Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních crossoverů a SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82i19b41o20r 79M50o62u41č89k82a 1268757255902

nejuspesnejsi model Berlingo prodava se ho 2000ks rocne? to se jako vyplati tu drzet dealerskou sit? 8-o

0/0
7.7.2017 6:24

J73i90ř60í 10S19c96h35w29a52c44h 8418474688766

tak když připočteš pár tisíc od dalších typů Citroenů plus Pažouty....

0/0
7.7.2017 21:10

L48a90d85i67s33l45a12v 60S64t14e35h10l57í58k 6121879665

Ma byt plus samozrejme...

0/0
6.7.2017 23:26

K78a44r63e64l 46V76a55c72h20u56t 9893872749483

Žádná škoda - tak dlouho prznili původně krásné vozy, až to doprznili do podoby těch dnešních prapodivných a myslím, že dost nevzhledných modelů... Chjo! :-(

Není to tak dávno, kdy jsem o Citroenu uvažoval = tak moc se jejich vozy mi líbily.

Jenže - kde ty loňské sněhy jsou??? Rv

+5/−1
6.7.2017 21:37

K13a93r63e51l 91V40a17c91h54u70t 9403942949823

Posledním slušným Mohykánem je C5 - ale - asi brzo zkazí i tu... :-/

0/0
6.7.2017 21:39

L96i76b69o49r 56S73k72ý88p42a83l35a 7488893772710

Nezkazí - už ji nedělají. A poslední řada C5 byla navíc ještě vyráběna ve variantách buď s hydractivem anebo s obyčejnými tlumiči.

0/0
6.7.2017 22:17
Foto

T91o14m74á26š 60B60u54r64a 2484454730435

Pokud jde o technologie, pak s Vámi mohu souhlasit. Ovšen pokud jde o vnější design je dle mého "cépětka" už od své první verze (2005?) stejný paskvil jako ostatní z té doby. Za poslední model, ctící alespoň trochu tradici značky, lze považovat ještě tak možná Xantii. Dál už je to designově úpadek.

Zkuste si schválně vygůglit nějaké starší modely od Citroenů - když ne samotné fantomasovo auto, pak třeba Pallas Athenu, nebo další ....

TO byly Citroeny. Cépětka už je pouze podbízením se tonoucího svému zákazníkovi - nemít na čumáku logo firmy, dala by za mírného šera zaměnit s téměř každým velikostně odpovídajícím modelem konkurence.

+1/0
6.7.2017 23:42

K70a52r18e93l 16N80e59d89o22p78i30l 7478286739404

Koho zajímá Citroen?

+1/−3
6.7.2017 19:18
Foto

T14o31m67á66š 90B26u24r82a 2774364300785

Dnes už sotva někoho.

Ale to se s větší či menší mírou relativizace dá říci o všech francouzských značkách - a koneckonců nejen o nich. Trh (tedy strana nabídky v tomto případě) se přirozenou cestou vyprofiloval a to tak, že je tu jeden evropský a zároveň i celosvětový hegemon (VW) a zbylé drobky paběrkují kdysi slavné a velké značky. To je přirozený běh ekonomického života. V tomto případě dodávám, že bohužel.

+1/−1
6.7.2017 21:37

J32i45ř32í 14M11a20t10ě39j 5274884747418

Tomáši, možná budete překvapen, ale v současností je druhou největší evropskou značkou Renault. A světe div se, Francouzi dokonce koupili německý Opel.

+1/0
7.7.2017 0:08
Foto

T42o19m27á81š 79B34u53r77a 2424864230605

Ano, je tomu tak. Ovšem z čeho by mělo plynout mé překvapení - to je mi záhadou.

0/0
7.7.2017 0:10
Foto

D27u77d17á51k 54V37l35a25d78i60m79í66r 4755553262463

Proč kupovat Citroen za takové peníze a ještě k tomu v tak špatně kvalitě. Místo DS raději Lexus a ještě usetrim. Moc nechápu zákazníky Citroen.

+2/−1
6.7.2017 16:50

R17o73b10e85r41t 91M35a57t17u95l10a 8977119756115

Ten Lexus je, ale tak 10 let starej minimálně co?;-D

+2/0
6.7.2017 18:03

R89o58m18a52n 82M42a92r86t72í61n48e25k 3623580460248

Citroen mame objednaný, měl by dorazit koncem měsíce. To bude radosti.

0/0
6.7.2017 19:08

T13o78m37á40š 34V23a23l74d85e84r 7803930469

Jaký? Berlingo, nebo Cactus?

0/0
8.7.2017 12:53

M40a35r27e77k 83J78a76n27e46č72k63a 1737806233221

Do nedávna jsem ani netušil, jak málo stačí, aby šlo SUV poměrně snadno přes střechu, díky vysokémů těžišti, viz. třeba https://www.youtube.com/watch?v=mnGmIEzayQM a výrobci samozřejmě o tom mlčí. Dokonce při crashteetech je krásně vidět, jak zadek SUV při čenichovce vyletí vždy až neskutečně vysoko a jde hned do strany https://www.youtube.com/watch?v=1r0o9VPyFw0&feature=youtu.be&t=32s

Hlavně, že se v tom každý cítí bezpečně ;-D

0/0
6.7.2017 16:17

P78a52v20e94l 58J58e84ř93á32b48e70k 7641452944777

O menší stabilitě SUV se hovoří od počátků co přišly na trh. A hůř jsou na tom ty, co mají větší světlost.

A navíc pocit bezpečnosti s ohledem na velký počet SUV na silnicích je také úsměvnější.

Naštěstí většina SUV nejsou sporťáky, tak se s nimi jezdí pohodově,. Ale v zatáčkách na klasický osobák nestačí

+1/0
6.7.2017 19:08

V96l57a21d92i36m30í23r 96F84i73b67i47g85e41r 5644761601424

C4 je stará a už to není ono. C3 Aircross se mi líbí. Jsem zvědavý na cenu. Pokud bude akceptovatelná, tak bych do toho asi šel poté co doslouží současné.

0/0
6.7.2017 15:15

T98o61m16á41š 70V97a86l80d49e33r 7543450189

DS 5 by slušel podvozek z C5 s hydropérováním. Kupovat převlečenou C4 skoro za milion je dle mého vyhodit peníze oknem. Ani hybrid na tom nic nezmění. Celkově se zdá, že PSA Citroen pomalu ničí. Dobré benzíny zmizeli. Nahradily je problémové. Tyto naštěstí také mizí, ale bez náhrady. Veliká škoda. Neotřelý design také ustupuje vědě. Přejme Citroenu ať se daří v budoucnu lépe.

+9/0
6.7.2017 13:50

J21o81s50e93f 65N26o68v30á85k 2582389223209

Jestli problém DS není spíš v tom, že se lidem nechce připlácet za auto, co je vlastně pořád Citroen. Podobně neuspěl VW Phaeton. Infiniti a Lexus na to jdou asi lépe.

+8/0
6.7.2017 12:59

J83o90s47e17f 90N83o93v14á12k 2952269893259

No tyvoe, kamerka napojená na socsítě. Svět potřebuje další informace o každém prdu každého joudy. No ale když bez toho někdo nedokáže žít ...

+9/0
6.7.2017 12:02

J49a93k48u49b 73S72e39k38e59r35a 6146890696205

Dnes se prosavaji auta tzv. uzivatelsky privetiva (pro generaci holobradku), ty zajima SW vybava a ne auto jako takove... Oni nezacibali na socialistickych tragickych autech, tak hodne mladych vlastne ani nevi, co je to mit radost ze nekdy nastartuje, ze dojede, ze musi u rizeni premyslet a nedelaji to asistenti za ne apo :D

+5/0
6.7.2017 12:42

J43i72ř78í 75S57c13h58w87a12c89h 8118264638616

Ten kdo si MPV ponechá ve výrobě tak na tom nakonec může vydělat. Rozumných lidí je sice jen ta "menší polovina" ale ti z MPV na SUV nepřejdou.....

+10/−1
6.7.2017 11:32

T24o17m78á54š 77V75a11l29d35e46r 7193640489

Já rozhodně ne. Ani na tříválcové motory.

+2/0
6.7.2017 13:22

M79i55c41h21a12l 10F23r82ý69d39a 1272509423222

To si u Citroenu opravdu toto myslí??!!

Na vině jsou nejspíš dvě věci: Značka si včas neuvědomila popularitu modelů SUV zejména v prémiovém segmentu a také trochu překvapivě u nejpopulárnějšího modelu DS3 loni nabídla jen druhý facelift místo nové generace. Vyšším prodejům pak samozřejmě nepřispěly ani drobné podivnosti jako třeba to, že u modelu DS4 nejdou stahovat okna v zadních dveřích.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/budoucnost-citroen-0ox-/ak_aktual.aspx?c=A170524_110048_ak_aktual_fdv

Tak to je mi jich skutečně líto...

0/0
6.7.2017 11:10

P89a15v46e58l 71N56e75v76e45č27e35ř45a91l 6442426524520

Nějak mi ty střešní lišty v přední části (je to jako ploché nože) nepřipadají zrovna bezpečné. V případě kontaktu osoby při nehodě by to mohly být "dobré" trhače, ale design především.

0/0
6.7.2017 9:18

J38o48s48e19f 18B56a58b89k23a 3620479402477

Stále je vidět převaha žen mezi návrháři karosérií. Většinou vypadají "vyzdobené" jako háčkované dečky na stůl;-(

+7/0
6.7.2017 7:35

L48i37b36o43r 87S39k29ý98p59a91l91a 7138773942930

Zatím nemám tušení, čím budu jezdit, až moje současná C5 doslouží. Kostitřas nechci, tak možná nebudu jezdit vůbec - možná je toto dlouhodobý cíl...

+5/0
6.7.2017 1:00

V76l63a30d48i36s86l73a21v 92B73u80r96y88š10e81k 1429222397144

sice nevím co to je C5, ale loni jsem kupoval nové auto, už jedenácté a nabídka je skutečně velká, těžko se rozhodovat, u mě je výběr trochu zúžen, protože požaduji německé SUV 4x4 se silným motorem, ale i tak je výběr pestrý, kde jsou ty doby, kdy jsem se rozhodoval mezi škodou 105S a 120L

0/0
6.7.2017 7:38

P79a85v18e64l 10Š53e23d32l38b88a55u27e14r 7788621952455

Vidite, je hezke, ze kazdy chce neco jineho, neni nuda. Ja zase po zkušenostech s německými vecmi snad vseho druhu uz od nich nekoupím nic slozitejsiho, nez je hadrova panenka, at nemam starosti s funkcnosti a opravami... Svet je pestry.

+3/0
6.7.2017 8:13

V97l26a90d20i61s62l24a49v 24B57u32r20y58š19e58k 1909482907234

no vidíte a já po zkušenostech s francouzskými auty, když jsem si myslel, že 10 oprav za první 4 roky provozu jsou běžné přešel na německé vozy, už mám třetí a žádná oprava

+2/0
6.7.2017 8:34

M90i55r64e47k 81G72a51j81e14r 5271636919200

Jestli to znamena kazde 4 roky nove auto, tak nevim, proc nemecke.

0/0
6.7.2017 16:12

V47l85a96d23i22s22l69a33v 55B49u60r39y64š98e28k 1399452677234

měl jsem renaulta megana a ten se sypal už od začátku, když jsem ho vezl z prodejny, tak se projevila první závada, do 4 let a 76 tisíc kilometrů jich bylo snad deset, výměna přední nápravy, zapalovacích cívek, přesuvníku, vodní čerpadlo teklo, bylo to moje poslední francouzké auto

0/0
6.7.2017 19:53

J39i70ř81í 54M52a60t52ě37j 5884204427458

No vidíš a já mám třetího. Se scenicem jsem s minimálními náklady najezdil více než 300 tkm. A další bude zase rencek. Do německého bych nešel ani pod pohrůžkou násilí...

0/0
7.7.2017 0:02

P95e93t39r 98P21e33t61r 8761368778532

tak C5 je mimořádně komfortní auto, a vzhledem k tomu že většina německé produkce jsou kostitřasy a i spousta konkurenčních automobilek nabývá na dojmu, že každý potřebuje řezat zatáčky na okruhu, a ne se opravdu pohodlně se dopravit na místo určení, pak je nabídka skutečně malá.

+5/0
6.7.2017 8:46

V67l98a25d86i52s18l51a63v 74B81u94r78y79š75e13k 1529702607694

my co jsme odchovaní na oltcitech a Š100 a nejsme zhýčkaní mimořádně komfortním C5 si vždycky něco vybereme, v tom máme výhodu, pro mě je třeba ford kuga 2,0 TDCi 4x4 automat docela pohodlný a dopravit se s ním na místo určení mě zatím problém nedělá a to jezdím běžně až do Řecka

0/0
6.7.2017 8:52

T41o43m44á17š 25V42a70l69d28e27r 7223160469

Do Řecka jezdíte na delší dobu než měsíc? Jak dlouho Vám trvá cesta tam?

0/0
6.7.2017 13:33

V13l92a38d85i52s45l65a83v 80B67u77r69y24š97e59k 1289452297194

do Řecka jezdím na dovolenou obvykle dvakrát za rok, když vyjedu ráno kolem páté hodiny, tak kolem sedmé večer už sedím v hospodě v makedonské Gevgelii, druhý den pak tak dvě tři hodinky jízdy na Olympskou riviéru a nebo Chalkidiky, když jsem to jezdil v kuse, tak zhruba 15-17 hodin s přestávkami, je to 1420 km z Brna do Nei pori, ale cesta většinou bez komlikaci, tak 70% po dálnici

0/0
6.7.2017 20:01

T16o74m18á21š 33V64a17l70d20e47r 7803440569

Díky za odpověď. Pro mne je to štreka. Asi bych se cestou někde zapomněl :-)

0/0
7.7.2017 11:54

J69i88ř42í 76S81c74h65w27a24c13h 8578624758396

ta pohodlnost hydropneumatiky je jejich majiteli hrubě přeceňována a to její "vynášení do nebes" je mi už k smíchu.

U těch údajných kostitřasů se nehoupu jak na moři a tam kam auto pošlu, tam hned jede a ne jako když otočím kormidlem na "opilém korábu" chvíli trnu, jestli vůbec zareaguje.....

0/0
6.7.2017 11:22

J54o27s71e19f 10N81o91v96a40k 5388842276628

Obojí má něco do sebe. C5 jsem si pořídil právě kvůli té vámi zatracované vlastnosti. Podobnou službu odvedou i měchy u komkurence. Jen ta údržba - C5 po 200kkm výměna dvou koulí se servisem za 6k, u Audi to. yjde na 50 tisíc...

+5/0
6.7.2017 13:24

L87i38b93o73r 43S85k43ý23p54a19l27a 7518623542530

Nejsem si jistý, jestli jste opravdového Citroëna někdy řídil. Já osobně jsem nedávno byl nucen absolvovat 2x600km v Rapidu - z toho jsem se léčil několik dní, kdy mě bolela záda a krk. A upřímně - to už stopětka, kterou jsem kdysi jezdil, byla pohodlnější.

+1/0
6.7.2017 22:15

P87e59t14r 62P69e87t77r 8261918748712

Mám stejné zkušenosti s Oktávkou a Superbem, naštěstí cesta byla vždy jen do 2x200km ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek.

0/0
7.7.2017 13:50

J44i73ř76í 91S12c48h96w56a12c38h 8858184838296

nj asi cca milon řidičů každým rokem jsou na sado-maso.....;-D

0/0
7.7.2017 21:22

P89e94t40r 71P61e90t57r 8281468538512

Tak vidlákům, kteří byli zvyklí jezdit se žigulem po polňačkách to jistě stačit bude.

0/0
8.7.2017 12:04

J77i79ř63í 91S10c60h77w80a67c24h 8988484768276

tak tu "upřímnost" jste tou poslední větou povýšil na totální výmysl

Potom nemám důvod věřit ani tomu předešlému....Rv

ono je dobré si to sedadlo taky umět trochu seřídit.....

0/0
7.7.2017 21:20

L25i13b65o97r 50S59k73ý95p78a50l97a 7818843292230

Ještě jedno upřímně: nikdo vás nenutí ve francouzských autech jezdit, ale nemusíte je hanět. Rovněž tak vaše zaujatost pro německá auta nezpůsobí nikdy to, abych si to koupil. A prvky, které na sedadle seřídit nelze, prostě seřídit nelze.

+1/0
7.7.2017 21:38
Foto

B79o85h55u40m47i59l 69P26r91o19c38h35á40z12k61a 9742959914940

A co takhle lehký tančík?

+1/0
6.7.2017 8:59

T44o74m54á62š 48V12a91l13d83e84r 7513120779

pokud požadujete módní karoserii tak není problém výběru. Pokud požadujete klasiku, či něco praktického tak ano. A každý nechce dát přes milion za plechovku. ;-)

0/0
6.7.2017 13:25

P91e60t54r 44P23e92t46r 8781658428482

Ještě Volvo dělá poměrně dost pohodlná auta.

0/0
6.7.2017 8:41







Najdete na iDNES.cz