Diskuse k článku

Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních crossoverů a SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87i64b67o79r 80M38o37u86č58k31a 1368417245362

nejuspesnejsi model Berlingo prodava se ho 2000ks rocne? to se jako vyplati tu drzet dealerskou sit? 8-o

0/0
7.7.2017 6:24

J22i67ř63í 89S24c35h62w29a61c80h 8568344418966

tak když připočteš pár tisíc od dalších typů Citroenů plus Pažouty....

0/0
7.7.2017 21:10

L57a53d37i23s76l11a76v 19S27t73e31h79l69í73k 6741669915

Ma byt plus samozrejme...

0/0
6.7.2017 23:26

K53a68r45e62l 30V67a81c86h86u61t 9113482279983

Žádná škoda - tak dlouho prznili původně krásné vozy, až to doprznili do podoby těch dnešních prapodivných a myslím, že dost nevzhledných modelů... Chjo! :-(

Není to tak dávno, kdy jsem o Citroenu uvažoval = tak moc se jejich vozy mi líbily.

Jenže - kde ty loňské sněhy jsou??? Rv

+5/−1
6.7.2017 21:37

K81a13r54e60l 71V77a86c85h23u45t 9653852809953

Posledním slušným Mohykánem je C5 - ale - asi brzo zkazí i tu... :-/

0/0
6.7.2017 21:39

L60i40b49o91r 16S80k67ý48p52a90l22a 7908173542930

Nezkazí - už ji nedělají. A poslední řada C5 byla navíc ještě vyráběna ve variantách buď s hydractivem anebo s obyčejnými tlumiči.

0/0
6.7.2017 22:17
Foto

T23o89m56á25š 35B14u79r87a 2704294150305

Pokud jde o technologie, pak s Vámi mohu souhlasit. Ovšen pokud jde o vnější design je dle mého "cépětka" už od své první verze (2005?) stejný paskvil jako ostatní z té doby. Za poslední model, ctící alespoň trochu tradici značky, lze považovat ještě tak možná Xantii. Dál už je to designově úpadek.

Zkuste si schválně vygůglit nějaké starší modely od Citroenů - když ne samotné fantomasovo auto, pak třeba Pallas Athenu, nebo další ....

TO byly Citroeny. Cépětka už je pouze podbízením se tonoucího svému zákazníkovi - nemít na čumáku logo firmy, dala by za mírného šera zaměnit s téměř každým velikostně odpovídajícím modelem konkurence.

+1/0
6.7.2017 23:42

K74a80r58e48l 84N11e94d15o90p10i70l 7978356929104

Koho zajímá Citroen?

+1/−3
6.7.2017 19:18
Foto

T44o16m18á80š 65B95u78r68a 2504514950345

Dnes už sotva někoho.

Ale to se s větší či menší mírou relativizace dá říci o všech francouzských značkách - a koneckonců nejen o nich. Trh (tedy strana nabídky v tomto případě) se přirozenou cestou vyprofiloval a to tak, že je tu jeden evropský a zároveň i celosvětový hegemon (VW) a zbylé drobky paběrkují kdysi slavné a velké značky. To je přirozený běh ekonomického života. V tomto případě dodávám, že bohužel.

+1/−1
6.7.2017 21:37

J79i34ř36í 68M13a45t61ě62j 5284764197638

Tomáši, možná budete překvapen, ale v současností je druhou největší evropskou značkou Renault. A světe div se, Francouzi dokonce koupili německý Opel.

+1/0
7.7.2017 0:08
Foto

T51o31m52á98š 18B98u55r54a 2374774860875

Ano, je tomu tak. Ovšem z čeho by mělo plynout mé překvapení - to je mi záhadou.

0/0
7.7.2017 0:10
Foto

D36u22d96á48k 19V83l79a79d43i58m98í80r 4205753432393

Proč kupovat Citroen za takové peníze a ještě k tomu v tak špatně kvalitě. Místo DS raději Lexus a ještě usetrim. Moc nechápu zákazníky Citroen.

+2/−1
6.7.2017 16:50

R31o56b47e81r86t 40M70a12t54u56l25a 8517439966775

Ten Lexus je, ale tak 10 let starej minimálně co?;-D

+2/0
6.7.2017 18:03

R34o96m57a80n 25M19a48r65t78í66n35e82k 3713870920988

Citroen mame objednaný, měl by dorazit koncem měsíce. To bude radosti.

0/0
6.7.2017 19:08

T36o87m79á21š 96V55a40l50d53e35r 7653770179

Jaký? Berlingo, nebo Cactus?

0/0
8.7.2017 12:53

M39a32r64e90k 25J11a12n85e77č84k58a 1167476973261

Do nedávna jsem ani netušil, jak málo stačí, aby šlo SUV poměrně snadno přes střechu, díky vysokémů těžišti, viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM a výrobci samozřejmě o tom mlčí. Dokonce při crashteetech je krásně vidět, jak zadek SUV při čenichovce vyletí vždy až neskutečně vysoko a jde hned do strany https://www.youtube.com/watch?v=1r0o9VPyFw0&feature=youtu.be&t=32s

Hlavně, že se v tom každý cítí bezpečně ;-D

0/0
6.7.2017 16:17

P18a72v44e28l 82J68e31ř51á17b19e97k 7231102114507

O menší stabilitě SUV se hovoří od počátků co přišly na trh. A hůř jsou na tom ty, co mají větší světlost.

A navíc pocit bezpečnosti s ohledem na velký počet SUV na silnicích je také úsměvnější.

Naštěstí většina SUV nejsou sporťáky, tak se s nimi jezdí pohodově,. Ale v zatáčkách na klasický osobák nestačí

+1/0
6.7.2017 19:08

V73l64a23d98i11m59í95r 59F16i95b77i96g33e11r 5114351481494

C4 je stará a už to není ono. C3 Aircross se mi líbí. Jsem zvědavý na cenu. Pokud bude akceptovatelná, tak bych do toho asi šel poté co doslouží současné.

0/0
6.7.2017 15:15

T91o51m37á26š 91V42a87l55d63e42r 7483170919

DS 5 by slušel podvozek z C5 s hydropérováním. Kupovat převlečenou C4 skoro za milion je dle mého vyhodit peníze oknem. Ani hybrid na tom nic nezmění. Celkově se zdá, že PSA Citroen pomalu ničí. Dobré benzíny zmizeli. Nahradily je problémové. Tyto naštěstí také mizí, ale bez náhrady. Veliká škoda. Neotřelý design také ustupuje vědě. Přejme Citroenu ať se daří v budoucnu lépe.

+9/0
6.7.2017 13:50

J14o71s76e82f 17N41o82v83á26k 2172239483679

Jestli problém DS není spíš v tom, že se lidem nechce připlácet za auto, co je vlastně pořád Citroen. Podobně neuspěl VW Phaeton. Infiniti a Lexus na to jdou asi lépe.

+8/0
6.7.2017 12:59

J75o71s52e54f 82N17o95v87á61k 2612589323369

No tyvoe, kamerka napojená na socsítě. Svět potřebuje další informace o každém prdu každého joudy. No ale když bez toho někdo nedokáže žít ...

+9/0
6.7.2017 12:02

J95a17k67u70b 49S95e72k57e70r14a 6296390346515

Dnes se prosavaji auta tzv. uzivatelsky privetiva (pro generaci holobradku), ty zajima SW vybava a ne auto jako takove... Oni nezacibali na socialistickych tragickych autech, tak hodne mladych vlastne ani nevi, co je to mit radost ze nekdy nastartuje, ze dojede, ze musi u rizeni premyslet a nedelaji to asistenti za ne apo :D

+5/0
6.7.2017 12:42

J40i17ř18í 67S20c19h78w92a30c79h 8918894938346

Ten kdo si MPV ponechá ve výrobě tak na tom nakonec může vydělat. Rozumných lidí je sice jen ta "menší polovina" ale ti z MPV na SUV nepřejdou.....

+10/−1
6.7.2017 11:32

T84o17m83á25š 31V58a19l55d86e19r 7483520979

Já rozhodně ne. Ani na tříválcové motory.

+2/0
6.7.2017 13:22

M71i12c24h81a49l 63F77r71ý45d31a 1532499633262

To si u Citroenu opravdu toto myslí??!!

Na vině jsou nejspíš dvě věci: Značka si včas neuvědomila popularitu modelů SUV zejména v prémiovém segmentu a také trochu překvapivě u nejpopulárnějšího modelu DS3 loni nabídla jen druhý facelift místo nové generace. Vyšším prodejům pak samozřejmě nepřispěly ani drobné podivnosti jako třeba to, že u modelu DS4 nejdou stahovat okna v zadních dveřích.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/budoucnost-citroen-0ox-/ak_aktual.aspx?c=A170524_110048_ak_aktual_fdv

Tak to je mi jich skutečně líto...

0/0
6.7.2017 11:10

P86a37v73e50l 69N13e82v62e46č29e21ř54a18l 6302806974620

Nějak mi ty střešní lišty v přední části (je to jako ploché nože) nepřipadají zrovna bezpečné. V případě kontaktu osoby při nehodě by to mohly být "dobré" trhače, ale design především.

0/0
6.7.2017 9:18

J79o11s70e36f 93B57a76b77k18a 3540699172457

Stále je vidět převaha žen mezi návrháři karosérií. Většinou vypadají "vyzdobené" jako háčkované dečky na stůl;-(

+7/0
6.7.2017 7:35

L48i93b76o19r 54S39k10ý80p73a11l38a 7678293602450

Zatím nemám tušení, čím budu jezdit, až moje současná C5 doslouží. Kostitřas nechci, tak možná nebudu jezdit vůbec - možná je toto dlouhodobý cíl...

+5/0
6.7.2017 1:00

V30l51a32d62i24s49l55a85v 83B24u26r11y78š91e91k 1359742187754

sice nevím co to je C5, ale loni jsem kupoval nové auto, už jedenácté a nabídka je skutečně velká, těžko se rozhodovat, u mě je výběr trochu zúžen, protože požaduji německé SUV 4x4 se silným motorem, ale i tak je výběr pestrý, kde jsou ty doby, kdy jsem se rozhodoval mezi škodou 105S a 120L

0/0
6.7.2017 7:38

P21a75v15e24l 52Š70e52d32l78b29a95u34e65r 7888571262715

Vidite, je hezke, ze kazdy chce neco jineho, neni nuda. Ja zase po zkušenostech s německými vecmi snad vseho druhu uz od nich nekoupím nic slozitejsiho, nez je hadrova panenka, at nemam starosti s funkcnosti a opravami... Svet je pestry.

+3/0
6.7.2017 8:13

V34l28a83d81i33s53l31a32v 70B24u83r79y93š19e46k 1429542527684

no vidíte a já po zkušenostech s francouzskými auty, když jsem si myslel, že 10 oprav za první 4 roky provozu jsou běžné přešel na německé vozy, už mám třetí a žádná oprava

+2/0
6.7.2017 8:34

M18i74r26e48k 71G77a12j63e15r 5941296769230

Jestli to znamena kazde 4 roky nove auto, tak nevim, proc nemecke.

0/0
6.7.2017 16:12

V12l43a19d12i83s56l36a93v 81B69u31r48y81š18e93k 1499112247284

měl jsem renaulta megana a ten se sypal už od začátku, když jsem ho vezl z prodejny, tak se projevila první závada, do 4 let a 76 tisíc kilometrů jich bylo snad deset, výměna přední nápravy, zapalovacích cívek, přesuvníku, vodní čerpadlo teklo, bylo to moje poslední francouzké auto

0/0
6.7.2017 19:53

J56i13ř72í 12M25a53t66ě42j 5614744287688

No vidíš a já mám třetího. Se scenicem jsem s minimálními náklady najezdil více než 300 tkm. A další bude zase rencek. Do německého bych nešel ani pod pohrůžkou násilí...

0/0
7.7.2017 0:02

P64e28t64r 12P79e16t12r 8331518688222

tak C5 je mimořádně komfortní auto, a vzhledem k tomu že většina německé produkce jsou kostitřasy a i spousta konkurenčních automobilek nabývá na dojmu, že každý potřebuje řezat zatáčky na okruhu, a ne se opravdu pohodlně se dopravit na místo určení, pak je nabídka skutečně malá.

+5/0
6.7.2017 8:46

V81l80a44d77i49s39l30a54v 20B55u28r61y94š55e40k 1459982677134

my co jsme odchovaní na oltcitech a Š100 a nejsme zhýčkaní mimořádně komfortním C5 si vždycky něco vybereme, v tom máme výhodu, pro mě je třeba ford kuga 2,0 TDCi 4x4 automat docela pohodlný a dopravit se s ním na místo určení mě zatím problém nedělá a to jezdím běžně až do Řecka

0/0
6.7.2017 8:52

T68o60m29á94š 13V78a26l88d39e46r 7303180269

Do Řecka jezdíte na delší dobu než měsíc? Jak dlouho Vám trvá cesta tam?

0/0
6.7.2017 13:33

V33l60a14d89i42s72l32a64v 22B44u96r23y53š72e46k 1509842607704

do Řecka jezdím na dovolenou obvykle dvakrát za rok, když vyjedu ráno kolem páté hodiny, tak kolem sedmé večer už sedím v hospodě v makedonské Gevgelii, druhý den pak tak dvě tři hodinky jízdy na Olympskou riviéru a nebo Chalkidiky, když jsem to jezdil v kuse, tak zhruba 15-17 hodin s přestávkami, je to 1420 km z Brna do Nei pori, ale cesta většinou bez komlikaci, tak 70% po dálnici

0/0
6.7.2017 20:01

T86o52m10á19š 23V29a24l82d45e60r 7133650809

Díky za odpověď. Pro mne je to štreka. Asi bych se cestou někde zapomněl :-)

0/0
7.7.2017 11:54

J19i96ř53í 78S31c79h40w18a35c40h 8468954178596

ta pohodlnost hydropneumatiky je jejich majiteli hrubě přeceňována a to její "vynášení do nebes" je mi už k smíchu.

U těch údajných kostitřasů se nehoupu jak na moři a tam kam auto pošlu, tam hned jede a ne jako když otočím kormidlem na "opilém korábu" chvíli trnu, jestli vůbec zareaguje.....

0/0
6.7.2017 11:22

J15o64s72e26f 92N95o45v56a54k 5458172146808

Obojí má něco do sebe. C5 jsem si pořídil právě kvůli té vámi zatracované vlastnosti. Podobnou službu odvedou i měchy u komkurence. Jen ta údržba - C5 po 200kkm výměna dvou koulí se servisem za 6k, u Audi to. yjde na 50 tisíc...

+5/0
6.7.2017 13:24

L29i52b17o81r 75S82k93ý57p72a63l48a 7958163382900

Nejsem si jistý, jestli jste opravdového Citroëna někdy řídil. Já osobně jsem nedávno byl nucen absolvovat 2x600km v Rapidu - z toho jsem se léčil několik dní, kdy mě bolela záda a krk. A upřímně - to už stopětka, kterou jsem kdysi jezdil, byla pohodlnější.

+1/0
6.7.2017 22:15

P56e43t74r 78P76e33t17r 8321408958402

Mám stejné zkušenosti s Oktávkou a Superbem, naštěstí cesta byla vždy jen do 2x200km ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek.

0/0
7.7.2017 13:50

J49i87ř23í 61S95c33h85w71a36c37h 8158864388246

nj asi cca milon řidičů každým rokem jsou na sado-maso.....;-D

0/0
7.7.2017 21:22

P41e75t21r 17P98e62t53r 8981388288622

Tak vidlákům, kteří byli zvyklí jezdit se žigulem po polňačkách to jistě stačit bude.

0/0
8.7.2017 12:04

J88i72ř39í 12S52c29h10w58a45c86h 8628174848506

tak tu "upřímnost" jste tou poslední větou povýšil na totální výmysl

Potom nemám důvod věřit ani tomu předešlému....Rv

ono je dobré si to sedadlo taky umět trochu seřídit.....

0/0
7.7.2017 21:20

L86i10b81o52r 29S30k16ý68p90a47l19a 7748553292870

Ještě jedno upřímně: nikdo vás nenutí ve francouzských autech jezdit, ale nemusíte je hanět. Rovněž tak vaše zaujatost pro německá auta nezpůsobí nikdy to, abych si to koupil. A prvky, které na sedadle seřídit nelze, prostě seřídit nelze.

+1/0
7.7.2017 21:38
Foto

B40o86h43u23m32i77l 70P95r97o95c35h61á67z37k64a 9952879574980

A co takhle lehký tančík?

+1/0
6.7.2017 8:59

T24o22m66á98š 56V74a43l68d66e69r 7203150199

pokud požadujete módní karoserii tak není problém výběru. Pokud požadujete klasiku, či něco praktického tak ano. A každý nechce dát přes milion za plechovku. ;-)

0/0
6.7.2017 13:25

P34e13t26r 98P32e30t50r 8361638328202

Ještě Volvo dělá poměrně dost pohodlná auta.

0/0
6.7.2017 8:41

Najdete na iDNES.cz