Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74o98s88e64f 21N39o33v46á60k 2672249693559

Ano, té rychlosti dosáhnete, ale jde o to, jakým způsobem. Podřadíte o 2-3 stupně, dupnete na plyn a budete útrpně čekat, jestli ten traktor stihnete předjet včas, než se za vzdáááleným horizontem objeví v protisměru auto. Nebo když vyjíždíte z vedlejší nebo z připojovacího pruhu a potřebujete se rychle zařadit, přejet z pruhu do pruhu atd. Nebo máte naložené auto a potřebujete udržet rychlost v kopci. Slabá auta jsou frustrující (podobně jako slabá rychlovarná konvice nebo počítač) a svým způsobem nebezpečná. Auta jsou čím dál těžší, mají kvůli snížení spotřeby delší kvalty, takže 60 koní je prostě málo i v nákupní tašce. To možná stačilo v době, kdy uno vážilo 700 kg.

0/0
26.5.2017 9:00

J96o24s35e67f 77N82o43v91á55k 2352729373319

To měla být reakce na pana Steinera.

"V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP."

0/0
26.5.2017 9:02

P25a15v38e75l 25B16ř96e25z49i42n60a 2562503571925

Tak podle autora nabízí Fiat samé přestárlé modely. I přesto figuruje ve statistice prodaných aut za rok 2016 v Evropě na 9. místě a za letošní 1. čtvrtletí už dokonce na 6. místě. V pořadí prodaných modelů je na čele Panda, následuje 500, Tipo, 500X, 500L, Punto. Samozřejmě, že dnes není běžné, aby se model auta vyráběl 12 let, i když ani v případě Punta to není úplně stejný model, má za sebou nějaké ty facelifty. Ale základ je dost dobrý i po letech a Giugiarův design je nadčasový a pořád pěkný. Nejsem si úplně jist, kdyby šlo o model nějaké jiné značky, jestli by se autor nerozplýval nad tím, jaký je to držák, ale nechci nikomu nic podsouvat. Jinak ještě k Puntu, je to bezproblémové auto, mechanicky odolné, s atmosférickými benzíny nesmrtelné a samozřejmě to není dálniční křižník. Ale do města, na okresky a občas jinam, je to zcela postačující. Z dnešní nabídky Fiatu je nejzajímavější auto Tipo, jak je v článku správně napsáno právě tím, jak je "obyčejné". V dnešní době všech možných kur*vítek je to zjev.

+5/0
22.5.2017 8:36

T51o81m60á27š 90V77a20l96d12e75r 7973790689

Taky nechápu výpadek modelů za posledních 10 let. Líbily se mi Brava, Bravo, Stillo i Punto. Ale 500L a LX s jejich motory opravdu ne. Chápu, že Lancia skončila, když prořídli řady řidičů fandů. Fiatu by bylo škoda. Jako Lancia

+1/0
21.5.2017 23:09

D66a16n31i15e31l 29S82o96b72o33t45a 9979644266310

Možná překvapí, kolik aut Lancia v Itálii prodává. Sice už má v nabídce jen Ypsilonku, ale té se za rok prodá nějakých 60 tisíc, což na takovou stylovku pro holky není špatné. Přesto se blíží konec.

0/0
22.5.2017 8:45

V98l28a70d62i43m11í41r 98K83r24á43l 4793436530202

Jihoamerický trh patří stále mezi rozvojové, tak bych se nad Argem zrovna nerozplýval, bude to taková hezčí Dacie a to je důvod proč se do Evropy nejspíš nepodívá

+1/0
21.5.2017 21:17

V83l47a95d98i22m72í43r 79K86o83m51á71r45e59k 5415440924148

Jezdil jsem za život kde co z malých aut: Škodu, Toyotu, Kiu, Daewo, Peugeot a také Punto. Žádný problém. Všechno je to stejné: 4 kola motor, volant a spotřeba 6 až 7 litrů benzínu na 100 km. Nedělejte z toho vědu. Za 50 let je technický rozvoj aut velice chabý: srovnějte to třeba s elektrotechnikou....v auto oboru vládne železná a ropná mafie a ta rozvoj brzdí, neb jde proti jejich ziskům.

+2/−1
21.5.2017 19:27

L85a60d14i21s80l58a69v 48K44v68a71s29n87i82č23k57a 1893657643205

A co byste chtěl rozvíjet, neplní stávající auta svůj účel ? Taky jedna plus jedna se už pár tisíc let s vývojem nikam neposunulo.

+2/0
21.5.2017 20:39

M15i46l60a32n 71W49e69l66s60e21r 5102728708431

Fiat Punto ridi ti nejhorsi ridici ( ridicky) na svete. To vidim kazdy den.

0/−8
21.5.2017 15:20

K82a22r75e90l 42V19a47c18h61u62t 9303272449163

Nene, nejhorší řidiči mají vždy v RZ písmena Z nebo M = aneb: Na značce vozu přece vůbec nezáleží... (tj. třeba takhle by se dala napsat stejně hloupá námitka na ten váš totální nesmysl) :-/ ... "Bože na nebesích, je tohle vůbec možné v 21.století?" ;-D

+4/0
21.5.2017 16:28

H13o73n40z52a 60T79a56r 3959932484102

Značka vozu býva ukazatelem třídní nadřazenosti.

BMW oblíbená značka pirátů silnic .Podle nekterých jejich malitelů . Všichni ostatní jen brzdí provoz.

+1/0
21.5.2017 23:09

B74o22h18u25m72i28l 11P61r36u71d23í84k 6284327806962

Co řídí Ti nejlepší? A co Vy?

+2/0
21.5.2017 18:39

D39a55n28i22e33l 41S17o14b39o93t64a 9659664686510

V Puntu jezdí manželka/přítelkyně?

+1/0
22.5.2017 8:46

J68a25r20o84s23l53a68v 60K86a18d18l29e42c 5841719772261

V podstatě je to drobně upravený starý model. Technicky 0.

0/−4
21.5.2017 12:55

K66a71r76e70l 67K13o45š65ť89á12l 8497851920575

Technicky 0? Průběžně vylepšovaná platforma GM Fiat Gamma SCCS je velmi slušný technický základ. Pak už jde jen o to, jaký tam dají motor, ze stávající nabídky stál za to jen naftový 1,3.

+2/0
21.5.2017 16:05

I95v77a57n 28M61a63r38e37k 6234448422

"Argo" ? . . . . .. . Designově na "Multipla" nemá ani náhodou . 8-o ;-D

+1/0
21.5.2017 12:36

K98a78r72e56l 27V31a84c45h32u81t 9953732529363

Co bych zapíral, to (ten?) ARGO se mi líbí - ale asi hlavně proto, že designově je to něco mezi Peugeotem 206, Golfem a krátkou Fábií - tedy tvary, které vidíme denně všude kolem sebe. ;-)

Proč se dnešní Peugeot 208 chce podobat starším (dnes už netáhnoucím) italským a korejským vozům - to je mi záhadou. Ale je to jen a jen jejich věc, že! ;-D

+3/0
21.5.2017 10:29

T53o23m45á81š 11K57ř50e52č28e26k 5929974784301

Když to člověk srovná s Dacii, tak je Punto levnější, v interiéru měkčené plasty, větší kola zvenku hezčí, lépe jezdí, má lepší motor...

+7/−1
21.5.2017 8:55

M29i20l18a53n 25W17e38l74s32e31r 5572128698231

Ta vetsi kola jsou taky o dost drazsi. Nejenom hezci.

0/0
21.5.2017 15:26

K46a39r74e91l 22K94o78š66ť64á84l 8867901280635

Punto je dražší a to výrazně. Motory 1,2 8V a 1,4 8V by stačily ještě tak v první půlce 90. let, teď jsou to živé fosilie, které mohou mít určitou výhodu ještě tak při spalování LPG nebo CNG. Chtěl bych vidět jak s nimi testujete ty jízdní vlastnosti. :-)

+1/−2
21.5.2017 16:13

J96a71r97e75k 78W65o28l39f 5820279530

Co to plácáte jel jste někdy v Puntu?? My měli v práci 1.2 rv 2010 a horší auto jsem doposud neřídil, to auto kromě, celkem hezkého designu nemělo žádné +! Tvrdé plasty, spoteba kolem 8l (na tak malé auto vellká váha), neobratné líné...

0/0
21.5.2017 17:36

J32a25r44o69m30í73r 72Č82e28c31h 1693238327842

Punto doma mám 1.2 8V.Pruměr 5.1 L.Je to auto do města,ne na litani po dálnicích 150 jak mate asi oblibě.Pokud si koupím motor 1.2 tak od něj nemohu očekávat rekordy.Motor je to dobrý a nenáročný,hodně vydrží,to je jeho přednost.Pokud vám vadí tvrdé plasty,kupujete auta vyšší třídy.

0/−1
22.5.2017 7:46
Foto

M41i89r54o28s95l57a45v 50S72t89e44i39n38e48r 6728514483625

V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP.

+2/−1
21.5.2017 8:31

A95n36t92o64n94í48n 21Š61v71i55h58n42o32s 8988257571572

A u nás snad můžete jet rychleji?

0/0
21.5.2017 12:01

D94a15n17i97e85l 62S77o96b48o21t83a 9329984926820

Ono je zakázané jet s autem třeba do Německa?

0/0
22.5.2017 8:48

A90n41t73o58n42í92n 36Š58v90i12h91n49o11s 8618377721832

Kvůli pár vyjížďkám do Německa nemám potřebu kupovat zbytečně silné auto, s větší spotřebou a více zplodinami.

0/0
22.5.2017 15:38

A79d16a49m 52B32í15l48e40k 4876574951627

Fiat oproti ostatním v posledních deseti letech zaostává naprosto zásadním způsobem a to mě hodně mrzí... Punto, Panda i 500 byly svého času dobrým krokem, ale jinak... v době, kdy ostatní chrlí modely jeden za druhým, zaspali a drží už je jen spojení s Chryslerem a Jižní Amerika.

+6/0
21.5.2017 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.