Diskuse k článku

Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár hodin stát u nabíječky. Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85l34a25s89t22i98m13i68l 62T32e87n92c80e50r 4190350817680

Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.

0/0
4.6.2017 9:35

V18á77c28l22a10v 59H49r95b56e77k 6249496442751

Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.

0/0
31.5.2017 14:10

J29a84n 20D30l57o53u75h43ý 7534549870769

slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit R^

0/0
31.5.2017 16:35

V57á18c49l41a89v 76H33r68b67e50k 6699656752711

To nepopiram ale s jinym zdrojem energie nez je baterie, az ten elektromotor bude pohanet jakykoliv jiny palivovy clanek velikosti krabice od bot s dojezdem tisic km a s moznosti okamziteho nabiti nebo vymeny, vidim budoucnost spise ve vodikovem systemu.

0/0
31.5.2017 17:55

J24i77ř54í 57K80o84c74u78r53e49k 6605414115238

Jediným limitem jsou baterie. Benzínovou nádrž "dobíjíte" energetickým tokem cca 8 MW - tak rychle teče chemická energie uložená v benzínu.

Vodík musíte napřed vyrobit a jestli z NG, tak to můžete na CNG rovnou jezdit.

0/0
31.5.2017 19:53

J10o66s18e62f 46K37o45t71e50l97n96í38k 6747642329791

Máte pravdu, je to přítomnost

0/0
1.6.2017 0:02

V33á78c28l44a52v 18H35r90b17e60k 6419856672501

Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.

0/0
31.5.2017 13:16

J43i60ř12í 68S46c87h27w90a46c40h 8288164518636

1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.

2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.

3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.

+4/0
31.5.2017 14:10

M49a29r52c87e21l 12P15a98v39l42í76k 7221494268259

zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...

0/0
31.5.2017 7:29

J16i19ř38í 29S86c58h77w85a86c52h 8298734338486

takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....;-)

+1/0
31.5.2017 9:07

P84a67v40e67l 19K74u11t51i13l 9660806913659

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

+3/0
30.5.2017 19:06

L73u24k25á26š 23K92m51e61n72t 5869487424870

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

+2/0
30.5.2017 19:06

P47a77v48e30l 40K20u49t35i24l 9260596973569

Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.

Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.

+1/0
30.5.2017 19:20

T73o63m42á31š 89V85a97l20d98e46r 7663210189

Dojezd od 350 do 400 km reálných dává už smysl. Nevím proč zrovna uvádíte 700 km. Souhlasím s cenou. Až bude stát jako normální auto, elektromobil bude mít smysl. Stát může akku pronajímat i se spotřební daní. :-) Jako Renault který také akku pronajímá.

+1/0
30.5.2017 19:27

M34a97r34e68k 17M42a20l44ý 1212678301220

Ano, tento reálný dojezd kolem 350 km už jakýsi smysl dává. Problémem ale je neexistence dostatečné sítě nabíječek, riziko, že tam budu čekat a neúměrná doba nabíjení. No a samozřejmě cena...

0/0
31.5.2017 10:00

J80i81ř80í 65K36o57c14u17r88e93k 6275924645548

A proč by se měl ksakru stát za peníze daňového poplatníka starat o baterie do mobilu?

0/0
31.5.2017 19:46

J37i97ř76í 78S57c35h48w58a38c82h 8978664228526

protože ti nevypouští směs nedýchatelných plynů přímo pod nos. Zkus si domů nebo na pracoviště přinést nabíječku mobilu poháněnou spalovacím motorem a změřit jak dlouho vydržíš v místnosti.;-)

0/0
31.5.2017 22:04

B19o62r56e70k 76T75o61m86i31s 2406513209278

A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.

0/0
30.5.2017 18:17

P62a79v51e98l 67K55u64t33i57l 9860506893539

A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?

Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.

+1/0
30.5.2017 19:37

M60a92r60e50k 24M26a39l51ý 1372468931590

I spalováky mají nezávislé topení a dá se vůz před jízdou zahřát, kabina i motor. Já to třeba ale v autě nikdy neměl, měl jsem benziny a diesely, jezdil jsem i v horách při -25 a nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval. Zase nepřehánějte :-)

0/0
31.5.2017 10:03

R46a10d30e79k 20S35v88o14b74o54d96a 8879670810361

buďte rád, žijete v mírném klimatu, pořádné zimy jste nezažil.

V tomto videu jsou všechny spalováky nepojízdné, kromě... Tesly :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YFLlk-22a4U

0/0
31.5.2017 17:34

B70o24h71u67s96l34a76v 54B81i76n94k51a 1469446718640

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

+3/−3
30.5.2017 18:03

M90i83l27a40n 84N49ě60m88e89c 1265230976776

V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)

0/0
30.5.2017 18:09

L26u64k98á77š 80K66m85e45n62t 5769287604600

Ne je to o tom, že třeba pro Němce je koupě auta v přepočtu za milion to samé jako pro nás koupě auta za 350 tisíc. Proto to u nás nedává moc smysl. Až na tom budeme jako Němci, jako že nikdy nebudeme, pak možná. Ale krom přírodní katastrofy, která Německo smete si nedovedu představit situaci, kdy bychom je ekonomicky dohnali.

+1/0
30.5.2017 19:08

J69i89ř29í 19S74c15h96w37a42c88h 8888114688836

to že je to pro Němce jakože dostupnější neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu mohou koupit úplně totéž co Čech....ta konkurence v Německu je úplně stejná....

a Němce samozřejmě v platech pomalu ale jistě doháníme..... ale je to složitějši, ....asi jako že platy v Brně zřejmě nikdy nedoženou platy v Praze.... ;-)

0/0
1.6.2017 22:28

J77i19ř90í 77S72c25h84w90a56c85h 8768404478436

oprava:

....neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu nemohou koupit úplně totéž co Čech....

0/0
1.6.2017 22:31

J32a12k93u26b 70K11o70s 3516972220524

Lidi nejsou blbí. Dokážou si rychle spočítat že koupě takového auta za tyhle peníze je zatím vyhazování peněz. Až to bude stát polovinu, bude to o něčem jiném.

+1/0
30.5.2017 20:44

M97a22r85c69e78l 31P46a42v33l63í43k 7671594568599

včera večer ma manželka prekvapila so správou z tv - na slovensku je dvojnásobomk BEV ako v čechách, hoci máte prvý nissan LEAF i prvú TESLA-u.

0/0
31.5.2017 7:33

M89a27r91t17i65n 75J92a20n67d63a 7664527683456

milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk

0/0
30.5.2017 17:54

B30o44h50u40s30l23a35v 67B98i49n30k10a 1479376758680

Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.

+4/−1
30.5.2017 18:08

M44a50r57e35k 79M36a11l66ý 1912398721540

No... bohatý je spíš ten, kdo si může dovolit koupit elektromobil za milion, když srovnatelné auto na spalovací pohon může mít za cca. polovinu.

Všechno je to o penězích a lidi nejsou hlupáci, dokáží si spočítat, že EV je dnes opravdu jenom pro pár nadšenců. Ostatně, vždy to tak bylo i v jiných oborech (placatá TV, chytré mobily, notebooky, atd...), takže drtivá většina lidí počká až ta technologie dozraje do použitelného stavu. A jak je vidno v ostatních oborech, pokud ten výrobek za něco stojí, prosadí se i bez dotací.

0/0
31.5.2017 9:58

O86d30s58t31r97a14n56ě94n97ý 26U12ž31i78v62a26t34e25l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.5.2017 17:54

A36l13e48š 33J47a15n44á53č63e88k 3343454336373

Takže na výlet k moři, na vzdálenou chatu to asi moc nebude. Těch 380 km myslí bez klima, topení, bez kopců, svícení apod. :-) Záruka 8 let nebo 160 tkm nevypadá zle, ale zase u klasických aut, když se o ně člověk stará jezdí i po 80 a více letech.

0/0
30.5.2017 17:51

J97a44r71o51m73í33r 92H95l98u14b38e62k 2106960924461

380, to mi nevyjde ani do Brna a zpět. Pokud bude zima a budu musit topit nebo horko a budu musit klimatizovat, tak je dojezd polovina. U benzínu vidím, že mi dochází zdroj energie, takže zastavím u pumpy a za pět minut jedu dál, u tohoto "vynálezu" když vidím, že mi dochází energie, tak musím začít přemýšlet, co si počnu, jestliže nedojedu domů. Nedej Bože mít v tom i malé děti.

+5/−1
30.5.2017 17:31

M55i90c77h38a92l 94P10i12n22d95j64a35k 5983984287417

Tak jasne. Pro vas neni a nebude tento vuz urceny, ani kdyby stal novy 300 tisic. Podle me, si zatim muze elektromobil koupit, nekdo kdo je fanda a nevadi mu dat za nej tolik penez. Protoze pro 95% lidi, je za soucasneho stavu elektromobil naprosto neprakticky a neekonomicky. Az bude cena na urovni benzinovych aut, pak se muzeme bavit o elektromobilu, jako o druhem aute do rodiny treba.

0/0
30.5.2017 23:52

M97a29r19e84k 33M71a48l95ý 1312418131450

Myslím, podle prodejů EV, že EV je momentálně nepoužitelný a nepraktický tak pro 99,9% uživatelů.

0/−1
31.5.2017 10:05

J21i50ř49í 19S53c63h69w92a46c13h 8288224208986

pro 80% uživatelů by byl v pohodě použitelný i praktický. Za nízké prodeje může především cena, takže pro 99% to je neekonomická volba.

+1/0
31.5.2017 10:31

M13a77r12e61k 92M63a92l86ý 1232898521380

Může být... to by se ukázalo, kdyby EV stál stejně jako spalovák, ale měl by ty vlastnosti jako má teď, jestli by to lidi kupovali.

0/0
31.5.2017 10:48

R75a61d53e73k 20S79v83o11b98o43d93a 8129420450161

jen technická - v článku to testovali v teplotách kolem nuly, topili a neomezovali se. Dojezd tam byl stále kolem 360 km. V ideálních podmínkách to má deklarovaných 380 km. Kde berete, že v zimě klesá dojezd na polovinu?

0/0
31.5.2017 14:46

J40a28n 18K75o80t19a70s 9289730842506

Ja bych rekl, ze za to muze Nissan Leaf - prvni rocniky byly se spatnym topenim a mizernou malou baterii. Ten dojezd v zime klesal rapidne. A od te doby se ta predstava o polovicnim dojezdu v zime opakuje, i kdyz se elektromobily za tech par let zlepsily. Staci mit velkou baterii jako v Ampere-e a ani prime elektricke topeni neni uz takovy problem...

0/0
1.6.2017 10:30

J57i12ř45í 76K56o47c75u18r57e38k 6745384365468

Hmm že by klima zvedla spotřebu, to bych věřil. Ale na dvojnásobek, že to nádrž (nebo "nádorž") vyžere za poloviční vzdálenost?

0/0
31.5.2017 19:48

J13i49ř80í 38S92c60h14m89i27d25t 5390743244445

Dokud takové auto nebude stát stejně jako verze se spalovacím motorem, tak z toho žádný trhák nebude;-)

+3/−1
30.5.2017 16:48

M80a46r86e25k 46M72a76l43ý 1302708501420

Já bych klidně i 10-20 procent oproti srovnatelnému spalováku připlatil, pokud by ostatní vlastnosti byly stejné jako u spalováku: dojezd, rychlost nabití a hustota nabíječek.

0/0
31.5.2017 10:07

Z96d51e27n90ě10k 52D93u41f10e71k 2824124378

Když si uvědomím, jak velká a pěkná auta se pohybují po autosalonech s cenovkou kolem 1 000 000,- Kč, tak bohužel lukrativní ekologickou novinku Opelu budu nucen, ač se slzou v oku, odmítnout.;-D

+6/0
30.5.2017 16:27

J22i73ř23í 81S73c36h23m49i34d89t 5660373314445

Já bych zas milion za auto nikdy nedal.

+1/0
30.5.2017 16:49

T94o46m40á65š 77C10h80r85a90s18t52n87ý 2251344881543

Ja jsem sedl do S90 od Volva a ten mega a pul bych za nej dal okamzite.

Jenze ho nemam, tak jsem se tak akorat pomazlil a zas sel ;-(

0/0
31.5.2017 9:38

M23i18l65a80n 50N35ě45m76e51c 1695680556166

Prý "dojezdová úzkost". No, řekl bych, že je úplně jedno, jaký posměšný termín pro to mají dopravní psychologové. Protože fakta stojí tak, že auto, které si musí po ani ne 400 km na pár hodin odpočinout, je v mnoha situacích k ničemu :)

+5/−1
30.5.2017 16:22

D42a73v12i84d 27T14e86r85i62n27g31l 9857854370

Norové a Dánové si myslí opak a proto je kupujou.Urcite to není auto pro oazdeho,kdo denně najezdí 500km,ale 90% Čechu stejne jezdi jen do Kauflandu,do mcDonaldu,nebo Ikei.

+1/−1
30.5.2017 16:37

M45i39l14a66n 67N42ě90m25e63c 1525130396186

A pak třeba jednou za rok do Alp a v tu ránu jsou s takovýmhle zázrakem moderní techniky namydlení.

Takže to má význam leda jako druhé auto do rodiny, které si mohou dovolit třeba ti Vaši Norové a Dánové, ale většina zdejších rodin ne.

+2/0
30.5.2017 17:04

J60i76ř48í 56S24c93h58w54a78c48h 8308574908966

to jakože nikdo, kdo nemá auto se do Alp nedostane?

to jakože, kdo auto má, tak s ním musí jet jednou za rok do Alp?

0/−3
30.5.2017 17:17

Najdete na iDNES.cz