Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení

Švýcarský autoklub TCS otestoval celkem 12 nosičů na kola za auto. Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře. Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i86c78h15a47l 52F87r56a59n90k 4423432210547

Vozil jsem kolo na střešním nosiči. Pravda, bylo pouze jedno. Testoval jsem přitom cca čtyři měsíce spotřebu auta. Rozdíl s jedním kolem na střeše a bez kola jen s příčníky byl cca 0,2-0,4 l nafty. Je ale možné, že se dvěma koly to bude víc.???

0/0
16.6.2017 8:35

Z59d39e92n13ě40k 38S35t46o11d83o43l97a 8747451445626

ano, to je možné.

0/0
17.6.2017 10:21

M92a98r42t23i91n 50S31v71o50b48o68d50a 7805687316622

Jedna poznámka k tématu vyšší spotřeby při variantách střecha // za auto:

Nejsem si úplně jistý, zda je pravda, co se ve článku uvádí o vyšší spotřebě při kole na střeše. Pochopitelně spotřeba vzroste v obou případech - ať už dáte kolo na střechu nebo za auto.

Četl jsem onehdy jeden článek, kde přímo měřili, o kolik ta spotřeba vzroste - byl to nějaký německý časopis (testované auto byl nějaký kombík mercedes) a paradoxně jim vyšlo, že kolo v držáku za autem zvýšilo spotřebu trochu víc, než kolo na střeše! Nicméně výsledky byly myslím celkem vyrovnané.

Moc se mi to tehdy na první přečtení nezdálo, ale když o tom člověk začne trochu přemýšlet, tak to nějaký smysl dává. Za autem se kolo sice veze "v zákrytu", nicméně i tam vzduch proudí a narušení proudění v těchto místech pozmění obtékání celého auta (tedy i v oblastech před tím kolem). To je jedna a věc a druhá je ta, že v držáku za autem vezete kolo "kolmo ke směru jízdy", a tedy části kola (trubky rámu, pláště) vytváří daleko větší brzdící plochu (účinnou plochu, která musí být obtékaná) než když kolo vezete na střeše. (Pozn. pro šťouraly - tento druhý efekt pravda neplatí tak úplně právě díky tomu prvnímu efektu - třeba zadní kolo-plášť se sice na střeše veze za tím předním, ale obtékané musí být taky... nicméně třeba pro rámové trubky to platí dobře.) Šlo by to asi změřit poměrně přesně v nějakém aerodynamickém tunelu, no a nebo to vyzkoušet v reálu - ovšem s přesným (tedy ne tím z výroby - z dat řídící jednotky) měřičem spotřeby. Což v tom testu snad měli. Samozřejmě tam pak ale hrozí, že změna podmínek (třeba vítr) výsledky toho testu zkreslí.

Každopádně sám jsem si z toho vyvodil to, že upřednostnit držák na tažné oproti držákům na střeše pouze kvůli spotřebě nemá patrně smysl. Nicméně osobně přesto uvažuji o jeho koupi a sice kvůli snazší manipulaci (naložení vyložení kol).

0/0
15.6.2017 8:17

A19l97e19š 56L38i64s22o43v47s43k87ý 9139688122892

Mám Wjenzeka, česká výroba, soukromník, malá firmička na Ostravsku, a naprostá spokojenost.

0/0
14.6.2017 22:03

J94o57s26e77f 50Š91á89t81a18v90a 2344621596699

Před pěti rokama jsem koupil v Lídlu nosiš na kouli na dvě kola za dva tisíce.Ten samý se prodával v Globusu za čtyři tisíce.Udělal jsem na něm malý zpevnění a jištění na přídavný zámek proti krádeži kola a slouží k plné spokojenosti.Jezdím po celé republice a nedám na něj dopustit.Už bych nosič na střechu nechtěl.Je s tím úplně jiná jízda.

0/0
14.6.2017 20:35

D13a83v90i85d 33H51u46r80k32a 3290543651541

My vozili kola vždy na střeše. Teď máme dva roky SUV a 3 týdny elektrokola, každé váží 30 kg. A fakt to sám na střechu nedám. Takže dnes v 10,00 přebírám Fold 3 od Thule na tažném. Ale když jsem vezl na střeše 2x ten náklad, tak jsem se v zatáčce bál.

0/0
14.6.2017 7:02

P19a32v48e40l 75J92o31n89á98š 5871775489535

Kola do auta a je po problému. Ať je nosič kde chce, po delší jízdě za deště je kolo jak koule špíny.

+2/−1
13.6.2017 21:06
Foto

M28i73c56h96a67l 60N38a51j61m19a46n 7669873796700

Bezva rada. Ale jen pokud nemáte třeba děti, nebo když máte dlouhého tranzita......

+1/0
13.6.2017 21:22

P50a90v71e67l 28J53o58n15á24š 5681435629705

To je fakt, děti už odrostly a odmítají s námi kamkoliv jezdit, tedy pokud by to nebyla Havaj. Pak prý by to nějak vydržely...:-)

+1/0
13.6.2017 21:48

P90a64v39e71l 22J76e54ř77á29b92e76k 7921552184527

Moudré děti.

Ještě se otravovat s rodiči v době jejich vzácného volna.

+1/0
13.6.2017 23:40

P35a11v59e31l 80J43o28n42á38š 5591395939355

:-)R^

0/0
14.6.2017 19:00

J76a95n 97D78l48o42u90h87ý 7674859920579

To pak takova bouracka s kolem v aute ( pokud to neni dodavka) je vlastne rovnou smrtak :-D vozeni lyzi v aute je v podstate to same.

0/0
14.6.2017 8:09

P32a93v96e53l 22J26o63n75á81š 5751775659955

Aha, pán ještě neslyšel o uchycení nákladu tak, aby si ani bouračka neškrtla.

0/0
14.6.2017 19:01

M97a58r39i62o 25P50e27t21r98ů 9147743971661

"Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře" .... a následuje reklamní video na nosič Thule na páté dveřeR^

+1/0
13.6.2017 12:51

M66i59c71h86a45l 90N94e13z32v46a60l 9163134224

To je jeste v pohode. pred par dny psali ve sportovni sekci o tom, jak Sparta lovi posily ... a v clanku reklama na rybarske potreby :)

+1/0
13.6.2017 12:55

V12á56c22l15a83v 77P42o68u83s70t63k70a 3290951562

To nic není, mě spíš zajímá kdy konečně opraví ten nesmysl s přesahem 20 cm a maximální šířkou do 2 metrů.

0/0
13.6.2017 13:31

F95r40a86n62t53i75š40e89k 80V73o43p58r54š90á54l26e59k 3689376220374

Nejmenovaný malý soused z Boleslavy v kombíku - rekord mám 3 lidi, 4 kola plus bagáže a zásoby na týden. Vše uvnitř. :-)

+1/0
13.6.2017 12:34

M30i70c16h23a94l 12N88e51z90v87a94l 9643264684

To je solidni. Ale v Somalsku by se tam vlezli vsichni.

0/0
13.6.2017 12:53

J91a83n 75Š22p41a37t23n63ý 2593912326255

daleko vetsi frajerina by bylo - 4 lidi .... tam nemůžete sklopit .... takhle nic moc a ještě musite montovat :))

0/0
13.6.2017 13:28

F18r25a43n51t42i97š34e50k 81V44o83p73r11š84á51l94e26k 3569736650704

A tak dal jsem i pět lidí, šest kol a věci a zásoby na týden ve Francii. Ale tam to byl nejmenovaný velký soused z Itálie. :-)

Ale čtyři lidi a tři kola jsem do té své Okty už dal taky. Pravda, jedno kolo byla 24". ;-)

0/0
13.6.2017 15:28

P24e42t84r 32P54e73t61r 8451978558972

njn akorát pohodlí je v tom horší než s neodpruženým MTB v těžkém terénu.

+1/0
13.6.2017 13:50

M96a61r59t56i53n 65K46ř22í29ž 9423942890977

Sobi 20 šlo normálně složit do kufru.

+2/0
13.6.2017 12:14

O33l27g25a 80Š49í96m87o76v89á 1402857704683

To ano, ale zase se na tom nedalo jezdit )))

+4/0
13.6.2017 12:19

M88a96r10t78i52n 83K81ř33í27ž 9573282140827

Tak na to snad máte to auto, ne?

0/0
13.6.2017 12:26

O95l24g77a 74Š71í90m24o69v51á 1152757724673

Jezdit se dá na spoustě věcí )) a já ráda na všem,

+3/0
13.6.2017 12:29
Foto

M18i24c22h36a92l 70N58a52j86m93a37n 7479183776410

Nejraději na koníčku - co? ;-)

0/0
13.6.2017 12:35

O79l28g44a 28Š65í70m31o26v85á 1742707434643

Jak jsem psala, od každého něco....

0/0
13.6.2017 12:37
Foto

M91i25c39h91a64l 40N57a88j62m67a15n 7419203546570

Sobi 20 nebylo skládací. Skládací kolo byla Eska.

0/0
13.6.2017 12:28

M16a98r42t91i71n 79K50ř84í43ž 9533562800427

Máte pravdu. Ona jsou si ta kola dost podobná.

0/−1
13.6.2017 12:30

V52i77k70t10o54r 29J60o32h62á79n58e54k 4204364478180

"...se stoupající rychlostí roste spotřeba exponenciálně." - jak přišel autor na tenhle blábol? Že by další produkt humanitního vzdělání :)

Výkon potřebný na překonání aerodynamického odporu roste s rychlostí zhruba s 3. mocninou. Exponenciální a mocninná funkce je dost něco jiného.

+3/0
13.6.2017 12:13

M88a70r58t71i87n 34N24e93b30e58s31k48ý 7686570587212

Už několikrát mne zarazilo, že o věcech ryze technických píší lidé bez nejzákladnějšího technického vzdělání, u kterých si nejsem jist, že vůbec mají řidičák.

A pokud ano, netuší, co se děje s jejich autem poté, co otočí klíčkem.

"Novináři" píší nepřehledně, s gramatickými chybami a o něčem, o čem nemají tušení.

Čte to po nich někdo, nebo to jde rovnou ven?

+1/0
13.6.2017 13:02

M62a85r87t18i47n 54K19ř57í73ž 9983612880167

Kolo jezdí na Vas tuk a šetří peníze. Auto naopak jezdí na peníze a šetří vas tuk. Mam rad své břicho.

+2/0
13.6.2017 12:10

M53a63r90t78i35n 70K65ř32í66ž 9483322280497

Od doby, co mám auto, kolo nepotřebuji. Proč bych měl řešit převážení kola autem?

+4/−4
13.6.2017 12:08

V61i85k70t11o20r 10J93o69h45á71n81e38k 4604244708960

Tak to je příspěvek hodně k věci... Děkujeme, pohodlný plechovkáři, že jste nás tak obohatil.

0/−1
13.6.2017 12:15

J82a81n 79M60a13t50ě32j59k81a 4452904207

chytrému napověz, hloupého kopni....je jedno přísloví....

+1/−1
13.6.2017 12:24

P87e43t45r 36B32á75č53a 8975566795385

Vitez testu? Podobny kram na auto vubec nedavat a na pumpicku nesedat. R^

+1/−1
13.6.2017 11:55

V25i26k33t25o13r 75J18o38h87á82n51e16k 4444814958880

No jo, zavilý nepřítel cyklistiky Báča aby se neozval se svým "hodnotným" příspěvkem. Posledně jste si nám postěžoval, že se ježdění na kole bojíte proto, že si sedíte na šulínovi a on vám pak nefunguje, dnes jste zase mezi řádky prozradil svou nepříjemnou zkušenost ze sednutí na pumpičku, to se pak není proč divit, že vám cyklistika tak leží v žaludku. Ale chyba cyklistů to není, jen to jen vaše vlastní zlost a mindrák.

+3/−1
13.6.2017 12:20

J78a49n 79M89a32t65ě57j42k23a 4942384397

tak se snad raději nezůčastňujte této diskuse, když netušíte, k čemu pumpička je..

0/0
13.6.2017 12:27

P13a44v41e80l 66J57o64n56á37š 5421925719985

Jestli si ve správném úhlu sednete na pumpičku, třeba se Vám rozsvítí....

0/0
13.6.2017 21:05

K93a84r75e16l 46H56o57r82á95k 2628759893313

Půjčování/sdílení jízdních kol je na každém rohu, tak proč kolo vozit s sebou?

+1/−6
13.6.2017 11:20

J95a12k30u94b 84S10e40k75e56r31a 6346860586175

Jen v pripade, ze je clovek hobík... Ja a spouta znamych kolo tahat s sebou musi.

0/0
13.6.2017 11:39

A48n12t27o78n55í93n 24S25v29o11b84o40d98a 3744633229222

když máte stavěné kolo na míru, potom opravdu nebudete hledat půjčovnu, raději si ho budete vozit s sebou :-)

+1/0
13.6.2017 11:41

J45a78n 45Š61p78a56t95n66ý 2463492736165

pro toho, kdo ma kolo na popojizdeni, je to urcite cesta, sice pekelne draha, ale cesta. Pro ostatní je to, drive nebo později, skoro jista sebevražda ...

+1/0
13.6.2017 11:42

V36i68k66t43o38r 77J36o11h47á59n70e30k 4204714318290

Přesně, na popojíždění po městě OK, na středně dlouhou trasu hodně výletním tempem většinou taky. Ale na cokoliv jiného nesmysl, z bezpečnostního hlediska i z pohledu komfortu, výkonu atd.

+1/0
13.6.2017 12:23

J30a86n 28M39a77t84ě71j18k11a 4202814657

že by špatný den ?? pane

0/0
13.6.2017 12:29

J76a14n 48Š67p55a57t84n71ý 2163132966375

když delate situacni vtip, tak by mel alespoň trochu davat smysl ..... ale takto??

0/0
13.6.2017 13:31

L13u50d90v35í16k 23G42a57j69d77o37š67í63k 2125973354572

"...Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení..."

Nepochybně. Má to ovšem malý háček. Musíte mít na autě tažné zařízení, které vás vyjde na 10–20 000 Kč a musíte si ho nechat napsat do techničáku. To poněkud mění pravidla výběru, pokud ho tam už nemáte.

Zároveň pokud se rozhodnete jet na dovolenou s karavanem, tak si takový dražší nosič můžete strčit tak akorát do ... sklepa.

Parkování s tím taky nic moc.

+6/−1
13.6.2017 10:48
Foto

M84i77c61h72a86l 42N91a11j85m58a13n 7689333916260

Tu cenu za tažné zařízení jste vzal kde? (Cena i s montáží od 5 000,-)

A jaký je problém si ho nechat zapsat do TP? (chvilka na úřadě a poplatek 50,-).

+1/0
13.6.2017 10:53

L46u36d13v70í70k 39G59a41j41d54o97š22í12k 2505423964722

Asi záleží jaké máte auto. Na mé auto stojí tažné zařízení 17 000 a den strávený na úřadě pro mě představuje další 4 000 Kč.

+3/0
13.6.2017 11:00

O17l19g43a 25Š63í44m12o63v42á 1312477884493

A co to je za auto prosím? Mě ho montovali na A6 před rokem a platila jsem celkově s prací 9000 Kč a jsou i daleko levnější verze, jinak jako jistě velký podnikatel bys měl vědět, že na úřad můžeš poslat kohokoliv s plnou mocí.

+1/0
13.6.2017 11:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.