- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tohle není špatný nápad jak naučit chodce dodržovat předpisy.
Mě spíš zaráží, že v dnešní době nejsme schopni udělat inteligentní signalizaci, která se automaticky přepne na zelenou, pokud nic nejede. Taky jako chodec nečekám na červenou, když široko daleko nic nejede, navíc v našem kocourkově, kde semafory běží klidně i ve tři ráno.
sam jdu na cervenou kdyz nikde nic nejede a peclive dukladne se o tom presvedcuju nez prejdu. stejne tak i jezdim na cervenou kdyz v noci nikde nikdo a vim ze me na motorce ten system nedetekuje treba 10 minut. tj jsem presvedcen ze zachovavam materialni aspekt zakona, ac formalne je to poruseni. nicmene obcas me chodci na cervenou dostavaji a je dobre jim to takto naservirovat. jednou sem jel na motorce pres prechod za kterym byla ostra prava zatacka (praha - nahore na namesti miru vyjezd do francouzske) a je tam po leve strane obrubnik oddelujici pas pro tramvaje. ja mel samo zelenou a na prechod (na cervenou) skocil nejakej magor, kteryho sem minul dost tesne a pokud bysme se stretli tak bych asi i ja dopadl pomerne zle kvuli tomu obrubniku viz vyse. takze ten me fakt dost vytocil.
Pan autor Dvořák si zřejmě do příště ověří fakta o zabitých chodcích v Paříži a nebude tady psát takové bláboly.
Tak buď je p. Dvořák na dovolené, nebo na to kašle, nebo je to záměr psát tyto nesmysly. Už ráno jsem mu psal, že ty údaje jsou velmi nepřesné.
Buďto je to nahrané, nebo by mě zajímalo, čím ty dokonale zaostřené snímky se správnou kompozicí dělali. Zkuste někoho rychle se pohybujícího vyfotit, aby se vám takhle krásně díval do objektivu : )). To by tam těch objektivů muselo být více, snímat to kontinuálně a ještě rychle vybrat ten povedený snímek, to vše v řádu sekund. Tak určitě : ))).
.... já vás chápu, ale snad je to o tom poselství především a následné virálním šíření, že ...
Nevím, jestli je lepší stát a čekat několik minut na červené, když nic nejede a pak se rozejít na zelenou, když se řítí auta z vedlejší komunikace co mají taky zelenou a málem do vás najedou ...
4 500 zabitých chodců v Paříži? fakt?
to je buď nesprávný překlad nebo genocida, o níž jsem neměl ani potuchy. vždyť v celé ČR, která má 5x víc obyvatel než Paříž, zemře při všech autonehodách "jen" cca 600 lidí.
Zase nějaký redaktor neumí číst, samozřejmě se jedná o počet incidentů, tedy např. zraněných, či možná jen kolizí (viz. http://mychannel957.com/french-crosswalk-safety-advertisement-has-pedestrians-frightened-to-death-video/)
Snažte se jako já přestat číst bulvár idnes a svět bude hned hezčí, ušetříte si spoustu zbytečných informací, které vědět nemusíte a budete mít víc času na něco smysluplnějšího. (PS: Zatím se mi to moc nedaří, ale snažím se)
Mně když nikdo nezaručí, že auta nevjedou na přechod ve chvíli, kdy mně svítí zelený panáček, tak na přechod bez rozhlédnutí NEVLEZU (= nejsem sebevrah!)
Ty počty mi nějak nesedí . V ČR ročně zemře 128 chodců (2015) na 10 mil obyvatel . V Paříži na 2,2 mil lidí 4500 chodců. 5xméně lidí a 35x více mrtvých z toho mi vychází , že Paříž je cca 170x nebezpečnější než Česko. To teda musí být masakr.
Lhostejno, jestli sedí čísla o usmrcených chodcích či nikoliv, na tom vzorku přecházejících bylo typické něco, co vídávám také velmi často. Ti chodci ne jen, že ignorují červené světlo, ale oni ignorují nebezpečí, protože se mnohdy VŮBEC neobtěžují rozhlédnout, mobil u ucha, nebo suverénní nepřítomný výraz a vyrazí do vozovky, vždyť přece to auto zastaví, má brzdy, ne? Kdo kdy nešel na červenou. Také nemám problém s racionálním zhodnocením konkrétní situace nad striktním výkladem pravidel (pokud tedy není na blízku dítě, abych nedával nevhodný příklad hodný nešťastného následování). Ale musím mít situaci zmapovanou a pod kontrolou. Ignorace řady chodců (a nejen jich) ale nezná mezí a tahle akce je dle mého dobrý štulec do suverénnosti těchto jedinců. Navíc zpracování na jedničku. Jen se obávám, že pro řadu hlupáků bylo důležitější si vyfotit sami sebe, než se nad svým chováním opravdu zamyslet.
Obávám se, že to je sice napohled hezké, ale právě tohle ještě víc tlačí lidi do "bezhlavého" spoléhání se na barevná světýlka. I tady se v diskusích objevují názory ve smyslu, že zelený panáček chodce nějak ochrání.
Červená = stůj; zelená = jdi! je prostě špatně. Správně by mělo být (ač to už nezní tak úderně) Červená = auta mají přednost, velice dobře se rozhlédni a rozmysli se, než tam vkročíš; zelená = máš přednost, ale přesto tě můžou přejet, dobře se rozhlédni, než tam vkročíš.
Zažil jsem situaci, kdy značně naložený náklaďák se sunul z kopečka k semaforu a naskočila mu červená. Bylo náledí a on se to snažil ubrzdit i očima, protože vzápětí na zeleného pajduláka na přechod napochodovaly cca 7leté dívenky. Možná měly taky ve škole ten úderný plakát. Dopadlo to tak, že řidič začal troubit a to je konečně přimělo se podívat a stihly ještě zdrhnout.
(Pro některé zarputilé čtenáře tohoto příspěvku: ano, nehoda by byla jeho vinou, měl přizpůsobit. Ale to by jim život nevrátilo.)