Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není to bez rizika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55u12c68i65a12n 72P24a38p49a15z38i92a39n 5864937351305

Náhradní pneumatika by mělal být opět povinná ve výbavě.

0/0
4.6.2017 16:35

A95n83t58o21n43í45n 50S44e57b78e66r22a 7263748200699

Nevím co máta za auta. Ale mně tam vejdou piva, rezerva i bagáž.

Na pivo mám boční přihrádky v kufru. 20 plecháčů se tam vejde.

+1/0
2.6.2017 11:49

R12o55b38i49n 95Ž20i48ž27k40a 2168704186296

Je málo depresivnějších pocitů, než stát nad proraženým ráfkem se sadou na lepení duší :-)

+3/0
1.6.2017 17:08

M41a46r37t23i22n 15J75u45r21e20č60k33a 2183324151121

Ještě tady mohli zmínit ZP apod. pneu, se kterým lze ujet 80km vzdálenost rychlostí 80km/h i bez vzduchu. Omezením je, že správně by auto mělo disponovat čidly tlaku v pneumatikách, jinak by řidič ani nemusel poznat, že je bez vzduchu. ZP pneu je fajn, že člověk se nemusí špinit s rezervou, dojede si do servisu a hotovo.

Osobně jsem však velice rád, že v autě mám plnohodnotnou rezervu. Komu by se chtělo na cestě na dovolenou hledat po cestě pneuservis a utrácet mnohdy za opravu velké peníze.

0/0
30.5.2017 22:09

J22i74n93d67ř89i83c57h 54Š38k19o57p66e27k 4145711370315

stačí si pořídit normální auto, co má normální kufr, takže člověk nemusí pak řešit kousek místa, co zabere plnohodnotná rezerva

+7/0
30.5.2017 20:08

J13i20ř51í 53P98ř20i98b73y57l 7916935148415

Z osmi cest do Řecka jsem při před pěti lety jel poprvé bez rezervy. Zákon schválnosti. Prázdné přední kolo. Pomohla opravná sada. Cestou oprava v pneuservisu. Pardon v Bulharsku v guma servisu. Přesto již jezdím delší trasy s rezervou.

0/0
30.5.2017 19:51

M72i14r46e15k 65G22a13j27e44r 5821916979130

A pomaha to, ze?! Od te doby zase zadny defekt.

+1/0
30.5.2017 20:47

M64a48r57t41i48n 81J38u29r96e79č61k12a 2113754291191

Proč do Řecka přes Bulharsko? Jezdívám přes Srbsko a Makedonii, sice mýto, ale v Řecku jsem za 16-18hodin. Za nejrizikovější místo považuji Srbsko v blízkosti mostů přes Dunaj. Jednou jsem v noci v jediném výmolu ohnul oba pravé disky, přední tak, že když se kolo pootočilo k místu ohnutí disku, tak z pneu utíkal v tomto místu vzduch, takže by mi žádná opravárenská sada nepomohla.

0/0
30.5.2017 22:12

T96o89m52á23š 64V14a20l60d61e91r 7683190869

Vzhledem k provozu bych už kolo nevyměňoval na silnici. Stačilo mi to před 15-ti lety. A to se jezdilo méně než nyní. Mám se rád.

+2/0
30.5.2017 19:18

M30a28r52t49i43n 71N51e42b19e20s64k84ý 7436910527432

No jo, výměna kola je hrdinský čin vhodný jen pro Chucka Norrise a toho servisáka, který vám to přijede za vás udělat....

0/0
31.5.2017 16:09
Foto

J13i89ř92í 92D30v54o39ř77á42k 5975549860948

Podobný systém existuje i pro nákladní auta. Sice neznám cenu ( možná je i levnější, náklaďáky mají vlastní kompresor ), ale dokáže zalepit i průraz 1. cm2. Podmínkou je vytáhnout dotyčný předmět s pneumatiky, což může být problém. Další podmínka je, zjistit to včas. Což třeba na návěsu může být trochu problém. Takže kontrola tlaku v pneu.

Jinak na menší defekty u osobákú celkem solidně fungoval i "sprej " za asi 200 Kč.

0/0
30.5.2017 18:10

M48i79r71e51k 98G78a36j22e68r 5381336859100

Ty run-flat pneu pouze usetri cas a penize za odtah do servisu. Neresi opravu, ale kdyz neni rezerva, tak pomuzou. Kazdy si musi sam rozhodnout, jake ma riziko prorazeni pneumatiky a kolik se mu do techto veci vyplati investovat. Mne nevyplati.

0/0
30.5.2017 17:34

B86ě34l67a 79H71o61r75á56k71o98v75á 1888412899490

Kdo se tu furt ohání jedině plnohodnou rezervou, toho docela lituji pro velmi omezený výběr nového vozu...

0/−1
30.5.2017 15:53

M20i50r88e84k 55G92a38j47e22r 5841636659400

Zalezi, ve ktere kategorii.

+2/0
30.5.2017 17:35

P74e74t65r 16B91á42č29a 8705976695465

řeba Škodavyřadila rezervní kola ze základní výbavy už v roce 2009.

Ta vyradila ze zakladni vybavy vsechno :-P

+9/0
30.5.2017 15:36

M77a39r33e49k 14J81a19n18e39č26k70a 1797536773921

Opravná sada je mnohdy leda k prdu, knoty jsou mnohem lepší, ale zase je to celé pracnější. Nicméně boční průraz pneu nevyřeší ani ty. Problém je taky to, že ne na všechny kola se dělá potřebný rozměr dojezdovky a navíc na některé vozy, jako je 4x4 v automatu nemůžete dát dojezdovku, ale pouze plnohodnotnou rezervu. No a když máte takový vůz s toroidní nádrží na LPG, tak si na kratší vzdálenosti a zmenšování místa v kufru taky rychle rozmyslíte. Na delší vzdálenosti o víkendech, nebo dokonce někde do zahraničí jezdit bez rezervy, už je ale nerozum. Pak jedině sundat kolo, zavolat taxi, nebo někoho stopnout a směr pneuservis ;-D

+2/0
30.5.2017 12:36

P71a48v21e82l 25T16r31u11k81s15a 3923827562223

Vsak presne od toho je asistence..

0/0
30.5.2017 13:19

P29e50t49r 14Č20e54r32m52á34k 9658135769340

Dojezdovka jde dát na cokoliv, automat nebo čtyřkolka na to nemá vliv. Jediný limit skutečně je sehnat správný rozměr.

0/0
30.5.2017 14:06

P48a68v94e31l 87J23e30ř92á18b87e82k 7621252764577

V Rusku stačí najít správnou větev a dobře je za strčit a zašprajcovat

0/0
30.5.2017 16:53

M27i56r30e35k 96G87a87j75e66r 5681976549490

Podival jsem se na rezervu v aute, pak jsem se podival do manualu ke svemu 4x4 v automatu a muzu konstatovat, ze nemate pravdu. Ta rezerva je jen dojezdovka.

+1/0
30.5.2017 17:43

L47u82d18v16í90k 67G61a15j60d27o78š62í62k 2135413674852

Takový teoretický článek.

Defekt jsem měl na pneumatice naposledy před 20 lety a že by silniční kontrola chtěla vidět rezervu se mi v žívotě nestalo. Na STK to technik většinou řeší dotazem: "Poviné vybavení máte v pořádku, žejo?"

U nového auta ovšem vždy volím variantu "plnohodnotná rezerva" obvykle s příplatkem 0,-

0/0
30.5.2017 12:04

P88a42v96e14l 95J13e39ř15á87b45e71k 7121352334427

Tak někdy zkuste auto vytlačit před vrata zahrady.

0/0
30.5.2017 16:55

L72u82d20v98í81k 91G94a62j71d96o10š76í66k 2715923564302

Zajímavé, jak někoho může zmást jeho vlastní představivost. :-)

0/0
31.5.2017 10:52

A89n77t36o10n50í52n 43S52e13b27e54r94a 7583788360849

Já naštěstí mám ještě auto z doby kdy se nešetřilo a mám tam rezervu. Takže jen dofouknout a jede se !

+2/0
30.5.2017 10:38

J16a79r52o14s59l75a90v 35L70e10b14e28d46a 3676219407240

První věc, kterou jsem udělal po pořízení auta s lepicí sadou, byl nákup dojezdového kola a heveru na vrakáči. Potřebných 1500.- Kč jsem ušetřil nekoupením dálniční známky :-)

Na dálnici bych kvůli bezpečnosti volal asistenci, někde v noci v lesích to vyměním během pár minut sám.

+4/0
30.5.2017 10:07

T81o34m98á32š 91C29h48r66a95s63t46n98ý 2141914691243

No nevim, moje zkusenost me usvedcila, ze rezerva to jisti.

Dve pneu minus o ostre obrubniky, jedna minus z autonehody.

Ani v jednom pripade by to sada nevyresila, rezerva to vyresila vzdy. Pivka dam radsi spolujezdci pod nohy.

+1/0
30.5.2017 10:04

M70i85r29e88k 96G54a97j51e64r 5981456349950

Pro ty ridice, kteri najizdi na odbrubniky, protoze nedokazou odhadnout, kde maji kola, je plnohodnotna rezerva nutnosti. Druhou moznosti je najmout si ridice.

0/0
30.5.2017 19:49

J84a90r85o39s23l34a79v 14K91a85d40l84e18c 5941389912311

Neznám nic jednoduššího a rychlejšího, než vyměnit celé kolo a ani nechci...:-P

+11/0
30.5.2017 8:16

J78a40r88o56s59l47a32v 43K69a82d81l43e33c 5551949522811

Navíc za ty prachy mám v kufru plnohodnotné alu kolo...

+3/0
30.5.2017 8:24

P14e76t16r 84K78o21n64í31č84e54k 8434792115265

Kdo si místo rezervy vezme pivo, ten si zaslouží 4 defekty na 4 kilometrech.

+13/0
30.5.2017 8:10

A16n30t85o67n55í76n 45S46e68b52e69r39a 7513468800459

Správně, Bez gumy ani ránu...

+3/0
30.5.2017 12:02

J89a87n 12K14l28i31m16a 7510663740662

Opravná sada nefungovala, teď už jezdím znovu s rezervou.;-)

+2/0
30.5.2017 7:58

R70o15m13a51n 42P53o76l61á56č64e10k 5276169455

Jsem konzerva... Bez rezervy ani ránu a za 10 let se mi to více než vyplatilo...

6 tisic za lepici sadu? To si radši koupím dojezdove ocelové kolo za pulku.... a jsem v klidu...

+11/0
30.5.2017 7:17

P44e34t46r 55D37r74a83p85a93l 3655418753825

ta cifra mě tedy zarazila...takže automobilky místo rezervy za 2-3 dají do auta sadu za 6?

+1/0
30.5.2017 7:28

J93a10r77o29s91l87a15v 40D42u26n20d26a 1623882886260

Ne, automobilky do auta dají sadu, která je vyjde na pár šupů a navíc je lehčí než to kolo.

A tu sadu následně prodávají jako náhradní díl za nekřesťanských 6-7k.

A navíc, když ji člověk použije, nejen že musí dokoupit náplň (originál klidně i přes 2000), ale správně (podle návodu k použití) by měl koupit sadu celou...

+5/0
30.5.2017 7:36

L45u72d81v66í68k 92G83a59j23d91o90š80í76k 2485713744582

Notabene sada má omezenou životnost.

+1/0
30.5.2017 12:07

J58a75k82u37b 71Š22a21f74a12n27d24a 7305917481841

Za 27 let co jezdím autem jsem nepíchl ani jednou. Najezdím ale jen tak 10t ročně. I když dříve jsem najel dalších tak 20t služebně.

+2/0
30.5.2017 7:50

P67e49t31r 83D73r17a88p19a49l 3645368113165

to je relativní, manželka když začala jezdit, tak píchla hned první týden

0/0
30.5.2017 8:03
Foto

M38i91c69h50a60l 66N85a16j60m53a33n 7609173636500

Já měním kolo v průměru tak 3 - 4 do roka. Ale to je dáno tím, že jezdím po stavbách a průmyslových komplexech, kde je plno nástrah (nejlepší jsou texové šrouby do izolace :-().

Takže pro mne je plnohodnotná rezerva jasno volbou - a to ještě mám rezervu letní a zimní....

+1/0
30.5.2017 8:08

M78i63r67e74k 16G32a41j54e64r 5961676699480

Mam to podobne. I kdyz jsem pichnul asi 3x, tak vzdy nejaky hrebik nebo sroubek, takze vzduch utikal tydny. Stacilo zajet do servisu a rezerva me nezajimala.

0/0
30.5.2017 17:45

R36o28m11a69n 15P81o82l42á75č62e62k 5156429345

To Vám závidím...Já mám poslední zářez minulý týden... U Horbachu jsem vzal šroub a kolo bylo do dvou hodin prázdné...

0/0
30.5.2017 23:03

R23o26m69a76n 20P65o20l55á81č89e30k 5776749835

To máte štěstí :-)

0/0
30.5.2017 23:02

R37o71m82a90n 27P59o86l59á83č27e77k 5336319735

Js e

+1/0
30.5.2017 7:15

F25r10a61n42t81i19š24e83k 86M86i12c59h92a53l38i79c91a 8396978545696

Běžně jezdím s lepící sadou. Na dovolenou si ale půjčuji dojezdové kolo. Takže úplně obráceně, než mně radí odborníci.

+2/0
30.5.2017 7:07

R92o71m44a54n 54P73o39l97á90č52e88k 5916939545

Ono i ta sada se může vymstít... Když pichnete o vikendu mimo velká města tak těžko někoho seženete kdo vám ji opravi...

0/0
30.5.2017 7:18

P29e56t47r 68D59r98a49p84a80l 3415348153585

prorazili jsme bočnici gumy, takže sada na nic. Asistentka říká, možná to bude problém, servisy končí v 17 hod., naštěstí měl značkový servis v daním městě do 18, ale byl všední den. O víkendu by to možná bylo na pár hodin

+1/0
30.5.2017 7:27
Foto

M78i90c87h79a78l 60N79a53j64m17a86n 7189783266910

Lepicí sada je fajn, ale jen když si prázdné pneu všimnete včas. A v případě, že máte prázdnou pneu na zadním kole, tak se toho většina řidičů všimne až po několika kilometrech a to už je celá pneumatika v háji a lepicí sada k ničemu.

+6/0
30.5.2017 6:35

P44e97t19r 64D48r34a80p42a32l 3785978153845

kontrola tlaku? "miláčku, už dvacet minut mi tu svítí taková oranžová kontrolka..."

+2/−2
30.5.2017 7:30
Foto

M22i40c20h48a94l 93N47a20j21m73a37n 7219493886220

Ne každé auto má kontrolu tlaku. A pokud jí má (systém snímačů tlaku v každém kole), tak hodně řidičů má snímače jen v originál letních kolech a v zimních kolech na to kašlou......

A pak jsou samozřejmě řidiči, které popisujete a kontrolky a hlášení vytrvale ignorují nebi jim nerozumí.

+3/0
30.5.2017 8:05

P69e39t89r 43N17ě14m85e70c 4755842802777

Bez rezervy doopravdy jen kvuli uspoře místa (kdy je to ale nutné?). Výměna kola se vším všudy do 15 minut, zápor je špinavé ruce (nevozim s sebou rukavice).

0/0
30.5.2017 6:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.