Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár hodin stát u nabíječky. Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54l13a87s65t50i31m21i87l 85T81e83n59c91e40r 4920490807660

Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.

0/0
4.6.2017 9:35

V20á31c78l85a35v 93H10r72b76e18k 6119766552641

Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.

0/0
31.5.2017 14:10

J34a83n 30D45l94o20u49h62ý 7124709120899

slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit R^

0/0
31.5.2017 16:35

V64á54c46l67a19v 35H36r27b86e45k 6579676772931

To nepopiram ale s jinym zdrojem energie nez je baterie, az ten elektromotor bude pohanet jakykoliv jiny palivovy clanek velikosti krabice od bot s dojezdem tisic km a s moznosti okamziteho nabiti nebo vymeny, vidim budoucnost spise ve vodikovem systemu.

0/0
31.5.2017 17:55

J65i77ř53í 13K85o19c35u28r34e17k 6205574535708

Jediným limitem jsou baterie. Benzínovou nádrž "dobíjíte" energetickým tokem cca 8 MW - tak rychle teče chemická energie uložená v benzínu.

Vodík musíte napřed vyrobit a jestli z NG, tak to můžete na CNG rovnou jezdit.

0/0
31.5.2017 19:53

J26o56s29e18f 83K44o38t55e35l19n97í74k 6497372769871

Máte pravdu, je to přítomnost

0/0
1.6.2017 0:02

V36á62c66l11a54v 71H19r97b83e92k 6649466292381

Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.

0/0
31.5.2017 13:16

J57i61ř80í 65S11c40h26w48a83c43h 8648204518446

1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.

2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.

3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.

+4/0
31.5.2017 14:10

M15a21r69c96e50l 45P80a57v89l52í25k 7541474318339

zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...

0/0
31.5.2017 7:29

J90i79ř91í 35S96c61h45w92a82c36h 8468714868776

takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....;-)

+1/0
31.5.2017 9:07

P33a45v44e29l 73K91u72t32i66l 9940826573109

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

+3/0
30.5.2017 19:06

L71u38k50á55š 92K93m24e92n63t 5719837544820

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

+2/0
30.5.2017 19:06

P69a27v85e69l 14K73u92t78i66l 9170806343729

Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.

Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.

+1/0
30.5.2017 19:20

T39o60m67á22š 96V52a49l61d73e64r 7423790539

Dojezd od 350 do 400 km reálných dává už smysl. Nevím proč zrovna uvádíte 700 km. Souhlasím s cenou. Až bude stát jako normální auto, elektromobil bude mít smysl. Stát může akku pronajímat i se spotřební daní. :-) Jako Renault který také akku pronajímá.

+1/0
30.5.2017 19:27

M76a72r84e68k 72M59a74l90ý 1322558461950

Ano, tento reálný dojezd kolem 350 km už jakýsi smysl dává. Problémem ale je neexistence dostatečné sítě nabíječek, riziko, že tam budu čekat a neúměrná doba nabíjení. No a samozřejmě cena...

0/0
31.5.2017 10:00

J89i19ř63í 30K14o30c68u30r29e64k 6625354505748

A proč by se měl ksakru stát za peníze daňového poplatníka starat o baterie do mobilu?

0/0
31.5.2017 19:46

J41i15ř31í 94S61c52h89w60a95c30h 8928964438316

protože ti nevypouští směs nedýchatelných plynů přímo pod nos. Zkus si domů nebo na pracoviště přinést nabíječku mobilu poháněnou spalovacím motorem a změřit jak dlouho vydržíš v místnosti.;-)

0/0
31.5.2017 22:04

B59o81r16e15k 30T25o16m42i84s 2406683439728

A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.

0/0
30.5.2017 18:17

P58a34v21e19l 59K28u97t27i69l 9690366923929

A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?

Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.

+1/0
30.5.2017 19:37

M16a39r22e43k 36M17a86l47ý 1702468581570

I spalováky mají nezávislé topení a dá se vůz před jízdou zahřát, kabina i motor. Já to třeba ale v autě nikdy neměl, měl jsem benziny a diesely, jezdil jsem i v horách při -25 a nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval. Zase nepřehánějte :-)

0/0
31.5.2017 10:03

R14a35d67e97k 29S89v35o27b79o40d35a 8839210430781

buďte rád, žijete v mírném klimatu, pořádné zimy jste nezažil.

V tomto videu jsou všechny spalováky nepojízdné, kromě... Tesly :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YFLlk-22a4U

0/0
31.5.2017 17:34

B44o13h89u22s79l21a37v 19B75i30n51k13a 1619566358870

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

+3/−3
30.5.2017 18:03

M86i62l60a54n 91N39ě29m49e78c 1105750236756

V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)

0/0
30.5.2017 18:09

L14u38k31á92š 37K51m44e80n34t 5779457764250

Ne je to o tom, že třeba pro Němce je koupě auta v přepočtu za milion to samé jako pro nás koupě auta za 350 tisíc. Proto to u nás nedává moc smysl. Až na tom budeme jako Němci, jako že nikdy nebudeme, pak možná. Ale krom přírodní katastrofy, která Německo smete si nedovedu představit situaci, kdy bychom je ekonomicky dohnali.

+1/0
30.5.2017 19:08

J91i77ř76í 85S73c70h53w51a47c30h 8598884858156

to že je to pro Němce jakože dostupnější neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu mohou koupit úplně totéž co Čech....ta konkurence v Německu je úplně stejná....

a Němce samozřejmě v platech pomalu ale jistě doháníme..... ale je to složitějši, ....asi jako že platy v Brně zřejmě nikdy nedoženou platy v Praze.... ;-)

0/0
1.6.2017 22:28

J83i49ř42í 78S45c23h42w71a91c29h 8208334148896

oprava:

....neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu nemohou koupit úplně totéž co Čech....

0/0
1.6.2017 22:31

J17a62k84u25b 76K75o47s 3506722910364

Lidi nejsou blbí. Dokážou si rychle spočítat že koupě takového auta za tyhle peníze je zatím vyhazování peněz. Až to bude stát polovinu, bude to o něčem jiném.

+1/0
30.5.2017 20:44

M15a68r33c65e17l 70P13a51v46l60í40k 7901984108639

včera večer ma manželka prekvapila so správou z tv - na slovensku je dvojnásobomk BEV ako v čechách, hoci máte prvý nissan LEAF i prvú TESLA-u.

0/0
31.5.2017 7:33

M82a29r85t56i75n 49J65a62n44d84a 7454447213196

milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk

0/0
30.5.2017 17:54

B66o42h76u50s51l39a53v 19B16i83n58k16a 1819666398750

Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.

+4/−1
30.5.2017 18:08

M71a84r24e23k 92M28a64l25ý 1262868481150

No... bohatý je spíš ten, kdo si může dovolit koupit elektromobil za milion, když srovnatelné auto na spalovací pohon může mít za cca. polovinu.

Všechno je to o penězích a lidi nejsou hlupáci, dokáží si spočítat, že EV je dnes opravdu jenom pro pár nadšenců. Ostatně, vždy to tak bylo i v jiných oborech (placatá TV, chytré mobily, notebooky, atd...), takže drtivá většina lidí počká až ta technologie dozraje do použitelného stavu. A jak je vidno v ostatních oborech, pokud ten výrobek za něco stojí, prosadí se i bez dotací.

0/0
31.5.2017 9:58

O88d79s71t36r91a41n79ě28n63ý 50U56ž69i19v72a23t11e97l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.5.2017 17:54

A68l66e98š 33J67a22n59á30č96e25k 3483764606343

Takže na výlet k moři, na vzdálenou chatu to asi moc nebude. Těch 380 km myslí bez klima, topení, bez kopců, svícení apod. :-) Záruka 8 let nebo 160 tkm nevypadá zle, ale zase u klasických aut, když se o ně člověk stará jezdí i po 80 a více letech.

0/0
30.5.2017 17:51
Foto

J64a90r47o30m35í22r 31H24l50u85b21e22k 2316380544141

380, to mi nevyjde ani do Brna a zpět. Pokud bude zima a budu musit topit nebo horko a budu musit klimatizovat, tak je dojezd polovina. U benzínu vidím, že mi dochází zdroj energie, takže zastavím u pumpy a za pět minut jedu dál, u tohoto "vynálezu" když vidím, že mi dochází energie, tak musím začít přemýšlet, co si počnu, jestliže nedojedu domů. Nedej Bože mít v tom i malé děti.

+5/−1
30.5.2017 17:31

M30i14c62h27a56l 30P48i81n30d67j21a16k 5933254417507

Tak jasne. Pro vas neni a nebude tento vuz urceny, ani kdyby stal novy 300 tisic. Podle me, si zatim muze elektromobil koupit, nekdo kdo je fanda a nevadi mu dat za nej tolik penez. Protoze pro 95% lidi, je za soucasneho stavu elektromobil naprosto neprakticky a neekonomicky. Az bude cena na urovni benzinovych aut, pak se muzeme bavit o elektromobilu, jako o druhem aute do rodiny treba.

0/0
30.5.2017 23:52

M12a25r91e78k 70M52a86l88ý 1752548261220

Myslím, podle prodejů EV, že EV je momentálně nepoužitelný a nepraktický tak pro 99,9% uživatelů.

0/−1
31.5.2017 10:05

J21i55ř90í 30S75c92h94w43a23c43h 8768444518656

pro 80% uživatelů by byl v pohodě použitelný i praktický. Za nízké prodeje může především cena, takže pro 99% to je neekonomická volba.

+1/0
31.5.2017 10:31

M98a67r10e25k 29M34a54l70ý 1192158461740

Může být... to by se ukázalo, kdyby EV stál stejně jako spalovák, ale měl by ty vlastnosti jako má teď, jestli by to lidi kupovali.

0/0
31.5.2017 10:48

R42a76d27e73k 50S11v14o35b70o74d75a 8899400100301

jen technická - v článku to testovali v teplotách kolem nuly, topili a neomezovali se. Dojezd tam byl stále kolem 360 km. V ideálních podmínkách to má deklarovaných 380 km. Kde berete, že v zimě klesá dojezd na polovinu?

0/0
31.5.2017 14:46

J96a36n 68K48o57t36a15s 9529290882606

Ja bych rekl, ze za to muze Nissan Leaf - prvni rocniky byly se spatnym topenim a mizernou malou baterii. Ten dojezd v zime klesal rapidne. A od te doby se ta predstava o polovicnim dojezdu v zime opakuje, i kdyz se elektromobily za tech par let zlepsily. Staci mit velkou baterii jako v Ampere-e a ani prime elektricke topeni neni uz takovy problem...

0/0
1.6.2017 10:30

J34i90ř67í 50K45o84c83u10r59e27k 6265494925758

Hmm že by klima zvedla spotřebu, to bych věřil. Ale na dvojnásobek, že to nádrž (nebo "nádorž") vyžere za poloviční vzdálenost?

0/0
31.5.2017 19:48

J39i25ř93í 34S90c19h84m29i13d57t 5430503664885

Dokud takové auto nebude stát stejně jako verze se spalovacím motorem, tak z toho žádný trhák nebude;-)

+3/−1
30.5.2017 16:48

M48a37r34e96k 84M88a75l22ý 1672298381900

Já bych klidně i 10-20 procent oproti srovnatelnému spalováku připlatil, pokud by ostatní vlastnosti byly stejné jako u spalováku: dojezd, rychlost nabití a hustota nabíječek.

0/0
31.5.2017 10:07

Z16d39e49n13ě80k 85D74u71f27e21k 2204284388

Když si uvědomím, jak velká a pěkná auta se pohybují po autosalonech s cenovkou kolem 1 000 000,- Kč, tak bohužel lukrativní ekologickou novinku Opelu budu nucen, ač se slzou v oku, odmítnout.;-D

+6/0
30.5.2017 16:27

J78i74ř15í 86S20c16h94m28i94d61t 5310913284645

Já bych zas milion za auto nikdy nedal.

+1/0
30.5.2017 16:49

T13o98m27á56š 74C94h10r13a54s78t10n76ý 2571744931703

Ja jsem sedl do S90 od Volva a ten mega a pul bych za nej dal okamzite.

Jenze ho nemam, tak jsem se tak akorat pomazlil a zas sel ;-(

0/0
31.5.2017 9:38

M37i27l16a68n 15N23ě69m34e57c 1225430716206

Prý "dojezdová úzkost". No, řekl bych, že je úplně jedno, jaký posměšný termín pro to mají dopravní psychologové. Protože fakta stojí tak, že auto, které si musí po ani ne 400 km na pár hodin odpočinout, je v mnoha situacích k ničemu :)

+5/−1
30.5.2017 16:22

D77a27v20i61d 30T71e72r10i63n45g32l 9377744300

Norové a Dánové si myslí opak a proto je kupujou.Urcite to není auto pro oazdeho,kdo denně najezdí 500km,ale 90% Čechu stejne jezdi jen do Kauflandu,do mcDonaldu,nebo Ikei.

+1/−1
30.5.2017 16:37

M36i86l42a58n 29N33ě33m33e14c 1855590596886

A pak třeba jednou za rok do Alp a v tu ránu jsou s takovýmhle zázrakem moderní techniky namydlení.

Takže to má význam leda jako druhé auto do rodiny, které si mohou dovolit třeba ti Vaši Norové a Dánové, ale většina zdejších rodin ne.

+2/0
30.5.2017 17:04

J38i91ř98í 61S61c37h91w75a60c89h 8248364138316

to jakože nikdo, kdo nemá auto se do Alp nedostane?

to jakože, kdo auto má, tak s ním musí jet jednou za rok do Alp?

0/−3
30.5.2017 17:17







Najdete na iDNES.cz