Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení

Švýcarský autoklub TCS otestoval celkem 12 nosičů na kola za auto. Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře. Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vozil jsem kolo na střešním nosiči. Pravda, bylo pouze jedno. Testoval jsem přitom cca čtyři měsíce spotřebu auta. Rozdíl s jedním kolem na střeše a bez kola jen s příčníky byl cca 0,2-0,4 l nafty. Je ale možné, že se dvěma koly to bude víc.???

0 0
možnosti

Jedna poznámka k tématu vyšší spotřeby při variantách střecha // za auto:

Nejsem si úplně jistý, zda je pravda, co se ve článku uvádí o vyšší spotřebě při kole na střeše. Pochopitelně spotřeba vzroste v obou případech - ať už dáte kolo na střechu nebo za auto.

Četl jsem onehdy jeden článek, kde přímo měřili, o kolik ta spotřeba vzroste - byl to nějaký německý časopis (testované auto byl nějaký kombík mercedes) a paradoxně jim vyšlo, že kolo v držáku za autem zvýšilo spotřebu trochu víc, než kolo na střeše! Nicméně výsledky byly myslím celkem vyrovnané.

Moc se mi to tehdy na první přečtení nezdálo, ale když o tom člověk začne trochu přemýšlet, tak to nějaký smysl dává. Za autem se kolo sice veze "v zákrytu", nicméně i tam vzduch proudí a narušení proudění v těchto místech pozmění obtékání celého auta (tedy i v oblastech před tím kolem). To je jedna a věc a druhá je ta, že v držáku za autem vezete kolo "kolmo ke směru jízdy", a tedy části kola (trubky rámu, pláště) vytváří daleko větší brzdící plochu (účinnou plochu, která musí být obtékaná) než když kolo vezete na střeše. (Pozn. pro šťouraly - tento druhý efekt pravda neplatí tak úplně právě díky tomu prvnímu efektu - třeba zadní kolo-plášť se sice na střeše veze za tím předním, ale obtékané musí být taky... nicméně třeba pro rámové trubky to platí dobře.) Šlo by to asi změřit poměrně přesně v nějakém aerodynamickém tunelu, no a nebo to vyzkoušet v reálu - ovšem s přesným (tedy ne tím z výroby - z dat řídící jednotky) měřičem spotřeby. Což v tom testu snad měli. Samozřejmě tam pak ale hrozí, že změna podmínek (třeba vítr) výsledky toho testu zkreslí.

Každopádně sám jsem si z toho vyvodil to, že upřednostnit držák na tažné oproti držákům na střeše pouze kvůli spotřebě nemá patrně smysl. Nicméně osobně přesto uvažuji o jeho koupi a sice kvůli snazší manipulaci (naložení vyložení kol).

0 0
možnosti

Mám Wjenzeka, česká výroba, soukromník, malá firmička na Ostravsku, a naprostá spokojenost.

0 0
možnosti

Před pěti rokama jsem koupil v Lídlu nosiš na kouli na dvě kola za dva tisíce.Ten samý se prodával v Globusu za čtyři tisíce.Udělal jsem na něm malý zpevnění a jištění na přídavný zámek proti krádeži kola a slouží k plné spokojenosti.Jezdím po celé republice a nedám na něj dopustit.Už bych nosič na střechu nechtěl.Je s tím úplně jiná jízda.

0 0
možnosti

My vozili kola vždy na střeše. Teď máme dva roky SUV a 3 týdny elektrokola, každé váží 30 kg. A fakt to sám na střechu nedám. Takže dnes v 10,00 přebírám Fold 3 od Thule na tažném. Ale když jsem vezl na střeše 2x ten náklad, tak jsem se v zatáčce bál.

0 0
možnosti

Kola do auta a je po problému. Ať je nosič kde chce, po delší jízdě za deště je kolo jak koule špíny.

2 1
možnosti

Bezva rada. Ale jen pokud nemáte třeba děti, nebo když máte dlouhého tranzita......

1 0
možnosti

M90a29r33i96o 69P60e38t35r61ů

13. 6. 2017 12:51

"Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře" .... a následuje reklamní video na nosič Thule na páté dveřeR^

1 0
možnosti

To je jeste v pohode. pred par dny psali ve sportovni sekci o tom, jak Sparta lovi posily ... a v clanku reklama na rybarske potreby :)

1 0
možnosti

Nejmenovaný malý soused z Boleslavy v kombíku - rekord mám 3 lidi, 4 kola plus bagáže a zásoby na týden. Vše uvnitř. :-)

1 0
možnosti

To je solidni. Ale v Somalsku by se tam vlezli vsichni.

0 0
možnosti

Sobi 20 šlo normálně složit do kufru.

2 0
možnosti

To ano, ale zase se na tom nedalo jezdit )))

4 0
možnosti

"...se stoupající rychlostí roste spotřeba exponenciálně." - jak přišel autor na tenhle blábol? Že by další produkt humanitního vzdělání :)

Výkon potřebný na překonání aerodynamického odporu roste s rychlostí zhruba s 3. mocninou. Exponenciální a mocninná funkce je dost něco jiného.

3 0
možnosti

Už několikrát mne zarazilo, že o věcech ryze technických píší lidé bez nejzákladnějšího technického vzdělání, u kterých si nejsem jist, že vůbec mají řidičák.

A pokud ano, netuší, co se děje s jejich autem poté, co otočí klíčkem.

"Novináři" píší nepřehledně, s gramatickými chybami a o něčem, o čem nemají tušení.

Čte to po nich někdo, nebo to jde rovnou ven?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!