Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35o21s12e26f 59N23o30v13á12k 2742169243279

Ano, té rychlosti dosáhnete, ale jde o to, jakým způsobem. Podřadíte o 2-3 stupně, dupnete na plyn a budete útrpně čekat, jestli ten traktor stihnete předjet včas, než se za vzdáááleným horizontem objeví v protisměru auto. Nebo když vyjíždíte z vedlejší nebo z připojovacího pruhu a potřebujete se rychle zařadit, přejet z pruhu do pruhu atd. Nebo máte naložené auto a potřebujete udržet rychlost v kopci. Slabá auta jsou frustrující (podobně jako slabá rychlovarná konvice nebo počítač) a svým způsobem nebezpečná. Auta jsou čím dál těžší, mají kvůli snížení spotřeby delší kvalty, takže 60 koní je prostě málo i v nákupní tašce. To možná stačilo v době, kdy uno vážilo 700 kg.

0/0
26.5.2017 9:00

J66o11s19e84f 23N45o50v73á33k 2772819363859

To měla být reakce na pana Steinera.

"V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP."

0/0
26.5.2017 9:02

P33a57v55e62l 15B57ř91e49z22i71n85a 2222663331245

Tak podle autora nabízí Fiat samé přestárlé modely. I přesto figuruje ve statistice prodaných aut za rok 2016 v Evropě na 9. místě a za letošní 1. čtvrtletí už dokonce na 6. místě. V pořadí prodaných modelů je na čele Panda, následuje 500, Tipo, 500X, 500L, Punto. Samozřejmě, že dnes není běžné, aby se model auta vyráběl 12 let, i když ani v případě Punta to není úplně stejný model, má za sebou nějaké ty facelifty. Ale základ je dost dobrý i po letech a Giugiarův design je nadčasový a pořád pěkný. Nejsem si úplně jist, kdyby šlo o model nějaké jiné značky, jestli by se autor nerozplýval nad tím, jaký je to držák, ale nechci nikomu nic podsouvat. Jinak ještě k Puntu, je to bezproblémové auto, mechanicky odolné, s atmosférickými benzíny nesmrtelné a samozřejmě to není dálniční křižník. Ale do města, na okresky a občas jinam, je to zcela postačující. Z dnešní nabídky Fiatu je nejzajímavější auto Tipo, jak je v článku správně napsáno právě tím, jak je "obyčejné". V dnešní době všech možných kur*vítek je to zjev.

+5/0
22.5.2017 8:36

T60o91m11á39š 58V64a85l65d27e28r 7563190859

Taky nechápu výpadek modelů za posledních 10 let. Líbily se mi Brava, Bravo, Stillo i Punto. Ale 500L a LX s jejich motory opravdu ne. Chápu, že Lancia skončila, když prořídli řady řidičů fandů. Fiatu by bylo škoda. Jako Lancia

+1/0
21.5.2017 23:09

D60a87n33i43e33l 37S96o54b56o21t10a 9659344526530

Možná překvapí, kolik aut Lancia v Itálii prodává. Sice už má v nabídce jen Ypsilonku, ale té se za rok prodá nějakých 60 tisíc, což na takovou stylovku pro holky není špatné. Přesto se blíží konec.

0/0
22.5.2017 8:45

V39l32a71d56i22m36í23r 40K75r52á77l 4313476900382

Jihoamerický trh patří stále mezi rozvojové, tak bych se nad Argem zrovna nerozplýval, bude to taková hezčí Dacie a to je důvod proč se do Evropy nejspíš nepodívá

+1/0
21.5.2017 21:17

V44l57a48d15i87m33í47r 52K88o38m35á68r14e79k 5115720334228

Jezdil jsem za život kde co z malých aut: Škodu, Toyotu, Kiu, Daewo, Peugeot a také Punto. Žádný problém. Všechno je to stejné: 4 kola motor, volant a spotřeba 6 až 7 litrů benzínu na 100 km. Nedělejte z toho vědu. Za 50 let je technický rozvoj aut velice chabý: srovnějte to třeba s elektrotechnikou....v auto oboru vládne železná a ropná mafie a ta rozvoj brzdí, neb jde proti jejich ziskům.

+2/−1
21.5.2017 19:27

L36a93d55i98s95l59a47v 57K57v90a54s16n59i63č28k76a 1513277283635

A co byste chtěl rozvíjet, neplní stávající auta svůj účel ? Taky jedna plus jedna se už pár tisíc let s vývojem nikam neposunulo.

+2/0
21.5.2017 20:39

M29i90l79a82n 27W86e66l18s59e74r 5782548188151

Fiat Punto ridi ti nejhorsi ridici ( ridicky) na svete. To vidim kazdy den.

0/−8
21.5.2017 15:20

K64a43r88e58l 51V55a50c75h89u60t 9433322759153

Nene, nejhorší řidiči mají vždy v RZ písmena Z nebo M = aneb: Na značce vozu přece vůbec nezáleží... (tj. třeba takhle by se dala napsat stejně hloupá námitka na ten váš totální nesmysl) :-/ ... "Bože na nebesích, je tohle vůbec možné v 21.století?" ;-D

+4/0
21.5.2017 16:28

H85o13n58z54a 14T58a22r 3449242714812

Značka vozu býva ukazatelem třídní nadřazenosti.

BMW oblíbená značka pirátů silnic .Podle nekterých jejich malitelů . Všichni ostatní jen brzdí provoz.

+1/0
21.5.2017 23:09

B19o91h39u97m81i21l 10P96r54u97d83í86k 6924747726232

Co řídí Ti nejlepší? A co Vy?

+2/0
21.5.2017 18:39

D53a10n28i49e94l 21S61o32b55o26t34a 9499594916300

V Puntu jezdí manželka/přítelkyně?

+1/0
22.5.2017 8:46

J97a40r16o51s65l86a59v 46K61a77d64l70e26c 5411199122751

V podstatě je to drobně upravený starý model. Technicky 0.

0/−4
21.5.2017 12:55

K91a79r15e69l 89K54o31š39ť60á53l 8187241330845

Technicky 0? Průběžně vylepšovaná platforma GM Fiat Gamma SCCS je velmi slušný technický základ. Pak už jde jen o to, jaký tam dají motor, ze stávající nabídky stál za to jen naftový 1,3.

+2/0
21.5.2017 16:05

I33v92a89n 44M32a13r35e51k 6614828872

"Argo" ? . . . . .. . Designově na "Multipla" nemá ani náhodou . 8-o ;-D

+1/0
21.5.2017 12:36

K68a38r45e54l 48V47a31c42h92u52t 9253272269183

Co bych zapíral, to (ten?) ARGO se mi líbí - ale asi hlavně proto, že designově je to něco mezi Peugeotem 206, Golfem a krátkou Fábií - tedy tvary, které vidíme denně všude kolem sebe. ;-)

Proč se dnešní Peugeot 208 chce podobat starším (dnes už netáhnoucím) italským a korejským vozům - to je mi záhadou. Ale je to jen a jen jejich věc, že! ;-D

+3/0
21.5.2017 10:29

T85o84m22á15š 42K51ř32e37č91e40k 5769364964861

Když to člověk srovná s Dacii, tak je Punto levnější, v interiéru měkčené plasty, větší kola zvenku hezčí, lépe jezdí, má lepší motor...

+7/−1
21.5.2017 8:55

M97i50l49a27n 32W81e30l25s84e83r 5222168868811

Ta vetsi kola jsou taky o dost drazsi. Nejenom hezci.

0/0
21.5.2017 15:26

K40a42r18e75l 72K36o45š28ť22á46l 8287411640405

Punto je dražší a to výrazně. Motory 1,2 8V a 1,4 8V by stačily ještě tak v první půlce 90. let, teď jsou to živé fosilie, které mohou mít určitou výhodu ještě tak při spalování LPG nebo CNG. Chtěl bych vidět jak s nimi testujete ty jízdní vlastnosti. :-)

+1/−2
21.5.2017 16:13

J46a14r77e22k 49W43o43l52f 5130969930

Co to plácáte jel jste někdy v Puntu?? My měli v práci 1.2 rv 2010 a horší auto jsem doposud neřídil, to auto kromě, celkem hezkého designu nemělo žádné +! Tvrdé plasty, spoteba kolem 8l (na tak malé auto vellká váha), neobratné líné...

0/0
21.5.2017 17:36

J44a86r70o98m38í91r 36Č64e50c96h 1583328107622

Punto doma mám 1.2 8V.Pruměr 5.1 L.Je to auto do města,ne na litani po dálnicích 150 jak mate asi oblibě.Pokud si koupím motor 1.2 tak od něj nemohu očekávat rekordy.Motor je to dobrý a nenáročný,hodně vydrží,to je jeho přednost.Pokud vám vadí tvrdé plasty,kupujete auta vyšší třídy.

0/−1
22.5.2017 7:46
Foto

M70i51r79o37s12l98a90v 26S89t77e80i16n98e65r 4530472860396

V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP.

+2/−1
21.5.2017 8:31

A20n80t38o48n74í28n 82Š54v91i75h24n42o86s 8818767591782

A u nás snad můžete jet rychleji?

0/0
21.5.2017 12:01

D91a63n24i10e97l 13S27o96b91o28t32a 9919694216130

Ono je zakázané jet s autem třeba do Německa?

0/0
22.5.2017 8:48

A20n29t21o28n33í31n 75Š60v53i57h16n24o12s 8568897981382

Kvůli pár vyjížďkám do Německa nemám potřebu kupovat zbytečně silné auto, s větší spotřebou a více zplodinami.

0/0
22.5.2017 15:38

A49d86a60m 82B72í38l22e77k 4206514811987

Fiat oproti ostatním v posledních deseti letech zaostává naprosto zásadním způsobem a to mě hodně mrzí... Punto, Panda i 500 byly svého času dobrým krokem, ale jinak... v době, kdy ostatní chrlí modely jeden za druhým, zaspali a drží už je jen spojení s Chryslerem a Jižní Amerika.

+6/0
21.5.2017 8:31







Najdete na iDNES.cz