Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení

Švýcarský autoklub TCS otestoval celkem 12 nosičů na kola za auto. Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře. Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i42c53h50a62l 91F44r51a80n34k 4793462250137

Vozil jsem kolo na střešním nosiči. Pravda, bylo pouze jedno. Testoval jsem přitom cca čtyři měsíce spotřebu auta. Rozdíl s jedním kolem na střeše a bez kola jen s příčníky byl cca 0,2-0,4 l nafty. Je ale možné, že se dvěma koly to bude víc.???

0/0
16.6.2017 8:35

Z89d65e54n52ě64k 94S26t13o44d74o11l21a 8887221945886

ano, to je možné.

0/0
17.6.2017 10:21

M14a49r85t83i20n 12S85v82o57b94o11d41a 7575127126352

Jedna poznámka k tématu vyšší spotřeby při variantách střecha // za auto:

Nejsem si úplně jistý, zda je pravda, co se ve článku uvádí o vyšší spotřebě při kole na střeše. Pochopitelně spotřeba vzroste v obou případech - ať už dáte kolo na střechu nebo za auto.

Četl jsem onehdy jeden článek, kde přímo měřili, o kolik ta spotřeba vzroste - byl to nějaký německý časopis (testované auto byl nějaký kombík mercedes) a paradoxně jim vyšlo, že kolo v držáku za autem zvýšilo spotřebu trochu víc, než kolo na střeše! Nicméně výsledky byly myslím celkem vyrovnané.

Moc se mi to tehdy na první přečtení nezdálo, ale když o tom člověk začne trochu přemýšlet, tak to nějaký smysl dává. Za autem se kolo sice veze "v zákrytu", nicméně i tam vzduch proudí a narušení proudění v těchto místech pozmění obtékání celého auta (tedy i v oblastech před tím kolem). To je jedna a věc a druhá je ta, že v držáku za autem vezete kolo "kolmo ke směru jízdy", a tedy části kola (trubky rámu, pláště) vytváří daleko větší brzdící plochu (účinnou plochu, která musí být obtékaná) než když kolo vezete na střeše. (Pozn. pro šťouraly - tento druhý efekt pravda neplatí tak úplně právě díky tomu prvnímu efektu - třeba zadní kolo-plášť se sice na střeše veze za tím předním, ale obtékané musí být taky... nicméně třeba pro rámové trubky to platí dobře.) Šlo by to asi změřit poměrně přesně v nějakém aerodynamickém tunelu, no a nebo to vyzkoušet v reálu - ovšem s přesným (tedy ne tím z výroby - z dat řídící jednotky) měřičem spotřeby. Což v tom testu snad měli. Samozřejmě tam pak ale hrozí, že změna podmínek (třeba vítr) výsledky toho testu zkreslí.

Každopádně sám jsem si z toho vyvodil to, že upřednostnit držák na tažné oproti držákům na střeše pouze kvůli spotřebě nemá patrně smysl. Nicméně osobně přesto uvažuji o jeho koupi a sice kvůli snazší manipulaci (naložení vyložení kol).

0/0
15.6.2017 8:17

A53l23e96š 67L17i33s82o38v57s46k46ý 9649458232152

Mám Wjenzeka, česká výroba, soukromník, malá firmička na Ostravsku, a naprostá spokojenost.

0/0
14.6.2017 22:03

J60o40s77e48f 96Š88á29t11a57v17a 2514501396509

Před pěti rokama jsem koupil v Lídlu nosiš na kouli na dvě kola za dva tisíce.Ten samý se prodával v Globusu za čtyři tisíce.Udělal jsem na něm malý zpevnění a jištění na přídavný zámek proti krádeži kola a slouží k plné spokojenosti.Jezdím po celé republice a nedám na něj dopustit.Už bych nosič na střechu nechtěl.Je s tím úplně jiná jízda.

0/0
14.6.2017 20:35

D13a16v75i67d 76H37u59r63k58a 3510493131721

My vozili kola vždy na střeše. Teď máme dva roky SUV a 3 týdny elektrokola, každé váží 30 kg. A fakt to sám na střechu nedám. Takže dnes v 10,00 přebírám Fold 3 od Thule na tažném. Ale když jsem vezl na střeše 2x ten náklad, tak jsem se v zatáčce bál.

0/0
14.6.2017 7:02

P77a59v71e18l 44J60o16n81á40š 5981935599835

Kola do auta a je po problému. Ať je nosič kde chce, po delší jízdě za deště je kolo jak koule špíny.

+2/−1
13.6.2017 21:06

M24i71c93h61a40l 65N16a10j96m81a87n 7229953196410

Bezva rada. Ale jen pokud nemáte třeba děti, nebo když máte dlouhého tranzita......

+1/0
13.6.2017 21:22

P81a80v16e39l 62J37o22n29á27š 5171565899545

To je fakt, děti už odrostly a odmítají s námi kamkoliv jezdit, tedy pokud by to nebyla Havaj. Pak prý by to nějak vydržely...:-)

+1/0
13.6.2017 21:48

P36a40v22e24l 36J21e31ř58á65b75e63k 7371162634457

Moudré děti.

Ještě se otravovat s rodiči v době jejich vzácného volna.

+1/0
13.6.2017 23:40

P76a89v12e14l 97J77o69n21á80š 5851125929685

:-)R^

0/0
14.6.2017 19:00

J45a62n 49D26l38o94u78h48ý 7254219570689

To pak takova bouracka s kolem v aute ( pokud to neni dodavka) je vlastne rovnou smrtak :-D vozeni lyzi v aute je v podstate to same.

0/0
14.6.2017 8:09

P12a77v46e13l 25J37o57n39á43š 5581165359695

Aha, pán ještě neslyšel o uchycení nákladu tak, aby si ani bouračka neškrtla.

0/0
14.6.2017 19:01

M87a60r66i93o 58P73e20t81r35ů 9787273601511

"Doporučení je jednoznačné: vyhněte se těm, které se upevňují na páté dveře" .... a následuje reklamní video na nosič Thule na páté dveřeR^

+1/0
13.6.2017 12:51

M78i47c60h67a40l 86N86e76z49v47a35l 9613744604

To je jeste v pohode. pred par dny psali ve sportovni sekci o tom, jak Sparta lovi posily ... a v clanku reklama na rybarske potreby :)

+1/0
13.6.2017 12:55

V41á15c17l77a67v 90P51o27u22s52t68k96a 3600161892

To nic není, mě spíš zajímá kdy konečně opraví ten nesmysl s přesahem 20 cm a maximální šířkou do 2 metrů.

0/0
13.6.2017 13:31

F64r26a77n72t38i49š80e89k 95V33o54p60r19š55á55l59e26k 3899826670644

Nejmenovaný malý soused z Boleslavy v kombíku - rekord mám 3 lidi, 4 kola plus bagáže a zásoby na týden. Vše uvnitř. :-)

+1/0
13.6.2017 12:34

M23i36c58h62a89l 72N57e95z50v61a23l 9583364674

To je solidni. Ale v Somalsku by se tam vlezli vsichni.

0/0
13.6.2017 12:53

J39a37n 30Š98p31a58t61n28ý 2513102686585

daleko vetsi frajerina by bylo - 4 lidi .... tam nemůžete sklopit .... takhle nic moc a ještě musite montovat :))

0/0
13.6.2017 13:28

F57r39a42n48t97i25š26e17k 30V36o20p24r90š53á32l48e93k 3269406200334

A tak dal jsem i pět lidí, šest kol a věci a zásoby na týden ve Francii. Ale tam to byl nejmenovaný velký soused z Itálie. :-)

Ale čtyři lidi a tři kola jsem do té své Okty už dal taky. Pravda, jedno kolo byla 24". ;-)

0/0
13.6.2017 15:28

P95e96t96r 48P81e98t15r 8651958268232

njn akorát pohodlí je v tom horší než s neodpruženým MTB v těžkém terénu.

+1/0
13.6.2017 13:50

M90a56r40t88i30n 35K13ř43í45ž 9233342890427

Sobi 20 šlo normálně složit do kufru.

+2/0
13.6.2017 12:14

O13l67g21a 34Š64í30m53o61v85á 1592517724453

To ano, ale zase se na tom nedalo jezdit )))

+4/0
13.6.2017 12:19

M32a84r33t68i75n 40K16ř84í21ž 9563182180237

Tak na to snad máte to auto, ne?

0/0
13.6.2017 12:26

O13l83g37a 51Š22í71m42o75v93á 1302237554233

Jezdit se dá na spoustě věcí )) a já ráda na všem,

+3/0
13.6.2017 12:29

M32i80c90h16a33l 70N22a88j28m28a32n 7879153266760

Nejraději na koníčku - co? ;-)

0/0
13.6.2017 12:35

O38l28g40a 68Š21í92m87o77v67á 1642457954593

Jak jsem psala, od každého něco....

0/0
13.6.2017 12:37

M22i51c93h27a45l 14N28a26j65m91a33n 7299133966360

Sobi 20 nebylo skládací. Skládací kolo byla Eska.

0/0
13.6.2017 12:28

M54a18r20t53i59n 49K87ř26í62ž 9573192260727

Máte pravdu. Ona jsou si ta kola dost podobná.

0/−1
13.6.2017 12:30

V67i48k22t15o34r 17J70o12h61á40n64e84k 4224794128730

"...se stoupající rychlostí roste spotřeba exponenciálně." - jak přišel autor na tenhle blábol? Že by další produkt humanitního vzdělání :)

Výkon potřebný na překonání aerodynamického odporu roste s rychlostí zhruba s 3. mocninou. Exponenciální a mocninná funkce je dost něco jiného.

+3/0
13.6.2017 12:13

M32a57r67t42i47n 88N50e12b87e86s42k48ý 7826540157392

Už několikrát mne zarazilo, že o věcech ryze technických píší lidé bez nejzákladnějšího technického vzdělání, u kterých si nejsem jist, že vůbec mají řidičák.

A pokud ano, netuší, co se děje s jejich autem poté, co otočí klíčkem.

"Novináři" píší nepřehledně, s gramatickými chybami a o něčem, o čem nemají tušení.

Čte to po nich někdo, nebo to jde rovnou ven?

+1/0
13.6.2017 13:02

M79a20r55t63i40n 92K64ř27í83ž 9563512430877

Kolo jezdí na Vas tuk a šetří peníze. Auto naopak jezdí na peníze a šetří vas tuk. Mam rad své břicho.

+2/0
13.6.2017 12:10

M94a90r16t50i37n 21K54ř30í39ž 9393292650667

Od doby, co mám auto, kolo nepotřebuji. Proč bych měl řešit převážení kola autem?

+4/−4
13.6.2017 12:08

V10i93k37t60o55r 97J98o71h30á94n95e55k 4314874688720

Tak to je příspěvek hodně k věci... Děkujeme, pohodlný plechovkáři, že jste nás tak obohatil.

0/−1
13.6.2017 12:15

J51a40n 48M23a90t43ě65j13k19a 7639870477396

chytrému napověz, hloupého kopni....je jedno přísloví....

+1/−1
13.6.2017 12:24

P84e81t94r 17B41á92č91a 8965876605955

Vitez testu? Podobny kram na auto vubec nedavat a na pumpicku nesedat. R^

+1/−1
13.6.2017 11:55

V21i10k35t28o64r 19J87o96h63á86n72e35k 4194124788620

No jo, zavilý nepřítel cyklistiky Báča aby se neozval se svým "hodnotným" příspěvkem. Posledně jste si nám postěžoval, že se ježdění na kole bojíte proto, že si sedíte na šulínovi a on vám pak nefunguje, dnes jste zase mezi řádky prozradil svou nepříjemnou zkušenost ze sednutí na pumpičku, to se pak není proč divit, že vám cyklistika tak leží v žaludku. Ale chyba cyklistů to není, jen to jen vaše vlastní zlost a mindrák.

+3/−1
13.6.2017 12:20

J64a52n 77M60a90t67ě77j37k96a 7179940357756

tak se snad raději nezůčastňujte této diskuse, když netušíte, k čemu pumpička je..

0/0
13.6.2017 12:27

P68a46v32e75l 38J34o92n78á78š 5401825539855

Jestli si ve správném úhlu sednete na pumpičku, třeba se Vám rozsvítí....

0/0
13.6.2017 21:05

K67a75r29e38l 26H55o49r34á24k 2688909533113

Půjčování/sdílení jízdních kol je na každém rohu, tak proč kolo vozit s sebou?

+1/−6
13.6.2017 11:20

J85a33k66u81b 41S42e59k71e70r17a 6926940366585

Jen v pripade, ze je clovek hobík... Ja a spouta znamych kolo tahat s sebou musi.

0/0
13.6.2017 11:39

A92n93t88o33n48í44n 45S28v53o23b38o25d51a 3344883449792

když máte stavěné kolo na míru, potom opravdu nebudete hledat půjčovnu, raději si ho budete vozit s sebou :-)

+1/0
13.6.2017 11:41

J50a44n 95Š74p30a18t70n46ý 2873272366745

pro toho, kdo ma kolo na popojizdeni, je to urcite cesta, sice pekelne draha, ale cesta. Pro ostatní je to, drive nebo později, skoro jista sebevražda ...

+1/0
13.6.2017 11:42

V80i39k15t76o21r 14J16o69h55á61n37e59k 4614434318110

Přesně, na popojíždění po městě OK, na středně dlouhou trasu hodně výletním tempem většinou taky. Ale na cokoliv jiného nesmysl, z bezpečnostního hlediska i z pohledu komfortu, výkonu atd.

+1/0
13.6.2017 12:23

J89a96n 62M96a49t98ě31j57k48a 7419650297186

že by špatný den ?? pane

0/0
13.6.2017 12:29

J92a43n 66Š34p23a46t52n82ý 2633242746375

když delate situacni vtip, tak by mel alespoň trochu davat smysl ..... ale takto??

0/0
13.6.2017 13:31

L10u58d49v53í97k 22G33a67j71d24o39š77í94k 2185603314222

"...Podle autoklubu se vyplatí pořídit dražší model, který se montuje na tažné zařízení..."

Nepochybně. Má to ovšem malý háček. Musíte mít na autě tažné zařízení, které vás vyjde na 10–20 000 Kč a musíte si ho nechat napsat do techničáku. To poněkud mění pravidla výběru, pokud ho tam už nemáte.

Zároveň pokud se rozhodnete jet na dovolenou s karavanem, tak si takový dražší nosič můžete strčit tak akorát do ... sklepa.

Parkování s tím taky nic moc.

+6/−1
13.6.2017 10:48

M43i53c79h91a32l 12N78a72j44m86a16n 7309523506530

Tu cenu za tažné zařízení jste vzal kde? (Cena i s montáží od 5 000,-)

A jaký je problém si ho nechat zapsat do TP? (chvilka na úřadě a poplatek 50,-).

+1/0
13.6.2017 10:53

L64u83d26v40í59k 42G18a62j69d20o56š70í30k 2335793434542

Asi záleží jaké máte auto. Na mé auto stojí tažné zařízení 17 000 a den strávený na úřadě pro mě představuje další 4 000 Kč.

+3/0
13.6.2017 11:00

O29l79g83a 50Š39í50m93o37v95á 1132547574483

A co to je za auto prosím? Mě ho montovali na A6 před rokem a platila jsem celkově s prací 9000 Kč a jsou i daleko levnější verze, jinak jako jistě velký podnikatel bys měl vědět, že na úřad můžeš poslat kohokoliv s plnou mocí.

+1/0
13.6.2017 11:28



Najdete na iDNES.cz