Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár hodin stát u nabíječky. Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l89a30s40t67i27m62i51l 49T96e27n34c86e14r 4440960857390

Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.

0/0
4.6.2017 9:35

V83á89c16l77a81v 40H76r82b96e84k 6639136682431

Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.

0/0
31.5.2017 14:10

J36a88n 27D14l71o70u82h55ý 7634449810729

slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit R^

0/0
31.5.2017 16:35

V98á94c90l81a92v 73H25r13b50e92k 6749946582521

To nepopiram ale s jinym zdrojem energie nez je baterie, az ten elektromotor bude pohanet jakykoliv jiny palivovy clanek velikosti krabice od bot s dojezdem tisic km a s moznosti okamziteho nabiti nebo vymeny, vidim budoucnost spise ve vodikovem systemu.

0/0
31.5.2017 17:55

J56i70ř41í 97K48o80c62u89r44e69k 6985714355128

Jediným limitem jsou baterie. Benzínovou nádrž "dobíjíte" energetickým tokem cca 8 MW - tak rychle teče chemická energie uložená v benzínu.

Vodík musíte napřed vyrobit a jestli z NG, tak to můžete na CNG rovnou jezdit.

0/0
31.5.2017 19:53

J82o29s55e34f 15K82o44t85e11l13n20í47k 6107282509601

Máte pravdu, je to přítomnost

0/0
1.6.2017 0:02

V92á67c61l24a10v 50H57r25b62e29k 6819636352901

Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.

0/0
31.5.2017 13:16

J19i66ř70í 42S82c93h68w69a22c24h 8668554668306

1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.

2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.

3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.

+4/0
31.5.2017 14:10

M60a47r62c22e38l 51P12a46v57l35í61k 7351134918159

zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...

0/0
31.5.2017 7:29

J32i28ř18í 93S90c45h49w15a27c33h 8808904798526

takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....;-)

+1/0
31.5.2017 9:07

P94a67v43e29l 96K77u10t16i52l 9220336543619

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

+3/0
30.5.2017 19:06

L41u19k17á78š 12K62m46e93n15t 5729647304800

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

+2/0
30.5.2017 19:06

P54a29v38e40l 47K70u58t51i88l 9900416383359

Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.

Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.

+1/0
30.5.2017 19:20

T90o97m78á15š 84V49a38l14d39e97r 7483310279

Dojezd od 350 do 400 km reálných dává už smysl. Nevím proč zrovna uvádíte 700 km. Souhlasím s cenou. Až bude stát jako normální auto, elektromobil bude mít smysl. Stát může akku pronajímat i se spotřební daní. :-) Jako Renault který také akku pronajímá.

+1/0
30.5.2017 19:27

M53a84r47e31k 12M23a47l51ý 1572718751150

Ano, tento reálný dojezd kolem 350 km už jakýsi smysl dává. Problémem ale je neexistence dostatečné sítě nabíječek, riziko, že tam budu čekat a neúměrná doba nabíjení. No a samozřejmě cena...

0/0
31.5.2017 10:00

J50i74ř12í 71K50o76c78u52r20e64k 6665884305338

A proč by se měl ksakru stát za peníze daňového poplatníka starat o baterie do mobilu?

0/0
31.5.2017 19:46

J35i25ř51í 56S80c16h22w93a85c20h 8298854768936

protože ti nevypouští směs nedýchatelných plynů přímo pod nos. Zkus si domů nebo na pracoviště přinést nabíječku mobilu poháněnou spalovacím motorem a změřit jak dlouho vydržíš v místnosti.;-)

0/0
31.5.2017 22:04

B85o77r29e31k 73T64o19m46i66s 2626613289948

A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.

0/0
30.5.2017 18:17

P20a62v85e95l 26K97u76t96i95l 9930756643629

A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?

Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.

+1/0
30.5.2017 19:37

M20a64r63e81k 84M72a82l91ý 1742908421910

I spalováky mají nezávislé topení a dá se vůz před jízdou zahřát, kabina i motor. Já to třeba ale v autě nikdy neměl, měl jsem benziny a diesely, jezdil jsem i v horách při -25 a nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval. Zase nepřehánějte :-)

0/0
31.5.2017 10:03

R33a20d85e68k 62S88v37o85b94o59d17a 8889930310191

buďte rád, žijete v mírném klimatu, pořádné zimy jste nezažil.

V tomto videu jsou všechny spalováky nepojízdné, kromě... Tesly :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YFLlk-22a4U

0/0
31.5.2017 17:34

B79o96h91u11s63l68a62v 98B55i64n80k89a 1779366298290

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

+3/−3
30.5.2017 18:03

M29i92l71a16n 22N17ě44m16e65c 1895680136136

V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)

0/0
30.5.2017 18:09

L74u69k60á74š 92K85m10e73n37t 5739397344630

Ne je to o tom, že třeba pro Němce je koupě auta v přepočtu za milion to samé jako pro nás koupě auta za 350 tisíc. Proto to u nás nedává moc smysl. Až na tom budeme jako Němci, jako že nikdy nebudeme, pak možná. Ale krom přírodní katastrofy, která Německo smete si nedovedu představit situaci, kdy bychom je ekonomicky dohnali.

+1/0
30.5.2017 19:08

J30i86ř72í 21S11c66h75w40a23c26h 8868184118446

to že je to pro Němce jakože dostupnější neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu mohou koupit úplně totéž co Čech....ta konkurence v Německu je úplně stejná....

a Němce samozřejmě v platech pomalu ale jistě doháníme..... ale je to složitějši, ....asi jako že platy v Brně zřejmě nikdy nedoženou platy v Praze.... ;-)

0/0
1.6.2017 22:28

J90i35ř21í 93S64c59h34w85a14c15h 8958914368556

oprava:

....neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu nemohou koupit úplně totéž co Čech....

0/0
1.6.2017 22:31

J91a54k63u47b 51K91o30s 3716942640324

Lidi nejsou blbí. Dokážou si rychle spočítat že koupě takového auta za tyhle peníze je zatím vyhazování peněz. Až to bude stát polovinu, bude to o něčem jiném.

+1/0
30.5.2017 20:44

M92a72r88c57e81l 51P73a57v94l74í62k 7421184788109

včera večer ma manželka prekvapila so správou z tv - na slovensku je dvojnásobomk BEV ako v čechách, hoci máte prvý nissan LEAF i prvú TESLA-u.

0/0
31.5.2017 7:33

M77a25r80t75i28n 74J20a83n84d59a 7784457263806

milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk

0/0
30.5.2017 17:54

B72o94h69u87s11l91a69v 75B13i61n41k47a 1969616928580

Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.

+4/−1
30.5.2017 18:08

M46a83r47e72k 75M48a94l75ý 1892228191870

No... bohatý je spíš ten, kdo si může dovolit koupit elektromobil za milion, když srovnatelné auto na spalovací pohon může mít za cca. polovinu.

Všechno je to o penězích a lidi nejsou hlupáci, dokáží si spočítat, že EV je dnes opravdu jenom pro pár nadšenců. Ostatně, vždy to tak bylo i v jiných oborech (placatá TV, chytré mobily, notebooky, atd...), takže drtivá většina lidí počká až ta technologie dozraje do použitelného stavu. A jak je vidno v ostatních oborech, pokud ten výrobek za něco stojí, prosadí se i bez dotací.

0/0
31.5.2017 9:58

J39a78r45o35s91l83a98v 14P73e41l26d18a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.5.2017 17:54

A33l73e63š 49J37a31n23á27č34e47k 3743414716493

Takže na výlet k moři, na vzdálenou chatu to asi moc nebude. Těch 380 km myslí bez klima, topení, bez kopců, svícení apod. :-) Záruka 8 let nebo 160 tkm nevypadá zle, ale zase u klasických aut, když se o ně člověk stará jezdí i po 80 a více letech.

0/0
30.5.2017 17:51
Foto

J41a77r29o79m75í90r 14H40l96u67b36e48k 2626970564281

380, to mi nevyjde ani do Brna a zpět. Pokud bude zima a budu musit topit nebo horko a budu musit klimatizovat, tak je dojezd polovina. U benzínu vidím, že mi dochází zdroj energie, takže zastavím u pumpy a za pět minut jedu dál, u tohoto "vynálezu" když vidím, že mi dochází energie, tak musím začít přemýšlet, co si počnu, jestliže nedojedu domů. Nedej Bože mít v tom i malé děti.

+5/−1
30.5.2017 17:31

M27i30c74h23a98l 21P98i66n53d76j93a83k 5493634467727

Tak jasne. Pro vas neni a nebude tento vuz urceny, ani kdyby stal novy 300 tisic. Podle me, si zatim muze elektromobil koupit, nekdo kdo je fanda a nevadi mu dat za nej tolik penez. Protoze pro 95% lidi, je za soucasneho stavu elektromobil naprosto neprakticky a neekonomicky. Az bude cena na urovni benzinovych aut, pak se muzeme bavit o elektromobilu, jako o druhem aute do rodiny treba.

0/0
30.5.2017 23:52

M84a60r16e78k 33M97a49l21ý 1772368161370

Myslím, podle prodejů EV, že EV je momentálně nepoužitelný a nepraktický tak pro 99,9% uživatelů.

0/−1
31.5.2017 10:05

J10i73ř33í 65S98c17h27w98a27c72h 8378424208746

pro 80% uživatelů by byl v pohodě použitelný i praktický. Za nízké prodeje může především cena, takže pro 99% to je neekonomická volba.

+1/0
31.5.2017 10:31

M13a81r16e64k 75M59a93l50ý 1872568281330

Může být... to by se ukázalo, kdyby EV stál stejně jako spalovák, ale měl by ty vlastnosti jako má teď, jestli by to lidi kupovali.

0/0
31.5.2017 10:48

R30a76d18e96k 86S91v83o97b91o30d20a 8939760310641

jen technická - v článku to testovali v teplotách kolem nuly, topili a neomezovali se. Dojezd tam byl stále kolem 360 km. V ideálních podmínkách to má deklarovaných 380 km. Kde berete, že v zimě klesá dojezd na polovinu?

0/0
31.5.2017 14:46

J29a10n 56K28o94t13a30s 9269420562116

Ja bych rekl, ze za to muze Nissan Leaf - prvni rocniky byly se spatnym topenim a mizernou malou baterii. Ten dojezd v zime klesal rapidne. A od te doby se ta predstava o polovicnim dojezdu v zime opakuje, i kdyz se elektromobily za tech par let zlepsily. Staci mit velkou baterii jako v Ampere-e a ani prime elektricke topeni neni uz takovy problem...

0/0
1.6.2017 10:30

J76i22ř86í 22K27o14c42u78r39e18k 6125404805538

Hmm že by klima zvedla spotřebu, to bych věřil. Ale na dvojnásobek, že to nádrž (nebo "nádorž") vyžere za poloviční vzdálenost?

0/0
31.5.2017 19:48

J43i28ř54í 91S86c38h42m21i40d92t 5920683604255

Dokud takové auto nebude stát stejně jako verze se spalovacím motorem, tak z toho žádný trhák nebude;-)

+3/−1
30.5.2017 16:48

M12a13r43e61k 94M20a79l96ý 1852738251770

Já bych klidně i 10-20 procent oproti srovnatelnému spalováku připlatil, pokud by ostatní vlastnosti byly stejné jako u spalováku: dojezd, rychlost nabití a hustota nabíječek.

0/0
31.5.2017 10:07

Z25d47e22n61ě87k 29D13u84f76e58k 2374384138

Když si uvědomím, jak velká a pěkná auta se pohybují po autosalonech s cenovkou kolem 1 000 000,- Kč, tak bohužel lukrativní ekologickou novinku Opelu budu nucen, ač se slzou v oku, odmítnout.;-D

+6/0
30.5.2017 16:27

J24i89ř45í 28S92c52h66m88i39d74t 5940563164305

Já bych zas milion za auto nikdy nedal.

+1/0
30.5.2017 16:49

T10o55m57á53š 38C24h71r90a29s58t51n73ý 2881834821653

Ja jsem sedl do S90 od Volva a ten mega a pul bych za nej dal okamzite.

Jenze ho nemam, tak jsem se tak akorat pomazlil a zas sel ;-(

0/0
31.5.2017 9:38

M74i73l39a46n 15N73ě60m13e42c 1175360476496

Prý "dojezdová úzkost". No, řekl bych, že je úplně jedno, jaký posměšný termín pro to mají dopravní psychologové. Protože fakta stojí tak, že auto, které si musí po ani ne 400 km na pár hodin odpočinout, je v mnoha situacích k ničemu :)

+5/−1
30.5.2017 16:22

D51a64v55i67d 28T57e37r33i29n22g66l 9227934400

Norové a Dánové si myslí opak a proto je kupujou.Urcite to není auto pro oazdeho,kdo denně najezdí 500km,ale 90% Čechu stejne jezdi jen do Kauflandu,do mcDonaldu,nebo Ikei.

+1/−1
30.5.2017 16:37

M93i53l14a68n 82N32ě64m10e65c 1205110556486

A pak třeba jednou za rok do Alp a v tu ránu jsou s takovýmhle zázrakem moderní techniky namydlení.

Takže to má význam leda jako druhé auto do rodiny, které si mohou dovolit třeba ti Vaši Norové a Dánové, ale většina zdejších rodin ne.

+2/0
30.5.2017 17:04

J52i24ř45í 12S76c31h49w63a13c82h 8558414568596

to jakože nikdo, kdo nemá auto se do Alp nedostane?

to jakože, kdo auto má, tak s ním musí jet jednou za rok do Alp?

0/−3
30.5.2017 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.