Diskuse k článku

Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní provedení s litrovým tříválcem, pohonem předních kol a manuální převodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e66t73r 39K55r85á34t72k71ý 5589716766251

Vzhledem k tomu jaký je median mezd v cr, se vždy u těchto článků podivuju, kde na to ty lidi berou... Já muž mezi 30-40 lety, s lehce nadprůměrným prijmem (tedy údajná cilovka tohoto auta), co živí rodinu - ženu s detmi na rodičovské, na takové auto nemám ani nahodou.

+12/0
26.5.2017 10:05

D85u68š86a33n 58S75o24c59h14a 9496461723711

Firmy, firmy a zase firmy...staci se podivat na statistiku prodeje soukromym osobam a tam snad vede Hyundai ix20, zadna Octa nebo Superb.

+3/0
26.5.2017 10:07

M59i90c82h41a85l 64R93e42j24z63e41k 5366307335341

Presne a tu octu si pak clovek koupi az ji firma ojede. Nejak nevidim smysl si kupovat nove auto pro soukrome ucely, pokud nenajede aspon 50tis za rok

+2/0
26.5.2017 10:26

J85a10n 27M74a44l73ý 3472982472335

Bohužel dnešní nová auta jsou po zárukách dobrou kasičkou na peníze

0/0
26.5.2017 10:30

J35i80ř31í 90S78e95h93n87a39l 6425178112806

A proc jako ne? Ja mam na autech rocni najezd kolem 20 tisic, kupuju novy a nevidim duvod proc bych to mel delat jinak. Koupim funglovku, 7 let jezdi jako jednicka. Pak se koupi novy, tohle sedmilety se propadne na pozici dvojky kde jezdi dalsich 7 let a to stary olitany do mrte se proda. Prumerne me tedy auta na porizovaci cene rozpocteny do delky zivotnosti prijdou na nejakejch 80 tisic rocne za dve auta, cili necely 4 tisice mesicne za kus. Za ty prachy mam furt jedno paradni a jedno horsi, ale zadny cizi vraky s nejasnym puvodem a pochybnym technickym stavem. Ja zas nevidim smysl kupovat si nejakou olitanou firemni pixlu.

S najezdem to nijak nesouvisi. Bud chci novy auto a mam na nej, pak si ho koupim. Nebo na nej nemam, pak si ho nekoupim.

+5/0
26.5.2017 10:42

J44a70k38u86b 97S26e79k20e82r37a 6956540556215

Taky jsem uvažoval, jestli ojetého střepa s nejistým původem, nebo skromnější funglovku... Po chvíli s kalkulačkou byla volba jasná. Vyhrála funglovka :-)

+3/−2
26.5.2017 11:09

A32n53t55o72n90í65n 65S50e90b55e42r76a 7393158540979

Proč s nejistým? Já si našel ojetinu s jistým původem, plná výbava. U čeho nešlo něco ověřit do toho jsem dal ruce pryč. Mám to 5 let a pohoda.

0/−1
26.5.2017 11:18

J41i54ř88í 15S38e45h12n65a46l 6285128622956

Ale jo, kdyz to auto znate, je to treba sluzebak se kterym jste sam jezdil, tak to je jneco jinyho. Furt ale u ojetiny kupujete stary auto, bez zaruky, s vytlucenym podvozkem, casto ne presne ve specifikaci jakou chcete a navic typicky o generaci starsi model, coz pri tom jak rychle jdou technologie dopredu je taky docela rozdil. Kdyz se dostanete treba ke triletymu autu v perfektnim stavu, jeste to jde. Ale petileta ojetina uz je neco co u me neni plnohodnotny auto a je na urovni toho co jsem oznacil jako tu dvojku. Poridite to levnejc, ale nenamlouvejte si ze mate totez jako kdyz koupite novy auto.

+3/0
26.5.2017 11:28

J93a32k74u97b 84S21e59k42e86r61a 6886580906245

Všechno to byly služebáky 3-5 let staré, s nájezdem cca 100tis, často z DE. Bajka...

Jistější původ byly auta 5-7 staré od soukromých osob, ale nechtěl jsem takhle staré auto.

A kdo tomu rozumí, ví, že do 5ti let prodávají zejména vylítané služebáky jen firmy.

Volba byla jasná

0/0
26.5.2017 11:39

M64a94r42e60k 39M29a37l93ý 1292248491650

Při koupi auta máte na výběr jenom nové auto vs. ojetý střep s nejistým původem? Pokud by to bylo tak, pak vaši volbu chápu...

Ale samozřejmě, tak jednoduché to není, na trhu jsou i slušná ojetá auta, pořízením kterých se dá výrazně ušetřit nebo za stejné peníze si oproti novotině dopřát lepší auto.

0/0
26.5.2017 11:22

J33i21ř11í 82S85e37h29n48a35l 6185248732756

A co kdyz nechcete usetrit, ale chcete proste novou peknou vec? Kdyz si kupujete mobil, jdete taky vybirat do bazaru starej omlacenej a zastaralej? Nejdete, koupite si za dvojnasobek novej, protoze mate i na novej a ty usetreny dva litry vam za to nestojej. S autem je to totez. Jedinej rozdil je ze stoji o dva rady vic, takze ne kazdy na nove ma.

Iluze je i to ze si v ojetine muzu doprat lepsi. Nemuzu. Novy auto je technologicky uplne jinde (zrovna tak jako ten novej mobil proti nekolik let starymu), takze v momente kdy mam nejen na auto, ale i na slusnou vybavu, tak proste totez v ojetine nikdy nedostanu, protoze to pred par lety jeste neexistovalo.

+1/0
26.5.2017 11:36

M18a60r74e66k 55M14a93l77ý 1122248141570

Jistě, pokud nepotřebujete ušetřit a máte na nové, tak koupíte nové auto dle svých preferencí. To je snad pochopitelné a o takové situaci se tady nebavíme.

Bavíme se o tom, že třeba i máte na nvé auto, ale ten rozpočet je nízký a připadá v úvahu třeba auto typu Fabia nebo Dacia nebo prostě něco kolem 300-400 tisíc. Auto, které sice odveze, poslouží, bude noví a se zárukou, ale zdaleka nesplní vaše požadavky na komfortní cestovíní, na velikost, na výkon a pod... to by splnilo nové auto za cenu řekněme 1-1,5 milionu.

Tak co teď? Ustoupíte ze svých nároků nebo koupíte slušnou ojetinu, ve věku 4-5 let, která tyto nároky splní? Já šel druhou cestou, někdo koupí nové, jeho volba...

PS:

Na nový mobil který spňuje moje požadavky mám, takže si jej koupím, stejně tak televizi, atd... Auto je "trochu jiná" cenová kategorie.

0/0
26.5.2017 12:06

J69i21ř47í 41S98e89h23n68a65l 6825648232716

Tak pokud chcete auto za 1-1.5M a mate na to 300-400 tisic, tak se obavam ze ta disporoporce je uz moc velka a dobrou ojetinu budete za ctvrtinu ceny novyho auta shanet tezko. Kdyz to ma bejt za ctvrtinu, uz to bude s velkym najezdem a stary, to uz nebude trilety auto do 100 tisic km. Je to samozrejme vec terminologie. To o cem pisete je podle ceny zrejme 5 let stara premiovka minule generace s najezdem aspon 150 tisic. Volba mezi timhle a rekneme novym Rapidem muze bejt tezka. Jestli novej Rapid nebo petiletej Bavorak za tytez penize teda si vubec nejsem jistej co je lepsi. Tohle muze kazdej videt jinak.

Nicmene furt jeste je moznost koupit si auto ani ne pres mego, ani za 400 ojety nebo i novy. Jeste si muzete koupit auto ktery stoji neco mezi tim. Bude novy, nebude to Dacie nebo Fabie, bude to normalni slusny auto s peknou vybavou a bude stat treba 700 litru a poslouzi z hlediska komfortu a velikosti uplne stejne jako ta premiovka, a z hlediska celkovych nakladu taky nevyjde hur, protoze vydrzi dele a s mensim servisem. Bude pekny, novy, spolehlivy a z dlouhodobyho pohledu nebude drazsi nez ty ojetiny.

Jinak ja na dobrou ojetinu neverim. Dobry auto se neprodava, dobrym autem clovek jezdi :-)

+1/0
26.5.2017 13:18

M21a32r34e78k 23M80a18l15ý 1402898931280

Ano, je možnost koupit si i auto za 700t. Ale prostě můj rozpočet byl max. do 400t a ne 700. Kdybych měl na auto 700t, tak bych vážně uvažoval o novém autě.

0/0
26.5.2017 13:41

L79u54d48ě40k 15J58e54l54í78n91e58k 5277337309600

300-400k? Tak v takové cenové relaci není problém sehnat velmi dobře vybaveného nového kombíka, dost záleží na značce. Ale když překousnete, že to bude třeba Hundál, tak máte třeba i30 kombi, což je už slušně velké auto, v pohodě, navíc s normální motorizací, ne u zde uváděného základu Karoqu, a ještě se dost ušetří. A jistě se najde více vozidel, i třeba ASX od Mitsubishi se do 400k dá pořídit. Takže nevím, nevím, na koho Škoda s tímhle modelem za tu předpokládanou cenu míří. :-/

0/0
26.5.2017 20:12

M54a62r37e76k 61M83a52l85ý 1472208221870

No... v této třídě, co zmiňujete, jde sehnat tak akorát základní model se slabou výbavou. Ja chtěl větší auto, slušný komfort a automat. A to mi opravdu i30 ani podobné auto neposkytne. Za rok jsem najel 50 tisíc, většinou po dálnici...

0/0
26.5.2017 22:51

J51a91k34u45b 41S34e59k89e84r82a 6776710646845

Problém je v tom, že každé auto najede téměř 100% bez poruchy 100tis Km. Pak se z uživatele stává dříve či později donátor servisů. Takže peníze, které ušetřím za super ojetinu, stejně nastrkám časem do servisu.

U nového auta je ta výhoda, že od 1 dne vím, kdo s ním jezdil, kde s ním jezdil, jak s ním jezdil, jak se o něj staral. A veškerý biologický nános v interiéru je můj :-)

+2/0
26.5.2017 11:44

M67a33r79e27k 74M34a67l11ý 1262558221660

Jistě. Člověk, který si kupuje ojeté auto, musí počítat s vyššími náklady na servis než u auta nového. Měl jsem i nová auta i ojetiny a ty ojetiny byly levnější i při potřebě dražšího servisu.

Ale chápu, že někdo prostě ojetinu z principu nekoupí, prostě nechce. Chápu to.

0/0
26.5.2017 12:30

V72l67a35d91i20s63l52a73v 11B68u40r80y46š38e80k 1389352187304

koupí starého ojetého auta nikdo nic neušetří, naopak, stará ojetá auta nekupují lidé proto, aby ušetřili i když si to často myslí, stará ojetá auta kupují proto, protože nemají na nová, taky nekupujete starou ledničku, televizi či pračku abyste ušetřil, prostě na novou nemáte, tak to takhle řešíte, ale ne kvůli úspoře

+1/0
26.5.2017 11:56

M13a27r71e98k 69M17a75l55ý 1372308281210

Ano, ojetiny se kupují proto, že na nové auto člověk nemá, to je samozřejmé. To byl i můj případ... měl jsem rozpočet na auto, mohl jsem si koupit za ty peníze holou novou Octávku, nebo středně vybavenou Fabku nebo třeba Dustera "v plné palbě" a nebo 4-5 let starou ojetinu o dvě třídy výš. Je to každého volba, ja volil ojetinu :-)

0/0
26.5.2017 12:25

J16i69ř17í 65S57e72h38n69a21l 6975958582756

Muzu vedet co konkretne jste poridil?

0/0
26.5.2017 13:20

M22a26r74e11k 32M98a69l45ý 1192838851440

Volvo S80, 2011, D5 (diesel, 5-válec), 151 kW, automat v nejvyšší výbavě + pár drobností. Kupováno vloni jako 5-leté, po prvém majiteli, najeto bylo 142t., pravidelný a ověřitelný autorizovaný servis i s výměnou oleje v automatu (osobně ověřeno). Cena nového 1,5 mil., já koupil za cenu pod 400t.

Za tu cenu jsem mohl mít úplně nejzákladnější Octávku bez výbavy se slabým motorem, nebo Rapida, Fabku - u těchto bych si mohl už pčiplatit za lepší motor nebo stupeň výbavy. A nebo ta Dacia v "plné palbě". Za ten víc než rok jsem s tím najezdil 60t většinou po dálnicích tady a v DE. neumím si představit, že bych to jezdil s autem typu rapid a pod. :-)

Ano, servis je dražší než u nového auta nižší střední třídy. Ale i tak počítám, že za 4-5 let, co si to auto nechám, tak budou celkové náklady srovnatelné, ale s tím, že jsem těch 4-5 let jezdil v neporovnatelně komfortnějším a lepším autě.

Říkáte, že 4-5 let staré auto je už staré a technologicky není na tom tak, jak nová auta? OK, tak mi řekněte, od kdy dává Škoda např. do Rapida (nebo Octávky. když to cenově srovnám) takové věci jako je hlídač mrtvého úhlu, hlídač jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, systém hlídání vzdálenosti od auta před vámi s upozorněním a automatickým bržděním, bi-xenony s natáčením do zatáčky, atd., atd...

+1/0
26.5.2017 13:39

J41i26ř71í 17S45e79h74n41a60l 6645358192186

Do Rapida ne. V trojkovy Octavce muzete tohle vsechno mit uplne v pohode. Ty nataceci bixenony uz byly i v dvojkovy. Asi se v S80 svezete lip nez v Octavce, pokud nema uplne vylagrovanej podvozek nebo tak neco. Je otazka jak dlouho. Kazdy to auto je casovana bomba. To Volvo tika o 5 let dele. Bomba boucha obvykle +- za 7-12 let, zalezi jakou mate kliku. Takze je mozny ze ty Volva spotrebujete dve, za dobu nez byste spotreboval jedno novy auto za dvojnasobnou cenu nez stoji ta ojetina. U Volva snad je sance ze vydrzi trochu dele, i kdyz kdo vi. Kdyby to bylo treba BMW, vydrzi spis mene.

Octavka je pro srovnani s S80 asi blbej priklad. Kdyz to srovnate se Superbem (a ten o moc drazsi nez Octavka neni), tak tam uz to vypada uplne jinak. Svezete se lip nez v tom Volvu, za polovinu toho Volva a s novym autem kterymu ta bomba teprve zacala tikat a v podstate mate jistotu ze hned tak nebouchne a kdyz jo, spravite to za par kacek. Jen do toho na zacatku musite strcit 800 misto 400, ale z dlouhodobyho pohledu to drazsi nebude a horsi uz vubec ne, i kdyz je to za polovinu.

Pokud myslite ze ne, podivejte se na https://www.oeamtc.at/autotouring/auto/elegant-verladen-16164659. A to je fungl nova devadesatka, o generaci starsi S80 by tezko dopadla lepe.

V kazdym pripade preju at vam Volvo dobre slouzi R^

0/0
26.5.2017 14:38

M61a26r28e48k 22M47a68l98ý 1692108951770

No vidíte, takže to 5-leté Volvo není v ničem zaostalé a ani technologicky nijak "staré" auto oproti nové Octávce (+ má navíc ten hlídač mrtvého úhlu, pruhu, upozornění na srážku). Jezdil jsem v dvojkové Octávce shodou okolností stejnou trasu, stejných 50t km ročně a mohu bezpečně říct, že jízda v S80 je určitě (a ne asi) podstatně lepší. A nevím proč by mělo mít vylágrovaný podvozek, S80 je bytelné auto a podvozkové díly nemají vůli ano po 300t km, pokud se nezanedbává údržba.

Já nechtěl srovnávat Octávku a S80, to ani nejde :-) Já jenom říkám, že za cenu nové Octávky žebrák mám S80 v plné výbavě, jak oojetinu, to bylo smyslem mého sdělení.

Vy pořád nechápete, že já měl ropočet max. 400 a ne 700 nebo 800 tisíc :-) Kdybych měl na auto 800, tak si celkem v pohodě vyberu nové auto, Mazda 6 nebo něco podobného. A věřím, že rozdíl oproti S80 za dvojnásobek ceny by nebyl nijak drastický. Ale měl jsem 400 a za to bych koupil leda tak Octávku holobyt bez motoru, bez výbavy a bez všech těch bezpečnostních a technologických vychytávek, u kterých jste tvrdil, že je starší auta nemají v porovnání s novým autem.

0/0
26.5.2017 14:55

J59i77ř53í 15S93e41h68n84a65l 6865378292856

Snad jsem to napsal jasne. Nema vubec nic navic. Trojkova Oktavka fakt tohle vsechno ma. I ty mrtvy uhly, i asistent na jizdni pruhy kterej sam toci volantem, i adaptivni tempomat a protikolizni system, dokonce jeste navic automaticky parkovani. Jen to nema zebrak v zakladu.

To co jsem chtel rict je, ze mezigeneracne se ty auta vyvijej. I ty Volva, i ty oktavky. Rikate ze jste ve dvojkovy oktavce nebyl spokojenej a s Volvem z ty samy doby se to neda srovnavat. S tim naprosto souhlasim. Jenze o generaci novejsi oktavka uz muze mit adaptivni podvozek, ma vetsi rozvor, vetsi kola a je uplne jinde nez ta dvojkova. Totez plati obecne s rozmerama aut, kde nova generace o tridu mensiho auta muze bejt stejne velka, jak v predchozi generaci auto o tridu vejs. Pokud vedle sebe postavite oktavku a S80, tak jsou to auta vzdaleny z principu o tolik, ze to jedna generace nesmaze. Pokud k sobe date auta s mensim rozdilem, (nebo ten rozdil v case bude vic nez 5 let) dopadne to uplne jinak. To ze je auto o tridu vejs jeste neznamena ze to tak zustane naveky, to stary se mezitim zhorsilo (a nerikejte ze treba v tom podvozku po 150 tisicich mate treba tlumice ve stejnym stavu jako kdyz byly novy), zatimco novy, i kdyz o tridu niz ma mezitim ty samy technologie, nekdy i ty same rozmery a jeste je vsechno nove.

0/0
26.5.2017 15:48

M34a63r63e42k 13M15a79l93ý 1352908481150

Ano, to je v pořádku, že ta Octavie všechny ty vychytávky má, to nepopírám. Ale právě jsem chtěl zdůraznit, že je má i to Volvo, které je o 5 let starší, takže o nějakém technologickém náskokku nové auto vs ojetina v tomto konkrétním případě nemúže být řeč. Prostě ty auta jsou v tomto ohledu rovnocená.

A je to přesně tak, jak píšete... totiž, že auta sa vyvíjí, Octávka i ta S80 a že se z generace na generaci je ten model lepší a lepší. Ano, to je pravda. A taky je pravda i to, co píšete dál, že totiž novější auto z "levnějšího" segmentu nemusí být nutně technologicky vyspělejší než 5-letá ojetina z "téměř prémiové vyšší třídy" - a o to mi celou dobu jde. Prostě za určitý rozpočet vybrat auto, které vyhoví a proto se tady bavíme o dvou autech, které dělí dvě třídy - Octávka a S80. protože obě dvě jde sehnat za podobnou cenu, jedno jako nový žebrák a druhé jako ojetinu ve slušné výbavě.

0/0
26.5.2017 17:42

J19i10ř74í 33S27e23h76n59a69l 6765808142416

No. Tak jsem si nasel chvilku a pohledal co to 5 let stary S80 umi. Jestli to dobre chapu, tak lane assistant vam pri opousteni jizdniho pruhu zapipa. Skvely, akorat ze Oktavka umi sama korigovat rizeni a v tom pruhu vas udrzet, i kdyz zkolabujete (v takovem pripade sama zastavi). Na parkovani tam asi mate pipaky, mozna kameru. V Oktavce muzete mit asistent co parkuje uplne sam. Blind spot detect mate, ale ze by to zaroven umelo delat asistent na projizdejici auta pri vyparkovavani pozadu jsem tam taky nikde nenasel. O adaptivnim podvozku taky nikde ani zminka. Mate xenony. OK, ale oktavka uz ma dneska LED. S automatickym clonenim (spojitym, ne ze to prepne). Ono to fakt jde dopredu tak rychle, ze to co se vam jevi jako naprostej luxus uz je prekonany i v celkem obycejnych autech.

V ty elektronice fakt se o generaci starsi auto nechyta na soucasny, i kdyz je o tridu az dve jinde. Coz neznamena ze byste se s nim jeste paradne nesvezl a furt tam mate dost peknejch hracek. Ale na druhou stranu kdyz z toho presednete do soucasnyho auta ktery by tu plnou vybavu melo, nestacite se divit. Jen holt nebude za tech 400, to je jasny.

0/0
26.5.2017 21:27

M75a40r63e56k 32M86a79l36ý 1802818701500

Ano, vývoj jde (běží) hodně rychle a ty vychytávky jsou už dnes docela běžné.

Ale jak píšete, za 400 tisíc to nebude ani náhodou :-)

PS:

Adaptivní tlumiče mám taky.

0/0
26.5.2017 22:33

M23a70r23e94k 45M50a98l23ý 1472428931270

A jinak, nevím od jaké generace má tyto technologie Octavka, ve Volvo se objevují už někdy před 10 lety.

0/0
26.5.2017 22:36

J80a27n 29M20a11l46ý 3502642532455

Myslím, že na špici jsou Dacie.

0/0
26.5.2017 10:34

P13e22t31r 59D83r29a43p68a21l 3765948363965

ne každý živí rodinu a ženskou na mateřské

0/0
26.5.2017 10:16

P32e87t93r 20K62r27á91t71k79ý 5949236566181

Pravda, dnes je trend single, takze mužů mezi 30-40 bez dětí a vlastní rodiny asi bude přibývat a bude to vážně ta cilovka. Třetinu výplaty za bydleni, třetinu do auta, třetinu pro sebe-jako single je to asi realne.

0/0
26.5.2017 10:33

M48a47r42e63k 10M53a31l13ý 1692768531790

Nebo znám i rodinu, kde jsou oba ve věku 30-40, ale už pracují, protože děti měli před třicítkou. Takže třeba ve věku 35 let, když mají oba jen trochu nadprůměrný plat, zaplatit takové auto asi není neřešitelné.

+1/0
26.5.2017 10:55

A95n63t19o34n20í43n 42S61t82ř59í98b33r50s24k67ý 5316578186120

Kdyby někdo švihnul kouzelným proutkem,ať všechny nelegálně koupená auta zmizí z ulice,tak Praha bude poloprázdná.

0/0
26.5.2017 10:58

L68i42b90o56r 63S72k96ý29p86a86l59a 7888333932650

Jaké je to "nelegálně" koupené auto?

0/0
27.5.2017 0:50

V41l23a31d94i35s24l27a92v 97B24u36r98y31š47e69k 1709142467354

já se tomu nepodivuju, já muž mezi 50 a 60 lety s lehce nadprůměrným příjmem si taková auta můžu koupit klidně tři a nic mě to neudělá

0/0
26.5.2017 11:17

T39o22m 73S15l11a32d51e11k 8506158290858

Moc si neumím představit s "lehce nadprůměrným" platem (tzn. do 30 čistého) mít v 55 splacenou hypotéku, našetřeno na důchod a mít navíc ještě cca 2 miliony, jejichž utracení mi "nic neudělá". Při optimistických nákladech na život 10k měsíčně to totiž za 30 let činí jen +-7 milionů...

0/0
26.5.2017 12:40

Z11d14e63n37ě17k 42H34a24n45z36l 6285681618

Prací se na to nevydělá

0/0
26.5.2017 12:52

M96a79r42e50k 83M12a41l71ý 1122148411800

Ale klidně vydělá, jen nesmíte brát průměrnou mzdu. Nebo podnikejte, buďte úspěšný a vyděláte. Brečet nestačí.

0/−1
26.5.2017 23:01

Z85d85e24n82ě80k 53H91a37n31z77l 6755641848

Možná Dalík

0/0
27.5.2017 15:27

M52a31r67e50k 66M18a82l91ý 1412558361470

Když budete jenom brečet a stěžovat si, tak si opravdu moc nepomůžete.

0/0
28.5.2017 10:50

Najdete na iDNES.cz