Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme vyzkoušeli ještě před zahájením prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54l96a19d14i75m74í20r 17R70e82t31t82i47n86g65e56r 5715566835735

Také nemám rád SUV, ale domnívám se, že by to měl magistrát nechat na řidičích a řešit jiné problémy Prahy. Je jich dost i tak.

0/0
25.5.2017 21:38

M28i53c97h78a16l 28P15i30n95d68j48a20k 5383584277477

Me se posledni mazdy hodne libi. ale nejak nemuzu prekousnout ten displej uprostred palubovky. Kdyby byl zasouvaci...proste mi tam nepasuje.

0/0
25.5.2017 15:35

M30a70r47c59e94l 87S83t12a93r15ý 9378214613739

200 Nm při 2000 otáčkách a z 0-100 za 10 sekund umí i koncernový 1,0 TSI v oktávce nebo golfu:-P

0/0
25.5.2017 14:13

T40o93m78á36š 52V20a34l69d55e14r 7853730249

NO PRÁVĚ. V Tiguanu by chcípl. :-)

0/0
25.5.2017 15:09

M82a72r18c37e48l 19S51t85a45r23ý 9528914643249

proč?

0/0
26.5.2017 11:08

A75n22t23o77n19í43n 94S18e25b59e32r73a 7363948110909

SUV to je návrat ke kořenům. První lidové vozítko Ford T byla taky velká nevzhledná krabice :-D

S malými auty se vyrukovalo mnohem později.

+2/0
25.5.2017 13:55

P54e19t61r 73H10o39r84á76k 1879113209864

A co má mix komfortu a jízdních vlastností s tím, o co jde praze? 8-o

0/0
24.5.2017 19:11

M93i79r36o43s87l94a57v 57M42e36d 3754396

Byť nemohu tvrdit, že se mi tohle auto nelíbí (určitě je to jedno z nejhezčích SUV), tak si stejně myslím, že lepší službu a za menší peníz poskytne nějaký kombík - pokud se jedná o trakční schopnosti, dělají se některé i s pohonem všech kol a nebo zvýšeným podvozkem (eventuálně obojí). Takže byť se mi líbí (určitě víc, než srovnatelné koncernové vozy), tak bych si tuhle Mazdu stejně nekoupil.

0/0
24.5.2017 16:44

M28i73r56e58k 14G73a81j56e84r 5531676439400

Který?

0/0
24.5.2017 22:58

T90o23m46á36š 45V88a17l33d17e23r 7443320889

Zrovna CX5 má kufr, který lépe využiji, než u Mazdy 6 sport tourer.

0/0
25.5.2017 15:11

K85a41r47e52l 58V28a42c31h54u35t 9813362719243

Mazda vám děkuje za vynikající výsledky tohoto průzkum CZ-trhu ... ;-)R^V

+3/0
24.5.2017 14:57

A28n63t12o49n22í92n 12S95e80b21e30r95a 7463688150219

Lidi nekupujte to. Kupte si Fabii Combi, už brzo nebudou !!

+4/0
24.5.2017 14:35

M59a22r35t24i87n 50K18o41v94á48ř 2101190469876

Nevím, jestli opouštět kombíka v B třídě (kde prakticky nemá konkurenci) a nahradit ho malým SUV, které už vyrábí skoro každý, je ekonomicky výhodné rozhodnutí. Uvidíme, jak se bude "Amiq" prodávat...

0/0
24.5.2017 18:29

M64a10r72t74i87n 69K15a73r32á39s86e89k 9598363328618

No nic proti, ale "nahrada fabie kombi SUV" je spise novinarska dezinterpretace. Nahradou fabky kombi bude logicky nova generace rapidu (ktera bude asi podobne velka jako fabka, akorat s vetsim kufrem a trochu zvetsenym protorem pro posadku hlavne na zadnich sedackach)

+2/0
25.5.2017 9:52

M80a73r26t43i74n 69K10o56v35á77ř 2541690549726

Souhlas - při zúžení počtu typů na bázi fabie ze čtyř na dva bude náhradou kombíka nový Spaceback...

Myslel jsem to spíš z hlediska výrobních kapacit, kdy se zrušením kombíka + liftbacka uvolní linka pro výrobu SUV.

Vzhledem k tomu, že jsem si mezitím někde jinde přečetl, že výrobce na SUV v současnosti vydělá o dost víc než třeba na kombi, tak to pro něj ekonomicky výhodné bude...

0/0
31.5.2017 0:47
Foto

R91o92m58a92n 55Š30l32e71h79o45v15e85r 2887955376968

na americké krabice to nemá.....ještě máme co dohánět, ale třeba škoda kodiaq už je řádná krabice, jako chevy tahoe

+2/0
24.5.2017 14:13

M90i81r19e42k 67G36a91j13e22r 5931986269480

To není ani náhodou.

0/0
24.5.2017 22:59

F20r25a44n29t58i46š93e40k 66S79o12b38o19t93k79a 1377883794140

Prosím, majitelé Mazdy 6 či této CX-5 - jak je to s vnitřním hlukem při vyšších rychlostech? Stále čtu o tom, že mají špatně odhlučněné karoserie i podvozek, tenký plech, tenká skla - přitom jsou velmi hezké a hlavně mají plnokrevný motor! Stále se dívám na 6 a moc a moc zvažuji.....

0/0
24.5.2017 12:55

D29o37m86i71n60i21k 15H65l10a55d80í61k 6300165337682

No, ve vyšších rychlostech opravdu CX-5 není z nejtišších, ale nic hrozného. Mazdu 6 sem měl půjčenou, bohužel jen na chvilku a tak sem se s ní nedostal na dálnici, ale řekl bych že to bude +- to samé, akorát trochu lepší ve vyšších rychlostech. Ale až se člověk jednou sveze tak na nějaký hluk zapomene.

+2/0
24.5.2017 13:18

M29i69r66e40k 58G43a66j33e12r 5161146579420

CX-5 má samozřejmě větší aerodynamický odpor a tudíž také hluk než šestka, ale mě se zdá kabina odhlučněná dost dobře. Rádio jsi člověk užije v pohodě. Jen je pravda, že na rozdíl od některých jiných současných aut slyším trochu motor, ale někdy je to výhoda. Mazda teď poslední verze CX5 zlepšila odhlučnění od kol, které bylo hlavní slabinou. U předchozí verze hodně slyšíte, po čem jedete.

0/0
24.5.2017 13:22

T22o74m32á24š 94V95a20v33e52r83k18a 7531800922844

Jsem na to stejně, testoval jsem na dálnici předminulý týden, ovšem dealer měl na testovaném vozidle ještě zimáky, nicméně hluk bych srovnal s mojí aktuální Avensiskou z roku 2014, minulý týden jsem pak zkoušel verzi s automatem (je výborný) na letních hluk subjektivně nižší, ale nebyl jsem na dálnici, přesto dálniční rychlost jsem taky dosáhnul. Jízdný vlastnosti, podvozek a řízení je výborné - nadchlo mě. V nejvyšší výbavě je soundsystem od BOSE s rušením hluku. Na ksichtoknize jsem tuhle našel firmu co dělá odhlučnění (podběhy, kapotu, dveře) tak by to třeba taky svedli, ale myslím že je to zbytečné.

0/0
24.5.2017 13:27

M84i27r80e32k 84G34a60j66e32r 5491546849700

Právě u té dálnice záleží jaký má povrch.

+1/0
24.5.2017 13:30

R62a68d53e16k 56K32v87a79s57n46i34č19k22a 1444753857573

Máme CX 5 diesel 129 kW (r.v. 2016) a do 120 km je velmi tichá, potom se začne citelně projevovat vysoká karoserie ( 171 cm) ale úplně stejné to bylo u Mitsubishi ASX, které je podstatně nižší. Jinak je to velmi povedené auto, které má vynikající jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu, takže se mu ta trocha "kraválu" ve vysoké rychlosti dá odpustit.

+1/0
24.5.2017 21:08

M86a76r49e80k 48K83u35m80p71r17e60c17h10t 6749497218482

reakce na nadpis - proč by měl někdo gazíkem jezdit po praze. Takové auto, ať si koupí ten, kdo má honitbu nebo horskou chatu.

+5/0
24.5.2017 11:29

A70n83t39o11n95i57n 15C15h37a80l55o22u72p88k83a 8808736619760

kde vidíte něco o gazíku? 8-o

+1/0
24.5.2017 12:59

T44o89m24á83š 28H34r83d25ý 9368710579711

To byl příměr a vy jste to nepochopil.

+3/0
24.5.2017 13:21

F84r97a73n73t91i55š56e89k 29K44o75c20o13u78r68e98k 6270763367359

Ať si každý jezdí čím chce. Raději moderní gazík, než nějaká stará kouřivá plečka.

0/0
24.5.2017 14:31

J22i71ř75í 58S56c98h21w75a21c42h 8778434788186

klasický případ SUV, které potřebuje dvoulitr a 120 kW, aby výsledná dynamika byla stejná jako u Octavie s litrovým tříhrnkem a 85 kW.

To že je dražší a je v něm méně místa ani nemluvím....;-)

+4/−17
24.5.2017 10:42

A70n23t98o25n90i34n 27C70h57a98l23o13u79p48k65a 8838966589440

To určitě

0/0
24.5.2017 10:46

J31i58ř22í 32S24c26h91w44a79c78h 8868654428416

Ano určitě.

Nebo snad v něčem nemám pravdu?

+1/0
24.5.2017 12:34

A94n18t55o10n11i85n 11C18h50a24l75o44u53p28k72a 8208366449290

Minimálně všechno v první větě je blbost. Ale to vy dobře víte

0/−1
24.5.2017 13:00

J97i57ř58í 58S90c83h98w97a89c46h 8918704438806

aha, nevím a proto se ptám...co konkrétně je blbost?

+1/−1
24.5.2017 13:04

T70o84m40á20š 83V94a72l43d22e18r 7963550789

Srovnáváte hrušky s jablky. Obojí dá jíst a jsou sladké. Přesto jablko od hrušky poznáte chutí. ;-) A tady srovnáváte turbotříhrnek a atmosféru 4válcovou. Např.

0/0
25.5.2017 15:16

J72i72ř71í 69S51c51h46w43a83c45h 8598634258126

nesrovnávám hrušky a jabka, protože nesrovnávám motory.

Srovnávám dynamiku auta normální výšky a SUV, ne pouze motory....pokud budou v obou autech stejné atmo motory dopadne to "moje srovnání" pro SUV stejně "katastrofálně". Viz třeba srovnání CX5 a M3;-)

+1/0
28.5.2017 19:42

L86u21b70o57m53í42r 63V81l43č42e10k 5528482552640

Ale tento dvoulitr se neroze..re po 100k km jako ten vyhoněný tříhrnek!

+11/−1
24.5.2017 10:55

L44a50d60i45s15l35a35v 28K76v50a28s95n46i86č49k79a 1553677923855

Máte pro své tvrzení nějaký konkrétní důkaz ?

+1/−1
24.5.2017 11:08

J32i50ř59í 53S22c25h90w39a39c68h 8978124898786

i kdybys náhodou měl pravdu (jako že nemáš), nic to nemění nic na tom, co jsem napsal....

+1/0
24.5.2017 12:28

M48a94r97t28i20n 76K60a91r93á17s34e45k 9268933938618

No ty skyactivy si slozitosti, a namahanim (maji obri kompresni pomer) s temi litrovymi turby nijak nezadaji.... nejak neni duvod pro to aby jeden ci druhy vydrze vice ci mene.....

Ono ty litrove turba (na rozdil treba od starych HTP) jsou stavene na to, aby podavaly ty vyssi vykony a bezely pod zatezi pri dalnicnich rychlostech apod (coz byla hlavni bolest HTPcek, ze na dalnici se zacinaly prehrovat, rptoze konstrukcne se s tim moc nepocitalo ze by si z toho nekdo delal "dalnicni korab")

0/−1
25.5.2017 11:46

D53o84m55i69n42i92k 89H16l32a89d43í94k 6880175517252

Nějak nechápu. CX-5 a Octavia 3 váží stejně, tak jak může mít horší dynamiku a potřebovat vyšší výkon. Rozdíl je maximálně v nejvyšších rychlostech na dálnici kvůli horší aerodynamice. Ale klidně si jezděte v 1,5 tuny těžkém autě s litrovým tříválcem.

+5/−1
24.5.2017 11:56

P16a66t48r53i80k 37S56v25o34b39o56d52a 3289761976965

1225 kg, když už dáváme čísla.... Nezastávám se motoru, já bych si tříválec nekoupil ani kvůli avizované spotřebě, která asi u naloženého auta byla jinde než v tabulce. Svezl jsem se v benzinové Mazdě 6, líbil se mi tam podvozek, tichý chod ale rozhodně třeba 1,4tsi od zmiňovaného typu, nebo 1,8 tsi je halt jiná dynamika. S CX-5 jsem nejel.

0/0
24.5.2017 12:24

J45i76ř24í 23S56c30h46w55a14c91h 8948304428656

bohužel se jen domníváte, že váží stejně....

domníváte se, že Octávia váží 1.5 tuny.....

domníváte se, že rozdíl v aerodynamice je jen v nejvyšších rychlostech...

Žijete prostě v omylu, skutečná fakta jsou poněkud jiná....

Octavia je cca o 200 kg lehčí (protože těch uváděných 1360 kg u CX5 je nespíš hmotnost bez řidiče) a 1230 kg Octávie včetně řidiče má do 1.5 tuny poměrně daleko).

Aerodynamika má značný vliv už při rychlostech okolo 80-90 km, a ano, se zvyšující se rychlostí je na tom SUV stále hůř a hůře.

A o ten litrový motor mi až tak nejde.... byl to jen názorný příklad SUV vs. normální auto a 200Nm při 2000 otáčkách z litru s lehčím autem prostě hýbe "minimálně stejně dobře" jako 190Nm z dvoulitru s těžším autem. ;-)

+2/0
24.5.2017 12:26

Z12d85e64n19ě39k 58M55o49r79á26v37e40k 5447128458463

To co porovnáváte nejsou rozdílné kategorie aut, ale rozdílné kategorie motorů. Atmosféra pojede vždy jinak, než turbem dopovaný malý motor. Malé turbo se totiž ladí tak, aby odvádělo nejvíc práce v nízkých otáčkách, což je pro běžné ježdění příjemné. Jenže ve vyšších otáčkách malé turbo nestíhá a tak při předjíždění, kdy potřebujete zrychlovat delší dobu, pak ve výsledku musíte řadit, jako u dieslu.

V tom zrychlení 0-100 bude hrát největší roli rozdíl v hmotnosti, který je opravdu 200 kg (Cx5 má 1430 kg včetně řidiče). Ano, aerodynamika sice už v rychlostech kolem 90 km/h bude mít svůj význam, ale v celém testu 0-100 bude její efekt velmi malý.

+1/0
24.5.2017 12:42

J87i54ř90í 46S58c21h91w38a68c84h 8298914488886

podstatou mého srovnání je názorná ukázka toho, že SUV potřebuje pro srovnatelnou dynamiku výkonově o dost silnější motor, a zde to vychází na "jen" na nějakých 40% výkonu navíc

S atmosférou to srovnání dopadne podobně.

+2/−1
24.5.2017 15:00

A41n36t81o67n36i70n 86C19h46a48l51o95u96p97k84a 8268846449190

Ale s oktávkou to srovnáváte vy. Když chcete machrovat, tak si opravte původní příspěvek

0/−1
24.5.2017 13:01

J66i14ř50í 38S95c16h90w92a36c49h 8538394628106

Jaké machrování? Oktávku jsem použil jen jako všeobecně známý etalon normálního auta. Co bych na tom měl opravovat?

Já vám to klidně "opravím" a srovnám třeba s Civicem 1.8 atmosférou, jenom 104 kW,

na stovce téměř o dvě sekundy dřív než SUV se 120 kW

maximálka 215.....tedy značně víc SUV se 120 kW.

+1/0
24.5.2017 13:18

V89i83l10é57m 75P74ř74í59h77o18d52a 2934629243937

Škoda slov opět kope za koncern ;-)

+1/0
24.5.2017 14:19

J52i52ř10í 84S81c81h84w90a97c85h 8618454768606

ano zabil jsem dvě mouchy jednou ranou ;-D

alergici na "koncern" a "litrový tříhrnek" si místo octávie s 1.0TSI mohou dosadit cokoliv jiného obdobně velkého z kategorie "normální auto na normálním podvozku" a to srovnání nedopadne jinak ;-)

+1/0
24.5.2017 15:21

F19r87a95n16t23i83š68e18k 68M44i17c35h41a85l11i52c75a 8986828965536

A teď si ještě porovnejte spotřebu mezi těmito deklarovanými vozy. Budete (ve Vašem případě) nemile překvapen.

0/0
24.5.2017 14:27

J53i80ř28í 14S92c12h70w24a39c96h 8978184248426

Nemile překvapen rozhodně nebudu. Octavia coby lehčí auto s menším odporem vzduchu má prostě obrovskou výhodu. Takže ve městě, kde těží z menšího objemu motoru i na dálnici, kde má mnohem lepší aerodynamiku bude mít spotřebu menší. Víz odkazy níže.

Uznávám, že od Octavie je tam málo dat, ale i to málo jednoznačně naznačuje, že "normální auto" oproti "SUV" má spotřebu menší i s litrovým tříhrnkem.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/0-Alle_Modelle.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=120&power_e=130

0/0
24.5.2017 15:41

T16o66m17á79š 67V82a91l25d47e73r 7593580229

Už to že bych seděl v Octávii by na mne působilo chmurně. Velebnosti, hnus. interiérový hnus.

+1/0
25.5.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz