Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme vyzkoušeli ještě před zahájením prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l83a23d82i25m63í19r 45R47e82t40t89i33n71g38e18r 5845246705775

Také nemám rád SUV, ale domnívám se, že by to měl magistrát nechat na řidičích a řešit jiné problémy Prahy. Je jich dost i tak.

0/0
25.5.2017 21:38

M24i74c69h74a70l 15P45i78n66d98j85a92k 5663674867417

Me se posledni mazdy hodne libi. ale nejak nemuzu prekousnout ten displej uprostred palubovky. Kdyby byl zasouvaci...proste mi tam nepasuje.

0/0
25.5.2017 15:35

M83a95r62c74e71l 65S67t19a59r89ý 9658544763199

200 Nm při 2000 otáčkách a z 0-100 za 10 sekund umí i koncernový 1,0 TSI v oktávce nebo golfu:-P

0/0
25.5.2017 14:13

T87o15m76á74š 15V68a23l48d21e20r 7283400779

NO PRÁVĚ. V Tiguanu by chcípl. :-)

0/0
25.5.2017 15:09

M48a95r47c32e64l 83S95t33a87r60ý 9958164573169

proč?

0/0
26.5.2017 11:08

A60n24t80o49n89í11n 57S20e80b25e91r62a 7273288450839

SUV to je návrat ke kořenům. První lidové vozítko Ford T byla taky velká nevzhledná krabice :-D

S malými auty se vyrukovalo mnohem později.

+2/0
25.5.2017 13:55

P52e56t40r 87H29o22r22á66k 1109693809844

A co má mix komfortu a jízdních vlastností s tím, o co jde praze? 8-o

0/0
24.5.2017 19:11

M10i53r80o68s56l61a62v 33M40e70d 3374396

Byť nemohu tvrdit, že se mi tohle auto nelíbí (určitě je to jedno z nejhezčích SUV), tak si stejně myslím, že lepší službu a za menší peníz poskytne nějaký kombík - pokud se jedná o trakční schopnosti, dělají se některé i s pohonem všech kol a nebo zvýšeným podvozkem (eventuálně obojí). Takže byť se mi líbí (určitě víc, než srovnatelné koncernové vozy), tak bych si tuhle Mazdu stejně nekoupil.

0/0
24.5.2017 16:44

M29i37r25e31k 40G12a65j77e87r 5131186499740

Který?

0/0
24.5.2017 22:58

T68o86m47á12š 23V48a29l30d71e20r 7373440329

Zrovna CX5 má kufr, který lépe využiji, než u Mazdy 6 sport tourer.

0/0
25.5.2017 15:11

K15a65r65e22l 52V80a28c11h67u91t 9963892369973

Mazda vám děkuje za vynikající výsledky tohoto průzkum CZ-trhu ... ;-)R^V

+3/0
24.5.2017 14:57

A14n13t96o95n44í41n 92S87e73b24e31r27a 7323188190579

Lidi nekupujte to. Kupte si Fabii Combi, už brzo nebudou !!

+4/0
24.5.2017 14:35

M26a87r86t17i95n 10K21o75v59á36ř 2301720119946

Nevím, jestli opouštět kombíka v B třídě (kde prakticky nemá konkurenci) a nahradit ho malým SUV, které už vyrábí skoro každý, je ekonomicky výhodné rozhodnutí. Uvidíme, jak se bude "Amiq" prodávat...

0/0
24.5.2017 18:29

M50a21r86t49i25n 26K73a23r91á12s39e27k 9908513898358

No nic proti, ale "nahrada fabie kombi SUV" je spise novinarska dezinterpretace. Nahradou fabky kombi bude logicky nova generace rapidu (ktera bude asi podobne velka jako fabka, akorat s vetsim kufrem a trochu zvetsenym protorem pro posadku hlavne na zadnich sedackach)

+2/0
25.5.2017 9:52

M58a20r91t20i74n 19K13o28v11á13ř 2901310469186

Souhlas - při zúžení počtu typů na bázi fabie ze čtyř na dva bude náhradou kombíka nový Spaceback...

Myslel jsem to spíš z hlediska výrobních kapacit, kdy se zrušením kombíka + liftbacka uvolní linka pro výrobu SUV.

Vzhledem k tomu, že jsem si mezitím někde jinde přečetl, že výrobce na SUV v současnosti vydělá o dost víc než třeba na kombi, tak to pro něj ekonomicky výhodné bude...

0/0
31.5.2017 0:47
Foto

R20o29m85a78n 73Š19l40e81h91o91v82e12r 2947835776788

na americké krabice to nemá.....ještě máme co dohánět, ale třeba škoda kodiaq už je řádná krabice, jako chevy tahoe

+2/0
24.5.2017 14:13

M18i69r84e34k 76G20a80j89e29r 5401186679470

To není ani náhodou.

0/0
24.5.2017 22:59

F21r34a52n76t82i91š19e40k 21S76o80b94o76t27k98a 1367713234280

Prosím, majitelé Mazdy 6 či této CX-5 - jak je to s vnitřním hlukem při vyšších rychlostech? Stále čtu o tom, že mají špatně odhlučněné karoserie i podvozek, tenký plech, tenká skla - přitom jsou velmi hezké a hlavně mají plnokrevný motor! Stále se dívám na 6 a moc a moc zvažuji.....

0/0
24.5.2017 12:55

D50o32m94i31n46i22k 40H98l48a95d59í42k 6110715437802

No, ve vyšších rychlostech opravdu CX-5 není z nejtišších, ale nic hrozného. Mazdu 6 sem měl půjčenou, bohužel jen na chvilku a tak sem se s ní nedostal na dálnici, ale řekl bych že to bude +- to samé, akorát trochu lepší ve vyšších rychlostech. Ale až se člověk jednou sveze tak na nějaký hluk zapomene.

+2/0
24.5.2017 13:18

M66i40r35e22k 91G67a48j95e91r 5131386109920

CX-5 má samozřejmě větší aerodynamický odpor a tudíž také hluk než šestka, ale mě se zdá kabina odhlučněná dost dobře. Rádio jsi člověk užije v pohodě. Jen je pravda, že na rozdíl od některých jiných současných aut slyším trochu motor, ale někdy je to výhoda. Mazda teď poslední verze CX5 zlepšila odhlučnění od kol, které bylo hlavní slabinou. U předchozí verze hodně slyšíte, po čem jedete.

0/0
24.5.2017 13:22

T80o63m56á26š 89V27a25v26e13r16k64a 7521910702444

Jsem na to stejně, testoval jsem na dálnici předminulý týden, ovšem dealer měl na testovaném vozidle ještě zimáky, nicméně hluk bych srovnal s mojí aktuální Avensiskou z roku 2014, minulý týden jsem pak zkoušel verzi s automatem (je výborný) na letních hluk subjektivně nižší, ale nebyl jsem na dálnici, přesto dálniční rychlost jsem taky dosáhnul. Jízdný vlastnosti, podvozek a řízení je výborné - nadchlo mě. V nejvyšší výbavě je soundsystem od BOSE s rušením hluku. Na ksichtoknize jsem tuhle našel firmu co dělá odhlučnění (podběhy, kapotu, dveře) tak by to třeba taky svedli, ale myslím že je to zbytečné.

0/0
24.5.2017 13:27

M61i44r79e32k 42G45a42j95e46r 5111356819830

Právě u té dálnice záleží jaký má povrch.

+1/0
24.5.2017 13:30

R97a38d42e82k 39K16v66a41s12n25i21č53k28a 1644623337703

Máme CX 5 diesel 129 kW (r.v. 2016) a do 120 km je velmi tichá, potom se začne citelně projevovat vysoká karoserie ( 171 cm) ale úplně stejné to bylo u Mitsubishi ASX, které je podstatně nižší. Jinak je to velmi povedené auto, které má vynikající jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu, takže se mu ta trocha "kraválu" ve vysoké rychlosti dá odpustit.

+1/0
24.5.2017 21:08

M68a98r95e13k 44K57u33m15p67r56e48c66h20t 6259637458402

reakce na nadpis - proč by měl někdo gazíkem jezdit po praze. Takové auto, ať si koupí ten, kdo má honitbu nebo horskou chatu.

+5/0
24.5.2017 11:29

A27n74t73o80n22i85n 14C12h58a28l67o78u23p80k78a 8718746419360

kde vidíte něco o gazíku? 8-o

+1/0
24.5.2017 12:59

T85o79m63á80š 18H76r71d58ý 9288740919101

To byl příměr a vy jste to nepochopil.

+3/0
24.5.2017 13:21

F57r18a86n46t87i59š88e55k 23K91o11c84o38u65r36e53k 6740683937449

Ať si každý jezdí čím chce. Raději moderní gazík, než nějaká stará kouřivá plečka.

0/0
24.5.2017 14:31

J82i36ř59í 60S63c93h64w14a50c36h 8848364668286

klasický případ SUV, které potřebuje dvoulitr a 120 kW, aby výsledná dynamika byla stejná jako u Octavie s litrovým tříhrnkem a 85 kW.

To že je dražší a je v něm méně místa ani nemluvím....;-)

+4/−17
24.5.2017 10:42

A20n69t35o43n90i22n 84C84h23a92l77o78u51p52k49a 8278836589800

To určitě

0/0
24.5.2017 10:46

J56i26ř30í 58S35c82h92w93a84c15h 8858164738276

Ano určitě.

Nebo snad v něčem nemám pravdu?

+1/0
24.5.2017 12:34

A20n54t65o27n40i77n 81C59h97a23l65o82u83p52k22a 8638336529360

Minimálně všechno v první větě je blbost. Ale to vy dobře víte

0/−1
24.5.2017 13:00

J55i20ř12í 89S21c98h60w96a27c98h 8798364868136

aha, nevím a proto se ptám...co konkrétně je blbost?

+1/−1
24.5.2017 13:04

T61o41m97á82š 98V52a80l98d96e27r 7173920529

Srovnáváte hrušky s jablky. Obojí dá jíst a jsou sladké. Přesto jablko od hrušky poznáte chutí. ;-) A tady srovnáváte turbotříhrnek a atmosféru 4válcovou. Např.

0/0
25.5.2017 15:16

J98i50ř81í 31S80c43h79w28a16c17h 8648544278796

nesrovnávám hrušky a jabka, protože nesrovnávám motory.

Srovnávám dynamiku auta normální výšky a SUV, ne pouze motory....pokud budou v obou autech stejné atmo motory dopadne to "moje srovnání" pro SUV stejně "katastrofálně". Viz třeba srovnání CX5 a M3;-)

+1/0
28.5.2017 19:42

L79u63b59o28m85í78r 78V32l20č24e79k 5338982542560

Ale tento dvoulitr se neroze..re po 100k km jako ten vyhoněný tříhrnek!

+11/−1
24.5.2017 10:55

L23a83d81i27s56l61a56v 44K77v97a92s16n84i54č33k42a 1383807723115

Máte pro své tvrzení nějaký konkrétní důkaz ?

+1/−1
24.5.2017 11:08

J44i46ř98í 30S24c73h75w39a67c51h 8578434348706

i kdybys náhodou měl pravdu (jako že nemáš), nic to nemění nic na tom, co jsem napsal....

+1/0
24.5.2017 12:28

M92a33r81t37i70n 28K33a28r81á29s92e71k 9938763868808

No ty skyactivy si slozitosti, a namahanim (maji obri kompresni pomer) s temi litrovymi turby nijak nezadaji.... nejak neni duvod pro to aby jeden ci druhy vydrze vice ci mene.....

Ono ty litrove turba (na rozdil treba od starych HTP) jsou stavene na to, aby podavaly ty vyssi vykony a bezely pod zatezi pri dalnicnich rychlostech apod (coz byla hlavni bolest HTPcek, ze na dalnici se zacinaly prehrovat, rptoze konstrukcne se s tim moc nepocitalo ze by si z toho nekdo delal "dalnicni korab")

0/−1
25.5.2017 11:46

D51o52m36i52n21i75k 83H61l13a81d84í26k 6760355507582

Nějak nechápu. CX-5 a Octavia 3 váží stejně, tak jak může mít horší dynamiku a potřebovat vyšší výkon. Rozdíl je maximálně v nejvyšších rychlostech na dálnici kvůli horší aerodynamice. Ale klidně si jezděte v 1,5 tuny těžkém autě s litrovým tříválcem.

+5/−1
24.5.2017 11:56

P80a23t61r10i60k 11S19v53o77b25o64d78a 3369511796985

1225 kg, když už dáváme čísla.... Nezastávám se motoru, já bych si tříválec nekoupil ani kvůli avizované spotřebě, která asi u naloženého auta byla jinde než v tabulce. Svezl jsem se v benzinové Mazdě 6, líbil se mi tam podvozek, tichý chod ale rozhodně třeba 1,4tsi od zmiňovaného typu, nebo 1,8 tsi je halt jiná dynamika. S CX-5 jsem nejel.

0/0
24.5.2017 12:24

J52i86ř10í 14S17c81h59w26a48c29h 8338884438166

bohužel se jen domníváte, že váží stejně....

domníváte se, že Octávia váží 1.5 tuny.....

domníváte se, že rozdíl v aerodynamice je jen v nejvyšších rychlostech...

Žijete prostě v omylu, skutečná fakta jsou poněkud jiná....

Octavia je cca o 200 kg lehčí (protože těch uváděných 1360 kg u CX5 je nespíš hmotnost bez řidiče) a 1230 kg Octávie včetně řidiče má do 1.5 tuny poměrně daleko).

Aerodynamika má značný vliv už při rychlostech okolo 80-90 km, a ano, se zvyšující se rychlostí je na tom SUV stále hůř a hůře.

A o ten litrový motor mi až tak nejde.... byl to jen názorný příklad SUV vs. normální auto a 200Nm při 2000 otáčkách z litru s lehčím autem prostě hýbe "minimálně stejně dobře" jako 190Nm z dvoulitru s těžším autem. ;-)

+2/0
24.5.2017 12:26

Z51d55e78n44ě89k 79M24o86r29á50v42e81k 5747948208153

To co porovnáváte nejsou rozdílné kategorie aut, ale rozdílné kategorie motorů. Atmosféra pojede vždy jinak, než turbem dopovaný malý motor. Malé turbo se totiž ladí tak, aby odvádělo nejvíc práce v nízkých otáčkách, což je pro běžné ježdění příjemné. Jenže ve vyšších otáčkách malé turbo nestíhá a tak při předjíždění, kdy potřebujete zrychlovat delší dobu, pak ve výsledku musíte řadit, jako u dieslu.

V tom zrychlení 0-100 bude hrát největší roli rozdíl v hmotnosti, který je opravdu 200 kg (Cx5 má 1430 kg včetně řidiče). Ano, aerodynamika sice už v rychlostech kolem 90 km/h bude mít svůj význam, ale v celém testu 0-100 bude její efekt velmi malý.

+1/0
24.5.2017 12:42

J34i61ř12í 84S73c89h35w45a50c98h 8638454608406

podstatou mého srovnání je názorná ukázka toho, že SUV potřebuje pro srovnatelnou dynamiku výkonově o dost silnější motor, a zde to vychází na "jen" na nějakých 40% výkonu navíc

S atmosférou to srovnání dopadne podobně.

+2/−1
24.5.2017 15:00

A76n30t20o70n73i19n 10C91h61a98l83o65u66p59k70a 8348166639150

Ale s oktávkou to srovnáváte vy. Když chcete machrovat, tak si opravte původní příspěvek

0/−1
24.5.2017 13:01

J43i94ř70í 86S57c42h61w30a42c92h 8898264788356

Jaké machrování? Oktávku jsem použil jen jako všeobecně známý etalon normálního auta. Co bych na tom měl opravovat?

Já vám to klidně "opravím" a srovnám třeba s Civicem 1.8 atmosférou, jenom 104 kW,

na stovce téměř o dvě sekundy dřív než SUV se 120 kW

maximálka 215.....tedy značně víc SUV se 120 kW.

+1/0
24.5.2017 13:18

V87i72l22é71m 13P31ř11í15h42o10d12a 2104179323747

Škoda slov opět kope za koncern ;-)

+1/0
24.5.2017 14:19

J74i26ř92í 10S39c27h45w15a42c62h 8388224888666

ano zabil jsem dvě mouchy jednou ranou ;-D

alergici na "koncern" a "litrový tříhrnek" si místo octávie s 1.0TSI mohou dosadit cokoliv jiného obdobně velkého z kategorie "normální auto na normálním podvozku" a to srovnání nedopadne jinak ;-)

+1/0
24.5.2017 15:21

F97r70a81n15t39i77š86e57k 61M13i41c14h38a62l70i83c56a 8346388545676

A teď si ještě porovnejte spotřebu mezi těmito deklarovanými vozy. Budete (ve Vašem případě) nemile překvapen.

0/0
24.5.2017 14:27

J75i96ř26í 48S17c52h66w78a19c74h 8188224478436

Nemile překvapen rozhodně nebudu. Octavia coby lehčí auto s menším odporem vzduchu má prostě obrovskou výhodu. Takže ve městě, kde těží z menšího objemu motoru i na dálnici, kde má mnohem lepší aerodynamiku bude mít spotřebu menší. Víz odkazy níže.

Uznávám, že od Octavie je tam málo dat, ale i to málo jednoznačně naznačuje, že "normální auto" oproti "SUV" má spotřebu menší i s litrovým tříhrnkem.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/0-Alle_Modelle.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=120&power_e=130

0/0
24.5.2017 15:41

T38o29m94á77š 53V87a26l63d88e67r 7353880829

Už to že bych seděl v Octávii by na mne působilo chmurně. Velebnosti, hnus. interiérový hnus.

+1/0
25.5.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz