc práce v nízkých otáčkách, což je pro běžné ježdění příjemné. Jenže ve vyšších otáčkách malé turbo nestíhá a tak při předjíždění, kdy potřebujete zrychlovat delší dobu, pak ve výsledku musíte řadit, jako u dieslu.

V tom zrychlení 0-100 bude hrát největší roli rozdíl v hmotnosti, který je opravdu 200 kg (Cx5 má 1430 kg včetně řidiče). Ano, aerodynamika sice už v rychlostech kolem 90 km/h bude mít svůj význam, ale v celém testu 0-100 bude její efekt velmi malý.

+1/0
24.5.2017 12:42

J95i88ř94í 39S39c29h59w76a35c40h 8628164758386

podstatou mého srovnání je názorná ukázka toho, že SUV potřebuje pro srovnatelnou dynamiku výkonově o dost silnější motor, a zde to vychází na "jen" na nějakých 40% výkonu navíc

S atmosférou to srovnání dopadne podobně.

+2/−1
24.5.2017 15:00

A56n96t88o44n29i24n 34C98h86a33l65o77u57p67k98a 8978406459890

Ale s oktávkou to srovnáváte vy. Když chcete machrovat, tak si opravte původní příspěvek

0/−1
24.5.2017 13:01

J35i47ř81í 84S95c63h73w38a85c72h 8698464298786

Jaké machrování? Oktávku jsem použil jen jako všeobecně známý etalon normálního auta. Co bych na tom měl opravovat?

Já vám to klidně "opravím" a srovnám třeba s Civicem 1.8 atmosférou, jenom 104 kW,

na stovce téměř o dvě sekundy dřív než SUV se 120 kW

maximálka 215.....tedy značně víc SUV se 120 kW.

+1/0
24.5.2017 13:18

V56i47l49é60m 64P44ř41í43h96o12d71a 2724619713907

Škoda slov opět kope za koncern ;-)

+1/0
24.5.2017 14:19

J77i36ř98í 27S25c50h90w74a22c92h 8808554858476

ano zabil jsem dvě mouchy jednou ranou ;-D

alergici na "koncern" a "litrový tříhrnek" si místo octávie s 1.0TSI mohou dosadit cokoliv jiného obdobně velkého z kategorie "normální auto na normálním podvozku" a to srovnání nedopadne jinak ;-)

+1/0
24.5.2017 15:21

F36r26a85n45t98i11š30e59k 47M75i11c57h91a49l78i22c32a 8126118465186

A teď si ještě porovnejte spotřebu mezi těmito deklarovanými vozy. Budete (ve Vašem případě) nemile překvapen.

0/0
24.5.2017 14:27

J45i69ř29í 14S37c64h72w37a66c83h 8888554948696

Nemile překvapen rozhodně nebudu. Octavia coby lehčí auto s menším odporem vzduchu má prostě obrovskou výhodu. Takže ve městě, kde těží z menšího objemu motoru i na dálnici, kde má mnohem lepší aerodynamiku bude mít spotřebu menší. Víz odkazy níže.

Uznávám, že od Octavie je tam málo dat, ale i to málo jednoznačně naznačuje, že "normální auto" oproti "SUV" má spotřebu menší i s litrovým tříhrnkem.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/0-Alle_Modelle.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=120&power_e=130

0/0
24.5.2017 15:41

T84o85m37á62š 70V70a27l88d33e26r 7663580509

Už to že bych seděl v Octávii by na mne působilo chmurně. Velebnosti, hnus. interiérový hnus.

+1/0
25.5.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.