Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU plánuje přísnější homologace aut, pokuty za nedodržení budou vysoké

Modernější testy aut, která vstupují na evropský trh, jsou součástí nových pravidel takzvaného typového schvalování motorových vozidel, se kterými souhlasily členské země Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45í56t 85K21o72u68b62a 6726550314388

chodí kolem toho jak kolem horké kaše. Proč výrobu aut tedy rovnou nezakáží, když jim tak vadí.

0/0
3.6.2017 11:26

P25e61t34r 75Č81e75r92m92á88k 9318115949750

Ono to je právě naopak. Tohle všechno jsou v reálu především ekonomické nástroje na udržení či navýšeni poptávky po nových autech a tedy automobilový průmysl podporující, byť se všichni zainteresovaní tváří že to je jinak...

0/0
4.6.2017 15:06

M94a29r65e70k 20K70l45u51f96a 3348394224406

Proč se dokola šlape po automobilovém průmyslu, když by bez něj spousta zemí (zdaleka nejen ČR) byla naprosto v loji? Důsledek neprosperujícího odvětví (včetně automotive) byl jasně vidět po ekonomickém sešupu v roce 2008. To se ty samé země a komise a unie mohly přetrhnout, aby udržely v automobilismu výrobu a zaměstnanost (pomocí šrotovného, projektů vzdělávání a rekvalifikací apod.....). Aby šlapaly evropské ekonomiky, tak jste chtěli víc aut, a jelikož adekvátní náhradu za spalovací motor zdaleka nemáte, tak se nedivte, že více aut vyprodukuje více zplodin (nehledě na to, že hlavní zdroje zplodin neřešíte).

0/0
1.6.2017 12:10

P43e65t32r 83Č11e31r30m37á76k 9148605119850

Nešlape, podporuje ho to.

0/0
4.6.2017 15:06

R36a55d59i69m 70P21o80l14á45š78e75k 9726503549359

Podle mne se věrchuška v EU snaží omezit množství provozovaných aut, kvůli ekologii i obecně ekologické stopě.

Proto se rozhodli všelijakými homologacemi a předpisy auta zdražit tak, aby stála víc než jeden měsíční plat. ;-D;-D Konkrétně jeden měsíční plat EU papaláše.;-D;-D

0/0
1.6.2017 9:27

P62e30t41r 68Č14e71r15m57á50k 9918955709810

Právě naopak, jedná se o ekonomický nástroj jak zvednout poptávku po nových vozech, resp. jak donutit pravidelně omlazovat vozový park.

0/0
1.6.2017 9:56

M44a60r62e42k 86K18l48u25f24a 3298304774216

Výroba každého nově vyrobeného auta znamená větší ekologickou zátěž než provoz stávajícího, takže ekologicky hájit prodej nových aut je nelogické. To jim nemůže zbaštit nikdo, kdo vystudoval alespoň první stupeň základky.

0/0
1.6.2017 12:13

P54e17t20r 72Č24e39r20m49á33k 9418355849370

Tady taky o ekologii ale vůbec nikdo nemluví. ;-)

0/0
1.6.2017 20:39

M44a80r29e96k 49K39l51u76f41a 3398304354806

Asi se tedy oba shodneme na tom, že snaha o omlazení vozového parku jde přesně proti neustálé snaze o zpřísňování emisních limitů.

Byrokrati tedy nevědí, co chtějí. Resp. chtěli by oboje, ale to není možné.

0/0
2.6.2017 11:04

P54e83t52r 27Č68e77r36m27á62k 9658425359710

Právě naopak, zpřísňování emisních limitů je nástroj na omlazení vozového parku.

0/0
2.6.2017 12:06

J75o91z69e89f 52S52t68e71b77i37l75a 3905877935927

...do kazde domacnosti jedna EU komise !!

+2/0
1.6.2017 8:23

J83o19z35e90f 75M74r10v68á71ň 8905112147599

Ekoteroristi... A Češi se přidají, protože to odsouhlasili všichni ostatní. Ovce k tomu.

0/0
1.6.2017 4:49
Foto

J55a89n 96D75o78č79e60k24a58l 1774726871985

Ano - Maltský ministr ekonomiky bude jistě naprosto kovaný znalec automobilového průmyslu a fyzik v jednom. Šmarjápanno, kde se tihle "experti" líhnou???

+5/0
1.6.2017 2:12
Foto

J18i77ř90í 81Š36v26a35g67r 4544832375667

Já žádné zdražování z důvodu pokut nevidím. Jen je třeba dodržovat závazky. Smog nám nevoní, ale vozit si pozadí v autech chceme - holt je tomu třeba uzpůsobovat emisní limity. Exit z EU? Co by to přineslo? Regulace budou třeba vždycky. A když se nám nelíbí EU regule, kde bereme jistotu, že čistě české budou vyhovovat? Obávám se, že remcání je vlastnost nesouvisející s členstvím v EU.

+2/−1
31.5.2017 23:43

M44a82r80t98i85n 79H27o60r92á96k 7776685138

Nejde o nic jiného než učinit auta méně dostupná pro chudší obyvatele (kteří přesto volí tyto socialisty), aby se více používala kola a cyklostezky a omezilo CO2

+3/0
31.5.2017 23:32

J98i86r88k43a 37H29o37n24c95ů 2944484531228

Jediný způsob, jak obnovit a zvýšit důvěru v evropský automobilový průmysl, je pomoci mu vytvořit čisté a bezpečné technologie,“ poznamenal k dohodě maltský ministr ekonomiky Chris Cardona

Zdroj: http://auto.idnes.cz/typove-schvaleni-motoroveho-vozidla-homologace-fuw-/automoto.aspx?c=A170531_104310_automoto_fdv

Ona panuje nedůvěra v evropský automobilový průmysl? Evropská auta se prodávají víc, než kdy před tím. Zase jen přitroublé žvásty byrokrata, který se snaží ospravedlnit unijní nesmysly.

+8/−1
31.5.2017 22:53

V23a37c26l59a47v 21M16e92d52e62k 5351562145925

kdyby ty miliardy EUR, co jdou na nesmyslné dotace řepky (která ničemu neprospívá) šly do vývoje skutečně čistých technologií, mohli jsme být už někde úplně jinde. Bohužel v Evropě zvítězil ekologismus nad ekologií, z celé ochrany přírody zůstal jen obrovský kšeft pro zainteresované, a podvod s emisemi (a nejel v tom jen VW) je jen logickým důsledkem.

+12/0
31.5.2017 22:35

P44a31v64e34l 96K90y95n56č97i73l 4730564166682

Prostě auta na fosilní paliva nebudou čistá nikdy, leda tak o objemu 125 ccm. V podstatě žádné auto nesplňuje normy ani když vyjede z fabriky, protože v reálném provozu je to stejné jako s reálnou spotřebou. Laboratorní je 5,5 ale v reálu je to 10, takže emise nemůže splnit. Jediným řešením jsou auta na elektriku a plyn, ale kdo bude likvidovat ten odpad z eklektických článků a motorů to by mě zajímalo.

Už aby ta UNIE šla do kytek.

+3/0
31.5.2017 22:20

P62e44t95r 90G65a57b60r88h45e95l12í38k 9247890852582

a prosím vás ... tomu větru a dešti už poručili? ... wait .. to byli jiní soudruzi ...;-)

+9/0
31.5.2017 22:19

M72a82r89e17k 31K31o53l41m23a96n 5186294927931

Kdyby EU vložila tolik úsilí do ochrany hranic a bezpečnosti, co vkládá do automotobuzerace, tak vám můžou v Chánově upadnout Breitlingy a za měsíc je na tom stejném místě najdete.

+26/−2
31.5.2017 22:14

P94a22v24e25l 96D94a64v60i81d 1577864756674

chanov jsme si vyrobili sami uz za totace i s totalni ostrahou hranic a mnohem rigidnejsi VB

0/0
31.5.2017 23:11

P29a38v15e34l 47N94o19v37á76k 5533767534728

Souhlas

0/0
31.5.2017 21:46

T58o46m28á82š 67H52a66v24r52d70a 1253276817654

Problém není v nových autech, ale v těch starých, a tam žádné nařízení a normy nepomůžou. EU by se proto měla zaměřit jak vozový park, co nejefektivněji omladit...

+1/0
31.5.2017 21:18

P65e77t87r 77M92a16r34š57o76u61n 5245598426276

Eu ho omladí raz dva. Nařízením je zakáže od 1.1. používat. A má hotovo. Problém vyřešen. Co tam je dál?

+2/0
31.5.2017 23:25
Foto

O36n74d82r19e89j 58V98a54l33o14u13s19e31k 4930691907851

Super, i tohle (kromě ostatního) je třeba sjednotit. Je fajn že EU funguje - ať si říká kdo chce co chce (y)

+1/−3
31.5.2017 20:54

P51e79t52r 52Č22e34r81m61á36k 9908925809490

A co že se sjednotilo?? ;-)

0/0
1.6.2017 9:57

J93i89ř58í 60S89c94h93m63i12d31t 5320483514225

Vše tohle znamená zdražení aut, vytlačení levné konkurence a zkomplikování dovozcům přístupu na evropský trh, což chápu, ale stejnou funkci a s větším efektem by bylo clo. Pravda ta bohatší část Evropy to moc neřeší, tam jsou schopni bez problémů zdražení vstřebat, ale doplatí na to zase opět ta chudší část Evropy a to ta bohatší bude vesele tu chudší zásobovat ojetinami, takže další + pro bohatší a větší ekologickou zátěž pro tu chudší. Jen nechápu ty vlády a poslance z té chudší, kteří tomu nadšeně tleskajíRv.

+18/−1
31.5.2017 20:52

P93e83t26r 74V57e31s38e19l55ý 6331946419150

Snad se EU brzy rozpadne RvEURv

+7/−3
31.5.2017 20:46

P91e32t47r 78D56l12o20u79h31ý 5577939134764

Jádrem této dohody... je pomoci mu (automobilovému průmyslu) vytvořit čisté a bezpečné technologie. Vtipálek.

0/0
31.5.2017 20:34

L19e46o56š 88S92ý90k32o38r87a 3961332683690

"prohlásil maltský ministr ekonomiky"...tak za všechny auta vyrobený na Maltě bych tu pokutu zaplatil sám

+4/0
31.5.2017 20:22

P42e97t81r 94Č74e44r25m46á71k 9358925749980

Opět věc o ničem, zatím není známá situace kdy by výrobce v EU použil do seriové produkce něco co se liší od kusu který prošel homologací více než metodika povoluje. Takže ať je pokuta třeba miliarda, to nikoho nepálí a nic neřeší. Rv

Krom toho jak je uvedeno v článku - výrobci s tímto návrhem souhlasili, takže si opět schválili něco co dobře vědí že sami splní ale že to opět omezí konkurenci.

+2/0
31.5.2017 16:00

V52a19c17l12a61v 77M95e11d29e27k 5381342745115

tak to se pletete. Pro testy NEDC byla používána auta odstrojená (bez veškeré výbavy, prostě jen 4 kola a volant, aby byla co nejlehčí), bez zrcátek, s přelepenými spárami, odpojeným alternátorem, na přehuštěných pneumatikách speciální konstrukce.....

0/0
31.5.2017 22:41

P37e37t81r 85Č90e88r62m20á87k 9508425599690

Nepletu, vždyť píšu že se nelišila více než metodika povoluje. To samé platí i nyní.

0/0
1.6.2017 9:54

K43a16r76e47l 74V93a28c56h17u91t 9253712409923

Každej druhej Němec jezdí ve 3-Litrovém autě, ale buzerovat budou zbytek Evropy!

Chjo... :-/RvRvRv

0/−4
31.5.2017 15:05

J70a89n 87L73u92c23a65n 2285458529174

Emise nejsou jenom o objemu, víte ?

0/0
31.5.2017 20:06

R63i50c33h51a80r78d 30T74o86m16e47č19e39k 7866915256401

Ale dost s ním souvisí.

+2/0
31.5.2017 20:51

M93a31r15t47i26n 94K44o62ž79í58n 1275876381490

Ona to vyhoněná oturbená 1.2 bude mít horší emise, než benzinová atmosféra 2.5 litru. Tedy především bude mít nebezpečnější emise, jako jsou oxidy dusíku.

+4/0
31.5.2017 22:44

M45a85r59t10i10n 15K90a87r55á72s64e76k 9528463488168

No souvisi s tim max emise CO2, zbytek (to podstatne) prakticky ne...

0/0
1.6.2017 11:31

T94o72m47á78š 21K97u42c76h75a57ř 3187201868561

Tak to chci vidět, jak například výrobci splní slibované parametry maximální akcelerace, protože v tomto režimu jistě nejsou schopni splnit emisní požadavky. Povede to k tomu, že SW vám při sešlápnutí plynu na podlahu umožní pouze vlažný rozjezd, hlavně u maloobsahových motorů. Jenže to pak místo 11 sekund budou muset napsat 20.. :-P

Stejně tak chci vidět, jak ty reálné emise splní po ujetí 100 000, 200 000 km.

+3/0
31.5.2017 15:02

F25r37a69n21t13i55š58e37k 73N36e11v53a85ř28i86l 7263939387715

Je zapotřebí kupovat nová auta - je ale vidět že lidé už ví o co jde jakými nástrojemi se s nimi manipuluje. Hlavně je zapotřebí zdůraznit že je to pro jejich dobro.

0/0
31.5.2017 14:46

D91e13n54i33s 61H95u97m47l 4532145375676

Ja zadnou ztratu duvery v automobilovy prumysl nevidim. Zato vidim nulovou duveru v Evropskou komisi a jeji narizeni.

+42/−6
31.5.2017 13:16

J21i75ř56í 39K86ü10h94r 2370386280476

Vidíte jen to, co vidět chcete.

+1/−9
31.5.2017 15:44

P57e19t18r 10Č94e86r28m48á83k 9808185439700

Vidí čísla ;-)

+5/−1
31.5.2017 15:56

V95á49c53l27a73v 83K65o34v29á13ř 1492561867794

Totéž platí o Vás.

+2/0
31.5.2017 22:50

O43n21d65ř70e59j 26N55o24v45á61k 9117694199349

Auto-průmysl je slepice snášející zlatá vejce.

Bez auto průmyslu by se EU ekonomicky zhroutila.

Přesto dělají všechno pro to, aby auto-průmysl z EU vytlačili pryč .... a když jejich proti-autová opatření začnou fungovat a výroba začne klesat - najednou chytnou paniku a začnou zavádět dotace (šrotovné ...)

Kdo nabídne skutečný a opravdový CZEXIT - má můj hlas ....

+13/−8
31.5.2017 12:05

L66u79d57v12i75k 61S52p68i61n20k55a 1292847750605

to se ale týká i importu do eu . ale třeba v člr si jistě mohou prodávat eu automobilky co chtějí. až bude česko mimo eu budou se tu vyrábět určitě auta bez zbytečností jako katalyzátory, deformační zony atd.

+1/0
31.5.2017 12:18

J68i64ř81í 31S12c61h23w63a76c68h 8858824268166

CZEXIT je pro Česko, které je v naprosto jiné pozici než GB a to jak hospodářské tak geopolitické totální hňupovina.

CZEXIT by byl pro český autoprůmysl, vyvážející 90% produkce hřebíkem do rakve.

+7/−8
31.5.2017 12:47

O42n60d12ř33e49j 77N15o67v86á54k 9267704189549

Před vstupem do EU jsme měli všechny výhody ... navíc jsme nebyli omezeni byrokraty z Bruselu ... jen si to už nepamatujete .... a to bylo tenkrát křiku, žemáme nižší daně, než EU ... a že vlastně provozujeme sociální dumping .....

+6/−5
31.5.2017 13:27

M85i23r57e50k 93K71o76v10a89c24i88k 5491891281877

Ty výhody by mě fakt zajímaly...

+2/0
31.5.2017 17:34

J47a92n 40L49u17c47a56n 2775608979924

Co to plácáte?

+1/−1
31.5.2017 20:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.