Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení

Švýcarský autoklub TCS otestoval celkem 12 nosičů na kola za auto. Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře. Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i39c50h89a46l 72F87r93a15n20k 4203942280427

Vozil jsem kolo na střešním nosiči. Pravda, bylo pouze jedno. Testoval jsem přitom cca čtyři měsíce spotřebu auta. Rozdíl s jedním kolem na střeše a bez kola jen s příčníky byl cca 0,2-0,4 l nafty. Je ale možné, že se dvěma koly to bude víc.???

0/0
16.6.2017 8:35

Z78d74e45n71ě18k 70S74t63o14d36o20l63a 8567171895206

ano, to je možné.

0/0
17.6.2017 10:21

M52a89r11t75i17n 24S78v14o94b98o27d47a 7665287276602

Jedna poznámka k tématu vyšší spotřeby při variantách střecha // za auto:

Nejsem si úplně jistý, zda je pravda, co se ve článku uvádí o vyšší spotřebě při kole na střeše. Pochopitelně spotřeba vzroste v obou případech - ať už dáte kolo na střechu nebo za auto.

Četl jsem onehdy jeden článek, kde přímo měřili, o kolik ta spotřeba vzroste - byl to nějaký německý časopis (testované auto byl nějaký kombík mercedes) a paradoxně jim vyšlo, že kolo v držáku za autem zvýšilo spotřebu trochu víc, než kolo na střeše! Nicméně výsledky byly myslím celkem vyrovnané.

Moc se mi to tehdy na první přečtení nezdálo, ale když o tom člověk začne trochu přemýšlet, tak to nějaký smysl dává. Za autem se kolo sice veze "v zákrytu", nicméně i tam vzduch proudí a narušení proudění v těchto místech pozmění obtékání celého auta (tedy i v oblastech před tím kolem). To je jedna a věc a druhá je ta, že v držáku za autem vezete kolo "kolmo ke směru jízdy", a tedy části kola (trubky rámu, pláště) vytváří daleko větší brzdící plochu (účinnou plochu, která musí být obtékaná) než když kolo vezete na střeše. (Pozn. pro šťouraly - tento druhý efekt pravda neplatí tak úplně právě díky tomu prvnímu efektu - třeba zadní kolo-plášť se sice na střeše veze za tím předním, ale obtékané musí být taky... nicméně třeba pro rámové trubky to platí dobře.) Šlo by to asi změřit poměrně přesně v nějakém aerodynamickém tunelu, no a nebo to vyzkoušet v reálu - ovšem s přesným (tedy ne tím z výroby - z dat řídící jednotky) měřičem spotřeby. Což v tom testu snad měli. Samozřejmě tam pak ale hrozí, že změna podmínek (třeba vítr) výsledky toho testu zkreslí.

Každopádně sám jsem si z toho vyvodil to, že upřednostnit držák na tažné oproti držákům na střeše pouze kvůli spotřebě nemá patrně smysl. Nicméně osobně přesto uvažuji o jeho koupi a sice kvůli snazší manipulaci (naložení vyložení kol).

0/0
15.6.2017 8:17

A20l98e90š 71L33i75s65o43v28s90k75ý 9469628362182

Mám Wjenzeka, česká výroba, soukromník, malá firmička na Ostravsku, a naprostá spokojenost.

0/0
14.6.2017 22:03

J40o86s25e10f 67Š15á26t65a71v60a 2654671236719

Před pěti rokama jsem koupil v Lídlu nosiš na kouli na dvě kola za dva tisíce.Ten samý se prodával v Globusu za čtyři tisíce.Udělal jsem na něm malý zpevnění a jištění na přídavný zámek proti krádeži kola a slouží k plné spokojenosti.Jezdím po celé republice a nedám na něj dopustit.Už bych nosič na střechu nechtěl.Je s tím úplně jiná jízda.

0/0
14.6.2017 20:35

D56a25v46i18d 91H13u45r17k97a 3480293231451

My vozili kola vždy na střeše. Teď máme dva roky SUV a 3 týdny elektrokola, každé váží 30 kg. A fakt to sám na střechu nedám. Takže dnes v 10,00 přebírám Fold 3 od Thule na tažném. Ale když jsem vezl na střeše 2x ten náklad, tak jsem se v zatáčce bál.

0/0
14.6.2017 7:02

P42a87v33e13l 66J41o71n19á17š 5791125279925

Kola do auta a je po problému. Ať je nosič kde chce, po delší jízdě za deště je kolo jak koule špíny.

+2/−1
13.6.2017 21:06

M15i82c34h10a71l 20N96a30j56m43a59n 7989543446140

Bezva rada. Ale jen pokud nemáte třeba děti, nebo když máte dlouhého tranzita......

+1/0
13.6.2017 21:22

P93a78v26e60l 48J90o79n33á82š 5361625109805

To je fakt, děti už odrostly a odmítají s námi kamkoliv jezdit, tedy pokud by to nebyla Havaj. Pak prý by to nějak vydržely...:-)

+1/0
13.6.2017 21:48

P98a46v18e66l 15J73e20ř40á34b73e47k 7561132474217

Moudré děti.

Ještě se otravovat s rodiči v době jejich vzácného volna.

+1/0
13.6.2017 23:40

P41a89v52e67l 85J37o15n22á10š 5851655549235

:-)R^

0/0
14.6.2017 19:00

J12a10n 26D45l56o96u48h57ý 7954519420499

To pak takova bouracka s kolem v aute ( pokud to neni dodavka) je vlastne rovnou smrtak :-D vozeni lyzi v aute je v podstate to same.

0/0
14.6.2017 8:09

P69a93v63e54l 51J23o90n87á42š 5211515469195

Aha, pán ještě neslyšel o uchycení nákladu tak, aby si ani bouračka neškrtla.

0/0
14.6.2017 19:01

M42a94r70i41o 95P66e28t18r65ů 9277313721301

"Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře" .... a následuje reklamní video na nosič Thule na páté dveřeR^

+1/0
13.6.2017 12:51

M21i55c50h72a83l 92N11e34z46v67a20l 9573544434

To je jeste v pohode. pred par dny psali ve sportovni sekci o tom, jak Sparta lovi posily ... a v clanku reklama na rybarske potreby :)

+1/0
13.6.2017 12:55

V52á62c34l69a88v 74P97o46u63s53t85k64a 3540751302

To nic není, mě spíš zajímá kdy konečně opraví ten nesmysl s přesahem 20 cm a maximální šířkou do 2 metrů.

0/0
13.6.2017 13:31

F60r37a45n33t78i91š79e42k 90V48o67p53r18š17á58l12e30k 3479216840644

Nejmenovaný malý soused z Boleslavy v kombíku - rekord mám 3 lidi, 4 kola plus bagáže a zásoby na týden. Vše uvnitř. :-)

+1/0
13.6.2017 12:34

M12i92c61h83a55l 22N18e85z29v96a38l 9553584254

To je solidni. Ale v Somalsku by se tam vlezli vsichni.

0/0
13.6.2017 12:53

J16a82n 21Š31p64a60t82n90ý 2773492176545

daleko vetsi frajerina by bylo - 4 lidi .... tam nemůžete sklopit .... takhle nic moc a ještě musite montovat :))

0/0
13.6.2017 13:28

F38r56a93n83t43i17š63e45k 95V35o52p70r93š46á66l34e15k 3289696250614

A tak dal jsem i pět lidí, šest kol a věci a zásoby na týden ve Francii. Ale tam to byl nejmenovaný velký soused z Itálie. :-)

Ale čtyři lidi a tři kola jsem do té své Okty už dal taky. Pravda, jedno kolo byla 24". ;-)

0/0
13.6.2017 15:28

P57e42t95r 47P35e89t29r 8141298118822

njn akorát pohodlí je v tom horší než s neodpruženým MTB v těžkém terénu.

+1/0
13.6.2017 13:50

M43a47r67t78i39n 34K23ř94í48ž 9943792200567

Sobi 20 šlo normálně složit do kufru.

+2/0
13.6.2017 12:14

O67l59g69a 23Š25í66m72o30v47á 1382757974613

To ano, ale zase se na tom nedalo jezdit )))

+4/0
13.6.2017 12:19

M86a94r80t72i25n 90K15ř51í87ž 9603972970547

Tak na to snad máte to auto, ne?

0/0
13.6.2017 12:26

O74l93g56a 30Š23í62m62o84v89á 1662407584903

Jezdit se dá na spoustě věcí )) a já ráda na všem,

+3/0
13.6.2017 12:29

M14i44c19h22a10l 38N13a40j72m35a98n 7679313636290

Nejraději na koníčku - co? ;-)

0/0
13.6.2017 12:35

O51l26g70a 19Š25í26m21o96v36á 1892187624453

Jak jsem psala, od každého něco....

0/0
13.6.2017 12:37

M97i12c14h23a42l 66N10a11j17m77a47n 7979683516440

Sobi 20 nebylo skládací. Skládací kolo byla Eska.

0/0
13.6.2017 12:28

M31a30r30t55i40n 98K65ř48í50ž 9683482740867

Máte pravdu. Ona jsou si ta kola dost podobná.

0/−1
13.6.2017 12:30

V32i21k85t19o30r 49J93o73h33á94n53e88k 4964284508190

"...se stoupající rychlostí roste spotřeba exponenciálně." - jak přišel autor na tenhle blábol? Že by další produkt humanitního vzdělání :)

Výkon potřebný na překonání aerodynamického odporu roste s rychlostí zhruba s 3. mocninou. Exponenciální a mocninná funkce je dost něco jiného.

+3/0
13.6.2017 12:13

M91a71r26t56i68n 62N15e69b87e16s15k98ý 7456650727732

Už několikrát mne zarazilo, že o věcech ryze technických píší lidé bez nejzákladnějšího technického vzdělání, u kterých si nejsem jist, že vůbec mají řidičák.

A pokud ano, netuší, co se děje s jejich autem poté, co otočí klíčkem.

"Novináři" píší nepřehledně, s gramatickými chybami a o něčem, o čem nemají tušení.

Čte to po nich někdo, nebo to jde rovnou ven?

+1/0
13.6.2017 13:02

M27a34r24t83i66n 61K87ř48í11ž 9493562960357

Kolo jezdí na Vas tuk a šetří peníze. Auto naopak jezdí na peníze a šetří vas tuk. Mam rad své břicho.

+2/0
13.6.2017 12:10

M11a50r11t46i97n 41K75ř76í58ž 9393632580797

Od doby, co mám auto, kolo nepotřebuji. Proč bych měl řešit převážení kola autem?

+4/−4
13.6.2017 12:08

V49i42k42t88o74r 86J38o80h25á78n93e35k 4344354208380

Tak to je příspěvek hodně k věci... Děkujeme, pohodlný plechovkáři, že jste nás tak obohatil.

0/−1
13.6.2017 12:15

J18a66n 23M58a71t61ě15j63k96a 7989660417966

chytrému napověz, hloupého kopni....je jedno přísloví....

+1/−1
13.6.2017 12:24

P50e75t83r 30B17á80č47a 8165676605815

Vitez testu? Podobny kram na auto vubec nedavat a na pumpicku nesedat. R^

+1/−1
13.6.2017 11:55

V20i95k30t35o31r 52J71o16h49á66n29e31k 4954454318770

No jo, zavilý nepřítel cyklistiky Báča aby se neozval se svým "hodnotným" příspěvkem. Posledně jste si nám postěžoval, že se ježdění na kole bojíte proto, že si sedíte na šulínovi a on vám pak nefunguje, dnes jste zase mezi řádky prozradil svou nepříjemnou zkušenost ze sednutí na pumpičku, to se pak není proč divit, že vám cyklistika tak leží v žaludku. Ale chyba cyklistů to není, jen to jen vaše vlastní zlost a mindrák.

+3/−1
13.6.2017 12:20

J79a37n 34M76a86t70ě49j27k38a 7289510147276

tak se snad raději nezůčastňujte této diskuse, když netušíte, k čemu pumpička je..

0/0
13.6.2017 12:27

P38a89v11e98l 61J76o61n64á83š 5381745569945

Jestli si ve správném úhlu sednete na pumpičku, třeba se Vám rozsvítí....

0/0
13.6.2017 21:05

K35a56r82e55l 62H34o71r59á69k 2358409353143

Půjčování/sdílení jízdních kol je na každém rohu, tak proč kolo vozit s sebou?

+1/−6
13.6.2017 11:20

J32a34k80u17b 92S33e30k11e31r37a 6396300966825

Jen v pripade, ze je clovek hobík... Ja a spouta znamych kolo tahat s sebou musi.

0/0
13.6.2017 11:39

A54n26t25o52n94í12n 40S75v24o70b54o71d87a 3794553789292

když máte stavěné kolo na míru, potom opravdu nebudete hledat půjčovnu, raději si ho budete vozit s sebou :-)

+1/0
13.6.2017 11:41

J74a67n 36Š71p38a39t13n31ý 2813322746335

pro toho, kdo ma kolo na popojizdeni, je to urcite cesta, sice pekelne draha, ale cesta. Pro ostatní je to, drive nebo později, skoro jista sebevražda ...

+1/0
13.6.2017 11:42

V34i55k25t42o37r 88J14o53h20á86n39e12k 4904584668460

Přesně, na popojíždění po městě OK, na středně dlouhou trasu hodně výletním tempem většinou taky. Ale na cokoliv jiného nesmysl, z bezpečnostního hlediska i z pohledu komfortu, výkonu atd.

+1/0
13.6.2017 12:23

J47a60n 41M30a75t58ě20j54k38a 7559810867846

že by špatný den ?? pane

0/0
13.6.2017 12:29

J49a73n 29Š18p11a89t45n98ý 2563552526655

když delate situacni vtip, tak by mel alespoň trochu davat smysl ..... ale takto??

0/0
13.6.2017 13:31

L73u74d63v80í95k 69G46a80j46d84o44š70í42k 2125583954152

"...Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení..."

Nepochybně. Má to ovšem malý háček. Musíte mít na autě tažné zařízení, které vás vyjde na 10–20 000 Kč a musíte si ho nechat napsat do techničáku. To poněkud mění pravidla výběru, pokud ho tam už nemáte.

Zároveň pokud se rozhodnete jet na dovolenou s karavanem, tak si takový dražší nosič můžete strčit tak akorát do ... sklepa.

Parkování s tím taky nic moc.

+6/−1
13.6.2017 10:48

M86i97c42h31a66l 35N47a65j81m82a57n 7759103476140

Tu cenu za tažné zařízení jste vzal kde? (Cena i s montáží od 5 000,-)

A jaký je problém si ho nechat zapsat do TP? (chvilka na úřadě a poplatek 50,-).

+1/0
13.6.2017 10:53

L84u77d20v84í44k 89G57a59j22d49o14š12í87k 2845473674862

Asi záleží jaké máte auto. Na mé auto stojí tažné zařízení 17 000 a den strávený na úřadě pro mě představuje další 4 000 Kč.

+3/0
13.6.2017 11:00

O86l13g51a 67Š53í32m51o18v38á 1432407864633

A co to je za auto prosím? Mě ho montovali na A6 před rokem a platila jsem celkově s prací 9000 Kč a jsou i daleko levnější verze, jinak jako jistě velký podnikatel bys měl vědět, že na úřad můžeš poslat kohokoliv s plnou mocí.

+1/0
13.6.2017 11:28







Najdete na iDNES.cz