Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních crossoverů a SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L24i64b27o68r 86M87o13u87č60k94a 1958217685852

nejuspesnejsi model Berlingo prodava se ho 2000ks rocne? to se jako vyplati tu drzet dealerskou sit? 8-o

0/0
7.7.2017 6:24

J16i94ř48í 75S65c69h81w14a65c92h 8148934628936

tak když připočteš pár tisíc od dalších typů Citroenů plus Pažouty....

0/0
7.7.2017 21:10

L81a45d66i87s51l32a70v 66S43t33e22h62l42í86k 6631379615

Ma byt plus samozrejme...

0/0
6.7.2017 23:26

K12a27r64e84l 34V30a94c64h67u44t 9423592609753

Žádná škoda - tak dlouho prznili původně krásné vozy, až to doprznili do podoby těch dnešních prapodivných a myslím, že dost nevzhledných modelů... Chjo! :-(

Není to tak dávno, kdy jsem o Citroenu uvažoval = tak moc se jejich vozy mi líbily.

Jenže - kde ty loňské sněhy jsou??? Rv

+5/−1
6.7.2017 21:37

K81a92r49e92l 77V58a38c33h26u63t 9453382149523

Posledním slušným Mohykánem je C5 - ale - asi brzo zkazí i tu... :-/

0/0
6.7.2017 21:39

L53i17b48o27r 12S64k52ý91p44a38l96a 7218463922860

Nezkazí - už ji nedělají. A poslední řada C5 byla navíc ještě vyráběna ve variantách buď s hydractivem anebo s obyčejnými tlumiči.

0/0
6.7.2017 22:17
Foto

T63o35m34á83š 72B46u79r48a 2464704590135

Pokud jde o technologie, pak s Vámi mohu souhlasit. Ovšen pokud jde o vnější design je dle mého "cépětka" už od své první verze (2005?) stejný paskvil jako ostatní z té doby. Za poslední model, ctící alespoň trochu tradici značky, lze považovat ještě tak možná Xantii. Dál už je to designově úpadek.

Zkuste si schválně vygůglit nějaké starší modely od Citroenů - když ne samotné fantomasovo auto, pak třeba Pallas Athenu, nebo další ....

TO byly Citroeny. Cépětka už je pouze podbízením se tonoucího svému zákazníkovi - nemít na čumáku logo firmy, dala by za mírného šera zaměnit s téměř každým velikostně odpovídajícím modelem konkurence.

+1/0
6.7.2017 23:42

K72a93r48e30l 87N90e89d21o24p36i93l 7428586209394

Koho zajímá Citroen?

+1/−3
6.7.2017 19:18
Foto

T11o14m63á80š 47B90u39r39a 2104204140305

Dnes už sotva někoho.

Ale to se s větší či menší mírou relativizace dá říci o všech francouzských značkách - a koneckonců nejen o nich. Trh (tedy strana nabídky v tomto případě) se přirozenou cestou vyprofiloval a to tak, že je tu jeden evropský a zároveň i celosvětový hegemon (VW) a zbylé drobky paběrkují kdysi slavné a velké značky. To je přirozený běh ekonomického života. V tomto případě dodávám, že bohužel.

+1/−1
6.7.2017 21:37

J78i16ř36í 98M79a40t15ě48j 5284504897758

Tomáši, možná budete překvapen, ale v současností je druhou největší evropskou značkou Renault. A světe div se, Francouzi dokonce koupili německý Opel.

+1/0
7.7.2017 0:08
Foto

T32o54m13á74š 48B97u40r51a 2244354500475

Ano, je tomu tak. Ovšem z čeho by mělo plynout mé překvapení - to je mi záhadou.

0/0
7.7.2017 0:10
Foto

D41u16d77á65k 81V64l18a30d77i86m69í41r 4175103932613

Proč kupovat Citroen za takové peníze a ještě k tomu v tak špatně kvalitě. Místo DS raději Lexus a ještě usetrim. Moc nechápu zákazníky Citroen.

+2/−1
6.7.2017 16:50

R27o15b89e81r63t 72M15a24t45u35l63a 8607219726775

Ten Lexus je, ale tak 10 let starej minimálně co?;-D

+2/0
6.7.2017 18:03

R64o80m85a60n 47M33a37r82t46í84n80e54k 3533660430428

Citroen mame objednaný, měl by dorazit koncem měsíce. To bude radosti.

0/0
6.7.2017 19:08

T40o97m45á88š 95V29a59l65d77e43r 7713500459

Jaký? Berlingo, nebo Cactus?

0/0
8.7.2017 12:53

M38a54r68e66k 23J90a76n36e23č42k24a 1927776163441

Do nedávna jsem ani netušil, jak málo stačí, aby šlo SUV poměrně snadno přes střechu, díky vysokémů těžišti, viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM a výrobci samozřejmě o tom mlčí. Dokonce při crashteetech je krásně vidět, jak zadek SUV při čenichovce vyletí vždy až neskutečně vysoko a jde hned do strany https://www.youtube.com/watch?v=1r0o9VPyFw0&feature=youtu.be&t=32s

Hlavně, že se v tom každý cítí bezpečně ;-D

0/0
6.7.2017 16:17

P77a91v60e70l 77J91e30ř30á22b37e88k 7681602364947

O menší stabilitě SUV se hovoří od počátků co přišly na trh. A hůř jsou na tom ty, co mají větší světlost.

A navíc pocit bezpečnosti s ohledem na velký počet SUV na silnicích je také úsměvnější.

Naštěstí většina SUV nejsou sporťáky, tak se s nimi jezdí pohodově,. Ale v zatáčkách na klasický osobák nestačí

+1/0
6.7.2017 19:08

V69l89a64d42i10m56í36r 84F86i52b52i65g13e83r 5134731121514

C4 je stará a už to není ono. C3 Aircross se mi líbí. Jsem zvědavý na cenu. Pokud bude akceptovatelná, tak bych do toho asi šel poté co doslouží současné.

0/0
6.7.2017 15:15

T52o30m98á50š 20V78a66l45d33e48r 7533850129

DS 5 by slušel podvozek z C5 s hydropérováním. Kupovat převlečenou C4 skoro za milion je dle mého vyhodit peníze oknem. Ani hybrid na tom nic nezmění. Celkově se zdá, že PSA Citroen pomalu ničí. Dobré benzíny zmizeli. Nahradily je problémové. Tyto naštěstí také mizí, ale bez náhrady. Veliká škoda. Neotřelý design také ustupuje vědě. Přejme Citroenu ať se daří v budoucnu lépe.

+9/0
6.7.2017 13:50

J17o75s86e47f 54N13o22v73á44k 2312649743839

Jestli problém DS není spíš v tom, že se lidem nechce připlácet za auto, co je vlastně pořád Citroen. Podobně neuspěl VW Phaeton. Infiniti a Lexus na to jdou asi lépe.

+8/0
6.7.2017 12:59

J35o49s64e26f 37N34o24v66á19k 2822739693489

No tyvoe, kamerka napojená na socsítě. Svět potřebuje další informace o každém prdu každého joudy. No ale když bez toho někdo nedokáže žít ...

+9/0
6.7.2017 12:02

J53a63k42u20b 12S45e42k66e49r58a 6376960656295

Dnes se prosavaji auta tzv. uzivatelsky privetiva (pro generaci holobradku), ty zajima SW vybava a ne auto jako takove... Oni nezacibali na socialistickych tragickych autech, tak hodne mladych vlastne ani nevi, co je to mit radost ze nekdy nastartuje, ze dojede, ze musi u rizeni premyslet a nedelaji to asistenti za ne apo :D

+5/0
6.7.2017 12:42

J97i38ř78í 85S76c85h45w94a41c95h 8688324258616

Ten kdo si MPV ponechá ve výrobě tak na tom nakonec může vydělat. Rozumných lidí je sice jen ta "menší polovina" ale ti z MPV na SUV nepřejdou.....

+10/−1
6.7.2017 11:32

T86o50m66á13š 72V83a63l67d19e11r 7203620399

Já rozhodně ne. Ani na tříválcové motory.

+2/0
6.7.2017 13:22

M50i67c98h16a87l 40F67r93ý67d79a 1142879913622

To si u Citroenu opravdu toto myslí??!!

Na vině jsou nejspíš dvě věci: Značka si včas neuvědomila popularitu modelů SUV zejména v prémiovém segmentu a také trochu překvapivě u nejpopulárnějšího modelu DS3 loni nabídla jen druhý facelift místo nové generace. Vyšším prodejům pak samozřejmě nepřispěly ani drobné podivnosti jako třeba to, že u modelu DS4 nejdou stahovat okna v zadních dveřích.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/budoucnost-citroen-0ox-/ak_aktual.aspx?c=A170524_110048_ak_aktual_fdv

Tak to je mi jich skutečně líto...

0/0
6.7.2017 11:10

P18a67v11e23l 43N22e27v14e62č17e70ř92a91l 6442436704680

Nějak mi ty střešní lišty v přední části (je to jako ploché nože) nepřipadají zrovna bezpečné. V případě kontaktu osoby při nehodě by to mohly být "dobré" trhače, ale design především.

0/0
6.7.2017 9:18

J84o66s32e15f 53B72a96b62k44a 3840929912827

Stále je vidět převaha žen mezi návrháři karosérií. Většinou vypadají "vyzdobené" jako háčkované dečky na stůl;-(

+7/0
6.7.2017 7:35

L86i98b84o91r 11S58k51ý10p95a28l26a 7338623462970

Zatím nemám tušení, čím budu jezdit, až moje současná C5 doslouží. Kostitřas nechci, tak možná nebudu jezdit vůbec - možná je toto dlouhodobý cíl...

+5/0
6.7.2017 1:00

V26l46a75d59i33s18l44a13v 35B39u12r23y37š26e80k 1779422217694

sice nevím co to je C5, ale loni jsem kupoval nové auto, už jedenácté a nabídka je skutečně velká, těžko se rozhodovat, u mě je výběr trochu zúžen, protože požaduji německé SUV 4x4 se silným motorem, ale i tak je výběr pestrý, kde jsou ty doby, kdy jsem se rozhodoval mezi škodou 105S a 120L

0/0
6.7.2017 7:38

P34a83v92e17l 52Š42e21d27l84b69a14u88e30r 7198591632275

Vidite, je hezke, ze kazdy chce neco jineho, neni nuda. Ja zase po zkušenostech s německými vecmi snad vseho druhu uz od nich nekoupím nic slozitejsiho, nez je hadrova panenka, at nemam starosti s funkcnosti a opravami... Svet je pestry.

+3/0
6.7.2017 8:13

V47l27a42d58i77s64l80a65v 70B55u37r71y79š47e48k 1899512767724

no vidíte a já po zkušenostech s francouzskými auty, když jsem si myslel, že 10 oprav za první 4 roky provozu jsou běžné přešel na německé vozy, už mám třetí a žádná oprava

+2/0
6.7.2017 8:34

M41i52r67e16k 89G96a27j27e65r 5351236929270

Jestli to znamena kazde 4 roky nove auto, tak nevim, proc nemecke.

0/0
6.7.2017 16:12

V65l26a59d93i92s36l74a16v 38B35u86r70y64š89e22k 1889662507394

měl jsem renaulta megana a ten se sypal už od začátku, když jsem ho vezl z prodejny, tak se projevila první závada, do 4 let a 76 tisíc kilometrů jich bylo snad deset, výměna přední nápravy, zapalovacích cívek, přesuvníku, vodní čerpadlo teklo, bylo to moje poslední francouzké auto

0/0
6.7.2017 19:53

J67i82ř90í 84M93a59t35ě68j 5794464637108

No vidíš a já mám třetího. Se scenicem jsem s minimálními náklady najezdil více než 300 tkm. A další bude zase rencek. Do německého bych nešel ani pod pohrůžkou násilí...

0/0
7.7.2017 0:02

P45e42t44r 54P23e30t87r 8951578498962

tak C5 je mimořádně komfortní auto, a vzhledem k tomu že většina německé produkce jsou kostitřasy a i spousta konkurenčních automobilek nabývá na dojmu, že každý potřebuje řezat zatáčky na okruhu, a ne se opravdu pohodlně se dopravit na místo určení, pak je nabídka skutečně malá.

+5/0
6.7.2017 8:46

V35l23a41d29i29s41l37a15v 75B67u72r62y59š81e35k 1739102437104

my co jsme odchovaní na oltcitech a Š100 a nejsme zhýčkaní mimořádně komfortním C5 si vždycky něco vybereme, v tom máme výhodu, pro mě je třeba ford kuga 2,0 TDCi 4x4 automat docela pohodlný a dopravit se s ním na místo určení mě zatím problém nedělá a to jezdím běžně až do Řecka

0/0
6.7.2017 8:52

T16o35m91á71š 86V34a32l55d66e74r 7453610439

Do Řecka jezdíte na delší dobu než měsíc? Jak dlouho Vám trvá cesta tam?

0/0
6.7.2017 13:33

V19l42a92d59i79s27l15a48v 47B19u57r33y76š68e80k 1949402937244

do Řecka jezdím na dovolenou obvykle dvakrát za rok, když vyjedu ráno kolem páté hodiny, tak kolem sedmé večer už sedím v hospodě v makedonské Gevgelii, druhý den pak tak dvě tři hodinky jízdy na Olympskou riviéru a nebo Chalkidiky, když jsem to jezdil v kuse, tak zhruba 15-17 hodin s přestávkami, je to 1420 km z Brna do Nei pori, ale cesta většinou bez komlikaci, tak 70% po dálnici

0/0
6.7.2017 20:01

T94o24m48á89š 98V31a68l42d93e19r 7813470109

Díky za odpověď. Pro mne je to štreka. Asi bych se cestou někde zapomněl :-)

0/0
7.7.2017 11:54

J32i21ř28í 49S49c41h24w29a25c93h 8668864818236

ta pohodlnost hydropneumatiky je jejich majiteli hrubě přeceňována a to její "vynášení do nebes" je mi už k smíchu.

U těch údajných kostitřasů se nehoupu jak na moři a tam kam auto pošlu, tam hned jede a ne jako když otočím kormidlem na "opilém korábu" chvíli trnu, jestli vůbec zareaguje.....

0/0
6.7.2017 11:22

J62o56s62e73f 71N44o51v47a47k 5938932136598

Obojí má něco do sebe. C5 jsem si pořídil právě kvůli té vámi zatracované vlastnosti. Podobnou službu odvedou i měchy u komkurence. Jen ta údržba - C5 po 200kkm výměna dvou koulí se servisem za 6k, u Audi to. yjde na 50 tisíc...

+5/0
6.7.2017 13:24

L57i58b72o54r 38S37k20ý32p54a57l62a 7548903622100

Nejsem si jistý, jestli jste opravdového Citroëna někdy řídil. Já osobně jsem nedávno byl nucen absolvovat 2x600km v Rapidu - z toho jsem se léčil několik dní, kdy mě bolela záda a krk. A upřímně - to už stopětka, kterou jsem kdysi jezdil, byla pohodlnější.

+1/0
6.7.2017 22:15

P75e97t53r 32P22e49t54r 8791468558172

Mám stejné zkušenosti s Oktávkou a Superbem, naštěstí cesta byla vždy jen do 2x200km ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek.

0/0
7.7.2017 13:50

J74i65ř79í 72S79c54h54w38a63c70h 8668314228586

nj asi cca milon řidičů každým rokem jsou na sado-maso.....;-D

0/0
7.7.2017 21:22

P54e13t39r 12P15e21t26r 8521888478712

Tak vidlákům, kteří byli zvyklí jezdit se žigulem po polňačkách to jistě stačit bude.

0/0
8.7.2017 12:04

J95i49ř79í 47S18c13h92w18a81c29h 8448664738836

tak tu "upřímnost" jste tou poslední větou povýšil na totální výmysl

Potom nemám důvod věřit ani tomu předešlému....Rv

ono je dobré si to sedadlo taky umět trochu seřídit.....

0/0
7.7.2017 21:20

L81i98b45o33r 45S14k40ý32p20a62l94a 7508493442500

Ještě jedno upřímně: nikdo vás nenutí ve francouzských autech jezdit, ale nemusíte je hanět. Rovněž tak vaše zaujatost pro německá auta nezpůsobí nikdy to, abych si to koupil. A prvky, které na sedadle seřídit nelze, prostě seřídit nelze.

+1/0
7.7.2017 21:38
Foto

B95o57h23u90m35i17l 58P15r58o26c62h62á38z14k76a 9342689724370

A co takhle lehký tančík?

+1/0
6.7.2017 8:59

T30o38m27á16š 64V11a66l64d27e69r 7833230619

pokud požadujete módní karoserii tak není problém výběru. Pokud požadujete klasiku, či něco praktického tak ano. A každý nechce dát přes milion za plechovku. ;-)

0/0
6.7.2017 13:25

P52e72t40r 32P85e53t81r 8571738508402

Ještě Volvo dělá poměrně dost pohodlná auta.

0/0
6.7.2017 8:41



Najdete na iDNES.cz