Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82o38s93e18f 15N20o82v56á31k 2852339713269

Ano, té rychlosti dosáhnete, ale jde o to, jakým způsobem. Podřadíte o 2-3 stupně, dupnete na plyn a budete útrpně čekat, jestli ten traktor stihnete předjet včas, než se za vzdáááleným horizontem objeví v protisměru auto. Nebo když vyjíždíte z vedlejší nebo z připojovacího pruhu a potřebujete se rychle zařadit, přejet z pruhu do pruhu atd. Nebo máte naložené auto a potřebujete udržet rychlost v kopci. Slabá auta jsou frustrující (podobně jako slabá rychlovarná konvice nebo počítač) a svým způsobem nebezpečná. Auta jsou čím dál těžší, mají kvůli snížení spotřeby delší kvalty, takže 60 koní je prostě málo i v nákupní tašce. To možná stačilo v době, kdy uno vážilo 700 kg.

0/0
26.5.2017 9:00

J43o59s82e15f 56N44o81v40á69k 2222729233489

To měla být reakce na pana Steinera.

"V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP."

0/0
26.5.2017 9:02

P94a43v97e19l 28B34ř61e59z82i69n84a 2952293801215

Tak podle autora nabízí Fiat samé přestárlé modely. I přesto figuruje ve statistice prodaných aut za rok 2016 v Evropě na 9. místě a za letošní 1. čtvrtletí už dokonce na 6. místě. V pořadí prodaných modelů je na čele Panda, následuje 500, Tipo, 500X, 500L, Punto. Samozřejmě, že dnes není běžné, aby se model auta vyráběl 12 let, i když ani v případě Punta to není úplně stejný model, má za sebou nějaké ty facelifty. Ale základ je dost dobrý i po letech a Giugiarův design je nadčasový a pořád pěkný. Nejsem si úplně jist, kdyby šlo o model nějaké jiné značky, jestli by se autor nerozplýval nad tím, jaký je to držák, ale nechci nikomu nic podsouvat. Jinak ještě k Puntu, je to bezproblémové auto, mechanicky odolné, s atmosférickými benzíny nesmrtelné a samozřejmě to není dálniční křižník. Ale do města, na okresky a občas jinam, je to zcela postačující. Z dnešní nabídky Fiatu je nejzajímavější auto Tipo, jak je v článku správně napsáno právě tím, jak je "obyčejné". V dnešní době všech možných kur*vítek je to zjev.

+5/0
22.5.2017 8:36

T72o25m60á25š 61V27a75l20d14e62r 7813190129

Taky nechápu výpadek modelů za posledních 10 let. Líbily se mi Brava, Bravo, Stillo i Punto. Ale 500L a LX s jejich motory opravdu ne. Chápu, že Lancia skončila, když prořídli řady řidičů fandů. Fiatu by bylo škoda. Jako Lancia

+1/0
21.5.2017 23:09

D33a20n24i54e23l 71S22o72b38o96t33a 9739874556570

Možná překvapí, kolik aut Lancia v Itálii prodává. Sice už má v nabídce jen Ypsilonku, ale té se za rok prodá nějakých 60 tisíc, což na takovou stylovku pro holky není špatné. Přesto se blíží konec.

0/0
22.5.2017 8:45

V62l62a33d45i70m65í79r 53K60r54á47l 4383896790262

Jihoamerický trh patří stále mezi rozvojové, tak bych se nad Argem zrovna nerozplýval, bude to taková hezčí Dacie a to je důvod proč se do Evropy nejspíš nepodívá

+1/0
21.5.2017 21:17

V10l25a10d51i44m37í55r 23K83o55m52á24r48e51k 5715680134648

Jezdil jsem za život kde co z malých aut: Škodu, Toyotu, Kiu, Daewo, Peugeot a také Punto. Žádný problém. Všechno je to stejné: 4 kola motor, volant a spotřeba 6 až 7 litrů benzínu na 100 km. Nedělejte z toho vědu. Za 50 let je technický rozvoj aut velice chabý: srovnějte to třeba s elektrotechnikou....v auto oboru vládne železná a ropná mafie a ta rozvoj brzdí, neb jde proti jejich ziskům.

+2/−1
21.5.2017 19:27

L22a85d68i91s26l39a58v 72K64v76a26s32n91i95č72k22a 1953817383605

A co byste chtěl rozvíjet, neplní stávající auta svůj účel ? Taky jedna plus jedna se už pár tisíc let s vývojem nikam neposunulo.

+2/0
21.5.2017 20:39

M10i44l77a17n 80W30e31l23s17e83r 5572898358511

Fiat Punto ridi ti nejhorsi ridici ( ridicky) na svete. To vidim kazdy den.

0/−8
21.5.2017 15:20

K31a87r10e70l 65V37a86c67h20u32t 9313872829393

Nene, nejhorší řidiči mají vždy v RZ písmena Z nebo M = aneb: Na značce vozu přece vůbec nezáleží... (tj. třeba takhle by se dala napsat stejně hloupá námitka na ten váš totální nesmysl) :-/ ... "Bože na nebesích, je tohle vůbec možné v 21.století?" ;-D

+4/0
21.5.2017 16:28

H27o66n23z20a 68T67a85r 3149152474692

Značka vozu býva ukazatelem třídní nadřazenosti.

BMW oblíbená značka pirátů silnic .Podle nekterých jejich malitelů . Všichni ostatní jen brzdí provoz.

+1/0
21.5.2017 23:09

B12o31h73u24m73i50l 74P11r13u94d11í55k 6674947706492

Co řídí Ti nejlepší? A co Vy?

+2/0
21.5.2017 18:39

D23a89n33i51e13l 63S10o95b25o88t14a 9309464826270

V Puntu jezdí manželka/přítelkyně?

+1/0
22.5.2017 8:46

J96a49r91o22s22l26a45v 30K27a91d80l82e58c 5711529702911

V podstatě je to drobně upravený starý model. Technicky 0.

0/−4
21.5.2017 12:55

K53a94r80e63l 44K15o12š34ť58á35l 8687301380285

Technicky 0? Průběžně vylepšovaná platforma GM Fiat Gamma SCCS je velmi slušný technický základ. Pak už jde jen o to, jaký tam dají motor, ze stávající nabídky stál za to jen naftový 1,3.

+2/0
21.5.2017 16:05

I84v97a61n 63M55a81r53e13k 6554948972

"Argo" ? . . . . .. . Designově na "Multipla" nemá ani náhodou . 8-o ;-D

+1/0
21.5.2017 12:36

K51a67r54e91l 57V35a33c44h19u49t 9813482229943

Co bych zapíral, to (ten?) ARGO se mi líbí - ale asi hlavně proto, že designově je to něco mezi Peugeotem 206, Golfem a krátkou Fábií - tedy tvary, které vidíme denně všude kolem sebe. ;-)

Proč se dnešní Peugeot 208 chce podobat starším (dnes už netáhnoucím) italským a korejským vozům - to je mi záhadou. Ale je to jen a jen jejich věc, že! ;-D

+3/0
21.5.2017 10:29

T24o42m86á53š 95K17ř12e41č93e29k 5289134894971

Když to člověk srovná s Dacii, tak je Punto levnější, v interiéru měkčené plasty, větší kola zvenku hezčí, lépe jezdí, má lepší motor...

+7/−1
21.5.2017 8:55

M66i45l58a96n 38W94e88l23s53e98r 5352898598791

Ta vetsi kola jsou taky o dost drazsi. Nejenom hezci.

0/0
21.5.2017 15:26

K55a79r72e12l 47K31o67š38ť57á95l 8537631130325

Punto je dražší a to výrazně. Motory 1,2 8V a 1,4 8V by stačily ještě tak v první půlce 90. let, teď jsou to živé fosilie, které mohou mít určitou výhodu ještě tak při spalování LPG nebo CNG. Chtěl bych vidět jak s nimi testujete ty jízdní vlastnosti. :-)

+1/−2
21.5.2017 16:13

J48a50r11e59k 67W86o85l21f 5210869580

Co to plácáte jel jste někdy v Puntu?? My měli v práci 1.2 rv 2010 a horší auto jsem doposud neřídil, to auto kromě, celkem hezkého designu nemělo žádné +! Tvrdé plasty, spoteba kolem 8l (na tak malé auto vellká váha), neobratné líné...

0/0
21.5.2017 17:36

J21a93r40o47m13í48r 68Č68e30c73h 1603318247702

Punto doma mám 1.2 8V.Pruměr 5.1 L.Je to auto do města,ne na litani po dálnicích 150 jak mate asi oblibě.Pokud si koupím motor 1.2 tak od něj nemohu očekávat rekordy.Motor je to dobrý a nenáročný,hodně vydrží,to je jeho přednost.Pokud vám vadí tvrdé plasty,kupujete auta vyšší třídy.

0/−1
22.5.2017 7:46
Foto

M41i45r30o94s22l50a51v 15S49t18e96i94n90e27r 4150402200866

V Jižní Americe asi nebude mít každé auto přes 100 HP. K dosažení rychlosti 130 stačí pro menší vůz atmosférických 60 HP.

+2/−1
21.5.2017 8:31

A56n84t68o92n54í55n 91Š11v93i39h59n82o73s 8268187341702

A u nás snad můžete jet rychleji?

0/0
21.5.2017 12:01

D98a79n63i14e42l 70S84o42b52o21t30a 9639374206860

Ono je zakázané jet s autem třeba do Německa?

0/0
22.5.2017 8:48

A14n46t55o76n89í85n 52Š29v10i81h90n68o40s 8338107711332

Kvůli pár vyjížďkám do Německa nemám potřebu kupovat zbytečně silné auto, s větší spotřebou a více zplodinami.

0/0
22.5.2017 15:38

A90d47a51m 35B77í25l70e51k 4256814331917

Fiat oproti ostatním v posledních deseti letech zaostává naprosto zásadním způsobem a to mě hodně mrzí... Punto, Panda i 500 byly svého času dobrým krokem, ale jinak... v době, kdy ostatní chrlí modely jeden za druhým, zaspali a drží už je jen spojení s Chryslerem a Jižní Amerika.

+6/0
21.5.2017 8:31







Najdete na iDNES.cz