Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moderní motory chtějí lepší palivo, jsou citlivé na karbonové úsady

Staré motory dokázaly jezdit s trochou nadsázky na cokoliv, co aspoň trochu hořelo. Moderní agregáty jsou ovšem na kvalitu paliva velmi citlivé. U některých motorů je tankování kvalitního paliva jednou z podmínek „přežití“. Nezávislá laboratoř ověřovala čisticí účinky paliv v případě moderních zážehových motorů s přímým vstřikováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a47r89e36l 46K78o94š12ť77á52l 8107271160405

Celé je to poněkud blábol, skončil jsem u věty: Stačilo pět nádrží běžného benzinu bez biosložky... Přitom žádný benzín prodávaný běžně na benzinkách v ČR není bez biosložky, která musí v roční bilanci dosahovat minimálně 4,3% - 5%. Pouze benzíny s oktanovým číslem 99 a více mají místo běžného lihu ETBE (ethyl-terc. butyl éter), tedy látku ke zvyšování oktanového čísla, vyráběnou z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Faktem je, že ETBE není tak hygroskopický (nenatahuje vlhkost) jako běžný líh a je také mnohem stabilnější, takže takový benzín má výrazně delší trvanlivost.

0/0
6.6.2017 10:37

M86a64r43t33i98n 24K78a66r75á80s31e87k 9228933798408

Benzin bez bioslozky se da normalne koupit, prave proto, ze obsah je dany jako nejake celkovy prumer - tj klidne muzete prodavat bezin s vyssim obsahem a vedle cisty, obecne paliva bez bioslozky prodava ve velkem treba eurooil.

0/0
8.6.2017 15:11

J14a37n 86M55a42c49h80á67č 3717326953192

Moje VW T5 2,5TDI má na Vervu jednak menší spotřebu,cca o půl litru,ale hlavně motor má klidnější chod na volnoběh a lepší akceleraci.Ten Shell už nás jednou ojebal,když měl V-Power menší cetanové číslo než jejich obyčejná nafta.

+1/0
3.6.2017 9:16

M15i32l39a43n 43S67v17i87t16á76k 9447540968

tak to mě uklidnilo. Natankoval jsem naftu u Globusu v LB a UL plnou nádrž a auto jsem nemohl nastartovat. Vráti jsem se zpět k Benzině a už u ní raději zůstanu. Od té doby mám zase pokoj.

0/0
2.6.2017 21:13

M38i34r95e55k 15B74á66r25t31a 2205607460471

No je to hezký, ale co se dá dělat. Tyhle motory jsou dělané, aby se ráno natočily a večer vypnuly. Na to, že většina lidí popojede deset kilometrů ráno do práce a pak zpátky jak je vidět nikdo nemyslí. Motory jezdí studené a přes EGR ventil jde všechno nespálené zase hezky zpátky do válce. Copak se tam asi stane...? Přímo vstřiky se potom nevyčistí ani náhodou. Trochu to řeší Ford s jejich půlenou hlavou, kde se motor ohřeje po dvou km, ale i tak je to bída....

0/0
2.6.2017 21:02

J68a64n 67C33h28o76b84o44t 5333178739427

Úsada? To je opravdu motorářský výraz, nebo jen redakční úlet?

0/0
2.6.2017 17:03

J81o45s58e34f 43M74i13š90k98o36v74s24k52ý 9498221451728

Tenhle článek už tu byl před pár dny. Připadá mi to jako nekompetentní slátanina. Např. palivo z biosložkou méně zanáší motor ?

Důležitá jsou aditiva, která zajistí samočistící schopnost.

0/0
2.6.2017 10:15
Foto

V66i63t 74C74h19a49l40u12p70a 5532377802646

Pořád se všude uvádí, že problém zanášení válců motorů karbonem má příčinu v přímém vstřikování paliva....co tedy brání k návratu k nepřímo vstřikovým motorům?

0/0
2.6.2017 9:52

T55o87m47á31š 71V98a63l33d32e82r 7853310949

emise. Základní důvod dnešních kurvítek v motoru jsou emise. Respektive jejich snižování na základě direktivních snižování z Bruselu. A dále nevyvíjet drahý motor, jelikož by jej nikdo nekupoval a tudíž by nebyl konkurence schopný. Ono jde vše, ale kdo to zaplatí?

+1/0
2.6.2017 10:06
Foto

V28i51t 32C60h61a22l20u69p23a 5672437392216

Emise. Dovolím si to doplnit. Emise CO2. Víceméně nejedovatý netoxický plyn, který je ale potřebný pro život na Zemi. Naproti tomu všechy ty turba a downsizingy snížily spotřebu paliva a tudíž CO2, ale v případě NOx, a sazí zejména u turbodieselu, určitě nezlepšily, ne-li v některých případech i nezhoršily.....

+1/0
2.6.2017 10:37

L91u31m53í78r 28V24i52t77h63a 2747607286272

Přímovstřik benzín má saze taky.

0/0
3.6.2017 21:57

P38e58t50r 71H45o32r51á57k 1869273919104

Přesně tak, kvůli CO2, kde je podíl aut na jeho produkci minimální, šlo všechno ostatní nahoru. Neuvěřitelné šlápnutí vedle. A teď se bude hasit ten požár.

0/0
4.6.2017 9:16

V39l68a47d34i44s95l26a77v 92B80u48r79y53š29e21k 3703756102234

emise E 6 splňují samozřejmě i nepřímovstřikové motory, snižování emisí CO2 chtějí hlavně zákazníci, protože se jim nechce utrácet peníze za drahý benzín, Brusel je v nařizování emisních norem poměrně benevolentní, třeba Washington je mnohem přísnější, Peking zase na to kašle úplně, taky se tam nedá dýchat, náš Brusel je někde uprostřed

0/0
2.6.2017 12:05

T73o19m88á76š 87V27a65l79d25e47r 7203610619

Mám právě nepřímý vstřik EURO 6 a hrůza. EURO 3 mi jezdí za plynem mnohem lépe. Oba motory mají stejnou charakteristiku rychlosti a otáček na převodovce. Mám na mysli okamžité rozjetí po zastavení na stopce. Euro 3 okamžitě plní motor a rozjíždím se s lehkou nohou plynule do středových otáček. EURO 6 po sešlápnutí plynu zdechne. Okamžitě musím vyšlápnout spojku, aby mi na křižovatce nezhasl motor a více přidat plyn na další pokus rozjezdu. Samozřejmě při velmi vlažném rozjíždění tyto problémy se velmi zmenšují. Ale z vedlejší na hlavní opravdu nejezdím jak šnek. Pokud by někdo jezdil s EURO 6 na spotřebu. Také zakarbonuje motor.

0/0
2.6.2017 22:50

J15i53ř83í 27S36c10h70w93a21c47h 8728194478786

u té tvé Toyoty bude něco špatně. Nebude to problém Euro 6 ale toho, že je někde něco špatně nastaveno. Třeba při příliš agresivním rozjezdu je příliš aktivní omezovač prokluzu....U mé 1.8 v Hondě (sice jen s Euro 5) se nic takového neděje.

0/0
4.6.2017 0:36

T94o44m18á77š 48V96a50l13d82e73r 7873310869

Omezovač prokluzu nemám a je to charakter vozu. Řešili jsme vše u Toyoty. Sami určili, že jde o mapování řídící jednotky. Naštěstí jej vrátím. Kdybych si jej kupoval, tak bych byl dost naštvaný. Nejdříve si vůz skus. Máš Hondu a ne Toyotu. V Hondě jsem jezdil a nic podobného jsem nezaznamenal. U Mondea mám ASR a podobně se neprojevuje. Jezdí jak z praku. Jde za plynem krásně. Jedině je slabý na rozjezd do kopce na 90km/hod v plném obsazení i se psem a kufry. Ale jinak ve 3100 ot/min ožije a s mírného beránka je zatáčková bestie.

0/0
4.6.2017 14:41

V33l44a63d71i48s95l31a53v 53B57u27r59y37š36e14k 3353406932414

vždycky všecho nové přináší i různé nevýhody, tak jde vývoj od nepaměti, vyvine se něco nového, co má menší spotřebu, ale chce to lepší benzín, tak se to neřeší tak, že se raději zůstane u toho s tou větší spotřebou, ale ten lepší benzín se tomu dá, tak to jde pořád dokola, nám se to nelíbí, nadáváme na to, hledáme viníky, ale pak si nakonec zvykneme,

+1/0
2.6.2017 12:27

J78a48k27u81b 74S43e37k87e73r83a 6666600826715

Nebrani tomu nic. Jen nektere automobilky je neumi delat

0/0
2.6.2017 17:46

M38i31l96o89š 93J29i60r30á29k 3660179144523

proto jezdím na OMV

0/0
1.6.2017 19:37

M18a13r18e34k 44M56a15l55ý 1532948561890

Proto používám aditivum VIF, nezávisle na tom, kde tankuji :-)

+1/0
2.6.2017 11:21

L86i81b44o47r 80M25a35c29h69a43l17e52k 1154205375348

Mila firmo Shell. Jezdim nejradeji tankovat k OnO, protoze prodavaji stejny benzin, ale levneji. A neplati hloupe clanky na iDnes.

0/0
1.6.2017 18:05

V74l95a19d78i66s19l92a40v 67B37u23r64y36š81e50k 1499612517224

milý Libore, pokud nemáš nejmodernější přímovstřikový přeplňovaný motor, tak ti hloupý článek radí, že do toho můžeš lít co chceš, ale jestli máš stejně jako já nejmodernější motor, tak bych do něj benzín s lihem nelil

0/0
1.6.2017 22:16

M14a35r11e58k 32M98a60l47ý 1962758821580

Pokud natankuje na ONO a přidá VIF, je na tom stejně, jako když natankuje u Shell, akorát podstatně levněji :-)

0/0
2.6.2017 11:23

V48l47a36d88i43s12l25a31v 58B67u79r21y98š73e84k 3663286302134

no a když se vykašle na Shell a dá do toho Vervu 100, tak to má za nějakých 32 korun litr a nemusí tam nic dávat, protože tam líh neni, co se týká toho, že někdo má nový přímovstřikový přeplňovaný motor a je pro něj důležité ušetřit pár stovek ročně na palivu s líhem, tak to taději nekomentuju

0/0
2.6.2017 11:53

M27a14r61e14k 34M23a57l21ý 1132828591540

Však on ten člověk zjistí po x tisíc km, jestli to mělo smysl nebo ne... Možná bude klidně stačit jednou za čas "pročistit" motor lepším palivem, nebo důsledně požívat VIF. A jaký je tedy rozdíl mezi drahým palivem, co obsahuje aditivum a levným palivem, kde si adititum člověk leje sám? Když oba druhy paliva vyhovují normě?

Jo a "pár stovek" rozdílu to udělá už na dvě nádrže, takže záleží kolik toho najezdí.

0/0
2.6.2017 11:59

V92l41a48d78i62s20l59a90v 81B81u39r23y39š49e43k 3403126952434

když hodně najede a dělají mu úspory potěšení, tak jednoznačně je pro něj lepší motor vznětový

0/0
2.6.2017 12:08

M43a45r71e58k 44M89a35l33ý 1152838571310

Ale na to jsem se nepatl... ale tak dobře, no :-)

0/0
2.6.2017 12:34

V89l20a88d26i11s48l82a13v 83B87u17r73y76š69e30k 3123386782244

no to nevím, jakej je v tom rozdíl, já používám výhradně vervu 100 a předpokládám, že do toho už nic dávat nemusím, zas tak drahý to neni, hlavně je důležitý měnit olej a filtr, to je základ, klidně po 10 tisícich, jako u favorita, prasáckej styl jízdy může mít na zanešení přímovstřiků taky vliv, určitě větší, než kvalita benzínu

0/0
2.6.2017 12:52

M75a40r34e24k 63M67a18l43ý 1942158871680

Myslel jsem právě, že víte... protože co já vím, tak benzin by měl být všude stejný, odpovídající normě, ten čerpačkám prodá distributor A pak každá čerpačka tam přidá aditiva dle svého uvážení a to je pak rozdíl mezi nima. A právě to ONO u nejlevnějšíhpo benzínu jej prodává bez aditiv. Takže používání tohoho benzinu + aditivum (třeba VIF) je, dle mého názoru, plně srovnatelné s tím, když někdo tankuje třeba Shell nebo Verva 100. Akorát teda, že to je podstatně levnější a nemá ten "prémiový" pocit, no...

Ale možná se pletu...

0/0
2.6.2017 13:00

V80l92a64d38i73s56l46a58v 52B93u32r65y72š24e69k 3303646742584

tak pokud já vím, tak zatímco do normálního benzínu se leje líh, tak do těch prémiových se leje jakejsi jeho derivát, kterej jeho vlastnosti zlepšuje, tím se vlastně podstatně zmírní nevýhody, které způsobuje lihová biosložka v normálním bezínu, žádná přísada rozhodně nemůže líh z benzínu odstranit, může asi zmírnit škody, které páchá

0/0
2.6.2017 17:02

M91a79r68e92k 63M81a76l93ý 1212228791110

A kdo ho tam leje? Prodejce? Protože distributor asi ne...

Já právě myslím, že to prémiové palivo je prémiové jenom přidanými additivy a jinak žádný rozdíl není. Teda... u benzinu.

0/0
2.6.2017 17:31

V20l28a59d42i27s40l20a77v 17B16u23r50y61š70e14k 3583886182264

takže vy koupíte levný benzín s lihem a jeho negativní vlastnosti se snažíte zmírnit nějakým přípravkem a já koupím o korunu dražší benzín bez lihu a už tam nic nedávám, to bych viděl jako rozdíl v těch dvou benzínech

0/0
2.6.2017 17:29

M62a35r21e34k 86M14a97l53ý 1262938541350

Benzín je stejný, jak ten za 29, tak ten "prémiový" za min. 32 KČ/litr. Oba obsahují povinnou biosložku, nebo ne? Podle mě je jediným rozdílem prémiového benzínu přidání aditiv. A to si mohu přidat i sám, třeba ten VIF, který ostatně někde v testu ty deklarované schopnosti prokázal.

0/0
2.6.2017 17:34

V39l91a60d14i35s62l46a61v 23B51u34r96y30š75e20k 3143556652244

benzín je stejný, jenže u benzinky do toho obyčejnýho přidají povinně líh a vy pak negativní účinky tohoto lihu na palivovou soustavu zmírňujete aditivy, do toho prémiového ale ten líh nedají, dají tam jakýsi jeho derivát, který je dražší a neškodí motoru, proto je velmi vhodný třeba do zahradní techniky a pro moderní motory

0/0
2.6.2017 18:13

M67a98r86e91k 96M21a74l42ý 1482718151790

Ne. Přidánim aditiva se jenom přidává něco, co už ten prémiový benzín obsahuje.

Odkud je ta informace, že ten líh přidává až prodejce? Myslel jsem, že distributor. A kde se sa najít info který prodejce jaký líh dává a jaký to má vliv na motor?

Jo někde jsem dokonce četl, že tuším Eurooil prodává i benzín bez bio.

0/0
2.6.2017 18:52

V84l55a11d86i87s24l18a89v 16B63u20r94y85š25e17k 3773306892404

to je úplně jedno, kdo to tam leje, verva 100 prostě líh, čili ethanol neobsahuje, to mám prokazatelně zjištěno, při troše hledání zjistíte, co do toho dávají a proč, jsem se o to zajímal, protože americký výrobce motoru do zahradního traktůrku biosložku nedoporučuje, tak jsem hledal něco, co by mu neškodilo, takže to mám zjištěný, líh v tom neni

0/0
2.6.2017 18:59

V53l38a11d56i24s64l58a22v 42B30u81r61y15š22e63k 3453826212844

oba sice obsahují biosložku, ale ta biosložka je úplně jiná, ten obyčejný obsahuje ethanol a ten dražší ne, tam je ten ethanol ve formě derivátu a neškodí motoru, nezpůsobuje korozi a neváže na sebe vodu, dokonce zvyšuje oktanové číslo, čili rychlost hoření a proto ty dva benzíny nemůžou být nikdy stejné

0/0
2.6.2017 18:54

J13a49n 44M69a37c52h91á19č 3717176803312

Tak jestli máš Peugeota 205D,nebo Tranzita 2,5D r.v. 1995,tak tam jezdi dál a celkem ho..o se stane.

0/0
3.6.2017 9:18

M14a47t24y90á25š 35J43i67r66č16í62k 6122761519286

Mám novou Astru 1.4T. Ve 22 tis. km mi měnili v podstatě celý motor, protože byl zanesený karbonem a kvůli tomu klepal. Mimo to se začal dávat jiný typ oleje, který to pomáhá eliminovat.

Od nového motoru tankuju jen tu Efektu od benziny a zatím je to OK. Do přímovstřiku prostě nejde tankovat ONO...

+1/0
1.6.2017 15:08

R37a83d11e21k 66H42o59l61e86c60e28k 3396490428431

Jasně, kupte si plečku, které se rozpadne motor po 22 tisících, a následně začněte obviňovat rafinerie, že vyrábí nekvalitní benzín. Obviňovat ONO, je jaksi mimo. ONO ten benzín nevyrábí.

+1/0
1.6.2017 18:33

L54i74b27o39r 66M36a71c53h96a39l30e18k 1174605315178

At si radsi koupi poradny nemecky auto.

0/0
1.6.2017 18:43

J85i35ř41í 34K75o21c54u93r69e84k 6175744575818

Třeba Audi Q7. Motor Maďároš, sděláno v Blavě.

0/0
2.6.2017 14:41

V80l68a50d37i48s36l40a33v 54B87u17r74y92š59e45k 1359722357554

1,4 T nebude asi přímovstřik a olej s tím nemá nic společnýho, pokud splňuje kvalitu dexos 2, a že by motor kvůli palivu, které spňuje normy vydržel 22 tisíc kilometrů je samozřejmě kravina

+1/0
1.6.2017 22:22

V36l52a27d93i48m72í68r 66F52i80b84i55g13e13r 5684891931774

22 tis. km to je hodně málo. Možná to předělat na LPG tam karbon nehrozí, ale zase se nesmí do podzemních garáží.

0/0
2.6.2017 7:17

R83a16d42i98m 21P42o80l87á49š47e28k 9486433429899

Možná se na tom podepsal i nevhodný styl jízdy. Dneska, jak je charakteristika motoru řízena procesorovou jednotkou, se podle tahu a chování motoru už nedá poznat, jestli má motor optimální otáčky nebo jestli se jezdí dlouhodobě v pro motor málo optimálních otáčkách.

0/0
2.6.2017 7:46

M79a19t18y21á11š 96J56i63r80č37í29k 6852971239966

Je to přímovstřik a dexos 2 je olej pro diesel. Teď se dává Dexos 1 druhé generace.

Přečtěte si něco o LSPI a přímém vstřiku.

0/0
2.6.2017 9:32

V18l53a13d35i61s92l73a47v 12B79u75r10y39š36e76k 3723716752434

jestli je to A14 NET či B14NET 103 kW či méně, tak to přímovstřik bohužel neni, každopádně se do toho má lít olej s kvalitou dexos 2 podle GM

0/0
2.6.2017 11:58

M11a16t22y36á23š 49J64i29r44č85í24k 6342361849246

Je to Astra K, ne J. Motor 1.4T 92kW a z výroby tam byl Dexos 2, což je naprosto nevhodný olej a nyní se nově dává Dexos 1 v. 2.

0/0
2.6.2017 12:18

V85l35a73d94i39s19l13a18v 77B83u34r34y83š86e46k 3353226732704

hm, ono je hlavně důležitý ten olej občas vyměnit, můžu se zeptat, kolikrát byl do těch 22 tisíc kilometrů, než se zakarbonoval, vyměněn?

0/0
2.6.2017 12:45

M10a56t52y34á68š 48J47i68r47č62í87k 6932501359436

Vyměněn byl 1x v 17tis km. Doporučeno je 30tis km, což je nesmysl. Výměna oleje nic nezměnila. Ten olej je jako stvořenej na vytváření karbonu v motoru. Na konci už byly ventily tak ucpaný, že nedosedaly a auto pořád klepalo a ztrácelo výkon.. Měnili mi písty a kroužky jen proto, že sem je furt naháněl, jinak by mi jen dali ten nový olej. Ve faktuře je 8h práce na mechanickém odstraňování karbonu..

0/0
2.6.2017 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.