Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních crossoverů a SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L91i31b86o87r 33M96o38u24č93k68a 1298897815242

nejuspesnejsi model Berlingo prodava se ho 2000ks rocne? to se jako vyplati tu drzet dealerskou sit? 8-o

0/0
7.7.2017 6:24

J29i20ř79í 51S24c33h39w49a97c18h 8728124658136

tak když připočteš pár tisíc od dalších typů Citroenů plus Pažouty....

0/0
7.7.2017 21:10

L60a69d29i38s36l88a97v 18S54t16e45h56l73í29k 6181429175

Ma byt plus samozrejme...

0/0
6.7.2017 23:26

K30a11r34e45l 78V76a65c30h88u75t 9643522399143

Žádná škoda - tak dlouho prznili původně krásné vozy, až to doprznili do podoby těch dnešních prapodivných a myslím, že dost nevzhledných modelů... Chjo! :-(

Není to tak dávno, kdy jsem o Citroenu uvažoval = tak moc se jejich vozy mi líbily.

Jenže - kde ty loňské sněhy jsou??? Rv

+5/−1
6.7.2017 21:37

K66a94r27e22l 85V24a33c55h73u26t 9653952789553

Posledním slušným Mohykánem je C5 - ale - asi brzo zkazí i tu... :-/

0/0
6.7.2017 21:39

L20i95b54o60r 28S22k80ý86p73a91l75a 7558913632600

Nezkazí - už ji nedělají. A poslední řada C5 byla navíc ještě vyráběna ve variantách buď s hydractivem anebo s obyčejnými tlumiči.

0/0
6.7.2017 22:17
Foto

T55o40m86á83š 24B19u86r17a 2364494590785

Pokud jde o technologie, pak s Vámi mohu souhlasit. Ovšen pokud jde o vnější design je dle mého "cépětka" už od své první verze (2005?) stejný paskvil jako ostatní z té doby. Za poslední model, ctící alespoň trochu tradici značky, lze považovat ještě tak možná Xantii. Dál už je to designově úpadek.

Zkuste si schválně vygůglit nějaké starší modely od Citroenů - když ne samotné fantomasovo auto, pak třeba Pallas Athenu, nebo další ....

TO byly Citroeny. Cépětka už je pouze podbízením se tonoucího svému zákazníkovi - nemít na čumáku logo firmy, dala by za mírného šera zaměnit s téměř každým velikostně odpovídajícím modelem konkurence.

+1/0
6.7.2017 23:42

K54a76r59e64l 26N86e91d68o94p47i10l 7588806599604

Koho zajímá Citroen?

+1/−3
6.7.2017 19:18
Foto

T11o51m49á23š 36B75u48r95a 2704884930435

Dnes už sotva někoho.

Ale to se s větší či menší mírou relativizace dá říci o všech francouzských značkách - a koneckonců nejen o nich. Trh (tedy strana nabídky v tomto případě) se přirozenou cestou vyprofiloval a to tak, že je tu jeden evropský a zároveň i celosvětový hegemon (VW) a zbylé drobky paběrkují kdysi slavné a velké značky. To je přirozený běh ekonomického života. V tomto případě dodávám, že bohužel.

+1/−1
6.7.2017 21:37

J22i49ř35í 20M37a60t76ě43j 5444564547238

Tomáši, možná budete překvapen, ale v současností je druhou největší evropskou značkou Renault. A světe div se, Francouzi dokonce koupili německý Opel.

+1/0
7.7.2017 0:08
Foto

T20o96m65á85š 59B92u85r35a 2434594350155

Ano, je tomu tak. Ovšem z čeho by mělo plynout mé překvapení - to je mi záhadou.

0/0
7.7.2017 0:10
Foto

D83u98d45á51k 78V37l63a92d36i92m58í56r 4555213892313

Proč kupovat Citroen za takové peníze a ještě k tomu v tak špatně kvalitě. Místo DS raději Lexus a ještě usetrim. Moc nechápu zákazníky Citroen.

+2/−1
6.7.2017 16:50

R29o82b27e65r93t 94M10a26t78u81l19a 8217959186185

Ten Lexus je, ale tak 10 let starej minimálně co?;-D

+2/0
6.7.2017 18:03

R77o88m10a14n 52M61a40r90t65í28n90e29k 3823130170398

Citroen mame objednaný, měl by dorazit koncem měsíce. To bude radosti.

0/0
6.7.2017 19:08

T13o81m94á14š 23V75a17l48d89e14r 7453350109

Jaký? Berlingo, nebo Cactus?

0/0
8.7.2017 12:53

M55a53r80e40k 84J50a77n65e20č84k77a 1677526353101

Do nedávna jsem ani netušil, jak málo stačí, aby šlo SUV poměrně snadno přes střechu, díky vysokémů těžišti, viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM a výrobci samozřejmě o tom mlčí. Dokonce při crashteetech je krásně vidět, jak zadek SUV při čenichovce vyletí vždy až neskutečně vysoko a jde hned do strany https://www.youtube.com/watch?v=1r0o9VPyFw0&feature=youtu.be&t=32s

Hlavně, že se v tom každý cítí bezpečně ;-D

0/0
6.7.2017 16:17

P79a42v74e74l 79J17e23ř22á14b64e22k 7911652614577

O menší stabilitě SUV se hovoří od počátků co přišly na trh. A hůř jsou na tom ty, co mají větší světlost.

A navíc pocit bezpečnosti s ohledem na velký počet SUV na silnicích je také úsměvnější.

Naštěstí většina SUV nejsou sporťáky, tak se s nimi jezdí pohodově,. Ale v zatáčkách na klasický osobák nestačí

+1/0
6.7.2017 19:08

V92l35a79d73i72m27í71r 46F23i52b27i29g25e20r 5574691441114

C4 je stará a už to není ono. C3 Aircross se mi líbí. Jsem zvědavý na cenu. Pokud bude akceptovatelná, tak bych do toho asi šel poté co doslouží současné.

0/0
6.7.2017 15:15

T41o89m55á18š 27V70a51l12d77e19r 7883200279

DS 5 by slušel podvozek z C5 s hydropérováním. Kupovat převlečenou C4 skoro za milion je dle mého vyhodit peníze oknem. Ani hybrid na tom nic nezmění. Celkově se zdá, že PSA Citroen pomalu ničí. Dobré benzíny zmizeli. Nahradily je problémové. Tyto naštěstí také mizí, ale bez náhrady. Veliká škoda. Neotřelý design také ustupuje vědě. Přejme Citroenu ať se daří v budoucnu lépe.

+9/0
6.7.2017 13:50

J47o56s38e71f 40N92o72v74á34k 2562299483929

Jestli problém DS není spíš v tom, že se lidem nechce připlácet za auto, co je vlastně pořád Citroen. Podobně neuspěl VW Phaeton. Infiniti a Lexus na to jdou asi lépe.

+8/0
6.7.2017 12:59

J53o89s19e44f 75N21o13v23á44k 2332129783709

No tyvoe, kamerka napojená na socsítě. Svět potřebuje další informace o každém prdu každého joudy. No ale když bez toho někdo nedokáže žít ...

+9/0
6.7.2017 12:02

J55a12k75u68b 67S13e63k17e12r77a 6636280976145

Dnes se prosavaji auta tzv. uzivatelsky privetiva (pro generaci holobradku), ty zajima SW vybava a ne auto jako takove... Oni nezacibali na socialistickych tragickych autech, tak hodne mladych vlastne ani nevi, co je to mit radost ze nekdy nastartuje, ze dojede, ze musi u rizeni premyslet a nedelaji to asistenti za ne apo :D

+5/0
6.7.2017 12:42

J18i91ř65í 64S98c88h78w76a96c22h 8688744228986

Ten kdo si MPV ponechá ve výrobě tak na tom nakonec může vydělat. Rozumných lidí je sice jen ta "menší polovina" ale ti z MPV na SUV nepřejdou.....

+10/−1
6.7.2017 11:32

T23o34m21á15š 68V60a32l27d71e58r 7863610449

Já rozhodně ne. Ani na tříválcové motory.

+2/0
6.7.2017 13:22

M39i46c86h41a79l 57F22r98ý14d52a 1662469793812

To si u Citroenu opravdu toto myslí??!!

Na vině jsou nejspíš dvě věci: Značka si včas neuvědomila popularitu modelů SUV zejména v prémiovém segmentu a také trochu překvapivě u nejpopulárnějšího modelu DS3 loni nabídla jen druhý facelift místo nové generace. Vyšším prodejům pak samozřejmě nepřispěly ani drobné podivnosti jako třeba to, že u modelu DS4 nejdou stahovat okna v zadních dveřích.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/budoucnost-citroen-0ox-/ak_aktual.aspx?c=A170524_110048_ak_aktual_fdv

Tak to je mi jich skutečně líto...

0/0
6.7.2017 11:10

P75a35v77e56l 97N38e51v17e88č53e51ř23a38l 6522846734930

Nějak mi ty střešní lišty v přední části (je to jako ploché nože) nepřipadají zrovna bezpečné. V případě kontaktu osoby při nehodě by to mohly být "dobré" trhače, ale design především.

0/0
6.7.2017 9:18

J16o21s36e44f 47B60a35b37k93a 3640859232297

Stále je vidět převaha žen mezi návrháři karosérií. Většinou vypadají "vyzdobené" jako háčkované dečky na stůl;-(

+7/0
6.7.2017 7:35

L47i31b80o50r 50S46k80ý40p62a16l86a 7398973862380

Zatím nemám tušení, čím budu jezdit, až moje současná C5 doslouží. Kostitřas nechci, tak možná nebudu jezdit vůbec - možná je toto dlouhodobý cíl...

+5/0
6.7.2017 1:00

V43l83a55d28i77s72l40a67v 54B41u87r26y31š70e43k 1859302747334

sice nevím co to je C5, ale loni jsem kupoval nové auto, už jedenácté a nabídka je skutečně velká, těžko se rozhodovat, u mě je výběr trochu zúžen, protože požaduji německé SUV 4x4 se silným motorem, ale i tak je výběr pestrý, kde jsou ty doby, kdy jsem se rozhodoval mezi škodou 105S a 120L

0/0
6.7.2017 7:38

P83a74v16e71l 44Š33e56d34l80b72a37u59e31r 7378491652305

Vidite, je hezke, ze kazdy chce neco jineho, neni nuda. Ja zase po zkušenostech s německými vecmi snad vseho druhu uz od nich nekoupím nic slozitejsiho, nez je hadrova panenka, at nemam starosti s funkcnosti a opravami... Svet je pestry.

+3/0
6.7.2017 8:13

V12l66a10d88i74s90l22a94v 18B58u63r18y91š71e10k 1189322627534

no vidíte a já po zkušenostech s francouzskými auty, když jsem si myslel, že 10 oprav za první 4 roky provozu jsou běžné přešel na německé vozy, už mám třetí a žádná oprava

+2/0
6.7.2017 8:34

M68i76r83e83k 54G25a15j85e81r 5141376949930

Jestli to znamena kazde 4 roky nove auto, tak nevim, proc nemecke.

0/0
6.7.2017 16:12

V31l77a65d27i17s33l93a10v 25B59u49r25y97š70e71k 1809652587224

měl jsem renaulta megana a ten se sypal už od začátku, když jsem ho vezl z prodejny, tak se projevila první závada, do 4 let a 76 tisíc kilometrů jich bylo snad deset, výměna přední nápravy, zapalovacích cívek, přesuvníku, vodní čerpadlo teklo, bylo to moje poslední francouzké auto

0/0
6.7.2017 19:53

J14i85ř21í 61M35a82t26ě44j 5584844357238

No vidíš a já mám třetího. Se scenicem jsem s minimálními náklady najezdil více než 300 tkm. A další bude zase rencek. Do německého bych nešel ani pod pohrůžkou násilí...

0/0
7.7.2017 0:02

P14e30t68r 24P69e92t44r 8891248398592

tak C5 je mimořádně komfortní auto, a vzhledem k tomu že většina německé produkce jsou kostitřasy a i spousta konkurenčních automobilek nabývá na dojmu, že každý potřebuje řezat zatáčky na okruhu, a ne se opravdu pohodlně se dopravit na místo určení, pak je nabídka skutečně malá.

+5/0
6.7.2017 8:46

V67l61a33d44i39s27l44a23v 10B47u77r81y88š44e66k 1139912337174

my co jsme odchovaní na oltcitech a Š100 a nejsme zhýčkaní mimořádně komfortním C5 si vždycky něco vybereme, v tom máme výhodu, pro mě je třeba ford kuga 2,0 TDCi 4x4 automat docela pohodlný a dopravit se s ním na místo určení mě zatím problém nedělá a to jezdím běžně až do Řecka

0/0
6.7.2017 8:52

T58o51m39á33š 35V20a76l11d57e20r 7713240319

Do Řecka jezdíte na delší dobu než měsíc? Jak dlouho Vám trvá cesta tam?

0/0
6.7.2017 13:33

V89l56a60d92i72s59l80a15v 40B50u22r22y65š51e85k 1359342367404

do Řecka jezdím na dovolenou obvykle dvakrát za rok, když vyjedu ráno kolem páté hodiny, tak kolem sedmé večer už sedím v hospodě v makedonské Gevgelii, druhý den pak tak dvě tři hodinky jízdy na Olympskou riviéru a nebo Chalkidiky, když jsem to jezdil v kuse, tak zhruba 15-17 hodin s přestávkami, je to 1420 km z Brna do Nei pori, ale cesta většinou bez komlikaci, tak 70% po dálnici

0/0
6.7.2017 20:01

T97o89m31á10š 26V31a10l18d28e49r 7423650899

Díky za odpověď. Pro mne je to štreka. Asi bych se cestou někde zapomněl :-)

0/0
7.7.2017 11:54

J75i63ř59í 97S87c15h19w28a73c35h 8528204888216

ta pohodlnost hydropneumatiky je jejich majiteli hrubě přeceňována a to její "vynášení do nebes" je mi už k smíchu.

U těch údajných kostitřasů se nehoupu jak na moři a tam kam auto pošlu, tam hned jede a ne jako když otočím kormidlem na "opilém korábu" chvíli trnu, jestli vůbec zareaguje.....

0/0
6.7.2017 11:22

J22o53s34e24f 31N84o45v82a33k 5108342596768

Obojí má něco do sebe. C5 jsem si pořídil právě kvůli té vámi zatracované vlastnosti. Podobnou službu odvedou i měchy u komkurence. Jen ta údržba - C5 po 200kkm výměna dvou koulí se servisem za 6k, u Audi to. yjde na 50 tisíc...

+5/0
6.7.2017 13:24

L51i58b72o86r 90S17k55ý32p89a87l36a 7368463302300

Nejsem si jistý, jestli jste opravdového Citroëna někdy řídil. Já osobně jsem nedávno byl nucen absolvovat 2x600km v Rapidu - z toho jsem se léčil několik dní, kdy mě bolela záda a krk. A upřímně - to už stopětka, kterou jsem kdysi jezdil, byla pohodlnější.

+1/0
6.7.2017 22:15

P78e25t95r 56P15e41t87r 8941738248272

Mám stejné zkušenosti s Oktávkou a Superbem, naštěstí cesta byla vždy jen do 2x200km ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek.

0/0
7.7.2017 13:50

J44i14ř39í 79S36c97h63w54a42c76h 8248624658296

nj asi cca milon řidičů každým rokem jsou na sado-maso.....;-D

0/0
7.7.2017 21:22

P46e87t93r 48P24e61t53r 8831388138702

Tak vidlákům, kteří byli zvyklí jezdit se žigulem po polňačkách to jistě stačit bude.

0/0
8.7.2017 12:04

J33i15ř20í 77S38c49h65w25a27c81h 8248344518706

tak tu "upřímnost" jste tou poslední větou povýšil na totální výmysl

Potom nemám důvod věřit ani tomu předešlému....Rv

ono je dobré si to sedadlo taky umět trochu seřídit.....

0/0
7.7.2017 21:20

L54i84b52o53r 90S53k70ý13p38a87l65a 7648483722500

Ještě jedno upřímně: nikdo vás nenutí ve francouzských autech jezdit, ale nemusíte je hanět. Rovněž tak vaše zaujatost pro německá auta nezpůsobí nikdy to, abych si to koupil. A prvky, které na sedadle seřídit nelze, prostě seřídit nelze.

+1/0
7.7.2017 21:38
Foto

B82o94h21u84m58i46l 71P12r97o60c70h62á44z88k27a 9242579334270

A co takhle lehký tančík?

+1/0
6.7.2017 8:59

T45o55m57á47š 41V67a78l43d16e48r 7503830109

pokud požadujete módní karoserii tak není problém výběru. Pokud požadujete klasiku, či něco praktického tak ano. A každý nechce dát přes milion za plechovku. ;-)

0/0
6.7.2017 13:25

P75e53t41r 40P38e39t84r 8171178238502

Ještě Volvo dělá poměrně dost pohodlná auta.

0/0
6.7.2017 8:41







Najdete na iDNES.cz