Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních crossoverů a SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66i55b94o34r 48M88o22u12č10k38a 1898197405212

nejuspesnejsi model Berlingo prodava se ho 2000ks rocne? to se jako vyplati tu drzet dealerskou sit? 8-o

0/0
7.7.2017 6:24

J86i14ř34í 48S91c83h26w65a48c60h 8538454898466

tak když připočteš pár tisíc od dalších typů Citroenů plus Pažouty....

0/0
7.7.2017 21:10

L47a89d21i37s71l39a25v 79S95t72e68h87l44í37k 6621559945

Ma byt plus samozrejme...

0/0
6.7.2017 23:26

K62a81r31e53l 83V98a95c94h56u39t 9113172439803

Žádná škoda - tak dlouho prznili původně krásné vozy, až to doprznili do podoby těch dnešních prapodivných a myslím, že dost nevzhledných modelů... Chjo! :-(

Není to tak dávno, kdy jsem o Citroenu uvažoval = tak moc se jejich vozy mi líbily.

Jenže - kde ty loňské sněhy jsou??? Rv

+5/−1
6.7.2017 21:37

K12a98r75e63l 19V27a61c46h10u95t 9163182619783

Posledním slušným Mohykánem je C5 - ale - asi brzo zkazí i tu... :-/

0/0
6.7.2017 21:39

L13i48b88o12r 92S64k89ý63p67a91l63a 7898243422250

Nezkazí - už ji nedělají. A poslední řada C5 byla navíc ještě vyráběna ve variantách buď s hydractivem anebo s obyčejnými tlumiči.

0/0
6.7.2017 22:17
Foto

T10o23m72á61š 91B66u88r67a 2724524370435

Pokud jde o technologie, pak s Vámi mohu souhlasit. Ovšen pokud jde o vnější design je dle mého "cépětka" už od své první verze (2005?) stejný paskvil jako ostatní z té doby. Za poslední model, ctící alespoň trochu tradici značky, lze považovat ještě tak možná Xantii. Dál už je to designově úpadek.

Zkuste si schválně vygůglit nějaké starší modely od Citroenů - když ne samotné fantomasovo auto, pak třeba Pallas Athenu, nebo další ....

TO byly Citroeny. Cépětka už je pouze podbízením se tonoucího svému zákazníkovi - nemít na čumáku logo firmy, dala by za mírného šera zaměnit s téměř každým velikostně odpovídajícím modelem konkurence.

+1/0
6.7.2017 23:42

K26a80r35e46l 75N47e27d91o17p49i98l 7238776899474

Koho zajímá Citroen?

+1/−3
6.7.2017 19:18
Foto

T40o83m10á29š 12B29u31r10a 2814434550685

Dnes už sotva někoho.

Ale to se s větší či menší mírou relativizace dá říci o všech francouzských značkách - a koneckonců nejen o nich. Trh (tedy strana nabídky v tomto případě) se přirozenou cestou vyprofiloval a to tak, že je tu jeden evropský a zároveň i celosvětový hegemon (VW) a zbylé drobky paběrkují kdysi slavné a velké značky. To je přirozený běh ekonomického života. V tomto případě dodávám, že bohužel.

+1/−1
6.7.2017 21:37

J22i23ř80í 25M58a64t31ě73j 5814424547878

Tomáši, možná budete překvapen, ale v současností je druhou největší evropskou značkou Renault. A světe div se, Francouzi dokonce koupili německý Opel.

+1/0
7.7.2017 0:08
Foto

T52o96m49á17š 59B24u58r83a 2124284580835

Ano, je tomu tak. Ovšem z čeho by mělo plynout mé překvapení - to je mi záhadou.

0/0
7.7.2017 0:10
Foto

D72u33d35á24k 94V80l52a13d29i77m14í77r 4365343492583

Proč kupovat Citroen za takové peníze a ještě k tomu v tak špatně kvalitě. Místo DS raději Lexus a ještě usetrim. Moc nechápu zákazníky Citroen.

+2/−1
6.7.2017 16:50

R56o25b65e97r38t 22M75a15t78u23l49a 8677839716665

Ten Lexus je, ale tak 10 let starej minimálně co?;-D

+2/0
6.7.2017 18:03

R92o64m95a52n 34M38a17r78t11í88n50e67k 3733910710798

Citroen mame objednaný, měl by dorazit koncem měsíce. To bude radosti.

0/0
6.7.2017 19:08

T35o73m98á36š 85V62a59l55d60e56r 7303450809

Jaký? Berlingo, nebo Cactus?

0/0
8.7.2017 12:53

M41a83r28e56k 20J21a22n40e80č24k29a 1497456633181

Do nedávna jsem ani netušil, jak málo stačí, aby šlo SUV poměrně snadno přes střechu, díky vysokémů těžišti, viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM a výrobci samozřejmě o tom mlčí. Dokonce při crashteetech je krásně vidět, jak zadek SUV při čenichovce vyletí vždy až neskutečně vysoko a jde hned do strany https://www.youtube.com/watch?v=1r0o9VPyFw0&feature=youtu.be&t=32s

Hlavně, že se v tom každý cítí bezpečně ;-D

0/0
6.7.2017 16:17

P86a53v11e22l 16J42e23ř93á84b44e80k 7401152504907

O menší stabilitě SUV se hovoří od počátků co přišly na trh. A hůř jsou na tom ty, co mají větší světlost.

A navíc pocit bezpečnosti s ohledem na velký počet SUV na silnicích je také úsměvnější.

Naštěstí většina SUV nejsou sporťáky, tak se s nimi jezdí pohodově,. Ale v zatáčkách na klasický osobák nestačí

+1/0
6.7.2017 19:08

V77l18a70d97i69m15í32r 20F63i80b58i49g53e58r 5794861501974

C4 je stará a už to není ono. C3 Aircross se mi líbí. Jsem zvědavý na cenu. Pokud bude akceptovatelná, tak bych do toho asi šel poté co doslouží současné.

0/0
6.7.2017 15:15

T50o67m16á54š 18V38a47l27d89e43r 7223390799

DS 5 by slušel podvozek z C5 s hydropérováním. Kupovat převlečenou C4 skoro za milion je dle mého vyhodit peníze oknem. Ani hybrid na tom nic nezmění. Celkově se zdá, že PSA Citroen pomalu ničí. Dobré benzíny zmizeli. Nahradily je problémové. Tyto naštěstí také mizí, ale bez náhrady. Veliká škoda. Neotřelý design také ustupuje vědě. Přejme Citroenu ať se daří v budoucnu lépe.

+9/0
6.7.2017 13:50

J17o88s89e46f 21N77o47v93á13k 2642429473409

Jestli problém DS není spíš v tom, že se lidem nechce připlácet za auto, co je vlastně pořád Citroen. Podobně neuspěl VW Phaeton. Infiniti a Lexus na to jdou asi lépe.

+8/0
6.7.2017 12:59

J56o91s68e44f 14N57o40v42á63k 2812839323109

No tyvoe, kamerka napojená na socsítě. Svět potřebuje další informace o každém prdu každého joudy. No ale když bez toho někdo nedokáže žít ...

+9/0
6.7.2017 12:02

J42a59k51u24b 87S97e33k11e51r60a 6636210686185

Dnes se prosavaji auta tzv. uzivatelsky privetiva (pro generaci holobradku), ty zajima SW vybava a ne auto jako takove... Oni nezacibali na socialistickych tragickych autech, tak hodne mladych vlastne ani nevi, co je to mit radost ze nekdy nastartuje, ze dojede, ze musi u rizeni premyslet a nedelaji to asistenti za ne apo :D

+5/0
6.7.2017 12:42

J12i13ř46í 12S72c17h76w80a55c57h 8558384638986

Ten kdo si MPV ponechá ve výrobě tak na tom nakonec může vydělat. Rozumných lidí je sice jen ta "menší polovina" ale ti z MPV na SUV nepřejdou.....

+10/−1
6.7.2017 11:32

T46o52m16á15š 24V20a45l86d52e88r 7763440239

Já rozhodně ne. Ani na tříválcové motory.

+2/0
6.7.2017 13:22

M15i41c15h32a45l 48F37r39ý27d79a 1202249333602

To si u Citroenu opravdu toto myslí??!!

Na vině jsou nejspíš dvě věci: Značka si včas neuvědomila popularitu modelů SUV zejména v prémiovém segmentu a také trochu překvapivě u nejpopulárnějšího modelu DS3 loni nabídla jen druhý facelift místo nové generace. Vyšším prodejům pak samozřejmě nepřispěly ani drobné podivnosti jako třeba to, že u modelu DS4 nejdou stahovat okna v zadních dveřích.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/budoucnost-citroen-0ox-/ak_aktual.aspx?c=A170524_110048_ak_aktual_fdv

Tak to je mi jich skutečně líto...

0/0
6.7.2017 11:10

P14a92v68e58l 43N34e63v97e53č57e96ř57a72l 6252596574350

Nějak mi ty střešní lišty v přední části (je to jako ploché nože) nepřipadají zrovna bezpečné. V případě kontaktu osoby při nehodě by to mohly být "dobré" trhače, ale design především.

0/0
6.7.2017 9:18

J38o92s46e74f 23B52a32b91k25a 3710179352367

Stále je vidět převaha žen mezi návrháři karosérií. Většinou vypadají "vyzdobené" jako háčkované dečky na stůl;-(

+7/0
6.7.2017 7:35

L93i98b86o83r 82S58k29ý27p10a88l75a 7178873562350

Zatím nemám tušení, čím budu jezdit, až moje současná C5 doslouží. Kostitřas nechci, tak možná nebudu jezdit vůbec - možná je toto dlouhodobý cíl...

+5/0
6.7.2017 1:00

V87l74a21d78i68s53l81a31v 85B84u89r49y46š65e28k 1619552727264

sice nevím co to je C5, ale loni jsem kupoval nové auto, už jedenácté a nabídka je skutečně velká, těžko se rozhodovat, u mě je výběr trochu zúžen, protože požaduji německé SUV 4x4 se silným motorem, ale i tak je výběr pestrý, kde jsou ty doby, kdy jsem se rozhodoval mezi škodou 105S a 120L

0/0
6.7.2017 7:38

P63a96v70e87l 41Š11e37d18l37b14a70u67e35r 7958951142495

Vidite, je hezke, ze kazdy chce neco jineho, neni nuda. Ja zase po zkušenostech s německými vecmi snad vseho druhu uz od nich nekoupím nic slozitejsiho, nez je hadrova panenka, at nemam starosti s funkcnosti a opravami... Svet je pestry.

+3/0
6.7.2017 8:13

V59l38a65d82i22s77l10a98v 91B19u82r60y81š36e29k 1439702927384

no vidíte a já po zkušenostech s francouzskými auty, když jsem si myslel, že 10 oprav za první 4 roky provozu jsou běžné přešel na německé vozy, už mám třetí a žádná oprava

+2/0
6.7.2017 8:34

M27i86r79e77k 41G44a54j27e24r 5261646539490

Jestli to znamena kazde 4 roky nove auto, tak nevim, proc nemecke.

0/0
6.7.2017 16:12

V61l78a12d26i16s43l51a28v 69B88u49r91y53š57e55k 1769502347634

měl jsem renaulta megana a ten se sypal už od začátku, když jsem ho vezl z prodejny, tak se projevila první závada, do 4 let a 76 tisíc kilometrů jich bylo snad deset, výměna přední nápravy, zapalovacích cívek, přesuvníku, vodní čerpadlo teklo, bylo to moje poslední francouzké auto

0/0
6.7.2017 19:53

J13i67ř86í 62M79a60t33ě47j 5664604857818

No vidíš a já mám třetího. Se scenicem jsem s minimálními náklady najezdil více než 300 tkm. A další bude zase rencek. Do německého bych nešel ani pod pohrůžkou násilí...

0/0
7.7.2017 0:02

P36e64t43r 97P13e34t12r 8361378508192

tak C5 je mimořádně komfortní auto, a vzhledem k tomu že většina německé produkce jsou kostitřasy a i spousta konkurenčních automobilek nabývá na dojmu, že každý potřebuje řezat zatáčky na okruhu, a ne se opravdu pohodlně se dopravit na místo určení, pak je nabídka skutečně malá.

+5/0
6.7.2017 8:46

V56l96a40d84i87s86l98a49v 72B91u11r50y80š74e25k 1329652817944

my co jsme odchovaní na oltcitech a Š100 a nejsme zhýčkaní mimořádně komfortním C5 si vždycky něco vybereme, v tom máme výhodu, pro mě je třeba ford kuga 2,0 TDCi 4x4 automat docela pohodlný a dopravit se s ním na místo určení mě zatím problém nedělá a to jezdím běžně až do Řecka

0/0
6.7.2017 8:52

T83o67m83á16š 22V36a19l58d51e52r 7483960359

Do Řecka jezdíte na delší dobu než měsíc? Jak dlouho Vám trvá cesta tam?

0/0
6.7.2017 13:33

V61l58a39d64i49s74l45a59v 67B20u22r89y35š24e62k 1339862127464

do Řecka jezdím na dovolenou obvykle dvakrát za rok, když vyjedu ráno kolem páté hodiny, tak kolem sedmé večer už sedím v hospodě v makedonské Gevgelii, druhý den pak tak dvě tři hodinky jízdy na Olympskou riviéru a nebo Chalkidiky, když jsem to jezdil v kuse, tak zhruba 15-17 hodin s přestávkami, je to 1420 km z Brna do Nei pori, ale cesta většinou bez komlikaci, tak 70% po dálnici

0/0
6.7.2017 20:01

T53o42m66á50š 72V90a27l58d77e38r 7563960349

Díky za odpověď. Pro mne je to štreka. Asi bych se cestou někde zapomněl :-)

0/0
7.7.2017 11:54

J94i75ř87í 31S44c60h82w89a46c44h 8258574708256

ta pohodlnost hydropneumatiky je jejich majiteli hrubě přeceňována a to její "vynášení do nebes" je mi už k smíchu.

U těch údajných kostitřasů se nehoupu jak na moři a tam kam auto pošlu, tam hned jede a ne jako když otočím kormidlem na "opilém korábu" chvíli trnu, jestli vůbec zareaguje.....

0/0
6.7.2017 11:22

J86o22s56e34f 64N49o11v52a92k 5938182666728

Obojí má něco do sebe. C5 jsem si pořídil právě kvůli té vámi zatracované vlastnosti. Podobnou službu odvedou i měchy u komkurence. Jen ta údržba - C5 po 200kkm výměna dvou koulí se servisem za 6k, u Audi to. yjde na 50 tisíc...

+5/0
6.7.2017 13:24

L31i26b67o31r 21S22k86ý94p58a35l41a 7888353282560

Nejsem si jistý, jestli jste opravdového Citroëna někdy řídil. Já osobně jsem nedávno byl nucen absolvovat 2x600km v Rapidu - z toho jsem se léčil několik dní, kdy mě bolela záda a krk. A upřímně - to už stopětka, kterou jsem kdysi jezdil, byla pohodlnější.

+1/0
6.7.2017 22:15

P17e96t51r 92P11e74t40r 8451318148902

Mám stejné zkušenosti s Oktávkou a Superbem, naštěstí cesta byla vždy jen do 2x200km ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek.

0/0
7.7.2017 13:50

J56i33ř51í 82S93c23h77w86a60c72h 8778234138446

nj asi cca milon řidičů každým rokem jsou na sado-maso.....;-D

0/0
7.7.2017 21:22

P82e30t37r 85P25e45t38r 8311548448942

Tak vidlákům, kteří byli zvyklí jezdit se žigulem po polňačkách to jistě stačit bude.

0/0
8.7.2017 12:04

J52i24ř64í 96S89c79h46w26a29c64h 8638524758416

tak tu "upřímnost" jste tou poslední větou povýšil na totální výmysl

Potom nemám důvod věřit ani tomu předešlému....Rv

ono je dobré si to sedadlo taky umět trochu seřídit.....

0/0
7.7.2017 21:20

L20i47b67o82r 38S82k47ý58p27a54l13a 7598163682620

Ještě jedno upřímně: nikdo vás nenutí ve francouzských autech jezdit, ale nemusíte je hanět. Rovněž tak vaše zaujatost pro německá auta nezpůsobí nikdy to, abych si to koupil. A prvky, které na sedadle seřídit nelze, prostě seřídit nelze.

+1/0
7.7.2017 21:38
Foto

B35o77h17u86m50i97l 23P89r70o92c41h95á82z78k29a 9762609544960

A co takhle lehký tančík?

+1/0
6.7.2017 8:59

T34o89m62á71š 15V21a14l65d46e52r 7853300399

pokud požadujete módní karoserii tak není problém výběru. Pokud požadujete klasiku, či něco praktického tak ano. A každý nechce dát přes milion za plechovku. ;-)

0/0
6.7.2017 13:25

P57e66t38r 85P45e87t89r 8281968578952

Ještě Volvo dělá poměrně dost pohodlná auta.

0/0
6.7.2017 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.