Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní motory chtějí lepší palivo, jsou citlivé na karbonové úsady

Staré motory dokázaly jezdit s trochou nadsázky na cokoliv, co aspoň trochu hořelo. Moderní agregáty jsou ovšem na kvalitu paliva velmi citlivé. U některých motorů je tankování kvalitního paliva jednou z podmínek „přežití“. Nezávislá laboratoř ověřovala čisticí účinky paliv v případě moderních zážehových motorů s přímým vstřikováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K89a11r95e92l 84K68o37š75ť72á51l 8777731380905

Celé je to poněkud blábol, skončil jsem u věty: Stačilo pět nádrží běžného benzinu bez biosložky... Přitom žádný benzín prodávaný běžně na benzinkách v ČR není bez biosložky, která musí v roční bilanci dosahovat minimálně 4,3% - 5%. Pouze benzíny s oktanovým číslem 99 a více mají místo běžného lihu ETBE (ethyl-terc. butyl éter), tedy látku ke zvyšování oktanového čísla, vyráběnou z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Faktem je, že ETBE není tak hygroskopický (nenatahuje vlhkost) jako běžný líh a je také mnohem stabilnější, takže takový benzín má výrazně delší trvanlivost.

0/0
6.6.2017 10:37

M15a65r59t93i80n 20K23a88r64á19s48e98k 9588433138358

Benzin bez bioslozky se da normalne koupit, prave proto, ze obsah je dany jako nejake celkovy prumer - tj klidne muzete prodavat bezin s vyssim obsahem a vedle cisty, obecne paliva bez bioslozky prodava ve velkem treba eurooil.

0/0
8.6.2017 15:11

J71a60n 27M67a23c48h91á31č 3217896663232

Moje VW T5 2,5TDI má na Vervu jednak menší spotřebu,cca o půl litru,ale hlavně motor má klidnější chod na volnoběh a lepší akceleraci.Ten Shell už nás jednou ojebal,když měl V-Power menší cetanové číslo než jejich obyčejná nafta.

+1/0
3.6.2017 9:16

M94i46l40a20n 61S67v68i38t16á34k 9237470458

tak to mě uklidnilo. Natankoval jsem naftu u Globusu v LB a UL plnou nádrž a auto jsem nemohl nastartovat. Vráti jsem se zpět k Benzině a už u ní raději zůstanu. Od té doby mám zase pokoj.

0/0
2.6.2017 21:13

M11i45r85e53k 85B20á92r71t46a 2785267550701

No je to hezký, ale co se dá dělat. Tyhle motory jsou dělané, aby se ráno natočily a večer vypnuly. Na to, že většina lidí popojede deset kilometrů ráno do práce a pak zpátky jak je vidět nikdo nemyslí. Motory jezdí studené a přes EGR ventil jde všechno nespálené zase hezky zpátky do válce. Copak se tam asi stane...? Přímo vstřiky se potom nevyčistí ani náhodou. Trochu to řeší Ford s jejich půlenou hlavou, kde se motor ohřeje po dvou km, ale i tak je to bída....

0/0
2.6.2017 21:02

J77a65n 73C38h82o89b53o98t 5923288779377

Úsada? To je opravdu motorářský výraz, nebo jen redakční úlet?

0/0
2.6.2017 17:03

J47o89s74e74f 28M47i46š78k31o21v13s15k76ý 9358791721518

Tenhle článek už tu byl před pár dny. Připadá mi to jako nekompetentní slátanina. Např. palivo z biosložkou méně zanáší motor ?

Důležitá jsou aditiva, která zajistí samočistící schopnost.

0/0
2.6.2017 10:15
Foto

V58i66t 23C63h89a88l13u64p77a 5512327932466

Pořád se všude uvádí, že problém zanášení válců motorů karbonem má příčinu v přímém vstřikování paliva....co tedy brání k návratu k nepřímo vstřikovým motorům?

0/0
2.6.2017 9:52

T18o27m17á26š 47V30a28l96d27e41r 7783760489

emise. Základní důvod dnešních kurvítek v motoru jsou emise. Respektive jejich snižování na základě direktivních snižování z Bruselu. A dále nevyvíjet drahý motor, jelikož by jej nikdo nekupoval a tudíž by nebyl konkurence schopný. Ono jde vše, ale kdo to zaplatí?

+1/0
2.6.2017 10:06
Foto

V66i62t 67C61h57a20l80u57p44a 5602647722566

Emise. Dovolím si to doplnit. Emise CO2. Víceméně nejedovatý netoxický plyn, který je ale potřebný pro život na Zemi. Naproti tomu všechy ty turba a downsizingy snížily spotřebu paliva a tudíž CO2, ale v případě NOx, a sazí zejména u turbodieselu, určitě nezlepšily, ne-li v některých případech i nezhoršily.....

+1/0
2.6.2017 10:37

L10u70m20í50r 95V24i84t84h13a 2857967596862

Přímovstřik benzín má saze taky.

0/0
3.6.2017 21:57

P59e53t53r 40H34o43r86á50k 1329493959254

Přesně tak, kvůli CO2, kde je podíl aut na jeho produkci minimální, šlo všechno ostatní nahoru. Neuvěřitelné šlápnutí vedle. A teď se bude hasit ten požár.

0/0
4.6.2017 9:16

V92l22a23d87i72s65l52a52v 90B29u57r86y76š45e64k 3913636632764

emise E 6 splňují samozřejmě i nepřímovstřikové motory, snižování emisí CO2 chtějí hlavně zákazníci, protože se jim nechce utrácet peníze za drahý benzín, Brusel je v nařizování emisních norem poměrně benevolentní, třeba Washington je mnohem přísnější, Peking zase na to kašle úplně, taky se tam nedá dýchat, náš Brusel je někde uprostřed

0/0
2.6.2017 12:05

T69o11m70á60š 36V13a14l35d30e85r 7153770309

Mám právě nepřímý vstřik EURO 6 a hrůza. EURO 3 mi jezdí za plynem mnohem lépe. Oba motory mají stejnou charakteristiku rychlosti a otáček na převodovce. Mám na mysli okamžité rozjetí po zastavení na stopce. Euro 3 okamžitě plní motor a rozjíždím se s lehkou nohou plynule do středových otáček. EURO 6 po sešlápnutí plynu zdechne. Okamžitě musím vyšlápnout spojku, aby mi na křižovatce nezhasl motor a více přidat plyn na další pokus rozjezdu. Samozřejmě při velmi vlažném rozjíždění tyto problémy se velmi zmenšují. Ale z vedlejší na hlavní opravdu nejezdím jak šnek. Pokud by někdo jezdil s EURO 6 na spotřebu. Také zakarbonuje motor.

0/0
2.6.2017 22:50

J23i34ř12í 11S70c95h39w30a54c16h 8958394958666

u té tvé Toyoty bude něco špatně. Nebude to problém Euro 6 ale toho, že je někde něco špatně nastaveno. Třeba při příliš agresivním rozjezdu je příliš aktivní omezovač prokluzu....U mé 1.8 v Hondě (sice jen s Euro 5) se nic takového neděje.

0/0
4.6.2017 0:36

T62o88m78á93š 86V68a72l36d24e32r 7603850849

Omezovač prokluzu nemám a je to charakter vozu. Řešili jsme vše u Toyoty. Sami určili, že jde o mapování řídící jednotky. Naštěstí jej vrátím. Kdybych si jej kupoval, tak bych byl dost naštvaný. Nejdříve si vůz skus. Máš Hondu a ne Toyotu. V Hondě jsem jezdil a nic podobného jsem nezaznamenal. U Mondea mám ASR a podobně se neprojevuje. Jezdí jak z praku. Jde za plynem krásně. Jedině je slabý na rozjezd do kopce na 90km/hod v plném obsazení i se psem a kufry. Ale jinak ve 3100 ot/min ožije a s mírného beránka je zatáčková bestie.

0/0
4.6.2017 14:41

V68l39a32d66i84s51l36a72v 51B43u63r30y66š33e56k 3253936732304

vždycky všecho nové přináší i různé nevýhody, tak jde vývoj od nepaměti, vyvine se něco nového, co má menší spotřebu, ale chce to lepší benzín, tak se to neřeší tak, že se raději zůstane u toho s tou větší spotřebou, ale ten lepší benzín se tomu dá, tak to jde pořád dokola, nám se to nelíbí, nadáváme na to, hledáme viníky, ale pak si nakonec zvykneme,

+1/0
2.6.2017 12:27

J40a45k50u46b 51S90e28k18e57r86a 6206790496845

Nebrani tomu nic. Jen nektere automobilky je neumi delat

0/0
2.6.2017 17:46

M21i69l89o31š 49J20i87r68á93k 3210559244733

proto jezdím na OMV

0/0
1.6.2017 19:37

M30a44r26e20k 29M57a40l54ý 1482288911800

Proto používám aditivum VIF, nezávisle na tom, kde tankuji :-)

+1/0
2.6.2017 11:21

L75i66b42o78r 85M41a62c23h45a54l63e65k 1924545635428

Mila firmo Shell. Jezdim nejradeji tankovat k OnO, protoze prodavaji stejny benzin, ale levneji. A neplati hloupe clanky na iDnes.

0/0
1.6.2017 18:05

V70l51a39d90i36s27l97a72v 40B75u89r32y19š39e72k 1519972507724

milý Libore, pokud nemáš nejmodernější přímovstřikový přeplňovaný motor, tak ti hloupý článek radí, že do toho můžeš lít co chceš, ale jestli máš stejně jako já nejmodernější motor, tak bych do něj benzín s lihem nelil

0/0
1.6.2017 22:16

M53a54r89e17k 79M91a11l38ý 1742808601270

Pokud natankuje na ONO a přidá VIF, je na tom stejně, jako když natankuje u Shell, akorát podstatně levněji :-)

0/0
2.6.2017 11:23

V74l93a96d83i95s88l10a53v 58B67u68r48y19š50e40k 3143156812214

no a když se vykašle na Shell a dá do toho Vervu 100, tak to má za nějakých 32 korun litr a nemusí tam nic dávat, protože tam líh neni, co se týká toho, že někdo má nový přímovstřikový přeplňovaný motor a je pro něj důležité ušetřit pár stovek ročně na palivu s líhem, tak to taději nekomentuju

0/0
2.6.2017 11:53

M66a51r80e19k 86M80a43l58ý 1982348871320

Však on ten člověk zjistí po x tisíc km, jestli to mělo smysl nebo ne... Možná bude klidně stačit jednou za čas "pročistit" motor lepším palivem, nebo důsledně požívat VIF. A jaký je tedy rozdíl mezi drahým palivem, co obsahuje aditivum a levným palivem, kde si adititum člověk leje sám? Když oba druhy paliva vyhovují normě?

Jo a "pár stovek" rozdílu to udělá už na dvě nádrže, takže záleží kolik toho najezdí.

0/0
2.6.2017 11:59

V91l78a58d25i37s21l55a75v 62B96u96r24y84š84e51k 3973386602964

když hodně najede a dělají mu úspory potěšení, tak jednoznačně je pro něj lepší motor vznětový

0/0
2.6.2017 12:08

M32a92r68e92k 74M92a83l20ý 1132618391110

Ale na to jsem se nepatl... ale tak dobře, no :-)

0/0
2.6.2017 12:34

V29l69a45d76i68s59l34a12v 91B59u15r57y69š54e65k 3333116382454

no to nevím, jakej je v tom rozdíl, já používám výhradně vervu 100 a předpokládám, že do toho už nic dávat nemusím, zas tak drahý to neni, hlavně je důležitý měnit olej a filtr, to je základ, klidně po 10 tisícich, jako u favorita, prasáckej styl jízdy může mít na zanešení přímovstřiků taky vliv, určitě větší, než kvalita benzínu

0/0
2.6.2017 12:52

M29a47r37e65k 39M32a84l83ý 1322538111510

Myslel jsem právě, že víte... protože co já vím, tak benzin by měl být všude stejný, odpovídající normě, ten čerpačkám prodá distributor A pak každá čerpačka tam přidá aditiva dle svého uvážení a to je pak rozdíl mezi nima. A právě to ONO u nejlevnějšíhpo benzínu jej prodává bez aditiv. Takže používání tohoho benzinu + aditivum (třeba VIF) je, dle mého názoru, plně srovnatelné s tím, když někdo tankuje třeba Shell nebo Verva 100. Akorát teda, že to je podstatně levnější a nemá ten "prémiový" pocit, no...

Ale možná se pletu...

0/0
2.6.2017 13:00

V23l33a94d76i54s49l18a82v 47B14u57r14y72š87e21k 3333296362604

tak pokud já vím, tak zatímco do normálního benzínu se leje líh, tak do těch prémiových se leje jakejsi jeho derivát, kterej jeho vlastnosti zlepšuje, tím se vlastně podstatně zmírní nevýhody, které způsobuje lihová biosložka v normálním bezínu, žádná přísada rozhodně nemůže líh z benzínu odstranit, může asi zmírnit škody, které páchá

0/0
2.6.2017 17:02

M18a73r26e19k 62M90a13l16ý 1532828751120

A kdo ho tam leje? Prodejce? Protože distributor asi ne...

Já právě myslím, že to prémiové palivo je prémiové jenom přidanými additivy a jinak žádný rozdíl není. Teda... u benzinu.

0/0
2.6.2017 17:31

V58l90a17d90i34s73l76a20v 83B91u55r97y25š88e32k 3913516212604

takže vy koupíte levný benzín s lihem a jeho negativní vlastnosti se snažíte zmírnit nějakým přípravkem a já koupím o korunu dražší benzín bez lihu a už tam nic nedávám, to bych viděl jako rozdíl v těch dvou benzínech

0/0
2.6.2017 17:29

M63a94r92e91k 77M96a24l42ý 1852508431640

Benzín je stejný, jak ten za 29, tak ten "prémiový" za min. 32 KČ/litr. Oba obsahují povinnou biosložku, nebo ne? Podle mě je jediným rozdílem prémiového benzínu přidání aditiv. A to si mohu přidat i sám, třeba ten VIF, který ostatně někde v testu ty deklarované schopnosti prokázal.

0/0
2.6.2017 17:34

V98l70a12d98i23s65l95a85v 59B52u26r76y25š28e27k 3923736682214

benzín je stejný, jenže u benzinky do toho obyčejnýho přidají povinně líh a vy pak negativní účinky tohoto lihu na palivovou soustavu zmírňujete aditivy, do toho prémiového ale ten líh nedají, dají tam jakýsi jeho derivát, který je dražší a neškodí motoru, proto je velmi vhodný třeba do zahradní techniky a pro moderní motory

0/0
2.6.2017 18:13

M64a42r31e21k 16M65a97l39ý 1932208411900

Ne. Přidánim aditiva se jenom přidává něco, co už ten prémiový benzín obsahuje.

Odkud je ta informace, že ten líh přidává až prodejce? Myslel jsem, že distributor. A kde se sa najít info který prodejce jaký líh dává a jaký to má vliv na motor?

Jo někde jsem dokonce četl, že tuším Eurooil prodává i benzín bez bio.

0/0
2.6.2017 18:52

V68l49a37d56i36s22l89a18v 36B54u35r11y21š78e25k 3763596782304

to je úplně jedno, kdo to tam leje, verva 100 prostě líh, čili ethanol neobsahuje, to mám prokazatelně zjištěno, při troše hledání zjistíte, co do toho dávají a proč, jsem se o to zajímal, protože americký výrobce motoru do zahradního traktůrku biosložku nedoporučuje, tak jsem hledal něco, co by mu neškodilo, takže to mám zjištěný, líh v tom neni

0/0
2.6.2017 18:59

V68l26a39d78i32s76l58a94v 42B25u36r11y74š28e60k 3563366862714

oba sice obsahují biosložku, ale ta biosložka je úplně jiná, ten obyčejný obsahuje ethanol a ten dražší ne, tam je ten ethanol ve formě derivátu a neškodí motoru, nezpůsobuje korozi a neváže na sebe vodu, dokonce zvyšuje oktanové číslo, čili rychlost hoření a proto ty dva benzíny nemůžou být nikdy stejné

0/0
2.6.2017 18:54

J90a79n 82M60a84c19h16á30č 3107376493312

Tak jestli máš Peugeota 205D,nebo Tranzita 2,5D r.v. 1995,tak tam jezdi dál a celkem ho..o se stane.

0/0
3.6.2017 9:18

M78a24t89y72á74š 39J70i15r78č76í27k 6562921989536

Mám novou Astru 1.4T. Ve 22 tis. km mi měnili v podstatě celý motor, protože byl zanesený karbonem a kvůli tomu klepal. Mimo to se začal dávat jiný typ oleje, který to pomáhá eliminovat.

Od nového motoru tankuju jen tu Efektu od benziny a zatím je to OK. Do přímovstřiku prostě nejde tankovat ONO...

+1/0
1.6.2017 15:08

R59a81d59e31k 88H88o86l87e49c84e65k 3546680258561

Jasně, kupte si plečku, které se rozpadne motor po 22 tisících, a následně začněte obviňovat rafinerie, že vyrábí nekvalitní benzín. Obviňovat ONO, je jaksi mimo. ONO ten benzín nevyrábí.

+1/0
1.6.2017 18:33

L58i67b92o92r 56M86a84c55h85a27l64e80k 1914235625358

At si radsi koupi poradny nemecky auto.

0/0
1.6.2017 18:43

J66i84ř65í 56K47o50c15u59r42e90k 6355504865188

Třeba Audi Q7. Motor Maďároš, sděláno v Blavě.

0/0
2.6.2017 14:41

V83l12a89d32i28s58l63a98v 52B65u74r36y72š14e33k 1179942747854

1,4 T nebude asi přímovstřik a olej s tím nemá nic společnýho, pokud splňuje kvalitu dexos 2, a že by motor kvůli palivu, které spňuje normy vydržel 22 tisíc kilometrů je samozřejmě kravina

+1/0
1.6.2017 22:22

V59l97a68d13i67m18í17r 61F42i60b64i60g44e68r 5774421621904

22 tis. km to je hodně málo. Možná to předělat na LPG tam karbon nehrozí, ale zase se nesmí do podzemních garáží.

0/0
2.6.2017 7:17

R68a93d14i70m 66P42o98l81á21š77e11k 9366343959609

Možná se na tom podepsal i nevhodný styl jízdy. Dneska, jak je charakteristika motoru řízena procesorovou jednotkou, se podle tahu a chování motoru už nedá poznat, jestli má motor optimální otáčky nebo jestli se jezdí dlouhodobě v pro motor málo optimálních otáčkách.

0/0
2.6.2017 7:46

M63a37t19y24á98š 31J24i21r96č31í48k 6872151399676

Je to přímovstřik a dexos 2 je olej pro diesel. Teď se dává Dexos 1 druhé generace.

Přečtěte si něco o LSPI a přímém vstřiku.

0/0
2.6.2017 9:32

V93l70a70d25i35s79l81a87v 40B36u13r85y95š38e59k 3163356672984

jestli je to A14 NET či B14NET 103 kW či méně, tak to přímovstřik bohužel neni, každopádně se do toho má lít olej s kvalitou dexos 2 podle GM

0/0
2.6.2017 11:58

M79a40t67y27á63š 68J54i82r16č49í28k 6532931519536

Je to Astra K, ne J. Motor 1.4T 92kW a z výroby tam byl Dexos 2, což je naprosto nevhodný olej a nyní se nově dává Dexos 1 v. 2.

0/0
2.6.2017 12:18

V82l39a64d18i70s80l81a48v 77B87u94r45y28š81e46k 3253226292154

hm, ono je hlavně důležitý ten olej občas vyměnit, můžu se zeptat, kolikrát byl do těch 22 tisíc kilometrů, než se zakarbonoval, vyměněn?

0/0
2.6.2017 12:45

M59a36t36y53á17š 55J79i95r74č48í22k 6812191449516

Vyměněn byl 1x v 17tis km. Doporučeno je 30tis km, což je nesmysl. Výměna oleje nic nezměnila. Ten olej je jako stvořenej na vytváření karbonu v motoru. Na konci už byly ventily tak ucpaný, že nedosedaly a auto pořád klepalo a ztrácelo výkon.. Měnili mi písty a kroužky jen proto, že sem je furt naháněl, jinak by mi jen dali ten nový olej. Ve faktuře je 8h práce na mechanickém odstraňování karbonu..

0/0
2.6.2017 15:19







Najdete na iDNES.cz